Tervetuloa JT seuraan kristilliseen

Anonyymi-ap

Toimimalla näin olet mukana pelastamaan.
Missään muualla se ei ole mahdollista!

44

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta haastat

    • Anonyymi

      Tietoa lahkosta ?

      Lahko on julkaissut kirjan Puhu perustellusti käyttämällä Raamattua.
      Hannah Jurvansuu on verrannut kirjan sisältöä Raamattuun.

      https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

      Voit tehdä itse saman, avaat tuon linkin ja katsot itse Raamatusta.

      (Lahko on väärentänyt Raamatun. tunnuksella UM. Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa. myös oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä. Tuon Barclayn lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi Raamatun väärennöstä. Turusesta näet myös vartiotornin numero- ja sivutiedot varmistautuaksesi)

      • Anonyymi

        Jurvansuu uskoo Entisten JT valheita!


      • Anonyymi

        Näin on ja jollet vielä tule luopioksi, vie roskapussi, lue valokopiot, vältä verilettu itsemurhaan ja kiirettä pussipysäkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on ja jollet vielä tule luopioksi, vie roskapussi, lue valokopiot, vältä verilettu itsemurhaan ja kiirettä pussipysäkille.

        mitä oikein polttelet?


    • Anonyymi

      Mutta kaikesta tärkein tutkittava kirja on: Puhu perustellen peräilmasta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vai puhuu jt vielä kristillisyydestä

        Kun tuota linkkiä selaa, niin näyttää päinvastaiselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai puhuu jt vielä kristillisyydestä

        Kun tuota linkkiä selaa, niin näyttää päinvastaiselta

        Vertaa Raamattuun mitä JT puhuu!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tuo linkin kirja näkyy olevan huolella tehty.
      Otetaan ote:

      Todistaako Johanneksen evankeliumin 20 luvussa ja 28 jakeessa oleva Tuomaan huudahdus, että Jeesus on todella Jumala? (s. 91)
      Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä toista Jumalaa rinnalleen. Siksi tähän ei voida rinnastaa sivulla 91 mainittuja Raamatun kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh 10:34).
      Väkevä Jumala
      Tässä yhteydessä viitataan myös jakeeseen Jes 9:5, jossa Jeesuksen sanotaan olevan "Väkevä Jumala", mutta todetaan, että Jeesuksen ei sanota koskaan olevan Kaikkivaltias Jumala, El Shaddai.
      Jes 10:21 antaa Jehovalle saman nimen, "väkevä Jumala", kuin Jes 9:5
      Jeesukselle. Mielenkiintoista onkin tutkia, kerrotaanko Raamatussa todella kahdesta eri "Väkevästä Jumalasta"? Ja voiko jonkun nimi olla "Jumala", jos hän ei ole Jumala? Ks. myös kommentit nimestä "El Shaddai" osassa "Kolminaisuus". Jos Jeesuksella on kaikki valta (Matt 28:18), eikö hän silloin ole kaikkivaltias? Se, että
      valta on hänelle annettu, ei tee tyhjäksi sitä, että hän on kaikkivaltias.
      Osoittaako Matteuksen 1:23, että Jeesus oli maan päällä ollessaan Jumala?
      (s. 92) Immanuel; "...ja tälle on annettava nimi Immanuel, mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme".
      On totta, että heprealaisiin nimiin usein liittyy Jumalaa tarkoittavia
      el- johdannaisia, eikä se tee nimen omistajasta Jumalaa.
      Jes 7:14 ennustaa saman tapahtuman, missä neitsyt antaa lapselle tämän nimen, ja hepreankielinen alkuteksti ilmoittaa nämä nimet erikseen:"Immanu El", jolloin ei enää puhuta mistä tahansa nimestä, vaan merkitys muuttuu korostamaan nimenomaan Jumalan persoonan läsnäoloa:"Meidän kanssamme on Jumala".

      • Anonyymi

        Lue Urpo se Joh. 20 kokonaan, ehkä silloin tajuat sen, että Tuomas ei pitänyt Jeesusta isä jumalana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Urpo se Joh. 20 kokonaan, ehkä silloin tajuat sen, että Tuomas ei pitänyt Jeesusta isä jumalana!

        No, minkäslaisena Jumalana?
        Vieläkö lahkossanne on voimassa opetus että Tuomas kiroili, tyyliin:" Herra Jumala sentään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minkäslaisena Jumalana?
        Vieläkö lahkossanne on voimassa opetus että Tuomas kiroili, tyyliin:" Herra Jumala sentään".

        Mitä vedät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Urpo se Joh. 20 kokonaan, ehkä silloin tajuat sen, että Tuomas ei pitänyt Jeesusta isä jumalana!

        Juutalainen apostoli Tuomas tuskin olisi sanonut "minun Jumalani" kenellekään muulle kuin sellaiselle, jota pitää kaikkivaltiaana Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen apostoli Tuomas tuskin olisi sanonut "minun Jumalani" kenellekään muulle kuin sellaiselle, jota pitää kaikkivaltiaana Jumalana.

        Et sitten kykene lukemaan kokonaan tuota Joh. 20 lukua!
        Siinä selviää mitä Tuomas tarkoitti!
        Ei uskoa ratkaista yhdellä jakeella, vaan kokonaisuudelle aina!!!!!
        En enää kommentoi vastaaviin typeriin selityksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kykene lukemaan kokonaan tuota Joh. 20 lukua!
        Siinä selviää mitä Tuomas tarkoitti!
        Ei uskoa ratkaista yhdellä jakeella, vaan kokonaisuudelle aina!!!!!
        En enää kommentoi vastaaviin typeriin selityksiin!

        Ei sitä yhdellä jakeella ratkaistakaan, mutta tuo kohta viittaa siihen, että Tuomas piti Jeesusta Jumalana. On tietysti myös toiseen suuntaan viittaavia kohtia. Arvaatko miksi? Koska Raamattu on ristiriitainen ja siihen on valikoitu erilaisia uskonkäsityksiä sisältäviä tekstejä, jotka eivät sovi kaikilta osin yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kykene lukemaan kokonaan tuota Joh. 20 lukua!
        Siinä selviää mitä Tuomas tarkoitti!
        Ei uskoa ratkaista yhdellä jakeella, vaan kokonaisuudelle aina!!!!!
        En enää kommentoi vastaaviin typeriin selityksiin!

        Et pysty kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä yhdellä jakeella ratkaistakaan, mutta tuo kohta viittaa siihen, että Tuomas piti Jeesusta Jumalana. On tietysti myös toiseen suuntaan viittaavia kohtia. Arvaatko miksi? Koska Raamattu on ristiriitainen ja siihen on valikoitu erilaisia uskonkäsityksiä sisältäviä tekstejä, jotka eivät sovi kaikilta osin yhteen.

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty kommentoimaan.

        Oikein, en tietenkään Urpon kanssa!
        Keskity enemmän Aku ankkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kykene lukemaan kokonaan tuota Joh. 20 lukua!
        Siinä selviää mitä Tuomas tarkoitti!
        Ei uskoa ratkaista yhdellä jakeella, vaan kokonaisuudelle aina!!!!!
        En enää kommentoi vastaaviin typeriin selityksiin!

        Luin tuon luvun kokonaan, eikä siinä ollut mitään sellaista, joka olisi kumonnut Tuomaksen sanat Jeesukselle:" Minun Herrani, minun Jumalani".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon luvun kokonaan, eikä siinä ollut mitään sellaista, joka olisi kumonnut Tuomaksen sanat Jeesukselle:" Minun Herrani, minun Jumalani".

        Ok.
        Et ymmärrä!
        Samassa luvussa, Jeesus sanoo mm. Tuomakselle:
        Minun jumalani ja isäni ja teidän (opetuslasten) isänne ja Jumalanne!!!!!
        Tuomas siis tiesi, että Jeesus oli Jumalan poika!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.
        Et ymmärrä!
        Samassa luvussa, Jeesus sanoo mm. Tuomakselle:
        Minun jumalani ja isäni ja teidän (opetuslasten) isänne ja Jumalanne!!!!!
        Tuomas siis tiesi, että Jeesus oli Jumalan poika!!!

        Jeesus ei ole Isä Jumala vaan Jumalaksi meille asetettu.
        Tuhannen vuosijakson lopulla hän antaa KAIKEN vallan takaisin Isälleen.
        Mitä sinä sekoilet?
        Tuomas tiesi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole Isä Jumala vaan Jumalaksi meille asetettu.
        Tuhannen vuosijakson lopulla hän antaa KAIKEN vallan takaisin Isälleen.
        Mitä sinä sekoilet?
        Tuomas tiesi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Urpo se Joh. 20 kokonaan, ehkä silloin tajuat sen, että Tuomas ei pitänyt Jeesusta isä jumalana!

        Tuomas näki Jeesuksessa Jumalan.

        2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.


    • Anonyymi

      Vanha suola janottaa!

    • Anonyymi

      Tervetuloa huijari JT:n joukkoon. Niinkö?
      Pysykää erossa noista kirotuista. Gal. 1: 6-9.

      • Anonyymi

        Jeesus on jumalan poika


      • Anonyymi

        Ken tahtoo, saa veljeillä lahkojen kanssa, JT eivät sitä tee ja sille on hyvä syy, tehdä Jumalan tahto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ken tahtoo, saa veljeillä lahkojen kanssa, JT eivät sitä tee ja sille on hyvä syy, tehdä Jumalan tahto!

        Jehovan todistajat ovat kiinni omassa lahko-kultissaan.
        Paholainen ei tahdo, että kukaan lähtisi sieltä pois.
        Lähtijöitä uhkaillaan ja heille mökötetään.
        Kauhea lahko. Kuin vapaamuurarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat ovat kiinni omassa lahko-kultissaan.
        Paholainen ei tahdo, että kukaan lähtisi sieltä pois.
        Lähtijöitä uhkaillaan ja heille mökötetään.
        Kauhea lahko. Kuin vapaamuurarit.

        JT toimii Raamatun sanan mukaan.
        Puhu sinä mitä lystäät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT toimii Raamatun sanan mukaan.
        Puhu sinä mitä lystäät!

        Niinkö?
        Oletko uudestisyntynyt? Kukaan uudestisyntymätön ei pääse Jumalan valtakuntaan. Jumalan valtakunta on sekä taivaassa, että maanpäällä. Eiks vaan?
        Mitenkäs on sen valehtelun laita? Harrastatko sinä sitä, nimittäen sitä sanoilla teokraattinen sodankäynti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?
        Oletko uudestisyntynyt? Kukaan uudestisyntymätön ei pääse Jumalan valtakuntaan. Jumalan valtakunta on sekä taivaassa, että maanpäällä. Eiks vaan?
        Mitenkäs on sen valehtelun laita? Harrastatko sinä sitä, nimittäen sitä sanoilla teokraattinen sodankäynti?

        Jeesus on Jumalan poika!
        Tiedätkö mitä se tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika!
        Tiedätkö mitä se tarkoittaa?

        " Jeesus on Jumalan poika! "

        Jumala lähetti enkelin.
        Luukas 1:26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin
        Luukas 1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi

        -Tuo 1:32 sanoo, että "pitää kutsuttaman"
        Ja, esim. Joh. 1:1 ilmoittaa syvällisesti, totuuden, mikä hän oli, Jumala !


    • Anonyymi

      Kenenkään läheinen seura ei kiinnosta. Etäseura joskus asioidessa saattaa olla paikallaan. Mutta jatkuva seurustelu JT kanssa ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-07-27 15:32:11

      " JT toimii Raamatun sanan mukaan. "

      Oho.

      Potkuthan siitä saisi

      Markus 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua"

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi myös: Isä lähetti minut maan päälle!
        ohottelemalla se ei muutu toiseksi!


    • Anonyymi

      Kyllä on paljon palstalla tyhjänpuhujia!
      Menkää töihin, muuten teistä ei ole mitään hyötyä!

    • Anonyymi

      Olet veli oikeassa!

    • Anonyymi

      "Uudestisyntyneelle" yhden raamatun luvun lukeminen on jo huippu saavutus, ole ylpeä siitä.

      • Anonyymi

        Koko Raamattu pitää lukea alusta loppuun, muuten lahkot vie mennessään hölinöillään!


    • Anonyymi

      Oikein aloittaja viestittää!

    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-08-02 12:06:10

      " Jeesus sanoi myös: Isä lähetti minut maan päälle! "

      Raamatussa, Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana (lainauksia K. O. Syvännön "Vanhan testamentin käännös-virheistä"): jae 22 Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua." Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."
      (oikea käännös): "Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, ennen kuin maata olikaan." Vanha suomalainen käännöskin sanoo loppuosan: "Alussa ennenkuin maa oli.." Jae 25: "...synnyin minä". Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7;

      Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5 lainaavat Isä Jumalan sanoja:"Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin". Kaikkivaltias Jumala synnytti Pojan itsestään, omasta olemuksestaan. Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että "Kaikkivaltias Jumala", jonka käännämme suomeksi heprealaisesta nimestä "El Shaddai", merkitsee alkukielessä sananmukaisesti käännettynä "Jumalaa, jolla on äidin rinnat". "Kaikkivaltias" ei ole heprean tuntijoiden mukaan oikea eikä onnistunut käännös, vaan oikeampi olisi "Kaikkiriittävä". Jumala siis synnytti Pojan itsestään, jolloin Poika on osa hänen iankaikkista itseään ja olemustaan, tavallaan Jumalan "osa". Vasta myöhemmin alkoi luomistyö, jossa heitä molempia tarvittiin.

      Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe