Asumistukea leikataan niin loppuu munkin työssäkäynti

Anonyymi-ap

Lopetan sen vähäisenkin töissäkäynnin ja verojenmaksun jos kokoomus leikkaa asumistukea.

Mitään järkeä tehdä enää mitään. Saan sit sossusta paremmin ja se ei minua haittaa. En vain ala ilmaiseksi tehdä töitä.

Olen kuntoutustuella erittäin pahan epilepsian takia ja teen töitä 4h/pvä vaikka pitäs olla tekemättä ja kuntoutua. No nyt lopetan työt ja haen sähkö-, lääke-, ym kulut sossusta enkä maksa itse.

53

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu vuokrakatto neliölle on huomattavasti helpompi toteuttaa ja kivuttomampi tie köyhtyville kansalaisille?🤦🤦🤦

      • Anonyymi

        Eihän kukaan sitä asumistukea saa itsselleen edes työperäiset mamutkaann ei sitä,saa siten
        Vaan se menee buokranantajalle kapitalistille suoraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan sitä asumistukea saa itsselleen edes työperäiset mamutkaann ei sitä,saa siten
        Vaan se menee buokranantajalle kapitalistille suoraan

        En minäkään mene enään nolaamaan ansisidonaisa Päiviä jos leikataan 2oo,ja wi edes makseta samaa sumaa kokoaikaa.

        Sitten vaan kela rahaal kokoajan olaan jos ei saa palkaakaan


      • Anonyymi

        Jos ansiosidonnaije leikataa en minäkäön enää mene töihin
        Koska ei enää kannta.
        Alan tekemöön omaa pimeetä. Duuni


    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768664/fiksut-nuoret-vaativat-1-500ekk-minimielakkeita

      Tekoäly robotit tulevat tekemään työt tulevaisuudessa muutenkin, on vain ihmisyyden, inhimillisyyden, ihmisarvon valinta, toteuttaa aito, kunnollinen oikeusturva, jokaiselle Suomen kansalaiselle.

      https://www.aljazeera.com/opinions/2023/4/27/as-inequality-deepens-who-will-rewrite-the-rules

      https://www.aljazeera.com/opinions/2023/5/1/i-asked-an-ai-chatbot-about-ai-replacing-humans

      Se on myös ilmastouhkien torjumisen tärkein ehto ja edellytys, jokaisen valtion sisällä, sen ovat maailman huippututkijat, vetoomuksessaan maailman valtioittenjohtajille ilmoittaneet.

    • Anonyymi

      Tuskinpa teet puolikasta työviikkoa koska tulot silloin ylittää sallitun 922 euroa bruttona kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Ei ole viikon jokaisena päivänä töitä. Noin kolmena päivänä viikossa ja tiedän noi tulorajat. Tuloja itselleni tulee kk noin 500-700 €.


      • Anonyymi

        Kukas tuollaista rahaa Kelasta tai sossusta saa siis 922e!!!

        Tuosta käteen jää 600e kun kela vähentää verot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas tuollaista rahaa Kelasta tai sossusta saa siis 922e!!!

        Tuosta käteen jää 600e kun kela vähentää verot.

        922 = takuueläke


    • Anonyymi

      Munkin työssäkäynti loppuu?
      Mitä työssäkäyntiä se alituinen polvirukousten ja liturgioiden hymiseminen muka on?
      Häpeisit jos osaisit...

      • Anonyymi

        Joutuuko luostarissa asumisesta maksamaankin jotain?


      • Anonyymi

        Lopeta se aineiden käyttö....ei tarviis äitisi hävetä suakin.


      • Anonyymi

        Onko munkkejakin jo työllistetty? Tai hillomunkkeja!


    • Anonyymi

      Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa yksityisen työnantajan palkkamenoja.

      Joko sitä elättää itsensä tai sitten ei elätä. Ei ole mitään välitiloja, jossa työnantaja saa ilmaiseksi työntekijän, mutta yhteiskunta maksaa viulut.

      • Anonyymi

        Tosi.


      • Anonyymi

        No työttömät harjoitteluun ja hullut tekee kun raukat luulee saavansa työpaikan jos tekee hyvin mutta masentuu kun seuraava työtön tulee tilalle...ennekuin tajuaa että hänelle pitäisi alkaa maksaa oikeaa palkkaa niin seuraava harjoittelija tulee siksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No työttömät harjoitteluun ja hullut tekee kun raukat luulee saavansa työpaikan jos tekee hyvin mutta masentuu kun seuraava työtön tulee tilalle...ennekuin tajuaa että hänelle pitäisi alkaa maksaa oikeaa palkkaa niin seuraava harjoittelija tulee siksi...

        Harjoitteluajalta maksetaan 80 prosentin TES-palkka. Näin siis ainakin niissä työpaikoissa joissa on itselleni kuulunut kuukauden tai kahden mittainen harjoittelujakso. Kaikissa työpaikoissa tuota harjoittelujaksoa ei ole edes ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harjoitteluajalta maksetaan 80 prosentin TES-palkka. Näin siis ainakin niissä työpaikoissa joissa on itselleni kuulunut kuukauden tai kahden mittainen harjoittelujakso. Kaikissa työpaikoissa tuota harjoittelujaksoa ei ole edes ollut.

        Pää kiinni täällä tehdään ilmaiseksi töitä tai sitten köyhät tapetaan!!! Palkkaa eikä sairaat saa mitä kuuluu! Näin on!!


      • Anonyymi

        Kulut on yhteiskunnana
        Voitot yksityisiä

        Kokoomus


    • Anonyymi

      Sama täällä.

      • Anonyymi

        Minä mene ilolla ilmaistöihin työharjoitteluu kun tylnatajamsitten puilen buodn kukuttua lupaa maksaa hyvää palkaa jos....


    • Anonyymi

      Luuletko että ne leikkaukset koskevat vain asumistukea?
      Kyllä niitä leikkauksia tulee kaikkiin tukiin.
      Joten palataampa alkuun, miten luulet saavasi paremmin työttömänä jos työttömien kaikkia tukia leikataan?

      Tee laskelmasi vasta sitten kun kaikki leikkaukset ovat tiedossa, saatat yllättyä että työssäkäynti kannattaa sittenkin ja tietenkin sen halvemman asunnon hommaminen.

      • Anonyymi

        Miksi sönkkäät kun et tiedä mitään.


      • Anonyymi

        Leikataan myl keskituloisten kaikee muutakin esim veeot nousee kesölomat lyhenee ja etsa kelasta enöän mitään


    • Anonyymi

      Hyvä kuulla, 4 kaveria alkoi rikollisiksi kun rahat ei riitä! Nyt on hienot omakotitalo/rivitalo asunnot ostettu ja hienot autot pihassa.

      Ei ne rehellistä työtä tee.

      Matkustelee myös todella paljon.

      Rikollisesti täällä rikastutaan ei mitenkään muuten!!

      Kyllä heidän elämä on onnellista oikeasti ja vapaata. Lisäksi ei ole joukkovaino/Stasi vainon uhreja, eikä kiusata!!

      Oma elämä tuntuu totalitarismin maassa asuvan ihmisen helvetiltä jossa ei saa edes päättää ostaako dödön!!! Kotona käydään rikkomassa, varastamassa tai henkeen ja terveyteen vaikuttavia toimia

      Kyllä kannattaa rikolliseksi alkaa, ainakin minun tuntevien rikollisten elämä on täyttä luksusta, harrastuksia, kulttuuria, ulkona käymistä, matkustelua, ystäviä, illanviettoja, lasten harrastuksia ja tapahtumia ja vapautta.

      • Anonyymi

        Miksi eivät alkaneet yrittäjiksi.
        Kirjoituksien mukaan yrittäjä on se pahin rikollinen ja visukin vielä kun ei maksa ylisuurta palkkaa.

        Ei vaisinkaan.
        Kyllähän jokaisella pitäisi olla moraali, se joka alkaa rikolliseksi alkaa siitä huolimatta vaikka saisi minkälaiset tuet tahansa.
        Joten turha syyttää vatikkeettomien tukien pienuutta.
        Sitten työ ja palkka, tienesti riippuu jokaisesta itsestä.
        Matalapalkka-ala voi olla astinlauta parempiin hommiin mutta se askel suoraan parempiin hommiin on monelle liian iso askel.
        Kumma kun sitä pientä helpottavaa askelta ei haluta ottaa.
        Toinen on se että jumiudutaan siihen matalapalkka-alaan, miksi ei edetä työelämässä?


      • Anonyymi

        Huumeidenmyynti käyny mielessä


      • Anonyymi

        Älä valehtele, ei rikolliset asuntoja ostele, sillä verottaja ja poliiisi rupeaa nopeasti kyselemään, millä rahoilla asunnot on ostettu.


    • Anonyymi

      Oi kullis suoli🤭

    • Anonyymi

      Asumistuki pumppaa vuokraa ylöspäin automaattisesti

      • Anonyymi

        Wi vuokralainen asumistukea saa vaan kokoomuslainen porvaei


      • Anonyymi

        Usumiatuenn saa porvaei ei asukas


    • Anonyymi

      Minun kaveri taas sanoi ettei enää edes välitä tai jaksa yrittää kun nyt jo työttömänä (nyt tullut jotain terveys juttuja mutta en tiedä tarkalleen)kaikki jatkuvasti pelkkää tahallista kiusaamista, niin ei välitä vaan elää sossu tuilla ja kun saa sossusta kaiken huonekalut, tietokoneet, harrastukset lapsille ja itselleen, kauppa apu, auto asiat harkinnanvarainen, laskuja, kodinkoneet, vuokra vakuus.

      Minä sanoin et tiedän kiusaamisen kun olen vammautuneena ja sairaana jatkuvan kiusaamisen siis oikean kohteena ja en ikinä ole saanut sossusta mitään mitä hän ja lapsensa. Minulta ja lapsiltani on päinvastoin elämä tehty mahdottomaksi mm tuet poikki, hylkyjä rahoista jotka ovat täysin selviä kun työkyvytön kokee ihme parannuksen ja odottaa leikkauksia myös!!!

      Olen aina tiennyt kuinka epäreilu ja täysin sortava tämä meidän sosiaaliturva on!!! Sitä joku luulee että tosissaan sossu maksaa! Ei maksa ja ei anna vaikka olisi tilillä nolla euroa!!! Se on useaan nähty!!

      Toiset saa kaiken ja enemmän ja toiset ei mitään.

      Tuolla kaverilla on aina ollut auto ja käy muuallakin siis maksullisissa jutuissa kuin minä kodissa, ei minulla ole rahaa!!! Hänellä ja lapsilla on hienot puhelimet yms. .opiskelu aikana minä tein töitä ja hänen ei tarvinnut vaikka oli yh ja lapsia kuten minulla, mutta hän sai sossusta tietokoneet, auto jutut yms niin hänen ei tarvinnut käydä töissä ja valmistui, minä uuvuin ja en valmistunut.

      Ei hänellä ole ikinä kurjaa ollut ja työttömänä, opiskellessa sai tuista itselleen hyvät säästöt, minä olen elänyt kädestä suuhun, ei jää rahaa mihinkään kun en saa edes normaaleja, tarvittavia maksettua ja minun ja tämän ihmisen välillä on vielä se että hän on täysin terve ja minulla hoitovirheiden vuoksi terveys mennyt ja onnettomuuksissa tullut vammoja! Mutta minun "hyvinvointi turva " on ollut nolla !

      Minä en kyllä toivo ettei hän olisi saanut tuota koska nyt hänen elämä on hyvin, ei uupumusta tai ongelmia. Se on hyvä hänen ja lastensa kannalta.

      En siis toivo ettei olisi saanut, noin sen pitäisi olla ja mennä. Hän on onnekas.

      Sitten päästään tähän joille elämä ei ole yhtä ihanaa, turvaa ja luottamusta. Minulla on täysin päinvastainen kokemus ja minun kohdallani järjestelmä on yrittänyt tuhota koko elämäni.

    • Anonyymi

      Kehotan selvittää sortajien nimet ja osoitteet, näkyy kai teksteissä.

      Toki gangstalking on hyvin ammattimaista ja välineet paremmat kun rahoitus valtiolta mutta voit työttömänä asunnotomana silti alkaa "kostaa" kun ei sinulla ole muutakaan tekemistä?

      Ehkä se luo lohtua siinä epäoikeudenmukaisuuden ja vihan tunteessa? Lisäksi jos et saa terveyttä hoidettua tai elettyä edes niin mitä väliä mitä teet? Voit hyvin sitten antaa toimintaterapiaa ihmisille jotka eivät ymmärrä sairaan, vammaisen, työttömän, vammautuneen, vanhusten ja köyhän hätää, yleensä kun itse joutuu johonkin noista tilanteista niin loppuu vihapuhe syyttely uhreja kohtaan ja näkee ihan todelliset syylliset!!!

      Jos elämä vedetään ihan kurjaksi ja kaikki tuhotaan niin ei kannata itselleen mitään tehdä, sitä ne yrittää siis ajaa sinut siihen, EI EI, OMA ELÄMÄSI ON TÄRKEÄ, ÄLÄ VÄLITÄ ROISTOJEN VIHAPUHEESTA TAI VAINOSTA! Paras on kääntää katse sinne minne kuuluu ja keskittää elämä sinne. Se tuo lohtua sillä olet heikoimmassa asemassa olevan asemassa.

      Meitä pidetään täysinä idiootteina ja syljetään päälle.

      Jos elämässä viedään kaikki niin aloita sitten samat toimet sinne jotka elämäsi on tuhonnut.

      Jokaisen elämä on arvokas ja jos joku ei niin ajattele niin kyllä hän saa vielä maistaa tekojensa seuraukset!

      Täällä ihmiset voi todella huonosti, tätä on jatkunut jo päälle kymmeniä vuosia eli ei ole 4 v juttu!!!

      • Anonyymi

        Kait äänestäyye,, kokoomuslaisa ja rkp. Jotka haluu mamuja. Ja paljon tuoda suomeen.

        Ssp ei haluu mamuja
        Sdp on kanlaisten asialla


    • Anonyymi

      Asumistukea ei pitäisi maksaa kuin ihan perusetuuksilla eläville, kuten työttömille ja takuueläkeläisille.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä pitää maksaa ihmisille myös jonka palkka ei riitä elämiseen!!!

        Vai pitääkö heikoimmassa asemassa olevien ja pieni palkkaisten mennä kadulle!!!


        He jotka eivät sairauden, muiden vaikeiden tilanteiden vuoksi kykene saamaan itsenäisesti taloudellista turvaa niin heille pitää olla mahdollisuus tavalliseen arvokkaaseen elämään ahne paska!! Sinäkin voit vammautua ylimielinen ahne mulkku!!

        Työntekijälle maksakaa jumalauta palkka työstään!!! Tai siivotkaa sotkunne itse!!

        Lääkärit ja hoitajat ovat yhteiskunnassa selkäranka ja heille kuuluu hyvä palkka työstään!!

        Lopettakaa heikoimmassa asemassa olevien kiusaaminen kelan toimesta!!!

        Korvaus niille joille on tehty törkeitä laiminlyöntejä hoidon esto oikeisiin sairauksiin, vammoihin!!kuinka korvaatte vuodet jollain uhri kärsinyt kotonaan erään kunnan viranomaisten tekemisten vuoksi!!

        Miten korvaatte 18v menetetyn mahdollisuuden hyvään elämään!!!

        Haistakaa pitkä kärsimyksen katkera paska!!

        Mitenkään joukkovainon uhrit?? Kuka korvaa henkiset ja fyysiset vammat?

        Miten teette kun asiat tulee ilmi muualta kuin korruptio peittely järjestelmästä? Onko kaikki lojaaleja vai onko ihmisiä joukossa?

        Miksi yritätte tappaa ihmisiä jotka puhuu näistä? Kuka on naisen ja lasten joukkovainon ja naisen hävittämisen takana? Kestääkö auringonvaloa??? Miksi yritätte tappaa ihmistä joka kertoo rehellisesti mitä hänelle tehty????


    • Anonyymi

      Selvä, tehkäämme kaikki niin! Katsotaan sitten kuka meidät kaikki elättää!!
      Ja onhan se joutenolokin niin palkitsevaa!

      • Anonyymi

        Ma ehka suljin sun pitsa!


    • Anonyymi

      Alottaja ei ole tainnut ikinä panostaakaan oman osaamisen kehittämiseen ja ahkeraan työntekoon. Sossun kainalo vetää puoleensa.

      • Anonyymi

        Aloittaja on klassinen persupummi. Sossun rahat ryyppää. Sitten palelee leipäjonossa. Lopuksi tulee haukkumaan vassareita palstalle ja kehumaan Otto Ville Kuusista.


    • Anonyymi

      Aloittajan kandee päästä ensin ulos sieltä lähiöräkälästä..

    • Niin tekee kunnon Vasemmistolainen. Good for you.

    • Anonyymi

      Asumistuki on pelkkä aluetuki. Jokainen asukoon siellä, missä palkallaan voi.

    • Anonyymi

      Aivan, asumistuki on yhteiskunnan tulonsiirto pääkaupunkiseudun elinkeinoelämälle.

      Sama juttu kuin maaseutu tuet maaseutuelinkeinoille.

      • Anonyymi

        Tulonsiirto Helsingin kaupungille ja AY-liikkeen vuokra-asuntoyhtiöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulonsiirto Helsingin kaupungille ja AY-liikkeen vuokra-asuntoyhtiöille.

        Ei, kyllä se oikea hyötyjä on liike-elämä työntekijöiden matalien palkkojen muodossa.


    • Anonyymi

      Pienituloiset ja-palkkaiset muuttaa haja-asutusalueille fattan tuille.
      Ainakin saa nauttia luonnosta.

      • Anonyymi

        Niinpä niin ja Suomeen ei saatu kunnollista palkkarajaa joten sama peli saa jatkua . Fatta rahat tulijoille tueksi töissä käymiseen ja Suomalaisilta asumistuet veks jotta nuo pystytään hoitamaan. Tällä pelin palkkatasot ajetaan alas ja työnteko tehdään kannattamattomasi .Kiittäkää RKP:tä joka tuolla pitää noissa asioissa vastaan, kun asioita yritetään korjata. Niille se ei käy.


      • Anonyymi

        Kukas pääkaupunkiseudulla vanhusten perseet sitten pesee?


    • Anonyymi

      Tuet pois ja töihin!

      • Anonyymi

        Mettiin ja pahvikojuihinko ihmisten pitäisi muuttaa ja sieltä käydä töissä kun palkka ei riitä asumiseen?

        Eiköhän se pitäisi saada yhteiskunta kestävälle pohjalle .Palkat sille tasolle että niillä elää ja pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mettiin ja pahvikojuihinko ihmisten pitäisi muuttaa ja sieltä käydä töissä kun palkka ei riitä asumiseen?

        Eiköhän se pitäisi saada yhteiskunta kestävälle pohjalle .Palkat sille tasolle että niillä elää ja pärjää.

        Persulogiikalla työnantajat nostaa matala-alojen pakkoja niin korkealle tasolle että se riittää elinkustannuksien kattamiseen - mistäkö se lisäraha tähän niille yritykselle tulee, sitä ei kerrota. Samoin sossutuet nostetaan niin korkeiksi että asumistukea ei tarvi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe