Toukokuussa sähköautoja rekisteröitiin kaikkien aikojen suurin määrä eli 4.872 autoa.

Anonyymi-ap

41

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja vetyautojen myynti jälleen nolla. :D

      • Anonyymi

        Joo, hindenburgeja ei kukaan järkevä ostaisi, vaikka nyt joku ultrakallis vetyasemaverkosto joskus 2050-luvulla saataisiinkin rakennettua. Sähköä saa nyt jo kaikkialta.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­N­­y­m­­­f­­­o­m­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17877780u

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Täytyy se sähköauto ostaa kun range on 800 km pakkasella ja latausverkosto kehittyy/selekiytyy. Vielä ovat liian hankalia. Autotkin ovat lastentauteja täynnä.

      • Anonyymi

        Polttikset on ollu niitä lastentauteja täynnä viimeset 130 vuotta. On ihan pelkästään naurettavan pellen argumentti toi "kun range on 800 km pakkasella". Keskimääräinen ajosuorite on n. 40 km päivässä, ja kukaan täyspäinen ei aja 800 km siivuja (vähintäänkin 10-12 h tauotonta ajoa) pysähtymättä tauoille. Latausverkosto aka. sähköverkko on jo tällä hetkellä paljon kehittyneempi kuin polttonesteiden jakeluverkosto...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset on ollu niitä lastentauteja täynnä viimeset 130 vuotta. On ihan pelkästään naurettavan pellen argumentti toi "kun range on 800 km pakkasella". Keskimääräinen ajosuorite on n. 40 km päivässä, ja kukaan täyspäinen ei aja 800 km siivuja (vähintäänkin 10-12 h tauotonta ajoa) pysähtymättä tauoille. Latausverkosto aka. sähköverkko on jo tällä hetkellä paljon kehittyneempi kuin polttonesteiden jakeluverkosto...

        Keskimääräinen ajosuorite ei merkitse mitään , kun valitsen seuraavaa autoa . Jos 40 000 € voisi ostaa sähköauton jolla pääsisi talvella varmasti 350 km ilman latausta , niin voi harkita . Onko vielä sellaista uutta myytävänä ?


      • Anonyymi

        Kieltääkö joku sinua pitämästä taukoja? Ota yhteyttä ammattiliittoon, jos töissä on kielto kahvitauoille. Nyt uusiin autoihin lataa 20 minuutissa 300 km lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltääkö joku sinua pitämästä taukoja? Ota yhteyttä ammattiliittoon, jos töissä on kielto kahvitauoille. Nyt uusiin autoihin lataa 20 minuutissa 300 km lisää.

        Minun autovalintaan ei vaikuta kahvitauot mitenkään . Oliko niitä talvella 350 km pystyviä uusia sähköautoja alle 40 000 € ?


    • Anonyymi

      Ja autojen tilauskanta on silti pienentynyt. Nämä ovat vanhoja tilauksia. Luultavasti syksyllä rekisteröinnit tippuvat reilusti.

      • Anonyymi

        Ja sähköautoja myytiin silti enemmän kuin polttomoottorisia. Ja syksyllä sähköautojen osuus onkin sitten jo 66% rekisteröidyistä uusista ajoneuvoista. Kohta kukaan ei halua enää ostaa uutta polttomoottoriautoa.


      • Anonyymi

        Aika erikoinen näkemys. Loppuvuonna kaikkien autojen myynti ilmeisesti pienenee, mutta sähköautojen suhteellinen osuus kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautoja myytiin silti enemmän kuin polttomoottorisia. Ja syksyllä sähköautojen osuus onkin sitten jo 66% rekisteröidyistä uusista ajoneuvoista. Kohta kukaan ei halua enää ostaa uutta polttomoottoriautoa.

        Höpö höpö,
        Tällä hetkellä polttomoottori-autoja on 94% kaikista autoista.
        Muutama % on sähkö sekä hybridejä yhteensä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toukokuun top10 listalla oli vain ladattavia sähkiksiä ja plugareita, sekä Toyotan latauskelvottomia bensa-autoja. Corolla oli vielä niukasti kärjessä uudella mallilla, joka saatiin toimitukseen, mutta pienellä erolla Tesla Y ja Skoda Enyaq olivat seuraavina.


    • Anonyymi

      Eipä noita määriä voi " vyörynä " pitää . Valitettavan pieniä ovat . Ei tule tänä vuonnakaan 50 000 uutta täyssähköä rekisteriin .

      • Anonyymi

        Ensirekisteröidyistä autoista jo 52 %. Kyllä se on vyöry.

        Onneksi sähköautot hävittävät pian pärisevät surkeudet.
        Onneksi sähköautot vähentävät huoltohenkilöstöä puolella.
        Onneksi autoteollisuudesta häviää 70 % työpaikoista.
        Onneksi "Lada-korjaamot" häviavät
        Onneksi ns. huoltoasemat häviävät.


      • Anonyymi

        "Eipä noita määriä voi " vyörynä " pitää . Valitettavan pieniä ovat . Ei tule tänä vuonnakaan 50 000 uutta täyssähköä rekisteriin ."

        Se vaan että polttiksella ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköautolla tämän päivän Suomessa. Ja tulevaisuudessakin.

        Mietipä sitä että mitä järkeä lydä kymmeniä tuhansia rahaa kiinni uuteen polttikseen jota kukaan ei halua ostaa käytettynä. Niinkuin dieseleille on jo käynyt.


      • Anonyymi

        Iso osa ihmisistä tajuaa miten huono polttomoottori on, monet odottaa vaan että sähköautojen hinnat tulee vielä vähän alas. Tyhmille kyllä myydään öljykirnuja loppuun saakka, eli vielä n. 4-5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröidyistä autoista jo 52 %. Kyllä se on vyöry.

        Onneksi sähköautot hävittävät pian pärisevät surkeudet.
        Onneksi sähköautot vähentävät huoltohenkilöstöä puolella.
        Onneksi autoteollisuudesta häviää 70 % työpaikoista.
        Onneksi "Lada-korjaamot" häviavät
        Onneksi ns. huoltoasemat häviävät.

        Ei huoltoasemat mihinkään häviä. Niillä vain jatkossa ladataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huoltoasemat mihinkään häviä. Niillä vain jatkossa ladataan.

        Ainoastaan ABC-asemat ovat sen jo ymmärtäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä noita määriä voi " vyörynä " pitää . Valitettavan pieniä ovat . Ei tule tänä vuonnakaan 50 000 uutta täyssähköä rekisteriin ."

        Se vaan että polttiksella ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköautolla tämän päivän Suomessa. Ja tulevaisuudessakin.

        Mietipä sitä että mitä järkeä lydä kymmeniä tuhansia rahaa kiinni uuteen polttikseen jota kukaan ei halua ostaa käytettynä. Niinkuin dieseleille on jo käynyt.

        Se että polttiksella on kalliimpaa ajaa , ei mitenkään liity tuohon , ettei tänäkään vuonna , eikä ilmeisesti ensi vuonnakaan myydä 50000 uutta sähköautoa . Uusien autojen myynti hiipuu pahasti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä noita määriä voi " vyörynä " pitää . Valitettavan pieniä ovat . Ei tule tänä vuonnakaan 50 000 uutta täyssähköä rekisteriin ."

        Se vaan että polttiksella ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköautolla tämän päivän Suomessa. Ja tulevaisuudessakin.

        Mietipä sitä että mitä järkeä lydä kymmeniä tuhansia rahaa kiinni uuteen polttikseen jota kukaan ei halua ostaa käytettynä. Niinkuin dieseleille on jo käynyt.

        Jos kokonaiskuluja lasketaan ( yleensä ei saa laskea ) niin polttomoottorilla ei ole 10 kertaa kalliimpaa ajaa . Diisel Lahdessa 1,687 tänään . Autoni kulutus 4,3 l/ 100 km. 4,3 x 1,687 =7,224 €/ 100 km . Pääomakuluja ei ole ( diisel on arvoton sanotaan ) itse huollan . Ai niin range tankillisella yli 1000 km . Tällä mennään vielä n. 4 vuotta . Käyttövoimavero on 360 €/ vuosi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröidyistä autoista jo 52 %. Kyllä se on vyöry.

        Onneksi sähköautot hävittävät pian pärisevät surkeudet.
        Onneksi sähköautot vähentävät huoltohenkilöstöä puolella.
        Onneksi autoteollisuudesta häviää 70 % työpaikoista.
        Onneksi "Lada-korjaamot" häviavät
        Onneksi ns. huoltoasemat häviävät.

        Polttomoottoriautoja Suomessa rekisterissä 2,8 MIJOONAA tällä hetkellä . Mitä tarkoitat "pärisevillä surkeuksilla" ? Jotka pian katoavat ?


    • Anonyymi

      Itämeri on mustanaan laivoja tuomassa Suomeen sähköautoja.

      • Anonyymi

        ....etkä sinä mahda niiden lisääntymisvauhdille yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Vuonna 2025 luultavasti jo 80% uusista rekisteröidyistä autoista on sähköautoja.
      Tämän vuosikymmenen lopussa kaupasta saa uutena pelkästään sähköautoja.
      Muutos on nyt todella rajua!

      • Anonyymi

        Sekä itselataavia Tojoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä itselataavia Tojoja.

        Ns. "itselataava" ei ole varsinainen sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ns. "itselataava" ei ole varsinainen sähköauto.

        Suomessa itselattavien kysyntä loppuu kahden vuoden kuluessa.


    • Anonyymi

      Ne vaan tulee, etkä sinä voi sille mitään.

      • Anonyymi

        Nyt jo myynnistä yli puolet sähköautoja, ensi vuonna ainakin 66%, sitä seuraavana vuonna 80% ja 2026 polttomoottorit alkavat sitten olla aivan marginaalissa kun puhutaan uusien autojen myynnistä.


    • Anonyymi

      Kohta ei muuta myydäkään

      • Anonyymi

        Ketsuppipullo aukeaa, ja polttikset jää taustapeiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketsuppipullo aukeaa, ja polttikset jää taustapeiliin

        hetjtethq e hte


    • Anonyymi

      Läheskään kaikilla ei ole mahdollisuutta ladata edulisesti kotona tai työpaikoilla edes 8A laturilla. Kallis julkinen lataus ei ole järkevä vaihtoehto.

      • Anonyymi

        On se pikalatauskin PALJON halvempaa kuin bensan ostaminen.

        Reijo Ruokanen:
        "OLEN TESTANNUT sähköautoilua kohta kaksi vuotta ilman omaa latauspistettä. Isolle osalle suomalaisista oma latauspiste ei ole mahdollinen. Olen halunnut selvittää, kuinka helppoa tai hankalaa sähköautoilu heille olisi.

        En ole kuuluisa kärsivällisyydestäni. Silti kertaakaan ei ole harmittanut, etten pysty lataamaan kotona.

        Hoidan lataukset normaaleilla kauppareissuilla ilman minuutinkaan ylimääräistä odottelua.

        Pitkiä työmatkoja en aja, kuten ei aja suurin osa muistakaan autoilijoista, mutta Helsingin ja Rovaniemen väliä kuljen autollani useita kertoja vuodessa.

        MAANTIEN VARRELLE on 18 viime kuukauden aikana tullut niin paljon pika- ja suurteholatureita, että matka ei enää vaadi erityistä lataussuunnittelua eikä matka-aikakaan juuri ole pidempi kuin polttomoottoriautolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se pikalatauskin PALJON halvempaa kuin bensan ostaminen.

        Reijo Ruokanen:
        "OLEN TESTANNUT sähköautoilua kohta kaksi vuotta ilman omaa latauspistettä. Isolle osalle suomalaisista oma latauspiste ei ole mahdollinen. Olen halunnut selvittää, kuinka helppoa tai hankalaa sähköautoilu heille olisi.

        En ole kuuluisa kärsivällisyydestäni. Silti kertaakaan ei ole harmittanut, etten pysty lataamaan kotona.

        Hoidan lataukset normaaleilla kauppareissuilla ilman minuutinkaan ylimääräistä odottelua.

        Pitkiä työmatkoja en aja, kuten ei aja suurin osa muistakaan autoilijoista, mutta Helsingin ja Rovaniemen väliä kuljen autollani useita kertoja vuodessa.

        MAANTIEN VARRELLE on 18 viime kuukauden aikana tullut niin paljon pika- ja suurteholatureita, että matka ei enää vaadi erityistä lataussuunnittelua eikä matka-aikakaan juuri ole pidempi kuin polttomoottoriautolla."

        Vaikuttaako pikalataukset akkujen kestoon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaako pikalataukset akkujen kestoon ?

        Ei merkittävästi. Kestoon vaikuttaa eniten ladatun energian kokonaismäärä.
        Akussa on useita prosessoreita pitämässä huolta että latausvirta on olosuhteet huomioon ottaen optimaalinen käyttöiän suhteen.

        Latausta ja purkua akut kestä hvinkin miljoona kilometriä jos ei varsinaista vikaa tulee aiemmin.


    • Anonyymi

      Montako vetyautoa myytiinkään? Ai niin, nolla kappaletta.

      • Anonyymi

        Sama homma ensi vuonna.


    • Anonyymi

      Tuo on pieni määrä tähän kesäkuuhun verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe