Vaikka Jumala vihaa homous ja lesbous.
5. Moos. 1:16
Ja silloin minä käskin teidän tuomareitanne sanoen: 'Kuulustelkaa veljiänne ja tuomitkaa oikein, jos jollakulla on riita-asia veljensä tai luonaan asuvan muukalaisen kanssa.
Jes. 5:3
Ja nyt, te Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, tuomitkaa minun ja minun viinitarhani välillä.
Jer. 21:12
Daavidin huone! Näin sanoo Herra: Tuomitkaa joka aamu oikeat tuomiot ja pelastakaa ryöstetty sortajan kädestä, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.
Sak. 7:9
"Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne,
Sak. 8:16
Näitä te tehkää: Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
Onko se suvaisevaisuus ja rakkaus että sanomme että lesbous ja hömous on ok?
16
253
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala ei missään kohtaa Raamatussa sano vihaavansa homoutta tai lesboutta.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17868169s
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Mun mielestä Jumala vaan kannustaa olemaan sellanen kun ite on....
- Anonyymi
Annetaan vaan lusteen sekä viljan kasvaa samassa pellossa, sillä elonkorjuun aikana Isä Jumala lähettää leikkuumiehet sirppiensä kanssa korjaamaan viljan aittaansa, mutta luste poltetaan sammumattomassa tulessa.
Itsekullekin tulee palkka ajallaan. - Anonyymi
Omavanhurskas ja sokea omille synneilleen näkee sen edestäkin syntiä muissa ihmisissä.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
( Luuk. 18)
s-seutulainen - Anonyymi
On se. Eikä Jumala vihaa homoutta tai lesboutta sen vähempää kuin meitä syntisiä muutenkaan.
- Anonyymi
"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.""
Väärä käännös sulla. Teksti ei liity mitenkään ulkonäköön.
“Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältäpäin näyttää, vaan langettakaa oikea tuomio.”” (Joh 7:24, FinRK) - Anonyymi
Tosirakkautta on kertoa Jumalan mielipide eli raamatun totuus asioista. Niin Jeesuksin teki, hän tuli kertomaan meille totuuden eri asioista.
Mutta koska me uskovat olemme usein vähän pelkureita, kaunistelemme vakavaa sanomaa. - Anonyymi
Eihän Paavali roomalaiskirjeessä mitenkään erityisesti tuomitse homoutta, jopa lopuksi kirjoittaa, että mikä sinä ihminen olet tuomitsemaan toisia.
Mutta ei hän myöskään kirjoitta että homous on uskovan normi, vaan hän kirjoittaa siinä että homous ja lesbous syntyy siitä kun ihmiset eivät ole pitäneet kiinni Jumalan tuntemisesta ja niin Jumala on hyljännyt heidät. Ei siis ihmiset ole hyljänneet, vaan jumala tekemään sopimattomia. Hän luettelee muitakin asioita millaisia ihmiset ovat siinä yhteydessä kun Jumala hylkää heidät. Siinä on tavallaan ennustettu luopumus ja niinhän onkin käynyt. - Anonyymi
Asiaa tarkastellaan aivan väärästä lähtökohdasta, jos ryhdytään selvittämään että kieltääkö Raamattu homouden. Raamattu kun ei ole säänö-ja lakikirja. Ei sieltä voi hakea elämänohjeita ei varsinkaan ryhtyä ohjailemaan muiden ihmisten toimia. Se on harhaoppista eikä johda mihinkään hyvään vaikka niitä ohjeita pyrkisi itse miten hyvin noudattamaan. Aivan sama on olla jumalaton. Lopputulema on sama.
Raamattua luetaan hengellisenä ohjekirjana ja siitä päätellään miten hengellinen ihminen toimii. Paavalin kirjoituksen mukaan voi päätellä, ettei Pyhä Henki johdata homostelemaan, vaan se on merkki Jumalan hylkäämisestä.
Ja jos ihminen tuntee tarvetta ja halua homostella, ei hän ala kinaamaan Raamatun mukaan, onko se sallittua vai ei, vaan kysyy Jumalalta ja Pyhältä Hengeltä että miten toimin. Paavalikin kirjoittaa että Pyhä Henki ja minä olemme päättäneet jonkin asian yhteydessä.
Siinä on sitten kyse kunkin henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan mitä emme uskonnonvapauden mukaan voi ryhtyä määrittelemään. Ei se ole mikään yleinen asia mitä huudellaan pitkin toreja, että minä se tässä homostelen kun Raamattu ei sitä kiellä. Aivan kuten ei pidä myöskään huudella pitkin pitäjiä, että homot ovat takapuolesta vedettyjä hyypiöitä.
Homous tai mikä muu tahansa henkilökohtainen asia on oman pohdinnan tulos suhteessa uskoon eikä voi eikä pidä vaatia toisia toimitaan samoin.
Seurakuntakin pitäisi olla paikka missä Henki yhdistää eikä erilaiset oudot näkemykset uskonasioista.Pyhä Raamattu opettaa että Hedelmistä puu tunetaan ja monesti Jeesus kehoittaa tehdä parannusta ..
Siis tee parannusta homoudesta , jos sulla on rasite sellainen taipumus joka on sulle tullut omasta taa.
Mutta parannuksesta on hyvä kuunnella mitä ja mista he keskustelevat >>
https://www.youtube.com/watch?v=ZBpv0vv-PB4
Se nyt vaan ON Jumala kirjoittanut ettei Hän hyväksyy homoja eikä syntisiä Taivaaseen !!
3. Moos. 20:13
Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.- Anonyymi
Ei noi VT:n ohjeet päde homouden eikä minkään muunkaan kohdalla. Joutuisimme tekemään väkivallantekoja aika paljon niitä noudattaisimme. Niillä ohjeilla ei saa mitään muuta aikaiseksi kuin harhaopin.
Ei homous ole mikään erityinen asia UT:ssa. Raamattu mainitsee sen yhtenä asiana mihin Jumala on hyljännyt ihmiset kun he eivät pitäneet kiinni Jumalan tuntemisesta. Ja kun Jumala on hyljännyt ihmiset, niin siinä ei meidän kitinä paljon auta.Niin ? Sinulle ei päde eikä kelpaa Jumalan vastaista tekstiä. Mutta kyllä homoutta kelpaa ja päde sun sydämessä. Voi voi , kuka sinua pelastaa? Pridekö jumala ??
- Anonyymi
Jumala rakastaa syntistä ihmistä, mutta vihaa syntiä. Syntiä on muun muassa homoseksuaalisuuden harjoittaminen.
- Anonyymi
Emme voi tehdä mitään asioita minkään Raamatun ohjeen mukaan. Ei siitä niin ole mitään hyötyä. Uusi liitto ei ole lakiliitto. Vaikka miten olemme lain hengessä homostelematta, niin olemme silloin samassa veneessä homon kanssa. Olemme Paavalin tavoin niitä, jotka toisia tuomitsevat, mutta itse teemme samoja tekoja kun lihan voimalla harjoittamme uskonnolllisuutta.
Uudessa liitossa Hengen kautta me kuljemme Jumalan valtakuntaan ja juuri tämän Hengen hylkäämisen vuoksi Jumala hylkäsi ihmisen ja saattanut heidät homostelemaan ja muihin pahuuksiin. Ja Hengessä olemme nöyriä Jumalan ja ihmisten edessä, koska silloin vanhurskautemme ei ole oma teko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944