Onko tanssi yleistä eri seurakunnissa? Sen tiedän että kovaa polemiikkia siitä käydään. Monilla se on jo osa kirkon meininkiä. Moni on eronnut seurakunnasta ylistysmusiikin ja tanssin tähden. Se on ikävää kuultavaa.
Ylistystanssi
6
224
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mitään järkeä aloittaa tanssia jossakin seurakunnan tilaisuudessa, sille löytyy kyllä muitakin paikkoja...
- Anonyymi
kuulemisesta ja Raamatun Sanasta kun on kyse, eikä hauskan pitämisestä kivojen jippojen kanssa
- Anonyymi
Tanssi kuuluu muualle kun kirkkoon.Rahan kerjuukin ja siitä jauhaminen ei kuulu kirkkoon eikä seurakuntaan.
- Anonyymi
Tuntuu vain siltä, kun monessa seurakunnassa on lähdetty tanssimaan lippujen kera. Ja se kestää pitkään. Minä olen varmaan jokin kalkkis kun en oikein innostu asiasta. Mutta ei voi edes sanoa siitä kenellekään kun tulee vastaan täys tyrmäys. Minä en ymmärrä ylistyksestä mitään ja estän voitelun ilmestymistä. Jos näin on niin parempi jäädä kotiin ja lukea Raamattua etten ole esteenä voitelulle.
- Anonyymi
Minusta tuntuu että sen vaikutus ei aukene ulkopuoliselle, olisi kenties hyvä selittää mitä tarkoittaa kun lippuja heilutetaan mitä lippu saa aikan ylistyksessä, yleensä raamatussa kyllä puhutaan käsien kohottamisesta mutta se on rukouksen yhteydessä. Koska en itse ole kokenut tanssia katsellessa sen enempää Hengen vaikutusta kuin ns. normaali rukouksessa en osaa asiaan oikein varmaan suhtautua.
Sen käsittää että esim. silloin kun Mirjam soitteli kun juutalaiset pääsivät toiselle puolelle punaista merta, ja kyllähän juutalaiset tanssivat esim itkumuurin lähellä ja jossain juhlissa. Ehkä tavalliselle suomalaiselle on varmaan outoa että seurakunnassa tanssitaan, kun sen on oppinut yhdistämään esim. balettiin jossa kerrotaan tanssin avulla joku näytelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999