Muistatteko tai oletteko lukeneet Vietnamin sodasta..?

USA lähti viemään vapautta ja demokratiaa sekä estääkseen kommunismin leviämistä idässä. Tähän asti oikein?
Taisteluissa kuoli miljoona- pari sotilasta sekä pari miljoonaa siviiliä; siis naisia ja lapsia.
Ei näitä kukaan kauhistele mutta Venäjä se on kauhea jos muutama siviili kuolee. Missä on suhteellisuuden taju?

Valitettavasti USA ei saavuttanut taisteluilla noita mainitsemiani ihailtavia tavoitteita mutta onnistui myrkyttämään maaperät kymmeniksi vuosiksi Agent Orangella.
Niille jotka tästä eivät tiedä niin linkki siihen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

Olisiko länsiklikki hiljaa jos Venäjä myrkyttäisi pienimuotoisesti samalla kamalla Ukrainan viljapellot?
Entä jos Venäjä pudottaisi Kiovaan pienen atomipommin tyyliin Hiroshima ja Nagasaki...?

53

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä suhteellisuudentaju ? Venäläinen on hyökännyt Suomeen ja USA ei. Siinä on sulle vatipää vastaus.

      • Anonyymi

        Milloin se Suomeen hyökkäys on tapahtunut?
        Täälläpäin ainakin on aivan rauhallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin se Suomeen hyökkäys on tapahtunut?
        Täälläpäin ainakin on aivan rauhallista.

        1808 Venäjä hyökkäsi, kun Ranska antoi luvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin se Suomeen hyökkäys on tapahtunut?
        Täälläpäin ainakin on aivan rauhallista.

        1939
        1941


      • Hmmmm..., historia kyllä kertoo että Suomi hyökkäsi Neuvostoliittoon vuonna 1941 natsi- Saksan rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1939
        1941

        Tais olla neuvostoliitto eikä venäjä ja se on eri asia. etkä sinä niinkun muutkaan tiedä oikeaa totuutta miksi ja kenen rahalla


    • Presidentti Trump sanoi että hän pystyisi lopettamaan Ukrainan sodan 24:ssä tunnissa:
      https://www.youtube.com/shorts/7HXwWqf0gqk

      Sanoi aikoinaan myös että lopettaa rahoituksen Natolta jos jäsenmaat eivät hoida sovittuja velvoitteitaan. Se olisi ollut Naton loppu.

      Pienestä kaikki on kiinni pojat....

      • Anonyymi

        Kääntyy se Saksankin pää lopulta ja Heiko Maasit on potkittu pellolle ja Saksa nostaa puolustusbudjettiaan, harmi että rauhan aikana kaikenlaiset viheriähönöt ehtii päästä valtaan tekemään tuhojaan...,


      • Anonyymi

        Trump sanoi myös seuraavat asiat:

        - Hillary laitetaan linnaan
        - hän julkaisee verotietonsa
        - hän julkistaa Kennedy paperit

        Ja Trump on myös kertonut meille:

        - Covid rokotteet ovat pitkälti hänen ansiotaan
        - rokotteet covidia vastaan toimivat hyvin
        - rokotteet covidia vastaan on syytä ottaa


    • Amerikkalaiset vielä näkee pahaa unta Vietnamista Uncle Sam hhhhhhhh

      • Niin.
        Vietnamin sota oli ensimmäinen sota joiden tapahtumista tuli julkistettavia videoita tv- lähetyksiin. Tämä aiheutti Amerikassa vastarinnan joka lopetti sodan ja Vietnam voitti.
        Olen käynyt Vietnamissa ja hämmästyin koska heillä ei ollut mitään kaunaa amerikkalaisia kohtaan.
        Aivan kummallista jengiä..... :-)


      • ViktorAtaman kirjoitti:

        Niin.
        Vietnamin sota oli ensimmäinen sota joiden tapahtumista tuli julkistettavia videoita tv- lähetyksiin. Tämä aiheutti Amerikassa vastarinnan joka lopetti sodan ja Vietnam voitti.
        Olen käynyt Vietnamissa ja hämmästyin koska heillä ei ollut mitään kaunaa amerikkalaisia kohtaan.
        Aivan kummallista jengiä..... :-)

        Ai ni että koska sota Amerikkalaiset heillä on oikeus raiska Vietnamilaiset.Mitä jos sanot tuo Ukrainalaiset ,


      • Kardox89 kirjoitti:

        Ai ni että koska sota Amerikkalaiset heillä on oikeus raiska Vietnamilaiset.Mitä jos sanot tuo Ukrainalaiset ,

        En oikein ymmärtänyt mitä hra Kardox89 tarkoitti...?

        Meille on valtamedia toitottanut että kaikki mitä USA tekee on oikein.
        Se ylläpitää Ukrainan sotaa ja kannustaa kaikkia muita sen liittolaisia tekemään samoin.

        Tarkoituksena on kaataa Venäjän nykyinen hallinto ja pilkkoa maa eri osiin joita lännen oligarkit voisivat hallita.

        Todellisuudessa käy niin että Ukrainan hallinto vaihdetaan, Zelenskyi hirtetään omiensa toimesta ja Venäjä sanelee kaikki rauhan ehdot.


      • ViktorAtaman kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt mitä hra Kardox89 tarkoitti...?

        Meille on valtamedia toitottanut että kaikki mitä USA tekee on oikein.
        Se ylläpitää Ukrainan sotaa ja kannustaa kaikkia muita sen liittolaisia tekemään samoin.

        Tarkoituksena on kaataa Venäjän nykyinen hallinto ja pilkkoa maa eri osiin joita lännen oligarkit voisivat hallita.

        Todellisuudessa käy niin että Ukrainan hallinto vaihdetaan, Zelenskyi hirtetään omiensa toimesta ja Venäjä sanelee kaikki rauhan ehdot.

        No Hera Viktor tarkoitin Sota Lapsi kuolle naiset raiskata se on Sota Historia joka paikka


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Niin.
        Vietnamin sota oli ensimmäinen sota joiden tapahtumista tuli julkistettavia videoita tv- lähetyksiin. Tämä aiheutti Amerikassa vastarinnan joka lopetti sodan ja Vietnam voitti.
        Olen käynyt Vietnamissa ja hämmästyin koska heillä ei ollut mitään kaunaa amerikkalaisia kohtaan.
        Aivan kummallista jengiä..... :-)

        Amerikkalaiset eivät olleet ihan täysiä kusipäitä kaikkia siviilejä kohtaan, ja toisaalta löysivät lopulta häipyä sieltä. Ja vielä kurjempaa vietnamilaisilla oli sen jälkeen.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt mitä hra Kardox89 tarkoitti...?

        Meille on valtamedia toitottanut että kaikki mitä USA tekee on oikein.
        Se ylläpitää Ukrainan sotaa ja kannustaa kaikkia muita sen liittolaisia tekemään samoin.

        Tarkoituksena on kaataa Venäjän nykyinen hallinto ja pilkkoa maa eri osiin joita lännen oligarkit voisivat hallita.

        Todellisuudessa käy niin että Ukrainan hallinto vaihdetaan, Zelenskyi hirtetään omiensa toimesta ja Venäjä sanelee kaikki rauhan ehdot.

        Ja sinusta tehdään Suomen komissaari ????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaiset eivät olleet ihan täysiä kusipäitä kaikkia siviilejä kohtaan, ja toisaalta löysivät lopulta häipyä sieltä. Ja vielä kurjempaa vietnamilaisilla oli sen jälkeen.

        No ei van kaksi päivä tapaasi monta sataa tuhat ihmiset japanissa varma sanot se oli sota jos heroshima miksi sitten nakazaki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinusta tehdään Suomen komissaari ????

        Olisi kiva mutta Suomessa paljon fiksumpi ihmisiä kuin minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaiset eivät olleet ihan täysiä kusipäitä kaikkia siviilejä kohtaan, ja toisaalta löysivät lopulta häipyä sieltä. Ja vielä kurjempaa vietnamilaisilla oli sen jälkeen.

        Naapurimaassa punakhmerit murhasivat miljoonia aseettomia siviilejä sekin muistuttaa bolsevismin kauheuksista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapurimaassa punakhmerit murhasivat miljoonia aseettomia siviilejä sekin muistuttaa bolsevismin kauheuksista

        Kyllä Venäjä Historia on verta. .Mutta hello Amerikka myös muista paljonko Amerikka intiaani myös murhasivat ,Entä Musta orja ,,,,Entä Vietnami ,Iraki.Afgani ,Varma he ovat sama sinulle koska heillä ei vaalea silmä..Myös Uncle Sam ja valkoinen ihminen heillä on oikeus murhaa paljonko he haluavat


      • Kardox89 kirjoitti:

        Kyllä Venäjä Historia on verta. .Mutta hello Amerikka myös muista paljonko Amerikka intiaani myös murhasivat ,Entä Musta orja ,,,,Entä Vietnami ,Iraki.Afgani ,Varma he ovat sama sinulle koska heillä ei vaalea silmä..Myös Uncle Sam ja valkoinen ihminen heillä on oikeus murhaa paljonko he haluavat

        Jos haluat olet rehellinen ja haluat puhua Historia puhu ja kirjoita kaikki ,,Muista myös paljonko Englanti ja Ranska murhasivat 150 vuotta maailmasta


      • Kardox89 kirjoitti:

        Jos haluat olet rehellinen ja haluat puhua Historia puhu ja kirjoita kaikki ,,Muista myös paljonko Englanti ja Ranska murhasivat 150 vuotta maailmasta

        Muista moni ei uskalla kirjoita ja tulee omaa nimi ,No miksi sitten et voit olla rehellinen


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Muista moni ei uskalla kirjoita ja tulee omaa nimi ,No miksi sitten et voit olla rehellinen

        Joko sä nyt voisit kertoa suurin piirtein mistä oot kotoisin niin selviäisi miksi oot noin katkera?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko sä nyt voisit kertoa suurin piirtein mistä oot kotoisin niin selviäisi miksi oot noin katkera?

        Olen rehellinen mutta epä rehellinen ihmiset katso minua katkera,ja se on ok koska minä myös en tykkää kaikkia en odota kaikki tykkää minusta,,En tiedä jos Äiti on Suomalainen ,Missä sitten minun paikka ,En kysyä sinusta lupaa elän missä minä halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaiset eivät olleet ihan täysiä kusipäitä kaikkia siviilejä kohtaan, ja toisaalta löysivät lopulta häipyä sieltä. Ja vielä kurjempaa vietnamilaisilla oli sen jälkeen.

        VCn sissit saattoivat
        Kohdella kansalaisiaan
        Jopa julmemmin. Amerikkalaisia
        Saatettiin jopa pitää
        Vapauttajina.


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Olen rehellinen mutta epä rehellinen ihmiset katso minua katkera,ja se on ok koska minä myös en tykkää kaikkia en odota kaikki tykkää minusta,,En tiedä jos Äiti on Suomalainen ,Missä sitten minun paikka ,En kysyä sinusta lupaa elän missä minä halua

        Älä ymmärrä väärin, en koita sanoa ettet saisi asua Suomessa, itse en asu, koska kukin asuu siellä missä haluaa ja kyllästyin siihen mitenkä Suomessa eletään.

        Ihmisten taustat kiinnostaa koska se peilaa siihen mitenkä asiat kokee.

        Tajuatko?

        Ei oo multa mitenkään pois että sä asut Suomessa; hienoa jos viihdyt siellä.

        Minä synnyin Suomessa, molemmat vanhemmat ja koko suku asuu siellä. Lähdin muualle, ja pysyn täällä toisaalla. Vaimoni ei ole Suomesta, lapseni eivät puhu Suomea ja perhe matkaa toisen valtion passeilla. Mainittakoon ettei jälkikasvu ole edes käynyt Suomessa koskaan, kenties joskus sinnekin haluavat käymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ymmärrä väärin, en koita sanoa ettet saisi asua Suomessa, itse en asu, koska kukin asuu siellä missä haluaa ja kyllästyin siihen mitenkä Suomessa eletään.

        Ihmisten taustat kiinnostaa koska se peilaa siihen mitenkä asiat kokee.

        Tajuatko?

        Ei oo multa mitenkään pois että sä asut Suomessa; hienoa jos viihdyt siellä.

        Minä synnyin Suomessa, molemmat vanhemmat ja koko suku asuu siellä. Lähdin muualle, ja pysyn täällä toisaalla. Vaimoni ei ole Suomesta, lapseni eivät puhu Suomea ja perhe matkaa toisen valtion passeilla. Mainittakoon ettei jälkikasvu ole edes käynyt Suomessa koskaan, kenties joskus sinnekin haluavat käymään.

        Kaikki on ok toivon sinä myös ymmärrä en tarkoitin mitään pahaa kaikki on hyvin ollaan ystävä vaikka sinä et uskalla kirjoita sun nimi ,Mutta kaikki on hyvin


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Kaikki on ok toivon sinä myös ymmärrä en tarkoitin mitään pahaa kaikki on hyvin ollaan ystävä vaikka sinä et uskalla kirjoita sun nimi ,Mutta kaikki on hyvin

        Ok, hieno juttu.

        Ja mullahan ei ole mitään käsitystä saatika mahdollisuutta (tai edes halua) tarkistaa kirjoitatko säkään omalla nimelläsi, kun palstalla myös tuo Viki on myöntänyt että vaikka kirjoitteleekin "nimellä", ei se ole hänen omansa.

        Voisin toki kirjautua ja kutsua itseäni vaikkapa Eino Nymaniksi jos se sua ja muita lämmittää jotenkin? Mutta sitten luulisitte että olen joku manne tmv.

        Se että "kirjautuminen" tai "nimi" jotenkin tarkoittaisi että kirjoitelma on eri arvoista kuin "anonyymi" on harha. Mitään eroa kummassakaan ei ole muiden lukijoiden kannalta.

        Jätit myös edelleen vastaamatta kysymykseeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, hieno juttu.

        Ja mullahan ei ole mitään käsitystä saatika mahdollisuutta (tai edes halua) tarkistaa kirjoitatko säkään omalla nimelläsi, kun palstalla myös tuo Viki on myöntänyt että vaikka kirjoitteleekin "nimellä", ei se ole hänen omansa.

        Voisin toki kirjautua ja kutsua itseäni vaikkapa Eino Nymaniksi jos se sua ja muita lämmittää jotenkin? Mutta sitten luulisitte että olen joku manne tmv.

        Se että "kirjautuminen" tai "nimi" jotenkin tarkoittaisi että kirjoitelma on eri arvoista kuin "anonyymi" on harha. Mitään eroa kummassakaan ei ole muiden lukijoiden kannalta.

        Jätit myös edelleen vastaamatta kysymykseeni.

        Mistä kysymys ja mitä se oli kysymys


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Mistä kysymys ja mitä se oli kysymys

        Itseasiassa, ilmeisesti vastasit, en ole ihan varma.

        Äitisi siis on Suomalainen, synnyitkö Suomessa vai muualla? kasvoitko Suomessa vai muualla? (kerro edes maanosa?)

        Ja todellakaan en ole kertomassa "palaa takaisin sinne" vastattuasi, mua ei häiritse yhtään että asut Suomessa. Mukava että edes jotkut siellä vielä haluaa asua, vaikka en välttäättä sitä ymmärrä. Sää on usein ikävä, "natiivit" ihmiset vielä ikävämpiä.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt mitä hra Kardox89 tarkoitti...?

        Meille on valtamedia toitottanut että kaikki mitä USA tekee on oikein.
        Se ylläpitää Ukrainan sotaa ja kannustaa kaikkia muita sen liittolaisia tekemään samoin.

        Tarkoituksena on kaataa Venäjän nykyinen hallinto ja pilkkoa maa eri osiin joita lännen oligarkit voisivat hallita.

        Todellisuudessa käy niin että Ukrainan hallinto vaihdetaan, Zelenskyi hirtetään omiensa toimesta ja Venäjä sanelee kaikki rauhan ehdot.

        Venäjä ylläpitää ukrainan sotaa ei Amerikka olet oikeasti harhainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa, ilmeisesti vastasit, en ole ihan varma.

        Äitisi siis on Suomalainen, synnyitkö Suomessa vai muualla? kasvoitko Suomessa vai muualla? (kerro edes maanosa?)

        Ja todellakaan en ole kertomassa "palaa takaisin sinne" vastattuasi, mua ei häiritse yhtään että asut Suomessa. Mukava että edes jotkut siellä vielä haluaa asua, vaikka en välttäättä sitä ymmärrä. Sää on usein ikävä, "natiivit" ihmiset vielä ikävämpiä.

        Asun mutta en syntynyt tällä ,Uskon olen tosi rehellinen sanon suora minulla ihan sama,Tiedä jos maailmasta ei olisi Venäjä ja Amerikka maailma oli paljon mukavampi


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Asun mutta en syntynyt tällä ,Uskon olen tosi rehellinen sanon suora minulla ihan sama,Tiedä jos maailmasta ei olisi Venäjä ja Amerikka maailma oli paljon mukavampi

        Mutta et vieläkään halua kertoa missä synnyit, ja kenties elit muutaman vuoden elämäsi alussa.

        Olen vain utelias...

        Itse maahanmuuttajana kerron avoimesti mistä olen tullut ja senkin kuinka kauan olen täällä asunut; kun paikalliset kuitenkin ymmärtävät puhetavan perusteella etten ole "natiivi".

        Tosin en sellaiselta edes näytä, jos mietitään oikeita natiiveja täällä, aboriginaaleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et vieläkään halua kertoa missä synnyit, ja kenties elit muutaman vuoden elämäsi alussa.

        Olen vain utelias...

        Itse maahanmuuttajana kerron avoimesti mistä olen tullut ja senkin kuinka kauan olen täällä asunut; kun paikalliset kuitenkin ymmärtävät puhetavan perusteella etten ole "natiivi".

        Tosin en sellaiselta edes näytä, jos mietitään oikeita natiiveja täällä, aboriginaaleja.

        Missä minä syntynyt Kotona hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et vieläkään halua kertoa missä synnyit, ja kenties elit muutaman vuoden elämäsi alussa.

        Olen vain utelias...

        Itse maahanmuuttajana kerron avoimesti mistä olen tullut ja senkin kuinka kauan olen täällä asunut; kun paikalliset kuitenkin ymmärtävät puhetavan perusteella etten ole "natiivi".

        Tosin en sellaiselta edes näytä, jos mietitään oikeita natiiveja täällä, aboriginaaleja.

        Kysyin ja olen kysynyt Äiti missä minä syntynyt äiti sanoi Keittiössä hhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaiset eivät olleet ihan täysiä kusipäitä kaikkia siviilejä kohtaan, ja toisaalta löysivät lopulta häipyä sieltä. Ja vielä kurjempaa vietnamilaisilla oli sen jälkeen.

        Tottakai oli kurjaa niillä, jotka olivat auttaneet jenkkejä, mutta jätettiin sinne, kun Jenkit pakeni paniikissa. Komentaja lähti päämajasta viimeisenä ja sanoi, että kyllä sieltä vielä koptereita tulee teitä hakemaan, vaikka tiesi, että lähti viimeiseen kopteriin. Kaikki tämä on luettavissa Wikipediasta, tai oli ainakin muutama vuosi sitten.


    • Anonyymi

      USA maailman pahin sotarikollinen, ei ole joutunut vastuuseen tekemisistään.

      • Anonyymi

        Unohdat Neuvostoliiton ja Natsi-Saksan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat Neuvostoliiton ja Natsi-Saksan.

        Stalinismin sotarikoksia ei käsitelty NJYYRNBERGISSÄ vaikka olisi pitänyt


    • Anonyymi

      Vietnamin sodasta voi lukea Wikipediasta. Sitäpä ei oikeasti halua edes muistella.

    • Anonyymi

      Vietnamin sotaa vastaan syntyi maailmanlaajuinen kansanliike. Myös vapaiden maiden poliitikot kritisoivat sitä. Britit eivät suostuneet lähettämään sinne sitilaitaan vaikka jenkit olisivat maksaneet siitä. Suomessa siitä ei virallisesti pidetty suurta meteliä kun Neuvostoliitonkaan sotatoimia ei uskallettu arvostella ja haluttiin näyttää puolueettomilta. Niin, ja neukut muuten olivat ainakin materiaaliavulla mukana myös Vietnamin sodassa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksi asia unohtui : Etelä-Vienamin hallitus pyysi Usan apua pohjoisen kommunistien hyökkäyksien torjumiseksi. Ei Yhdysvallat itse sinne päättäneet lähteä, tosin Usa on aina kuvitellut että voi tyrkyttää omaa yhteiskunta malliaan, ei onnistu maailmassa missä kukaan ei tiedä mitään demokratiasta. Opetus jos soditaan niin tuhotaan vihollinen täydellisesti .

      • Anonyymi

        Sitä ennenhän siellä otti pataan myös Ranska.


    • Anonyymi

      Olemme valinneet lännen eli kaikki mitä USA ja länsi tekee on ok vaikka se ei olisi ok.

      • Anonyymi

        Lännessä saa asioita kritisoida julkisesti.
        Idässä se tietää hamppukaulusta, lennonopettelua ikkunasta, gulagia tai luotia niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lännessä saa asioita kritisoida julkisesti.
        Idässä se tietää hamppukaulusta, lennonopettelua ikkunasta, gulagia tai luotia niskaan.

        Ei tietenkään saa. Eihän täällä nyt sentään mitään sananvapautta ole. Sakkoa, linnaa ja tulevaisuudessa varmaankin hirttotuomio. (Sharia)


    • Anonyymi

      Vietnamin sota meni arseelleen, miten teillä menee?

      • Anonyymi

        Riippuu kenen kannalta asiaa katsotaan.

        Pohjois-Vietnamin ja Kiinan kannalta se meni varsin hyvin.

        Maan väestön kannalta tosiaan meni vituiksi pidemmäksi aikaa. Nyt siellä taitaa olla ainakin osalla väestä vähän paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kenen kannalta asiaa katsotaan.

        Pohjois-Vietnamin ja Kiinan kannalta se meni varsin hyvin.

        Maan väestön kannalta tosiaan meni vituiksi pidemmäksi aikaa. Nyt siellä taitaa olla ainakin osalla väestä vähän paremmin.

        Parhaita lomakohteita uteliaalle matkailijalle on tänä päivänä Vietnam ja Kampuzea (Kingdom of Cambodia).

        Halvat elinkustannukset ja ystävällinen kansa. Loistavia merenrantakohteita, sanoisin uskomattomia....

        Minua kummastuttaa Vietnamin kansan nousu ja anteeksianto.
        Siellä kaikkia kookkaita valkoisia pidetään amerikkalaisina.
        Minua on siellä palveltu moitteettomasti enkä yhtään irvistelijää saatikka kettuilijaa kohdannut.

        Älkää menkö enää Thaimaahan.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Parhaita lomakohteita uteliaalle matkailijalle on tänä päivänä Vietnam ja Kampuzea (Kingdom of Cambodia).

        Halvat elinkustannukset ja ystävällinen kansa. Loistavia merenrantakohteita, sanoisin uskomattomia....

        Minua kummastuttaa Vietnamin kansan nousu ja anteeksianto.
        Siellä kaikkia kookkaita valkoisia pidetään amerikkalaisina.
        Minua on siellä palveltu moitteettomasti enkä yhtään irvistelijää saatikka kettuilijaa kohdannut.

        Älkää menkö enää Thaimaahan.

        Vietnamin kansa ei enää vihaa USA:ta.
        Eikä Venäjä Suomea vaikka hyökkäsimme Neuvostoliittoon v. 1941.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Parhaita lomakohteita uteliaalle matkailijalle on tänä päivänä Vietnam ja Kampuzea (Kingdom of Cambodia).

        Halvat elinkustannukset ja ystävällinen kansa. Loistavia merenrantakohteita, sanoisin uskomattomia....

        Minua kummastuttaa Vietnamin kansan nousu ja anteeksianto.
        Siellä kaikkia kookkaita valkoisia pidetään amerikkalaisina.
        Minua on siellä palveltu moitteettomasti enkä yhtään irvistelijää saatikka kettuilijaa kohdannut.

        Älkää menkö enää Thaimaahan.

        Mikäs tää "älkää menkö enää Thaimaahan" yllättäen Vikiltä on?

        Haluatko selventää miksi näin mieli on muuttunut?

        "nousu ja anteeksianto"?

        Tosiaan antoivat anteeksi hallinnolleen joka piti kansan kurjuudessa.

        Uskoisin että siihen liittyy televisio ensin ja sitten sosiaalimedia, tajusivat etteivät halua olla takapajuinen sosialistivaltio missä vain eliitti vuolee kultaa kansa syödessä paskaa vaan mukava elintasomaa missä jokainen voi menestyä ja saada asioita joita näkevät eri medioiden kautta.

        Näennäisestihän se on edelleen sosialistinen valtio ja on rajansa mitä siellä voi sanoa ääneen, mutta katukuva länsimaistuu kovalla vauhdilla ja kansalaisten omaisuus kertyy.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Parhaita lomakohteita uteliaalle matkailijalle on tänä päivänä Vietnam ja Kampuzea (Kingdom of Cambodia).

        Halvat elinkustannukset ja ystävällinen kansa. Loistavia merenrantakohteita, sanoisin uskomattomia....

        Minua kummastuttaa Vietnamin kansan nousu ja anteeksianto.
        Siellä kaikkia kookkaita valkoisia pidetään amerikkalaisina.
        Minua on siellä palveltu moitteettomasti enkä yhtään irvistelijää saatikka kettuilijaa kohdannut.

        Älkää menkö enää Thaimaahan.

        Huomauttaisin myös että sieltä saa sekä Coca Colaa että McD ruokaa.

        Toisin kuin takapajuisissa maissa kuten esim. Venäjä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe