Sain tällaisen huolestuttavan kuuloisen kirjeen Tunisialaiselta rouvalta. Alkuperäinen englanninkielinen teksti käännetty suomeksi.
--
"Hyvä Jumalan valittu
Kirjoitan sinulle tämän viestin raskaat kyyneleet silmissäni ja suuri suru sydämessäni. Minä olen rouva Rabe Maxi, ja olen sinuun yhteydessä
kotimaastani Tunisiasta. Haluan kertoa sinulle tämän, koska minulla ei ole ketään muuta kelle kertoa kuin sinulle.
Olin naimisissa Willam Brownin kanssa, joka työskenteli Tunisian Burkina-Fason suurlähetystössä yhdeksän vuotta kunnes kuoli vuonna 2012. Olimme naimisissa yksitoista vuotta ilman lasta.
Hän kuoli lyhyen sairauden jälkeen, joka kesti vain viisi päivää. Hänen kuolemastaan saakka päätin olla menemättä uudelleen naimisiin. Kun edesmennyt mieheni oli elossa, hän talletti 15,5 miljoonan US$ (15 miljoonaa viisisataa tuhatta dollaria) pankkiin Burkina Fason pääkaupungissa Ouagadougoussa Länsi-Afrikkassa.
Tällä hetkellä nämä rahat ovat edelleen pankissa. Hän teki tämän rahan saatavilla vientinä, kultaa, sinkkiä, kuparia, Burkina Fason kaivostoiminnasta.
Äskettäin lääkärini sanoi minulle, että en kestä seitsemän kuukauden ajanjaksoa pidempään syöpäongelmani vuoksi. Eniten minua haittaa
aivohalvaussairauteni. Tiedettyäni tilani päätin antaa sinulle nämä rahat, voidakseni huolehtia vähemmän etuoikeutetuista ihmisistä. Sinun tulisi käyttää nämä rahat niin kuin aion tässä neuvoa.
Haluan sinun ottavan 40 prosenttia kokonaisrahasummasta omaan henkilökohtaiseen käyttöösi. Loput 60% rahoista menee hyväntekeväisyyteen, auttamaan ihmisiä kadulla ja auttamaan orpokotia. Kasvoin orpona, eikä minulla ole ketään perheenjäsenenä huolehtimaan että Jumalan huonetta on ylläpidetään. Teen tämän, jotta Jumala antaisi anteeksi syntini ja hyväksyy sen sieluni, koska nämä sairaudet ovat tuoneet niin paljon kärsimyksiä.
Heti kun saan vastauksesi, annan sinulle yhteystiedot pankkiini Burkina Fasossa, ja annan myös pankinjohtajalle antamaan sinulle valtakirja, joka todistaa sinun nykyiseksi edunsaajaksi pankissa oleville rahoille. Tämä siis mikäli vakuutat minulle, että toimit tässä esitetyn toiveeni mukaisesti
Odotan kuulevani sinusta
Olkoon Herramme Kaikkivaltias Sinun kanssasi
Rouva Rabe Maxi "
--
Pitäisikö minun vaan vastata rouva Rabe Maxille sähköpostilla. Vai alanko saman tien varaamaan matkalippuja Tunisiaan, ja kohti hänen sairaalaansa?
Sain kirjeen Tunisiasta. Kuinka menetellä tässä?
10
296
Vastaukset
- Anonyymi
Kysy siltä kaikkivaltiaalta, jos se kerran on siellä.
- Anonyymi
Tuollainen teksti on täydellistä soopaa jo ensimmäiselläkin vilkaisulla. Mutta eivät nuo Afrikan ihmiset tätä kirjoittelua ja lähettelyä ajanvietteeksi tee. Joka päivä joku puolihölmö jää koukkuun, ja häänet lypsetään pala kerrallaan tyhjäksi.
- Anonyymi
Onnittelut. sulla on käynnyt lottovoiton kaltainen tuuri. Älä aikaile, että ei joku kaljakelluntaa harrastava persu laskettele kumivenellään vanhankaupunginlahdelle ja melo Burgina Fasoon esiintyen sinuna ja vedä ohi rahojasi.
- Anonyymi
Kyllä itse korjaisin rahat talteen, ilman muuta.
- Anonyymi
Tuollaisia kutsutaan nigerialaiskirjeiksi, vaikka onkin (muka) Tunisiasta lähetetty.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nigerialaiskirjeet - Anonyymi
Mitä tahansa teetkin, niin aina kannattaa lähettää rahaa kun pyytävät. Jostain kumman syystä kun rahojen siirtäminen sinulle ei koskaan onnistu ilman että sinä maksatkin ensin.
Ja aina kannattaa lähettää lisää rahaa kun pyytävät, kun jostain kumman syystä se ensimmäinen lähettämäsi summa ei koskaan riitä, vaan asiaan tulee aina outoja ongelmia, uudestaan ja uudestaan ja aina tarvitaan lisää ja lisää rahaa.
Minusta itsestäni on käsittämätöntä että voi löytyä niin aivokuolleita typeryksiä, että eivät tajua noin sataprosenttisen ilmiselvää huijausta. Mutta kuten tuosta tekstistä näkyy, niin sillä selvästi tavoitellaan uskovia hihhuleita, eli nimenomaan aivokuolleita jotka uskovat ihan mitä tahansa. Uskovaisuus altistaa myös nigerialaiskirjeille. Kirjeen laatinut oletettavasti muslimi tietää tämän tasan tarkkaan. 😉
Ota vain yhteyttä. Seuraavaksi hän kertoo sulle, kuinka tarvitsee 2000 dollaria lakipalveluihin, jotta voi jakaa rahat tililtään. Jos kysyt, miksi et maksa omilla rahoillasi sitä, hän tarjoilee erilaisia syitä, miksi tilillä olevia varoja ei tällä hetkellä pysty käyttämään xD
Facessa ihmisiä piinaa mm. Sweitsissä asuva "Eija Puranen", jolla oli jo vuonna 2021 "kuukausi" elinaikaa. Tänäkin vuonna hänellä on vain "kuukausi" elinaikaa :D- Anonyymi
Osta äkkiä lentoliput ja lennä sinne.
Ettei joku toinen pääse väliin ja vie miljoonia - Anonyymi
> Haluan sinun ottavan 40 prosenttia kokonaisrahasummasta omaan
> henkilökohtaiseen käyttöösi. Loput 60% rahoista menee
> hyväntekeväisyyteen, auttamaan ihmisiä kadulla
Tuo kuulostaa aika reilulla mielellä annetulta provisiolta. Harva muu tarjoaa 40% palkkiota jonkin pienen asian hoitamisessa.
Tässä se tarkoittaa 6 miljoonaa dollaria, ja esitetty tehtävä vaikittaa todella yksinkertaiselta. Ne tilinavausmaksut kun toki ensin lähettää Tunisiaan, niin sitten voikin jo käydä provisiorahat hakemassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733363
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442172- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251697- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618