Sanokaas kalamiehet, etenkin verkoilla pyytäneet, missä syvyydessä kala liikkuu nyt? Tarkoitus laskea verkot kohta, pari edellistä reissua ollut huteja. Kysymyksessä on isompi kirkasvetinen järvi, jossa myös hyvin syvyyttä.
Verkkokalastus
23
1111
Vastaukset
- Anonyymi
Eniten on tullut kalaa pohjan ja pinnan väliltä ja riittävän pienellä silmäkoolla.
- Anonyymi
Okei. Ollaan lähinnä harvoilla verkoilla pyydetty. Juhannusviikolla yleensä tullut hyvin kalaa. Olisikohan joku 15m syvyys hyvä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Ollaan lähinnä harvoilla verkoilla pyydetty. Juhannusviikolla yleensä tullut hyvin kalaa. Olisikohan joku 15m syvyys hyvä?
Lämpimällä ilmalla muikut tulee pintaan eli kannattaa silloin verkot pinnan tuntumaan viritellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpimällä ilmalla muikut tulee pintaan eli kannattaa silloin verkot pinnan tuntumaan viritellä.
Entäs kuha, hauki, ahvenet jne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kuha, hauki, ahvenet jne?
Lämpimän veden aikaan kuha on pinnassa, hauet rantaheinikoissa ja ahvenet selkävesien matalikoilla. Matalikot ei oikein sovellu verkkokalastukseen, mutta niissä voi käydä nostamassa ahvenia vaikka pilkkimällä veneen laidan yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpimän veden aikaan kuha on pinnassa, hauet rantaheinikoissa ja ahvenet selkävesien matalikoilla. Matalikot ei oikein sovellu verkkokalastukseen, mutta niissä voi käydä nostamassa ahvenia vaikka pilkkimällä veneen laidan yli.
Vielä vedet on aika viileitä, ehkä ahven on välivedessä nyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä vedet on aika viileitä, ehkä ahven on välivedessä nyt?
Nyt ei kannata ahvenia pyytää. Ovat vielä laihassa kunnossa kudun jäljiltä. Heinäkuussa ahvenissa alkaa olla rasvaakin. Silloin on maku parhaimmillaan. Ja savustaahan ne ahvenet pitää. Paras savukala on.
Siikaa minä verkolla nyt pyytäisin. Siika on loistava graavikala. Suolaan vaan yöksi ja sitten veistelee ruisleivän päälle siivuja. Avot! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei kannata ahvenia pyytää. Ovat vielä laihassa kunnossa kudun jäljiltä. Heinäkuussa ahvenissa alkaa olla rasvaakin. Silloin on maku parhaimmillaan. Ja savustaahan ne ahvenet pitää. Paras savukala on.
Siikaa minä verkolla nyt pyytäisin. Siika on loistava graavikala. Suolaan vaan yöksi ja sitten veistelee ruisleivän päälle siivuja. Avot!Missä syvyydessä siika liikkuu nyt? Totta tuo ahven juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä syvyydessä siika liikkuu nyt? Totta tuo ahven juttu.
Lämpimän veden aikaan siika on pinnassa kuten kääpiöitynyt versio muikkukin. Säätelee verkkojen tasoa veden lämpötilan mukaan. Kyllä isoa siikaa pohjastakin saa.
- Anonyymi
Verkossa kalastellaan lähinnä pankkitunnuksia nykyään.
- Anonyymi
Kysys verkkokaupasta. Ei vaiskaan, mun iskä sai just pienestä sisäjärvestä yli kilon ahvenen. Verkolla. En ole koskaan nähny niin isoo.
- Anonyymi
Oma ennätys on 1,6 kilonen ahven virvelillä proffa-lusikkaan. Oli 45 senttiä pitkä. Luultiin että isompikin kala olisi tarjttunut, kun niin rajusti pisti vastaan. No olihan se iso sen lajin edustajaksi. Joku vastaavan kokoinen hauki tulee suunnilleen sukkana.
- Anonyymi
Kokeeksi verkon voisi laskea syvänteen reunaan niin, että verkon toinen pää on syvänteen puolella eri syvyydessä. Voisi laittaa parikin verkkoa peräkkäin.
Verkkoja kokiessa voisi seurata, miltä syvyydeltä mitäkin kalaa tulee.
Veden lämpötila vaikuttaa paljon kalan liikkumiseen. Järvivedet ovat vielä viileitä.- Anonyymi
Havainnot (koordinaatit, päivämäärä, lämpötila, pilvisyys etc., saalis tietenkin) kannattaa kirjata sitten Exceliin ja tehdä niistä sarja. Näin voi tulevaisuudessa ennustaa jo kuinka kannattaa verkkoja käytellä.
- Anonyymi
NEUVO.
Verkot pitää aina laskea kalan etupuolelle.
T. Ammattikalastaja.- Anonyymi
Laittaa verkon joka nurkkaan painot ja heittää verkon kalojen päälle. Verkko laskeutuu pohjaan ja kalat jäävät verkon alle satimeen. Sitten lopettaa ne esim. atraimella tai harppuunalla. Lopuksi nostaa verkon ja kerää kalat saaviin ja lähtee savustamaan niitä.
- Anonyymi
Meressä lohi hakeutuu matalan ja syvän väliseen luiskaan, matalasta niitä ei saa ennen myöhäissyksyä.
- Anonyymi
2m maan alla,tv persukalastaja.
- Anonyymi
Heitä ittes ankkuriksi verkkoihin. Ei ole sit huolia enää.
- Anonyymi
Kiitos asiallisista neuvoista.
- Anonyymi
Mahtaako näin pimeällä syödä kala lainkaan?
- Anonyymi
muikkuverkot 15 tätäkuuta yöks nii aamulla pinnalla kun jokasilmäs on muikku, vesi pitää ollan.4 asteista,rannat hiukan jäätyneetkin niin paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395