Kysymys on aiheellinen. Teknologian uhreja löytyy monella alalla. Tuotteita ei ole koskaan pystytty miettimaan loppuun saakka. Kaupallistamisella on aina ollut liian kiire.
Ovatko sähköautot luusereiden autoja
40
439
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä sama tuli mieleen puoli vuotta sen jälkeen kun ostin uuden bemarin. Ensimmäisen ja viimeisen. Joitain asioita voisi miettiä etukäteen auton tekemisessä, vaikkapa suuntavakautta.
- Anonyymi
Voi sinua tietämätöntä rassukkaa, jos olisit valinnut hieman kapeammat ja korkeaprofiilisemmat renkaat autoosi, ei ongelma olisi ollut niin paha.
Vai oletko tosiaan niin pihalla, ettet tiedä Suomen maanteiden nykyistä rapakuntoa?
Maanteidemme heikko kunto on nyt jo poistuvan vihervasemmistolaisen akkahallituksen ansiota, sillä eihän eteläsuomessa asuva pissaliisa voi käsittää, kuinka tärkeä asia on hyväkuntoinen tieverkosto kehäkolmosen pohjoispuolella.
- Anonyymi
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
Jatketaan sitten kun polttis on kehitetty niin pitkälle että pärjää sähköautolle molemmissa kategorioissa.
Siihen saakka polttis täydellisesti jälkeenjäänyt käyttöominaisuuksien suhteen.- Anonyymi
Sähköauto sopii kaupunkiautoksi mutta siihen se vielä jää. Odotellaan parempia aikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto sopii kaupunkiautoksi mutta siihen se vielä jää. Odotellaan parempia aikoja.
Fordin pääjohtaja ihmettelee sähköautojen akkuhelvettiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto sopii kaupunkiautoksi mutta siihen se vielä jää. Odotellaan parempia aikoja.
Sun argumentti on pelkkä tyhjän päällä makaava mielipide. Faktat ovat nämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
Tuhat kilsaa 11 tuntiin täyttää matka-auton kriteerit. Ja vain murto-osalla polttiksen kustannuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun argumentti on pelkkä tyhjän päällä makaava mielipide. Faktat ovat nämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
Tuhat kilsaa 11 tuntiin täyttää matka-auton kriteerit. Ja vain murto-osalla polttiksen kustannuksista.Fordin toimitusjohtaja myöntää sähköautojen akkujen hulluuden: ”Mitä tapahtuu?”
Amerikan markkinoilla sähköautoihin työnnetään akkupaketteja, jotka painavat enemmän kuin jotkut henkilöautot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fordin toimitusjohtaja myöntää sähköautojen akkujen hulluuden: ”Mitä tapahtuu?”
Amerikan markkinoilla sähköautoihin työnnetään akkupaketteja, jotka painavat enemmän kuin jotkut henkilöautot.Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
70-luvun polttis painoi puolet nykyisten polttisten painosta. Autojen painot ovat nousseet eikä se ole ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
70-luvun polttis painoi puolet nykyisten polttisten painosta. Autojen painot ovat nousseet eikä se ole ongelma.Autojen painot ovat nimen omaan ongelma, koska painavammat autot hajottavat tiet nopeammin. Senhän takia tiet ovat koko ajan kunnostuksessa.
Sinänsä ei ole merkitystä mikä moottori autossa on, mutta autojen painoa olisi hyvä saada alas. Painavampia autoja voisi vaikka verottaa enemmän. Norjassahan on otettu painovero autoille käyttöön tänä vuonna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun argumentti on pelkkä tyhjän päällä makaava mielipide. Faktat ovat nämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
Tuhat kilsaa 11 tuntiin täyttää matka-auton kriteerit. Ja vain murto-osalla polttiksen kustannuksista.Keskinopeudella 100 km/ h jää lataukseen 1 tunti matkalla . Taitaa jäädä Suomessa tuollainen keskinopeus haaveeksi , ellei aja moottoritietä edestakaisin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
70-luvun polttis painoi puolet nykyisten polttisten painosta. Autojen painot ovat nousseet eikä se ole ongelma.Mun 71 mallin polttis painoi n. 2000 kg . Eikä se ollut ongelma .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.
70-luvun polttis painoi puolet nykyisten polttisten painosta. Autojen painot ovat nousseet eikä se ole ongelma.Taitaa maksaa enemmän kuin 1 € , koska joutuu käyttämään julkisia latauspaikkoja tuolla matkalla . Tietysti epähuomiossa unohdit .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fordin toimitusjohtaja myöntää sähköautojen akkujen hulluuden: ”Mitä tapahtuu?”
Amerikan markkinoilla sähköautoihin työnnetään akkupaketteja, jotka painavat enemmän kuin jotkut henkilöautot.Fordi tekee tänä vuonna sähköautoilla tappiota n. 4 miljardia dollaria . Voi tulla jotain muutoksia suunnitelmiin . Esim . Fiestan kohtalo .
- Anonyymi
Sähköauto sopii koulukiusatulle nörtille, joka ei ymmärrä tekniikkaa.
- Anonyymi
Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama kun lopputulema on tämä.
Sähköauton 100km maksaa yhden euron.
Sähköauton 1.000km kestää 10-11 tuntia.Åolttiksen sata kilsaa maksaa 10-14 euroa.
- Anonyymi
Olihan avaus. Aika kauan noita sähköautoja on ollut jo markkinoilla, tosin on mukana myös niitä joille ne ei ole vielä osaamisaluetta, kuten mm.Toyota.
- Anonyymi
Vielä ei ole nähty ainuttakaan sähköautoa, jolla voisi lähteä huoletta pitkälle matkalle, ulkomaille tms. Aina pitää miettiä missä lataa ja millä sen maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ei ole nähty ainuttakaan sähköautoa, jolla voisi lähteä huoletta pitkälle matkalle, ulkomaille tms. Aina pitää miettiä missä lataa ja millä sen maksaa.
Ei tarvi miettiä. Auto kertoo missä ladataan ja maksu hoidetaan lähimaksulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ei ole nähty ainuttakaan sähköautoa, jolla voisi lähteä huoletta pitkälle matkalle, ulkomaille tms. Aina pitää miettiä missä lataa ja millä sen maksaa.
Sähköauto näyttää kartalla missä kannattaa ladata ja autohan hoitaa maksun myös ulkomailla. Kyllä se on polttis, jonka kanssa noita asioita pitää miettiä kun lähtee ulkomaille.
- Anonyymi
Sähköauto noudattaa samaa kehitystä kuin moni muukin teknologia. Aluksi tuotteet ovat kalliita ja harvojen saatavilla tai haluamia. Sitten tekniikka kehittyy nopeasti uusien innovaatioiden ja kovan kilpailun kautta. Vähitellen tekniikka on keskivertokuluttajan saavutettavissa ja se yleistyy. Tuotteita tulee yhä lisää. Lopulta uusi teknologia valtaa tilan vanhalta teknologialta eli polttomoottoreilta.
Nyt sähköautot ovat kalliita, akkujen energiatiheys vielä suhteellisen vaatimaton ja latausverkosto vasta kehittymässä. Lopulta akkujen energiatiheys kasvaa huomattavasti. Niistä voidaan tehdä kevyempiä ja silti kantama on riittävä. Lataaminen muuttuu yhtä vaivattomaksi kuin tankkaaminen nykyään.
Suomi on vielä hyvissä asemissa sähköautojen käyttöönotossa. Meillä on hyvä sähköverkko. Lisäksi Suomeen rakennetaan merkittävä määrä uusiutuvaa sähköntuotantoa. Se laskee selvästi sähkönhintaa ja tämä yhdistettymä älykkääseen lataamiseen missä auto lataa itseään kun uusiutuvaa tuotantoa on paljon saatavilla ja silloin sähkön hinta alhainen.- Anonyymi
Kaunista tarinointia ja haaveilua. Ja ihan oikein. Näin ihminen haaveilee ja pikkuhiljaa haaveet toteutuvat. Mutta perusasian pitää olla realistisen varma. No aika hyvältä näyttää mutta vielä on kysymysmerkkejä ja kilpailevia teknologioita. Huomioitavaa on sekin, ettei ole näköpiirissä koko elinkaareltaan lähellekään päästötöntä autoa. Kannattaa vielä muistaa, että autokantamme on vielä 98%:sti polttomoottoreihin perustuvaa ja tästäkin tekniikasta on pidettävä hyvää huolta vielä vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunista tarinointia ja haaveilua. Ja ihan oikein. Näin ihminen haaveilee ja pikkuhiljaa haaveet toteutuvat. Mutta perusasian pitää olla realistisen varma. No aika hyvältä näyttää mutta vielä on kysymysmerkkejä ja kilpailevia teknologioita. Huomioitavaa on sekin, ettei ole näköpiirissä koko elinkaareltaan lähellekään päästötöntä autoa. Kannattaa vielä muistaa, että autokantamme on vielä 98%:sti polttomoottoreihin perustuvaa ja tästäkin tekniikasta on pidettävä hyvää huolta vielä vuosikymmeniä.
Mitään täysin päästötöntä autoa ei ole keksitty. Pitää päästä autoon joka on mahdollisimman vähäpäästöinen elinkaarensa aikana.
Jollain aikavälillä sähköautot yleistyvät niin paljon että jäljellä olevien polttomoottoriautojen jälleenmyyntiarvo laskee jatkuvasti. Valmistajat siirtyvät sähköautoihin ja polttomoottoriautojen valmistajia on yhä vähemmän. Huolto ja tankkausverkosto harvenee, koska polttomoottoriautoja on yhä vähemmän. Ihmiset lataavat yhä enemmän kotona. Nytkään bensa-aseman ylläpito ei ole erityisen kannattavaa. Huoltopisteitä ei kannata pitää jos asiakkaiden määrä aina vain vähenee, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunista tarinointia ja haaveilua. Ja ihan oikein. Näin ihminen haaveilee ja pikkuhiljaa haaveet toteutuvat. Mutta perusasian pitää olla realistisen varma. No aika hyvältä näyttää mutta vielä on kysymysmerkkejä ja kilpailevia teknologioita. Huomioitavaa on sekin, ettei ole näköpiirissä koko elinkaareltaan lähellekään päästötöntä autoa. Kannattaa vielä muistaa, että autokantamme on vielä 98%:sti polttomoottoreihin perustuvaa ja tästäkin tekniikasta on pidettävä hyvää huolta vielä vuosikymmeniä.
"Huomioitavaa on sekin, ettei ole näköpiirissä koko elinkaareltaan lähellekään päästötöntä autoa."
Kun täyssähköauto on kuitenkin 4-10 KERTAA polttomoottoriautoa vähäpäästöisempi kokonaispäästöiltään, onko tähän hirttäytyminen kovin asiallista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään täysin päästötöntä autoa ei ole keksitty. Pitää päästä autoon joka on mahdollisimman vähäpäästöinen elinkaarensa aikana.
Jollain aikavälillä sähköautot yleistyvät niin paljon että jäljellä olevien polttomoottoriautojen jälleenmyyntiarvo laskee jatkuvasti. Valmistajat siirtyvät sähköautoihin ja polttomoottoriautojen valmistajia on yhä vähemmän. Huolto ja tankkausverkosto harvenee, koska polttomoottoriautoja on yhä vähemmän. Ihmiset lataavat yhä enemmän kotona. Nytkään bensa-aseman ylläpito ei ole erityisen kannattavaa. Huoltopisteitä ei kannata pitää jos asiakkaiden määrä aina vain vähenee,Eikö sähköautot tarvitse minkäänlaista huoltoa? Eikö sähköautoja saa huoltaa ollenkaan muut kuin merkkiasiantuntijat. Mihin tuikitärkeät kyläkorjaamot asemoituu muuhun kuin hautausmaalle. Ajetaanko sähköautoilla niin kauan kun alkaa tulla vähän ongelmia ja sitten skipataan paalaamoon.
- Anonyymi
Akkujen energiatiheydessä ei ole näköpiirissä parannusta, luvattu jo 15 vuotta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkujen energiatiheydessä ei ole näköpiirissä parannusta, luvattu jo 15 vuotta
Sehän on parantunut vuosittain. Ei dramaattisesti kerralla, mutta kun vertaa viiden vuoden takaisiin akkuihin, on kehitys melkoinen.
- Anonyymi
Patteriautoilijat ovat eksytyksen uhreja. Näille täytyisi saada oikeutta menetettyään rahansa.
- Anonyymi
Koko yhteiskunta ajaa luusereiden eli sähköautoilijoiden etua mutta siitä huolimatta sähköautoilijan elämä tuntuu olevan onnetonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko yhteiskunta ajaa luusereiden eli sähköautoilijoiden etua mutta siitä huolimatta sähköautoilijan elämä tuntuu olevan onnetonta.
Jälleen kerran ne ovat ”luusereita” kenellä on varaa hankkia sähköauto, niinkö? Ne ketkä ajavat pakon sanelemana kolmen tonnin pommilla ovat kuninkaita😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kerran ne ovat ”luusereita” kenellä on varaa hankkia sähköauto, niinkö? Ne ketkä ajavat pakon sanelemana kolmen tonnin pommilla ovat kuninkaita😂
Millaisia ovat nämä tosimiehet jos/kun kerran luusereilla on liitua millä piirtää ja tosimiehet ajaa tonnipommeilla. Eikö ole toisinpäin? Jotain vikaa pitää miehessä olla jos ei rahat riitä 50ke autoon. Olisko niin ettei pää riittänyt opiskeluun... selvää luuseriporukkaa siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia ovat nämä tosimiehet jos/kun kerran luusereilla on liitua millä piirtää ja tosimiehet ajaa tonnipommeilla. Eikö ole toisinpäin? Jotain vikaa pitää miehessä olla jos ei rahat riitä 50ke autoon. Olisko niin ettei pää riittänyt opiskeluun... selvää luuseriporukkaa siis.
Huoh... Ihmisillä on erilaiset prioriteetit. Monet ostavat kalliin ok-talon ja silti ajavat vanhalla autolla. He vain pitävät ok-taloa rahan arvoisena, mutta ei uutta autoa. Voit katsoa vaikka ok-talojen pihoja, ei niissä aina ole kalliita autoja. Autolla ei ole todellisuudessa statusarvoa eikä se kerro yhtään mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh... Ihmisillä on erilaiset prioriteetit. Monet ostavat kalliin ok-talon ja silti ajavat vanhalla autolla. He vain pitävät ok-taloa rahan arvoisena, mutta ei uutta autoa. Voit katsoa vaikka ok-talojen pihoja, ei niissä aina ole kalliita autoja. Autolla ei ole todellisuudessa statusarvoa eikä se kerro yhtään mistään.
Mutta mikä tekee sähköauton ostajasta luuserin? Kyllä luuserit on yleensä niitä joille opiskelu ei maittanut.
Miten sellainen jolla on varaa ostaa 50ke auto, voisi olla luuseri? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikä tekee sähköauton ostajasta luuserin? Kyllä luuserit on yleensä niitä joille opiskelu ei maittanut.
Miten sellainen jolla on varaa ostaa 50ke auto, voisi olla luuseri?Se kun ei ole vara ajaa 50 tonnin autolla ja maksaa polttoainekuluja. Vain luuseri ostaa sähköauton.
- Anonyymi
Kyllä ovat ja herkkiä. Itkua vain vääntävät.
- Anonyymi
Niin vääntävät kun rahat ei riitä sähköautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vääntävät kun rahat ei riitä sähköautoon.
Riittää vaan sähköromu ei kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää vaan sähköromu ei kiinnosta.
Eli ei riitä rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei riitä rahat.
Rahat riittää, mutta ei huvita ajaa sähköautolla. Ei niillä tee mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1073654
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232892Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122451- 431925
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411565- 321547
- 281360
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201336- 951191