Miksi lakkasin uskomasta ja miten minusta tuli ateisti?

Anonyymi-ap

Olin nuoruudessani uskontojen vastainen ja käytännössä ateisti, vaikka en vastustanut uskontoja aktiivisesti. Sitten aikuisena jouduin ongelmiin alkoholinkäytön ja uhkapelin vuoksi, mikä sai minut turvautumaan evankeliumin kautta Jeesukseen. Olin pitkään uskovainen ja kuljin uskovaisten joukoissa.

Ihmettelin sitä, kun jotkut todistivat Jeesuksen (Jumalan) tekemistä ihmeistä jossakin kaukana, mutta Suomessa ei mitään ihmeitä tapahtunut, ja nekin, joita ihmeiksi väitettiin, eivät sitten ihmeitä olleetkaan. Ja ihmettelin myös sitä, miten Jeesus voi olla ihminen ja Jumala yhtä aikaa: en ymmärtänyt kolminaisuusoppia eikä sitä kukaan mukaan ymmärtänyt - se piti vain uskoa "tai muuten...!"

En pitänyt helvetin rangaistusta väärämielisenä, koska minut oli aivopesty hyväksymään kaikki Jumalan teot ja tuomiot oikeamielisinä. Sain vähitellen kuitenkin tietoa siitä, miten oppi ikuisesta piinahelvetistä on muodostunut vuosisatojen aikana ja sen alkuperä on pakanauskonnoissa, ei Raamatussa. Hylkäsin sen opin ja törmäsin samalla niihin kristittyihi, jotka kyseenalaistivat Jeesuksen jumaluuden.

Monta vuotta Raamattua tutkittuani tulin vakuuttuneeksi siitä, että Jeesus ei ole Jumala tai edes ylienkeli: hän on pelkkä ihminen. Ajauduin eroon muista kristityistä, koska tavallani uskovia on Suomessa vain muutama kymmenen tai pari sataa, eivätkä he pidä yhteyttä aktiivisesti toisiinsa. Seurakuntia ei ole ja yhteydenpito ulkomailla oleviin unitaareihin ei ollut riittävästi ruokkimaan uskonnollista nälkääni.

Kyseenalaistin lopulta Jumalan oikeustajun ja moraalin: käskyt ja teot Raamatussa. Huomasin, että oma oikeustajuni ja moraalini on paljon parempi kuin Raamatun Jumalan, ja samoin ovat muiden nykyään elävien ihmisten oikeustaju ja moraali paremmat. Kristittyjen oikeustaju on vääristynyt ja moraali alhainen, kun eivät tuomitse Raamatun Jumalan sadistisia tekoja ja epäoikeudenmukaisia käskyjä.

Kristityt ovat täysin sokeita, kun uskovat, että tekipä tai sanoi Jumala mitä hyvänsä Raamatussa, niin se on oikein, oikeamielistä, oikeudenmukaista ja hyvää. Näin ei kuitenkaan ole ja uskonnoton tai eriuskoinen ihminen voi heti huomata Jumalan pahuuden Raamattua lukiessaan. Kristityiltä tämä asia on pimitetty, sillä usko on sokaissut heidän silmänsä ja kahlinnut heidän palvomaan tyrannia.

Pääsin lopulta kokonaan irti kristinuskon siteistä ja kun en löytänyt todisteita minkään jumaluuden puolesta - en edes tuntemattoman jumalan tai korkeamman voiman - niin päädyin ateistiksi. Olen nyt onnellinen ateistina ja vapaa elämään ilman uskon tuomia kahleita. (säännöt ja huonot käskyt) Olen edelleen raitis ja hyvätapainen niin kuin olin oppinut olemaan kristittynä ollessani. Se asia ei muuttunut tultuani ateistiksi, mutta olen iloinen, kun sain järkeni takaisin ja uskallan nyt kyseenalaistaa kaiken, mihin aiemmin uskoin sokeasti ja mihin kristityt yhä vielä uskovat.

Suosittelen omilla aivoilla ajattelemista ja kaiken koettelua kristityille lukijoille. Koettele ennen kaikkea Raamatun kirjoituksia: ovatko ne totta jokaista sanaa myöten ja virheetöntä erehtymätöntä Jumalan sanaa vai sisältävätkö ne epätosia kertomuksia, muilta kansoilta lainattuja myyttejä, asiavirheitä ja suoranaisia valheita. Jos olet avoin ja rehellinen, niin tulet yllättymään. Maailma ei olekaan noin 6000 vuotta vanha vaan paljon vanhempi ja luomisesta ei näy jälkeäkään. Raamattu sisältää paljon keksittyjä taruja ja virheitä, joten se ei ole Jumalan sanaa.

Kun löydät totuuden näistä asioista niin vapaudut. "Totuus tekee vapaaksi!" sanoi Jeesus evankeliumin mukaan ja oli oikeassa: totuus vapauttaa sinut uskomasta evankeliumia ja Raamatun epätosia tarinoita. Raamen.

27

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Herätyskristillisten sivuilta?

• Anonyymi

Virhe.

• Anonyymi

Ohhoh, laitoin aloitukseen ihan väärän tekstin. Tässä mitä minun piti oikeasti kirjoittaa:

Miksi tulin uskoon ja miten minusta tuli kristitty

Olin nuoruudessani hyvin uskonnollinen ja vahvasti sitoutunut kristitty, ja vastustin ateismia vaikka en ollutkaan aktiivisesti ateisteja vastaan. Sitten aikuisena huomasin, että alkoholin käyttö ja uhkapelaaminen aiheuttivat ongelmia, mikä sai minut etsimään turvaa Jeesuksen evankeliumista. Olin pitkään vakuuttunut uskosta ja liikuin aktiivisesti uskovien joukossa.

Olin hämmästynyt, kun kuulin ihmisten todistavan Jeesuksen tekemistä ihmeistä, sekä kotimaassa että ulkomailla. Huomasin myös, että nämä ihmeet olivat totta ja tapahtuivat todellisuudessa. Aluksi en ymmärtänyt kolminaisuusoppia, mutta tutkimuksen myötä tajusin sen järkevyyden ja tärkeyden. Nyt ymmärrän, että Jeesus on sekä ihminen että Jumala samanaikaisesti.

Pidän helvetin rangaistusta täysin oikeudenmukaisena, sillä uskon vahvasti Jumalan kaikkiin tekoihin ja tuomioihin. Olen vakuuttunut siitä, että ikuisen piinahelvetin oppi on raamatullinen ja sen alkuperä juontaa juurensa itse Raamattuun. Hyväksyn täysin tämän opin ja olen tyytyväinen siihen. Törmäsin myös muihin kristittyihin, jotka eivät koskaan kyseenalaista Jeesuksen jumaluutta.

Useiden vuosien ajan olen tutkinut Raamattua ja olen vakuuttunut siitä, että Jeesus on todellakin Jumala ja ylivertainen kaikkeen muuhun. Olen tiiviissä yhteydessä muiden uskovien kanssa, sillä Suomessa on paljon aktiivisia seurakuntia ja kristittyjä. Huomasin myös, että Jumalan oikeustaju ja moraali ovat täydellisiä, ja ne ylittävät oman oikeustajuni ja moraalini.

Kristityt ovat avoimia ja järkeviä, ja he tietävät, että Jumalan toimet ja käskyt Raamatussa ovat täysin oikein, oikeamielisiä, oikeudenmukaisia ja hyviä. Tämä totuus on selvästi nähtävissä Raamattua tutkiessa. Kristityt ymmärtävät täysin Jumalan hyvyyden ja seuraavat häntä sokeasti.

Pääsin lopulta täyteen ymmärrykseen ja vapautuin kaikista epäilyksistä. Enää en kyseenalaista uskoani, vaan olen täysin sitoutunut kristinuskoon. Olen onnellinen uskovaisena ja nautin uskon tuomasta vapaudesta. (säännöt ja hyvät käskyt) Olen edelleen raitis ja hyvätapainen niin kuin olin oppinut olemaan ollessani ateisti. Se asia ei ole muuttunut tultuani uskovaiseksi, mutta olen iloinen, kun sain uskon kautta järkeni valaistua, enkä enää kyseenalaista uskoani sokeasti.

• Anonyymi

Blender-Dude?

• Anonyymi

Kerran hihhuli on aina hihhuli. Et sinä mikään ateisti ole!

• Anonyymi

Ei nyt ihan noinkaan, mutta tosi on, että hihhulista ei tule tekemälläkään kunnon ateistia: jää parhaimmillaankin agnostikon tasolle, joka ei näe vahvoja todisteita jumalia vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan, mutta tosi on, että hihhulista ei tule tekemälläkään kunnon ateistia: jää parhaimmillaankin agnostikon tasolle, joka ei näe vahvoja todisteita jumalia vastaan.

Olemattomuuden puolesta!

• Anonyymi

Jaa. Mutta miksi sinusta tuli ateisti? Olisit jättänyt senkin. Sen jälkeen ei tarvitse uskoa eikä kieltää uskoa. Olla vain ja katsoa maailmaa sellaisena kun se on. Ei tarvitse kirjoitellakaan asiasta.

• Anonyymi

Uskonto ei ole Raamatussa saati kristinopissa sinänsä. Kun avartaa uskontoaan koko planeetalle, ajattelee ja tuntee ja ymmärtää omilla aivoillaan, niin se on uskontoa, ja ei Raamattua ja kristinoppia voi syyttää muuta kuin pienuudesta ja vääristä tulkinnoista.

Jeesus oli jumalainen ihminen ja äänestettiin kirkollisäänestyksessä suhteellisen niukasti Jumalan pojaksi, joka tarkoittaa käytännössä noin samaa, mutta antaa liian suuren arvon ihmisosalle, kun arvo pitäisi antaa Jumalalle, kuten Raamattu useampaan kertaan teroittaa.

Ateismi on yksi pikku näkemys lisää, reaktiona jollekin toiselle pikkunäkemykselle harhaisine höysteineen. Kumpikaan ei ole totuus.

• Anonyymi

Ihmisruumis paloi katsomalla itsestään ja henkijumala nousi taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisruumis paloi katsomalla itsestään ja henkijumala nousi taivaaseen.

Paloi virvatulena.
        Kääreissä oli palojäljet...🤔

• Anonyymi

"Miksi lakkasin uskomasta ja miten minusta tuli ateisti?"

Minulla ei riitä motivaatiota seurustella olemattoman mikkihiiren kanssa.
      Sehän vain odottaa, että mumisisin itsekseni.
      Pahan siltä saa pyytämättä, hyvää ei rukoilemallakaan.

• Anonyymi

Erosin kirkosta noin 10 vuotta sitten, koska en pidä nykykirkon menosta. En pidä itseäni ateistina kumminkaan. Voihan Jumalaan uskoa ilman kirkkoa?

• Anonyymi

Tietenkin voi uskoa ilman kirkkoa. Uskohan on henkilökohtainen asia. Monet kirkon jäsenet ovat ateisteja ja jotkut Jumalaan uskovat eivät ole minkään kirkon jäseniä.

• Anonyymi

Minä uskon Jolupukkiin ilman kirkkoa.

• Anonyymi

Kaikki muut ateistit ovat feikkejä paitsi ne, jotka ovat syntymästä asti ateisteja.

Avaajan älykkyys ei yksinkertaisesti riitä ateismiin, minkä todistaa se, että uskoi Mikki Hiirtä ja piti Aku Ankkaa hänen poikanaan.

On älyllisesti samaa tasoa kuin leikki-ikäinen lapsi, joka pelkää sängyn alla asustavaa Mörökölliä.

• Anonyymi

Tulitko etsimään hyväksyntää, agno?

Tiedä se, että täällä ei suvaita kaltaisiasi agnostikkoja kuten emme hyväksy nimimerkkiä suare (Michelarkangelo), joka on myös suvakkihörhö agnostikko eikä näe vahvoja todisteita ateismin puolesta ja teismiä vastaan.

• Ei avaaja ole agnoskepo.

• Anonyymi
        Jumalanvaltakunta kirjoitti:

Ei avaaja ole agnoskepo.

Onko joku väittänyt, että hän olisi agnoskepo?

Sinä olet agnoskepo, joten tietenkään avaaja ei ole hän, koska et tunnusta olevasi ketjun avaaja: voit toisaalta olla ketjun avaaja ja agnoskepo, mutta et sano sitä muille. :)

• Anonyymi
        Jumalanvaltakunta kirjoitti:

Ei avaaja ole agnoskepo.

Huomaatko muuten, että tunnustit olevasi agnoskepo, sillä miten muuten tiedät sen, että avaaja ei ole agnoskepo, ellet sinä ole agnoskepo, tai ellet tunne avaajaa?

• Anonyymi

Juutalaiset ja muslimit ovat ja eivät ole ateisteja.
      Riippuu Jeesus uskovaisten asenteista.

• Anonyymi

Ateistin hauta on syvä, sieltä ei olekkaan ylöspääsyä.

- tämä kuvaa näitten henkistä minää.

• Anonyymi

MISSÄ MUUTEN ON NÄITTEN ELÄMÄN AARRE

• Anonyymi

Heräätte haudoissanne toistuvasti ja joku äijä lyö yhä uudestaan hautaanne.

Koraani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heräätte haudoissanne toistuvasti ja joku äijä lyö yhä uudestaan hautaanne.

Koraani

Tarkennan.
        Juutalaiset ja kristityt.

• Anonyymi

Hieno ja tärkeä aloitus. Itse olen jo vuosia etsinyt työtäni ulos uskovaisuudesta,joka on vahingoittanut paitsi tunne-elämääni,myös saanut minut tekemään koko loppuelämääni vaurioittaneita valintoja( pakkoavio väkivaltaiseksi sittemmin paljastuneen puolison
      kanssa raskauden myötä,koulutuksen ja työelämän ulkopuolelle jääminen,jne). Kertokaa kokemuksia ne,kuinka pääsitte irti piinaavista syyllisyyden ja häpeän tunteista ja uskotteko enää mihinkään korkeampaan olentoon? T.ex-hellarikarismaatikko

• Anonyymi

et voi antaa tunteiden viedä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3081
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2679
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1759
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe