Petri Paavolan harhaoppi helvetistä

Anonyymi-ap

Paavola sanoo tällaista: "Toisin sanoen neljäs Eenokin kirja opettaa, että osa (eivät kaikki) helvetissä (kadotuksessa) olevista ihmisistä lopulta pelastuu, joka on vakavaa harhaoppia... jotkut ihmiset voivat vielä pelastua kuoleman jälkeen kadotuksessa, jossa he ovat puhdistumassa."

Raamattu kertoo profeetta Joonasta, joka kuoli ja oli kolme päivää tuonelan ahdingossa. Joona pääsi pois helvetistä, kun Jumala herätti hänet kuolleista. Paavola on taas väärässä.

Joona 2:
3 ja sanoi: -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. Tuonelan kohdusta minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni.
4 Sinä heitit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröi minut. Sinun tyrskysi ja aaltosi vyöryivät ylitseni.
5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti."
6 Vedet nousivat kaulaani asti, syvyydet saartoivat minut, kaislat kietoutuivat päähäni.
7 Vuorten pohjiin minä painuin, vajosin syvyyksien maahan, sen salvat sulkeutuivat takanani ainiaaksi. Mutta sinä, Herra, minun Jumalani, nostit minut elävänä ylös haudasta.

70

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän Joona ollut helvetin kadotuksessa! Eiks Joona ollu kuolleena ei siis missään kadotuksessa. Tossa mitä lainasit puhutaan helvetin kadotuksesta.

      • Anonyymi

        Joona kyllä kuoli. Raamattu sanoo, että hän nousi ylös haudasta. Hebrea käyttää sanaa sheol, joka merkitsee kuolleitten paikka. Koska hän oli tuonelan ahdigossa, se tarkoittaa helvettiä. Jumala herätti Joonan kuolleista kalavan vatsassa, jossa hän rukoili ja vasta sitten pääsi pois sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona kyllä kuoli. Raamattu sanoo, että hän nousi ylös haudasta. Hebrea käyttää sanaa sheol, joka merkitsee kuolleitten paikka. Koska hän oli tuonelan ahdigossa, se tarkoittaa helvettiä. Jumala herätti Joonan kuolleista kalavan vatsassa, jossa hän rukoili ja vasta sitten pääsi pois sieltä.

        Joona oli profeetta. Joona puhui profetaalisesta Kristuksen kärsimyksistä. Voiko joku vielä olla pimeämpi ja kummallisempi kuin jumalaton, joka esiintyy suurena Raamatun opettaja? Miksi ylipäätään haluat olla Raamatun opettaja, vaikka itsekin tiedät olevasi maailman ihminen, jolla ei ole osaa eikä arpaa Taivasten valtakuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona oli profeetta. Joona puhui profetaalisesta Kristuksen kärsimyksistä. Voiko joku vielä olla pimeämpi ja kummallisempi kuin jumalaton, joka esiintyy suurena Raamatun opettaja? Miksi ylipäätään haluat olla Raamatun opettaja, vaikka itsekin tiedät olevasi maailman ihminen, jolla ei ole osaa eikä arpaa Taivasten valtakuntaan?

        Joona oli ennakkokuva Kristuksesta, minkä takia Joona kuoli ja heräsi kolmen päivän perästä kuolleista. Kristus antoi Joonan merkin.

        Joona 2:1 Mutta Herra pani suuren kalan nielaisemaan Joonan. Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä.

        Matt 12:40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Kukaan ihminen ei kestä elossa veden alla kalan vatsassa kolme vuorokautta. On täysin selvä asia, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona oli ennakkokuva Kristuksesta, minkä takia Joona kuoli ja heräsi kolmen päivän perästä kuolleista. Kristus antoi Joonan merkin.

        Joona 2:1 Mutta Herra pani suuren kalan nielaisemaan Joonan. Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä.

        Matt 12:40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Kukaan ihminen ei kestä elossa veden alla kalan vatsassa kolme vuorokautta. On täysin selvä asia, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista.

        Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi"
        Palstan sokeat ja paatunuut eivät voi selittää ja ymmärtää Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi"
        Palstan sokeat ja paatunuut eivät voi selittää ja ymmärtää Sanaa.

        Oletko varma, ettet ole itse paatunut?


      • Anonyymi

        Eihän Joona ollut helvetin kadotuksessa

        Ei siellä se valaan sisällä ryyppäs ja huuti amerikan lahkoille..Älkää lisäänty väärä uskoiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona oli profeetta. Joona puhui profetaalisesta Kristuksen kärsimyksistä. Voiko joku vielä olla pimeämpi ja kummallisempi kuin jumalaton, joka esiintyy suurena Raamatun opettaja? Miksi ylipäätään haluat olla Raamatun opettaja, vaikka itsekin tiedät olevasi maailman ihminen, jolla ei ole osaa eikä arpaa Taivasten valtakuntaan?

        Joona oli profeetta.

        Just joo varmaan oli:)
        Älä puhu paskaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona oli ennakkokuva Kristuksesta, minkä takia Joona kuoli ja heräsi kolmen päivän perästä kuolleista. Kristus antoi Joonan merkin.

        Joona 2:1 Mutta Herra pani suuren kalan nielaisemaan Joonan. Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä.

        Matt 12:40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Kukaan ihminen ei kestä elossa veden alla kalan vatsassa kolme vuorokautta. On täysin selvä asia, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista.

        On täysin selvä asia, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista.

        Taas saatana idiootti:)
        Onko Joonan äälliö Kristus,kun muka heräsi kuolleista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona kyllä kuoli. Raamattu sanoo, että hän nousi ylös haudasta. Hebrea käyttää sanaa sheol, joka merkitsee kuolleitten paikka. Koska hän oli tuonelan ahdigossa, se tarkoittaa helvettiä. Jumala herätti Joonan kuolleista kalavan vatsassa, jossa hän rukoili ja vasta sitten pääsi pois sieltä.

        Kukaan ei ole vielä viimeisessä tuomion paikassa eli tulijärvessä, helvetissä, jossa kiristellään hampaita, tuli ei sammu eikä mato kuole.

        Pelastumattomat menevät kuolemassa tuonelaan, jossa Jeesuskin kävi saarnaamassa siellä oleville hengille. Uskovat menevät kuolemassa Jumalan luokse. Vasta viimeisessä tuomiossa tuonelan henget nostetaan tuomiolle.


    • Anonyymi

      Joona kuoli. Joona oli Tuonelassa. Tuonela ei ole Helvetti.Joona hukkui mereen. Iso suu hänet poimi kuolleena merestä Jumalan käskyä noujattajen. Isossa Mahassa olevan kuollut Joonas heräsi kuolleista.Hän pääsi Tuonelasta henki ja sielu takaisin saatettuna ruumiiseensa, jossa henki ja sielu asunnossaan takaisin asuivat jälleen.Joonaan jääräpäinen asenne tuli murrettua ja hän kävi hoitamassa työvelvollisuutensa Ninivessä, suurjessa Assyrian pääkaupunjissa.

      Sitten Jumala käski ison suun oksentaa Joonas maan kamaralle jatkamaan keskenjäänyttä tuunia isossa kaupunjissa.

      Jumala on käyttänyt kalaa ja miestä ennenkin tekemään hommija. Kuten käskenyt ottamaan kolikon järven pohjasta suuhun ja sen jälkeen kala jäi kiinni kolikkoa tarvinneelle palvelusmiehelle. Mies sai kolikon kun teki kuten Jumala käski.Kaikki toimi jouhevasti kun mies ei paennut työvelvollisuuttaan kuten jääräpäinen Joonas.

      Tuonelassa on Suuri Rotko, jonka yli ei pääse. Rotko jakaa Tuonelan kahteen alueellisuuteen.Alueveella Aapharahajanmin Helma olewattenh ikuiseen pelastukseen pääseväth.

      Toinen puoli on rikkaan miehen puoli, jossa olewattenh ikuiseen kajotukseen joutuva "jauheliha".

      Näin ynmärjtänyt asijoita. Se, onko Jeesuksen ylösnousemus muuttamoisen jotakin kuolemaan käyveijein nykyosoitteisiin, en ole ottamaisen kantamaista, etten yli Kirjoitusten olisi väittämäisein,

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Tuonela voi olla helvetti, koska se on kuolleiden paikka. Joona oli tuonelan tuskissa, joten hän kärsin helvetin tulessa kolme vuorokautta.

        Joona 2:3 ja sanoi: -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. Tuonelan kohdusta minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonela voi olla helvetti, koska se on kuolleiden paikka. Joona oli tuonelan tuskissa, joten hän kärsin helvetin tulessa kolme vuorokautta.

        Joona 2:3 ja sanoi: -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. Tuonelan kohdusta minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni.

        Joona ei kuollut eikä Joona ollut vedessä, vaan kalan sisällä.


      • Anonyymi

        Selef Urge, et tunne Jeesusta, Joonako astui maan alimpiin paikkoihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona ei kuollut eikä Joona ollut vedessä, vaan kalan sisällä.

        Tämä asia ei ole kiinni sinun mielipiteestäsi. Raamatun mukaan Joona joutui tuonelaan, hebreaksi sheol, joka on kuolleitten paikka. Raamatun mukaan Jumala nosti Joonan haudasta, joka tarkoittaa herätti kuolleista kalan vatsassa, jossa hän anoi armoa ja sen jälkeen pääsi sieltä pois. Kukaan ei elä kolmea vuorokautta kalan vatsassa, jossa ei ole hengitysilmaa vaan voimakkaita happoja. Koita uskoa tämä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selef Urge, et tunne Jeesusta, Joonako astui maan alimpiin paikkoihin?

        Maan alimmilla paikoilla tarkoitetaan meren pohjaa, minne Joona kuoli ja sen jälkeen suuri kala nielaisi Joonan ruumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona ei kuollut eikä Joona ollut vedessä, vaan kalan sisällä.

        Joona upposi meren pohjaan ja vajosin merikasvien keskelle ja kuoli. Sieltä suuri kala nielaisi vatsaansa Joonan ruumiin.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Joona oli kolme vuorokautta helvetissä:

        Biblia:

        Joona 2:3 Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.

        King James Version:

        Joona 2:2 And said, I cried by reason of mine affliction unto the Lord, and he heard me; out of the belly of hell cried I, and thou heardest my voice.


    • Anonyymi

      Eikös katolilaisuudessa asiaa sanota kiirastuleksi.
      Perustelevat sen raamatulla.

      • Anonyymi

        Raamattu ei opeta mitää kiirastulesta. Sen on ihan eri asia kuin Joonan kuolema, kärsimys kolme vuorokautta helvetissä ja sen jälkeinen ylösnousemus kuolleista.


    • Anonyymi

      "Raamattu kertoo profeetta Joonasta, joka kuoli ja oli kolme päivää tuonelan ahdingossa. Joona pääsi pois helvetistä, kun Jumala herätti hänet kuolleista."

      - Joona siis oli aloittajan mukaan helvetissä, jonne Jeesuskin sanoo joutuvansa, ja jossa sitten olikin.

      Matteuksen evankeliumi:
      12:39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
      12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

      - Jeesus pelastui helvetistä jumalanpelkonsa tähden, kuten Joonakin.

      Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

      • Anonyymi

        Joona joutui helvettiin kolmeksi vuorokaudeksi, mutta Jeesus ei sinne mennyt. Jeesus sanoi olevansa kuolemansa jälkeen pelastuneen ristinryövärin kanssa paratiisissa. Jeesuksen kärsimyset ajoittuvat yksin ristille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona joutui helvettiin kolmeksi vuorokaudeksi, mutta Jeesus ei sinne mennyt. Jeesus sanoi olevansa kuolemansa jälkeen pelastuneen ristinryövärin kanssa paratiisissa. Jeesuksen kärsimyset ajoittuvat yksin ristille.

        Jeesus ei joutunut helvettiin, mutta Jeesus julisti voitonsanomaa maan alimmissa paikoissa, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Joona ei kuollut kalan vatsassa, sillä Jumala pystyi pitäämään Joonan elossa. Joona helvetissä huuhaa postaajilta on unohtunut kysyä: Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?


      • Anonyymi

        Taas valhe: "Jeesus pelastui helvetistä jumalanpelkonsa tähden, kuten Joonakin. Jeesus ei koskaan joutunut hevettiin tuomituksi, sillä Hän ei ollut koskaan syntiä tehnyt eikä petosta ollut Hänen suussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas valhe: "Jeesus pelastui helvetistä jumalanpelkonsa tähden, kuten Joonakin. Jeesus ei koskaan joutunut hevettiin tuomituksi, sillä Hän ei ollut koskaan syntiä tehnyt eikä petosta ollut Hänen suussaan.

        >>>Joona ei kuollut kalan vatsassa, sillä Jumala pystyi pitäämään Joonan elossa.<<<

        Mistä olet tempaissut tämän tiedon? Raamatun mukaan Joona kuoli meren pohjassa, josta kala nielaisi vatsaansa Joonan ruumiin. Kalan vatsa oli Joonan hauta, jossa Joona heräsi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei joutunut helvettiin, mutta Jeesus julisti voitonsanomaa maan alimmissa paikoissa, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Joona ei kuollut kalan vatsassa, sillä Jumala pystyi pitäämään Joonan elossa. Joona helvetissä huuhaa postaajilta on unohtunut kysyä: Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?

        Helvetti ei ole maan alimmissa paikoissa vaan taivaassa Jumalan kasvojen edessä. Jeesus julisti evankeliumin kuolleille tulisen järven rannalla.

        Ilm 14:10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.


    • Anonyymi

      Petri Paavola on harhaoppinen kansankiihottaja. Hänen kirjoituksensa ovat lähinnä toisten opettajien arvostelua ja omaa pätemistä. Tässä on otos Paavolan arvostelukirjoitusten otsikoista:

      Donald Trumpin kahdet eri kasvot
      Eenokin kirjan valhe evankeliumi
      Raamattu heprean- ja kreikankieli maan muoto
      Älä riitele maan muodosta
      Opettaako SaulusMedia harhaoppia osa 5
      Jumalan Kaikkivaltiudesta Raamatun valossa
      Sekavaa ja epätervettä uskoa
      Saulus-Lähetys on lakkautettu
      Kalvinismin vakava ongelma
      Vastine videoon 10 Raamattuun tehtyä muutosta
      Ketriel Bladin harhaoppi osa 2

    • Anonyymi

      Hänet (Jeesus) Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Mutta Joonaan kuolema olisi pitänyt.
      Helvetiin tuomittu on lopullisesti tuomittu, eikä muutosta tule.
      "kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme". Rikas mies ymmärsi, ettei hän koskaan pääse pois helvetin tuskasta.

      • Anonyymi

        >>>Helvetiin tuomittu on lopullisesti tuomittu, eikä muutosta tule.<<<

        Joona ei ollut helvettin tuomittu, mutta hän joutui kärsimään rangaistustaan kolme päivää tuonelan ahdingossa, joka on helvetintuli.

        Pitää tehdä ero kahden asian välillä. Viimeisen tuomion jälkeen tuliseen järveen heitetyt eivät sieltä enää pois pääse. Joona oli sellainen harvinainen poikkeus, että hänet vain kastettiin tulessa ja herätettiin sen jälkeen kuolleista.


      • Anonyymi

        Ai niinkö? Tämä asia ole kenekään saarnaajaan mielipiteestä kiinni. Raamattu ilmoittaa selvästi, että Joona joutui tuonelan ahdinkoon, siis helvettiin. Suuri kala oli Joonan hauta, koska kuolleet ruumiit makaavat haudassa. Kolmen päivän päästä Jumala nosti Joonan haudasta siis herätti kuolleista.

        Mitä tulee katoliseen kiirastulioppiin, sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Katoliset luulevat tulevansa puhtaaksi helvetintulessa ja sen jälkeen kaikki pelastuvansa, mutta tämä ei pidä paikkansa eikä sillä ole muutenkaan Raamatullisia perusteita. Mitä tulee Joonaan, niin hänen tapauksella ei ole mitään tekemistä kiirastuliopin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Helvetiin tuomittu on lopullisesti tuomittu, eikä muutosta tule.<<<

        Joona ei ollut helvettin tuomittu, mutta hän joutui kärsimään rangaistustaan kolme päivää tuonelan ahdingossa, joka on helvetintuli.

        Pitää tehdä ero kahden asian välillä. Viimeisen tuomion jälkeen tuliseen järveen heitetyt eivät sieltä enää pois pääse. Joona oli sellainen harvinainen poikkeus, että hänet vain kastettiin tulessa ja herätettiin sen jälkeen kuolleista.

        Joona oli helvetissä, mistä hän pääsi pois kolmen vuorokauden kuluttua. Huomatkaa sana "HELL":

        King James Version:

        Joona 2:
        2 And said, I cried by reason of mine affliction unto the Lord, and he heard me; out of the belly of hell cried I, and thou heardest my voice.


    • Anonyymi

      Raamattu Sanan mukaan: Hänestä (Jeesus) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. Joona todisti ja puhui Jeesuksesta ja Joonan tavoin myös Daavid oli profeetta ja todisti Jeesuksesta: Herra, sinä pelastit minut tuonelasta. Hautaan vaipuvien joukosta sinä toit minut takaisin elämään.
      Koska hän nyt oli profeetta (Daavid) ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
      niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
      Lähes identtisesti, Daavidin sanoin Joona profetoi Jeesuksesta: Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani.

    • Anonyymi

      Joona kastettiin tulessa ja sitten temmattiin sieltä pois.

      Juud 23 Pelastakaa ne, jotka voitte, temmatkaa heidät tulesta!

      Matt 3:11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      • Anonyymi

        Paloiko valas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloiko valas?

        Kalan vatsassa on polttavia vatsahappoja, mutta ei kuollut niistä mitään tiedä. Raamattun mukaan, että Joonan sielu oli kolme vuorokautta helvetissä.

        Biblia:

        Joona 2:3 Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloiko valas?

        King James Versionin mukaan Joonan sielu oli helvetissä kolme vuorokautta:

        Joona 2:2 And said, I cried by reason of mine affliction unto the Lord, and he heard me; out of the belly of hell cried I, and thou heardest my voice.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        King James Versionin mukaan Joonan sielu oli helvetissä kolme vuorokautta:

        Joona 2:2 And said, I cried by reason of mine affliction unto the Lord, and he heard me; out of the belly of hell cried I, and thou heardest my voice.

        Juu, ja sinun sielusi on matkalla helvettiin. Sanan mukaan Joona oli kalan sisällä:
        Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja sinun sielusi on matkalla helvettiin. Sanan mukaan Joona oli kalan sisällä:
        Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä.

        Olet väärässä, koska et osaa Raamattua. Jumala herätti Joonan ruumiin kuolleista kalan vatsassa, jolloin Joona rukoili ja sen jälkeen kala oksensi Joona pois mahastaan.


    • Anonyymi

      Johannes leijona on raateleva peto.

      • Anonyymi

        Mitä tämä tähän asiaan mitenkään kuuluu? Nyt puhutaan Petri Paavolan opetuksista ja niiden raamatullisesta tulkinnasta.


    • Anonyymi

      Jos rukoilet eli puhut Jumalalle, niin olet siinä paikassa, missä rukoilet. Joona rukoili kalan sisällä, näin ollen Joona oli kalan sisällä. Jos joku helvetissä, niin helvetissä olija ei voi puhua meressä olevan kalan sisällä, vaan helvetissä oleva puhuu helvetissä.

      • Anonyymi

        Kalan sisällä oleva voi puhua aivan mitä tahtoo tai mitä Jumala antaa puhuttavaksi.


      • Anonyymi

        Lueppas Joonan kirjan toinen luku paremmin. Jumala herätti Joonan kuolleista suuren kalan vatsassa. Sitten Joona rukoili niitä sanoja, jotka on kirjattu kirjan toiseen lukuun. Lopuksi kala oksensi Joonan ulos mahastaan.

        Mitä tapahtui sitä ennen, niin Joona heitettiin mereen, jonka pohalla hän kuoli hukkumalla. Suuri kala nielaisi Joona ruumiin mahaansa. Joona oli kolme vuorokautta helvetissä, kuten Raamattu kertoo. Lopuksi Joona pääsi sieltä pois, kun Jumala herätti Joonan kuolleista.

        Biblia:

        Joona 2:3 Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.

        King James Version:

        Joona 2:2 And said, I cried by reason of mine affliction unto the Lord, and he heard me; out of the belly of hell cried I, and thou heardest my voice.


    • Anonyymi

      Jeesus antoi Joonan merkin. Jotta Joonan merkki olisi täydellinen ennusmerkki Jeesuksen ylösnousemuksesta, se edellyttää, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista kolmen päivän perästä, miten tapahtuikin.

      Joona 2:1 Mutta Herra pani suuren kalan nielaisemaan Joonan. Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä.

      Matt 12:39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
      40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

      • Anonyymi

        Kuollut ei puhu, etkö sen vertaa ymmärrä. Joona ruokoili eli Joona oli elossa kalan sisällä. Mutta Joona ei tuhoutunut kalan sisällä. Samoin ei Jeesukseen mädäntynyt haudassa olonsa aikana.
        "ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta".
        Raamattu toteaa: Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle. Siis Joona ei sulanut valaan sisällä, vaan kala oksensi kokonaisen Joonaan kuivalle maalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut ei puhu, etkö sen vertaa ymmärrä. Joona ruokoili eli Joona oli elossa kalan sisällä. Mutta Joona ei tuhoutunut kalan sisällä. Samoin ei Jeesukseen mädäntynyt haudassa olonsa aikana.
        "ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta".
        Raamattu toteaa: Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle. Siis Joona ei sulanut valaan sisällä, vaan kala oksensi kokonaisen Joonaan kuivalle maalla.

        Joona heräsi kuolleista kalan vatsassa, minkä jälkeen hän anoi armoa ja vasta sitten pääsi kalan vatsasta pois. Koita jo ymmärtää tämä asia.


      • Anonyymi

        Mistä päättelet, että hän tänne kirjoittelee? Sen voi sinulle sanoa, että tuon kommentin tein minä, enkä sinulle nimeäni kerro.


      • Anonyymi

        "Jeesus antoi Joonan merkin. Jotta Joonan merkki olisi täydellinen ennusmerkki Jeesuksen ylösnousemuksesta, se edellyttää, että Joona kuoli ja heräsi kuolleista kolmen päivän perästä, miten tapahtuikin."

        Näin opettaa myös Petri Paavola.


      • Anonyymi

        Petri Paavolan sivuilta lainaus:

        "Profeetta Joonan kuolema ja henkiin herääminen on esikuvallinen profetia Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Käyn tämän asian läpi Jumalan sanan avulla, jolloin huomaamme, että Joonan merkki on todellakin esikuva Messiaan kuolemasta ja ylösnousemuksesta, kun Herra Jeesus kuoli ja oli maan povessa kolme päivää ja yötä ja nousi ylös Isän oikealle puolelle.

        Jos Joonas ei olisi ollut kuolleena meripedon sisällä, niin Herra Jeesus ei myöskään olisi voinut kuolla, mutta Herra Jeesus kuoli ja nousi ylös kuten Raamattu opettaa.

        Herra Jeesus sanoi, että Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä ja niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä tarkoittaa sitä, että koska Herra Jeesus oli ruumiillisesti kuolleena kolmen päivän ajan, niin samoin myös Joonas oli kuolleena meripedon sisällä kolmen päivän ajan. Herra Jeesus nousi kuolleista ja samoin Jumala nosti Joonaan kuolleista."

        http://www.kotipetripaavola.com/Joonanmerkki.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan sivuilta lainaus:

        "Profeetta Joonan kuolema ja henkiin herääminen on esikuvallinen profetia Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Käyn tämän asian läpi Jumalan sanan avulla, jolloin huomaamme, että Joonan merkki on todellakin esikuva Messiaan kuolemasta ja ylösnousemuksesta, kun Herra Jeesus kuoli ja oli maan povessa kolme päivää ja yötä ja nousi ylös Isän oikealle puolelle.

        Jos Joonas ei olisi ollut kuolleena meripedon sisällä, niin Herra Jeesus ei myöskään olisi voinut kuolla, mutta Herra Jeesus kuoli ja nousi ylös kuten Raamattu opettaa.

        Herra Jeesus sanoi, että Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä ja niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä tarkoittaa sitä, että koska Herra Jeesus oli ruumiillisesti kuolleena kolmen päivän ajan, niin samoin myös Joonas oli kuolleena meripedon sisällä kolmen päivän ajan. Herra Jeesus nousi kuolleista ja samoin Jumala nosti Joonaan kuolleista."

        http://www.kotipetripaavola.com/Joonanmerkki.html

        Johannes leijonan huuruporukalle Joona on Jeesuksen yläpuolella. Joona ei kuollut eikä mennyt helvettiin, sillä Sana todistaa: "Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista." Siis Jeesus astui ls tuonelaa eli helvettiin ja saarnasi vankeudessa oleville hengille. Daavid profetoi samalla tavalla kuin Joonakin: Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
        Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.
        Olen todella, hämmästynyt kuinka paljon uskosta osattomat mm. johannes leijonan ja hänen porukkansa tekevät työtä ja kehittelevät oppejaan näyttääkseen Jeesukseen uskovilta.
        Nikki johannes leijona tietää sisimmässään olevan matkalla kadotukseen. Turvakseen hän on kehittänyt mini-kiirastuliopin, jolla välttää ikuisen tuken rangaistuksen ja jolla hänet temmataan helvetistä takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes leijonan huuruporukalle Joona on Jeesuksen yläpuolella. Joona ei kuollut eikä mennyt helvettiin, sillä Sana todistaa: "Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista." Siis Jeesus astui ls tuonelaa eli helvettiin ja saarnasi vankeudessa oleville hengille. Daavid profetoi samalla tavalla kuin Joonakin: Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
        Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.
        Olen todella, hämmästynyt kuinka paljon uskosta osattomat mm. johannes leijonan ja hänen porukkansa tekevät työtä ja kehittelevät oppejaan näyttääkseen Jeesukseen uskovilta.
        Nikki johannes leijona tietää sisimmässään olevan matkalla kadotukseen. Turvakseen hän on kehittänyt mini-kiirastuliopin, jolla välttää ikuisen tuken rangaistuksen ja jolla hänet temmataan helvetistä takaisin.

        En ota häneen mitään kantaa, mutta sen sanon sinulle, jolla on antipatioita joitakin saarnaajia ja epämääräisiä "porukoita" kohtaan, että Raamattu opettaa ihan selvästi, että profeetta Joona kuoli ja Jumala herätti hänet kuolleista. Tällä tavalla opettaa myös Petri Paavola, josta nyt keskustelemme. Voisit ottaa Paavolan opetuksiin kantaa ja yrittää olla rönsyilemättä muualla.

        Biliassa on alkutekstiin perustuva käännös. Sen mukaan Joona kuoli ja joutui helvettiin, josta Jumala nosti hänet pois kolmen päivän kuluttua. Sama lukee Kuningas Jaakon käännöksessä. Tässä ei pitäisi olla mitään kiivailun aihetta, mutta sinä et näytä pystyvän hyväksymään Raamatun todistusta etkä myöskään Petri Paavola tulkintaakaan asiasta.

        Joona 2:3 Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.

        Jos sinulla on tähän asiaan jotain sanottavaa, niin kerro, missä kohtaa Petri Paavola on väärässä tässä asiassa.


    • Anonyymi

      Paavola on hairahtunut pahasti salaliittoteorioihin, minkä takia hänen raamatunopetuksensa on myös huteraa. Hänellä on hilitön tarve aina arvostella jotakin, eikä hän pysty itse parempaa tilalle antamaan.

    • Anonyymi

      petsku poju paavolaisen listaa etusivulla mitä pitää tärkeinä kirjoituksistaan.

      Tärkeät kirjoitukset
      Jumalan rakkaus ristillä
      Herran Jeesuksen veri uskonelämän perusta
      Jumalan rakkaus parantaa rikkinäisen
      Raamatun kolmiyhteinen yksi Jumala
      Raamattu: Jeesus on Herra
      Jeesus on historiallinen henkilö
      Raamatullinen uskoontulo
      Raamatun opetus että he olisivat yhtä
      Uskovien yhteydestä ykseyteen
      Raamatullinen pelastusvarmuus
      Älä unohda Herraa
      Luomisen todisteet: Jumalan sana
      Muuttukaa mielenuudistuksen kautta
      Tee hyvää, älä tee pahaa
      Väärät väitteet ja totuus
      Roomalaiskirjeen opetuksia
      Iankaikkisen elämän armolahja
      Sinut on luotu Jumalan rakkautta varten
      Sola Scriptura - Yksin Raamattu
      Pyhä Henki avaa ymmärryksen
      Vanhurskauden voimassa pitäminen
      Elämäsi palkinto
      Evankeliumi ja sanan opetus
      Universaalin seurakunnan eksytys

      • Anonyymi

        Mitä tuo muka todistaa? Paavola puhuu yhtä ja tekee toista.

        Sitten kun listataan hänen tuoreimmat artikkelit ja videot, ne ovat suurimmaksi osaksi epätieteellisiä salaliittoteorioita tai toisten saarnaajien haukkumista ja omaa pätemistä.


      • Anonyymi

        Tässä on Petri Paavolan uusimmat julkaisut Rumblessa:

        Devra Davis Totuus älypuhelinten ja langattomien laitteiden säteilystä
        Sota ihmiskunnan sieluista 5G Mind Control Marburg virus
        Kumpi säteilee enemmän Bluetooth kuuloke vai johdollinen kuuloke
        Onko Cornet säteily mittari luotettava
        Älypuhelin testiä säteilymittarin kanssa
        Kuinka paljon älypuhelin säteilee vaarallisesti valmiustilassa
        Älypuhelinten vaarallinen säteily

        Näyttää siltä, että Paavola luulee olevansa itseoppinut insinööri ja lääkäri, joka ei kuitenkaa näistä aiheesta oikeasti mitään tiedä. Paavola jopa tekee kotimittauksia säteilymittarin kanssa ja luulee selvittävänsä sen avulla jotain.

        Sanottakoon kaikille, että on olemassa suuri määrä tieteellisiä tutkimuksia, joiden mukaan matkapuhelinten heikkotehoinen sähkömagneettinen säteily ei aiheuta mitään sairauksia ihmiselle. Ihmiset altistuvat koko ajan sähkömagneettiselle säteilylle mm. ottaessaan aurinkoa. Hiukkassäteily on paljon vaarallisempaa, mutta nykyaikaisissa röntgentutkimuksissa käytettävä hiukkasäteilystä tulee niin pieni annos säteilyä, ettei se aiheuta ihmisille ongelmia. Maapallolla on muutenkin koko ajan taustasäteilyä, minkä ihmiset hyvin kestävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on Petri Paavolan uusimmat julkaisut Rumblessa:

        Devra Davis Totuus älypuhelinten ja langattomien laitteiden säteilystä
        Sota ihmiskunnan sieluista 5G Mind Control Marburg virus
        Kumpi säteilee enemmän Bluetooth kuuloke vai johdollinen kuuloke
        Onko Cornet säteily mittari luotettava
        Älypuhelin testiä säteilymittarin kanssa
        Kuinka paljon älypuhelin säteilee vaarallisesti valmiustilassa
        Älypuhelinten vaarallinen säteily

        Näyttää siltä, että Paavola luulee olevansa itseoppinut insinööri ja lääkäri, joka ei kuitenkaa näistä aiheesta oikeasti mitään tiedä. Paavola jopa tekee kotimittauksia säteilymittarin kanssa ja luulee selvittävänsä sen avulla jotain.

        Sanottakoon kaikille, että on olemassa suuri määrä tieteellisiä tutkimuksia, joiden mukaan matkapuhelinten heikkotehoinen sähkömagneettinen säteily ei aiheuta mitään sairauksia ihmiselle. Ihmiset altistuvat koko ajan sähkömagneettiselle säteilylle mm. ottaessaan aurinkoa. Hiukkassäteily on paljon vaarallisempaa, mutta nykyaikaisissa röntgentutkimuksissa käytettävä hiukkasäteilystä tulee niin pieni annos säteilyä, ettei se aiheuta ihmisille ongelmia. Maapallolla on muutenkin koko ajan taustasäteilyä, minkä ihmiset hyvin kestävät.

        Valahtelet: Tässä yksi monista valheistasi: röntgentutkimuksissa käytettävä hiukkasäteilystä tulee niin pieni annos säteilyä, ettei se aiheuta ihmisille ongelmia.
        Syöpä saattaa olla joillekin ongelma.
        iistattoman hyödyn ohella röntgentutkimuksista on myös haittaa. Osuessaan biologiseen kohteeseen röntgensäteily aiheuttaa suoraa tai välillistä vauriota solun perimään (DNA-molekyyli). Kaikkiaan tunnetaan yli sata säteilyn aiheuttamaa DNA-vauriotyyppiä, jotka jaotellaan seuraavasti: perimän vaurioituminen, jakaantumiskyvyn menetys, muuttuminen syöpäsolun esiasteeksi ja solun kuolema. Vaurioiden vakavuus riippuu solujen kyvystä korjata niitä (Mustonen ja Salo 2002). Jos korjaus palauttaa DNA-rakenteen entiselleen, solu jatkaa elämää normaaliin tapaan. Jos korjaus on virheellinen, vaurio voi periytyä jälkisoluille mutaation kautta, kun seuraavassa solunjakautumisessa mallina on säteilyn seurauksena syntynyt virheellinen DNA. Siten kaikissa kyseisen solun jälkeläissoluissa on virhe juuri kyseisessä DNA:n kohdassa. Tämä ei välttämättä merkitse katastrofia solun kannalta, mutta jos tämän solun jälkeläisiin vuosien kuluttua ilmaantuu toinen mutaatio, voi seurauksena olla tapahtumaketju, joka johtaa syöpäsolun syntymiseen. Syöpäsolun ja sitä kautta syövän syntyminen on paljon edellä kuvattua monimutkaisempi tapahtuma, mutta oleellista syövän syntymisen kannalta on säteilyn aiheuttama DNA-vaurio ja epäonnistuminen sen korjauksessa. Syövän synty voi kestää vuosia, jopa vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelet: Tässä yksi monista valheistasi: röntgentutkimuksissa käytettävä hiukkasäteilystä tulee niin pieni annos säteilyä, ettei se aiheuta ihmisille ongelmia.
        Syöpä saattaa olla joillekin ongelma.
        iistattoman hyödyn ohella röntgentutkimuksista on myös haittaa. Osuessaan biologiseen kohteeseen röntgensäteily aiheuttaa suoraa tai välillistä vauriota solun perimään (DNA-molekyyli). Kaikkiaan tunnetaan yli sata säteilyn aiheuttamaa DNA-vauriotyyppiä, jotka jaotellaan seuraavasti: perimän vaurioituminen, jakaantumiskyvyn menetys, muuttuminen syöpäsolun esiasteeksi ja solun kuolema. Vaurioiden vakavuus riippuu solujen kyvystä korjata niitä (Mustonen ja Salo 2002). Jos korjaus palauttaa DNA-rakenteen entiselleen, solu jatkaa elämää normaaliin tapaan. Jos korjaus on virheellinen, vaurio voi periytyä jälkisoluille mutaation kautta, kun seuraavassa solunjakautumisessa mallina on säteilyn seurauksena syntynyt virheellinen DNA. Siten kaikissa kyseisen solun jälkeläissoluissa on virhe juuri kyseisessä DNA:n kohdassa. Tämä ei välttämättä merkitse katastrofia solun kannalta, mutta jos tämän solun jälkeläisiin vuosien kuluttua ilmaantuu toinen mutaatio, voi seurauksena olla tapahtumaketju, joka johtaa syöpäsolun syntymiseen. Syöpäsolun ja sitä kautta syövän syntyminen on paljon edellä kuvattua monimutkaisempi tapahtuma, mutta oleellista syövän syntymisen kannalta on säteilyn aiheuttama DNA-vaurio ja epäonnistuminen sen korjauksessa. Syövän synty voi kestää vuosia, jopa vuosikymmeniä.

        Sinulla on pallo todella hukassa.

        Ihminen saa niin pienen annoksen röntgensäteitä harvoissa tutkimuksissa, ettei niistä ole juurikaan haittaa. Nykyaikaiset digitaaliset röntgenlaitteet ovat hyvin heikkoteihoisia, joten ne eivät aiheuta syöpää. Esim. hammashoidossa käytetään niitä ja henkilökunnalle ne eivät aiheuta myöskään vaaraa.

        Ihminen saa ulkoilleessaan niin hiukkassäteilyä kuin sähkömagneettista säteilyä, eikä ne normaalista aiheuta mitään suurempia ongelmia ihmiselle. Luonnon taustasäteily on suurempaa suurempaa kuin kännyköiden tai röntgenlaitteiden antama säteilyannos.


    • Anonyymi

      Vai oisko helluntalaisuus,amerikan 1900 luvun puupäitten oppi gay oppia?
      1900-luvun lahko..voi vittu etteä saa nauraa puupäille.
      Petristä en tiedä ,voi olla että molemmat ootte puupäitä..

    • Anonyymi

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet",

      susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole kuolleet, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

      susi julistaa:
      "ei suinkaan KAIKKIA ole sovitettu Jumalan kanssa, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINUT)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra",

      susi julistaa: "eivät suinkaan KAIKKI tunnusta Jeesuksen Kristuksen herrautta Isän Jumalan kunniaksi, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi",

      susi julistaa:
      "ei hän suinkaan KAIKKIA armahda, vaan ainoastaan niitä, jotka uskovat (eli MINUA)."

      Kun Paavali kirjoittaa::
      "Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN, 17 ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA",

      susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole Kristuksessa, vaan ainoastaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa",

      susi kirjoittaa:
      "ei Hänen kauttaan suinkaan KAIKKIA sovitettu, vaan ainoastaan uskovat (eli MINUT)."

      Aina ja KAIKKIALLA, missä Paavali julistaa ilosanoman koskevan erottelematta KAIKKIA, susi ilmestyy paikalle tekemään Paavalin ilosanomaa tyhjäksi.

      Siinä missä Jeesus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot, susiteologi tekee sen minkä ehtii tyhjäksi ilosanomaa Jeesuksen teosta.

      Ja kaiken tämän megalomaanisen narsisminsa JÄLKEEN sudella on otsaa vihjaista, että se, joka tuo esille Paavalin ilosanomaa, joka koskee KAIKKIA, julistaa KORVASYYHYYN!!!

      Suden UMPINARSISTINEN oppi EI ole suden mukaan korvasyyhyoppia, kun taas julistus, jossa julistaja ei katso olevansa piirunkaan vertaa paremmassa asemassa kuin yksikään toinen ihminen, hänen mukaansa on sitä.

      • Anonyymi

        Joten on nturha julistaa evankeliumia: Kaikki pelastuvat automaattisesti, eikö niin?

        Miksiköhän apostolit uhtrasivat henkensäkin aivan turhaan? Kaikkihan kuitenkin pelastuu!

        Vai onko niin, että puhe kaikkien pelastumisesta on hölynpölyä!

        Raamattu sanoo, että vain harvat menevät kapeaa tietä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Eksyttäjä väittää sen tien olevan niin lavea, että kaikki mahtuvat sitä pitkin taivaaseen menemään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten on nturha julistaa evankeliumia: Kaikki pelastuvat automaattisesti, eikö niin?

        Miksiköhän apostolit uhtrasivat henkensäkin aivan turhaan? Kaikkihan kuitenkin pelastuu!

        Vai onko niin, että puhe kaikkien pelastumisesta on hölynpölyä!

        Raamattu sanoo, että vain harvat menevät kapeaa tietä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Eksyttäjä väittää sen tien olevan niin lavea, että kaikki mahtuvat sitä pitkin taivaaseen menemään!

        Hei urpo. MInä juuri julistin evankeliumia eli ilosanomaa siitä, että Jumala sovitti jo KOKO maailman itsensä kanssa Kristuksessa. Juuri TÄMÄN sanoman tähden apostolit uhrasivat itsensä.

        Ja sinä saatanan palvelustehtävässäsi sumennat tätä ilosanomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten on nturha julistaa evankeliumia: Kaikki pelastuvat automaattisesti, eikö niin?

        Miksiköhän apostolit uhtrasivat henkensäkin aivan turhaan? Kaikkihan kuitenkin pelastuu!

        Vai onko niin, että puhe kaikkien pelastumisesta on hölynpölyä!

        Raamattu sanoo, että vain harvat menevät kapeaa tietä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Eksyttäjä väittää sen tien olevan niin lavea, että kaikki mahtuvat sitä pitkin taivaaseen menemään!

        Ja YHTEENKÄÄN yllä olevista Raamatun jakeista sinulla sianpaskaopin levittäjällä ei ollut MITÄÄN SANOTTAVAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei urpo. MInä juuri julistin evankeliumia eli ilosanomaa siitä, että Jumala sovitti jo KOKO maailman itsensä kanssa Kristuksessa. Juuri TÄMÄN sanoman tähden apostolit uhrasivat itsensä.

        Ja sinä saatanan palvelustehtävässäsi sumennat tätä ilosanomaa.

        Miksi sitä ilosanomaa pitää julistaa? Antaa kaikkien olla rauhassa, kun kaikki kuitenkin pelastuu! Sinun mielipiteesi:

        Tämä ei kylläkään ole Raamatun sanoma! Raamattu sanoo että vain harvat pelastuvat!

        Miksi levität valhetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä ilosanomaa pitää julistaa? Antaa kaikkien olla rauhassa, kun kaikki kuitenkin pelastuu! Sinun mielipiteesi:

        Tämä ei kylläkään ole Raamatun sanoma! Raamattu sanoo että vain harvat pelastuvat!

        Miksi levität valhetta!

        Hei urpo! Ilosanoma ON SE, ETTÄ KAIKKI PELASTUVAT!

        Se on nimenomaan ILOsamoma, ILOINEN uutinen eikä mikään saatanallinen uhkavaatimus niin kuin se, jota sinunlaisesi uskonnolliset moukat julistavat. Idiootti!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä ilosanomaa pitää julistaa? Antaa kaikkien olla rauhassa, kun kaikki kuitenkin pelastuu! Sinun mielipiteesi:

        Tämä ei kylläkään ole Raamatun sanoma! Raamattu sanoo että vain harvat pelastuvat!

        Miksi levität valhetta!

        Ja EDELLEENKÄÄN sinä idiootti et lainkaan kommentoi yllä olevia Raamatun jakeita! Törppö!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä ilosanomaa pitää julistaa? Antaa kaikkien olla rauhassa, kun kaikki kuitenkin pelastuu! Sinun mielipiteesi:

        Tämä ei kylläkään ole Raamatun sanoma! Raamattu sanoo että vain harvat pelastuvat!

        Miksi levität valhetta!

        1 Tim. 2:4:n mukaan Jumala TAHTOO KAIKKI IHMISET PELASTUKSEEN.

        Miksi sinä julistat Jumalan TAHDON VASTAISTA eli saatanallista oppiasi???


    • Anonyymi

      Joona ei todellakaan kuollut. Hän oli elävänä suurennkalan vatsassa kolme päivää ja yötä ja lopulta hänet Jumalan tahdon mukaan oksennettiin kuivalle maalle. Miten täällä jotkut tulkitsevat Raamattua täysin väärin.
      Ja toiseksi. Kristitty ei tarvitse yhtään mihinkään noita apokryfikirjoja, jotka eivät ole koskaan kuuluneet osana henkeytettyyn Raamattuun kuten juurikin täällä mainittu Eenokin kirja.
      Huomasitteko jo kuinka saastuttava vaikutus tälläisillä EI Raamatullisilla kirjoilla on ihmisiin. Ne vain sotkevat Raamatussa esitettyjä Jumalan sanan totuuksia kuten täälläkin omin silmin näimme. Tuollaisista Eenokin kirjan vastaavista kirjoista tosi uskovan on on syytä pysyä kaukana.
      Muistathan sinä uskova kristitty ja muut EI- uskovat siellä bittitaajuuksien päässä.....nyt on aika katsoa rohkeasti tulevaisuuteen. Lue ahkerasti Raamattua, että ymmärrät Jumalasi tahdon itseesi nähden oikein. Elä rukouksessa ja rukoustesi mukaan. Kerro mahdollisuuksiesi mukaan evankeliumin pelastavaa sanomaa, koska niin sinun tulisi kristittynä tehdä. Ja mikä tärkeintä. Säilytä elämäntapasi puhtaana moraalisesti. Ole tottelevainen Jumalan tahdolle.

      • Anonyymi

        Olet väärässä.

        Raamattu kertoo aivan selvästi, että Joona kuoli meren pohjassa, josta suuri kala nielaisi vatsaansa Joonan ruumiin. Tämä tulee selvästi esille, kun perhetyy huolella Joonan kirjan toiseen lukuu, mitä sinä et näytä tehneen. Julistat vain omia mielipiteitäsi, jotka eivät perustu Raamattuun.

        Petri Paavola on tässä asiassa samaa mieltä ja tässä on lainaus hänen sivuiltaan:

        "Profeetta Joonan kuolema ja henkiin herääminen on esikuvallinen profetia Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Käyn tämän asian läpi Jumalan sanan avulla, jolloin huomaamme, että Joonan merkki on todellakin esikuva Messiaan kuolemasta ja ylösnousemuksesta, kun Herra Jeesus kuoli ja oli maan povessa kolme päivää ja yötä ja nousi ylös Isän oikealle puolelle.

        Jos Joonas ei olisi ollut kuolleena meripedon sisällä, niin Herra Jeesus ei myöskään olisi voinut kuolla, mutta Herra Jeesus kuoli ja nousi ylös kuten Raamattu opettaa.

        Herra Jeesus sanoi, että Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä ja niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä tarkoittaa sitä, että koska Herra Jeesus oli ruumiillisesti kuolleena kolmen päivän ajan, niin samoin myös Joonas oli kuolleena meripedon sisällä kolmen päivän ajan. Herra Jeesus nousi kuolleista ja samoin Jumala nosti Joonaan kuolleista."

        http://www.kotipetripaavola.com/Joonanmerkki.html


    • Anonyymi

      Missään ei sanota että Joona olisi herätetty ylösnousemuksen kautta. Minä itse uskon näin enkä lähde siitä väittelemään kenenkään kanssa.
      Joonanhan olisi pitänyt kuolla heti kun kala nielaisi hänet. Miten se voi olla mahdollista koska Joona selvästi rukoilee Jumalaa ollessaan sisällä kalan vatsassa Joona 2:9:ssä? Ja huomaa vielä tämä, että Joonan rukous oli melko pitkä. Missä vaiheessa hän siis kuoli? Eihän Joona kuolleena voi rukoilla vai voiko? Jos näin on, niin olihan Joona kuin ihmemies MCKaiver.
      Ja Joonan 2:10:nnessä Jumala käskee kalan oksentamaan Joonan kuivalle maalle. Kuinka Joona voi olla tuossa kuollut kun siinä ei mitään sellaisesta edes mainita.
      Joten minä uskon niin kuin uskon.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe