Ei kyllä houkuta vanhaksi tuleminen

Anonyymi-ap

Kauheaa tuskaa tuntuu vanhuksilla olevan vanhainkodissa eläminen.

19

556

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhuus on yleensäkin yhtä kauheaa tuskaa!

    • Anonyymi

      Miksi teet tuollaisen aloituksen, kun et selväsikään tiedä aiheesta - tai mistään - mitään?

    • Anonyymi

      On niitä hyviäkin vanhainkoteja, jos on sitten myös huonompia.
      Itse olen ajatellut vanhenemista lähinnä terveydenhuollon kannalta.
      Nykyään jo kuulee paljon ikäihmisiltä, kuinka vaivoja ei aina oteta todesta ja pompotetaan sinne tänne, lääkäriltä toiselle, talosta toiseen, jne.
      Useampikin vanhus on kutsunut itseään kulueräksi, se tuntuu ihan kauhealta. Niin ei pitäisi olla tällaisessa hyvinvointivaltioksi tituleeratussa maassa.
      Itse en ehkä halua kovin vanhaksi elää, todennäköisyys korkean iän saavuttamiseksi kyllä on jo nyt aika pieni.

      • Anonyymi

        Kyllä ne pillerilastilla pitävät sinutkin elämässä kiinni yli-ikäiseksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pillerilastilla pitävät sinutkin elämässä kiinni yli-ikäiseksi asti.

        Toivottavasti niin ei käy.
        On tullut vuosien varrella jo kaiken maailman pillerit syötyä.
        En halua enää uutta kierrosta.


    • Anonyymi

      Ite alkanu palavia savukkeita nauttimaan ettei.

      • Anonyymi

        Älä ihmeessä, keuhkoahtaumatautiin kuoleminen kestää kauan ja hengittämisen vaikeus tekee vanhuudesta vielä raskaamman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ihmeessä, keuhkoahtaumatautiin kuoleminen kestää kauan ja hengittämisen vaikeus tekee vanhuudesta vielä raskaamman.

        joo, kantsuu kitua kusisissa vaipoissa pitkään terveydenhoidon testinukkena ennemmin...


    • Anonyymi

      No ketä se niiin houkuttaisi, mutta kukaan ei mahda asialle mitään. Edes silti, vaikka toiset vähän yrittävät paremmilla elämäntapavalinnoilla. Tärkein on kuitenkin mieli, joka ei vanhene samaa tahtia vuosien kanssa ja mukana.

    • Anonyymi

      Olen katsonut omaiseni kitumista vuosia, sängyssä vaipoissa, ruoka ahdettiin kitusiin kauhealla kiireellä, lääkkeet mukana kun eivät menneet alas muuten, ruoka maistui karseelle sen vuoksi ja kun ei peittoa päälleen ei pois päältä ei pystynyt siirtämään jalkojaan ja asento usein paha sitten ei saanut nukuttua. Itse pelkään vanhenemista ja joka ilta toivon että nukkuisin pois ettei tarvitsisi kärsiä samaa ja niin omaiseni sanoi itsekin ettei tarvitsisi kokea samaa kohtaloa

      • Anonyymi

        Kylläpäs on ollut jumalaton määrä lääkkeitä, jos koko ruoka-annos on ollut pilalla sen takia. Ts. potaskaa paasaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs on ollut jumalaton määrä lääkkeitä, jos koko ruoka-annos on ollut pilalla sen takia. Ts. potaskaa paasaat.

        En muuten puhu potaskaa, päivittäin joka aterian yhteydessä 5 eri pilleriä, ja kun ei enää pystynyt nielemään veden kanssa niin sekoitettiin ruokaan joka oli ikävää kun tunnetusti lääkkeet maistuu pahalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muuten puhu potaskaa, päivittäin joka aterian yhteydessä 5 eri pilleriä, ja kun ei enää pystynyt nielemään veden kanssa niin sekoitettiin ruokaan joka oli ikävää kun tunnetusti lääkkeet maistuu pahalle

        Lääkkeitä ei sekoiteta ruokaan. Ainakaan, jos hoitaja on alan ammattilainen.


    • Anonyymi

      Ei se ole mitään tuottavaa työtä

    • Anonyymi

      Joo ei ole vanhainkoteja enää olemassakaan. On kunnalliset hoivakodit, joissa hoivamaksu on noin 1500 euroa/kk ja siihen kuuluu huone, sänky, yöpöytä, vaatekaappi ja vessa seisomasuihkulla. Samaan hintaan saa oksennuksen väristä ruokaa, joka ei mene kunnolla kurkusta alas ja joka päivä samaa puuroa aamuisin. Ei maitoa, piimää, jugurttia ja yksi leipäpalanen on ruuan kanssa, jos pystyy syömään, sekin ohuen makkaraviipaleen kanssa. Sitten yksityinen hoivakoti perii noin 4000 euroa kuussa ja voidaan ulosmitata koko omaisuus, jos eläke ei riitä. Perillisille ei jää edes kunnolla hautajaisrahaa.

      • Anonyymi

        Ja näin siis toimittiin Marinin hallituksen aikanakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin siis toimittiin Marinin hallituksen aikanakin...

        Ei mikään hallitus vanhustenkoteja muuta……


      • Anonyymi

        Ota asioista selvää, ennen kuin paasaat pötyjäsi julkisella foorumilla. Säälittävää sössötystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin siis toimittiin Marinin hallituksen aikanakin...

        Ja jo ennen sitä...jo edellistenkin hallitusten aikaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe