Yle: Joka viidennen työttömän ei kannata mennä töihin

Anonyymi-ap

Jotakin systeemissä on vikaa ja paljon. Toivottavasti asiaan tulee nyt muutos.
Mitkähän ne ovat niitä suomalaisten pahimpia kannustinloukkuja?
Sanon, että tyhmyys, laiskuus ja viinanhimo.
https://yle.fi/a/74-20033731

308

4827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EK:n teettämä "tutkimus", Yle vain uutisoi sen, ilmeisesti siksi kun on palstan mölyapinoiden mukaan niin "punainen".

      • Anonyymi

        Iyse olen osatylkykyinen en siis huippukunnossa
        Ikää on 61v vuotta

        Lisäksi en mene ilmaistlihin

        Tynen työlainsäädännön


      • Anonyymi

        Suurin osa työpaikosita on ilmaistöitämtai harjoitteluja ilmaiakeksi
        Ei ne herratkaanmilmaiakeki töitään tee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iyse olen osatylkykyinen en siis huippukunnossa
        Ikää on 61v vuotta

        Lisäksi en mene ilmaistlihin

        Tynen työlainsäädännön

        Aina in kehuttu ja pyydety uudeleen ilmaistöihin äen meeäei ne heratkaan elä ilman ruokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iyse olen osatylkykyinen en siis huippukunnossa
        Ikää on 61v vuotta

        Lisäksi en mene ilmaistlihin

        Tynen työlainsäädännön

        Ja keskellä päivää juovuksissa ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa työpaikosita on ilmaistöitämtai harjoitteluja ilmaiakeksi
        Ei ne herratkaanmilmaiakeki töitään tee

        Herrat kyllä muiden elämää ovat huonontamassa. Ei tarvitse ihmetellä ettei kukaan enää halua lapsia tähän kurjalaan. Maailman tyhmin kansa, se on helppo uskoa.
        Elämä yhtä raatamista kädestä suuhun että muutamat psykopaatit ja narsistit voivat ilkkua että olisimme muka samassa veneessä. Itse lekottelevat mukana palveltavina erityisetuisuuksineen, muut raataa.
        Parempi kuolla kuin olla orja!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herrat kyllä muiden elämää ovat huonontamassa. Ei tarvitse ihmetellä ettei kukaan enää halua lapsia tähän kurjalaan. Maailman tyhmin kansa, se on helppo uskoa.
        Elämä yhtä raatamista kädestä suuhun että muutamat psykopaatit ja narsistit voivat ilkkua että olisimme muka samassa veneessä. Itse lekottelevat mukana palveltavina erityisetuisuuksineen, muut raataa.
        Parempi kuolla kuin olla orja!!

        vastaus alotuksen onglemaan on tässä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17489322/ja-epatietosuutta--emkansanpalkkaem-heti-tyonhaku-klo-1

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17489322/ja-epatietosuutta--emkansanpalkkaem-heti-tyonhaku-klo-1

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17489322/ja-epatietosuutta--emkansanpalkkaem-heti-tyonhaku-klo-1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa työpaikosita on ilmaistöitämtai harjoitteluja ilmaiakeksi
        Ei ne herratkaanmilmaiakeki töitään tee

        seuraledessä oli taanoin arvio, miten noin puoli miljoonaa olisi työ harjoitelussa 9e matka korjauksella,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina in kehuttu ja pyydety uudeleen ilmaistöihin äen meeäei ne heratkaan elä ilman ruokaa

        Tässä on pieni mutta. Jos käy niin huono tuuri, ettei kuole nuorena, vaan elää vanhaksi, niin eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä. Jos eläke on nolla, niin eläkeläisen on elettävä koko lopun elämän yhteiskunnan armoilla. Silloin voi tulla mieleen, että pienikin eläke tekisi hyvää.
        Itse olen hyvällä eläkkeellä, mutta tunnen paljon yhteiskunnan armoilla olevia eläkeläisiä, jotka seisovat leipäjonossa omasta syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on pieni mutta. Jos käy niin huono tuuri, ettei kuole nuorena, vaan elää vanhaksi, niin eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä. Jos eläke on nolla, niin eläkeläisen on elettävä koko lopun elämän yhteiskunnan armoilla. Silloin voi tulla mieleen, että pienikin eläke tekisi hyvää.
        Itse olen hyvällä eläkkeellä, mutta tunnen paljon yhteiskunnan armoilla olevia eläkeläisiä, jotka seisovat leipäjonossa omasta syystä.

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.

        JOS TYO EI KANNATA-

        Silloin PITÄÄ NOSTAA PALKKOJA !!-

        ja muita työ-etuja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        seuraledessä oli taanoin arvio, miten noin puoli miljoonaa olisi työ harjoitelussa 9e matka korjauksella,

        Kaveri 62 v. suoritti varastoalan tutkinnon. Kysyivät jatkamaan harjoittelua ilmaiseksi, vaan palkkatyötä ei ole alalta löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on pieni mutta. Jos käy niin huono tuuri, ettei kuole nuorena, vaan elää vanhaksi, niin eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä. Jos eläke on nolla, niin eläkeläisen on elettävä koko lopun elämän yhteiskunnan armoilla. Silloin voi tulla mieleen, että pienikin eläke tekisi hyvää.
        Itse olen hyvällä eläkkeellä, mutta tunnen paljon yhteiskunnan armoilla olevia eläkeläisiä, jotka seisovat leipäjonossa omasta syystä.

        Työn raskaan raataja taas voi kuolla ennen aikojaan tai ei uupumukseltaan ehdi hoitaa terveyttään jolloin eläkepäivät hupenee kalliiseen sairasteluun. Kun itsestään huolta pitämään ehtinyt senkun porskuttelee menemään. Työ ei aina suinkaan palkitse tekijäänsä vaan hinta voi olla kova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.

        Kansaneläkkeeseen tehtiin vaan klausuuli että kun Suomen rajan ylität, loppuu maksatus.
        Ja siihen riittää Ruotsin risteily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keskellä päivää juovuksissa ????

        Voi ollakin, mutta uskon ennemmin kyseessä olevan jonkinsortin huomiohuoraajan joka kuvittelee että kirjoitusvirheitä täynnä olevan sisällöltään merkityksettömän öyhöttämisen loputon suoltaminen keskustelupalstalle on jotenkin viisasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on pieni mutta. Jos käy niin huono tuuri, ettei kuole nuorena, vaan elää vanhaksi, niin eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä. Jos eläke on nolla, niin eläkeläisen on elettävä koko lopun elämän yhteiskunnan armoilla. Silloin voi tulla mieleen, että pienikin eläke tekisi hyvää.
        Itse olen hyvällä eläkkeellä, mutta tunnen paljon yhteiskunnan armoilla olevia eläkeläisiä, jotka seisovat leipäjonossa omasta syystä.

        Kyllä ne eläkeläiset saa ihan yhtä paljon rahaa kuin sossupummitkin, ellei enemmänkin. Ja jos syyttelylinjalle lähdetään, niin loppujen lopuksi KAIKKI on ihmisen omaa syytä (paitsi syntymä), oli kyseessä sitten ihan kuka tahansa ihminen.

        t. Oolofi-83


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.

        Tuohan on enemmän kuin minulla, joka olen ikäni käynyt matalapalkkatöissä . Tosin olen ollut 3 x äitiyslomalla ja silloin 40 v sitten ei äitiysloman ajalta karttunut eläke, kuten nykyään tekee. Jäljikäteen ajateltuna ois kannattanut lousia vain työttömänä eikä kiikuttaa lapsiraukkoja 10 kk ikäisenä päiväkotiin. Ai, niin eihän tuolloin maksettu työttömyyskorvausta, kun puoliso oli töissä. Ajat on muuttuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri 62 v. suoritti varastoalan tutkinnon. Kysyivät jatkamaan harjoittelua ilmaiseksi, vaan palkkatyötä ei ole alalta löytänyt.

        Minun kumminkaiman velipuoli suoritti luokkahitsarin paperit 70-luvulla, miksei todistus ole enää pätevä eikä kaveria huolita töihin....???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.

        Helposti nyt tulot 1863e. Ulosotto vie 1/3 asumistuki enää 50e. Eli siis melkein puolet menee jo vuokraa. Sais työttömänä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläkkeeseen tehtiin vaan klausuuli että kun Suomen rajan ylität, loppuu maksatus.
        Ja siihen riittää Ruotsin risteily.

        Tietämättömyytesi häikäisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläkkeeseen tehtiin vaan klausuuli että kun Suomen rajan ylität, loppuu maksatus.
        Ja siihen riittää Ruotsin risteily.

        Höpö, höpö, vanha äitini on käynyt Espanjassa monta kertaa ja ollut siellä kolme kuukautta kertaalleen ja on takuueläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keskellä päivää juovuksissa ????

        Tai kirjoittaa isoin sormin taskutietokoneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon saa takuueläkkeen ja se on 922,50 kk ja eläkkeensaajien asumistukea 400€ kk , kyllä sillä jo elää, kun on nuuka.

        ... ja voihan leipäjonoissa käydä, käyhän siellä sellaisetkin joiden ei olisi tarvis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on enemmän kuin minulla, joka olen ikäni käynyt matalapalkkatöissä . Tosin olen ollut 3 x äitiyslomalla ja silloin 40 v sitten ei äitiysloman ajalta karttunut eläke, kuten nykyään tekee. Jäljikäteen ajateltuna ois kannattanut lousia vain työttömänä eikä kiikuttaa lapsiraukkoja 10 kk ikäisenä päiväkotiin. Ai, niin eihän tuolloin maksettu työttömyyskorvausta, kun puoliso oli töissä. Ajat on muuttuneet.

        Ennen oli tuollaista, kyllä omillaan sai tulla toimeen, toista on nykyään, rahaa työnnetään jos vaikka minkälaisilla tuilla, ja silti valitetaan että just kuollaan nälkään, pitäs elää kuin ihmiset niin kyllä tukirahat riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri 62 v. suoritti varastoalan tutkinnon. Kysyivät jatkamaan harjoittelua ilmaiseksi, vaan palkkatyötä ei ole alalta löytänyt.

        nonii,tässähän tämä riisto yksinkertaisuudessaan,eikös nuoretkin kouluttaudu nykyään orjatyöhön,että vittuako tää kannattaa...onko suomen kansa niin tyhmä lammaslauma,ettei jo ymmärrä nousta kunnon kapinaan?!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on pieni mutta. Jos käy niin huono tuuri, ettei kuole nuorena, vaan elää vanhaksi, niin eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä. Jos eläke on nolla, niin eläkeläisen on elettävä koko lopun elämän yhteiskunnan armoilla. Silloin voi tulla mieleen, että pienikin eläke tekisi hyvää.
        Itse olen hyvällä eläkkeellä, mutta tunnen paljon yhteiskunnan armoilla olevia eläkeläisiä, jotka seisovat leipäjonossa omasta syystä.

        Joopa, omasta syystä. Tonnin eläke ja työvuosia takana yli neljäkymmentä. Asiaan taitaa vaikuttaa sekin että ekat 7 vuotta meni harakoille kun oli niin nuori ja se että olen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on enemmän kuin minulla, joka olen ikäni käynyt matalapalkkatöissä . Tosin olen ollut 3 x äitiyslomalla ja silloin 40 v sitten ei äitiysloman ajalta karttunut eläke, kuten nykyään tekee. Jäljikäteen ajateltuna ois kannattanut lousia vain työttömänä eikä kiikuttaa lapsiraukkoja 10 kk ikäisenä päiväkotiin. Ai, niin eihän tuolloin maksettu työttömyyskorvausta, kun puoliso oli töissä. Ajat on muuttuneet.

        Sama juttu ,eläkkeeni 1376€ kk en saa mitään tukiaisia, olen tehnyt paljon sijaisuuksia, pätkä ja osa -aika töitä ja kolme lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, omasta syystä. Tonnin eläke ja työvuosia takana yli neljäkymmentä. Asiaan taitaa vaikuttaa sekin että ekat 7 vuotta meni harakoille kun oli niin nuori ja se että olen nainen.

        Just eläke alkoi kertymään vasta 24 v , minäkin valmistuin 19 v ja sitä ennen tein jo kesätöitä ja viikonlopputöitä, eläkeraha meni palkasta, mutta ei kerryttäneet eläkettä.
        Myös tein kolme uutta veronmaksajaa, ja olin myös osa- aika työssä ,josta ei sillon kertynyt eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti nyt tulot 1863e. Ulosotto vie 1/3 asumistuki enää 50e. Eli siis melkein puolet menee jo vuokraa. Sais työttömänä enemmän.

        kuka estää, ala sinäkin työttömäksi. Hienoa elämää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli tuollaista, kyllä omillaan sai tulla toimeen, toista on nykyään, rahaa työnnetään jos vaikka minkälaisilla tuilla, ja silti valitetaan että just kuollaan nälkään, pitäs elää kuin ihmiset niin kyllä tukirahat riittää.

        Niin oli, nykyäänhän ei saa tulla toimeen omillaan vaan aina on mentävä jonkin valtion virkailijan kautta, oikeestaa kun aattelee niin meidän koko elämä menee syntymästä kuolemaan aina ensin jonkin valtion määräyksen ja maksun kautta, eli valtio on osingoilla joka ikisessä asiassa mitä teet ^^


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nonii,tässähän tämä riisto yksinkertaisuudessaan,eikös nuoretkin kouluttaudu nykyään orjatyöhön,että vittuako tää kannattaa...onko suomen kansa niin tyhmä lammaslauma,ettei jo ymmärrä nousta kunnon kapinaan?!!

        itte 62v ja ajattelin hakea 2.5 vuotta kestävään verkko koulutukseen joka lasketaan kokopäivä opiskeluksi, näin saisin olla rauhassa te/kuntakokeilulta eläkeikään asti


    • Anonyymi

      Kantasuomalaisilla on monilla:
      - mielisairauksia
      - päihdeongelmia
      - laiskuutta
      - huono työmoraali
      - ylimielisiä odotuksia (heti pitäisi saada kaikki eikä malteta edetä työuralla askel askeleelta)

      Siksi kantasuomalaiset eivät kelpaa ja kykene lisääntymään eivätkä kelpaa ja kykene töihin.

      Ja siksi yritykset tarvitsee massamaahanmuuttoa.

      Massamaahanmuuttoa ei tarvittaisi, jos kantasuomalaisilla olisi edelleen luterilainen työetiikka ja malttia vaurastua ja olisivat perhe-, suku- ja kotiseuturakkaampia.

      • Anonyymi

        Moni on työkyvytön oman lääkärin mukaan. Ja sitten kelan lääköri on parantanut työkyvyttömän tapaamatta ja näkemättä

        Siskis meitä on niin oaljon muka työttömii baikka olaan osatylkyvyttömii ja liian vanhoja


      • Anonyymi

        Konkurssikypsien yritysten ei tulisi loisia yritystuilla veronmaksajien lompakoista.


      • Anonyymi

        Täällä taas yrittäjä, minkä yrityksen palkoita osan maksaa yhteiskunta.
        Nyky yritystoiminta on kummallista, tarvitaan yhteiskuntaa maksamaan osanpalkoista. Silloin hyvää aikaa, tuollaiset kannattattomat yritykset lopettivat toimintansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konkurssikypsien yritysten ei tulisi loisia yritystuilla veronmaksajien lompakoista.

        Mikä terveyritys tarvitsee yhteiskuntaa maksamaan palkoistaosan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä terveyritys tarvitsee yhteiskuntaa maksamaan palkoistaosan.

        Länsirannikon kasvitarhayritykset tarvitsevat halpaa työvoimaa, sen vuoksi RKP haluaa lisää maahanmuuttoa, onneksemme asiaa nyt puututaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on työkyvytön oman lääkärin mukaan. Ja sitten kelan lääköri on parantanut työkyvyttömän tapaamatta ja näkemättä

        Siskis meitä on niin oaljon muka työttömii baikka olaan osatylkyvyttömii ja liian vanhoja

        Aivan..kuten niin moni liikuntakyvytön suomalainen kokee ihmeparantumisen ajaessaan invapaikalle.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taas yrittäjä, minkä yrityksen palkoita osan maksaa yhteiskunta.
        Nyky yritystoiminta on kummallista, tarvitaan yhteiskuntaa maksamaan osanpalkoista. Silloin hyvää aikaa, tuollaiset kannattattomat yritykset lopettivat toimintansa.

        Pitäähän hybrididissäkin sähkömoottorilla avustaa kun bensakone ei ihan jaksa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä terveyritys tarvitsee yhteiskuntaa maksamaan palkoistaosan.

        Ainakin sellainen, jolle julkinen sektori on ulkoistanut toimintaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taas yrittäjä, minkä yrityksen palkoita osan maksaa yhteiskunta.
        Nyky yritystoiminta on kummallista, tarvitaan yhteiskuntaa maksamaan osanpalkoista. Silloin hyvää aikaa, tuollaiset kannattattomat yritykset lopettivat toimintansa.

        .????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on työkyvytön oman lääkärin mukaan. Ja sitten kelan lääköri on parantanut työkyvyttömän tapaamatta ja näkemättä

        Siskis meitä on niin oaljon muka työttömii baikka olaan osatylkyvyttömii ja liian vanhoja

        Joo katsos kun Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärit ovat superihmisiä joilla on telepaattisia kykyjä. He pystyvät arvioimaan henkilön terveydentilan edes tapaamatta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan..kuten niin moni liikuntakyvytön suomalainen kokee ihmeparantumisen ajaessaan invapaikalle.......

        ...ihmeparantuminen kun ajaa invapaikalle??? Nyt meni yli...


      • Anonyymi

        Nykyään odotetaan olevan valmis repimään itsensä juuriltaan ja vaeltavan elannon perässä kuin mikäkin kulkuri. Vuokra-asuva irtolainen on ihanne kansalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä terveyritys tarvitsee yhteiskuntaa maksamaan palkoistaosan.

        Koronatukia makseltiin konkurssikypsille yrityksille tekohengityksenä. Mikä se tämmöinen markkinatalous on heiniään?


      • Anonyymi

        Olkaamme porvareita/työnantajia, meitillä ei ole muita ominaisuuksia kuin kyltymäton ahneus, juoksupoikamme Orpo on viilailemassa miten saisimme lisää ilmaisia työntekijöitä ja mistä voisi vielä ns. leikata ?
        Orpo on ainakin kristilliset taaksensa, nyt on menossa jälleen kerran show vailla vertaa.

        Oolen opona mut en orjana, me työnantajat olemme jo saaneet vuosien varrella huomattavia heikennyksiä työläisten riveihin, mm AY liike on kalpea haamu entisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään odotetaan olevan valmis repimään itsensä juuriltaan ja vaeltavan elannon perässä kuin mikäkin kulkuri. Vuokra-asuva irtolainen on ihanne kansalainen.

        Ei kannata ammattitaitoa myydä halvalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo katsos kun Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärit ovat superihmisiä joilla on telepaattisia kykyjä. He pystyvät arvioimaan henkilön terveydentilan edes tapaamatta häntä.

        Mistäs maahan tulee rahat jos ei ahkerasti työnteosta. Kelan lääkäri katsoo potilaan journaalit ja koe tulokset , ja niiden perusteella voi arvioida ihmisen tilanteen mitä tulee sairauden kuvaan.
        Siis ihan utopiaa että kaikki nämä ns sairaat olisivat työkyvyttömiä jotenkin.
        Tunsin autoverstaan omistajan jolla oli vaikea polio ja hädin tuskin pääsi liikkumaan, silti hän korjaili työkseen ihmisten autoja vaikka liikkuminen oli hankalaa, ei mitenkään valittanut vaan teki pitkää päivää taitavana remonttimiehenä.
        Niin että hänen motto oli råettä kaikki jotka kynnelle jykevät ovat velvollisia kantamaan kortensa kekoon.
        Niin että nykyään valitellaan selkävaivoja ja läsähdetään sohvalle makaamaan, ja silti on todistettu että selkävaivat eivät makaamalla parane ainoastaan jokapäiväisellä liikunnalla
        Joten tunnen pari 50 vuotiasta naista jotka eivät koskaan ole olleet töissä koska ovat niin sairaita, mutta kapakkaan on voimia mennä ja juosta päivät pitkät kaupungilla,
        Joten heillä ei ole edes tietoa miten yhteiskunta saa rahat joilla heidän elantonsa maksetaan .niin että treenaus on aina hyvä keino terveyden ylläpitämiseksi , ja kun on terve niin on myös työhalujakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään odotetaan olevan valmis repimään itsensä juuriltaan ja vaeltavan elannon perässä kuin mikäkin kulkuri. Vuokra-asuva irtolainen on ihanne kansalainen.

        No tottakai mennään sinne missä on töitä, juuret omaan kotikylään eivät toimi kuten ennen, ajattele kuinka moni ahkera ihminen lähti Ruotsiin 60 luvulla työn perään ja pakko oli jättää kotikonnut , mutta jokaisen velvollisuus on elättää itsensä työnteolla , silloin on mentävä sinne missä työtä on tarjolla, se kun istuskella kotimökissä ja toiset maksavat elannon verorahoillaan .
        Yhteiskunta on muuttunut ajoista jolloin joka kylässä oli työtä, nyt mennään uusiin paikkoihin ja haetaan työtä sieltä missä sitä on . Ja lomilla voi sitten mennä käymään juurillansa .
        Kuka normaali ihminen haluaisi elää tukirahoilla silloin kun työtä on tarjolla vaikka eri osassa maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tottakai mennään sinne missä on töitä, juuret omaan kotikylään eivät toimi kuten ennen, ajattele kuinka moni ahkera ihminen lähti Ruotsiin 60 luvulla työn perään ja pakko oli jättää kotikonnut , mutta jokaisen velvollisuus on elättää itsensä työnteolla , silloin on mentävä sinne missä työtä on tarjolla, se kun istuskella kotimökissä ja toiset maksavat elannon verorahoillaan .
        Yhteiskunta on muuttunut ajoista jolloin joka kylässä oli työtä, nyt mennään uusiin paikkoihin ja haetaan työtä sieltä missä sitä on . Ja lomilla voi sitten mennä käymään juurillansa .
        Kuka normaali ihminen haluaisi elää tukirahoilla silloin kun työtä on tarjolla vaikka eri osassa maata.

        Äläs nyt mitenkä jollain on varaa pitää kahta asuntoa , jos työ jossain satojen kilometrien päässä ja työtä tarjolla pienellä palkalla pari vuotta, vaimo tietty jää sinne taloon, kun vakityö kunnalla ja lapsilla siellä koulu, , vai meinaatko että pirtti myyntiin ja myös rouva työttömäksi , jäis pois kunnalta, jossa ollut jo yli 30 v ja saanut kaikki edut.
        Toinen asia , kuka ostaa talon työttömyys alueelta ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt mitenkä jollain on varaa pitää kahta asuntoa , jos työ jossain satojen kilometrien päässä ja työtä tarjolla pienellä palkalla pari vuotta, vaimo tietty jää sinne taloon, kun vakityö kunnalla ja lapsilla siellä koulu, , vai meinaatko että pirtti myyntiin ja myös rouva työttömäksi , jäis pois kunnalta, jossa ollut jo yli 30 v ja saanut kaikki edut.
        Toinen asia , kuka ostaa talon työttömyys alueelta ei kukaan.

        Avioero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt mitenkä jollain on varaa pitää kahta asuntoa , jos työ jossain satojen kilometrien päässä ja työtä tarjolla pienellä palkalla pari vuotta, vaimo tietty jää sinne taloon, kun vakityö kunnalla ja lapsilla siellä koulu, , vai meinaatko että pirtti myyntiin ja myös rouva työttömäksi , jäis pois kunnalta, jossa ollut jo yli 30 v ja saanut kaikki edut.
        Toinen asia , kuka ostaa talon työttömyys alueelta ei kukaan.

        No minkäslainen se kakkosasunto pitää olla?
        Tyypillinen keikkatyöläinen tekee 12 tuntia töitä, myös lauantain.
        Näin saadaan tehtyä seuraava viikko sisälle.
        Kun lasketaan että nukkumiseen menee aikaa n. 8 tuntia ja töihin valmistellun jatyömatkoihin 1 tunti niin asunnossa oleiluun jää aikaa 3 tuntia.
        Pitääkö silloin olla luksusasunto?

        Itse olen asunut vastaavassa tilanteessa ihan parakkimajoituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minkäslainen se kakkosasunto pitää olla?
        Tyypillinen keikkatyöläinen tekee 12 tuntia töitä, myös lauantain.
        Näin saadaan tehtyä seuraava viikko sisälle.
        Kun lasketaan että nukkumiseen menee aikaa n. 8 tuntia ja töihin valmistellun jatyömatkoihin 1 tunti niin asunnossa oleiluun jää aikaa 3 tuntia.
        Pitääkö silloin olla luksusasunto?

        Itse olen asunut vastaavassa tilanteessa ihan parakkimajoituksessa.

        Minä en yli 60 v asu enää missään parkkitönössä muutaman muun kanssa.


    • Anonyymi

      Olet harvinaisen yksinkertainen. Synnynnäistä vai kehittynyt pikku hiljaa?

    • Anonyymi

      Työnteko kannattaa aina, joskus myös palkaton työ kun kyse vielä oppimisesta, miksi maksaa tuottamattomasta työstä mitään ylimääräistä? Jos ei vielä osaa mitään, niin mitä voi tarjota työnantajalle?

      Lähtökohtaisesti ihmisen on elätettävä itse itsensä. Jos tuet estää työn vastaanottamisen, on tuet otettava pois.

      • Anonyymi

        Taidat olla joskus puusta pudonnut tai muuten vain tärähtänyt..?

        Työttömyyskorvauksien tahi tukien leikkaaminen ei luo yhtään työpaikkaa lisää, piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla joskus puusta pudonnut tai muuten vain tärähtänyt..?

        Työttömyyskorvauksien tahi tukien leikkaaminen ei luo yhtään työpaikkaa lisää, piste.

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Tietämättömyytesi häikäisee.


      • Anonyymi

        Suomessa maksetaa sosiaalieetuutta bastikeetaa eikaille
        Mihin menee yritystukin rahat ei ainakan työllistämiseen
        Miksi yritystukia maksetaa
        Yritystuki on soaiaalietuutta ja komunismia
        Samoin lisää työttömyyttä suuresti kuten teidät te

        9 miljardii vuodessa ja siihen vielä,veroedut päälle ei edes alv beroja maksaneet
        Yriykset maksaa veroja 6 miljardii tuet pois jäljelle jää minusta -2 miljardii

        Palaknsaajat maksä veroja vain 36 miljardii ilma jurikaan mitään tuntuvaa vähenysoieuttaveroistan

        Yritystuetnkanaalle vaihteeksi
        Suomen 140 miljardin velasta 105 miljardia on kokoomus hallitusten aikaansaannosta.


        Äänestä SDP
        Vähiten huono vaihtoehto sinulle palkansaaja
        Asiantuntija politiikainstituutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Jokainen tyltön 135ooo kpl hakee kukaidessa 4 työpaikaa äjamiuikaidesa tulee noin miljoona yyöhakemuata ainakin
        Ämikai ketään ei oteta töihinääkoska ei ole jitään työvoimapulaaäsw on oikeisto kusetusmalli

        Jos olsi työvoima pula joka paikassa haetaisiin työtekijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Juu. Ja jos työntekijä vielä maksaisi työnantajalle säännöllisesti siitä, että saa käydä töissä ja polviltaan kyynelsilmin kiittäisi tämän jalomielisyydestä, niin aina parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Brasilialainen toimittaja ja analyytikko Pepe Escobar kirjoittaa Twitterissä:

        Euroopan keskuspankin (EKP) 25. toukokuuta julkaisemat EU-tilastot:

        🔸Teollisuuden tuotannon kasvu: miinus 16 %
        🔸reaalipalkkojen kasvu: miinus 11,2 %
        🔸BKT:n kasvu henkeä kohti: miinus 5 %
        🔸absoluuttisen köyhyyden kasvu: 234 %
        🔸Suojattoman työsuhteen kasvu: 81 %
        🔸Maahanmuuton kasvu: 142 %
        🔸säästöjen kasvu: miinus 82,5 %

        Pakotteet toimivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Johan on mielikuva yleistäjällä! Sitäpaitsi ne kaljaveikot ovat kaikkein ekologisimpia ja vähiten luonnonvaroja kuluttavia toisin kuon ökyilijät jotka saastuttavat joka paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Mikä tuotannonala työllistäisi tukensa menettäneet työttömät, joita he eivät nytkään työllistä?

        Sanopa yksikin ala, jossa tuotanto todellisuudessa lisääntyisi yhtään.


      • Anonyymi

        Työnantajan tehtävä on järjestää työhän palkallinen perehdytys. Sen jälkeen on osaava tai sitten perehdyttäjän on katsottava peiliin syyllistä etsiessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        "Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä,"

        maksusitoumuksen voi myydä 80% hintaan ja ostaa siitä saaduilla rahoilla tupakkaa ja kaljaa. Tuoin voi toki tulkita myyntityöksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Minä kannatan rahallisten tukien muuttamista maksusitoumuksiksi.

        Näin me paremmat ihmiset saisimme arvokkaita elintarvikkeita edullisesti, kun loiset hakisivat niitä maksusitoumuksillaan kaupoista ja myisivät ne meille puoleen hintaan.


      • Anonyymi

        Tajusitko mitä kirjoitit. Ensi toteat että pitää tehdä ilmaiseksi. Sujuvasti jatkat, ihmisen on eletettävä itsensä. Sähän olet ihana 🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Mikä on sellainen bisnes mistä ei voi maksaa tukia suurempaa palkaa.
        Helvetin huono bisnes, tuollaisen yrityksen perustajan ei ainakaan kannata henkseleitäpaukuttaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä,"

        maksusitoumuksen voi myydä 80% hintaan ja ostaa siitä saaduilla rahoilla tupakkaa ja kaljaa. Tuoin voi toki tulkita myyntityöksi

        Joo mutta samalla yritystuet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kannatan rahallisten tukien muuttamista maksusitoumuksiksi.

        Näin me paremmat ihmiset saisimme arvokkaita elintarvikkeita edullisesti, kun loiset hakisivat niitä maksusitoumuksillaan kaupoista ja myisivät ne meille puoleen hintaan.

        Sinusta ei voi erehtyä, olet aivan täydellinen 🐖porvari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla joskus puusta pudonnut tai muuten vain tärähtänyt..?

        Työttömyyskorvauksien tahi tukien leikkaaminen ei luo yhtään työpaikkaa lisää, piste.

        Ei tuo niin eikä mikään hallitus ole yhtään työpaikkaa lisännyt muille kuin omille poliittisille broilereilleen niitä suojatyöpaikkoja sieltä Eduskunnasta ja sen jälkeen jostain tarpeettomasta virasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajan tehtävä on järjestää työhän palkallinen perehdytys. Sen jälkeen on osaava tai sitten perehdyttäjän on katsottava peiliin syyllistä etsiessään.

        Työnantaja antaa työn erikoisluonteeseen perehdytyksen.
        Työnantajan ei kuulu alkaa opettamaan kellonaikoja, sitä miten työmaalle pääsee, moneltako pitää herätä, moneltako mennä nukkumaan, miten hanskat laitetaan käteen, miten sormet puristetaan työkaluun kiinnin jne.
        Monilla on myös hukassa se miten tauot ovat, kännykän käyttö työaikana jne.

        Vielä vuosituhannen vaihteessa työntekijän perehdytys 1 työpäivä, nykyään viikko ei riitä.
        Ei myöskään ole minkäänlaisia haluja itse oppia vaan odotetaan että opetetaan.
        Ennen tultiin työmaalle apupojaksi ja kyseltiin ja opeteltiin ja siirryttiin pikkuhiljaa urakkaporukoihin jne.
        Nykyään ei onnistu kun ei ole haluja opetella, pitää saada ammattilaisen palkka mutta ei minkäänlaista mielenkiintoa opetella ammattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja antaa työn erikoisluonteeseen perehdytyksen.
        Työnantajan ei kuulu alkaa opettamaan kellonaikoja, sitä miten työmaalle pääsee, moneltako pitää herätä, moneltako mennä nukkumaan, miten hanskat laitetaan käteen, miten sormet puristetaan työkaluun kiinnin jne.
        Monilla on myös hukassa se miten tauot ovat, kännykän käyttö työaikana jne.

        Vielä vuosituhannen vaihteessa työntekijän perehdytys 1 työpäivä, nykyään viikko ei riitä.
        Ei myöskään ole minkäänlaisia haluja itse oppia vaan odotetaan että opetetaan.
        Ennen tultiin työmaalle apupojaksi ja kyseltiin ja opeteltiin ja siirryttiin pikkuhiljaa urakkaporukoihin jne.
        Nykyään ei onnistu kun ei ole haluja opetella, pitää saada ammattilaisen palkka mutta ei minkäänlaista mielenkiintoa opetella ammattia.

        Ammatillinen koulutus on hyvä olla jokaisella , tai vaikka kaksi kolme ammattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Kannatettavaa. Suomi muuttuisi hetkessä raittiiksi ja savuttomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kannatan rahallisten tukien muuttamista maksusitoumuksiksi.

        Näin me paremmat ihmiset saisimme arvokkaita elintarvikkeita edullisesti, kun loiset hakisivat niitä maksusitoumuksillaan kaupoista ja myisivät ne meille puoleen hintaan.

        No tuollainen epäeettinen toiminta tai sellaisesta haaveileminenkaan ei millään muotoa oikeuttaisi käyttämään itsestään nimitystä ”parempi ihminen”.
        Et tainnut ajatella yhtään mitä kirjoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Ei niitä uusia työpaikkoja niin paljoa syntyisi.. eikä työttömiä ole tarpeeksi että se kattaisi työvoimapulan. Eikös se ollut 400 000 eli 200 000 todellista työtöntä kun vähentää työkyvyttömät. Paska koko yhteiskunta.

        Työttömien määrä Suomen kansasta on sen verran pieni että olen alkanut ihmetellä miksi asiasta puhutaan koko ajan.

        Keskittäköön huomionsa lapsiperheköyhyyteen jos haluavat muutosta. Ja mielenterveyspalveluihin koska on luonnollisesti paljon lapsuusiän ylittäneitä nuoria ja nuoria aikuisia joille tekisi hyvää puhua asioista. Harrastukset ehkäisevät syrjäytymistä jos niihin on varaa. Lukio sivistää jos siihen on varaa. Aikoinaan tuettiin vain yhtä lasta per perhe. Puhumattakaan hiljaisesta häpeästä mitä köyhyys aiheuttaa ja mikä syntyy lapselle/nuorelle jo varhaisessa vaiheessa.

        Tiivistettynä, on turha haukkua alkoholia ja tupakkaa käyttävää työtöntä jos häntä ei ole autettu silloin kun hän oli apua tarvitseva lapsi. Tai päihteetöntä työtöntä jolla on/on ollut muita haasteita. Eli olkaa hiljaa te hyväosaisen lapsuuden saaneet "itse omalla työllä" elämän ulkoiset puitteet rakentaneet hyväpalkkaiset soturit. Samalla sinnikkyydellä siivooja tekee työtään mutta ei se leipä tahdonvoimalla levene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        On sulle iltapäivälehtien luoma kuva työvoimapulasta purrut hyvin. Olin 5-vuotta työttömänä ja laittelin hakemuksia vähintään yhden viikkoon koko ajan. En päässyt edes haastatteluun, taino kerran pääsin ja 60v boomerin ensimmäinen kysymys oli missä olen suorittanut asepalveluksen, en saanut töitä. Nyt vihdoin pari vuotta sitten sain postilta töitä lehdenjakajana ja palkka on 1400€ netto. On siinä 350€ työttömyyden päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Kerro minulle millä tuotannollisella alalla on työvoimapula. Suomesta teolisuustyö hupenee hupenemistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja antaa työn erikoisluonteeseen perehdytyksen.
        Työnantajan ei kuulu alkaa opettamaan kellonaikoja, sitä miten työmaalle pääsee, moneltako pitää herätä, moneltako mennä nukkumaan, miten hanskat laitetaan käteen, miten sormet puristetaan työkaluun kiinnin jne.
        Monilla on myös hukassa se miten tauot ovat, kännykän käyttö työaikana jne.

        Vielä vuosituhannen vaihteessa työntekijän perehdytys 1 työpäivä, nykyään viikko ei riitä.
        Ei myöskään ole minkäänlaisia haluja itse oppia vaan odotetaan että opetetaan.
        Ennen tultiin työmaalle apupojaksi ja kyseltiin ja opeteltiin ja siirryttiin pikkuhiljaa urakkaporukoihin jne.
        Nykyään ei onnistu kun ei ole haluja opetella, pitää saada ammattilaisen palkka mutta ei minkäänlaista mielenkiintoa opetella ammattia.

        Työmaat on nykyään miehitetty siirtotyöläisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Kaiken aikaa tähdätään siihen, että saadaan halvemmalla duunareita, eihän nykyisin osata edes lakkoilla 1-3 pv porvari nauraa ja nukkuu hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tyltön 135ooo kpl hakee kukaidessa 4 työpaikaa äjamiuikaidesa tulee noin miljoona yyöhakemuata ainakin
        Ämikai ketään ei oteta töihinääkoska ei ole jitään työvoimapulaaäsw on oikeisto kusetusmalli

        Jos olsi työvoima pula joka paikassa haetaisiin työtekijöitä

        Tuolla kirjoitustyylillä kehtaa kirjoitella kunhan kerrot mitä kieltä tuo on ?
        Veikkaan pohjanmaan kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatillinen koulutus on hyvä olla jokaisella , tai vaikka kaksi kolme ammattia.

        Kyllä tiedän ihmisiä jotka menisi töihin jos saisi !! Ja on koulutus taustaa kylläkin mutta pienillä rahalla saa olla iloinen mitä on vaikka katto pään päällä ja puhdasta vettä on niitäkin jotka joutuu olleen töissä vaikka on sairauksia !! Eikä pääse sairas eläkkeelle jossain on vikana kylläkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työttömyyskorvauksen ja tukien leikkaaminen voi tuoda uusia työpaikkoja.

        Nyt tuotannon pullonkaulana on monissa yrityksissä työvoimapula. Kun saadaan enemmän ihmisiä töihin, niin tuotanto lisääntyy. Tuotannon lisääntyminen puolestaan johtaa uusien työpaikkojen syntyyn osin palvelusektorilla ja osin tuotannon uusinvestointien kautta.

        Tällä hetkellä joudutaan ylläpitämään massamaahanmuuttoa, kun työt ei kantasuomalaisille kelpaa.

        Sosiaaliavustuksia alentamalla työ alkaa helpommin kelpaamaan myös kantasuomalaisille.

        Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä, kuten oikein olisikin.

        Etkö prkl tajua että työttömät saatana työllistää 1/4 kansasta. Minne meinasit kaiken maiseman paperinpyörittäjät työllistää. Voi vittu miten tyhmää porukka oikein on. Noh arvaan jo että piikit yms on otettu. Usko mariniin kova. Suomi liittyi Natoon. Nato ei tullut Suomeen? Prkl hävettää niin maan prkleesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro minulle millä tuotannollisella alalla on työvoimapula. Suomesta teolisuustyö hupenee hupenemistaan.

        Teollisuuslaitokset purettu ja rakennettu asuinalueiksi kalliisti,kun ennen 2000 kävi töis oli ruuhka-ajatkin,mutta nyt voi kymmenestä 100 töissä,miten työllistyisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tehokkaimpia tapoja olisi muuttaa valtaosa sosiaaliavustuksista maksusitoumuksiksi. Kun kansa ei saisi rahaa kaljaan ei tupakkaan eikä muihin päihteisiin sossun luukulta, niin kaljan ja tupakan eteen pitäisi tehdä työtä,"

        maksusitoumuksen voi myydä 80% hintaan ja ostaa siitä saaduilla rahoilla tupakkaa ja kaljaa. Tuoin voi toki tulkita myyntityöksi

        Ei voi, kun maksusitoumuksen käyttäminen edellyttää henkilöllisyyden todistamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulle iltapäivälehtien luoma kuva työvoimapulasta purrut hyvin. Olin 5-vuotta työttömänä ja laittelin hakemuksia vähintään yhden viikkoon koko ajan. En päässyt edes haastatteluun, taino kerran pääsin ja 60v boomerin ensimmäinen kysymys oli missä olen suorittanut asepalveluksen, en saanut töitä. Nyt vihdoin pari vuotta sitten sain postilta töitä lehdenjakajana ja palkka on 1400€ netto. On siinä 350€ työttömyyden päälle.

        Valitettavasti Suomessakin on vaarana yleistyä amerikkalaismainen osaamisen liioittelu. Kärsijänä on rehelliset ihmiset.

        Hyvä, että löysitte lopulta työtä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä uusia työpaikkoja niin paljoa syntyisi.. eikä työttömiä ole tarpeeksi että se kattaisi työvoimapulan. Eikös se ollut 400 000 eli 200 000 todellista työtöntä kun vähentää työkyvyttömät. Paska koko yhteiskunta.

        Työttömien määrä Suomen kansasta on sen verran pieni että olen alkanut ihmetellä miksi asiasta puhutaan koko ajan.

        Keskittäköön huomionsa lapsiperheköyhyyteen jos haluavat muutosta. Ja mielenterveyspalveluihin koska on luonnollisesti paljon lapsuusiän ylittäneitä nuoria ja nuoria aikuisia joille tekisi hyvää puhua asioista. Harrastukset ehkäisevät syrjäytymistä jos niihin on varaa. Lukio sivistää jos siihen on varaa. Aikoinaan tuettiin vain yhtä lasta per perhe. Puhumattakaan hiljaisesta häpeästä mitä köyhyys aiheuttaa ja mikä syntyy lapselle/nuorelle jo varhaisessa vaiheessa.

        Tiivistettynä, on turha haukkua alkoholia ja tupakkaa käyttävää työtöntä jos häntä ei ole autettu silloin kun hän oli apua tarvitseva lapsi. Tai päihteetöntä työtöntä jolla on/on ollut muita haasteita. Eli olkaa hiljaa te hyväosaisen lapsuuden saaneet "itse omalla työllä" elämän ulkoiset puitteet rakentaneet hyväpalkkaiset soturit. Samalla sinnikkyydellä siivooja tekee työtään mutta ei se leipä tahdonvoimalla levene.

        Kaikki toisen asteen koulut ovat ilmaisia, kuten lukio ja ammattikoulutus.
        Oppivelvollisuus on täysi- ikäisyyteen asti siis 18 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki toisen asteen koulut ovat ilmaisia, kuten lukio ja ammattikoulutus.
        Oppivelvollisuus on täysi- ikäisyyteen asti siis 18 v.

        Just ,kirjat ja välineet menee kunnan piikkiin.
        Kaikki voivat käydä kouluja ,niin paljon , kun lystää, kunhan viitsii ja henkinen kapasiteetti kestää.


    • Anonyymi

      Työvoimatoimisto on ajastaan jäljessä. Joka työtön saa tehdä itsestään mainoksen jonka avulla palkanmaksaja löytää kelvon tekijän. Tämä siis olemassa olevan lisäksi.

      • Anonyymi

        Ei työnantajalla ole aikaa mitään mainoksia alkaa lukemaan. Se on työnhakijan tehtävä hakea työtä työnantajalta. Fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työnantajalla ole aikaa mitään mainoksia alkaa lukemaan. Se on työnhakijan tehtävä hakea työtä työnantajalta. Fakta.

        Eikä ole. Jos työnantaja on niin patalaiska, ettei viitsi etsiä itselleen työvoimaa, niin tehköön sitten itse ne pskaduuninsa siis pskafirmassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole. Jos työnantaja on niin patalaiska, ettei viitsi etsiä itselleen työvoimaa, niin tehköön sitten itse ne pskaduuninsa siis pskafirmassaan.

        NettiCV oli aikanaan juttu jota markkinoitiin työnantajille.
        Itse jouduin karenssin uhalla laittamaan CVn. Työnhakukurssille passituksen jälkeen (5.kerta?) laitoin CVn TEn sivulle. Seuraavalla TEn tapaamisella vaadittiin poistamaan se koska oli kuulemma sääntöjen vastainen.

        Suomen kielellä oltava kuten säännöissä. Ainoastaan oli Kreikan kielisillä kirjaimilla jotka eivät olleet silloisen TEn sääntöjen mukaisia. Olin siitä saamassa karenssin mutta väitin että sääntöjen mukaisena saa olla sen 6 kk joka säännöissä määrätty.

        Aikaisemmilla työnhakukursseilla olin tehnyt CVn mm. Ranskan, Saksan, Ruotsin, Englannnin ja Suomen kielellä. Niistä en olisi voinut virallisesti julkaista kuin Suomen kielisen. Byrokraatit rulaa .........


    • Anonyymi

      Tällaisia paskauuttisia tehdään vaikkasyu ei ole tämä.
      Työnantajien paska asenteesta ei puhuta mitään.

    • Anonyymi

      Ei ole pakko tehdä työtä jos ei halua!Yhteiskunta kyllä pitää huolen omistaan!Miksi muslimeilla on varaa lisääntyä holtittomasti suomessa?

      • Anonyymi

        Ei ole pakko tehdä työtä ei mutta ei ole sen enempää pakkoa muilla sinua ruokkia.


      • Anonyymi

        Koska "rasismi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko tehdä työtä ei mutta ei ole sen enempää pakkoa muilla sinua ruokkia.

        Sinä et minua ruoki enkä minä tee työtä, ainakaan sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska "rasismi".

        Rasismilaki pitäisi toimia kaksisuuntaisksi.


    • Anonyymi

      i am a lover

    • Anonyymi

      Laiskuus ja tyhmyys on yksi pahimmista yhdistelmistä.

      • Anonyymi

        Miten niin, ilman niitä meillä ei olisi rikkaita ollenkaan.


      • Anonyymi

        Ns. työnantaja on tosilaiska, useimmiten.


    • Anonyymi

      Suomen oerustus laissa lukee että kaikil,on oikeus oerustoimenyuloon
      Urpo

      • Anonyymi

        Mikset käyttänyt oikeuttasi käydä peruskoulua?


      • Anonyymi

        Perustuslaissakin on mukana huonoja lakeja, tai ainakin huonosti sovellettuja lakeja.

        Päihteet, tupakka ja matkat paikallisliikennettä lukuunottamatta ei missään nimessä pitäisi kuulua perustoimeentuloon.


    • Anonyymi

      Pahimmilla alueilla noita uusia työpakoisia on kasvamassa jo peruskouluissa jopa kolmannes porukasta.

    • Anonyymi

      Olisikohan syytä korjata ensin nämä rakennevirheet lainsäädännöissämme, ennenkuin aletaan niitä "osaajia" suureen ääneen ulkomailta huutelemaan!
      Vai onko nyt niin, että suomalaiset voivat jatkossakin maata kortistossa ja elellä veronmaksajien rahoilla, kun ulkomailta tulee työntekijät!
      Jos näin, niin lopetan työnteon justiinsa ja liityn joukon jatkoksi nauttimaan muiden työnteon hedelmistä, eli saan rahaa tekemättä mitään! Onhan siihen minulla yhtä hyvä oikeus kuin muillakin!"

      • Anonyymi

        Ne ulkomaiset "tekijät" saavat sosiaalitukia sen minimipalkkansa lisäksi, joten työnantajat ovat kovin tyytyväisiä.
        Suomalaiselle kun pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.


      • Anonyymi

        Työuraa takana 44 v ja jatkuu.
        Minäkään en sellaista työtä ala tekemään, missä korvaukset ovat palkankassa samalla tasolla puhumattakaan pienemmät.
        Eikö sellaisen työsuoritukset kannattaisi jättää tekemättä. Turhaa teettämistä, kannattaa käyttää ne voimavarat tuottavaantyöhön. Jos johtajan mielestä siistiälle tarvitse maksaa kunnonpalkaa, siivotkoon rouvansakassa.


    • Anonyymi

      Mikä kannattaa, on suhteellinen kysymys. Kannattaa olla terve. En juo ja ÄOni on 115. Herroistakin on mukavaa laiskotella.

    • Anonyymi

      Ei voi mennä koska töitä ei ole,

    • Anonyymi

      Eikös se minimipalkka tule olemaan sen 1600 euroa, Perussuomalaiset olivat suuremman kannalla, mutta se ei käynyt RKP:lle eikä Kokoomukselle?

    • Anonyymi

      Toivottavasti aloittaja saa kurjuutta ja vähäosaisuutta kybällä kokea.

      • Anonyymi

        Luule vain. Kyllä kokoomus ja työkseen valehtelevat tekokristityt pitävät huolen omistaan. Avaajan kaltaisille tyhjänkirjoitteijoille aina järjestetään rahaa hyväveli-kassasta. Rahaa, jonka me sinne maksamme.


    • Ei ole mitään kannustinloukkuja. Kelan ja työttömyyspäivärahan kaltaisia tukijärjestelmiä ei ole koskaan suunniteltu sen huolellisemmin. Jos kannattaa ennemmin jäädä kotiin, niin kannattaa jäädä. Suomessa ei ole oikeasti mitään pakkotyötä ollenkaan, vaikka Kokoomuksessa niin joskus luullaankin. Miksi Suomen pitäisi olla sellainen maa, jossa vain työnteko on sallittua? Välillä voi elää rennomminkin ja tehdä jotain muuta.

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole oikeasti mitään pakkotyötä ollenkaan, vaikka Kokoomuksessa niin joskus luullaankin.


      • Anonyymi

        Juu saa suomessa ottaa rennosti ja tehdä jotakin muuta mutta omalla rahalla.
        Kumma kun pitäisi saada ottaa rennosti ja muut maksaa.

        Mullakin eläkkeeseen matkaa vielä 7 vuotta ja ajattelin ottaa rennosti ja tehdä mukavia asioita, mutta teen sen omilla säästöillä, en muiden rahoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu saa suomessa ottaa rennosti ja tehdä jotakin muuta mutta omalla rahalla.
        Kumma kun pitäisi saada ottaa rennosti ja muut maksaa.

        Mullakin eläkkeeseen matkaa vielä 7 vuotta ja ajattelin ottaa rennosti ja tehdä mukavia asioita, mutta teen sen omilla säästöillä, en muiden rahoilla.

        Suomessa on sellainen tilanne, että tässä maassa ei pysty elämään ilman rahaa toisin kuin Afrikan savimajoissa tai Amerikan kaduilla kodittomana. Ilman rahaa kuolee pakkaseen. Tämän vuoksi Suomi antaa vähän rahaa, ettei tarvitse jäädä tyhjän päälle työttömänä ja eläkkeelläkin saa olla ja elää. Leijonamonarkia on välillä tosi epäreilu.

        https://youtu.be/zghCqa25AX4


      • Anonyymi
        superdry kirjoitti:

        Suomessa on sellainen tilanne, että tässä maassa ei pysty elämään ilman rahaa toisin kuin Afrikan savimajoissa tai Amerikan kaduilla kodittomana. Ilman rahaa kuolee pakkaseen. Tämän vuoksi Suomi antaa vähän rahaa, ettei tarvitse jäädä tyhjän päälle työttömänä ja eläkkeelläkin saa olla ja elää. Leijonamonarkia on välillä tosi epäreilu.

        https://youtu.be/zghCqa25AX4

        TE antoi 5 vuoden karenssin. En asunut savimajassa vaan metsässä puun juurella.
        Olisin päässyt 5 vuoden karenssista mutta TEn säännöt estivät sen. Olisin osallistunut Tampereen Yliopiston tekoäly nettikoulutukseen mutta 2* 3kk avoin kurssi olisi antanut 2*5 vkon opintopisteet. Karenssin poistamiseen vaaditaan 12 viikkoa. Eli 2 viikkoa puuttuu. No kansalaisopiston 2 viikon kurssi olisi aiheuttanut jo sanktioita kun koulutusta SAA olla vain 6 kk.


      • Anonyymi
        superdry kirjoitti:

        Suomessa on sellainen tilanne, että tässä maassa ei pysty elämään ilman rahaa toisin kuin Afrikan savimajoissa tai Amerikan kaduilla kodittomana. Ilman rahaa kuolee pakkaseen. Tämän vuoksi Suomi antaa vähän rahaa, ettei tarvitse jäädä tyhjän päälle työttömänä ja eläkkeelläkin saa olla ja elää. Leijonamonarkia on välillä tosi epäreilu.

        https://youtu.be/zghCqa25AX4

        Rahan sijaan pitäisi antaa kuponkeja, joiden käyttö edellyttää henkilöllisyyden tunnistamisen ja joilla ei voi ostaa esim. päihteitä, tupakkaa tai matkalippuja.

        Huvituksiin ei sossun luukulta pitäisi jakaa rahaa.

        Hätäaputyöt pitäisi ottaa uudelleen käyttöön. Jos joku haluaa yhteiskunnalta rahaa huvituksiin, niin voi tehdä vastineeksi hätäaputöitä.


    • Anonyymi

      Vaemmalla laidalla ja Vihreillä on asenevamma työtä kohtaan, ovat turhaan koulutettu jopa peruskoulussa, siinä on mennyt veronmaksajien rahat hukkaan.

    • Anonyymi

      Yrittäjät ovat ahneuksissaan pilanneet koko suomen . Työntekoa arvostetaan puheissa mutta ei silloin kun pitäisi maksaa palkaaa. Palkka kertoo työn arvostuksesta.

      Jos nykyään hakee samaan työhön kuin 15 vuotta sitten on sinne vaikeampi päästä ja palkka on huonompi. Lisäksi euron arvo on pienempi. Esim. bensa oli alle 1€ 15 vuotta sitten.
      Työnhakua hankaloittaa vuokrafirmat joissa järjestetään karsintakierroksia, vaaditaan videoesittelyjä yms. Työpaikan sijaintiakaan tai työnkuvaa ei tahdo saada selville niiden työpaikkailmoituksista.

      • Anonyymi

        Yrittäjien ahneus ja työntekijöiden ahneus on huono yhdistelmä.

        Kateellinen kansamme on aina osannut kampittaa toinen toisiaan.


    • Anonyymi

      Takuueläke, persaukisuus, korkea ikä ja monisairaus on helvetin hyvä yhdistelmä. Liikkumavara on aika pieni.

    • Anonyymi

      suomessa on liikaa köyhiä yrittäjiä joilla ei ole varaa maksaa kunnon palkkaa.

      • Anonyymi

        Sääli että konkurssikypsiä firmoja pönkitetään yritystuilla veronmaksajien rahoista


      • Anonyymi

        Huomaa kyllä miten ulalla porukka on kun ajattelu on niin että yrittäjä maksaa omasta pussista palkkoja.
        Joka ikisien työntekijän (valtion ja kunnan virkamiehiä lukkunottamatta) tulee omalla työllä kustantaa omat palkkauksesta aiheutuneet kulut.
        Jos tajuaa pikkuisenkaan arvoketjusta niin älyää että yrittäjä ei laita firmaan jatkuvasti rahaa.
        Yrittäjä laittaa alkupanoksen ja saa sen sitten takaisin pikkuhiljaa korkoineen.
        Täysin älytön ajatus että yrittäjä maksaa joka kuukausi siitä ilosta että saa työllistää työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli että konkurssikypsiä firmoja pönkitetään yritystuilla veronmaksajien rahoista

        Jopa minimi työttömyyskorvauksista maksettavilla verorahoilla tuetaan firmoja,jotka kiitokseksi teettävät ilmaistyötä,onpa reilua!!


    • Anonyymi

      Työtön on syystä työtön. Itse hän ei tämän palstan perusteella sitä ymmärrä. Toivottomia ovat. Ei mahda mitään.

      • Anonyymi

        Mitä sinä paska siitä tiedät?
        Eläkeläinen joka syyllistää ihmisiä sitä että töitä ei saa
        Ei sinne töihin mennä ellei työtä anneta.
        Täällä on kokoajan joku jauhamassa tuota työttömien syyllistämistä 24/7.
        Painukaa vittuun niiden paska kommenttienne kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä paska siitä tiedät?
        Eläkeläinen joka syyllistää ihmisiä sitä että töitä ei saa
        Ei sinne töihin mennä ellei työtä anneta.
        Täällä on kokoajan joku jauhamassa tuota työttömien syyllistämistä 24/7.
        Painukaa vittuun niiden paska kommenttienne kanssa.

        Sama tyyppi on myös vauva.fi aihe vapaa - palstalla säännöllisesti jauhamassa samaa ja harrastanut tuota jo vuosien ajan. Tyypin mielenterveyden ongelmasta lienee kysymys eli turha sitä on yrittää opastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tyyppi on myös vauva.fi aihe vapaa - palstalla säännöllisesti jauhamassa samaa ja harrastanut tuota jo vuosien ajan. Tyypin mielenterveyden ongelmasta lienee kysymys eli turha sitä on yrittää opastaa.

        Venäjän asialla.


    • Anonyymi

      Kun EUssa on kriteroitu vähimmäistoimeentulo, ei siitä enää voi tinkiä.
      Silloin on nostettava palkat oikealle orrelle.
      Tai sitten erottava EUsta.

    • Anonyymi

      Nuoret! Muuttakaa suomesta heti pois kun valmistutte koulusta, suomella ei ole tulevaisuutta teille!

      • Anonyymi

        Se on totta, oikeistohallitus tulee tekemään koko maasta erämaan.


      • Anonyymi

        Kannatan, samaa mieltä. Pois Suomesta heti kun voi!


    • Anonyymi

      Kyllä taas tutkiat kaukana todellisuudesta.
      Kaupanalalla saavat vain esimiestehtävissä olevat täydettunnit.
      Kauppiaan kannattaa pitää paljon osa aikaisia työtekijöitä, näin ei tarvitse maksella ylitöistä. Tuntien tasaamiseen on puolivuotta aikaa.

      • Anonyymi

        Lisäksi osa-aikaisia tunteja pidetään siksi ettei tarvitse korvata kahvi-ja ruokatuntia. Samalla menee myös oikeus työterveyshuoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi osa-aikaisia tunteja pidetään siksi ettei tarvitse korvata kahvi-ja ruokatuntia. Samalla menee myös oikeus työterveyshuoltoon.

        Henkilöstövuokrafirmat ovat maailman rutto ja kolera.


      • Anonyymi

        Kaupan alalla on lähinnä opiskelijoita joista suurin osa ei kaupan alan opiskelijoita, miksi kukaan opiskelisi kaupan alaa kun sieltä ei saa kuin osa-aikaisia paikkoja. Nuori kassan naamakin toki mainosvaltti myytäessä ihmisille epäterveellistä mössöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan alalla on lähinnä opiskelijoita joista suurin osa ei kaupan alan opiskelijoita, miksi kukaan opiskelisi kaupan alaa kun sieltä ei saa kuin osa-aikaisia paikkoja. Nuori kassan naamakin toki mainosvaltti myytäessä ihmisille epäterveellistä mössöä.

        Meilläpäin on kaupan alalla paljon eläkeläisiä jotka tekee 3-4 t päivässä töitä , pärjäävät mukavasti, kun saa eläkkeen ja palkan.


      • Anonyymi

        Kauppiaat tykkää eläkeläisistä, ne tekee pienemmällä palkallani töitä, kun kuitenkin saavat palkan lisäksi eläkkeen.


    • Anonyymi

      Juhlaraha on aika paha kun arki sattuu kohdalle.

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä... ikä lähestyy kuuttakymppiä, päivääkään en ole työttämänä ollut ja euroakaan en ole avustuksia hakenut tai saanut. Ainoat työstä poissaolot on ollleet äitiyslomat. Työn tekeminen on ollut itsestään selvä asia. Palkka ehkä hieman keskipalkan alapuolella, mutta hyvin sillä pärjää, kun suhteuttaa menot tuloihin. Ei kotona olemista pitäisi terveillä ihmisillä kannustaa mitenkään, mielummin Ruosin malliin ja korvauksia vastaan yhdyskuntapalvelua. Eiköhän pikkuhiljaa alkaisi muutkin työt kelpaamaan.

      • Anonyymi

        Eli et tiedä oikeasti yhtään mitään työttömyydestä etkä tuilla elämisestä, mutta kävit sitten purkamassa kateellista kiukkuasi. Muistit kai äänestää myös persuja tai kokoomusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et tiedä oikeasti yhtään mitään työttömyydestä etkä tuilla elämisestä, mutta kävit sitten purkamassa kateellista kiukkuasi. Muistit kai äänestää myös persuja tai kokoomusta?

        En ole kiukkuinen tai kateellinen, miksi olisin? En tiedäkään työttömyydestä sikäli mitään, että olen aina työtä tehnyt eikä koskaan ole ollut ongelmia töitä saada. Jonkin aikaa seurustelin työttömäksi omasta tahdostaan jääneen kanssa, eli olen kyllä kotona lusmuilun nähnyt ihan lähietäisyydeltä. En tosin mene sanomaan, että kaikki lusmuisivat, mutta niitäkin riittää. Joskus sanoin itseni irti ja olin poissa työstä pari viikkoa, tosin aloitin silloin myös opiskelun ja osa-aikatyön (oikeastaan kaksikin) siihen sivuun. Mikä itseäsi pännii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kiukkuinen tai kateellinen, miksi olisin? En tiedäkään työttömyydestä sikäli mitään, että olen aina työtä tehnyt eikä koskaan ole ollut ongelmia töitä saada. Jonkin aikaa seurustelin työttömäksi omasta tahdostaan jääneen kanssa, eli olen kyllä kotona lusmuilun nähnyt ihan lähietäisyydeltä. En tosin mene sanomaan, että kaikki lusmuisivat, mutta niitäkin riittää. Joskus sanoin itseni irti ja olin poissa työstä pari viikkoa, tosin aloitin silloin myös opiskelun ja osa-aikatyön (oikeastaan kaksikin) siihen sivuun. Mikä itseäsi pännii?

        Minua pännii typeryys. Varsinkin ihmisissä, jotka eivät näe kuin oman napansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kiukkuinen tai kateellinen, miksi olisin? En tiedäkään työttömyydestä sikäli mitään, että olen aina työtä tehnyt eikä koskaan ole ollut ongelmia töitä saada. Jonkin aikaa seurustelin työttömäksi omasta tahdostaan jääneen kanssa, eli olen kyllä kotona lusmuilun nähnyt ihan lähietäisyydeltä. En tosin mene sanomaan, että kaikki lusmuisivat, mutta niitäkin riittää. Joskus sanoin itseni irti ja olin poissa työstä pari viikkoa, tosin aloitin silloin myös opiskelun ja osa-aikatyön (oikeastaan kaksikin) siihen sivuun. Mikä itseäsi pännii?

        Elämä on polkuriippuvainen ja pienestä kiinni. Niille joilla jo on, annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on polkuriippuvainen ja pienestä kiinni. Niille joilla jo on, annetaan.

        Mutta onko elämä polkuyhtenäinen?


    • Anonyymi

      .... joka viidennen, onko joukossa työperäisiä maahanmuuttajia?

    • Anonyymi

      Onko reilua että työtön tienaa vähemmän kuin työtä tekevä? Ei työttömänäkään ole aina helppoa ja siksi siitä pitää saada kunnon korvaus! Alas riistäjät! Alas riistäjät!
      Terveisin: Vasemmistoliiton ja SDP kannattaja.

      • Anonyymi

        "Onko reilua että työtön tienaa vähemmän kuin työtä tekevä?"

        En tiedä onko se reilua, mutta järkevää se ei ole.

        Normaalisti toimivassa ei täysin globalisaation varaan heitetyssä taloudessa juuri työttömyyskorvauksien korottaminen poistaa työttömyyden.

        Jos et tajua, miksi niin käy, niin marssipa lähimpään kirjastoon ja lainaa sieltä joku kansantaloustieteen oppikirja ja lue se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko reilua että työtön tienaa vähemmän kuin työtä tekevä?"

        En tiedä onko se reilua, mutta järkevää se ei ole.

        Normaalisti toimivassa ei täysin globalisaation varaan heitetyssä taloudessa juuri työttömyyskorvauksien korottaminen poistaa työttömyyden.

        Jos et tajua, miksi niin käy, niin marssipa lähimpään kirjastoon ja lainaa sieltä joku kansantaloustieteen oppikirja ja lue se.

        Aika erikoinen väite, työttömyyskorvauksen nosto poistaa työttömyyden.

        Tee pieni testi, jos sulla on lapsia niin laita kaksi satasen seteliä ja toiseen ehto että pitää siivota oma huone ja toisessa ei ehtoa, kumman lapset valitsevat?
        Aikuiset toimivat tasan samalla lailla, jos saa rahaa tekemättä mitään niin miksi tekisi jotain?

        Aivan sama mitä joku teroreettinen ajattelija on pähkäillyt niin totuus on se mitä kerroin.

        Jopa eläimet toimivat siten että "ilmainen" ruoka kiinnostaa enemmän kuin ruoka jonka eteen pitää tehdä töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoinen väite, työttömyyskorvauksen nosto poistaa työttömyyden.

        Tee pieni testi, jos sulla on lapsia niin laita kaksi satasen seteliä ja toiseen ehto että pitää siivota oma huone ja toisessa ei ehtoa, kumman lapset valitsevat?
        Aikuiset toimivat tasan samalla lailla, jos saa rahaa tekemättä mitään niin miksi tekisi jotain?

        Aivan sama mitä joku teroreettinen ajattelija on pähkäillyt niin totuus on se mitä kerroin.

        Jopa eläimet toimivat siten että "ilmainen" ruoka kiinnostaa enemmän kuin ruoka jonka eteen pitää tehdä töitä.

        Kansantaloutta on tutkittu satoja vuosia, kunnollisin tilastollisin menetelmin ja kansallisten kirjanpitojen avulla kymmeniä vuosia.

        Se on hieman eri asia kuin sinun muutaman vuoden kokemus elämästäsi lastenkamarissa.

        Eikä yhteiskunta ole mikään lastenkamari. Se koostuu sellaisista ihmisistä kuin sinä tai minä. Sekä sellaisista, jotka ovat erilaisia meihin verrattuna.

        Tietysti minä voisin sanoa, että sinun palkkaasi pitäisi laskea, että se pakottaisi sinut tekemään enemmän töitä. Siksi että nyt teet aivan liian vähän töitä verrattuna siihen, mitä sinulle maksetaan. Miltä se sinusta kuulostaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantaloutta on tutkittu satoja vuosia, kunnollisin tilastollisin menetelmin ja kansallisten kirjanpitojen avulla kymmeniä vuosia.

        Se on hieman eri asia kuin sinun muutaman vuoden kokemus elämästäsi lastenkamarissa.

        Eikä yhteiskunta ole mikään lastenkamari. Se koostuu sellaisista ihmisistä kuin sinä tai minä. Sekä sellaisista, jotka ovat erilaisia meihin verrattuna.

        Tietysti minä voisin sanoa, että sinun palkkaasi pitäisi laskea, että se pakottaisi sinut tekemään enemmän töitä. Siksi että nyt teet aivan liian vähän töitä verrattuna siihen, mitä sinulle maksetaan. Miltä se sinusta kuulostaisi?

        Juupa juu.
        Katso nyt Suomen yhteiskuntaa, mihin on menty kun on toimittu noiden talousviisaiden neuvojen mukaan.
        Suoraan sanottuna kusessa ollaan.

        Olen ollut yrittäjänä reilu 32 vuotta ja olen tosiaan joutunut pidentämään päivää kun tulot ei muuten ole riittäneet joten tuttua on.
        Suhdanteet ovat vaikuttaneet myös omaan palkkaani, kun on lama päällä niin työpäivää pidemmäksi ja hintoja alas.
        En ole koskaan laskenut tuntipalkkaa vaan vuosituloa.

        Suomi tarvitsee sisäisen devalvation jolla saadaan tuotteiden hinnat alas ja myös työkustannukset alas.
        Ruotsissa ja Norjassa devalvati on totta mutta heidän valuutta kelluu joten markkinat toimii, meillä pitää tehdä sama toimenpide mutta se vaatii aktiivisuutta.

        Mutta takaisin tuohon väitteeseesi, vuosia sitten pari työntekijää pääsi urakkaporukkaan täydellä urakalla vaikka olivat aloittelijoita.
        5v myöhemmin heidän ammatillinen osaaminen oli lähes aloittelijan tasolla edelleen, kun rahan sai vähemmällä ponnistelulla niin miksi tehdä mitään.

        Teoria ja käytäntö ei kohtaa, sehän on huomattu jo vuosikymmeniä.

        Täytyy myöntää että itsekkin siirryin tuohon ryhmään että lopetin työt kun pärjään ilmankin.
        Samalla irtisanoin 4 työntekijääni, stressi väheni, aamulla saa lähteä liikkeelle kun itselle sopii, saa tehdä hommia vain sen verran kun on mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoinen väite, työttömyyskorvauksen nosto poistaa työttömyyden.

        Tee pieni testi, jos sulla on lapsia niin laita kaksi satasen seteliä ja toiseen ehto että pitää siivota oma huone ja toisessa ei ehtoa, kumman lapset valitsevat?
        Aikuiset toimivat tasan samalla lailla, jos saa rahaa tekemättä mitään niin miksi tekisi jotain?

        Aivan sama mitä joku teroreettinen ajattelija on pähkäillyt niin totuus on se mitä kerroin.

        Jopa eläimet toimivat siten että "ilmainen" ruoka kiinnostaa enemmän kuin ruoka jonka eteen pitää tehdä töitä.

        Höpö höpö, suurin osa ihmisistä on vaan niin ahneita kaikelle etteivät ikimaailmassa pärjäisi sillä millä köyhimmät sitkuttelevat. Näkeehän tuon kirpputorille järjettömän tavaramäärän minkä ihmiset ruojanneet koteihinsa aikansa vastineeksi. Ihmiset myyvät aikaansa tehdessään työtä. Aika maan päällä on rajallinen. Ja tavaravarastot myös, näihin säilötään sitä kaikkea luoja ties mitä odottamaan. Ja eikun töihin vaan lisää kerryttämään varoja turhanpäiväisyyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa juu.
        Katso nyt Suomen yhteiskuntaa, mihin on menty kun on toimittu noiden talousviisaiden neuvojen mukaan.
        Suoraan sanottuna kusessa ollaan.

        Olen ollut yrittäjänä reilu 32 vuotta ja olen tosiaan joutunut pidentämään päivää kun tulot ei muuten ole riittäneet joten tuttua on.
        Suhdanteet ovat vaikuttaneet myös omaan palkkaani, kun on lama päällä niin työpäivää pidemmäksi ja hintoja alas.
        En ole koskaan laskenut tuntipalkkaa vaan vuosituloa.

        Suomi tarvitsee sisäisen devalvation jolla saadaan tuotteiden hinnat alas ja myös työkustannukset alas.
        Ruotsissa ja Norjassa devalvati on totta mutta heidän valuutta kelluu joten markkinat toimii, meillä pitää tehdä sama toimenpide mutta se vaatii aktiivisuutta.

        Mutta takaisin tuohon väitteeseesi, vuosia sitten pari työntekijää pääsi urakkaporukkaan täydellä urakalla vaikka olivat aloittelijoita.
        5v myöhemmin heidän ammatillinen osaaminen oli lähes aloittelijan tasolla edelleen, kun rahan sai vähemmällä ponnistelulla niin miksi tehdä mitään.

        Teoria ja käytäntö ei kohtaa, sehän on huomattu jo vuosikymmeniä.

        Täytyy myöntää että itsekkin siirryin tuohon ryhmään että lopetin työt kun pärjään ilmankin.
        Samalla irtisanoin 4 työntekijääni, stressi väheni, aamulla saa lähteä liikkeelle kun itselle sopii, saa tehdä hommia vain sen verran kun on mukavaa.

        Kuseen on päädytty juuri siksi, että Kangasharjujen ja muiden pölkkypäiden johdolla työttömyysturvaa on heikenetty tuntuvasti sitten 1980-luvun ja montako ihmistä sillä "kannustamisella" on työllistynyt?

        Vai että ihan olet joutunut pidentämään päivää, voi voi sentään. Eikös se teikäläisten "talousviisaus" siellä kokoomuksessa ole, että sovitetaan ne menot niihin tuloihin. Vai koskeeko se "viisaus" vain valtion taloutta ja köyhempiä ihmisiä.

        Suomessa on edelleen enemmän yrittäjiä väestöpohjaan nähden kuin esim Ruotsissa, joten jos kaltaisesi laiskat ja osaamattomat pskat tippuu rattailta, niin siinä ei vahinkoa tapahdu ainakaan meille muille.

        Etkä sinä todellisuudessa ole mikään yrittäjä ollut kuin korkeintaan media-alalla, jota "raskasta ja vaativaa työtä" nytkin siinä parhaillaan teet satujasi kirjoitellessasi, rupla-kirjailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantaloutta on tutkittu satoja vuosia, kunnollisin tilastollisin menetelmin ja kansallisten kirjanpitojen avulla kymmeniä vuosia.

        Se on hieman eri asia kuin sinun muutaman vuoden kokemus elämästäsi lastenkamarissa.

        Eikä yhteiskunta ole mikään lastenkamari. Se koostuu sellaisista ihmisistä kuin sinä tai minä. Sekä sellaisista, jotka ovat erilaisia meihin verrattuna.

        Tietysti minä voisin sanoa, että sinun palkkaasi pitäisi laskea, että se pakottaisi sinut tekemään enemmän töitä. Siksi että nyt teet aivan liian vähän töitä verrattuna siihen, mitä sinulle maksetaan. Miltä se sinusta kuulostaisi?

        Silti kansantaloutta tai edes yritystaloutta ei osata ennustaa. Menneitä kyllä selitellään.


    • Anonyymi

      ONGELMAT KASAUTUNEET
      SUOMESSA SANNA MARIININ AIKANA ONGELMAT KASAANTUIVAT JA TALOUDELLISET VAIKEUDET ALKOIVAT TURMELLA KOKO VALTAKUNTAA.
      --
      SUOMI ON SIKÄLI IHMEELLINEN MAA, ETTÄ TÄÄLLÄÄ TUODAAN ESILLE VAIN OMAT KEHUT JA PARHAAT PUOLET.
      TÄYTYISI RATKAISTA ENSIN ONGELMAT. NE HALUTAAN PITÄÄ JA OLLA VAITI.
      NÄIN EI PÄÄSTÄ ETEENPÄIN OLLENKAAN.
      VIHREÄT JOTKA OVAT LUONEET ONGELMIA JA PASKONEET MAAT JA ILMASTON PILANNEET JA TEHNEET LAISKUUDEN JA TOIMETTOMUUDEN.
      KAIKILLE VALTAVILLE PAKOLAISMÄÄRILLE TULEE MAKSAA, TAI JÄRJESTÄÄ JOUTAVA KOULUTUS TAI TYÖPAIKKA. JA SE MAKSAA SITTEN LISÄ MILJARDEJA, EI TUOTA MITÄÄN. TYHJÄ TOHTORIN HATTU PÄÄSSÄ HUUDETAAN.

      • Anonyymi

        ”Tohtorin hatulla” ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle,jos tässä maassa asiat on niin huonolla tolalla!


      • Anonyymi

        Minusta on kyllä suurempi ongelma se, jos tohtorin hattu on päässä, joka on tyhjä.

        Mutta mielipiteet asiasta tietenkin vaihtelevat. En väitä, että olisin tässäkään asiassa ainoa, joka on oikeassa, vaikka kaikki muut olisivatkin väärässä.


      • Anonyymi

        Älä huuda!


      • Anonyymi

        Marinin hallituksella oli ainoastaan sen verran tekoa, että jo 30-vuotta kasaantunut paska lopulta kaatui niskaan.

        Katkaistiin ne viimeiset oljenkorret ja vieläpä pakon edessä. Ei ollut joustovaraa kriiseissä, koska oli koko ajan eletty yli varojen valtion velkaa kasvattaen.

        Ja tämä nykytilanne jos mikä on Suomelle hyväksi. Kunnon paskamyrsky joka laittaa perspektiivit kohdilleen ja polttaa poliittisia ideologioita.

        Kuten jo saatu nähdä, eräät tahot hallitusneuvotteluissa eivät vieläkään haluaisi muuttaa saavutettua paskaläjää. Siinä kun on niin mukava loikoilla.


    • Anonyymi

      Linnun paska meressä on etu.

    • Anonyymi

      Luuletteko työttömien maalittajat että valheelliset väitteenne kestäisivät kansainvälisessä ihmisoikeustuomioistuimessa?
      Mustamaalauskampanjanne täyttää kansanosan rikollisen syrjinnän tunnusmerkit, myös kunnianloukkaus tulee kyseeseen koska valheelliset ja yleistävät väittämänne ovat omiaan lisäämään ennakkoluuloja työttömiä kohtaan ja saattavat työttömien maineen huonoon valoon mikä vaikeuttaa jo ennestäänkin hankalaa työllistymistä.

      "Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista. "

      Ei tällaista maalittamista hyväksytä minkään muunkaan kansanosan kohdalla, joten miksi työttömät olisivat poikkeus?

      • Anonyymi

        Erittäin naseva ja hyvä, totuudenmukainen kirjoitus sinulta!Siinä tulee selvästi esiin ne elämän ”realiteetit”ja epäkohdat juuri sellaisena kuin ne tänä päivänä on meidän yhteiskunnassa.Paljon on korjattava asioita työttömien ihmisten hyväksi!Maksamalla heille kunnon palkka.Että heidän työnteko on kannattavaa.Koska huonolla palkalla tai korvauksella ei ole mitään hyötyä itse työntekijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin naseva ja hyvä, totuudenmukainen kirjoitus sinulta!Siinä tulee selvästi esiin ne elämän ”realiteetit”ja epäkohdat juuri sellaisena kuin ne tänä päivänä on meidän yhteiskunnassa.Paljon on korjattava asioita työttömien ihmisten hyväksi!Maksamalla heille kunnon palkka.Että heidän työnteko on kannattavaa.Koska huonolla palkalla tai korvauksella ei ole mitään hyötyä itse työntekijälle.

        YLE ja muut mediat vastuuseen työttömien kiusaamista edistävästä toiminnasta.


      • Anonyymi

        Väitän että juuri tämä on ollut usemman hallituksen mittainen projekti: Työttömien maalittaminen.

        Jos vähän viitsii kaivella työvoimapolitiikkaa taaksepäin, niin huomaa, että muutos alkoi 1990-luvun lopulla.

        Mutta mikä on se piilossa pidetty päämäärä? liittyykö se jotenkin jatkuvasti kasvavaan joukkoon ilmaistyöntekijöitä? Pitääkö kansa ikäänkuin "aivopestä" pitkän aikavälin ohjelmalla vastaanottamaan lopulta jokin todella suuri poliittinen keikaus?


    • Anonyymi

      Kateus, katkeruus, vahingonilo.

      • Anonyymi

        = oikeistolaisen elämän koko sisältö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = oikeistolaisen elämän koko sisältö.

        Näinpä. Eräs tuttu (jolla on hyväpalkkainen duuni) kehtasi sanoa minulle "Et sinä mikään köyhä ole!" Olen siis kituuttanut 10 vuotta Kelan työmarkkinatuella joka on vähän yli 500 ekeä. Kuinkahan köyhä minun oikeastaan pitäisi olla hänen mielestään? Asua sillan alla vain resuinen paita päällä? Näitä tällaisia köyhien kadehtijoita on paljon Suomessa.


    • Anonyymi

      Globalistien plääniä. Ajetaan suomalaiset työelämän ulkopuolelle ja korvataan heidät kehitysmaalaisilla.

    • Anonyymi

      Tehdystä työstä täytyy saada kunnon palkka!Olipa työ mikä tahansa.Ketään ei saa hyväksi käyttää työelämässä.Eikä muutenkaan.Tämä asia pitäisi jokaisen työnantajan ymmärtää.Että maksetaan sen suuruinen palkka mikä riittää ihmisen elämiseen ja myös muihin tarpeellisiin ja tärkeisiin asioihin.

      • Anonyymi

        Ei siinä hyviä palkkoja maksella jos joutuu kilpailemaan semmoisen firman kanssa joka teettää hommat työharjoittelijoilla.


      • Anonyymi

        Niin täytyy! Kuinka joku palkattomaan pakkotoimintaan ahdistettu sairaalloinen ikääntynyt pystyy sairauskulujaan kustantamaan.Totuus on,että ihmeparantumista ei tapahdu tällä hölmöilyllä,vaan asia pahenee. Onko tämä tarkoituksellista ennenaikaiseen hautaan ajamista,kun ei kykene olemaan yhteiskuntakelpoinen ja tuottava yksilö?


    • Anonyymi

      Loput neljä viidestä ei halua mennä töihin!

    • Anonyymi

      melko yleinen lausuma miten työtön saa rahaa ,vaikka peruskorjaus on vain muutama satanen muut tujet saa työssä käyväkin,

    • Anonyymi

      Älkää unta nähkö, että pörssirikolliset anarkistikapitalistit, Suomen kansaa haluaisivat työllistää, sellainen määrä maahanmuuttajia, on rasismikortilla jo tuotu ja tulossa, että olette kyllä pahasti erehtyneet.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17874929/petoskokpers-korruptiopurra-maahanmuuton-moninkertaistaja

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17870547/rasismikortilla-jo-17-uutta-maahanmuuttokeskusta

      Rasismikortti-maahanmuuttajille uudet luksusasunnot, muhkeat tuet valtiolta, ym ohituskaista veroparatiisi-teknologiateollisuus ym työpaikkoihin. Aamulehdessä maapallon toiselta puolelta tuotu työllistettävä sanoi: "tulin Suomeen kun Suomi on maailman onnellisin maa". Onnellinen pörssirikollisille ja AnarkistiKapitalisteille, painajainen jo enemmistölle Suomen omasta kansasta.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17874884/aarifasisti-ek-yleisradiossa-anarkokapitalisti-ehnroth-mainostaa-ihmiskauppaa

      Täytyy ihan kummastella, että mitä noilta ökyrikkailta, kaiken ilmaiseksi saaneilta pörssirikollisperilliltä puuttuu, muuta kuin empatiakykyä ja järkeä, kun pitää jatkuvasti olla niiden kimpussa, haavoittuvimpien, joilla ei mitään ole. Sehän on jotenkin likaista toimintaa, vai onko pelko Cayman saarten tileille päätyneiden, Suomen valtion valtavien varallisuuksien, kansamme omaisuuksien takaisin vaatimisesta vihaväkivallan takana.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17843059/aarifasismin-ja-porssirikollisuuden-vastakohta-ei-ole-antifa-vaan-demokratia-ja-oikeusvaltio#comment-120645708

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole kannustinloukkojen vika vaan se, että ei makseta sellaista palkkaa, jolla eläisi.

      Ja ihan varmasti asiaan tulee muutos kun Kokoomus pääsee hääräämään. Aloittaisi ensin, vaikkapa siitä, että poistettaisiin soviteltu päiväraha. Jos jokainen euro, jonka tienaa olisi lisää niin kenen tahansa kannattaisi ottaa töitä vastaan vaikkapa vain yhden päivän. Nyt se soviteltu pienentää kaikkien työttömien päivien päivärahaa jolloin työssäkäynnistä, siis keikkaluonteisesta, aiheutuu yleensä enemmän kuluja kuin tuloja.

      Mutta joo, perinteiseen sokeaan porvariasenteeseenhan kuuluu parjata työttömiä laiskuudesta ja kaikesta vastaavasta. Sillä ei tosin rakenneta mitään kestävää.

      Hyvinvointi vähenee, tuloerot ja eriarvoisuus kasvaa - mutta tätähän Suomen kansa haluaa. Ja halunnee itse maksaa tulevaisuudessa myös terveydenhoidosta.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole tullut ajatelleeksi, että mitä se tekee tuottavuudelle ja palkoille, kun toistasataa tuhatta orjaa tekee peruspäivärahaa vastaan firmoille tuottavaa työtä.

        Siinä on vaikea maksella hyviä palkkoja, ellei ole sellainen ala, jossa ei työharjoittelijat kykene hommiin.


      • Anonyymi

        Millainen on palkka, jolla ei elä?

        Esim. 1600 euroa bruttona kuussa näyttäisi jättävän ihan riittävästi elämiseen ilman mitään tukia.

        Päihteiden sijaan raha ruokaan, niin rahat riittää.


    • Anonyymi

      Tuo on ollut vuodesta vuoteen, tiedossa.
      Olen ihmetellyt, miksi ongelmalle ei tehdä mitään.
      Meillä on kova palkkaista päättäjää, viisasta, ruorissa.
      Mutta mitään ei ole tapahtunut.
      En usko, että lähivuosina tapahtuu tuon ongelman kanssa parannusta.

    • Anonyymi

      Nettotuloni ovat 850 euroa jos mukaan lasketaan asumistuki.

      Töissä teollisuuden keskipalkan mukaan nettotuloni olisivat noin 2000 euroa suuremmat. Saisin siis säästettyä vuodessa 12 x 2000 euroa eli 24 000 euroa. En ostaisi niin halpaa autoa vaan kolmen vuoden kuluttua uuden tuliterän matkailuauton noin 60 000 euroa. Sitten voisinkin jäädä työttömäksi tutun pomon kanssa sopien ja nauttia elämästä. Jos kyllästyisin, soittaisin pomolle taas.

      Todellisuus kuitenki jatkuu ja saan joka kuukausi säästää ruuassa, terveydessä ja vaatteissa jotta voisin maksaa vuokrani.

      • Anonyymi

        Olisiko asenne esteenä työnsaannille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko asenne esteenä työnsaannille?

        Ei, kun olen niin saa…n ruma.


    • Anonyymi

      Järjestelmä itse on pahin kannustinloukku. Tietoisesti poliittisten ideologioiden vuoksi ylläpidetty tilanne. Ei tule sympatiaa. Paras oppi tälle maalle olisi täydellinen talouden kyykkäys. Totaalinen romahdus Kreikan tapaan.

    • Anonyymi

      Missä on työpaikka johon voi vaan mennä?

    • Anonyymi

      No, palkanmaksuhaluttomuus se yleensä se pääasiallinen kannustinloukku on. Ei kai kukaan kallisarvoista aikaansa ilmaiseksi toisten käyttöön anna, kyllä sen pitää hyödyttää taloudellisesti. Hyvin harva homma on niin mukavaa ja mielenkiintoista, että sitä viitsisi ilman kunnon korvausta tehdä.

    • Anonyymi

      Missä on työpaikka johon voi vaan mennä?


      Niin missä on joku palkallinen työpaikka johon voin vaan kävellä sisään ja ko friman johtaja sanoo ilomielin, että tervetuloa.

      Ei töihin voi mennä jos ei oteta töihin tai sinne valitaan joku toinen henkilö, mutta ei sinua niin et sinä silloin sinne voi vaan mennä!

    • Anonyymi

      Pahin kannustinloukku on, että sossun rahoilla voi ostaa kaljaa, tupakkaa, päihteitä ja matkustella.

      Sosiaaliturvan kun muuttaa niin, että tuet saa maksusitoumuksina, joilla ei voi ostaa kaljaa, tupakkaa, päihteitä eikä muita matkoja kuin paikallisliikenteessä, niin eiköhän alkaisi työhaluja monilla löytyä.

      Raha itsessään on huono kannustin. Ei ihmiset halua rahaa rahan takia vaan siksi, että saavat rahalla jotain mitä haluavat.

      • Anonyymi

        ...ja sitten nämä, jotka ovat niita ns laitapuolen kulkijoita hankkivat tupakka- ja viinarahansa jollain muulla tavalla. En sano, että sossuraha olisi noihin tarkoitettu vaan sehän on tietty pieni summa, jonka saa elämiseen ja pieni porukka sen käyttää noin.

        Ei heitä kukaan palkkaa töihin vaikka työhaluja olisikin. Pitää olla osaamista ja kohtuu tervekin.

        Tämä porukka on pieni ja sen perusteella on väärin leimata myös ne, jotka elää kituuttavat pienellä tuella ja haluaisivat töitä mutteivat saa.


      • Anonyymi

        Olisin mennyt Eurooppaan töitä katselemaan. Oonhan kansainvälinen. Sinä vuonna hain Eurooppalaisen sairausvakuutuskortin suoraan Kelan toimistosta. Tämä lienee aiheuttanut sen että yhtäkkiä tuli vaatimus kun olin 5 vuoden karenssilla että eräs maksuvapautushakemus ei menisikään tällä kertaa läpi tekemälläni pankkitunnuksilla joita ei hyväksytä allekirjoituksena.
        Olinhan vuosikaudet tehnyt hakemukset moninkertaisena sen takia. 2 kertaisena netissä ja yhdenkerran postitettuna. Lopetin sen touhun kun Kelan kirjekuoret poistettiin ja postitus.
        Nyt Kela vaati tulla näyttämään naamansa suoraan toimistolle. Lähdin pyörällä lähimmälle Kelan toimistolle 75 km päähän. Toimistovirkailija ihmetteli uusia sääntöjä mutta riitti kun allekirjoitin aikaisemmin pankkitunnuksilla lähettämäni hakemukset. Byrokratia rulaa.....


      • Anonyymi

        Kannustinloukku; 20 euron pullon hinta ilman kannustinloukkua on 2 euroa.


    • Anonyymi

      Todellinen ongelma on se, ettei ole palkanmaksukykyisiä työnantajia. Jos merkit pitää paikkansa, niin sorkkimalla tätä työllistymisen estettä käy seuraavaa: yksi työllistyy ja 100 muulta saman paikan hakijalta katkaistaan tuet. Korjaava toimi on oikeudenmukainen vain jos työtä hakee yksi - ja tämä kieltäytyy paikasta.

      • Anonyymi

        Ja unohtuiko jo, että inflaatio on laukannut? Seuraavaksi palkkapyynnöt tulevat olemaan 20-30% korkeampia kuin aiemmin!


    • Anonyymi

      Täällä menee puurot ja vellit sekaisin, mm yrituki se maksetaan vientiyrityksille, muutoin kun ollaan EU:ssa emme voi devalvoida valuuttaa, niinkuin meille niin tärkeä Ruotsi se on aikamonen kauppakumppani, ja suurin kilpailija, sen kruunu on ollut vapaassa pudotuksessa jo vuosia, eli n. 20 prosenttia on samaa puu paperi ja sellua, jos nänät ei saa valtiolta vientiutkea, alenee Suomen kansantulo yli 20% kuka sitä haluaa kannattaa lukea muutakin kuin vain vouhkata, Työttömyys väki pitää laittaa niin että sairaat ja muut työkyvyttömät eläkeelle, no kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärit ne nyt päättää. Tässä seurataan Ruotsin mallia omaväki ei halpuustöitä tee vaan maahanmuuttajat, ihan samaa täälläkin. Sitten kevyt siirtyminen työttömyydestä töihin, kun menet sieltä töihin nyt katkee kaikki tuet heti, vaan jokin jousto, se ei edes makasa paljon,

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksineläjä tyytyy vähempään kun ei tarvitse rakennella kulissia mihin koko kapitalistinen järjestelmä pitkälti perustuu, pyhää perhettä. Onko se sitten mikä loukko, ehkä se kellariloukko jos joku.

    • Anonyymi

      Vajaaälyiset idiootit tätäkin maata johtaneet vuosikymmenet.

      • Anonyymi

        Kokoomus ja keskusta suurinta osaa viime vuosikymmenet.


    • Anonyymi

      Ja kuinka moni on töissä vaikka se ei kannattaisi. Mitä heidän pään sisällään liikkuu.

      • Anonyymi

        Ehkä työ on joidenkin mielestä kivaa, vaikka se sinulle onkin utopiaa. Moni on löytänyt puolisonsa ja ystävänsäkin työpaikaltaan. Käykö kateeksi?


    • Anonyymi

      ORVON PROPAGANDAA

    • Anonyymi

      Perustuilla elävälle on ihan sama onko hallituksessa vasemmisto vai oikeisto. Minimi tukia ei vasemmisto halua nostaa eikä oikeistokaan niitä pysty laskemaan vaikka haluaisi on ne sen verran pieniä. Elikkä ei tarvi välittää politiikasta olleskaan!:)

      Suomen politiikan työkalupakista on muutenkin työkalut hävinneet ajat sitten.

      Minusta pitäisi kela, työkkäri... sekä muutkin turhat virastot lakkauttaa, osasta niiden työntekijöistä voitaisiin koulutta esim. sairaanhoitajia.

      Ehdottomasti kaikki kelan 9 euron työt pitäisi lopettaa sekä kaikki työkkärin järjestämät turhat koulutukset pitäisi lopettaa.

      Koulutusta pitäisi kehittää niin että opettajilla olisi hyvä palkka ja että vain hyviä kokeneita opettajia palkataan.

      Suomi on sairaan byrokraattinen yhteiskunta joka ei valitettavasti muutu koska politiikot sekä media pyörii vuodesta toiseen samassa tylsässä ympyrässä keksimättä mitään uutta ja ihmeellistä.

      Menemme sinne minne globalisaatio ja eu meitä vie.

      • Anonyymi

        "Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lukion opettaja on 4 287 euroa kuukaudessa." ja tätä vielä pitäisi nostaa mielestäsi? Tämä on 51 444€ vuodessa.

        Vuodessa lukion opettajalla on noin 190 työpäivää, kannattaa pitää mielessä kun noita opettajien palkkoja availlaan että ei niitä työpäiviäkään montaa ole vuodessa. Hyvä palkka ja vähän työpäiviä johtaa siihen, että alalle hakeutuu entistä laiskempia ja taitamattomampia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lukion opettaja on 4 287 euroa kuukaudessa." ja tätä vielä pitäisi nostaa mielestäsi? Tämä on 51 444€ vuodessa.

        Vuodessa lukion opettajalla on noin 190 työpäivää, kannattaa pitää mielessä kun noita opettajien palkkoja availlaan että ei niitä työpäiviäkään montaa ole vuodessa. Hyvä palkka ja vähän työpäiviä johtaa siihen, että alalle hakeutuu entistä laiskempia ja taitamattomampia ihmisiä.

        Eikös tuonne pitäisi sitten olla kova kilpailu paikoista, jos kerran helpolla saa hyvät rahat?

        Mutta eipä taida olla kova kilpailu päästä töihin kuin nk. hyviin kouluihin. Opettajan työssä on paljon muutkin tehtävää kuin oppituntien pitäminen. Tuo 190 päivää ei ole 8-16 työpäiviä vaan ensin päivät opetusta ja palavereja, ja illalla vielä kokeiden laatimista ja tarkastamista sekä palautettavien tehtävien tarkistamista.


    • Anonyymi

      "Mitkähän ne ovat niitä suomalaisten pahimpia kannustinloukkuja?"
      Sanon että työnantajan palkanmaksuhaluttomuus, annetaan vain se minimi.

      • Anonyymi

        Pahimmat kannustinloukut ovat pahansuovat, ilkeät ihmiset, jotka vaikka maksavat omasta pussistaan miljoonan ettei naapuri tienaa yhtä euroakaan.


    • Anonyymi

      Opiskellaan kuinka Amerikan demokratiassa työttömät voivat

      elävätkö kadulla ja kuinka paljon heitä on?


      Kun tahdotaan kaikki töihin niin tuskin on ajankohtaista mikään sosiaalipoliittinen paranne.
      Sitä ei tule.

      Pakko varastaa.

      • Anonyymi

        Tsekkaapa Youtube:sta Philadephian Kensingtonin katukuvaa. Se kuvaa amerikkalaisen yhteiskunnan todellisuutta joidenkin kansalaisten näkökulamasta. Siihen suuntaan mekin olemme menossa kun alamme kyseenlaistaa perusoikeuksia ja perusturvaa. Osa kansalaisista jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle, ensin mielikuvia luomalla ja sen jälkeen konkreettisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekkaapa Youtube:sta Philadephian Kensingtonin katukuvaa. Se kuvaa amerikkalaisen yhteiskunnan todellisuutta joidenkin kansalaisten näkökulamasta. Siihen suuntaan mekin olemme menossa kun alamme kyseenlaistaa perusoikeuksia ja perusturvaa. Osa kansalaisista jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle, ensin mielikuvia luomalla ja sen jälkeen konkreettisesti.

        Tuo on jo toteutunut! Työllisyyden kuntakokeilu typpeilyineen on ajanut tätä agendaa erittäin tehokkaasti ja tavoitteellisesti ja tavoitteeseen päästen.


    • Anonyymi

      Amerikka voi olla että näyttää hävinneeltä Aasian maiden rinnalla jopa.
      Siksi ehkä kilpailullinen TEE TÖITÄ asennoituminen.

      Mutta afrikkalainen ja lähi-itäläinen, eurooppalainen ihminen ei ole aasialainen mongoloidi.
      Onko hän hitaampi, kömpelömpi, myös työn osalta.

    • Anonyymi

      Pahin este työhön menolle on jouten oloon tottuminen.

      • Anonyymi

        Oon työtön ja ainon mennä tässä kohta töihin. Mitään työpaikkaa minulla ei ole minne menisin, mutta meen nyt vaan johonkin tässä lähellä olevan frimaan ovesta sisään ja sanon johtajalle, että tulin tänne töihin kun suomi24 palstalla käsekettiin mennä töihin. Katsotaan onnistuuko sitten minun töihin meneminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon työtön ja ainon mennä tässä kohta töihin. Mitään työpaikkaa minulla ei ole minne menisin, mutta meen nyt vaan johonkin tässä lähellä olevan frimaan ovesta sisään ja sanon johtajalle, että tulin tänne töihin kun suomi24 palstalla käsekettiin mennä töihin. Katsotaan onnistuuko sitten minun töihin meneminen.

        Määkin ihmettelen,että millä ihmeellä ihmiset vaan menee töihin. Jos olet nyt töissä ja sinut irtisanotaan ja sinulta loppuu työt niin kerro meille missä sinulla on se seuraava työpaikka jonne vain menet???


      • Anonyymi

        Taas näitä "tietäviä" kommentteja. Jouten olo on kivaa silloin kun vastapainoksi on tekemistä. Harva nauttii siitä, että aikaa on loputtomiin.

        En tiedä kuinka monta jouten oloon -tottunutta olet tavannut ja tiedät heidän tilanteensa tarkemmin mutta minä en ole tavannut yhtään vaan kaikki ketkä ovat työttöminä työnhakijoina haluavat töitä ja tiedoksesi työnhakijana voi olla väitellyt tohtori siinä missä perusduunarikin.


      • Anonyymi

        Vai olisiko sittenkin suurin vika siellä työnantajien asenteissa ja palkanmaksu halukkuudessa?

        Ei vanhat olettamukset juoppo ja laiska enää päde kun on massatyöttömyys ollut jo vuosikymmeniä ja lisäksi firmat käyttävät tätä hyväkseen niin ettei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa vaan harjoittelijat ja muilla nimikkeillä olevat tekevät työt ilmaiseksi.

        Lisäksi Valtio velä tukee tätä "kehitystä" joten onko tämä millään tavoin enää demokratiaa vai onko maa jo suistunut fasisimiin vuoden 1930 tyyliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon työtön ja ainon mennä tässä kohta töihin. Mitään työpaikkaa minulla ei ole minne menisin, mutta meen nyt vaan johonkin tässä lähellä olevan frimaan ovesta sisään ja sanon johtajalle, että tulin tänne töihin kun suomi24 palstalla käsekettiin mennä töihin. Katsotaan onnistuuko sitten minun töihin meneminen.

        Juuri haastattelin yhtä työnantajaa. Täytyisi osata tehdä myös niitä töitä ilman vahtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisiko sittenkin suurin vika siellä työnantajien asenteissa ja palkanmaksu halukkuudessa?

        Ei vanhat olettamukset juoppo ja laiska enää päde kun on massatyöttömyys ollut jo vuosikymmeniä ja lisäksi firmat käyttävät tätä hyväkseen niin ettei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa vaan harjoittelijat ja muilla nimikkeillä olevat tekevät työt ilmaiseksi.

        Lisäksi Valtio velä tukee tätä "kehitystä" joten onko tämä millään tavoin enää demokratiaa vai onko maa jo suistunut fasisimiin vuoden 1930 tyyliin?

        Ylimieliset alkupalkkavaatimukset taitaa olla monella työllistymisen esteenä.

        Ensin pitää tyytyä pienempään palkkaan, että pääsee töihin. Kun on töissä, voi sitten osoittaa tekemällä työnsä hyvin, että työnantajan kannattaa pitää kiinni työntekijästä ja maksaa lisää palkkaa ja antaa vaativampia tehtäviä.


    • Anonyymi

      Yksi ongelma on asenne.

      Aika moni ei halua mennä oppimaan niin että Kela maksaa työttömyyskorvausta vastaava "palkaa". Eikä myöskään halua opiskela jotain uutta.

      Tuttu nainen päätti opiskella uuden ammatin. Kävi nuorten kanssa tunneilla ja oli Kelan maksamalla työttömyyskorvausta vastaavalla "palkalla" melkein vuoden oppimassa asiaa käytännössä (yksityinen firma). Ehti olla viikon valmistumisen
      jälkeen kunnes pääsi vakihommaan kunnalle. Näin siis yli 50 vuotiaskin pääsi töihin mukaviin konttorihommiin.

      Asenne on se mikä on monille ongelma. Pitäisi kotoa tullaa hakemaan töihin ja maksaa inssin palkkaa.

      • Anonyymi

        Ei kunnalle päästä töihin, sinne joudutaan kun ei muualle kelpuutettu :D


    • Anonyymi

      Työnantaja maksakoon kilpailukykyisen palkan, Suomessa se ei toteudu, ai niin motrivoituneita maahanmuuttajia kaivataan, Orpo on vastuussa jokaisen maahanmuuttajan motivaatiosta.

      • Anonyymi

        Ongelma ei ole palkan pienuus vaan sosiaaliavustusten suuruus ja mahdollisuus hankkia päihteitä, tupakkaa, matkoja ja huvituksia sosiaaliavustuksilla.


    • Anonyymi

      Paska palkka, ikärasismi ja surkea työnkuva.

      Siinä ne ovat.

    • Anonyymi

      Kannustinloukku syntyy siitä että maksetaan niin huonoa palkkaa. Toinen on osa-aikaiset työt. Muutaman tunnin viikkotyöajan ansiot ei riitä vaikka olisi parempikin tuntipalkka.

      • Anonyymi

        Joillekin taas yksi tai kaksi kokonaista päivää viikossa on juuri se, mitä he haluavat. Se takaa perustulon samalla, kun tekee jotain muuta, joka tuottaa voittoa vasta myöhemmin. Työttömyyskorvauskin voisi olla tuollainen omaan työhön auttava tuki, mutta mielivaltaisten virkailijoiden ja pahantahtoisten virastojen sisäisten, salaisten sääntöjen vuoksi se toimii tehokkaana yrittämisen estäjänä. Pahin rotanloukku on työttömyystoimisto. Se haluaisi laittaa työttömät jalkapuuhun häpeämään työttömyyttään. Ei puhettakaan, että he yrittäisivät auttaa tulemaan toimeen.


      • Anonyymi

        Mikä olisi mielestänne sopiva palkka?

        Esim. 1600 euroa kuussa bruttona jättää jopa ilman tukia riittävästi elämiseen.

        Ei pienipalkkaisen tarvitse esim. matkustella ulkomailla.

        Kun tekee työnsä hyvin, niin palkka kyllä nousee. Ne yritykset ajautuu konkurssiin, jotka ei yritä pitää kiinni hyvistä työntekijöistä.


    • Anonyymi

      Maksaako Suomen valtio,lapsen kasvatuksesta 18 vuotiaaksi "Koti-Äidille tai Isälle
      palkaa,kasvatuksesta yhteiskuntakelpoisiksi.
      Suomen työttömyys olisi poistettu aikoja sitten jos näin olisi.
      Eipä vain ole ,Valtio tukee vain yrityksiä tukemalla näitä.
      Aina kun Valitsemamme eduskunta tekee päätöksiä,aina katsotaan "Yrittäjien" edut ensin.näistä ei lehdet kirjoittele. Köyhien oloilla retestellään jotta saadaan kansan mielenkiino suunnattu muualle.

    • Anonyymi

      Tämä on suomen lainsääätäjien virhe

    • Anonyymi

      Loput 80% eivät kelpaa töihin.

    • Anonyymi

      tarkoittaako se kääntäisesti niinpäin että 80% työttömistä kannattaa mennä töihin koska kannusteloukut eivät koske ollenkaan heitä. Osa-aikatyötäläinen on mieluummin osa-aikatyössä kuin kokoaikatyössä koskapa soviteltu päiväraha tekee osa-aikatyöttömyydestä houkuttelevan vaihtoehdon. Runsaasti vapaa-aikaa mutta silti juoksee palkkaa ja korvauksia tilille. Pitkäaikaistyötön joka ei ole töissä ollenkaan voi vain uneksua kannusteloukusta. Tasan ei käy onnen lahjat. Työttömät ovat eriarvoisia keskenänsä.

    • Anonyymi

      Oletteko ajatelleet sitä mahdollisuutta, että ihmiskunta on tarkoitukseton, merkityksen ja turha? On aivan sama, mitä tässä elämässä ja maailmassa tapahtuu. Puut kaatuu, lahoaa ja ihmiset kuolee. Tehkää te töitä, jotka näette siinä jotain mieltä. Itse osaan kuolla myös ilman sosiaaliturvaa ja lääkärinlausuntoa. Tunnin tai 20 vuoden päästä. Oravanpyöriin pitää saada lisää vauhtia uusiutuvalla energialla :)

    • Anonyymi

      Olen viimeisen 18 vuoden aikana ollut 1,5 vuotta "oikeassa" työssä ja puoli vuotta velvoitetyöllistettynä kunnalla päivähoidossa. Näistä töistä ja ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta minulle on kertynyt enemmän säästöjä kuin koskaan elämäni aikana, kymmeniä tuhansia euroja. Miksi ihmeessä menisin enää töihin? Viiden vuoden päästä odottaa pieni eläke. Enkä ole ikinä edes saanut mitään huippupalkkaa, ainoastaan mediaani- tai tes-palkkaa.

      Jos luopuu loputtomasta kuluttamisesta ja elää pienin mahdollisin menoin, niin työteon voi lopettaa 40 ikävuoden jälkeen kun on hankkinut omistusasunnon ja maksanut velat pois. Ne jotka on koukutettu kuluttamiseen ja kalliiseen elämäntapaan, jatkaa työntekoa rahoittaakseen tottumuksensa. Yhteiskunta ja yritykset tekevät kaikkensa, jotta olisitte kuluttamisesta, velasta ja palkkatyöstä riippuvaisia. Demarien peruskoulu kasvattaa teistä nöyriä oravapyörässä juoksijoita ja talouselämän työmuurahaisia. "Onnellinen elämä" edellyttää hankintoja, joihin kuukausitulot ei riitä. Pitää joko ensin säästää 10 vuotta tai ottaa heti velkaa, 99% tietysti ottaa sen velan.

    • Anonyymi

      Ruobic rig ke oiu yououh lkifgf thýf rjtjyf yiu jtiok 5iyhb uiyjydjtdhdx 6io 8uihgni4j 6uioovnhhfj yiuuo

    • Anonyymi

      koetappa itse olla kelan päivärahoilla niin takaan että taitaa sulle tulla itku . Naurettavaa että ihmiset luulee että on helppoa olla työttömänö. Taiat olla kokoomuslainen kun haluat että ihmiset menee töihin 6-8 euron tuntipalkalla kokeile, älypää!

    • Anonyymi

      tule leville sesonkina töihin niin mutta elä pyydä yli 10e tuntipalkkaa muuten et pääse töihin.varsinkaan ei ylitöistä ja muista lisistä. Tämä on tmänpäivän todellisuutta.

      • Anonyymi

        Kokeneemmalle luultavasti maksetaan yli TES:n minimipalkan.


    • Anonyymi

      Olisko se nyt vaan se että työstä ei makseta sellaista palkkaa että sitä kannattaa tehdä? Pomoille kyllä kelpaa melkein ilmainen raha, paperihommat kun jaksaa pyörittää niin työlaiset hoitaa loput. Sitten valitetaan ettei duunareita löydy tai vaativat liikaa palkkaa vaikka oma vuosiansio olis 6 numeroinen mihin harva työläinen pystyy.

      • Anonyymi

        Paljonko osaamattomille pitää maksaa, että kannattaa mennä töihin?


    • Anonyymi

      Eiköhän se suurin kannustinloukku ole liian pieni palkka.

      t. Oolofi-83

      • Anonyymi

        Suurin kannustinloukku on mahdollisuus ostaa päihteitä, tupakkaa, matkoja ja huvituksia sosiaaliavustuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin kannustinloukku on mahdollisuus ostaa päihteitä, tupakkaa, matkoja ja huvituksia sosiaaliavustuksilla.

        Niin ja lihaa tai linja-autolippuja tai sähköpyörä (5 000 euroo).
        Kävellenkin pääsee ja ilmasto säästyy. Ilmasto säästyy myös turhan työn tekemättömyydestä.
        Vain maksusetelilllä niin päästää ilmastoahdistuksesta.


    • Anonyymi

      Duunatkaa 66 vuotiaaksi ja kuolkaa sydärillä firman paskahuussiin...ja Orpo kiittää !!

    • Anonyymi

      Tyhmyys, kusipäisyys ja rahanhimo. Työn täydellinen merkityksettömyys noiden määrittelemässä systeemissä.

      • Anonyymi

        Kateus, vahingonilo, kusipäisyys upottaa koko Suomen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus, vahingonilo, kusipäisyys upottaa koko Suomen.

        Teille molemmille : riippuu siitä millaisessa seurassa on eli te molemmat näköjään viihdytte kusipäiden porukoissa; seura tekee kaltaisekseen


    • Anonyymi

      5+55 uusi normaalielukoitten luku.

    • Anonyymi

      Näistä joka viidennestä eivät kaikki laske rahojaan eikä suurinta osaa heistä hyväksytä töihin. Kannattaisi muistaa tämäkin.

      Tai sen tahon joka näitä lukuja julkisuudessa esittää, olisi syytä ajatella tarkemmin. Suomi ei ole maailman onnellisin vaan idioottisin maa.

    • Anonyymi

      Juu ei kannata , älkää ihmeessä vaan menkö

      • Anonyymi

        etelä-pohjamaa on ollut aina suomen työtelijäin porukka mutta myös sairain,syöpää,astmaa ja mielenterveyttä. kuinkas haukuttu rannikkopohjanmaa? suomen tervein sakki? nytkin kokkolasta-kristiina välille suunitellaan suomen suurinta energia klusteria,kaivos,rikastamo,akkutehdas,vetylaitos useita merellä seisovia tuulivoimaloita ettei se nyt ihan pelkkä kasvihuone alue ole muuta kun persujen pikkuaivoissa..? ajatellaan myös jo alueen kokkola,pietarsaari,vaasa,kristiina nykyiset työllistäjät? veikkaan silti ettei sisäsiittoiset e-p ja keskipohjan intiaanit muuta sinne vaan tarvitaan maahanmuuttoa. perseeseen..riikalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etelä-pohjamaa on ollut aina suomen työtelijäin porukka mutta myös sairain,syöpää,astmaa ja mielenterveyttä. kuinkas haukuttu rannikkopohjanmaa? suomen tervein sakki? nytkin kokkolasta-kristiina välille suunitellaan suomen suurinta energia klusteria,kaivos,rikastamo,akkutehdas,vetylaitos useita merellä seisovia tuulivoimaloita ettei se nyt ihan pelkkä kasvihuone alue ole muuta kun persujen pikkuaivoissa..? ajatellaan myös jo alueen kokkola,pietarsaari,vaasa,kristiina nykyiset työllistäjät? veikkaan silti ettei sisäsiittoiset e-p ja keskipohjan intiaanit muuta sinne vaan tarvitaan maahanmuuttoa. perseeseen..riikalle

        veivät kaiken itselleen ja väittävät olevansa parempia

        kohta yrittäjä hengessä myydään itä suomi venäjälle


    • Anonyymi

      AIna kannattaa töihin mennä koska sosiaalituista ei kerry eläkettä ollenkaan ja ei saa kunnon eläkettä kun ei ole kertymää ollenkaan.

      • Anonyymi

        EIkö ole jo selvää, ettei töihin vain "mennä" On tämä kummallista, ettei mene jakeluun se, että työnantajat nyt ei yksinkertaisesti palkkaa muuta kuin moniosaajia ja vastavalmistuneita, joilla on usean vuoden työkokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIkö ole jo selvää, ettei töihin vain "mennä" On tämä kummallista, ettei mene jakeluun se, että työnantajat nyt ei yksinkertaisesti palkkaa muuta kuin moniosaajia ja vastavalmistuneita, joilla on usean vuoden työkokemus

        Niinpä. Ja tätä "töihin menemistä" käyttävät professoritkin kun esittävät julkisuudessa omia käsityksiään työllisyydestä.


    • Anonyymi

      TÄYTTÄ PASKAA, KAIKKI TYÖTTÖMÄT HALUAVAT TÖIHIN, MUTTA KUN TYÖNANTAJAT EIVÄT OTA, ITSELLÄ ON VUOSIEN PITKÄAIKAISTYÖTTÖMYYS TÄSTÄ TODISTEENA, MINULLA ON KOLME AMMATTIA, MUTTA KUKAAN EI OTA TÖIHIN, EIKÄ MIHINKÄÄN MUUHUNKAAN TYÖHÖN EI MIHINKÄÄN!!!

      MINULLA OLISI VIELÄ 2 VUOTTA AIKAA TEHDÄ TÖITÄ ENNEN VANHUUSELÄKETTÄ, MUTTA VUOSIKAUSIIN EI KUKAAN TYÖNANTAJA OLE OTTANUT TÖIHIN, VAIKKA TÄLLÄKIN VIIKOLLA OLEN HAKENUT 15 TYÖPAIKAA.

      ESIM. 5 VUOTTA TULOKSETONTA TYÖNHAKUA VÄH. 10 TYÖPAIKKAA VIIKOSSA, TARKOITTAA 2500 TULOKSETONTA TYÖNHAKUA, MIHIN TAHANSA TYÖHÖN, KUNHAN EI MIKÄÄN NOLLATUNTUNTISOPIMUS- TAI "TARVITTAESSA TÖIHIN KUTSUTTAVA" -PASKA.

      SYY TYÖTTÖMIEN TYÖLLISTYMÄTTÖMYYDESSÄ ON 100% TYÖNANTAJISSA, JOTKA EIVÄT KERTA KAIKKIAAN OTA TYÖTTÖMIÄ TÖIHIN!!! VIELÄ HUONOMMAT MAHDOLLISUUDET ON SAADA OMAN ALAN ULOKOPUOLELTA, KUN OMALLE ALALLEKAAN EI TYÖKOKEMUS RIITÄ TYÖNANTAJILLE!!!!

      • Anonyymi

        Hyvä, että edes joku huutaa. Olet ihan oikeassa.

        Työnantajia ei oikeastaan voi syyttää, he palkkaavat omien tarpeidensa mukaan. Työttömiä syyttävät ovat toinen porukka, TEM ja kansanedustajat. Tämä nyt on tällainen yhteiskunta. Perustulo edes jossakin muodossa palauttaa perusoikeudet ja ihmisarvon.


      • Anonyymi

        Älä huuda!


    • Anonyymi

      Työ 2023 ei ole sama kuin töitä tehtiin 80 luvulla, nykyään huuhaata suurin osa, EVVK.

    • Anonyymi

      Ei kannata mennä. Ei ainakaan jos ulosottoa. Et saa mitään. Kaikki vittuilee. Työpaikalla raadat et saa kiitosta mistään. Jokapäivä vaan huonommin menee. Ei mitään vitun järkeä. Mulla ku loppuu tää soppari en mene töihin enää. Voin ainakin sanoa että on yritetty niin maanprkleesti että ihme ettei jo oo kiikussa. Työttömänä sais enemmän jopa rahaakin sekä aikaa muuhunkin.

    • Anonyymi

      Ihan puutaheinää nämä "kannustinloukku"-jutut , varmasti saat rahaa vakituisesta työstä enempi kuin tuet ovat , ja pätkätöistä nyt pitäisi maksaakin enempi palkkaa kuin vaki hommasta .

    • Anonyymi

      en halunnut tappaa ketään kun sain työttöömyyskorvauksen

    • Anonyymi

      kun en löydä ruokaa niin ei tee mieli välittää muista ihmisistä

    • Anonyymi

      en usko, että ihmiset ovat veljeä ja sisaria ilman työttömyyskorvausta

    • Anonyymi

      Työ tekijäänsä kiittää. Työ on aina parempi vaihtoehto, kuin lusmuilu.

      • Anonyymi

        Mutta, kun yli 62 vuotias on työnantajille vanhus, ei kelpaa millään, työpaikka meni alta tuli YT neuvottelut ja meidät vanhat ekaksi pihalle.
        En ole ennen ollut työtön , tää eka kerta, mutta ikää liikaa.


    • Anonyymi

      Jos ei kannata mennä töihin niin eihän siinä mitään, jos ei taho niin jatkaa vaan samaan malliin kurjuudessa.

      • Anonyymi

        Sohvalla istuva valittaja, hopi hopi!


      • Anonyymi

        Mihin töihin osaamattomat pääsevät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin töihin osaamattomat pääsevät?

        Mikä estää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin töihin osaamattomat pääsevät?

        Puhelinmyyjiksi


    • Anonyymi

      Tässä on muitten ihmisten laskujen maksaja: yksityisellä sektorilla töissä käyvä lapseton suomalainen mies.

      Kannattaako tällaisen henkilön tosiaan mennä töihin?

      • Anonyymi

        Ihan muulihan tuo.


      • Anonyymi

        oot sitten kansalaisvelvollisuutesi jättäny täyttämättä...kuule,kyllä se lapsikatraan elättäjä kunniallisempi on!


    • Anonyymi

      Ihmisiä on moneen lähtöön. Kuitenkin asiansa hyvin hoitava tukien saaja ei välttämättä kuluta yhteiskunnassa juuri mitään. Siinä missä taas pahimman luokan mää-sun-tukien-maksaja -ihmisten elämäntyyliä ja sijoitusvarkautta sekä yhteiskunnan reaalihyvinvoinnin laskua ei voi edes verrata.

      • Anonyymi

        Ahneus ja laiskuus ovat kumpikin suuria yhteiskunnallisia ongelmia.

        Valitettavasti keskustelu usein kohdentuu vain jompaankumpaan.


    • Anonyymi

      Sanna Marin lensi New Yorkiin ja Bilderberg-kokoukseen – Lasku veronmaksajille yli 24 000 euroa

      • Anonyymi

        Sokoksen kassan vuosipalkka.


    • Anonyymi

      töihin ajetaan autolla, mutta kun joutuu kävellä, niin ehkäpä totta tosiaan ei voi sinne mennä

    • Anonyymi

      On vain koronan jälkeinen aika valita puolensa. Sitä samaa mehua ei pitäisi imeskellä turhan pitkään. Ei todellakaan kun on mahdollisuus valita. Tyhmäksi ei voi ryhtyä.

    • Anonyymi

      Aina kannattaaa mennä töihi työntekeminen on hyväksi mielelle ja saa rahaaa. Eri asia on sitten annetaanko suomalaiselle töitä. Kun suhteet puuttuu eikä ole edes ulkomaalainen

    • Anonyymi

      Laittasit joka kuudennen. Sitä kun sanotaan demokratiaksi. Tyhmästi ei pitäisi kirjoittaa lainkaan.

    • Pahin kannustinloukku on niin matalat palkat, ettei niillä tule toimeen. Sen jälkeen tulee vastuun puute. Jos kantaa vastuuta omasta yhteiskunnastaan ja valtiostaan niin paljon, että menee töihin huonollakin palkalle eikä haluaa elää valtion kustannuksella niin seuraavaksi olisi pidettävä kovaa ääntä parempien palkkojen puolesta. Pitää vaikka ottaa rasistin leima pläsiin ja vastustettava palkkoja polkevaa valikoimatonta maahanmuuttoa, jota siis kannattavat ns "liberaalit" vasemmalla ja oikealla. Lakko on matalapalkkalaisille hankala juttu - se kun vaatisi yhteistä liittoa, jolla olisi rahaa tukea lakkolaisia. Maahan muuttanut halpatyövoima ei ay-toiminnasta mitään tajua, siksi se on halvan työn hyväksikäyttäjien kovasti suosimaa. Matalien palkkojen ja kansallisen vastuuntunnon puutteen jälkeen tulee sitten nuo mainitut syyt. Totta kai elämäntapatyöttömyys ja kaikenlainen työn välttely on myös huono juttu yhteiskunnan kannalta.

      Kun työttömien vastuuntunnon puutteesta puhutaan niin ihan oma lukunsa on sitten yhteiskunnan eliitin, poliitikkojen ja työnantajien kasvava vastuuntunnon puute. Nykymaailmassa on oikein muodikasta ja hienoa olla välittämättä omasta kansallisvaltiosta ja sen kansalaisista. Ideologiset syyt kansallisen vastuun puutteeseen on jossain määrin erilaiset oikeistolla ja vasemmistolla, mutta lopputulos on sama: tuloerojen, eriarvoisuuden ja matalapalkkaisuuden raju kasvu. Eli ehdottomasti kaikkein suurin kannustinloukku on taloudellisen ja poliittisen eliitin "liberaali" kansallisvaltiovastainen ja kansanvastainen ideologia.

    • Yleensä kokoomuslaiset ovat työnantajia, jotka antavat töitä kavereilleen, sukulaisilleen ja tuttavilleen.

    • Anonyymi

      Valtion kuuluisi pitää vain niitä työpaikkoja yllä joissa jokainen työtön voi tehdä leipänsä ja lämpimänsä,kuka mitenkin ja ketkä työkykyisiä. Muuta ei valtion tarvitsisi edes tehdä ,eikä työttömyyskorvauksia tarvitsisi enää maksella ,mitään.

      Jokainen hommatkoon sitten ylimääräiset rahat kapitalismista jos pystyy mutta sitä ei voi mikään valtio koskaan taata. Voittoa ja korkoa tulee jos tulee tai ei,on aika arpa peliä niin kuin nuo pankkimainokset tuppaa jo nykyisin olemaan. Miljoonia on kenenkään enää vaikea tehdä tuosta noin vain mistään.

      Mutta ainakin noin valtio ei velkaannu mitenkään kun jokainen kynnelle kykenevä tekee vähintään oman leipänsä ja lämpimänsä edestä työnsä.

    • Anonyymi

      suomen malli on sairas...syyttäkää itseänne hallitus. tekijöitä riittää kun vaan
      on mahdollisuus,,,se on myös tosi asia....jos töitä ei ole ....ok

    • Anonyymi

      Yleensä kokoomuslaiset ovat työnantajia, jotka antavat töitä kavereilleen, sukulaisilleen ja tuttavilleen.

      Näin se on eli jos haluatte työttömiä töihin teidän tulee ottaa meidät töihin. Myös tälläist väliinputoajat.

      Töihin ei voi mennä jos ei niitä mistään saa.

      • Anonyymi

        En tiedä mutta minä olen karsastanut sukulaisia ja kavereita työntekijöinä.
        Olen myös pitänyt rajaa siinä että työntekijästä ei tule kaveri.

        Syynä on se että sukulaiset tai kaverit nostavat itsensä ylemmäksi muihin työntekojöihin nähden.
        Voi olla että alkaa käskyttämään muita ja ikäänkuin loisii heidän muisden kustannuksellaan.
        Heillä on myös harhaluuloja että heillä on jotain eri oikeuksia.

        Omat lapset ovat olleet sen verran töissä että älysivät opiskella pitemmälle ja hankkia ei ruumiilliset työt.

        Mutta jos yrittäjä haluaa ongelmia niin mikäpä siinä, palkkaa vain sukulaisia ja kavereita.


    • Anonyymi

      Töissä käynti maksaa. Teen töitä, nähdäkseni ihmisiä, oppiakseni uutta ja nähdäkseni oman kätteni jäljen. Saan siitä palkaksi 100 euroa enemän, kuin kotona makaamalla. Ja jos palkkatasoni nousee. Vouti, kyllä vie ylimääräiset nuoruuteni rikosten takia pesästä. Ne toki vanhenevat kohta. en silti odota puhtaita luottotietoja. En lainaa tai luksusta. Olen elänyt 25 vuotta kädestä suuhun.
      Töissä on tullut nähtyä monenlaista. Elämästä on tullut nautittua. Enkä kadehdi niitä, joille on suotu vakityöpaikka omakotilainoja varten.
      Altani löytyy monenlaista osaamista, viinalla en läträä.
      Silti olen kellunut onnellista elämää tässä yhteiskunnassa välittämättä sekuntiakaan rahasta. Silti ollen iloinen kavereitteni menestyksestä, tavoitteista ja työelämän menestymisestä.
      Olen iloinen, kun kavereillani on varallisuutta, vaikka omalla pankkitililläni on vain se summa, jolla elän tämänkin kuukauden.
      Imen itseeni tarinoita ja näen asioiden monimuotoisuuden.
      Ymmärrän rikasta, ja ymmärrän köyhää.

      Tyhmillä ihmisillä vain on tapana yksinkertaistaa asiat ja väittää kaiken syy olevan viinassa ja laiskuudessa ja tyhmyydessä.
      Näkemättä omaa napaa pidemmäs.
      Me muut emme ole sinä, emmekä elä elämäämme sinun tavoitteillasi, emmekä palkallasi. silti emme yksinkertaista moninaisia syitä. Ja yritä ratkaista koko maailman ongelmaa, haukkumalla laiskaksi. Niillä laiskoilla, kun ei ole samat päämäärät elämässään, kuin aloittajalla.
      Ja he tuntevat monta hyvin toimeentulevaa, joita kutsutaan kavereiksi. Ei mulkuiksi, kuten ketjun aloittaja.

    • Anonyymi

      Koskee vain heitä jotka "voivat mennä" töihin ja jotka laskevat rahojaan. Työttömyysturvan pitäisi olla kaikille sama. Säästäköön ja vakuuttakoon jos haluavat tasata toimeentulotasoaan työttömyyden aikoina. On myös työntekijöitä, joka voivat itse päättää yhdessä työnantajan kanssa työllisyydestä. He voivat pelata pelejään oli järjestelmä mikä vaan. Eniten "kannustinloukkupuheista" kuitenkin kärsivät yksinäiset ja ammattitaidottomat joiden toimeentulo työttömyyden vuoksi on aina ollut kaikkein matalin. Potkivat maassa makaavaa. EK yhteistyökumppaneineen.

    • Anonyymi

      kannustimet ovat prsstä ja kaiken hyvän lisäksi köyhdyttävät ahkeria suomalaisia, kaiken maailman pskasakin elättämisellä...

      mielisairasta puuhaa.... tuo tulee tuhoamaan vielä koko suomalaisen yhteiskunnan... pääsemme samaan pskakaivoon ryssien kanssa, mutta eri syistä.

    • Anonyymi

      suomi on prsstä, tässä esimerkki;

      maksoin itselleni kuukausipalkkaa ja veroja kirjanpitåjän mukaan;
      koko summa oli x euroa ja palkka ja verot jakautuivat seuraavasti;
      palkka 40% koko summasta ja verot oli 60% koko asummasta. Eli maksoin enemmän veroja kuin sain itselleni palkkana.

      suomi on sairas maa jka sen vuoksi se kuolee sairauteensa.

    • Asumistuki, vuokrat vaikuttaa kovasti työttömän elämään.
      Sairastaminen, terveydenhuolto on työttömälle eri asemassa kuin työssäkäyvälle, jolla on oma työterveys.
      Monenlaista vaikeutta on tuossa
      kannustinloukko- ongelmavyyhdissä.

    • Anonyymi

      Kertokaa mitä kymmeniävuosia "Kyläpäälikkönä" olut on saanut palkkaa?
      Tietääkseni Vapaaehtoistyöstä ei Suomessa makseta palkaa?
      Työtä joutuu kyllä tekemään näitten työssäkäyvien puolesta.................................

    • Anonyymi

      Ylen porukka pitäisi laittaa oikeisiin töihin.

    • Anonyymi

      joku ennusti ennen uutta haalitusta että "kattokaan vaan sitten alkaa median yllytys työttömiä vastaan"
      joko se on alkanu?

    • Anonyymi

      Ihmisethän menee töihin vaikka huvikseen, jo mesopotamiassa rikkaat menivät silloin tällöin työskentelemään orjien kanssa

    • Anonyymi

      Toisten tienaamat sossurahat kuitenkin kelpaa.

    • Anonyymi

      80% siis kannattaa mennä töihin.

    • Anonyymi

      Joku mättää ja pahasti.

    • Anonyymi

      Katkaisijoiden peitelevyjä ei saa asentaa juovuksissa. Tosin rahanahneutta niin on paha peittääkään. Ei kukaan toimitusjohtaja voi myydä enempäå?

    • Anonyymi

      "Joka viidennen työttömän ei kannata mennä töihin.

      Onks tuossa muka joku pulma? No se ratkeaa sillä että muodostetaan työttömistä 4 hengen työnhakuryhmiä, ja täystyöllisyys on totta tuota pikaa.

      Totuushan on se että jos töihin meno ei kannata se johtuu lähes aina vain ja ainoastaan siitä että sitä työpaikkaa johon työttömän pitäisi mennä töihin ei joko ole tai siihen on jo palkattuna joku muu.

      Kliiniset tutkimukset ovat osoittaneet että olemattomassa tai epävapaassa työpaikassa töissä käynti ei kellekkään työssäkäyvälle ole erityisen palkitsevaa missään mielessä.

      Tai sitten voi olla niinkin että sen työpaikan työnantaja syistä joita hän/se itsekkään ei välttämättä tiedosta tai tiedä ei jotakuta työnhakijaa halua palkata vaikka avoimia työpaikkoja sattuisi olemaankin.

      Syitä siihen miksi noin tapahtuu on esimerkiksi vaikka se tapaus jossa eräs kotimainen lentoyhtiö palkkasi mieluusti terhakkaasti rintavia naispuolisia hakijoita mutta lattarintaisia ei.

      Syystä tai toisesta kyseinen kotimainen lentoyhtiö ei kuitenkaan vaivaantunut avoimista työpaikoistaan ilmoitellessa tuomaan esiin tuota uusien työntekijöitten valintakriteeriään.

      Moni ei tiedä että Suomen perustuslaissa on salainen lisäpöytäkirja jossa suurin piirtein seisoo että: "Vaikka Suomen kansalaisella onkin tämän perustuslain suoma vapaus vapaasti valita työnsä tai ammattinsa, se vapaus ei koske työvoimaviranomaisten tarjoamia töitä tai ammatillisia koulutuksia ja siksi työvoimaviranomaisilla on oikeus täysin vapaasti rankaista erittäin tuntuvin taloudellisin seuraamuksin kutakin sellaista työnhakijaa joka tarjotusta työstä tai koulutuksesta kieltäytyy perustellen kieltäytymistään vaikkapa että kun ei huvita."

      • Anonyymi

        "Tai sitten voi olla niinkin että sen työpaikan työnantaja syistä joita hän/se itsekkään ei välttämättä tiedosta tai tiedä ei jotakuta työnhakijaa halua palkata vaikka avoimia työpaikkoja sattuisi olemaankin.

        Syitä siihen miksi noin tapahtuu on esimerkiksi vaikka se tapaus jossa eräs kotimainen lentoyhtiö palkkasi mieluusti terhakkaasti rintavia naispuolisia hakijoita mutta lattarintaisia ei."

        Mitä panettelua. Jokainenhan tietää ettei koko mailmankaikkeudesta löydä viattomampaa mihinkään kuin mitä on suomalainen työnantaja Suomessa valitsevan massatyöttömyyden suhteen. Ja että kaikki mikä työttömyyteen liittyy on vain ja ainoastaan työttömistä itsestään johtuvaa, mutta asia saattaa olla korjattavissa kunhan työttömien kyykkyä edelleen syvennetään.

        Niinpä jos totuus asiassa kiinnostaa niin ota ja mene vaikkapa jonnekkin ostoskeskukselle niin tämän tästä näet kuinka siististi pukeutunut ääneen itkevä herramies tai rouvasnainen roikuu jonkun resupekan lahkeessa ja isoon ääneen huutaa että: "Antakaa meille lupa avata uusia palkkatyöpaikkoja!, antakaa!
        Mutta se resupekka, joka muuten on paikallisten työttömien neuvoston pääsihteeri, vain vastailee että: "Emme taatusti anna sitä lupaa."


    • Anonyymi

      Kelan tutkijat ei voisi paremmassa ristiriidassa elääkään Kelan toimitusjohtajan kaa.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe