Alavus -menneisyyden paikkakunta

Anonyymi-ap

Kyllä Alavudella, Sääskiniemellä oli jo 1971 muutamia ihmisiä, jotka näkivät minkä teatterin poliisi ja murhasuku aikaan sai. Oli epäilyksen ääniä, tapahtuiko Myllymäentiellä juuri se, jota syyttäjä halusi lakitupaan viedä? Miksi se poika oli niin tärkeää uhrin isälle saada linnaan, kysyi jo kesällä muutama?
Samaan aikaan kesällä poliisi keräämällä keräsi poikaa vastaan kaikkea paskapuhetta ja luuloja. Niiden levitykseen alttiisti liittyivät vanhat rehtorit, koulukaverit, naapurit, sekä koskaan kai poikaa näkemättömätkin.
Miten Suomen tärkeintä poliisia KRP:tä, pystyi niin sokeasti ohjaamaan pari, kolme sääskiniemeläistä maajussia?
Ja sitten täällä niin toivottu asia, ettei elokuvaa Hilkasta tulisi - se pitää paikkansa. Ei tule tänä vuonna, eikä ensi vuonnakaan, jos YLE ja Elokuvasäätiö eivät osaa päättää rahoista, tai laittaa ne muuhun perverssituotantoon. Olen laittanut jo käsikirjoituksen tekijälle omaa rahaani 11 500 ja kulkenut mahdollisia kuvauspaikkoja kustannuksillani 8 kuukautta. Minulla on esisopimus yksityisestä rahoituksesta 700 000 euroon saakka, mutta se ei riitä mihinkään.
Lisäksi Alavudella kolme elokuvan kannalta tärkeää paikkaa ei ole käytössä. Perusteluja ei annettu. Ne toki voidaan kuvata muuallakin, mutta kaksi niistä (srk ja valtio) on verorahoin pystyssä pysyvät ja olleet aikaisemminkin jopa musiikki- ja mainoskuvauksissa käytössä.
Teitä on verrattu Syvä Joki elokuvan metsäläisväkeen. Nyt ollessani tekemisissä kanssanne asia ei naurata enää yhtään. Siinä vertauksessa on paljon perää.

19

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen iloinen tiedostasi, ettei sitä elokuvaa tehdä! Ryyppään 1.5 litraa sampanjaa heti riemuuni!

    • Anonyymi

      Täälläkin on esiintynyt tieto 40 KRP:n tutkijasta ja paikalliset päälle. Hehkutetaan, että kaikki kylien sivutietkin kammattiin kuulemiseen. Kuitenkin vajaan kilometrin päässä oli Erkki Isomaa (talon tytär sentään haastateltiin Hymyyn tanssimatkastaan) ja 30 metriä kauempana Nestori Saarijärvi, jotka itse kuukauden tapahtuman jälkeen menivät poliisille kysymään kuulusteluaan.
      Muutaman sadan metrin päässä oletetusta murhapaikasta oli huviloilla ihmisiä, joita ei koskaan kuulusteltu.
      Silti Auliksen ammattikouluajan oppilaita kuultiin Vaasassa ja Ruotsissa saakka.
      Kyläläiset näkivät, kun poliisi-Volkkareilla ajeltiin ristiin rastiin, mutta päämäärää tai mitään näkyvää ei tapahtunut Talapuutiellä, Pohjoisniementiellä, Haavikkotiellä tai Sydänmaantiellä.
      Olen samaa mieltä täällä muutaman kanssa, että tästä haluttiinkin tehdä uusi kyllikkisaari, kun Aulista ei saatu valhesyytteisiin. Toisaalta kesä oli kaunis ja lämmin ja osa poliiseista vietti lomiaan hyvillä päivä- ja komennusrahoillaan perheineen.

      • Anonyymi

        Ei saanut tutkia kunnolla. Ministeri Eikka kielsi. Halusi suojella tilallista. Pelkillä aihetoristeilla tuomittiin. Tapaus on edelleen avoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saanut tutkia kunnolla. Ministeri Eikka kielsi. Halusi suojella tilallista. Pelkillä aihetoristeilla tuomittiin. Tapaus on edelleen avoin.

        Uusitalo ei ollut sisäministeri heti murhatutkimuksien alussa.


    • Anonyymi

      No kuka sen sitten surmasi,sano ku kaikki tierät. Tai lopeta hunttailusi täälä ja mee tunkiolle maata.

      • Anonyymi

        Muista nyt Syvä Joki banjon soittaja


      • Anonyymi

        Ei sitä tiedä kun pieni joukko. Ei saanut aikoinaan tutkia kunnolla. Eeva, Aulis ja O.S kuultavaksi. Eiköhän jo kielenkannat ala laulamaan. Toki kukaan näistä kolmesta ei ole syyllinen kukaan, muutakun tiedon salaamiseen. Saataisiin tieto kuka saneli toimintatavat vuonna -71 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tiedä kun pieni joukko. Ei saanut aikoinaan tutkia kunnolla. Eeva, Aulis ja O.S kuultavaksi. Eiköhän jo kielenkannat ala laulamaan. Toki kukaan näistä kolmesta ei ole syyllinen kukaan, muutakun tiedon salaamiseen. Saataisiin tieto kuka saneli toimintatavat vuonna -71 .

        Vuosipäivä, 52 vuotta Hilkan taposta. Avoin tapaus edelleen niinkun JFK.


    • Anonyymi

      Sulo aittoniemi ja metro ttutkinat. jotka tyssäs, johonkin ? eli oisko mm, Hilkka tutkinnat, ym, samanlailla tyssätty?

    • Anonyymi

      Elävät nuorisoseuralaiset keskitysleirille kertomaan toisilleen tarinoita!

    • Anonyymi

      no näkemiin sulle ja häivy sinne hesaasi!

    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi, että seurakunnasta on vastattu syyt rakennuksien antamiskiellolle.

      Oman tietoni ja kuulemiseni perusteella vastaan, ettei elokuvalla ole varmasti tilausta tai suurta kiinnostuksen määrää Suomessa, tai Alavudellakaan. Lähes kaikki asiassa mukana olleet ovat kuolleet. Suvun ovat tasaantuneet vihassaan, kaunassaan ja koston ajatuksissaan. Tälläinen elokuva 1980- luvulla olisi voinut laukaista väkivallan kylässä.

      • Anonyymi

        Olen tietoinen. Sain s-postiakin sen jälkeen purkamisista, kun oli kuukausi aikaisemmin kieltäydytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tietoinen. Sain s-postiakin sen jälkeen purkamisista, kun oli kuukausi aikaisemmin kieltäydytty.

        Olisiko seurakuntatalo tai kirkko ollut aulis/hilkka-tarinassa kovinkaan tärkeä? Eihän Aulis lähtenyt Alavuden asemalta vaan Seinäjoelta Helsinkiin.

        Vanhan Seinäjoen aseman näköisiä on vielä Suomessa muutama, jossa ei sähkötolpat ole vaivana.

        Muuten olen samaa mieltä, että 8 000 katsojan määrä olisi luultavaa sille elokuvalle teattereissa, mutta TVssä ehkä miljoona.


    • Anonyymi

      Soittakaapa Teemu Keskisarjalle niin alkaa tapahtumaan.Teki jo Isojoen sekä Tulilahden murhista dokumentin.
      Varmaan Hilkan juttukin kiinostaisi.
      Sen Lindmannin.Dumellin hyllytetyn dokumentinkin vois jo näyttää kun vassarit on poissa puikoista.

      • Anonyymi

        Aulis, Oswald ja Eeva kutsuttuja elokuvan ensi-iltaan.


    • Anonyymi

      Stubbin keuttu kielitaito? Angela Merkelin kanssa puhui englantia. Vain sateessa lentokentällä minun saksan taidon vertaisesti sanoi "sataa ja on kylmä ... kiirehditään sisään!" ( „Es regnet und ist kalt ... lasst uns schnell rein!“) Ranskan presidentin kuullaan puhuvan Stubbille englantia vastaanotolla TV:ssä. Eikä osaa arabiaa, ei venäjää, tuskin espanjaa, joten mikä kielitaito ... ai niin pakkoruåtti.

    • Anonyymi

      Oletko aloittaja muuten ohjaaja Jari Halonen? Näin sinut pyörivän Alavudella 2020

      • Anonyymi

        On se!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe