Mitä valitset ? Synnittömyys , vai täysin syntinen ja saastainen ?

Siis tulisimmeko kehoittaa veljet ja siskot pyrkiä Puhtauteen ?
Te parannus !! Näin ON kirjoitettu !!

Mutta onko silloin riski että hän löytää täydellinen Puhtaus ? Joka merkitsee että uskova on savuttanut synnittömyyden. ???

Siis onko vaarallista tulla synnitön ? Olen ymmärtänyt että jotkut uskovat varoittaa synnittömyydestä !!!!

Mutta oliko Jeesus synnitön ja meitä kehoitetaan vaeltaa kun Hän vaelsi ja Jeesus käski meidät olla Täydelsiä kuin Taivallinen Isäs !!
Kellä on turva Tuomiopäivänä ??

1. Joh. 4:17

Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

50

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uusi uskonpuhdistus on alkamassa. Uskovaiset paljastavat joukoissaan olevat pedofiilit ja kaappihomot.

• Tarkoitatko Paavin miehet jotka eivät ule uskossa. Vaan ovat uskonnolliset ?

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

❤️ ­N­y­­m­­f­­o­­­m­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178636703

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Jeesukselle se ei olisi ollut vaarallista.

Mutta jos joku muu ihminen kuvittelee olevansa synnitön, niin se on todella vaarallista. Silloin valehtelee itselleen, ja puhuu Jumalan sanaa vastaan.

• Se juuri on ongelma että uskovaiset kuvittelevat voivan Herran edessä vaeltaa saastaisena ja pärjää , eikä Pyhiä Kaikken suuressa Pyhyydessä mihin Jeesus meni :

Tulis olla näyttö ja hedelmät ettei uskova on perkeleestä joka Pyhä Raamattu selvästi opettaa..

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

1. Joh. 3:10

Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

UUDESTISYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ. MUTTA KUN TE KUVITTELETTE ETTÄ VESIKSTE ON UUDESTISYNNYTTÄNYT TEITÄ EIKÄ RISTINKUOLEMA NIIN VOI TEITÄ >>
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Se juuri on ongelma että uskovaiset kuvittelevat voivan Herran edessä vaeltaa saastaisena ja pärjää , eikä Pyhiä Kaikken suuressa Pyhyydessä mihin Jeesus meni :

Tulis olla näyttö ja hedelmät ettei uskova on perkeleestä joka Pyhä Raamattu selvästi opettaa..

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

UUDESTISYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ. MUTTA KUN TE KUVITTELETTE ETTÄ VESIKSTE ON UUDESTISYNNYTTÄNYT TEITÄ EIKÄ RISTINKUOLEMA NIIN VOI TEITÄ >>
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

-
        Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen

Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)

Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.

Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.

Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
        -
        ( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-

Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)

Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.

Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.

Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
        -

s-seutulainen

Perisynti:

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        ( Room.5:12)

"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
        ( Room. 3:10-11)

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:5-6)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti:

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        ( Room.5:12)

"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
        ( Room. 3:10-11)

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:5-6)

s-seutulainen

Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.

>Jokainen uskova elää Kristuksen antaman uuden elämän ja vanhan syntisen elämän jännitteessä aina taivaaseen saakka. Ilman Kristusta olisimme kokonaan synnin vallassa ja kadotettuja, mutta Kristuksen tähden olemme armahdettuja, pelastettuja ja kerran täydellisesti puhdistettuja. Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä:>

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

>>Paavali tunnusti faktat: ”olen syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa!” Hän löysi rauhan ja levon siitä, että Jumala hyväksyi hänet juuri sellaisena Kristuksen tähden. Tämä armo, rauha ja ilo auttoivat Paavalia elämään kristittynä, armahdettuna syntisenä, joka vasta opetteli uutta elämää.

Paavali lepäsi evankeliumin jokahetkisessä todellisuudessa, josta myös apostoli Johannes kirjoitti. Jeesuksen sovitusveri puhdistaa Jumalan lapsen jokahetkisesti. Varsinkin tietoinen synnintunnustaminen vapautti syyllisyydestä ja antoi uuden vapauden elää armon varassa, pyrkien hyvään.>>

7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)

( Lainaukset: >, >> RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Se juuri on ongelma että uskovaiset kuvittelevat voivan Herran edessä vaeltaa saastaisena ja pärjää , eikä Pyhiä Kaikken suuressa Pyhyydessä mihin Jeesus meni :

"UUDESTISYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ. "

Huutaminen ei muuta valhetta todeksi. Jeesus sanoi: kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Mutta jokainenhan voi muotoilla jumalan mieleisekseen. On sen verran poissaoleva otus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-

-

s-seutulainen

Perille ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää.

Mihin hukkui sana, että Hän lähettää puolustajan.
        Kun Pyhä Henki tulee - eikös juuri se ole voimana, ei siellä ominvoimin eletä.

Eli sanassa minä entinen sen ja sen synnintekijä - elänkin uutta elämää.
        Ei pidä antaa "sanaharhalle" eli lihalle valtaa kyntää vierasta vakoa, kun tämä perisyntivaon kylväjä piti akkansa lisäksi jalkavaimoa. Kun hänen OMA lihansa sai äidiltäänkin nuhteet tehdä parannus, niin ei papilla ollut halullisuutta.
        Hän keksi AHAA! Tehdään puolustuspuhe ja sakramentti. Perisynti.

Nimitetään Adami tähän puolustuspuheeseen, ettei voi mitään. On pantava vierasta lihaa ja se on MINUN perisyntini, sanoo pappi ja tuo sinulle saatanallisen - on Sanan vastustaja. - lupa sanan, lihalle, lihalliselle teolle. Ei nähdä Jumalantyötä, vaan oma työ. Siitähän tässä perisynnissä on puhe.

Turmeltuneen luonteen korjaa Herra.
        Eli on entinen turmeluksen tekijä, ja Hengen voimasta onkin Jumalantahtoa seuraamassa, kun seuraa Jumalan karitsan askeleissa matkantekoaan.

Kyllä muotoperinne- päästää Barabbaan vapaaksi, murhamiehen ja maailma on siksi tämännäköinen.

Eli saastunut saastuu kirkossa yhä lisää, kun se perisynti ei kuulema teekään ympärileikkausta, vaan väärä siemen valuu kirkkoon sisälle.
        Siksihän Lucifer tuli kirkkoon, että pääsee kylvämään oppinsa ja me uskomme.

Pitäisinköhän minun lähteä leskimiehenä kyntämään vakoa sinne ja tänne, ja nimittää, kun se mukamas on hyvänlaatuinen ja poljettavakin tykkää, niin pistetään rimaa alas.
        Kun se perisynti on niin mukavaa hommaa, eikä kerkiä ottamaan ristiä olkapäälle ja lähteä tekemään hengellistä kenttätyötä.

Itselleni kyllä lihanhimot saa kyytiä, kun kesällä kiertää kenttää arkienkelinä, auttaa vanhuksia, vaivaisia, käy vankiloissa, tyrkkää ruohonleikkuria jossain pihassa, kun isäntä on sydänsairaana - ja jälkipolvi missä onkaan ja talvella lumikolaa.
        Kun käy kotona vaihtamassa hikisen paidan taas uuteen, siinä liha kuolee ja väsymyksestä on hyvä nukahtaa ja ottaa taas raamattu käteen.
        Eli, ei anna lihalle väärää yllykettä. On täällä muutakin tehtävää, kuin perisynnin harjoittaminen, perisyntioppi on hapate, se pitää sanoa synniksi, josta pitää tehdä parannus.

Vanhaa Aatamia ohjeistettiin, mutta ei ottanut vaaria.
        Pakkoko se on jatkaa tottelemattomuutta, vaan pitää Jeesuksen ohjeen mukaan tehdä, parannus, ja kun ohje on, "Älä enää syntiä tee, ettei käy pahemmin!"
        Tietenkin ympärillä on perisyntikivittäjät, mutta mitä niistä, elää itse armoistuimen jälkeen hyvällä omallatunnolla ja tekee lähtiessä rukouskammiosta Ylimmäisen Papin edestä kadunmiehenpappeudessa seuraten mitä Jeesus sanoi tälle päivälle ja antoihan hän leiviskät. Kaksi kättä ja jalat. Suun, että saa vanhainkodissa lukemassa raamattua, tai hengellistä kirjallisuutta, kuunnellaan hengellistä lauluja, viedään jotain hyvää ihmiselle, että saa terveiset leipomosta ja kas, arkienkelinsä saa kohdata.

Missä se alue on, että PITÄISI- uskovaisuudessa elää tieten saastuttaen elämäänsä.
        Eikös se Jumalan Henki meissä pyhää saakaan Pyhittää?
        Synti on hylättävä ja kun tupa on puhdas, ei pidä hylätä Pyhää Henkeä sillä seitsemän vanhaa pahempaa henkeä valtaa tyhjän tuvan… Eli on pidettävä vaari.

Kuuliaisuudestahan on kyse…

Meidän pitää viljellä ja varjella luomakuntaa...

• Anonyymi

Minä syntinen, saatana, kurja, mutta Kristus minussa täydellisen vanhurskas ja synnitön.

• Anonyymi

Rehellisesti, aidosti itsensä syntiseksi nähnyt ei voi Jumalan pyhyyden edessä kokea ja tunnustaa itsestään muuta kuin olen ollut ja olen edelleen sydämeni pohjalta jumalaton - a-sebeoo. Väitän ehkä vähän vaikeatajuisesti, ettei yksikään jumalaton ole omissa silmissään jumalaton, hän on hyvä ihminen. Vain Pyhä Hengen valaisema omatunto näkee oman jumalattomuutensa. Toisten jumalattomuus on sen sijaan jokaisen helposti nähtävissä ja osoittavissa. Se ei vaadi sen Hengen vaikutusta, joka näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion.

Jotain tästä aran omantunnon kivusta tulee esiin muutamissa lauluissa. Niilo Tuomenoksa: "Näin syntisenä Herra, mun täytyy vaeltaa. Sun kanssas tiellä taivaan, perille kulkea. En paremmaks' voi tulla, en pyhäks' ollenkaan, ja kuitenkin, oi Herra, Sun käsiis jäädä saan."

Erkki Leminen: "Sinun katseesi edessä, Herra, olen aina tällaisenaan.Syvä murhe mun mieltäni painaa, kun en muuttunut ollenkaan. Sama turmellus, itkuni aihe, on minussa yhä vaan. Minut voisit jo hyljätä, Herra, sinä oikein tekisit vain. Olen tuhlannut armosi aina niin paljon kuin sinulta sain. Sanot kuitenkin, laupias Herra: "Pidän heikkoja omanain".

"Kun matkani muistoja mietiskelen, niin murhe mun mieleni täyttää, kun harva mun työni on sellainen, min tohtisin Herralle näyttää. Ja ehkä on silmissä vanhurskaan sekin väärää, min oikeaks luulen, ja ehkä mä siitäkin tuomion saan, mitä ihmisten kiittävän kuulen" (Hgl 155, Simo Korpela)

"On kylmä sydämemme ja suuri kovuutemme. Ken heltymään sen saisi nöyräksi taivuttaisi? Ei sateet, salamatkaan, ei liekit palavatkaan sen aatamillisuutta voi murtaa, luoda uutta. Lyö Mooses vasaralla: Se itkee iskun alla, vaan kuritus kun laantuu, se entiselleen taantuu" (Siionin virsi 64).

Urho Muroma kirjoittaa: "Eikö ole niin, että mitä vanhemmaksi tulemme ja mitä kauemmin Herran seurassa vaellamme ja pyrimme aina yhä lähemmäksi häntä ja sisäinen ihminen joutuu yhä kirkkaampaan taivaalliseen valaistukseen, sitä suuremmiksi syntiseksi tulemme omissa silmissämme? Kyllähän me aina olemme olleet samanlaisia, mutta emme ole aina sitä nähneet. Uskoon tullessamme olimme aivan yhtä kurjia kuin tällä hetkellä. Kyllä Herra sen jo silloin näki, mutta ei vielä paljastanut sitä meille. Vasta sitä mukana kuin vaelluksemme kävi yhä kirkkaampaa valoa kohti, hän antoi meidän huomata, millaisia syntisiä hän oikeastaan oli seuraansa ottanut. Emme siis ole tuottaneet hänelle minkäänlaisia yllätyksiä. Hän tiesi meidät kutsuessaan, että hän kutsui suuria syntisiä, itsessään ihan kelvottomia" (Urho Muroma, Jumalan hoidossa, 36).

( Lainattu lähde: Olavi Peltola)

s-seutulainen

• Niin ? Mitä sanoit ??? Voiko Jumala tehdä ihminen synnitön ????? Oletko kysynyt Häneltä sen ???????

• Anonyymi

Ei voi, eikä tee. Mihin muuten Jeesusta olisi edes tarvittu?

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko tuo se vastaus omasta lihasta kun pelästyit että >>

Se juuri on ongelma että uskovaiset kuvittelevat voivan Herran edessä vaeltaa saastaisena ja pärjää , eikä Pyhiä Kaikken suuressa Pyhyydessä mihin Jeesus meni : JA PÄÄSTÄ HÄNESSÄ SINNE UUDESTISYNTYMISEN KAUTTA !!!!!
        UUDESTISYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ. MUTTA KUN TE KUVITTELETTE ETTÄ VESIKaSTE ON UUDESTISYNNYTTÄNYT TEITÄ , EIKÄ RISTINKUOLEMA on haettu ja sen kautta UUDESTISYNTYMISTÄ >> NIIN VOI TEITÄ >>

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Se juuri on ongelma että uskovaiset kuvittelevat voivan Herran edessä vaeltaa saastaisena ja pärjää , eikä Pyhiä Kaikken suuressa Pyhyydessä mihin Jeesus meni : JA PÄÄSTÄ HÄNESSÄ SINNE UUDESTISYNTYMISEN KAUTTA !!!!!
        UUDESTISYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ. MUTTA KUN TE KUVITTELETTE ETTÄ VESIKaSTE ON UUDESTISYNNYTTÄNYT TEITÄ , EIKÄ RISTINKUOLEMA on haettu ja sen kautta UUDESTISYNTYMISTÄ >> NIIN VOI TEITÄ >>

Savis, tässä vielä ote Liisi Jokirannan opetuksesta.
        Ole hyvä ja lue se uudestaan:

>>Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).<<

s-seutulainen

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Käy käännyttämässä ateisteja ateisimi palstalla, niin saamme jotakin naurettavaa ja uhrin pilkanteollemme. Saat sitten iloita Herrasi kanssa, kun sinun käy samalla tavalla kuin hänen.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).<<

s-seutulainen

Mitä mä Liisin opetusta tarvii lukea? Kun olen noita opetuksia törmännyt jo 40v ja ei ole pystynyt poistaa synti niinkuin Jeesuksen Veri meitä Puhdistaa. Kun Hän pääsee kastamaan meitä Hengellä ja tulella. Liisi opettaa näköjän ihmisviisautta ja pyrki puhdistaa sillä ihmiset. Nainen tulis olla hilja seurakunnassa !!!! huh sitä Liisi...

• Anonyymi kirjoitti:

On sulla voimaton Jumala !! Katso Jumalan Karitsa joka ottaa Pois sun synnit , lukee mun Pyhässä Raamatussa !!!

Onko Hänen veri tullut voimaton sun elämässä ??

1. Joh. 1:7

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Mitä mä Liisin opetusta tarvii lukea? Kun olen noita opetuksia törmännyt jo 40v ja ei ole pystynyt poistaa synti niinkuin Jeesuksen Veri meitä Puhdistaa. Kun Hän pääsee kastamaan meitä Hengellä ja tulella. Liisi opettaa näköjän ihmisviisautta ja pyrki puhdistaa sillä ihmiset. Nainen tulis olla hilja seurakunnassa !!!! huh sitä Liisi...

Turhaahan tämä on,
        mutta kysyn sinulta Savis kuitenkin oletko tullut täysin synnittömäksi?
        Lankeatko sinä koskaan syntiin vaikkapa ajattelemalla nurjasti jostain lähimmäisestäsi!?
        Ovatko kaikki tekosi, toimintasi, ajatuksesi koko ajan puhtaat.
        Ja ennen kaikkea - rakastatko sinä Jumalaa ylitse kaiken muun, kaikesta sydämestäsi, sielustasi... ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi?
        Eikö sinun tarvitse enää ollenkaan pyytää Jumalalta anteeksi syntejäsi, jos niitä sittenkin sinunkin kohdallasi päivittäin ilmenee.
        Niinkuin apostoli Johannes kirjoittaa:

7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)

Eikö tuo koske siis ollenkaan sinua?

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaahan tämä on,
        Lankeatko sinä koskaan syntiin vaikkapa ajattelemalla nurjasti jostain lähimmäisestäsi!?
        Ja ennen kaikkea - rakastatko sinä Jumalaa ylitse kaiken muun, kaikesta sydämestäsi, sielustasi... ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi?
        Eikö sinun tarvitse enää ollenkaan pyytää Jumalalta anteeksi syntejäsi, jos niitä sittenkin sinunkin kohdallasi päivittäin ilmenee.

7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        ( 1 Joh. 1)

s-seutulainen

s-seutulainen, olet murhamiehen Lutherin seuraaja. Sinultako pitää oppia ottaa???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ei, vaan ongelma on sinun mielikuvituksesi. Ihminen ei voi olla synnitön.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

On sulla voimaton Jumala !! Katso Jumalan Karitsa joka ottaa Pois sun synnit , lukee mun Pyhässä Raamatussa !!!

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Höpsis! Sinä vain kuvittelet olevasi synnitön. Mikä lie vanhoillishellarien uskonto sulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Muuten hyvin sanottu mutta evankeliumissa ei ole mitään voimaa. Vain Jeesuksessa on.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

SINÄ olet yhtä ihmisviisautta koko nainen!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ei tässä Jumalasta ollut kyse vaan sinun väitteestäsi, että ihminen kykenisi teeskentelemään täysin synnitöntä ihan itse! Teeskennellä toki voi mutta yksikään ihminen ei ole hyvä. Vain Jumala on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaahan tämä on,

( 1 Joh. 1)

s-seutulainen

Onhan se nähty, että Savis haukkuu, on ylimielinen, ja mollaa muita kristittyjä. Eli tekee syntiä vähän väliä.

• Anonyymi kirjoitti:

Turhaahan tämä on,

( 1 Joh. 1)

s-seutulainen

Koskee kaikki jotka juuri ovat ottaneet Jeesusta vastaan eikä halua jäädä makamaan ristin alla synnin saastaisessa ,
        Mutta turhaan tä on saarnata sinulle kun olet päättänyt jäädä lihassa ja synnissä niinkuin sun oppi-isä Lutherus.
        Siis seuraa sitäsun elämässä että synnin palka on kuolema.
        Te niinkuin Jeesus käski >> Tee paranusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpsis! Sinä vain kuvittelet olevasi synnitön. Mikä lie vanhoillishellarien uskonto sulla.

Seura Jeesusta ja Pyhä Raamattu sanon sinulle !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä Jumalasta ollut kyse vaan sinun väitteestäsi, että ihminen kykenisi teeskentelemään täysin synnitöntä ihan itse! Teeskennellä toki voi mutta yksikään ihminen ei ole hyvä. Vain Jumala on.

No kun ei pysty teeskennellä. Joko on löytänyt Vapauttaja ja on Vapaa. Tai sitten oot synnin orja.

Valitse vapaasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan se nähty, että Savis haukkuu, on ylimielinen, ja mollaa muita kristittyjä. Eli tekee syntiä vähän väliä.

Siltäkö sinsta tuntuu Totuuden kuulla ? Onko sulla jotain näyttö , vai paneteletko ihan huvin vuoksi ihmisiä ?

• Anonyymi

>>>"syntinen vai synnitön"<<<

"Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
      Job: 15:

• Katso vain ... Ef. 5:27

saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Ps. 18:30

(18:31) Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.

• Anonyymi

Minkä takia pitää kerskata syntisyydestä ja saastaisuudesta osoittaakseen olevansa siten hyvä ja pyhä kristitty?

Sitä minä en ymmärrä. Uudessa testamentissa Jeesus ja apostolit eivät kerskanneet syntisyydestä vaan siitä, miten he olivat pyhiä ja valittuja Jumalan tekoja!

• Niin ? Jotkut on sanonut minulle että minä meinaan pysyä synneissä loppuun asti. Aivan järkyttävä.

• Anonyymi

Luterilaiset ovat, lähes kaikki, syntisiä eli maailman pahuudelle kuuluvia.

• Anonyymi

helluntailaisuus on ihmisoppi ja ylpeilevät itsensä (ihmisen) kehumisella ,
        raamattu: "joka kerskaa hänen kerskauksensa olkoon Herra" 2 Kor: 10:

milloin helluntailaiset mukamas korottaisi Kristusta, ilman sitä oman itsensä kehumista ensimmäisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuus on ihmisoppi ja ylpeilevät itsensä (ihmisen) kehumisella ,
        raamattu: "joka kerskaa hänen kerskauksensa olkoon Herra" 2 Kor: 10:

milloin helluntailaiset mukamas korottaisi Kristusta, ilman sitä oman itsensä kehumista ensimmäisenä.

Koska sinä olet puhunut Jeesuksesta ja sovituksesta???? Puheesi ovat helluntailaiset sitä ja helluntailaiset tätä helluntailaiset helluntailaiset parham sodomia hurmos hurmos hurmos... päivästä päivään ja vuodesta toiseen. Koska aiot kirjoittaa Jeesuksen teoista, mitä Jeesus on sinulle tehnyt???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska sinä olet puhunut Jeesuksesta ja sovituksesta???? Puheesi ovat helluntailaiset sitä ja helluntailaiset tätä helluntailaiset helluntailaiset parham sodomia hurmos hurmos hurmos... päivästä päivään ja vuodesta toiseen. Koska aiot kirjoittaa Jeesuksen teoista, mitä Jeesus on sinulle tehnyt???

>>>"Mitä Jeesus on sinulle tehnyt"<<<<

minun takiani:
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei
        yksikään, joka HÄNEEN uskoo, hukkuisi , vaan saisi iankaikkisen elämän."
        Joh: 3: 16

Jumala on antanut myös uskon LAHJAN jo aivan varhaisessa lapsuudessa, kenenkään
        manipuloimatta, (pakottamatta) = sydämen usko .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"Mitä Jeesus on sinulle tehnyt"<<<<

minun takiani:
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei
        yksikään, joka HÄNEEN uskoo, hukkuisi , vaan saisi iankaikkisen elämän."
        Joh: 3: 16

Jumala on antanut myös uskon LAHJAN jo aivan varhaisessa lapsuudessa, kenenkään
        manipuloimatta, (pakottamatta) = sydämen usko .

Kuka on jumalasi, joka antoi sinulle rienaamisen ja vainoamisen ja valettelun uskon???

• No mitä valitset ? Synnin orja , siis perkelen oma , vai nuhteeton ja Jumalan lapsi UUdestisyntynyt.

• Anonyymi

Ja voittava valinta on täydellinen synnittömyys, uskonnon vapaus eli vapaus uskomuksista.

• No se merkitsi että ihminen on luopunut Herrasta ja silloin Herra luopuu hänestä ja suora matka helvettiin avautuu jonka on sun agenda näköjään.

• Anonyymi

Mietitään synnittömyydellä kirkkoa.

Kun kirkoilla on perinneopit, siis korvataan vaikka Jumalan sana, tehdäkseen sen tyhjäksi, ja perinneoppi vaatetetaan sanalla vanhurskaitakin langettaen sakramentiksi. Okei. Se on ”silmämalkaan” viittaava harha, joka voi monelle käydä omalle kohdalle ylivoimaiseksi kieltää perinneopin harha, uskotaan enemmän siihen, kuin Sanaan. Sana Jeesuksen suulla varoittaa, ette tunne kirjoituksia, [kohdistan näköalan aina myös itseeni, pyrin kuuntelemaan asioita]
      Kun kirjoitukset voivat olla vähempiarvoisina sydämen vaakakupissa, ollaan ongelmissa.
      Kirkoissa se on kirkon synti, joka perinneopin takia joutuu hyljätyksi tuomiolla.
      Jumala ei tunne edes sellaista jäsenrekisteri ilmoituksia hapatuksen takia.

Jos "rivijäsen" pappinakin hokaa Ahaa! ymmärryksen Pyhän Hengen johdolla, että tämä kirkonoppi on nyt mennyt vikaan, mitä siitä seuraa, on arvovaltasota.

Tulee kapituli sana tutuksi. Tuomiokapi, kapituli ja sieltä voi kummutakin vihamielinen vaatimus revansseineen, jossa voi päätyä oikeuslaitokseen.
      Virka voi olla Jumalan sanan takia uhattu kun maallinen mittapaikka vahtaakin kirkkolakia, ei raamatuntahtoa. Kirkkofantasia ei alistu Jumalan lain alle, että tulisi nuhdelluksi taivaallisen Sanan lain Henkeen.
      Vastassa hiippaillaan Hiippakuntadekaanin, eli pidemmälle lukeneen papin sakramenttivirren laulun sanojen tanssiaskelin.
      Eli virka ja virkakoneisto määräävät kirkossa, että hapate, myös mm. vauvakaste on rivijäsenen uskottava ja papin uskottava. Muutoin kirkon ruoska käy ylle ja pappikin voi olla jalkakahleissa omassa kirkossa.

Sitten alkaa näitten kirkkojäsenhapatevanhurskaiden syytös ryöppy, ristiinnaulitaan tuo pappi Vapahtajan viereen, on saastuttanut, vaikka Luther- synagoogan, = so. kokoontumistila. Eli nyt pappi erotetaan synagogastaan.
      Arkkihiippa- hiippailee omassa arkissaan, joka tulee hukkumaan yleisuskonnon nimissä Jumalan kasvojen edessä.

Mitäpä mieltä, uskonvapaus, missä se on?
      Onko se kadunmiehen teologiassa? Ihmisen pojalla ei ole paikkaa, mihin päänsä kallistaisi.

Näitä voit vapaasti mietiskellä.. kapi, kapi kapituli.

• Anonyymi

Mietittävää, koska vuosittain homma jatkuu.
      Eli vapauttaako perisyntimanaus tuomiosta, vai pitäisikö tehdä parannus.
      Onko tuonne meno, ikäänkuin "pakko" mennä, vai onko se mahdottomuus kieltäytyä, kun on jo vaikkapa 3-vuonna sitä tehnyt, ja syy on perisynti.
      Eli synti periytyy pakoksi mennä joka vuosi hommaan mukaan, vai onko kuitenkin mahdollisuus - ihan ITE - kieltäytyä??

Joidenkin palstalaisten mielestä perisynnille ei voi mitään, ja siksi pitää kastaa, mutta pelittääkö/peittääkö lapsikaste vapauteen, koska on perinyt syntisyytensä ja liha vie, tai saa luvan viedä.

jne. jne. jne. Näitä voi miettiä kun manaa sitä perisyntiä palstalle, jolle ikäänkuin ei voi mitään. Vai onko se haluttomuutta tehdä jotain ja taas lyödään Jeesusta ruoskalla ja naulataan ristille, ettei sovitus riitä, kuulema. Perisynti kuulema voittaa,, ja perkele on vahvempaa tekoa - --- missä??? Meissäkö???? Onkohan se niin?

Entäpä jos verille asti vastustaakin syntiä, kirjoitusten mukaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/efe96aa7-4895-48aa-bcc0-5ab814928747

ja eri vuosilta... Myös Yle- uutisoi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007863983.html

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7b7d1107-42ef-40a0-8f87-f9f2fed9ef81

• Anonyymi

raamattu:
        "Sillä armosta te olette PELASTETUT, uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan
        LAHJA - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Ef: 2: 8

"Pelasti meidät , EI vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan
        uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta." Tiit: 3:

• Et ole sitten löytänyt apu Aadamin luonnetta vastaan joka sinussa on . ?? Paavali löysi ja huudahti >> Ristinkuolema on minulle Voitto ja Kristus on minulle Elämä.

• Savis kirjoitti:

Et ole sitten löytänyt apu Aadamin luonnetta vastaan joka sinussa on . ?? Paavali löysi ja huudahti >> Ristinkuolema on minulle Voitto ja Kristus on minulle Elämä.

Aadamin Luonnossa . Siis lihassa löytyy perisynti, joka vain kuoleman kautta parantuu koska silloin jos ihminenKastetaan Hengellä Ja Tulella tähän Ristinkuoleman niin Hän saa Uudestisyntyä Kristuksessa . Lue nyt Room. 6 alku.. joka alkaa ettekö tiedä ????

• Anonyymi

Jos harrastaa pieniä paheita ja syntejä eläessään voi olla nauttinut elämän koko tarjonnasta hyvillä mielillä .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3225
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      839
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    Aihe