Omituinen hajuongelma

Anonyymi-ap

Tuntuu, että kehoni imee pahoja hajuja ja ne tarttuu minuun ja alan haista niille. Siis jotenkin normaalia enemmän, kyllähän ne hajut nyt tarttuu yleisestikin jos oleskelee pahan hajuisessa tilassa. Mutta esim. kun olen vähän aikaa jossain vessassa jossa on paha haju ilmassa, niin se haju tarttuu minuun heti ja huomaan mm hengitykseeni tarttuu se haju. Tai käytän käsidesiä ja haju tarttuu hengitykseeni ja maistan sen suussa. Ja nuo hajut tarttuu minuun aina pitkäksi aikaa. Muutenkin omakin kehoni on jo jonkin aikaa haisenut pahalle ja tunkkaiselle. En ymmärrä mikä hajunkerääjä oikein olen! En ikinä aiemmin ollut huomannut tällaista, kuin viime vuosina tämä alkoi. Onko minussa jotain vialla, kun kehooni tarttuu kaikki hajut normaalia enemmän??

4

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmeisesti vikamon herkkä hajuaisti jolloin tunnet nenässäsi kauan hajun , se ei tarkoita että,itse haisisit sillä hajupartikkelit jäävät nenän limakalvolle joksikin aikaa. Osta nenän huuhtelu tarpeet apteekista että saat huuhdella nenäsi puhtaaksi niin hajutkin häipyy.

    • Anonyymi

      Toiset ovat herkempiä erottamaan tuoksuja. Nenään voi laittaa nenätippoja. Ne puhdistavat ja myös hoitavat nenän limakalvoja. näin hajuaisti lisäksi säilyy paremmin vanhaksi saakka kun nenän värekarvat voivat hyvin eivätkä katkeile vuosien vieriessä pois. Pieni puteli kestää pitkään ja on aika edullinen.
      Raikkautta saa varmimmin hengitellä kehoon kun käy ulkona pitkillä lenkeillä. Keuhkot puhdistuvat. Pöly lisää hajuja koska hajumolekyylit kiinnittyvät pölyhiukkasen pintaan. Pölyisessä sisäilmassakin hajut ovat pääosin pölyhiukkasissa. Pöly kulkeutuu ilmasta keuhkoihin ja tarttuu ulkoapäin ihon pintaan. Myös tuuheat matot keräävät todella paljon pölyä ja levittävät uudestaan ilmaan.
      Suihkussa käyntikin puhdistaa ihoa ja nenän hajuaistia. Ja ihoa voi kuoria hengittävämmäksi joskus kuorinta-aineilla. Saunominen vaikuttaa samoin ja avaa ihohuokosia. Liika saippuan käyttäminen jättää saippuan eltaantumaan iholle, kaikki saippua ei huuhtoudu iholta ja syntyy saippualle tyypillinen tympeä tuoksu. Harvoin silti saippuoimista tyypillisestä tästä ko. saippuatuoksusta syytetään. toki muitakin syitä on, mutta nämä tulivat mieleeni ensimmäisinä.

    • Anonyymi

      Joku tähän hajujen sekamelskaan lisää ilmanraikastimien hajuja toiveenaan raikas ilma. Koska hajumolekyylit tarttuvat eri kokoisten pölyhiukkasten pintaan ja liikkuvat pölyn mukana, voit ajatella mitä keuhkoihisi hengittelet, jos lisäät ja lisäät niitä ilmanraikasteita. Joistain kodeista tuntuu työntyvän lähes koko ajan voimakas ilmanraikasteen tuoksu. Autoissa saattaa olla kymmenenkin ilmanraikastinta. Mutta kyllä nämä ihmiset sitten ovat usein ihan ilmanraikastehumalassa. ja terveys on muutoinkin vaarassa. Ilmanraikasteet sisältävät niin haitallisia aineita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe