Tämäkö on sitten ihan OK?

Palstalla on mesottu siitä, kuinka SETA oikein "riehuu" kouluissa. No ei riehu. Itse opehommia yli 30 vuotta tehneenä en ole koskaan törmännyt SETAn edustajiin kouluissa. Sen sijaan uskonnollisia hörhöjä siellä on riittänyt. Milloin aamunavauksen pitäjinä ja milloin jonkun uskonnollisen opettajan kutsumina.

Mutta osataan sitä kirkoissakin. Ja tämä ei ole mitään eilispäivää ja ihan tätä nykyistä aikaa. Nimittäin parasta aikaa Helsingin Tuomiokirkossa esitettään "humoristiseksi" tarkoitettua lastennäytelmää, jossa on mm seuraava kohtaus:

"Musikaalissa kaislahameeseen ja turbaaniin pukeutuneet ihmissyöjäheimon jäsenet vangitsevat lähetystyötä tekevät lapset, ja laittavat heidät pataan keitettäväksi."

Että siis tälläistä. Ja asiaa puolustellaan sillä, että esityksessä on mukana myös maahanmuutajalapsia. Jippiimission nettisivulla kerrotaan, että musikaalia tullaan esittämään uudestaan eri paikkakunnilla ensi vuoteen saakka. Seuraavan kerran musikaali esitetään helluntailiikkeen juhannuskonferenssissa Keuruulla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c97df87-f1df-4f5e-8d8d-12039c998f81

18

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedämme kyllä, että sinä olet homo.
      Voit lopettaa sen mainostamisen ja keskustella luterilaisuudesta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjä oli luterilainen.

        Pitääkö olla luterilainen että voi keskustella luterilaisuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjä oli luterilainen.

        Todista, että oli luterilainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos halutaan keskustella luterilaisuudesta, niin miksi sitten tehdään aloitus https://keskustelu.suomi24.fi/t/17889030/tmv-pasi-turunen-vastasi-hyvin
        vaikka Pasi Turunen on hellari?

        ”…vaikka Pasi Turunen on hellari?”

        Turunen ei ole helluntailainen. Hän edustaa Yhdysvaltalaista valkoista evankelikaalisuutta, joka on lähellä kalvinismia.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”…vaikka Pasi Turunen on hellari?”

        Turunen ei ole helluntailainen. Hän edustaa Yhdysvaltalaista valkoista evankelikaalisuutta, joka on lähellä kalvinismia.

        No eikä edusta mitään evankelikaalisuutta, ennemmin edustaa perus-luterilaista käsitystä.

        Olen sitä mieltä, että nää sun analyysit menee jatkuvasti ohi totuuden, joten kannattaviakohan jättää ne asioista jotain tietäville ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikä edusta mitään evankelikaalisuutta, ennemmin edustaa perus-luterilaista käsitystä.

        Olen sitä mieltä, että nää sun analyysit menee jatkuvasti ohi totuuden, joten kannattaviakohan jättää ne asioista jotain tietäville ?

        Kannattaisikohan, po.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikä edusta mitään evankelikaalisuutta, ennemmin edustaa perus-luterilaista käsitystä.

        Olen sitä mieltä, että nää sun analyysit menee jatkuvasti ohi totuuden, joten kannattaviakohan jättää ne asioista jotain tietäville ?

        Turunen kannattaa uskovien kastetta/aikuiskastetta


    • ”Itse opehommia yli 30 vuotta tehneenä en ole koskaan törmännyt SETAn edustajiin kouluissa. Sen sijaan uskonnollisia hörhöjä siellä on riittänyt.”

      Tunnen myös monia opeja. Vain yksi yläluokkia opettanut on sanonut, että heillä käy monia vierailijoita, joista yksi on ollut Setan edustaja. Joten ei ole tainnut olla ryysistä :D

      ”Nimittäin parasta aikaa Helsingin Tuomiokirkossa esitettään "humoristiseksi" tarkoitettua lastennäytelmää…”

      Luin vähän taustoja tuosta Jippii missiosta. Sinällään se on hyvä juttu.
      alun perin se on alkanut 1998 Suomessa Fida International -lähetysjärjestön lapsityössä ja siitä se on levinnyt eri suuntausten seurakuntiin. Kuoroja toimii niin helluntaiseurakunnissa ja vapaakirkoissa, pelastusarmeijassa kuin luterilaisissa, baptistikirkoissa sekä katolisen kirkon lapsityössä.

      Mutta tällä kertaa on tapahtunut paha moka käsikirjoituksessa.
      ”…Jippii-lastenkuoron lähetystyötä käsittelevässä musikaalissa alkuperäiskansoja kuvataan villeinä kannibaaleina”
      ”Musikaalissa esimerkiksi kaislahameeseen ja turbaaniin pukeutuneet ihmissyöjäheimon jäsenet vangitsevat lähetystyötä tekevät lapset, ja laittavat heidät pataan keitettäväksi. Lukijan lähettämässä videossa näkyy lavasteita, joihin on maalattu palmupuita ja savimajoja.”
      ”…samassa kohtauksessa heimolaisia esittävät lapset esimerkiksi tappelevat keskenään ruuasta.”


      Siis tässä levitetään kuvaa jostain 60 luvun hyvin kolonialistisesta näkökulmasta niin vahvaa ennakkoluuloista ja vääristynyttä maailmaa, jota ei ole olemassa. (Muistelen että viimeisin ihmissyöntitapaus taisi olla Venäjällä).

      ”Kyseessä on humoristinen ja leikkimielinen kohtaus, se ei ole millään tavalla pelottava. Sen tarkoitus on näyttää, että vielä on saavuttamattomia heimoja, missä tarvitaan evankeliumia…”

      Tämä Rossin perustelu on todella omituinen. Taitaa olla, että noita löytynee vain jostain Etelä-Amerikan viidakoista? Muut ”heimot” on taidettu jo löytää.

      ”Rossi sanoo, että käsikirjoitus pidetään ennallaan. – Mutta jatkossa täsmennetään, että heimokohtaus sijoittuu Tyynenmeren saaristoon, ei Afrikkaan.”

      Siis mitenkä? Mitä tuo asiaa muuttaa mitenkään positiiviseksi?

      • Anonyymi

        Eli siis ko. yhteisön mielestä asiassa ei ole mitään moitittavaa, koska se on huumoria.
        Hahhahhaa, onpa hauskaa. Pataan vaan!
        Varmaan lapsiakin naurattaa, kun tapaavat mustaihoisen ihmisen ja miettivät. onkohan tuokin heittänyt valkoisia lapsia pataan. Kysyvät ehkä ihan läpällä.
        Mitä! Eikö se olisikaan sopivaa? Miksei, näin sellaista kirkossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis ko. yhteisön mielestä asiassa ei ole mitään moitittavaa, koska se on huumoria.
        Hahhahhaa, onpa hauskaa. Pataan vaan!
        Varmaan lapsiakin naurattaa, kun tapaavat mustaihoisen ihmisen ja miettivät. onkohan tuokin heittänyt valkoisia lapsia pataan. Kysyvät ehkä ihan läpällä.
        Mitä! Eikö se olisikaan sopivaa? Miksei, näin sellaista kirkossa.

        Nyt on moni kirkon jäsen kyseenalaistanut tuon, eikä hyväksy moisia.


    • Anonyymi

      "Itse opehommia yli 30 vuotta tehneenä en ole koskaan törmännyt SETAn edustajiin kouluissa" ?

      Miksi valehtelet, tuollaisella ulosajolla, minkä omaat, ei opettajaksi yksinkertaisesti voi kukaan päätyä.
      Lukuisat kirjoitusvirheet ja tietämättömyys monistakin asiosta, eivät nyt vaan istu opettajan ammattiin.

      Kehitit tarinan, että olisit jäänyt mukamas eläkkeelle on täyttä valhetta.
      Keksit tämän selityksen, kun monet ihmettelivät, miten voit viettää kaiket päivät foorumilla, vaikka olet mukamas opettaja.
      Foorumihistoriasi perusteella, olet viettänyt täällä ihmisiä pilkkaamassa yli 100 sivun verran ja aina aiheena uskovat ihmiset ?
      Onko tuollainen käytös mielestäsi oppineen ihmisen käyttäytymistä ?

      • Jaa. niinkö sinä sanelet. Mutta asian on niin kuin kerron. Reli 1.12 jäi eläkeelle kuten monet muutkin suomalaiset. Silloin sai kiva korotuksen, reilut 200 euroa eläkkeeseen. Nyt minulle on tarjottu äitiyslomansijaisuutta syyslukukaudeksi- Lisäksi on tarjottu toistakin paikkaa. Joten koeta nyt vaan tasottua siihen ajatukseen, että asia on siten kun kerron.

        Ja mitä tulee "käytökseen" niin kerros nyt mitä "loukkaavaa" olen tässä kirjoittanut? Ei se että ei usko teidän jumalaanne ole mikään huono käytöstä. Eikä sekään että tek? ee jutusta kriittisiä kysymyksiä ole huonoa käytöstä. Se on keskeinen länsimaista tiedettä. Se että te fundut ette osaa vastata niihin kertoo osaa kohdalleen. Varsinkin kun hermostutte asiasta,

        Ynnä vielä miten tämä teidän käytös? Onko se kovinkin kristillistä puuhaa heittää ruksit he ti sen päälle, jos ei toinen on eri mieltä? Ynnä sen jälkeen nimitellä kyseistä henkilöä homoksi, pedofiiksi, idiootiksi, sekopääksi yms yms yms....? Ilman että on koskaan edes tavannut kyseistä henkilöä.

        Mutta sovitaan kuule niin että mehän voimme tavata. Kerro toki aika ja paikka, niin katsotaan miten saadaan aikataulut sopimaan yhtee.n. Itse asiassa minullehan nyt sopii oikeastaam milloin vain kun olen eläkkeellä. Varsinkin jos ja kun asut tässä pk-seudulla. Jäänpä odottamaan viestiäsi...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaa. niinkö sinä sanelet. Mutta asian on niin kuin kerron. Reli 1.12 jäi eläkeelle kuten monet muutkin suomalaiset. Silloin sai kiva korotuksen, reilut 200 euroa eläkkeeseen. Nyt minulle on tarjottu äitiyslomansijaisuutta syyslukukaudeksi- Lisäksi on tarjottu toistakin paikkaa. Joten koeta nyt vaan tasottua siihen ajatukseen, että asia on siten kun kerron.

        Ja mitä tulee "käytökseen" niin kerros nyt mitä "loukkaavaa" olen tässä kirjoittanut? Ei se että ei usko teidän jumalaanne ole mikään huono käytöstä. Eikä sekään että tek? ee jutusta kriittisiä kysymyksiä ole huonoa käytöstä. Se on keskeinen länsimaista tiedettä. Se että te fundut ette osaa vastata niihin kertoo osaa kohdalleen. Varsinkin kun hermostutte asiasta,

        Ynnä vielä miten tämä teidän käytös? Onko se kovinkin kristillistä puuhaa heittää ruksit he ti sen päälle, jos ei toinen on eri mieltä? Ynnä sen jälkeen nimitellä kyseistä henkilöä homoksi, pedofiiksi, idiootiksi, sekopääksi yms yms yms....? Ilman että on koskaan edes tavannut kyseistä henkilöä.

        Mutta sovitaan kuule niin että mehän voimme tavata. Kerro toki aika ja paikka, niin katsotaan miten saadaan aikataulut sopimaan yhtee.n. Itse asiassa minullehan nyt sopii oikeastaam milloin vain kun olen eläkkeellä. Varsinkin jos ja kun asut tässä pk-seudulla. Jäänpä odottamaan viestiäsi...

        Ym-mär-rätkö sel-vää pu-het-ta, mulla ei ole mitään haluja tavata kaltaistasi i-di-oot-tia ?

        Tässä nyt tavattiin pätkä ja se riittänee...

        Mitäpaitsi, mikäli tavattaisiin, joutuisit imemään ravintoa pillillä pari kuukautta, kunnes kalusto paranee.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaa. niinkö sinä sanelet. Mutta asian on niin kuin kerron. Reli 1.12 jäi eläkeelle kuten monet muutkin suomalaiset. Silloin sai kiva korotuksen, reilut 200 euroa eläkkeeseen. Nyt minulle on tarjottu äitiyslomansijaisuutta syyslukukaudeksi- Lisäksi on tarjottu toistakin paikkaa. Joten koeta nyt vaan tasottua siihen ajatukseen, että asia on siten kun kerron.

        Ja mitä tulee "käytökseen" niin kerros nyt mitä "loukkaavaa" olen tässä kirjoittanut? Ei se että ei usko teidän jumalaanne ole mikään huono käytöstä. Eikä sekään että tek? ee jutusta kriittisiä kysymyksiä ole huonoa käytöstä. Se on keskeinen länsimaista tiedettä. Se että te fundut ette osaa vastata niihin kertoo osaa kohdalleen. Varsinkin kun hermostutte asiasta,

        Ynnä vielä miten tämä teidän käytös? Onko se kovinkin kristillistä puuhaa heittää ruksit he ti sen päälle, jos ei toinen on eri mieltä? Ynnä sen jälkeen nimitellä kyseistä henkilöä homoksi, pedofiiksi, idiootiksi, sekopääksi yms yms yms....? Ilman että on koskaan edes tavannut kyseistä henkilöä.

        Mutta sovitaan kuule niin että mehän voimme tavata. Kerro toki aika ja paikka, niin katsotaan miten saadaan aikataulut sopimaan yhtee.n. Itse asiassa minullehan nyt sopii oikeastaam milloin vain kun olen eläkkeellä. Varsinkin jos ja kun asut tässä pk-seudulla. Jäänpä odottamaan viestiäsi...

        "Onko se kovinkin kristillistä puuhaa heittää ruksit he ti sen päälle, jos ei toinen on eri mieltä? Ynnä sen jälkeen nimitellä kyseistä henkilöä homoksi, pedofiiksi, idiootiksi, sekopääksi yms yms yms....? Ilman että on koskaan edes tavannut kyseistä henkilöä."

        OIkeasti tuota kutsutaan panetteluksi. Joka on siis syntiä - tosin joidenkin uskovien mukaan se taitaa olla sitä heidän "evankeliointiaan" ?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Onko se kovinkin kristillistä puuhaa heittää ruksit he ti sen päälle, jos ei toinen on eri mieltä? Ynnä sen jälkeen nimitellä kyseistä henkilöä homoksi, pedofiiksi, idiootiksi, sekopääksi yms yms yms....? Ilman että on koskaan edes tavannut kyseistä henkilöä."

        OIkeasti tuota kutsutaan panetteluksi. Joka on siis syntiä - tosin joidenkin uskovien mukaan se taitaa olla sitä heidän "evankeliointiaan" ?

        Se on oikein hyvää evankeiointia. Toivottavasti harrastavat sitä laajasti ja muuallakin kun täällä suoli24 palstalla. Mitä enemmän oikeaa kuvaa uskonnon aiheuttamasta mielettömyydestä levitetään sitä nopeammin se aikaansaa että koko riesasta päästään eroon.

        Keep up the good work!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikein hyvää evankeiointia. Toivottavasti harrastavat sitä laajasti ja muuallakin kun täällä suoli24 palstalla. Mitä enemmän oikeaa kuvaa uskonnon aiheuttamasta mielettömyydestä levitetään sitä nopeammin se aikaansaa että koko riesasta päästään eroon.

        Keep up the good work!

        Vaikka kirjoitit hyvin provokatorisesti, niin se ikävä kyllä pitää paikkansa, että joidenkin uskovien ilmaisu antaa todellakin täysin vääristyneen kuvan kristinuskosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe