Kannattaako ostaa halvin tarvikeosa?

Anonyymi-ap

Ehkä, mutta ostin eräästä tunnetusta varaosaliikkeestä jarrupalat. Piti ostaa just ne no name halvimmat. Myyjä kysyi miten olis merkkiosa, hinta 5 e kalliimpi. Kysyin mikä merkki: brembo. Ei ollut paljoa kalliimpi mikä oli yllätys ja laatumerkki, joten ne tietysti otin. Tarttis kohta ostaa taakse uudet iskarit ja kokemuksesta nämä no name on 2-3v pelejä. Paljonko kalliimmat on merkki-iskarit ja mikä olis edullinen laatumerkki?

47

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Paljonko kalliimmat on merkki-iskarit ja mikä olis edullinen laatumerkki?"

      Mahdotonta vastata annetuilla tiedoilla, joita ei siis annettu.

    • Anonyymi

      KYB oli ainakin ennen tunnettu merkki iskunvaimentimissa, liekö vieläkin, en ole tarvinnut ostaa iskareita yli 20 vuoteen.

    • Anonyymi

      Joskus aikoinaan kävi niin, että tarvikeosa oli kalliimpi, kuin merkin liikkeen "alkuperäistuote". Kyseessä oli katalysaattorin jälkeinen pakoputkisto. Halvemmaksi tuli silloin ostaa alkuperäisosa.

      • Anonyymi

        Kannattaa ainakin selvittää paljonko alkuperäinen osa maksaa joko merkkiliikkeessä tai tarvikeosaliikkeessä. Jos ero halvimpaan ja todennäköisesti huonolaatuiseen tarvikeosaan on kovin pieni, kannattaa aina laittaa alkuperäislaatuinen osa, joka sopii paikalleen ilman mitään virityksiä, on kestävämpi ja muiltakin ominaisuuksiltaan alkuperäisen veroinen.

        Toki auton muulla kunnolla on myös merkitystä, viimeisillään olevaan rotiskoon saattaa välttää jopa purkuosa katsastuksesta yli pääsemiseksi, tai voi olla että ei kannata sitäkään tehdä vaan romuttaa sen jos ei kohtuudella ole läpäisemässä katsastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ainakin selvittää paljonko alkuperäinen osa maksaa joko merkkiliikkeessä tai tarvikeosaliikkeessä. Jos ero halvimpaan ja todennäköisesti huonolaatuiseen tarvikeosaan on kovin pieni, kannattaa aina laittaa alkuperäislaatuinen osa, joka sopii paikalleen ilman mitään virityksiä, on kestävämpi ja muiltakin ominaisuuksiltaan alkuperäisen veroinen.

        Toki auton muulla kunnolla on myös merkitystä, viimeisillään olevaan rotiskoon saattaa välttää jopa purkuosa katsastuksesta yli pääsemiseksi, tai voi olla että ei kannata sitäkään tehdä vaan romuttaa sen jos ei kohtuudella ole läpäisemässä katsastusta.

        Täysin samaa mieltä, toki yleensä alkuperäinen merkkiosa on selvästi hintavampi, mutta poikkeuksia aina löytyy, itsellä on ollut autoja joissa esim. öljynsuodatin oli marmoritiskillä halvempi kuin tarvikeosa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, toki yleensä alkuperäinen merkkiosa on selvästi hintavampi, mutta poikkeuksia aina löytyy, itsellä on ollut autoja joissa esim. öljynsuodatin oli marmoritiskillä halvempi kuin tarvikeosa.

        Öljynsuodatin on minusta kaikkein tärkein osa olla mahdollisimman alkuperäislaatuinen koska moottori on auton kallein osa ja huono voitelu tuhoaa sen nopeasti pilalle.
        Öljynsuodatin jokatapauksessa on sen verran edullinen osa että siinä ei paljoa säästä vaikka ostaisi halvimmankin osan, mutta halpisosa voi aiheuttaa kalliin moottorivaurion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljynsuodatin on minusta kaikkein tärkein osa olla mahdollisimman alkuperäislaatuinen koska moottori on auton kallein osa ja huono voitelu tuhoaa sen nopeasti pilalle.
        Öljynsuodatin jokatapauksessa on sen verran edullinen osa että siinä ei paljoa säästä vaikka ostaisi halvimmankin osan, mutta halpisosa voi aiheuttaa kalliin moottorivaurion.

        "moottori on auton kallein osa "

        Tuo ei pidä paikkaansa, vaikka rajattaisiin koskemaan vain polttomoottoriautoja. Kori on kallein auton osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "moottori on auton kallein osa "

        Tuo ei pidä paikkaansa, vaikka rajattaisiin koskemaan vain polttomoottoriautoja. Kori on kallein auton osa.

        Milloin mihinkään autoon vaihdetaan koko kori? Ei koskaan, kolarissakin jos oikaisu ja jonkin etuneljänneksen tms. vaihto ei auta, se menee koko auto paaliin.
        Koko korinvaihdosta varmaan seuraisi auton verottaminen uudelleen kuin uuden auton ostossa ja siinä ei olisi järjen häivääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin mihinkään autoon vaihdetaan koko kori? Ei koskaan, kolarissakin jos oikaisu ja jonkin etuneljänneksen tms. vaihto ei auta, se menee koko auto paaliin.
        Koko korinvaihdosta varmaan seuraisi auton verottaminen uudelleen kuin uuden auton ostossa ja siinä ei olisi järjen häivääkään.

        Oli kyse auton kalleimmasta komponentista ja se on edelleenkin kori.

        Kori ehkä vaihdetaan joidenkin kalliiden erikoisautojen kohdalla, joka lienee äärimmäisen harvinaista. Mutta korista kannattaa pitää huolta, aivan kuten sanoit moottorinkin terveyden ylläpitämisen olevan tärkeää.

        Jos kori ruostuu tai vioittuu riittävän pahasti, se on auton loppu. Jos moottori vikaantuu korjaamattomaan kuntoon, joku saattaa sen vielä vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyse auton kalleimmasta komponentista ja se on edelleenkin kori.

        Kori ehkä vaihdetaan joidenkin kalliiden erikoisautojen kohdalla, joka lienee äärimmäisen harvinaista. Mutta korista kannattaa pitää huolta, aivan kuten sanoit moottorinkin terveyden ylläpitämisen olevan tärkeää.

        Jos kori ruostuu tai vioittuu riittävän pahasti, se on auton loppu. Jos moottori vikaantuu korjaamattomaan kuntoon, joku saattaa sen vielä vaihtaa.

        Lienet poliitikko tai joku muu teoreetikko joka on niin harhautunut käytännön elämästä, ettei tajua todellisen elämän asiayhteyksiä, tai ymmärtää ne tahallaan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "moottori on auton kallein osa "

        Tuo ei pidä paikkaansa, vaikka rajattaisiin koskemaan vain polttomoottoriautoja. Kori on kallein auton osa.

        Jos lasketaan pois kolarointi, mikä on sellainen aika, että korin saa ns. vaihtokuntoon huonon huollon vuoksi? Ja onko se vielä sen jälkeen kannattavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasketaan pois kolarointi, mikä on sellainen aika, että korin saa ns. vaihtokuntoon huonon huollon vuoksi? Ja onko se vielä sen jälkeen kannattavaa?

        Isohkojakin ruostevaurioita korjataan ihan vaan hitsaamalla uutta peltiä eikä vaihtelemalla itsekantavaan koriin laajoja osia, tai koko korihylsyä jostain luovuttaja-autosta.
        Toki ruuvikiinnitteiset korinosat yleensä vaihdetaan, kuten etulokasuojat, ovet ja luukut.

        Kokonaisia moottoreita sen sijaan vaihdellaan aina silloin tällöin kun entinen on ihan paskana. Ennenvanhaan kai ne on porailleet sylintereitä ja laitelleet ylikokoisia mäntiä, mutta tokkopa sellaista enää tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet poliitikko tai joku muu teoreetikko joka on niin harhautunut käytännön elämästä, ettei tajua todellisen elämän asiayhteyksiä, tai ymmärtää ne tahallaan väärin.

        Täh?

        Jos väitetään että osa A on kallein mutta todellisuudessa osa B on oikeasti se kallein, niin eikö tuota saa sanoa ääneen?

        Alkaa ihme vänkääminen siitä että osaa B ei koskaan vaihdeta eikä sitä kannata vaihtaa eikä sitä eikä tätä. Sen joka väittää osaa A kalleimmaksi täytyy olla päästään vialla tai poliitikko.

        Alkuperäinen väite oli ja on edelleenkin se, että auton moottori on auton kallein osa ja se ei pidä paikkaansa, vääntäkää te siitä sitten että kannattaako sitä vaihtaa vai virittää vai maalata se punaiseksi, mutta ei se siitä kalleimmaksi osaksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?

        Jos väitetään että osa A on kallein mutta todellisuudessa osa B on oikeasti se kallein, niin eikö tuota saa sanoa ääneen?

        Alkaa ihme vänkääminen siitä että osaa B ei koskaan vaihdeta eikä sitä kannata vaihtaa eikä sitä eikä tätä. Sen joka väittää osaa A kalleimmaksi täytyy olla päästään vialla tai poliitikko.

        Alkuperäinen väite oli ja on edelleenkin se, että auton moottori on auton kallein osa ja se ei pidä paikkaansa, vääntäkää te siitä sitten että kannattaako sitä vaihtaa vai virittää vai maalata se punaiseksi, mutta ei se siitä kalleimmaksi osaksi muutu.

        Oletko nyt ihan varma tuosta väitteestäsi?
        https://www.mytransmissionexperts.com/expensive-car-parts-to-replace-and-auto-repair-costs/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?

        Jos väitetään että osa A on kallein mutta todellisuudessa osa B on oikeasti se kallein, niin eikö tuota saa sanoa ääneen?

        Alkaa ihme vänkääminen siitä että osaa B ei koskaan vaihdeta eikä sitä kannata vaihtaa eikä sitä eikä tätä. Sen joka väittää osaa A kalleimmaksi täytyy olla päästään vialla tai poliitikko.

        Alkuperäinen väite oli ja on edelleenkin se, että auton moottori on auton kallein osa ja se ei pidä paikkaansa, vääntäkää te siitä sitten että kannattaako sitä vaihtaa vai virittää vai maalata se punaiseksi, mutta ei se siitä kalleimmaksi osaksi muutu.

        En tiedä mikä osa on valmistajan kannalta kallein, mutta meistä täällä tuskin kukaan on auton valmistaja, vaan korjausten kannalta tässä ollaan keskustelemassa.
        Vttu mikä poliitikko jankuttaja, painu vttuun ihmisten palstoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isohkojakin ruostevaurioita korjataan ihan vaan hitsaamalla uutta peltiä eikä vaihtelemalla itsekantavaan koriin laajoja osia, tai koko korihylsyä jostain luovuttaja-autosta.
        Toki ruuvikiinnitteiset korinosat yleensä vaihdetaan, kuten etulokasuojat, ovet ja luukut.

        Kokonaisia moottoreita sen sijaan vaihdellaan aina silloin tällöin kun entinen on ihan paskana. Ennenvanhaan kai ne on porailleet sylintereitä ja laitelleet ylikokoisia mäntiä, mutta tokkopa sellaista enää tehdään.

        Kyllä ainakin harrasteautoihin tehdään ns. koneen täyskunnostus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin harrasteautoihin tehdään ns. koneen täyskunnostus.

        No joo, jos vaihtomoottoria ei ole enää saatavissa niin perinteinen moottoriremontti on silloin ainoa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?

        Jos väitetään että osa A on kallein mutta todellisuudessa osa B on oikeasti se kallein, niin eikö tuota saa sanoa ääneen?

        Alkaa ihme vänkääminen siitä että osaa B ei koskaan vaihdeta eikä sitä kannata vaihtaa eikä sitä eikä tätä. Sen joka väittää osaa A kalleimmaksi täytyy olla päästään vialla tai poliitikko.

        Alkuperäinen väite oli ja on edelleenkin se, että auton moottori on auton kallein osa ja se ei pidä paikkaansa, vääntäkää te siitä sitten että kannattaako sitä vaihtaa vai virittää vai maalata se punaiseksi, mutta ei se siitä kalleimmaksi osaksi muutu.

        Onkohan auton koria edes tarjolla eli onko sellaista edes hinnoiteltu. Tehdasuusia moottoreita ilman apulaitteita löytyy kyllä uudempiin autoihin eli apulaitteet hinnoitellaan sitten erikseen. Jos alkuperäisvalmistaja myis koreja, nekin olisivat lähtökohtaisesti pelkkiä korikehikoita ja kaikki muut peltiosat hinnoiteltaisiin sitten erikseen. Näin ollen äkkiä sanoisin, että pelkkä raakakorikehikko olisi halvempi kuin moottori ilman apulaitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan auton koria edes tarjolla eli onko sellaista edes hinnoiteltu. Tehdasuusia moottoreita ilman apulaitteita löytyy kyllä uudempiin autoihin eli apulaitteet hinnoitellaan sitten erikseen. Jos alkuperäisvalmistaja myis koreja, nekin olisivat lähtökohtaisesti pelkkiä korikehikoita ja kaikki muut peltiosat hinnoiteltaisiin sitten erikseen. Näin ollen äkkiä sanoisin, että pelkkä raakakorikehikko olisi halvempi kuin moottori ilman apulaitteita.

        Nimenomaan, nuo teoreetikot juuttuu aina täysin epäoleellisiin lillukanvarsiin ja pikkuasioihin kun eivät ymmärrä yhtään asian ydintä mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan auton koria edes tarjolla eli onko sellaista edes hinnoiteltu. Tehdasuusia moottoreita ilman apulaitteita löytyy kyllä uudempiin autoihin eli apulaitteet hinnoitellaan sitten erikseen. Jos alkuperäisvalmistaja myis koreja, nekin olisivat lähtökohtaisesti pelkkiä korikehikoita ja kaikki muut peltiosat hinnoiteltaisiin sitten erikseen. Näin ollen äkkiä sanoisin, että pelkkä raakakorikehikko olisi halvempi kuin moottori ilman apulaitteita.

        Niin ja voisiko koko korikehikkoa olla tarvikeosana saatavana vai ainoastaan valmistajan itsensä tekemänä xD
        Halvassa tarvikekorissa tietysti ovet ja luukut ei istuisi ollenkaan paikalleen, mitäs otitte sen halvan ettekä laadukasta alkuperäistä, tarvikekorista puuttuisi lukemattomia kiinnityspisteitä mitkä pitäisi itse väkerrellä miten parhaiten taitaa, materiaali olisi ohutta pellinnäköistä luirua, korin tukevuus ei olisi ollenkaan alkuperäisen veroinen, tuulilasi halkeaisi jännityksiinsä jokaisessa hidastetöyssyn ylityksessä, jne. mutta olisihan se halpa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja voisiko koko korikehikkoa olla tarvikeosana saatavana vai ainoastaan valmistajan itsensä tekemänä xD
        Halvassa tarvikekorissa tietysti ovet ja luukut ei istuisi ollenkaan paikalleen, mitäs otitte sen halvan ettekä laadukasta alkuperäistä, tarvikekorista puuttuisi lukemattomia kiinnityspisteitä mitkä pitäisi itse väkerrellä miten parhaiten taitaa, materiaali olisi ohutta pellinnäköistä luirua, korin tukevuus ei olisi ollenkaan alkuperäisen veroinen, tuulilasi halkeaisi jännityksiinsä jokaisessa hidastetöyssyn ylityksessä, jne. mutta olisihan se halpa...

        Olisiko auto tarvikeosakorilla enää edes alkuperäisen merkkinsä edustajakaan, jos vaikka Toyota Corollaan vaihdettaisi Motonetin tarvikekori, olisiko se sitten jo pikemminkin Motonet Corolla 1,6 Linea Terra tms. :D


    • Anonyymi

      Vaikea meidän on kauppiaan hinnoittelusta päättää, varsinkaan kun kaikki tieto on vain iskarit taakse.
      Mitä neroja täällä onkaan ja Suoli ilmeisesti ainoa paikka mistä asioita yrittää selvittää?

      • Anonyymi

        Auton merkkiä, mallia ja vuosimallia ei tohdita useinkaan kertoa tällä palstalla, eikä edes iskarin tyyppiä, tavallinen putki-iskari vai McPherson joustintuki, tms. :D
        Sitten jos jotain apuja saakin niin koskaan ei sitten kuulu enää että mitä sitten lopulta tapahtui.


    • Anonyymi

      Iskareissa Kyb ollut paras. Monroe täyttä roskaa. Ne hajoaa ensimmäisillä pakkasilla.

    • Anonyymi

      Vaihteleeko ns. merkkituotteessa eli tässä tapauksessa iskarissa laatu sen mukaan minkä tyyppinen iskari on kyseessä? No jos näin on, niin helpotetaan. Auto on 2004 corolla 5 ov. viistoperä 1,6 moottori. Tyyppiä en tiedä mutta varmaan aika perusmalli.

      • Anonyymi

        Saiskohan mistään selville alkuperäisten iskareiden valmistajaa/valmistajia? Toyotan liikkeessä kokemuksesta aika karvaset hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiskohan mistään selville alkuperäisten iskareiden valmistajaa/valmistajia? Toyotan liikkeessä kokemuksesta aika karvaset hinnat.

        Sähköosissa ainakin on Toyotassa ja joissain muissakin japanilaismerkeissä Denso yleensä valmistajana.
        Iskarit on kuitenkin sen verran yleisesti tunnettuja osia että varmaan muidenkin kuin ensiasennusvalmistajan iskari ajaa asiansa, niissä ei ole mitään erityistä merkki- tai mallikohtaista erityispiirrettä, ne on vaan iskareita.


      • Anonyymi

        Tuohon ei kannata satsata mitään erikoista. Osta tunnetun merkin halvimmat iskarit.


    • Anonyymi

      Sitä on niin vaikea sanoa komponettien laadusta yhtään mitään hinnan perusteella. Joskus esim. niin sanottujen tyyppivikojen kohdalla halvempi tarvikeosa toimii paremmin kuin alkuperäinen ja kalliimpi paremman materiaalivalinnan takia. Kate tuntuu olevan merkkiosissa premiumtasoa.

      • Anonyymi

        Ehkä näinkin voi olla vaikka itse en moista tunnista. Ongelma mikä-lie-osissa on tasalaatuisuudessa. Koskaan et tiedä mikä on todellinen laatu. Ne on kuten Lidlin "merkki"-tuotteet. Paketti on tänään ja huomenna identtinen mutta sisältö saattaa olla huomenna jotain ihan muuta kuin tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä näinkin voi olla vaikka itse en moista tunnista. Ongelma mikä-lie-osissa on tasalaatuisuudessa. Koskaan et tiedä mikä on todellinen laatu. Ne on kuten Lidlin "merkki"-tuotteet. Paketti on tänään ja huomenna identtinen mutta sisältö saattaa olla huomenna jotain ihan muuta kuin tänään.

        Onhan noita paljonkin. Usein ne liittyvät alkupään sarjojen lastentauteihin. Siis parempia kuin alkuperäiset tehdasosat. Esimerkkejä on oikeastaan kaikilla automerkeillä. On vahvistettu jotain heikkoa kohtaa tai vaihdettu materiaalia olosuhteisiin paremmaksi. Sitten on muutettu kokonaisuutta kestävyyden lisäämiseksi.


    • Anonyymi

      Köyhän ei kannata halpaa ostaa.

    • Anonyymi

      Silestone ja kapestone on hyviä rengasmerkkejä.

    • Anonyymi

      Itseäni on mietityttänyt jos joku auto joutuu takaisinkutsukampanjaan, ja siihen vaihdetaan joku uusi ja paranneltu osa, mitenkähän sitten myöhemmässä vaiheessa jos autoon vaihdetaankin sama osa uudestaan ei-merkkiliikkeestä, vaan jostain tarvikeliikkeestä, onkohan nekin osat käyneet läpi samat muutokset kuin alkuperäiset takaisinkutsukampanjan osat? Jos niitä ei olekaan muutettu ja ko. osa jotenkin kävisi ilmi katsastuksessa, menisikö läpi? Kaipa se jonnekin järjestelmiin tallentuu että auto olisi käytetty edes takaisinkutsukampanjassa aikanaan, vaikka myöhemmin ko. osa olisikin vaihtunut tarvikeosaksi?

      • Anonyymi

        Aikoinaan 80-90-lukujen Eskorteissa oli joitain tyyppivikoja. Täytyy mennä näin kauas historiassa kun olen ajellut sen jälkeen Japanin merkeillä. Etupään tukivarsista meni joko pusla tai nivel eli se orkkisosa säännön mukaisesti siinä 100 tkm nurkilla ja uusi orkkis tukivarsi maksoi maltaita. Tarvikeosa oli n. kolmannes org. hinnasta, mutta ei ne sitten kestänyt kuin 10-20 tkm. Kuulemma Xr3:n osa olis ollut ratkaisu mutta se maksokin sitten jo tähtitieteellisesti. Venttiilin ohjurinkumit alko falskata yleensä jo kohta 50 tkm jälkeen ja tarvikekumit ei kestänyt sitäkään. Kansi meni remppaan siinä 100-150 tkm nurkilla. Rempan jälkeen se kesti n. puolet siitä. Neljän Eskortin kanssa näitä askartelin. Kyllä tuokin antaa suuntaa, että orkkisosat on halvemman pään tarvikeosaa laadukkaampia vaikka tässä tapauksessa nekin hepposia.


    • Anonyymi

      Jarrupalat ja levyt on halpoja osia ja valmistaa, tuotemerkkejä paljon.

      Brembo myy varmasti nimellään muiden tekemiä paloja ja levyjä paljon varaosamarkkinoille moniin merkkeihin, tukkureille.

      Vanhoissa oli brembo isoilla kirjaimilla palan ulkopuolella, palat piti vaihtaa koska imeneet jotain, myös syöpyneet, pintaa vielä 5mm.

      Paikalleen meni n 15€ bosch palat, valitettavasti kiinassa tehty. Nämä oli puolet edullisempia kuin aikaisemmin toisen laittamat "brembot"

      Tuoreilla paloilla paljon parempi.

      • Anonyymi

        Varmaan kopsatut brembot. Näitähän liikkuu ja juuri jarrupaloja yms. kohtuu helppo väärentää. Kantsii olla tarkkana mistä ostaa. Muutenhan jos nyt brändiä pitää arvioida, brembohan on premiumia.


    • Anonyymi

      2-3 v. riippuu miten ja paljonko ajaa, auton säilytys ym. vaikuttavat myös.

      • Anonyymi

        Rauhallisella ihmisellä iskarit kestää helposti ajaa sen 200 tkm, mutta kun kaahailija
        ajaa jatkuvasti korotettuihin suojateihin liian kovaa niin varsinkin talvella jouset ja
        iskarit ovat kovilla. Korjaamon esimiehen mukaan menneenä talvena jouset ovat olleet
        erityisen suosittua vaihtotavaraa.
        Osien valinnasta voin kertoa esimerkin.
        Halpa "ei niin laadukas" jarrusatula 70 €, kunnollinen tarvikeosa 100 € ja sitten se
        merkkiliikkeen osa 400 € . Minkä näistä valitse seuraavaksi viideksi vuodeksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhallisella ihmisellä iskarit kestää helposti ajaa sen 200 tkm, mutta kun kaahailija
        ajaa jatkuvasti korotettuihin suojateihin liian kovaa niin varsinkin talvella jouset ja
        iskarit ovat kovilla. Korjaamon esimiehen mukaan menneenä talvena jouset ovat olleet
        erityisen suosittua vaihtotavaraa.
        Osien valinnasta voin kertoa esimerkin.
        Halpa "ei niin laadukas" jarrusatula 70 €, kunnollinen tarvikeosa 100 € ja sitten se
        merkkiliikkeen osa 400 € . Minkä näistä valitse seuraavaksi viideksi vuodeksi ?

        Omassa autossa kesti alkuperäiset iskunvaimentajat 400tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhallisella ihmisellä iskarit kestää helposti ajaa sen 200 tkm, mutta kun kaahailija
        ajaa jatkuvasti korotettuihin suojateihin liian kovaa niin varsinkin talvella jouset ja
        iskarit ovat kovilla. Korjaamon esimiehen mukaan menneenä talvena jouset ovat olleet
        erityisen suosittua vaihtotavaraa.
        Osien valinnasta voin kertoa esimerkin.
        Halpa "ei niin laadukas" jarrusatula 70 €, kunnollinen tarvikeosa 100 € ja sitten se
        merkkiliikkeen osa 400 € . Minkä näistä valitse seuraavaksi viideksi vuodeksi ?

        Että jarrusatula kestää 5 vuotta? No ehkä Toyotan surkea laatu voi olla noin heikkoa merkkitavaranakin?


    • Anonyymi

      Bambinos valmistaa iskareita moottoripyöriin 🔥

    • Anonyymi

      Köyhän ei kannata halpaa ostaa.

    • Anonyymi

      Tarina menneestä maailmasta ja Saab 96:sta!

      -Ostin käytettynä jotain 90.000 ajettuna ja neljä vuotta pidin. Melekeen kaikki huollot jan korjaukset tein ite, ainoastaan (vapaa-)kytkinrempan teetätin.

      - Alko tulemaan vaihdon paikka mutta takimainen pönttö ruostui puhki. Siispä laitoin tilalle halvimman, mitä itä-Helsingistä löysin ja maksoi 30 markkaa.

      Vaihto siirtyi ja siirtyi ja KOLMEN kuukauden kuluttua se stananan takapönttö oli jo uudestaan puhki!

      Sen jälkeen sitä vihoviimeisen halvinta ei ole tullut ostettua missään asiassa!

      • Anonyymi

        Joihinkin autoihin saattaa tietää varaosan alkuperäisen valmistajan, esim. Bosch, tms. jonka voi saada varaosaliikkeen tiskiltä halvemmalla kuin merkkiliikkeen marmorilta, sama osa, marmorilla se on vaan automerkin laatikossa eikä Boschin laatikossa.


    • Anonyymi

      Tsekkaa esim iparts sivuilta ..siitä hyviä sivuja et näkee valmistajat sekä hinnat..

      • Anonyymi

        Eihän siellä edes ole hiukankaan uudempia autoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe