Kyllä Alavudella, Sääskiniemellä oli jo 1971 muutamia ihmisiä, jotka näkivät minkä teatterin poliisi ja murhasuku aikaan sai. Oli epäilyksen ääniä, tapahtuiko Myllymäentiellä juuri se, jota syyttäjä halusi lakitupaan viedä? Miksi se poika oli niin tärkeää uhrin isälle saada linnaan, kysyi jo kesällä muutama?
Samaan aikaan kesällä poliisi keräämällä keräsi poikaa vastaan kaikkea paskapuhetta ja luuloja. Niiden levitykseen alttiisti liittyivät vanhat rehtorit, koulukaverit, naapurit, sekä koskaan kai poikaa näkemättömätkin.
Miten Suomen tärkeintä poliisia KRP:tä, pystyi niin sokeasti ohjaamaan pari, kolme sääskiniemeläistä maajussia?
Ja sitten täällä niin toivottu asia, ettei elokuvaa Hilkasta tulisi - se pitää paikkansa. Ei tule tänä vuonna, eikä ensi vuonnakaan, jos YLE ja Elokuvasäätiö eivät osaa päättää rahoista, tai laittaa ne muuhun perverssituotantoon. Olen laittanut jo käsikirjoituksen tekijälle omaa rahaani 11 500 ja kulkenut mahdollisia kuvauspaikkoja kustannuksillani 8 kuukautta. Minulla on esisopimus yksityisestä rahoituksesta 700 000 euroon saakka, mutta se ei riitä mihinkään.
Lisäksi Alavudella kolme elokuvan kannalta tärkeää paikkaa ei ole käytössä. Perusteluja ei annettu. Ne toki voidaan kuvata muuallakin, mutta kaksi niistä (srk ja valtio) on verorahoin pystyssä pysyvät ja olleet aikaisemminkin jopa musiikki- ja mainoskuvauksissa käytössä.
Teitä on verrattu Syvä Joki elokuvan metsäläisväkeen. Nyt ollessani tekemisissä kanssanne asia ei naurata enää yhtään. Siinä vertauksessa on paljon perää.
Alavus -menneisyyden paikkakunta
19
819
Vastaukset
- Anonyymi
Olen iloinen tiedostasi, ettei sitä elokuvaa tehdä! Ryyppään 1.5 litraa sampanjaa heti riemuuni!
- Anonyymi
Täälläkin on esiintynyt tieto 40 KRP:n tutkijasta ja paikalliset päälle. Hehkutetaan, että kaikki kylien sivutietkin kammattiin kuulemiseen. Kuitenkin vajaan kilometrin päässä oli Erkki Isomaa (talon tytär sentään haastateltiin Hymyyn tanssimatkastaan) ja 30 metriä kauempana Nestori Saarijärvi, jotka itse kuukauden tapahtuman jälkeen menivät poliisille kysymään kuulusteluaan.
Muutaman sadan metrin päässä oletetusta murhapaikasta oli huviloilla ihmisiä, joita ei koskaan kuulusteltu.
Silti Auliksen ammattikouluajan oppilaita kuultiin Vaasassa ja Ruotsissa saakka.
Kyläläiset näkivät, kun poliisi-Volkkareilla ajeltiin ristiin rastiin, mutta päämäärää tai mitään näkyvää ei tapahtunut Talapuutiellä, Pohjoisniementiellä, Haavikkotiellä tai Sydänmaantiellä.
Olen samaa mieltä täällä muutaman kanssa, että tästä haluttiinkin tehdä uusi kyllikkisaari, kun Aulista ei saatu valhesyytteisiin. Toisaalta kesä oli kaunis ja lämmin ja osa poliiseista vietti lomiaan hyvillä päivä- ja komennusrahoillaan perheineen.- Anonyymi
Ei saanut tutkia kunnolla. Ministeri Eikka kielsi. Halusi suojella tilallista. Pelkillä aihetoristeilla tuomittiin. Tapaus on edelleen avoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saanut tutkia kunnolla. Ministeri Eikka kielsi. Halusi suojella tilallista. Pelkillä aihetoristeilla tuomittiin. Tapaus on edelleen avoin.
Uusitalo ei ollut sisäministeri heti murhatutkimuksien alussa.
- Anonyymi
No kuka sen sitten surmasi,sano ku kaikki tierät. Tai lopeta hunttailusi täälä ja mee tunkiolle maata.
- Anonyymi
Muista nyt Syvä Joki banjon soittaja
- Anonyymi
Ei sitä tiedä kun pieni joukko. Ei saanut aikoinaan tutkia kunnolla. Eeva, Aulis ja O.S kuultavaksi. Eiköhän jo kielenkannat ala laulamaan. Toki kukaan näistä kolmesta ei ole syyllinen kukaan, muutakun tiedon salaamiseen. Saataisiin tieto kuka saneli toimintatavat vuonna -71 .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä tiedä kun pieni joukko. Ei saanut aikoinaan tutkia kunnolla. Eeva, Aulis ja O.S kuultavaksi. Eiköhän jo kielenkannat ala laulamaan. Toki kukaan näistä kolmesta ei ole syyllinen kukaan, muutakun tiedon salaamiseen. Saataisiin tieto kuka saneli toimintatavat vuonna -71 .
Vuosipäivä, 52 vuotta Hilkan taposta. Avoin tapaus edelleen niinkun JFK.
- Anonyymi
Sulo aittoniemi ja metro ttutkinat. jotka tyssäs, johonkin ? eli oisko mm, Hilkka tutkinnat, ym, samanlailla tyssätty?
- Anonyymi
Elävät nuorisoseuralaiset keskitysleirille kertomaan toisilleen tarinoita!
- Anonyymi
no näkemiin sulle ja häivy sinne hesaasi!
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi, että seurakunnasta on vastattu syyt rakennuksien antamiskiellolle.
Oman tietoni ja kuulemiseni perusteella vastaan, ettei elokuvalla ole varmasti tilausta tai suurta kiinnostuksen määrää Suomessa, tai Alavudellakaan. Lähes kaikki asiassa mukana olleet ovat kuolleet. Suvun ovat tasaantuneet vihassaan, kaunassaan ja koston ajatuksissaan. Tälläinen elokuva 1980- luvulla olisi voinut laukaista väkivallan kylässä.- Anonyymi
Olen tietoinen. Sain s-postiakin sen jälkeen purkamisista, kun oli kuukausi aikaisemmin kieltäydytty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tietoinen. Sain s-postiakin sen jälkeen purkamisista, kun oli kuukausi aikaisemmin kieltäydytty.
Olisiko seurakuntatalo tai kirkko ollut aulis/hilkka-tarinassa kovinkaan tärkeä? Eihän Aulis lähtenyt Alavuden asemalta vaan Seinäjoelta Helsinkiin.
Vanhan Seinäjoen aseman näköisiä on vielä Suomessa muutama, jossa ei sähkötolpat ole vaivana.
Muuten olen samaa mieltä, että 8 000 katsojan määrä olisi luultavaa sille elokuvalle teattereissa, mutta TVssä ehkä miljoona.
- Anonyymi
Soittakaapa Teemu Keskisarjalle niin alkaa tapahtumaan.Teki jo Isojoen sekä Tulilahden murhista dokumentin.
Varmaan Hilkan juttukin kiinostaisi.
Sen Lindmannin.Dumellin hyllytetyn dokumentinkin vois jo näyttää kun vassarit on poissa puikoista.- Anonyymi
Aulis, Oswald ja Eeva kutsuttuja elokuvan ensi-iltaan.
- Anonyymi
Stubbin keuttu kielitaito? Angela Merkelin kanssa puhui englantia. Vain sateessa lentokentällä minun saksan taidon vertaisesti sanoi "sataa ja on kylmä ... kiirehditään sisään!" ( „Es regnet und ist kalt ... lasst uns schnell rein!“) Ranskan presidentin kuullaan puhuvan Stubbille englantia vastaanotolla TV:ssä. Eikä osaa arabiaa, ei venäjää, tuskin espanjaa, joten mikä kielitaito ... ai niin pakkoruåtti.
- Anonyymi
Oletko aloittaja muuten ohjaaja Jari Halonen? Näin sinut pyörivän Alavudella 2020
- Anonyymi
On se!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989