Hyväksytkö Jumalan nimissä valehtelun?

Anonyymi-ap

Uskovaisille ei näytä tuottavan mitään ongelmaa elää alituisessa valheessa. Itse asiassa he elävät valheessa syntymästään hautaansa saakka.

Suomessa on totuttu kuitenkin pitämään totuutta arvossaan ja siksi uskontojen suosio on laskussa. On ymmärretty millainen kasa valheita koko jumaluskoharha on.

34

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Hyväksytkö Jumalan nimissä valehtelun?"

      En hyväksy. En minäkään valehtele Mikki Hiiren nimissä kenellekään mitään.

      • Anonyymi

        Minä uskovaisena valehtelen Jumalan puolesta, koska hän itse ei eväänsä liikauta asian eteen. Sanoinko eväänsä? Ilmeisesti hän on siis taivaallinen hauki. Siksi Raamattukin piti ihmisten kirjoittaa, koska eiväthän hauet kirjoita. Haukio kirjoittaa, mutta hän ei olekaan kala vaan hauki on kala. Sanottakoon tässä semmoisetkin salat, ettei Haukio ole edes horoskoopiltaan kalat. Nielkää siitä pilatut palat.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­­y­m­­­f­­o­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17881812p

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskovaisena valehtelen Jumalan puolesta, koska hän itse ei eväänsä liikauta asian eteen. Sanoinko eväänsä? Ilmeisesti hän on siis taivaallinen hauki. Siksi Raamattukin piti ihmisten kirjoittaa, koska eiväthän hauet kirjoita. Haukio kirjoittaa, mutta hän ei olekaan kala vaan hauki on kala. Sanottakoon tässä semmoisetkin salat, ettei Haukio ole edes horoskoopiltaan kalat. Nielkää siitä pilatut palat.

        Jenni Hauki on siis jumalan vaimo.


    • Uskonto on ihan saatanan kätevä kun siinä voi pahuuden ulkoistaa jumalalle. Normaalisti ihminen antaisi loukkauksen anteeksi mutta sen loukkauksen voi kääntää jumalanpilkaksi, jolloin pilkkaajan voi tappaa. Samoin ihminen ei kehtaisi alistaa toista ihmistä itse, mutta jumala antaa ne käskyt kätevästi, jolloin antisosiaaliset ja narsistiset paskakasat pääsevät toteuttamaan fantasioitaan.

      Sama on valehtelun laita. Valehtelu on ulkoistettu Pyhälle Hengelle, joka suodattaa uskovaisen päähän valikoituja ja uskovaisen harhaista maailmankuvaa tukevia valheita. Tuota Pyhää Henkeä kutsutaan uskovaispiirien ulkopuolella Mortonin demoniksi.

    • Anonyymi

      Ilman valkoisia valheita kaikki sortuisi väkivaltaan.
      Luonnollisesti uskovaisetkin valehtelevat extra enemmän.

      • Anonyymi

        kiitos jeesus kiitos kiitos 🤣


      • Anonyymi

        Valkoisen valheen määritelmäsi on varsin lavea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos jeesus kiitos kiitos 🤣

        Lause itse asiassa kuuluu nykyään:

        "Siitos jeesus, siitos, SIITOS!"


    • Anonyymi

      Kyllä. Suurin osa ihmiskuntaa valehtelee. Miljardit siis. TE USKOVAT.
      On olemassa ateistit. Totuuden torvet. Kyllä.

    • Anonyymi

      > Hyväksytkö Jumalan nimissä valehtelun?

      En.

      "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien *valhettelijain* osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
      Ilm. 21:8

      • Anonyymi

        Kaikkea se Raamattu valehteleekin. Ja uskovaiset uskovat.
        Ihmiset kuolevat vain kerran.


    • Anonyymi

      Kyllähän se Lutherikin kehoitti valehtelemaan uskon puolesta:"Se on hyvä valhe,se on hurskas valhe".

      • Anonyymi

        Jos ihminen saadaan valheen avulla pelastumaan helvetin tulelta tai elämään vanhurskasta elämää, niin silloin valhe kannattaa.

        Kristityt ovat oikein ylpeitä valheistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saadaan valheen avulla pelastumaan helvetin tulelta tai elämään vanhurskasta elämää, niin silloin valhe kannattaa.

        Kristityt ovat oikein ylpeitä valheistaan.

        Entäs kun se valhe paljastuu?
        Mistä kaikesta muusta ristityt valehtelevat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saadaan valheen avulla pelastumaan helvetin tulelta tai elämään vanhurskasta elämää, niin silloin valhe kannattaa.

        Kristityt ovat oikein ylpeitä valheistaan.

        On se vaan lapsellista valehdella helvetin tulesta yhä vielä tänäkin päivänä.
        Olisi sinunkin jo syytä ottaa järki käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saadaan valheen avulla pelastumaan helvetin tulelta tai elämään vanhurskasta elämää, niin silloin valhe kannattaa.

        Kristityt ovat oikein ylpeitä valheistaan.

        Valhetta valheen perään. Jumala, synti, sen sovitus, helvetti, taivas. Kaikki huuhaata. Näitä sitten ahkeraan toistetaan ja valehdellaan. Kutsuvat sitä Totuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saadaan valheen avulla pelastumaan helvetin tulelta tai elämään vanhurskasta elämää, niin silloin valhe kannattaa.

        Kristityt ovat oikein ylpeitä valheistaan.

        Tämä osoittaa hyvin uskovaisten venyvän moraalin. Kun uskotaan taivas-helvetti-satuihin niin ihmisen "pelastaminen" helvetiltä oikeuttaa valhetelun, seksuaalivähemmistön sorron, sananvapauden rajoitukset you name it.


    • Anonyymi

      >>>>"valheessa"<<<<

      eksyttäjiä on ja tulee oleen:

      "nuo , jotka ovat kääntäneet Jumalan totuuden VALHEESSEEN "
      Room: 1: 25

      • Anonyymi

        Joo joo. Mistä päättelet, että "Jumalan totuudella" olisi jotain yheistä todellisuuden kanssa?


    • Anonyymi

      Usko Jumalaan on tunne. Uskovaiselle tunne riittää
      Vain ateistit kinuavat todisteita.

      Varma Tieto

      • Anonyymi

        Juuh
        Vain tunne riittää uskovaisille todellisuuden aitoudesta.


    • Anonyymi

      Totuus ei ole Rakkautta suurempaa.
      Rakkaus peittää ja kätkee kaiken......
      Mutta on silti se joka rakentaa kaiken.

      Mitä hyötyä totuudesta on verrattuna rakkauteen? Onko oikein sanoa kauniskasvoiselle naiselle perseesi on liian pieni eikä tissitkään näytä luomulta. Vai sanoa valheellisesti mutta rakkaudellisesti: Olet kaunein nainen jonka olen kymmeneen vuoteen nähnyt!

      Raamatussa on kymmeniä teemoja joiden arvojärjestystä voi pohtia:

      0 pyhyys
      1 rakkaus
      2 toivo
      3 usko
      4 oikeus
      5 armo
      6 Totuus
      7 rauha
      8 lohdutus
      9 tieto
      10 kieltäymys
      11 jne

      Joka tapauksessa rakkaus on kärkipäässä. ...

      • Anonyymi

        Sinun taulukkosi.


    • Totta kai kristitty hyväksyy valehtelun. Onhan se myös Herran mielipuuhaa.

      23 Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!»

      Tietokilpailukysymys hihuille: mistä Raamatun kirjasta ja luvusta tämä jae on?

      • Anonyymi

        Muistin ulkoa, että 1Kun 22 kertoo tästä ja niinhän se oli:

        1.Kuningasten kirja:
        22:14 Mutta Miika vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, sen minä puhun, minkä Herra minulle sanoo".
        22:15 Kun hän tuli kuninkaan eteen, sanoi kuningas hänelle: "Miika, onko meidän lähdettävä sotaan Gileadin Raamotiin vai oltava lähtemättä?" Hän vastasi hänelle: "Lähde, niin saat voiton; Herra antaa sen kuninkaan käsiin".
        22:16 Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"
        22:17 Silloin hän sanoi: "Minä näin koko Israelin hajallaan vuorilla niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta. Ja Herra sanoi: 'Näillä ei ole isäntää; palatkoot he kukin rauhassa kotiinsa'."
        22:18 Niin Israelin kuningas sanoi Joosafatille: "Enkö minä sanonut sinulle, ettei tämä koskaan ennusta minulle hyvää, vaan aina pahaa?"
        22:19 Mutta hän sanoi: "Kuule siis Herran sana: Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa.
        22:20 Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin.
        22:21 Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
        22:22 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
        22:23 Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

        Miika Jumalan profeettana ennusti oikein, mutta Israelin kuninkaan väärät profeetat ennustivat väärin ja tekivät sen valheen hengen vaikutuksesta, jonka Jumala salli mennä heihin ja suorastaan lähetti ne toimittamaan asiaa, ja niin Israelin kuningas sai sen, mitä oli pyytänyt: valheita ja se koitui hänen turmiokseen sodassa.

        22:34 Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut".
        22:35 Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan.
        22:36 Ja auringon laskiessa kaikui kautta sotajoukon huuto: "Joka mies kaupunkiinsa! Joka mies maahansa!"
        22:37 Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan.
        22:38 Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut.

        Herra oli ennustanut profeettansa kautta, että näin tapahtuisi, ja piti huolen siitä, että profetia toteutuisi lähettämällä valheen hengen Israelin kuninkaan vääriin profeettoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin ulkoa, että 1Kun 22 kertoo tästä ja niinhän se oli:

        1.Kuningasten kirja:
        22:14 Mutta Miika vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, sen minä puhun, minkä Herra minulle sanoo".
        22:15 Kun hän tuli kuninkaan eteen, sanoi kuningas hänelle: "Miika, onko meidän lähdettävä sotaan Gileadin Raamotiin vai oltava lähtemättä?" Hän vastasi hänelle: "Lähde, niin saat voiton; Herra antaa sen kuninkaan käsiin".
        22:16 Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"
        22:17 Silloin hän sanoi: "Minä näin koko Israelin hajallaan vuorilla niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta. Ja Herra sanoi: 'Näillä ei ole isäntää; palatkoot he kukin rauhassa kotiinsa'."
        22:18 Niin Israelin kuningas sanoi Joosafatille: "Enkö minä sanonut sinulle, ettei tämä koskaan ennusta minulle hyvää, vaan aina pahaa?"
        22:19 Mutta hän sanoi: "Kuule siis Herran sana: Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa.
        22:20 Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin.
        22:21 Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
        22:22 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
        22:23 Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

        Miika Jumalan profeettana ennusti oikein, mutta Israelin kuninkaan väärät profeetat ennustivat väärin ja tekivät sen valheen hengen vaikutuksesta, jonka Jumala salli mennä heihin ja suorastaan lähetti ne toimittamaan asiaa, ja niin Israelin kuningas sai sen, mitä oli pyytänyt: valheita ja se koitui hänen turmiokseen sodassa.

        22:34 Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut".
        22:35 Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan.
        22:36 Ja auringon laskiessa kaikui kautta sotajoukon huuto: "Joka mies kaupunkiinsa! Joka mies maahansa!"
        22:37 Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan.
        22:38 Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut.

        Herra oli ennustanut profeettansa kautta, että näin tapahtuisi, ja piti huolen siitä, että profetia toteutuisi lähettämällä valheen hengen Israelin kuninkaan vääriin profeettoihin.

        Koraanissa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin ulkoa, että 1Kun 22 kertoo tästä ja niinhän se oli:

        1.Kuningasten kirja:
        22:14 Mutta Miika vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, sen minä puhun, minkä Herra minulle sanoo".
        22:15 Kun hän tuli kuninkaan eteen, sanoi kuningas hänelle: "Miika, onko meidän lähdettävä sotaan Gileadin Raamotiin vai oltava lähtemättä?" Hän vastasi hänelle: "Lähde, niin saat voiton; Herra antaa sen kuninkaan käsiin".
        22:16 Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"
        22:17 Silloin hän sanoi: "Minä näin koko Israelin hajallaan vuorilla niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta. Ja Herra sanoi: 'Näillä ei ole isäntää; palatkoot he kukin rauhassa kotiinsa'."
        22:18 Niin Israelin kuningas sanoi Joosafatille: "Enkö minä sanonut sinulle, ettei tämä koskaan ennusta minulle hyvää, vaan aina pahaa?"
        22:19 Mutta hän sanoi: "Kuule siis Herran sana: Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa.
        22:20 Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin.
        22:21 Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
        22:22 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
        22:23 Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

        Miika Jumalan profeettana ennusti oikein, mutta Israelin kuninkaan väärät profeetat ennustivat väärin ja tekivät sen valheen hengen vaikutuksesta, jonka Jumala salli mennä heihin ja suorastaan lähetti ne toimittamaan asiaa, ja niin Israelin kuningas sai sen, mitä oli pyytänyt: valheita ja se koitui hänen turmiokseen sodassa.

        22:34 Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut".
        22:35 Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan.
        22:36 Ja auringon laskiessa kaikui kautta sotajoukon huuto: "Joka mies kaupunkiinsa! Joka mies maahansa!"
        22:37 Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan.
        22:38 Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut.

        Herra oli ennustanut profeettansa kautta, että näin tapahtuisi, ja piti huolen siitä, että profetia toteutuisi lähettämällä valheen hengen Israelin kuninkaan vääriin profeettoihin.

        Kuvitteletko, että tuo todistaisi toteutuneesta ennustuksesta? Tarinoita voi kirjoittaa sopivaksi.


    • Anonyymi

      vihin sinut homo transu jumalan nimeen 🤔

      • Anonyymi

        Eli tavallisin tapaus transuissa, heteromies naisten vaatteissa. 😃


    • Anonyymi

      Mailman leipa ei miltään maistu, ellei tässä ole voita leivällä.

      TÄMÄ ON YKSINKERTAINEN TOTUUS ELÄMÄSTÄ
      TÄÄLLÄ LYHYESSÄ HETKESSÄ KANJONISSA - MINKÄ TÄÄLLÄ VIETÄMME.

      • Anonyymi

        LEIVAN TUOKSU:

        MENEN PEITON ALLE JA PIERAISEN, JUMALAN LASNAOLO MA TUNNE SEN -KUN HENGITÄN ELI HAISTELEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LEIVAN TUOKSU:

        MENEN PEITON ALLE JA PIERAISEN, JUMALAN LASNAOLO MA TUNNE SEN -KUN HENGITÄN ELI HAISTELEN.

        Jumala, tuo hajusta tuttu humala.
        Nenässä kirpaisee löyhkä kamala.


      • Anonyymi

        Kieli leivän päällä riittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe