Multa paikattiin hammas joku kolme viikkoa sitten, laitettiin muovipaikka. Hammas on vieläkin kipeä erityisesti jotain kovaa ja sitkeää purressa. Joskus myös kuuma vihlaisee ikävästi. Pitäisikö mennä takaisin lekuriin, vai vieläkö odottelen josko menisi ohi ajan kanssa...? Muuten hammasta ei särje, vain purressa.
paikattu hammas kipeä
8
8102
Vastaukset
- muovipaikka
Ikävää sinänsä, että enen paikkausta hammas ei ollut ollenkaan kipeä...
- muovipaikka
Minulla kesti puoli vuotta samanlaisine oireineen.
Meni kipu ohi, kun "purenta" sopeutui paikattuun hampaaseen.
Voi myös olla, että on jäänyt korotusta paikkaan.
- jospa...
..siihen pitäisi aloittaa juurihoito.
Itselläni samanlaisia kokemuksia. - Mazzy
On kai se normaalia. Mulla kans sama juttu, kun paikattu. Yleensä tuskat on loppunu sen jälkeen, kun on uskaltanu rohkeasti puraista, niin, että "paikka on kunnolla paikoillaan". Se kyllä vihlaisee, mutta sen jälkeen ei mulla ainakaan ole ollu enää ongelmia. Ei enää vihlo sen jälkeen kylmät eikä kuumat.
Sama juttu mullakin, että hampaat tulevat kipeiksi vasta paikkauksen jälkeen. Sitä ennen voi purra ja juoda ja syödä kylmiä ja kuumia ruokia ihan miten sattuu. Paikkauksen jälkeen taas joutuu testailemaan, että miltä tuntuu kärsiikö purra, kärsiikö huuhdella suuta kylmällä vedellä.
Jos hammaslääkäri ei oo mitään sanonu, että tartteis juurihoitaa, niin tuskin tarvii. Ainakin mun kokemuksen mukaan, ne useimmin sanovat, jos muunlaisenkin hoidon tarvetta näkyy olevan.
Juurihoidostakin on kokemusta, sen jälkeen minulla ainakin koski siihen hoidettuun hampaaseen ihan pelkkä oleminen. Kävi mielessä, että käyn otattamassa koko hampaan pois, mutta kyllähän tuo sitten ajan kanssa asettu. Kylmä vihloo kyllä vieläkin. Mietin, että pitäskö käydä uudelleen korjauttamassa, mutta ei oo nyt tarpeeks rahaa, jos se ei selviäkään yhellä reissulla.- kunnon puraisulla
Mulla sama juttu, kun uskalsi kunnolla puraista, niin kipu lähti!
- muovipaikka
kokeilla kunnon puraisua. On vaan niin hiton ärsyttävää! Mutta kai se tästä, ootellaan ja kattellaan. Ihan heti en menisi juurihoitoon..
- muovipää
muovipaikka kirjoitti:
kokeilla kunnon puraisua. On vaan niin hiton ärsyttävää! Mutta kai se tästä, ootellaan ja kattellaan. Ihan heti en menisi juurihoitoon..
minulla myös kaksi muovipaikattua hammasta, jo kuukauden kipeät! Mietin, onkohan muovipaikalla taipumusta laajeta kovetettaessa, jolloin hampaaseen syntyy paine ja hermot silloin "puristuksessa"!? Muistelen että amalgaamipaikkojen kanssa ei tällaista ollut.
- hermot menee
muovipää kirjoitti:
minulla myös kaksi muovipaikattua hammasta, jo kuukauden kipeät! Mietin, onkohan muovipaikalla taipumusta laajeta kovetettaessa, jolloin hampaaseen syntyy paine ja hermot silloin "puristuksessa"!? Muistelen että amalgaamipaikkojen kanssa ei tällaista ollut.
pantiin huonon vanhan paikan tilalle muovipaikka. siitä alkoi helvetillinen vihlonta, vettäkään ei voi juoda kuin pilli kurkussa. kaikki vihloo, varsinkin kylmä ja hapan. kuukausi jo kestetty. kävin toisella hammiksella, joka hioi purentaa ja käsitteli hammaskaulan lakalla. ei auttanut. voiko muovipaikka aiheuttaa tälllasta vihlontaa, ja kauanko tätä viitsii sietää?kipu on kova, kuin hermoon porattais...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252970Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351154- 701088
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3521034Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a21965Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808