Dinosaurukset ja Raamattu
Raamattu puhuu lohikäärmeistä, lentävistä käärmeistä, Behemotista ja Leviatanista. Olisivatko nämä viittauksia dinosauruksiin sekä lento- ja joutsenliskoihin? Vai oliko Darwin oikeassa ja nämä pedot olisivat kuolleet sukupuuttoon 65 miljoonaa vuotta sitten?
Hämmästyttävät tuoreet dinosauruslöydöt ovat ongelma uusdarvinismille. Kun ”68 miljoonan” vuoden ikäisestä dinosaurusfossiilista löytyy pehmytkudoksia ja valkuaisaineita, vaatii tämä selityksen.
Iänmääritystä kehäpäätelmän avulla
Darvinismin mukaan maakerrostuman ikä määritetään ”johtofossiilien avulla”. Toisin sanoen, jos maakerrostumasta löydetään tietyn dinosauruksen fossiili, joka on darvinismin mukaan elänyt 68 miljoonaa vuotta sitten, niin tämä määrittää kerrostuman iäksi ”68 miljoonaa vuotta”. On hyvä muistaa, että iänmääritys suoraan näin vanhan fossiilin molekyylistä ei ole mahdollista. Tällaiseen iänmääritykseen käy vain hiilen C-14 isotooppi, jolla päästään vain tuhansiin, ei miljooniin vuosiin. On syytä myös alleviivata, että dinosaurusten fossiileista on eristetty C-14 isotooppia!
Miten kauan eläinten pehmytkudokset säilyvät huokoisessa hiekkakivessä?
Pehmytkudokset ja valkuaisaineet eivät säily maaperässä vuosimiljoonia, sillä ne rakentuvat pääosin valkuaisaineista, jotka voivat säilyä maaperässä korkeintaan joitakin vuosituhansia. Tämän ymmärtää maallikkokin. Maaperän mikrobitoiminta tuhoaa sen. Maaperän pieneliöt käyttävät energiarikkaat valkuaisainemolekyylit ravinnokseen välittömästi. Näin tapahtuu tietysti myös hapettomissa oloissa anaerobisten bakteerien toimesta. Vettähän maaperässä on varmasti, ainakin huokoisessa hiekkakivessä, mistä kyseiset pehmytkudokset löytyivät. Se että ne olivat kivettyneen luun sisällä, ei muuta asiaa. '
Dinosaurusten jäännöksiä on löydetty hyvin monilta alueilta aina Alaskaa, Etelämannerta ja Huippuvuoria myöten. Monien muinaiskansojen toisiaan muistuttavat kertomukset suurista eläimistä, kuten ”lohikäärmeistä” voivat perustua silminnäkijähavaintoihin.
Raamatussa Jobin kirjan 40. luvussa kerrotaan Behemotista, jolla oli häntä kuin setripuu ja lujiksi punotut jänteet. Punottu jänne oli välttämätön, sillä mikään muu biologinen rakenne ei olisi pystynyt kannattamaan suuren dinosauruksen tuhansien kilojen painoista häntää ja liikuttelemaan sitä. Uudessa raamatunkäännöksessä puhutaan virheellisesti virtahevosta, jonka häntä ei todellakaan muistuta setripuuta.
Eräs merkittävimmistä fossiilien asiantuntijoista, edesmennyt Harvardin yliopiston professori Stephen Jay Gould totesi, että Jobin kirjan kuvaus Behemotista sopii kuvaukseksi dinosauruksesta (Job 40:10-19). Stephen Jay Gould oli vakaumukseltaan marxilainen ateisti. Gould arveli Jobin kirjan kirjoittajien löytäneen dinosaurusten fossiileja ja niiden perusteella laatineen kuvauksensa Behemotista. Raamatussa kyse on kuitenkin Jumalan puheesta: "Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin" (Job 40:10).
Duodecim 2005; 121:1371 (=suomalainen lääketieteellinen julkaisu) raportoi pehmytkudoslöydöksistä. Sitaatti Duodecim-lehden artikkelista:
“Tutkijat löytävät ikivanhan Tyrannosaurus rexin luurangon pohjoisilta Kalliovuorilta. He demineralisoivat aseptisissa oloissa reisiluun palan ja onnistuvat eristämään läpinäkyviä, taipuisia ja onttoja verisuonia. Suonia voi venyttää useita kertoja niin, että ne palautuvat alkuperäiseen kokoonsa. Suonet muodostavat luulle tyypillisen haarautuvan Haversin kanavien näköisen rakenteen. Suonen sisäpinnalla näkyy endoteelisolun tuman kaltaisia pullistumia ja mahdollisesti endoteelisolujen välisiä liitoksia. Suonten sisältä löytyy punaruskeita verisoluja tumanmuotoisine rakenteineen. Immunologisissa kokeissa tyrannosauruksen luujauho reagoi evoluutiossa hyvin säilyneisiin antigeeneihin (kanan kollageeni ja lehmän osteokalsiini) kohdistuvien vasta-aineiden kanssa osoittaen, että näyte sisältää jonkin verran liskon alkuperäisiä proteiineja. Tutkijat jäävät selvittämään, onko tästä poikkeuksellisen hyvin säilyneestä fossiilista eristettävissä liskon DNA:ta. Kyseessä ei ole uuden tieteiselokuvan prologi vaan paleontologiryhmän Science -lehdessä julkaisema raportti. Pehmytkudosten, kuten taipuisien suonten ja verisolujen näin erinomainen säilyminen viittaa siihen, että näytteissä olisi jäljellä alkuperäisiä proteiineja ja jopa DNA:ta. Tästä olisi kuitenkin vielä pitkä matka siihen huikeaan mahdollisuuteen, että nämä orgaaniset molekyylit olisivat todella säilyneet ehjinä. Kuusikymmentäkahdeksan miljoonaa vuotta vanhat verisuonet ja -solut näyttävät kuvissa kuitenkin niin samanlaisilta kuin nykyisin laboratoriossa eristetyt tuoreet vastineensa, että mielikuvitus lähtee helposti laukkaamaan.“ Science 25.3.2005
Pehmytkudosten valkuaisaineiden säilyminen on osoitettu tieteellisesti
Tyrannosaurus rexin valkuaisaineiden säilyminen on osoitettu: J. Proteome Res., 2009, 8 (9), pp 4328–4332 Orgaanista kollageenia ym.: T. rex, triceratops, hadrosaurus jne. Dinosauruksen jäänteet, joissa oli vielä ”muumioitunutta” l
Dinosaurukset ja Raamattu
10
396
Vastaukset
- Anonyymi
Voi pitää varmana,että kivikautiset heimoyhteisöt ovat vaelluksillaan törmänneet eroosion paljastamiin dinosauruksen jäänteisiin ja kehitelleet niistä omat magian ja mystiikan täyttämät tarunsa.
Tämä ei tietenkään todista millään tasolla Draamatun satuiluja todeksi. - Anonyymi
Tutkija joka löysi merkkejä näistä fossiileista on itse kertonut miten kreationistit ovat täysin väärin ymmärtäneet hänen löydöt ja käyttäneet niitä todisteina väärin ymmärrettyinä.
- Anonyymi
Arto777 tivasi jokin aika sitten vastaavan dino väitteen kumoamista. No se osoitettiin ja pyydettiin vastausta Schweizerin närkästyneseen vastaukseen. Niin luikki tuo nilkki karkuun, kun jäi valheesta kiinni.
Ellet Arto777 tiedä, mitä mieltä tutkija itse on näistä valheista, niin yritäpä kaivaa netistä. Äläkä toista samaa valhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arto777 tivasi jokin aika sitten vastaavan dino väitteen kumoamista. No se osoitettiin ja pyydettiin vastausta Schweizerin närkästyneseen vastaukseen. Niin luikki tuo nilkki karkuun, kun jäi valheesta kiinni.
Ellet Arto777 tiedä, mitä mieltä tutkija itse on näistä valheista, niin yritäpä kaivaa netistä. Äläkä toista samaa valhetta.Olen aika varma, että Arto on kreationisteja pilkkaava trolli. Vaikka ei tällä ole merkitystä, sillä kukaan kreationisti ei ole häntä toppuutellut. Jos siis mikä tahansa huuhaa sopii kreatiomńistin korvasyyhyyn, hän on sen oikopäätä valmis hyväksymään todisteena Raamatun Totuudesta.
- Anonyymi
Miksi lähdit karkuun edellisestä ketjusta jonka teit dinosauruksista?..
- Anonyymi
"Hämmästyttävät tuoreet dinosauruslöydöt ovat ongelma uusdarvinismille. Kun ”68 miljoonan” vuoden ikäisestä dinosaurusfossiilista löytyy pehmytkudoksia ja valkuaisaineita, vaatii tämä selityksen."
Vieläkö te jaksatte jakaa tätä valetta? Eikö tuollaisesta jatkuvasta valehtelusta joudu helvettiin?
Ja miksi et koskaan uskalla vastata kysymyksiin? Esimerkiksi siitä että minkä niistä monista luomistarinoista tämä todistaa oikeaksi? - Anonyymi
Raamattu sanoo, että "Ajatkin he muuttavat".
Ketkähän ovat aikoja muuttaneet, jos ei evolutionistit?
Raamattu sanoo myös lopun päivinä tulevan suuren eksytyksen, joka eksyttää jopa valitutkin, jos mahdollista.
Eikö ateistit ala jo äimistelemään, että mistä ihmeestä Raamatun profeetat saivat etukäteen niin tarkkaa tietoa. Ei sitä ainakaan mikään umpitajuton evoluutio ole kertonut.- Anonyymi
Raamattu sanoo myös jotain väärästä todistuksesta. Onko siis ihan ok, jos valehtelee tutkijan työn tuloksista?
Aloittajalle on kerrottu, että hän levittää valheellista tietoa. Taitaa jäädä taivaspaikka saamatta, kun jatkaa edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo myös jotain väärästä todistuksesta. Onko siis ihan ok, jos valehtelee tutkijan työn tuloksista?
Aloittajalle on kerrottu, että hän levittää valheellista tietoa. Taitaa jäädä taivaspaikka saamatta, kun jatkaa edelleen.Kyllä aloittaja nyt varmaan tärisee pelosta, kun jää taivas paikka saamatta 😂😂 uskonto ja Jumala on yhtä suurta valhetta, hemmetti viekööt että osataan olla hölmöläisiä vielä 2000 luvullakin 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391