Panssari-Sisuhan on 40 vuotta vanha kapistus ja niitä ilmeisesti saa vielä uutenakin, koska Puolustusvoimat niitä lisää hankkii.
https://yle.fi/a/74-20034841
"Puolustusvoimat hankkii Patrialta 91 uutta Pasi-panssariajoneuvoa
Hankintaan sisältyy varaus, jolla Puolustusvoimat voi myöhemmin tilata vielä 70 panssariajoneuvoa lisää."
Heh, armeija hankkii Paseja, kohta varmaan Protoja?
18
250
Vastaukset
- Anonyymi
So?
- Anonyymi
Jotain persujen öyöhtystä, modernilla aseella varustettu PASI on ihan hyvä kone myös nykyaikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain persujen öyöhtystä, modernilla aseella varustettu PASI on ihan hyvä kone myös nykyaikana.
Persujen öyhötystä muka? Kyseessä täytyy olla putinisti. Persut ovat isänmaallista väkeä. Inhoavat Putinin Venäjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen öyhötystä muka? Kyseessä täytyy olla putinisti. Persut ovat isänmaallista väkeä. Inhoavat Putinin Venäjää.
Eikö putinisti tiedä mikä on "Pasi" tässä tapauksessa?
Vinkki: valmistusvuodet 1984–2003. - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17878296w
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
YLE:n toimittajien asiantuntijuus. huokaus. Jutun kirjoittanut varmaan joku viher-vasemmistolainen sivari.
Mutta Patria 6x6 (siis se panssariajoneuvo mitä oikeasti Puolustusvoimat tilasi) on kyllä ihan kelpo hinta/laatusuhde kuljetusajoneuvo.- Anonyymi
Niin pasi on panssari sisu eli se 80 luvun sisun miehistö kuljetusvaunu (XA-180). Tuo patria 6x6 on tämä 2020 luvun samaan tarkoitukseen tarkoitettu vekotin (XA-300). Joka tapauksessa eri sukupolven vehkeistä on kyse.
- Anonyymi
Drooneja ja niiden torjuntaohjuksia tarvittaisiin myös.
- Anonyymi
proto-sisu on sellainen himmeli ettei se kestä mitään todellisia sodan olosuhteita eikä niitä ole yritetty kaupitellakaan maan ulkopuolelle
- Anonyymi
Se menee ja murisee mennessään.
- Anonyymi
No nyt on YLE:kin oikaissut juttuaan ja poistanut pasi-maininnan otsikosta.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009629059.html
Suomen ja Latvian puolustushallinnot kertoivat syksyllä 2021 ensimmäisestä Patria 6x6 -vaunua koskevasta kaupasta, jossa Latvia osti yli 200 vaunua. Kyseessä oli maan historian suurin asekauppa.
Ruotsi on tilannut 20 vaunua, mutta Ruotsista saattaa tulla Patrialle vielä todellinen jättipotti.
Ruotsin asevoimien sivuilla julkaistiin huhtikuussa artikkeli, jossa kerrottiin Ruotsin suunnittelevan vielä 400 vaunun lisätilausta. Vaunut menisivät tykistön sekä pioneeri- ja ilmatorjuntajoukkojen käyttöön.- Anonyymi
Vielä isompi jättipotti olisi jos myös Saksa päätyisi "tarpeeksi hyvään" Patria 6x6:teen. Ja bonuksena eteläinen naapurimme Viro myös.
- Anonyymi
Kais tiät, että autoistakin tulee uusia vuosimalleja. Vaikka Mersukin on ties kuinka vanha kapistus, niin ei ne myynnissä olevat ole niitä vanhoja vaan uusia vuosimalleja.
- Anonyymi
proto. oliko näit sisuja ennen
- Anonyymi
Kun juna vähän tökkäsi protoa se hajosi pieniksi kappaleiksi
- Anonyymi
kokoomus tilaa kokoomukselta - ja valtio makselee eli kansa - ja kokoomusherrat vetää miljoonia tileilleen?
miksi tuokin tehdas ei ole valtion?
panssarit on helppoja tehdä- mutta kokoomus riistää rosvoaa ja korruptoi...? - Anonyymi
Ensi vuonna hommataan koko rahalla Fordson Thames kuormureita. Autot voidaan koota vaikka Uudessakaupungissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958778
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265008- 524502
- 734046
- 543399
- 513286
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573106Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262776Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422555- 432541