Ateistit näkevät kovasti vaivaa uskovien suhteessa alkoholiin

Anonyymi-ap

Raamatussa puhutaan paljon alkoholin käytöstä (3. Moos. 10:9; 4. Moos. 6:3; 5. Moos. 29:6; Tuom. 13:4,7,14; Snl. 20:1; 31:4; Jes. 5:11,22; 24:9; 28:7; 29:9; 56:12). Raamattu ei kuitenkaan välttämättä kiellä uskovaa juomasta olutta, viiniä tai mitään muutakaan alkoholia sisältävää juomaa. Itse asiassa eräät raamatunkohdat viittaavat alkoholiin myönteisessä mielessä. Saarnaajan kirja 9:7 neuvoo: ”Juo viinisi hyvillä mielin.” Psalmi 104:14-15 kertoo Jumalan antaneen viinin ”... ihmisen iloksi”. Aamos 9:14 kuvaa viinin juonnin omasta viinitarhasta olevan Jumalan siunauksen merkki. Jesaja 55:1 rohkaisee sanoin: ”...ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!”

Uskovia kehotetaan olemaan juopumatta (Ef. 5:18). Raamattu tuomitsee humalan ja sen seuraukset (Snl. 23:29-35). Uskoville sanotaan myös, ettei heidän tule antaa minkään asian hallita ruumistaan (1. Kor. 6:12; 2 Piet. 2:19). Liiallinen alkoholin käyttö tekee kieltämättä riippuvaiseksi. Raamattu kieltää uskovaa myös tekemästä mitään, mikä saattaisi loukata toisia uskovia tai rohkaista näitä tekemään syntiä vastoin omaatuntoaan (1. Kor. 8:9-13). Näiden periaatteiden valossa kenenkään uskovan olisi erittäin vaikea sanoa, että he juovat alkoholia suuria määriä Jumalan kunniaksi (1. Kor. 10:31).

Jeesus muutti veden viiniksi. Näyttää siltä, että Jeesus myös joi toisinaan viiniä (Joh. 2:1-11; Matt. 26:29). Uuden testamentin aikaan vesi ei ollut erityisen puhdasta. Ilman nykyaikaisia puhdistustoimenpiteitä vesi oli täynnä bakteereja, viruksia ja kaikenlaisia saasteita. Tilanne on nykyään sama monissa kehitysmaissa. Tästä syystä ihmiset joivat usein viiniä (tai rypälemehua), koska oli paljon epätodennäköisempää, että se oli saastunutta. Paavali neuvoo Timoteusta (1. Tim. 5:23) lopettamaan veden juomisen (joka mahdollisesti aiheutti Timoteuksen vatsavaivat) ja juomaan sen sijaan viiniä. Tuohon aikaan viini oli käynyttä ja sisälsi alkoholia, vaikkakaan ei välttämättä yhtä paljon kuin nykyään. On väärin sanoa, että viini olisi ollut rypälemehua, mutta on myös väärin sanoa että se oli samaa kuin nykyisin käytettävä viini. Raamattu ei siis kiellä uskovia juomasta olutta, viiniä tai mitään muutakaan alkoholipitoista juomaa. Alkoholi sinänsä ei ole synnin turmelemaa. Pikemminkin on kyse siitä, että uskovan pitää ehdottomasti pidättyä juopumisesta ja alkoholiriippuvuudesta (Ef. 5:18; 1. Kor. 6:12).

Alkoholin käyttö pienessä määrin ei ole haitallista tai riippuvuuden aiheuttavaa. Itse asiassa joidenkin lääkärien mielestä pieni määrä punaviiniä on terveydelle hyödyksi, erityisesti sydämelle. Pienten alkoholimäärien nauttimisessa on kyseessä kristillinen vapaus. Juopuminen ja riippuvuus ovat syntiä. Raamatussa on kohtia, joissa varoitetaan alkoholista ja sen vaikutuksista. Alkoholin käyttö johtaa helposti houkutukseen käyttää sitä liiallisesti. Se saattaa lisäksi pahoittaa toisten mieltä ja johtaa heitä harhateille. Näiden syiden johdosta on parasta, että kristitty pidättäytyy kokonaan alkoholin juomisesta.

302

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.
      En katso jääneeni mistään paitsi kun ryhdyin absolutistiksi.
      Hyvät konjakit ja sikarit vaihtuivat Jeesukseen. En kadu pätkääkään, päinvastoin.

      • Anonyymi

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.

        Kyllä minä itseni sellaiseksi luen koska ehtoollisviini on alkoholitonta.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minä itseni sellaiseksi luen koska ehtoollisviini on alkoholitonta.

        Loot ja Nooa joivat päänsä täyteen. Toinen makasi alasti lattialla.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minä itseni sellaiseksi luen koska ehtoollisviini on alkoholitonta.

        Jos on noin, et sitten käy evlut kirkossa ehtoollisella.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minä itseni sellaiseksi luen koska ehtoollisviini on alkoholitonta.

        Ehtoollisviini maistuu kuin 14,5 prosenttinen. Tuli sekin koettua. Joku kertoi, että ehtoollisviini on 15 prosenttista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ehtoollisviini maistuu kuin 14,5 prosenttinen. Tuli sekin koettua. Joku kertoi, että ehtoollisviini on 15 prosenttista.

        Alkoholistille maistuu kaikki mikä menee päähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on noin, et sitten käy evlut kirkossa ehtoollisella.

        Toki käyn sielläkin joskus.
        Onko se sinulle ongelma?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Loot ja Nooa joivat päänsä täyteen. Toinen makasi alasti lattialla.

        Kuten sinäkin.


      • Anonyymi

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinäkin.

        En minä mikään Nooa sentään ole


      • Kyllä minulle riitti yksi käsi ja aromilasi. 😹
        Onko raittiuteni ja uskoni sinulle joku ongelma?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.

        Joku pitää kaikkia viinejä alkoholina.
        Onko se joku ongelma sinulle?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En minä mikään Nooa sentään ole

        Juot pääsi täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.

        Miksi aina yrität vängätä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juot pääsi täyteen.

        Sinulla on omituinen käsitys.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minulle riitti yksi käsi ja aromilasi. 😹
        Onko raittiuteni ja uskoni sinulle joku ongelma?

        Turre juo sinunkin edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turre juo sinunkin edestä.

        Turre juo kuuden edestä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minä itseni sellaiseksi luen koska ehtoollisviini on alkoholitonta.

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.

        Et tiedä mistä puhut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.

        Kyllä siellä vaan missä minä olen käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.

        Oletpa tietämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.

        Hahaaa, niinpä. Nyt sitten häneltä koottu selitys vaikka jo meni reisille hänen absolutistmi -höpötykset. 😂


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Joku pitää kaikkia viinejä alkoholina.
        Onko se joku ongelma sinulle?

        Seli seli, kun sinulta meni reisille. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli, kun sinulta meni reisille. 😂

        Mikä on ongelmasi?


      • Anonyymi

        Alkoholistina himoitset viinaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hahaaa, niinpä. Nyt sitten häneltä koottu selitys vaikka jo meni reisille hänen absolutistmi -höpötykset. 😂

        Onko se sinulle joku ongelma kun en käytä mitään päihteitä?


      • Anonyymi

        Hän nimenomaan ei osaa valehdella, saati sujuvasti. Aina paljastuu joko ennemmin tai myöhemmin, usein ennemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän nimenomaan ei osaa valehdella, saati sujuvasti. Aina paljastuu joko ennemmin tai myöhemmin, usein ennemmin.

        No niin. Huono valehtelija, kun jää aina kiinni.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        No niin. Huono valehtelija, kun jää aina kiinni.

        Jäät tosiaan aina kiinni vaIheistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turre juo kuuden edestä.

        Täysi juoppo ja se toinen ToIIo painaa Soinia enemmän.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä on ongelmasi?

        Huomaatko että vaIehteleleva Turre kimpussasi jatkuvasti🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko että vaIehteleleva Turre kimpussasi jatkuvasti🤔

        Minä skippaan sen aina. 😹


      • Anonyymi

        Hyvä ihminen tuo esiin hyvää paha pahaa.Alkoholia on shampoossa desi aineissa kynsilakassa ja muussa myös jonkun verran hedelmissä sokerissa juomissa marjoissa viinirypäleissä auringossa ja ihmisessä.Viinissä on siunaus sanoi Jeesus.Ota vähän viiniä VATSAVAIVOIHIN. Paavali.Ainoa ohje on ollut että älä juo ihan kaatokänniin tai liian usein liikaa.Ei ole tarkoitus olla kaatokännissä joka päivä pari kertaa vuodessa.Antakaa nyt aikuisten olla rauhassa toki lapset ei juo sitten isompana voi lasin viiniä tai shampanjaa ottaa juhlissa siiderin.Aikuisena päättää itse juoko mitä vai ei juo.Vai juoko joskus.Ihmisen elämä on lyhyt eletään se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ihminen tuo esiin hyvää paha pahaa.Alkoholia on shampoossa desi aineissa kynsilakassa ja muussa myös jonkun verran hedelmissä sokerissa juomissa marjoissa viinirypäleissä auringossa ja ihmisessä.Viinissä on siunaus sanoi Jeesus.Ota vähän viiniä VATSAVAIVOIHIN. Paavali.Ainoa ohje on ollut että älä juo ihan kaatokänniin tai liian usein liikaa.Ei ole tarkoitus olla kaatokännissä joka päivä pari kertaa vuodessa.Antakaa nyt aikuisten olla rauhassa toki lapset ei juo sitten isompana voi lasin viiniä tai shampanjaa ottaa juhlissa siiderin.Aikuisena päättää itse juoko mitä vai ei juo.Vai juoko joskus.Ihmisen elämä on lyhyt eletään se.

        Miksi sinä juot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.

        Hyvä että ehtoolla saa illallisella pienen virkistävän anteeksianto lahjan viinissä muistoksi ja verenkierto elpyy.Vanhukset ottaa usein rommin tai konjakin sen 2-4 senttiä.Sydån vaivat helpottaa.Rommia käytetään leivoksissa.Hampaat irvessä muita vihaamassa ei kannata tätä elämää elää edes sinusta jää muisto muille että olit täynnä anteeksi antamatonta vihaa muita kohtaan.Mistä sinun vihasi on kotoisin sille on joku syy miksi vihaat muita ihmisiä.Hampaiden kiristely kuultaa läpi.Anteeksi antamattomuus on syntiä kuule muiden tuomari jos te ette anna anteeksi ei teidän taivaallinen isännekään anna teille anteeksi.Kyllä tämä fanaattisuus on vaarallista heille itselleen.Ottakaa ihan rauhassa viiniä silloin tällöin lasillinen ja se anteeksianto viini myös.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Loot ja Nooa joivat päänsä täyteen. Toinen makasi alasti lattialla.

        Juoppoja ne on aina ollut noi tarinan keksijät sirkus pellet arabiasta Kaanaan häissä viini virtasi Nooa oli juoppo.Tuolla niitä nytkin makaa huumeissa ja viinoissa pitkin rantoja Eilatissa ja Tel avivin rannoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ehtoolla saa illallisella pienen virkistävän anteeksianto lahjan viinissä muistoksi ja verenkierto elpyy.Vanhukset ottaa usein rommin tai konjakin sen 2-4 senttiä.Sydån vaivat helpottaa.Rommia käytetään leivoksissa.Hampaat irvessä muita vihaamassa ei kannata tätä elämää elää edes sinusta jää muisto muille että olit täynnä anteeksi antamatonta vihaa muita kohtaan.Mistä sinun vihasi on kotoisin sille on joku syy miksi vihaat muita ihmisiä.Hampaiden kiristely kuultaa läpi.Anteeksi antamattomuus on syntiä kuule muiden tuomari jos te ette anna anteeksi ei teidän taivaallinen isännekään anna teille anteeksi.Kyllä tämä fanaattisuus on vaarallista heille itselleen.Ottakaa ihan rauhassa viiniä silloin tällöin lasillinen ja se anteeksianto viini myös.

        Alkoholistin sepustusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppoja ne on aina ollut noi tarinan keksijät sirkus pellet arabiasta Kaanaan häissä viini virtasi Nooa oli juoppo.Tuolla niitä nytkin makaa huumeissa ja viinoissa pitkin rantoja Eilatissa ja Tel avivin rannoilla.

        ”Kaanaan häissä viini virtasi Nooa oli juoppo”

        Toki viiniä juotiin mutta ei humallu.
        Nooa ei ollut juppo, juoppo ei rakenna arkkia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on noin, et sitten käy evlut kirkossa ehtoollisella.

        Ehtoollisella on aina vaihto ehto gluteeniton ja alkoholiton tai tavallinen ja alkoholinen.KAIKKI TIETÄÄ että hellarit on huumejengiä ja vapareissa on.Myös tupakan tilalla on nuuskaa ja vesi huumepiippuja hamppua ja huumepiippuja.Pilven poltto on joka päivästä ja lonkero tölkit.Kaikki myös tietää ettei viini edes ole syntiä ja sen promillemäärä on pieni hyvin pieni.Saa juoda pullon kokonaan jos haluaa hiukan humalaan tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollisella on aina vaihto ehto gluteeniton ja alkoholiton tai tavallinen ja alkoholinen.KAIKKI TIETÄÄ että hellarit on huumejengiä ja vapareissa on.Myös tupakan tilalla on nuuskaa ja vesi huumepiippuja hamppua ja huumepiippuja.Pilven poltto on joka päivästä ja lonkero tölkit.Kaikki myös tietää ettei viini edes ole syntiä ja sen promillemäärä on pieni hyvin pieni.Saa juoda pullon kokonaan jos haluaa hiukan humalaan tulla.

        Yrität taas siirtää omat sekoilusi hellareihin.


      • Anonyymi

        Juu hellari narkomaani kirjoitti kirjaan miten varasteli huumeissa toisten tavaroita kortteja tuskin on korvannut niitä ja sitten yksi jäi kiinni huumekuskina.Huijareita ne kuitenkin on vertaa normi ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinäkin.

        Dominikaanisessa käy Kuubassa hellarikin naimassa Thaimaan Albanian ja Israelin lisäksi siinä syntyy oleskelu lupa avioliittoja myös Intiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.

        Otetaanko käynti Alkoon yhtenä päivänä niin että suurennuslasi mukana tutkitaan hyllyn reunat miten monta prosenttia on sokeria alkoholia ja myös se alkoholiton hylly.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.

        Alkoholiton osasto on oikein Alkossa voitte siellä tutkia mitä laatuja makuja löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaaa, niinpä. Nyt sitten häneltä koottu selitys vaikka jo meni reisille hänen absolutistmi -höpötykset. 😂

        Onko se suomus salmen taidejuttu risti minkä päällä heinäperuukki ja vaatetta pellolla niin jonkun muslimin tekemä vai juden tapettu ja kristittyjä ikäänkuin vai eikö ne kristittyjä murhaa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Onko se sinulle joku ongelma kun en käytä mitään päihteitä?

        Olet sekaisin uskostasi. Ihan sekaisin.


      • Anonyymi

        No hyvä ihme sentään etkö tiennyt Jeesuksesta ennen kuin jätit sikarin no voi voi voi sentään voi huutoja.Yleensä ihmiset tietää Jeesuksesta sikaria poltellassakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sekaisin uskostasi. Ihan sekaisin.

        Sinäkö olet selvä? 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.

        TOI ON TAAS TOTA VIHAAMISTA.MUTTA ETTÄ JEESUKSEN VOISI OSTAA KONJAKILLA VAIHTARILLA ON UUSI USKONTO.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ihme sentään etkö tiennyt Jeesuksesta ennen kuin jätit sikarin no voi voi voi sentään voi huutoja.Yleensä ihmiset tietää Jeesuksesta sikaria poltellassakin.

        Tottakai tiesin. Miksen olisi tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistille maistuu kaikki mikä menee päähän.

        Juu mikään ei oo niin ihanaa kuin kylmä kalja ja likööri konvehdit nam nam.Budha tietysti ei tykkää vaikka myy itseään ja viinaa itsekin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana nauttinut vain ehtoollisella pienen viinitilkan.”

        Miksi kirjoitat näin jos juot alkoholitonta viiniä ehtoollisella? Aloituksessa nääs puhutaan alkoholista.

        Meillä on aina joulu taas koska Jeesus pysyy ikuisesti eikä siihen vaikuta mikään maallinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu mikään ei oo niin ihanaa kuin kylmä kalja ja likööri konvehdit nam nam.Budha tietysti ei tykkää vaikka myy itseään ja viinaa itsekin..

        Etkä joisi kumpaakaan jos ne eivät menisi päähän.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En minä mikään Nooa sentään ole

        Ajatelkaa homoparia jonka nimet on Noa ja Aaron tai Benjamin ja Kevin tai lesboparia jonka nimet on Mirjam ja maryam.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä minulle riitti yksi käsi ja aromilasi. 😹
        Onko raittiuteni ja uskoni sinulle joku ongelma?

        Adam ja Noa aviopari love.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turre juo kuuden edestä.

        Ei mitään lesbot on kivoja vaikka Mooseksen sukua onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistina himoitset viinaa!

        Mirjami voi himoita kyllä toista naista Rakel tietää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        No niin. Huono valehtelija, kun jää aina kiinni.

        Mitä jos Mooses vähän nai mohamettia näkyy googlesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se suomus salmen taidejuttu risti minkä päällä heinäperuukki ja vaatetta pellolla niin jonkun muslimin tekemä vai juden tapettu ja kristittyjä ikäänkuin vai eikö ne kristittyjä murhaa.

        Espanjassa muslimit miehittää alueita mutta tärkeintä on ettei hellari juo viinaa vaikka huumeita menee.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinäkö olet selvä? 😹

        Riippuvuutesi alkoholista on korvautunut nettiriippuvuudella. Aina olet täällä vaikkei sinulla ole mitään asiaa.


      • Anonyymi

        Kuinka sikari leikataan (oikein)?

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuvuutesi alkoholista on korvautunut nettiriippuvuudella. Aina olet täällä vaikkei sinulla ole mitään asiaa.

        En minä ole netistä riippuvainen.
        Oletko sinä? 😺


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Kaanaan häissä viini virtasi Nooa oli juoppo”

        Toki viiniä juotiin mutta ei humallu.
        Nooa ei ollut juppo, juoppo ei rakenna arkkia!

        Nooa makasi päissään lattialla alasti, kertoo Raamattu.



      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Juu, en ole kuin työssäni.
        Mutta miten sinä, Anonymi? 😹
        Miten sinun laitasi on kun oikein stalkkaat minua?

        Sinä töissä? Ehkä jossakin liukuhihnalla. Ei kapasiteettisi muuhun riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko että vaIehteleleva Turre kimpussasi jatkuvasti🤔

        Valehteleva?

        Pystynet varmaan todistamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä töissä? Ehkä jossakin liukuhihnalla. Ei kapasiteettisi muuhun riitä.

        Kyllä, nyt tosin olen lomalla,
        Mitenkäs sinun laitasi on? 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä töissä? Ehkä jossakin liukuhihnalla. Ei kapasiteettisi muuhun riitä.

        Kyllä, nyt tosin olen lomalla,
        Mitenkäs sinun laitasi on? 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistina himoitset viinaa!

        Ei varsinaisesti pidä paikkaansa. Olen ollut helposti ilmankin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei varsinaisesti pidä paikkaansa. Olen ollut helposti ilmankin.

        Olet tehnyt Jarmostakin alkoholistin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Valehteleva?

        Pystynet varmaan todistamaan.

        Helposti!


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Minä skippaan sen aina. 😹

        Hyvä niin.

        Entä Kuution🤔


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä, nyt tosin olen lomalla,
        Mitenkäs sinun laitasi on? 😺

        Niistä keskijohdon tehtävistä yhdessä Suomen suurimmista yrityksistä? On kahtalaista tietoa, itsesi kertomaa, olet nimittäin myös kertonut olevasi valvomossa töissä.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niistä keskijohdon tehtävistä yhdessä Suomen suurimmista yrityksistä? On kahtalaista tietoa, itsesi kertomaa, olet nimittäin myös kertonut olevasi valvomossa töissä.

        -a-teisti-

        ” olet nimittäin myös kertonut olevasi valvomossa töissä.”

        😹missä ihmeen valvomossa?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        ” olet nimittäin myös kertonut olevasi valvomossa töissä.”

        😹missä ihmeen valvomossa?

        Sitähän minä en tiedä missä valvomossa, sitä et kertonut silloin vuosia sitten. Alepan takahuoneessa?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei varsinaisesti pidä paikkaansa. Olen ollut helposti ilmankin.

        Et päivääkään ilman aIkoholia, heh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minä en tiedä missä valvomossa, sitä et kertonut silloin vuosia sitten. Alepan takahuoneessa?

        -a-teisti-

        😹😹😹 on sinulla mielikuvitus. Itse taidat olla siwan takahuoneessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et päivääkään ilman aIkoholia, heh.

        Menen Raamatun mukaan.

        Viiniä kohtuudella vajaa lasillinen viiniä ruuan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helposti!

        Ikinä ei yhtään todistetta ole tullut.

        Eli se siitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Menen Raamatun mukaan.

        Viiniä kohtuudella vajaa lasillinen viiniä ruuan kanssa.

        Kuutiohan veteIee sinua pyIIyyn.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ikinä ei yhtään todistetta ole tullut.

        Eli se siitä.

        Turhaan jatkat vaIheitasi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä, nyt tosin olen lomalla,
        Mitenkäs sinun laitasi on? 😺

        Vai, että ihan liukuhihnalla olet töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tehnyt Jarmostakin alkoholistin.

        Ei kukaan voi toisesti ihmisestä tehdä alkoholistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai, että ihan liukuhihnalla olet töissä.

        Kerro toki lisää työstäsi liukuhihnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan voi toisesti ihmisestä tehdä alkoholistia.

        Se Kääkkähön sanoo että Kuurio seuraa sitä kaikkialle.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Minä skippaan sen aina. 😹

        Höpö höpö skippaat aina. Ei siitä niin kovin kauaa ole kun kutsuit torrea alkoholisoituneeksi rentuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki lisää työstäsi liukuhihnalla.

        Kysyit väärältä henkilöltä, aito_lainen liukuhihnahommia tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Kääkkähön sanoo että Kuurio seuraa sitä kaikkialle.

        Ei kukaan voi toisesta tehdä alkoholistia, vaikka seurausi maailman tappiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyit väärältä henkilöltä, aito_lainen liukuhihnahommia tekee.

        Sinulta kysyin, olet kuulemma liukuhihnalla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan voi toisesta tehdä alkoholistia, vaikka seurausi maailman tappiin asti.

        Kyllä voi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi!

        EI VOI, turhaan jankkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta kysyin, olet kuulemma liukuhihnalla töissä.

        Kysy vaan, mutta väärältä henkilöltä kysyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy vaan, mutta väärältä henkilöltä kysyt.

        Olet ainoa liukuhihnalla työskentelevä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi!

        Sinulla on kyllä ikävä kokemus.

        Olen pahoillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ainoa liukuhihnalla työskentelevä.

        Sinä taidat olla ja haet vertaistukea ankeaan, yksitoikkoiseen työhösi. Valitettavasti en voi sinua auttaa, koska en ole koskaan ollut liukuhihnalla töissä. Ei sillä, että katsoisin liukuhihnatyötä alespäin. Jonkun on myös ne tehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat olla ja haet vertaistukea ankeaan, yksitoikkoiseen työhösi. Valitettavasti en voi sinua auttaa, koska en ole koskaan ollut liukuhihnalla töissä. Ei sillä, että katsoisin liukuhihnatyötä alespäin. Jonkun on myös ne tehtävä.

        Ei, kyllä se sinä olet.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla on kyllä ikävä kokemus.

        Olen pahoillani.

        Nyt puhutaan kahden ToIIon kokemuksista siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä se sinä olet.

        En se voi olla minä, koska olen jo työurani tehnyt ja jäänyt eläkkeelle.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        😹😹😹 on sinulla mielikuvitus. Itse taidat olla siwan takahuoneessa.

        Noup, Turussa pääkallonpaikalla (jos pakko), työnantajan vuokraamassa toimistohotellissa täällä tai sitten kotona. Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En se voi olla minä, koska olen jo työurani tehnyt ja jäänyt eläkkeelle.

        En se piti olla ei se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan kahden ToIIon kokemuksista siellä.

        Olen pahoillani yhden huonosta kokemuksesta.

        Se on sen verran outo juttu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ikinä ei yhtään todistetta ole tullut.

        Eli se siitä.

        Kaikki häpeävät kahta ToIIoa siellä.

        Puhutaan että Jammu on saapunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noup, Turussa pääkallonpaikalla (jos pakko), työnantajan vuokraamassa toimistohotellissa täällä tai sitten kotona. Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞

        -a-teisti-

        Sinä se valehtelet taas sujuvasti. 😹😹😹


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen pahoillani yhden huonosta kokemuksesta.

        Se on sen verran outo juttu.

        Täällä puhutaan tosiaan kahdesta juoposta siellä.

        Ymmärryskykysi on edelleen nollatasoa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinä se valehtelet taas sujuvasti. 😹😹😹

        Se ottaa Turresta mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noup, Turussa pääkallonpaikalla (jos pakko), työnantajan vuokraamassa toimistohotellissa täällä tai sitten kotona. Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞

        -a-teisti-

        "Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞"

        Tuon minäkin muistan vaikka siitä on jo kauan aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En se voi olla minä, koska olen jo työurani tehnyt ja jäänyt eläkkeelle.

        Nykyään valehtelet työksesi täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään valehtelet työksesi täällä.

        Mitä minä ole valehdellut, ja vielä työkseni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään valehtelet työksesi täällä.

        Valehtelustako tällä palstalla sinulle maksetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞"

        Tuon minäkin muistan vaikka siitä on jo kauan aikaa.

        Et sinä sitä muista kun keksit sen itse. a-teisti. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞"

        Tuon minäkin muistan vaikka siitä on jo kauan aikaa.

        Toistosi ei tee valheesta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä sitä muista kun keksit sen itse. a-teisti. 🤣🤣🤣

        En ole a-teisti. Muistan myös sellaista, että aito_laisella ovat nuo työhommat vaihdelleet vuosien saatossa. Yhdessä vaiheessa hän sai tehdä töitä milloin hänelle sopi, koska teki niin sanotusti urakalla. Viime aikoina hän on sitten ollut ison yhtiön keskijohdossa. Monenlaista sepustusta on tullut, että ei oikein tiedä mihin hänen puheissaan on uskomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistosi ei tee valheesta totta.

        Ei todellakaan tee aito_laisen (sinun) valheista totta, siitä olen kanssasi samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan ev lut kirkossa.
        Alkoholiton viini on lähinnä marjamehua.

        Jeesuksen veri on vahvaa, ei se mitään marjamehua voi olla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ihminen tuo esiin hyvää paha pahaa.Alkoholia on shampoossa desi aineissa kynsilakassa ja muussa myös jonkun verran hedelmissä sokerissa juomissa marjoissa viinirypäleissä auringossa ja ihmisessä.Viinissä on siunaus sanoi Jeesus.Ota vähän viiniä VATSAVAIVOIHIN. Paavali.Ainoa ohje on ollut että älä juo ihan kaatokänniin tai liian usein liikaa.Ei ole tarkoitus olla kaatokännissä joka päivä pari kertaa vuodessa.Antakaa nyt aikuisten olla rauhassa toki lapset ei juo sitten isompana voi lasin viiniä tai shampanjaa ottaa juhlissa siiderin.Aikuisena päättää itse juoko mitä vai ei juo.Vai juoko joskus.Ihmisen elämä on lyhyt eletään se.

        Raamatussa ei kielletä juomasta Eau de Colognee, sitä voi siis juoda hyvällä omallatunnolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä juot?

        Kolmen tähen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tee aito_laisen (sinun) valheista totta, siitä olen kanssasi samaa mieltä.

        Yritä nyt hyvä ihminen koota itsesi. 😹


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole a-teisti. Muistan myös sellaista, että aito_laisella ovat nuo työhommat vaihdelleet vuosien saatossa. Yhdessä vaiheessa hän sai tehdä töitä milloin hänelle sopi, koska teki niin sanotusti urakalla. Viime aikoina hän on sitten ollut ison yhtiön keskijohdossa. Monenlaista sepustusta on tullut, että ei oikein tiedä mihin hänen puheissaan on uskomista.

        Varmaan oli kiva keksiä noita juttujasi? 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ihme sentään etkö tiennyt Jeesuksesta ennen kuin jätit sikarin no voi voi voi sentään voi huutoja.Yleensä ihmiset tietää Jeesuksesta sikaria poltellassakin.

        Maripilvessä voi nähdä Jeesuksen


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Varmaan oli kiva keksiä noita juttujasi? 😹

        En minä sinun juttujasi voi keksiä. Sinä keksit ne ihan itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä sinun juttujasi voi keksiä. Sinä keksit ne ihan itse.

        Toki ihan omiasi keksitkin. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinä se valehtelet taas sujuvasti. 😹😹😹

        No niinpä tietenkin. Epäilemättä yrityksemme hissiliiketoiminnan toteutusten teknisten ratkaisujen osaaminen on kuitenkin asia, jota sinä et käsitä mitä se sisällään pitää. Kaiken, paitsi ei myyntiä. Toki konsultoin myyntiä.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä tietenkin. Epäilemättä yrityksemme hissiliiketoiminnan toteutusten teknisten ratkaisujen osaaminen on kuitenkin asia, jota sinä et käsitä mitä se sisällään pitää. Kaiken, paitsi ei myyntiä. Toki konsultoin myyntiä.

        -a-teisti-

        Miksi ihmeessä minun pitäisi ymmärtää jotain hisseistä kun olen vain niiden käyttäjä? 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Toki ihan omiasi keksitkin. 😹

        En koe tarvetta juttujen keksimiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En koe tarvetta juttujen keksimiseen.

        Toki ihan omiasi sinä keksitkin. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Toki ihan omiasi sinä keksitkin. 😹

        Älä projisoi tapojasi minuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä projisoi tapojasi minuun.

        Teet sen ihan itse. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Varmaan oli kiva keksiä noita juttujasi? 😹

        Ottaa tosiaan Turresta mallia.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Teet sen ihan itse. 😹

        En projisoi tapojasi itseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa tosiaan Turresta mallia.

        En hoksaa mitä juttuja keksin.

        Jo koulussa kirjoitin aineita tapahtuneista asioista, kun en muutakaan keksinyt. En ole muuttunut yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä puhutaan tosiaan kahdesta juoposta siellä.

        Ymmärryskykysi on edelleen nollatasoa.

        Turhaa puhut. Ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa puhut. Ketään ei kiinnosta.

        Hyväksy faktat.

        Puhe jatkuu ja kantaa Jurvaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hoksaa mitä juttuja keksin.

        Jo koulussa kirjoitin aineita tapahtuneista asioista, kun en muutakaan keksinyt. En ole muuttunut yhtään.

        OIet täysi ToIIo ollut aina.

        Kuutio tosiaan Soinia paksumpi ja et edes sitä huomaa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Toki ihan omiasi sinä keksitkin. 😹

        Ihan kuin Turre tosiaan.

        Menetkö Jurvaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet täysi ToIIo ollut aina.

        Kuutio tosiaan Soinia paksumpi ja et edes sitä huomaa.

        Olihan se vähän huonoa, kun en keksinyt mitään omaa keksimää ainekirjoituksiin.

        Piti siis kirjottaa siitä mitä oli tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuin Turre tosiaan.

        Menetkö Jurvaan?

        Jurvan Junttilaan menee vain juntit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jurvan Junttilaan menee vain juntit.

        Minä menin olosuhteiden pakosta. Ei jäänyt vaihtoehtoja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole a-teisti. Muistan myös sellaista, että aito_laisella ovat nuo työhommat vaihdelleet vuosien saatossa. Yhdessä vaiheessa hän sai tehdä töitä milloin hänelle sopi, koska teki niin sanotusti urakalla. Viime aikoina hän on sitten ollut ison yhtiön keskijohdossa. Monenlaista sepustusta on tullut, että ei oikein tiedä mihin hänen puheissaan on uskomista.

        Minä muistan sinun valehdelleen ennenkin.
        Sinua näyttää kovasti vaivaavan se, että hän on hyvässä asemassa ja yrität epätoivoisesti kumota tosiasiat.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä menin olosuhteiden pakosta. Ei jäänyt vaihtoehtoja..

        Niin, et uskaltanut päästää Jarmoa yksin kun olet sairaalloisen mustasukkainen.🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Mitä valehteli nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu hellari narkomaani kirjoitti kirjaan miten varasteli huumeissa toisten tavaroita kortteja tuskin on korvannut niitä ja sitten yksi jäi kiinni huumekuskina.Huijareita ne kuitenkin on vertaa normi ihmisiin.

        Olet tehnyt tarkkaa maanlaajuista tilastoa asiasta? Eivät ole sen enempää huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, et uskaltanut päästää Jarmoa yksin kun olet sairaalloisen mustasukkainen.🤣🤣🤣

        Mustasukkaisuuden takia roikut torren lahkeessa aamusta iltamyöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ihme sentään etkö tiennyt Jeesuksesta ennen kuin jätit sikarin no voi voi voi sentään voi huutoja.Yleensä ihmiset tietää Jeesuksesta sikaria poltellassakin.

        Kuka sellaista väitti?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Valehteleva?

        Pystynet varmaan todistamaan.

        Kertaa vain omia viestejäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sellaista väitti?

        Kuja puhui välittämisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuuden takia roikut torren lahkeessa aamusta iltamyöhään.

        Ole huoleti, ei kukaan muu kuin sinä ole turresta kinnostunut - silleen. 😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuuden takia roikut torren lahkeessa aamusta iltamyöhään.

        Taas projisoit omaa toimintaasi muihin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ikinä ei yhtään todistetta ole tullut.

        Eli se siitä.

        On tullut. Sille muut eivät voi mitää, että kiellät vain levitelleesi valheita, vaikka juttusi on todistettu paikkaansa pitämättömiksi ja mikä älyttömintä, niin jatkat niiden samojen valheiden levittelyä kaikesta esiin tuodusta faktasta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen veri on vahvaa, ei se mitään marjamehua voi olla..

        Viini on viiniä vaikka siitä poistaisi alkoholin.
        Alkoholi ei ole ehtoollisviinissä yhtään oleellinen asia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä menin olosuhteiden pakosta. Ei jäänyt vaihtoehtoja..

        Kyllä jäi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tullut. Sille muut eivät voi mitää, että kiellät vain levitelleesi valheita, vaikka juttusi on todistettu paikkaansa pitämättömiksi ja mikä älyttömintä, niin jatkat niiden samojen valheiden levittelyä kaikesta esiin tuodusta faktasta huolimatta.

        Se että jauhat samaa asiaa ilman yhtään esimerkkiä ei osoita yhtään valetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valehteli nyt?

        Että ehtoollisviini on ilman prosentteja.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se että jauhat samaa asiaa ilman yhtään esimerkkiä ei osoita yhtään valetta.

        Olet vale koko rahjus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, et uskaltanut päästää Jarmoa yksin kun olet sairaalloisen mustasukkainen.🤣🤣🤣

        Toisaalta Jarmo ei halua jättää minua Espanjaan, ja viime kesät siellä ovat olleet tukahduttavan kuumat. On parempi olla Jurvassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että ehtoollisviini on ilman prosentteja.

        Kyllä on. On vaihtoehtona myös alkoholiton. Joten se siitä valheistasi taas!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Loot ja Nooa joivat päänsä täyteen. Toinen makasi alasti lattialla.

        Nooa tiesi elävänsä yli 600 vuotta.
        Hän ei pätkääkään miettinyt mitä suuhunsa laittaa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Joku pitää kaikkia viinejä alkoholina.
        Onko se joku ongelma sinulle?

        Onko nuoliviinikin alkoholia!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooa tiesi elävänsä yli 600 vuotta.
        Hän ei pätkääkään miettinyt mitä suuhunsa laittaa.

        Nooa rakensi valtavan arkin.
        Hyväkuntoinen mies.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se että jauhat samaa asiaa ilman yhtään esimerkkiä ei osoita yhtään valetta.

        Et siis osaa lukea esimerkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nuoliviinikin alkoholia!?

        Riippuu mitä se sisältää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa lukea esimerkkejä?

        Niitä esimerkkejä ei ole ollut.

        Siis että olisin jotain valehdellut. Vuosia sitten olin muistanut väärin kaksi asiaa, mutta täällä joku osaisi kertoa miten ne olivat menneet. Nekin tulivat selväksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. On vaihtoehtona myös alkoholiton. Joten se siitä valheistasi taas!

        Itse olen saanut sitä samaa mitä kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Itse olen saanut sitä samaa mitä kaikki muutkin.

        Tyhmä! Minä ainakin saan aina valita


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Niitä esimerkkejä ei ole ollut.

        Siis että olisin jotain valehdellut. Vuosia sitten olin muistanut väärin kaksi asiaa, mutta täällä joku osaisi kertoa miten ne olivat menneet. Nekin tulivat selväksi

        Teet itsestäsi oikein tarkoituksella kuvottavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.

        No mitäs tähän sanot: En ole viimeiseen 18 ja puoleen vuoteen juonut pisaraakaan alkoholia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toisaalta Jarmo ei halua jättää minua Espanjaan, ja viime kesät siellä ovat olleet tukahduttavan kuumat. On parempi olla Jurvassa.

        Vahdit Jarmoa kuin VihiKoira!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahdit Jarmoa kuin VihiKoira!

        Älä ole tonttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä! Minä ainakin saan aina valita

        Ai jaa. En ole koskaan huomannut sellaista. Rivissä otetaan samaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä se sisältää.

        Se on totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet itsestäsi oikein tarkoituksella kuvottavan?

        Ei voi mitään, että joskus on muistanut väärin.

        Erittäin kuvottavaa.


      • Anonyymi

        Onnittelut!


      • Anonyymi

        Se on hyvä.


      • Anonyymi

        Se on hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinäkin.

        Juurikin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on noin, et sitten käy evlut kirkossa ehtoollisella.

        Siellä juuri.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Itse olen saanut sitä samaa mitä kaikki muutkin.

        Miten luulit etteivät alkoholiongelmaiset ja muut absolutistit/muusta syystä alkoholista pidättäytyvät pääsisi ehtoolliselle..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulit etteivät alkoholiongelmaiset ja muut absolutistit/muusta syystä alkoholista pidättäytyvät pääsisi ehtoolliselle..

        En luule mitään.

        Ehtoollinen on kerran viikossa, ja viinin määrä on erittäin pieni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole absolutisti jos sen viinitilkan ehtoollisella otat.

        Ehtoolis viini ei ole mikään sitä mitä sanovat, se Jeesusen viri sen turhentaminen on synti joka tulee tuomioksi, kelvottomasti juojille.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En luule mitään.

        Ehtoollinen on kerran viikossa, ja viinin määrä on erittäin pieni.

        Kuutio tosiaan Soinia paksumpi.

        Et huomaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En luule mitään.

        Ehtoollinen on kerran viikossa, ja viinin määrä on erittäin pieni.

        Luulit, koska väitit valehtelijaksi, kun kerrottiin että kirkossa saa alkoholitonta ehtoollisviiniä.
        Alkoholiongelmaiset absolutistit, muut absolutistit tai muusta syystä alkoholista kieltäytyvät eivät juo vähääkään alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sekaisin uskostasi. Ihan sekaisin.

        Kyllä tässä tapauksessa on kaikki merkit että sekaisuus on ollut jo syntymästä asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noup, Turussa pääkallonpaikalla (jos pakko), työnantajan vuokraamassa toimistohotellissa täällä tai sitten kotona. Valvomosta olet ihan itse kertonut, että se siitä. 😞

        -a-teisti-

        Onko valvomityö tehty ennen vai jälkeen syövästä ihmeparantumisen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tässä tapauksessa on kaikki merkit että sekaisuus on ollut jo syntymästä asti.

        Korjaan;
        Kyllä tässä minun tapauksessani on kaikki merkit, että sekaisuus on ollut jo syntymästä asti.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinä se valehtelet taas sujuvasti. 😹😹😹

        Voita kuvitella sellaista asiaa että tässäkin asiassa joku on erilainen kuin sinä 😹😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voita kuvitella sellaista asiaa että tässäkin asiassa joku on erilainen kuin sinä 😹😂

        Valheesi tosiaan ovat kömpelöä trollausta. 😩😩😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuuden takia roikut torren lahkeessa aamusta iltamyöhään.

        Näin teen koska sain turrelta pakit DTM:ssä


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Onko se sinulle joku ongelma kun en käytä mitään päihteitä?

        Kyllä on.


      • Anonyymi

        Hienoa, oikein hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistille maistuu kaikki mikä menee päähän.

        Se on totta.


    • Anonyymi

      Suurin osa ateisteista piupaut välittävät uskovienn touhyista, joten älä viitsi yleistää sanomalla ”ateistit”.

      • Anonyymi

        Oliko vaikea kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko vaikea kirjoittaa?

        Oli.


      • Anonyymi

        Aloittajalla saattaa olla jokin fiksaatio kuvittelemiinsa stereotyyppisiin ateisteihin. Palstalla on viime päivinä ollut aika kovasti näitä ateistit-sitä-ateistit-tätä -juttuja.

        Mutta onhan se sinänsä hellyyttävää, kun uskovaisuusasioita käsittelevällä palstalla ollaan muiden ajattelusta ja näkemyksistä huolissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla saattaa olla jokin fiksaatio kuvittelemiinsa stereotyyppisiin ateisteihin. Palstalla on viime päivinä ollut aika kovasti näitä ateistit-sitä-ateistit-tätä -juttuja.

        Mutta onhan se sinänsä hellyyttävää, kun uskovaisuusasioita käsittelevällä palstalla ollaan muiden ajattelusta ja näkemyksistä huolissaan.

        Itse teet juuri noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla saattaa olla jokin fiksaatio kuvittelemiinsa stereotyyppisiin ateisteihin. Palstalla on viime päivinä ollut aika kovasti näitä ateistit-sitä-ateistit-tätä -juttuja.

        Mutta onhan se sinänsä hellyyttävää, kun uskovaisuusasioita käsittelevällä palstalla ollaan muiden ajattelusta ja näkemyksistä huolissaan.

        Hellareissa on tupakointi kauhea pääsynti lestoissa taas rytmi musiikki ja ooppera ei pahempaa olekaan ja kynsilakka.Siitä joutuu jo saatanalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on tupakointi kauhea pääsynti lestoissa taas rytmi musiikki ja ooppera ei pahempaa olekaan ja kynsilakka.Siitä joutuu jo saatanalle.

        Onko paha olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on tupakointi kauhea pääsynti lestoissa taas rytmi musiikki ja ooppera ei pahempaa olekaan ja kynsilakka.Siitä joutuu jo saatanalle.

        Ei se mitään vaikka hellareilla on lapsia monen eri kumppanin kanssa eri maistakin onhan muslimeillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko vaikea kirjoittaa?

        Ei ollut. Miksi olisi ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla saattaa olla jokin fiksaatio kuvittelemiinsa stereotyyppisiin ateisteihin. Palstalla on viime päivinä ollut aika kovasti näitä ateistit-sitä-ateistit-tätä -juttuja.

        Mutta onhan se sinänsä hellyyttävää, kun uskovaisuusasioita käsittelevällä palstalla ollaan muiden ajattelusta ja näkemyksistä huolissaan.

        Jotain tuollaista sen täytyy olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko paha olla?

        Mikäli hän on hellari tai lesta, niin varmaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse teet juuri noin.

        Höpsis. En ole huolissani ateisteistien ajatuksista, enkä kirjoittele niistä juttuja yhtään mihinkään. Olen enimmäkseen huolissani uskovaisten näkemyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. En ole huolissani ateisteistien ajatuksista, enkä kirjoittele niistä juttuja yhtään mihinkään. Olen enimmäkseen huolissani uskovaisten näkemyksistä.

        Olet itse ateisti.


      • Anonyymi

        Totuus on siinä.


    • Anonyymi

      Oliko Niinive hyvinkin nykyisen Mosulin paikalla?

      Kuuntele ja laula virsi: Valmistu herran kansa… ”…Nöyryyttä, hiljaisuuta jumala rakastaa. Ei siedä kopeutta, ylpeitä vastustaa…” Kyseisellä virrellä on yhteys myös entisen Königsbergin historiaan. Mikä nimi nykyään? Siellä mitaleilla palkittu taistellut ukrainalainen sai uskon lahjan, parannuksen armon ja sai kuulla synnin päästön, iankaikkisen elämän sanat, viikko ennen kuolemaansa, 93 -vuotiaana.

      Millä perusteella Venäjä on ajatellut ja motivoitunut taistelussa ja taistelemaan Saatanaa vastaan. Se on surullinen tarina, jota monet ortodoksit pitävät totena ja osoitettuna. Siitä ovat kirjoittaneet monet munkit. Saatana tulee siinä katsannossa ilmi ateismin nimissä, joka nähdään ihmisten mielien manipuloimisena ateistiseen ja sekularistiseen elämän- ja maailmankatsomukseen sekä hedonistiseen liberaalidemokraattiseen yhteiskuntafilosofiaan. Ukrainalaiset nähdään venäjällä tuon hegemonian uhreina ja valtaapitävät liberaalidemokratian airueina juutalaisella sekularismilla kuorrutettuna. Ukrainan liittyminen länteen nähdään Venäjällä, ei ensisijaisesti maallisena, vaan hengellisenä ja henkisenä sekä kulttuurisena tappiona.

      Munkkien ennustukset ovat toteutuneet. Kirkkoja ja luostareita on suljettu ja ihmisiä on kielletty menemästä niihin. Kouluissa on kielletty kristinuskon ikonit. Maan johto korostaa maallista kunniaa ja Slava Ukrajini Jumalan kunnian sijaan.

      Ortodoksikirkot ja luostarit pakotetaan ns. uniaattikirkoiksi ja -luostareiksi kreikkalaiskatolisen kirkon liturgisen perinnön noudattajaksi, mutta roomalaiskatolisen kirkkokunnan hallinnon alaiseksi. Monet ukrainalaiset ortodoksit näkevät tuon uskonnollisena, henkisenä ja kulttuurisena pakotettuna hajaannuksena.

      Olen itse luterilainen. Mutta en ole havainnut yli 10 vuodessa heidän julistuksessaan muodollisesti mitään, mikä oikeuttaisi ortodoksisen kirkon pakkohajaannuttamisen ja alistamisen muiden uskonnollisten suuntauksien alle ja kirkkojen sulkemisen. En ole kuullut poliittisesti akitoivia puheita. Yksinomaan vain uskon saarnaa ja Raamatun tekstien siteeraamista. Olen tosin kuullut heidän kertovan entisistä ortodokseista ja heidän julistuksistaan ja ennustuksistaan. Kuuluuko kulttuuridiversiteetti demokratiaan?

      Tässä en ota kantaa siihen kuka tai mikä kirkko on oikeassa. Jumala on se, joka näkee ihmisten sydämiin saakka ja tuomitsee oikeamielisesti. Jos Jumala avaa oven Raamatussa kerrottuun lammashuoneeseen, jossa Jeesus hyvänä paimenena ohjaa taivaan tiellä ja jossa Jumalan sana puhtaasti saarnataan ja sakramentit oikein jaetaan. Sitä ovea ei yksikään sulje. Ja jos Jumala sulkee ihmisen edestä tuon elämään johtavan oven, sitä ei yksikään avaa.

      Eräs juutalainen juuri kirjoitti, että kolmannen maailmansodan uhka leijuu sakeana maapallon yllä. -Ihmisten ylpeys estää ylimielisyydessään näkemästä niitä näkymiä, joista...

      Kaikki valveutuneet näkevät, että venäjä on myös etäätynyt oikeamielisyydestä ja rehellisyydestä. Eräs ortodoksimunkki sanoi, että ”Selenskillä ja Putinilla on sama jumala”. Onko se vain mammona ja maallinen kunnia ja valta. Selenskin puolelta se on vapaus- ja itsenäisyystaistelu. Moniselitteinen lausahdus pitää sisällään useita tulkintavaihtoehtoja.

      Muistuu profeetta Jesajan sanat: ”Minulla on saastaiset huulet ja minä asun sen kansan seassa, jolla on saastaiset huulet.” Ja Raamatun ilmoitus siitä, että ”Ei ole yhtään, joka hyvää tekee, ei yhtäkään. Vaan kaikki ovat pois poikenneet ja tyynni kelvottomiksi tulleet.” (Biblia)

      Yksi munkki ennusti, että 85% maailman maista lakkaa olemasta. Hän viittasi kolmanteen maailmansotaan. Raamatussa on viittaus siihen tapahtumaketjuun, jossa kaksi kolmasosaa maailman väestöstä kuolee.

      Tässä tulee mieleeni kaksi pyhän Raamatun kohtaa. Lue ne ajatuksella.

      Matt. 7:22 - Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja...

      Vuorisaarnan jatkoa: Jeesus puhuu oikeasta hyväntekeväisyydestä 1-4, rukouksesta 5-15, paastoamisesta 16-18 ja taivaallisten aarteiden kokoamisesta 19-23 sekä ...

      ”Herra armahda meitä ja opeta meitä henkesi kautta pitämään kaikki, mitä sinä olet meidän käskenyt pitää!” -On ajankohtaisempi rukous kuin koskaan. Miksi? Kuten eräs professori pari viikkoa sitten Helsingin yo:ssa oikeustieteen luennolla sanoi. -Ihmiset ovat matkalla helvettiin. Huoleen on syytä. Nykyään olisi syytä kuin Joona profeetan kertomuksen Niiniven kaupungissa, pukeutua tuhkaan ja säkkiin ja rukoilla armoa Jumalalta ja oikeamielisyyttä elämän valinnoissa. Niinive pelastui, koska sen asukkaat kääntyivät, katuivat ja anoivat armoa.

      Olen paljon miettinyt mitä käytännössä tarkoittaa Raamatun ilmoitus: …jotka sanovat: ”Jeesus on täällä” ”Jeesus on täällä”. -Älkää kuunnelko heitä.”Pidä se, mikä sinulla on, ettei kukaan kruunuas ottaisi.” Vähässä uskollisuus vaatii nöyryyttä ja kuuliaisuutta Jumalan sanalle.

      • Anonyymi

        Niinive tosiaan oikeasti tuhottiin lopulta ja sen paikka oli siellä Golanin suunnalla.Eufat on Babylonia sekin alue.


      • Anonyymi

        NIINIVE TUHOTTIIN LOPULTA KOKONAAN


      • Anonyymi

        Joo outoa on antaa kunnia jollekin maalle Ukrainassa on vähän vipattu pimeyteen kunnia kuuluu Luojalle ei ihmisille eikä maan hiekalle.


    • Anonyymi

      Olen ateisti. Ei puhettakaan että vaivautuisin edes lukemaan mitä kaikkea soopaa täällä tällä kertaa joku kirjoittaa.
      Mutta kerron että en näe ollenkaan vaivaa uskovaisten tai tapauskovaisten alkoholin käyttöön liittyen, se on EVVK!

      • Anonyymi

        Kovasti kiinnosti tämäkin aloitus.


      • Anonyymi

        Asuuko Parkanossa Jyväskylässä jotain outoja kun yksi yksinhuoltaja etsii lapsensa isää Israelista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuuko Parkanossa Jyväskylässä jotain outoja kun yksi yksinhuoltaja etsii lapsensa isää Israelista.

        Mikä huoraaminen hellari nainen pyöräytti lapsen avioliiton ulkopuolella toinen toisen miehen kanssa nekään ei asu yhdessä edes.Vaikuttaako se kun ei viiniä noin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä huoraaminen hellari nainen pyöräytti lapsen avioliiton ulkopuolella toinen toisen miehen kanssa nekään ei asu yhdessä edes.Vaikuttaako se kun ei viiniä noin ?

        Hellari erosi meni uudestaan naimaan erosi.Onko syynä huumeet kun viinaa ei saa juoda tosin niiden lapset lapset juo olutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellari erosi meni uudestaan naimaan erosi.Onko syynä huumeet kun viinaa ei saa juoda tosin niiden lapset lapset juo olutta

        Ja sinä kade?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä kade?

        Siltä vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti kiinnosti tämäkin aloitus.

        No sehän ei kai tarkoita, että häntä kiinnostaisi kahlata koko keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän ei kai tarkoita, että häntä kiinnostaisi kahlata koko keskustelua.

        Hän itse voi vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän itse voi vastata.

        Tuskin vastaa, koska silloin joutuisi kahlaamaan läpi ketjun ja siihen hänellä ei sanojensa mukaan ollut kiinnostusta.


    • Anonyymi

      Ihmisellä olla paheitakin, kohtuudella. Ei ole pakko olla, mutta saa olla. Ja kohtuullisuuden vaatimus pätee niin alkoholinkäyttöön, kuin uskonnolliseen melskaamiseenkin.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö rasti maksaa Suomen hintoja huoraparisi?

        Tarkan markan tyttö. Olemme aviossa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkan markan tyttö. Olemme aviossa.

        -a-teisti-

        Hän on se meidän talousihminen, minä en mieti rahaa niin kauan kun sitä on. 🤣

        Laiton kymppitonnin puolessa vuodessa kotimme äänentoistoon. Kaikki uusiksi. Tavaraa tuli koko ajan jostakin tai oli pakettiautomaatissa. Kysyi vaan, että kai noi jotakin maksaakin. Juu juu, yksi dac vielä ja sitten ei tarvitse mitään. Eikä ole tarvittu.

        Auton vaihtokin ooli turha manööveri kuulema, mutta vaihtuihan se näkemys, kun oli kottero koeajossa muutaman päivän, mieli muuttui.

        Mutta pihistelee mielestäni välillä liikaakin. No, köyhistä oloista lähtöisin ja itse joka penninsä tienannut ja ihan jonkin verran onkin. Ymmärrettävää.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkan markan tyttö. Olemme aviossa.

        -a-teisti-

        Köyhän on oltava. Olette huorapari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhän on oltava. Olette huorapari.

        Rauhoitu nyt Jeesuksen oma aitolainen. Tätä jankkaamista olet harrastanut ennenkin. Vahingossa jopa nikillä.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhän on oltava. Olette huorapari.

        Ei kai hän köyhä ole, kun tilinauha alkaa vitosella? Ja kallistuu vitosen yli kutosen puolella. Mutta lukenut nainen ja sen mukaisessa työssä. Tutkija, joka aikoinaan väitteli ydinfysiikasta. Että sillein aitolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai hän köyhä ole, kun tilinauha alkaa vitosella? Ja kallistuu vitosen yli kutosen puolella. Mutta lukenut nainen ja sen mukaisessa työssä. Tutkija, joka aikoinaan väitteli ydinfysiikasta. Että sillein aitolainen.

        Ed. -a-teisti-


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai hän köyhä ole, kun tilinauha alkaa vitosella? Ja kallistuu vitosen yli kutosen puolella. Mutta lukenut nainen ja sen mukaisessa työssä. Tutkija, joka aikoinaan väitteli ydinfysiikasta. Että sillein aitolainen.

        Elät akkasi siivellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät akkasi siivellä

        Jaa, enpä tiedä. Reilu neljä tonnia maksetaan ja erinäisiä kulukorvauksia sitten päälle. Vähän omatunnon mukaan, omalla autolla ajot on selkeitä, joitakin muita voi moraalittomasti vähän plussatakin. Ei kysellä. Se kohtuullisuus tässäkin. Se on pyöristelyä vain.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ottaa rennosti, Avatar soimaan, alkuun ja pari kylmää olutta:

        https://www.dropbox.com/scl/fi/qizqf7icwvmsj3ze4d0fz/IMG_2729.HEIC?dl=0&rlkey=tz3wi6riwu1ztg7y7g2hpyltb

        Ja eukkokin on kuukausittaisella Tallinan reissulllaan varpaankynsiään kaunistamassa. 😁

        -a-teisti-

        Puolen vuoden projekti alkaakin olla päätöksessään, taulut mäkeen ja akustiikkalevyt tilalle tv- ja kuulokenurkkaukseen, mittaus ja DSP:lle uusi huonekorjaus. Epäkiitollinen paikka, sohva seinässä kiinni, mutta tämä riittää televisioon liitetyille kaiuttimille ja subbarille.

        Kyllä sitä nyt on ansaittu taas kylmä olut. 🤗

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolen vuoden projekti alkaakin olla päätöksessään, taulut mäkeen ja akustiikkalevyt tilalle tv- ja kuulokenurkkaukseen, mittaus ja DSP:lle uusi huonekorjaus. Epäkiitollinen paikka, sohva seinässä kiinni, mutta tämä riittää televisioon liitetyille kaiuttimille ja subbarille.

        Kyllä sitä nyt on ansaittu taas kylmä olut. 🤗

        -a-teisti-

        Valmista alkaa olemaan, vain mittamikrofonin kaapeli kiinni:

        https://www.dropbox.com/scl/fi/no1tf6qdq08mg4gx7k2a5/IMG_2731.HEIC?dl=0&rlkey=zbguyldwzi5vkm4nibbwr7c6o


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan vaarantanut tietoisesti liikennettä sortuen ajamaan yleisellä tiellä kun on ollut vähintään 0,5% alkoholia veressä?

        Et taida omistaa edes ajokorttia saati autoa, kun kirjoittelet 0,5%:sta. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan vaarantanut tietoisesti liikennettä sortuen ajamaan yleisellä tiellä kun on ollut vähintään 0,5% alkoholia veressä?

        Nuoruudesta on yksi rattijuopumus. Ihan tietoisesti . Siitä otin opikseni ja voin sanoa aivan 100% varmuudella, että sen jälkeen ei ole kännissä ajettu. Jos olen viihteellä, niin auto ei kyllä liiku seuraavana päivänä mihinkään.

        Ei vaikka promillet olisi nollassa, kuten ne krapulassa saattavat olla, mutta ajokunto olisi mitä olisi, vaikka lain mukaan ajaa saisi.

        Mihin tässä kantakaupungin rajalla autoa pakosta tarvitsekaan, kävellenkin tai fillareille hoituu kauppareissut. Kun otetaan, niin otetaan silloin, kun seuraavana päivänä ei ole mitään pakottavaa tarvetta tehdä mitään tai lähteä mihinkään.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai hän köyhä ole, kun tilinauha alkaa vitosella? Ja kallistuu vitosen yli kutosen puolella. Mutta lukenut nainen ja sen mukaisessa työssä. Tutkija, joka aikoinaan väitteli ydinfysiikasta. Että sillein aitolainen.

        Tilinauha. 🤣🤣🤣🤣
        Millä vuosisadalla elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoruudesta on yksi rattijuopumus. Ihan tietoisesti . Siitä otin opikseni ja voin sanoa aivan 100% varmuudella, että sen jälkeen ei ole kännissä ajettu. Jos olen viihteellä, niin auto ei kyllä liiku seuraavana päivänä mihinkään.

        Ei vaikka promillet olisi nollassa, kuten ne krapulassa saattavat olla, mutta ajokunto olisi mitä olisi, vaikka lain mukaan ajaa saisi.

        Mihin tässä kantakaupungin rajalla autoa pakosta tarvitsekaan, kävellenkin tai fillareille hoituu kauppareissut. Kun otetaan, niin otetaan silloin, kun seuraavana päivänä ei ole mitään pakottavaa tarvetta tehdä mitään tai lähteä mihinkään.

        -a-teisti-

        Tämmöisillä me nytkin liikutaan, Vanhankaupungin koskelle matka. Ja kai sinne kauppaankin.

        https://www.dropbox.com/scl/fi/nm7u9hp2hwgs9zog0nqd4/IMG_2733.HEIC?dl=0&rlkey=a5hnrlwiqfoj9t7ru9p8h24i3

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinauha. 🤣🤣🤣🤣
        Millä vuosisadalla elät?

        Tilinauhaa kutsutaan myös palkkalaskelmaksi, palkkakuitiksi, palkkatodistukseksi. Se voi olla paperinen tai digitaalimuodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinauhaa kutsutaan myös palkkalaskelmaksi, palkkakuitiksi, palkkatodistukseksi. Se voi olla paperinen tai digitaalimuodossa.

        Minä olen saanut jopa niitä kapeita pitkiä paperisia tilinauhoja nuorena. Siitähän se sanonta tulee. Nykyisin se on sitten verkkopankissa se tilinauha kai melkein kaikilla.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut jopa niitä kapeita pitkiä paperisia tilinauhoja nuorena. Siitähän se sanonta tulee. Nykyisin se on sitten verkkopankissa se tilinauha kai melkein kaikilla.

        -a-teisti-

        Olet junttien juntti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinauhaa kutsutaan myös palkkalaskelmaksi, palkkakuitiksi, palkkatodistukseksi. Se voi olla paperinen tai digitaalimuodossa.

        Mitään tilinauhaa ei ole ollut kymmeniin vuosiin! 🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut jopa niitä kapeita pitkiä paperisia tilinauhoja nuorena. Siitähän se sanonta tulee. Nykyisin se on sitten verkkopankissa se tilinauha kai melkein kaikilla.

        -a-teisti-

        Sama täällä. Se oli silloin 80-luvulla. Ne olivat sellaisia ohuessa tilinauhapussissa joka avattiin ja esiin vedettiin palkkalaskelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tilinauhaa ei ole ollut kymmeniin vuosiin! 🤣🤣

        Kyllä sitä yhä voidaan kutsua tilinauhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä yhä voidaan kutsua tilinauhaksi.

        Ei se mikään nauha ole vaikka kuinka kutsuisit. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään nauha ole vaikka kuinka kutsuisit. 🤣🤣🤣

        Se on ihan sama mitä sinä pentu olet siitä mieltä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja tyttöä sanotaan pojaksi.
        Älä paskaa puhu! Nauha on nauha! 🤣🤣🤣

        Yhä edelleen ihan sama mitä mieltä sinä pentu olet. Ihan virallisesti tilinauha ja palkkanauha tunnetaan yhä edelleen, vaikka kaltaisillesi pennuille se onkin vanhentunut vieras käsite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä edelleen ihan sama mitä mieltä sinä pentu olet. Ihan virallisesti tilinauha ja palkkanauha tunnetaan yhä edelleen, vaikka kaltaisillesi pennuille se onkin vanhentunut vieras käsite.

        A5 tai A4 ei ole mikään nauha! 🤣🤣🤣
        Älä tyhmä ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A5 tai A4 ei ole mikään nauha! 🤣🤣🤣
        Älä tyhmä ole!

        Älä pentu jankkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pentu jankkaa.

        Tuli sitten selväksi sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan vaarantanut tietoisesti liikennettä sortuen ajamaan yleisellä tiellä kun on ollut vähintään 0,5% alkoholia veressä?

        "0,5% alkoholia"

        Veren alkoholipitoisuus lasketaan promilleissa, ei prosenteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Se oli silloin 80-luvulla. Ne olivat sellaisia ohuessa tilinauhapussissa joka avattiin ja esiin vedettiin palkkalaskelma.

        Jep, oli muistaakseni repäisynauha ja sitten sieltä sai käsiinsä sen usein varsin vaikeaselkoisen tilinauhan.

        Niin on kyllä meillä edelleen. Ei ole aivan helppolukuinen tilinauha, mutta asialle ei voi kuulema mitään, ostopalveluna palkanlaskenta. Sellaisia 2-3 sivun tarinoita sitten laittavat verkkopankkiin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, oli muistaakseni repäisynauha ja sitten sieltä sai käsiinsä sen usein varsin vaikeaselkoisen tilinauhan.

        Niin on kyllä meillä edelleen. Ei ole aivan helppolukuinen tilinauha, mutta asialle ei voi kuulema mitään, ostopalveluna palkanlaskenta. Sellaisia 2-3 sivun tarinoita sitten laittavat verkkopankkiin.

        -a-teisti-

        Tilipussissa repäisynauha ja pussin paperin sisäpuolella jonkilainen hiilipaperisuoja, ettei vain kukaan voinut valoa vasten katsoa tilinauhan kirjoitusta. Välillä kirjoitus oli sen verran haaleaa tai hiilipaperista suttuista, että hyvä kun itse sai selvää mitä siinä luki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida omistaa edes ajokorttia saati autoa, kun kirjoittelet 0,5%:sta. 😂

        Tuli vahingossa prosentti-merkki promille-merkin sijaan, joka löytyy samasta napista.
        Ajoin ajokortin heti 18-vuotiaana, mutta kyseisen perusasian tietämiseen en sitä tarvinnut. Miten myöskään auton omistaminen liittyy asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "0,5% alkoholia"

        Veren alkoholipitoisuus lasketaan promilleissa, ei prosenteissa.

        Aivan. Tuli valittua väärä merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tilinauhaa ei ole ollut kymmeniin vuosiin! 🤣🤣

        Ei kelan korvauksia kyllä tilinauhaksi voikaan kutsua.


      • Anonyymi

        Ei ole numerovirhe. Numero on täysin oikein, mutta promillemerkin sijaan lipsahtikin prosenttimerkki. Promillemerkki valitaan samasta napista. Asia on jo korjattu. Miksi jäät jankuttamaan ja valehtelemaan asiasta.. Itselläsikin tuli tekstiisi kirjoitusvirhe. Et ole sen parempi, päinvastoin, jos lähdet epäasiallisuuksiin kirjoitusvirheen vuoksi. Korjaisit ensin ne omat kirjoitusvirheesi..


      • Anonyymi

        ”numero virheet”
        Oletko hihhulina ylpeä tästä virheestäsi?
        Tuo ei ole mikään pieni virhe, jos ei ole täysin selvää, että sanat kirjoitetaan yhteen. Eri asia on jos näppäilyvirhe, kuten promillemerkin osalta, mutta ikävän usein nuo välit yhdyssanojen välissä kertovat kirjoitustaidon puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”numero virheet”
        Oletko hihhulina ylpeä tästä virheestäsi?
        Tuo ei ole mikään pieni virhe, jos ei ole täysin selvää, että sanat kirjoitetaan yhteen. Eri asia on jos näppäilyvirhe, kuten promillemerkin osalta, mutta ikävän usein nuo välit yhdyssanojen välissä kertovat kirjoitustaidon puutteesta.

        No niin, taas tuli kirjoitusvirhe.. sellaista se on, kun kirjoittaa nopeasti.
        Muutin lauseen muotoa ja pilkku jäi pois.


      • Anonyymi

        Oletko ylpeä tyhmyydestäsi ja epärehellisyydestäsi?
        ”Tuli vahingossa prosentti-merkki promille-merkin sijaan, joka löytyy samasta napista.”


    • Anonyymi

      Minua ei haittaa jonkun puliukon tai puliakan tai narkkarin elämäntyyli ja -tavat . Puolustakoon tapojaan vaikka raamatun kohdilla,joskin narkkari sitä ei voi tehdä eikä tupakoitsija. Raamattu opettaa kohtuutta.
      Näin se vaan on. Oli ateisti tai ei

    • Anonyymi

      Onhan se ateisteille jotain outoa, kun on ihmisiä, jotka eivät läträä alkoholilla, vaan harrastavat, liikkuvat, toimivat yhteisöissä erilaisissa vastuutehtävissä, eivätkä kulje baarikierroksilla yms "riennoissa". Raittius ei ole päivän muotisana heille kuten niille, joille alkoholi itsellä tai toisten nauttimana on aina mielessä päivin öin.

      • Anonyymi

        Kuinka niin? Kyllä minä tunne ihmisiä, jotka eivät käytä alkoholia, vaikka eivät Jumalaan uskokaan. Itse käytän, mutta olen Ursan aktiivi jäsen ja ihan vastuu tehtävässä.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Pulipapit näkee pikkukkoja siellä.täällä olisko aihetta viedä hoitoon puhut mitä sattuu satuja ohimennen humalassa skoottereila ajavat huuhaa

    • Anonyymi

      Hyvä selvitys.

    • Anonyymi

      "Osta sillä rahalla kaikkea , mitä haluat , joko raavaita , lamapaita , viiniä tai
      väkijuomaa, kaikkea , mitä mielesi tekee" 5 Moos: 14: 26

      "Tle siis , syö leipäsi ilolla , ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala
      hyväksynyt nuo tekosi." Saarn: 8: 7

      helluntailaisuus AA-kerho , ei tietenkään voi sallia , kun kaikki on
      entisiä alkoholisteja.

    • Anonyymi

      Vääräuskoisia naisia saa käyttää kyllä hyväksi miten haluaa sillä he ovat kadotettuja jokatapauksessa.

      • Anonyymi

        Raamatussa jumala siunaa naisten ottamisen raiskattaviksi. Semmoinen oli naisen ihmisarvo Jumalan mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa jumala siunaa naisten ottamisen raiskattaviksi. Semmoinen oli naisen ihmisarvo Jumalan mielestä.

        Missä kohtaan niin on?


    • Anonyymi

      Miksi Jumala ei järjestänyt uskoville en puhdasta ja raikasta vettä? Tämä ihmetyttää.

      • Anonyymi

        Koska sinäkin joisit sitä.


    • Anonyymi

      Kattava selvitys.

    • Anonyymi

      Pian saa vääntää lantiota kävellessä kuin Essayah.

    • Anonyymi

      "Ateistit näkevät kovasti vaivaa uskovien suhteessa alkoholiin"

      Mihin kokemukseen tuo aloituksesi perustuu?
      Olen itse evoluutio tietoinen eikä itseäni kiinnosta
      pätkääkään tuo aloitus tekstin väittämä.

      Eikö raamatussanne mainita :" Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.......
      ...Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä".

      Ns uskovaiset on vaan nii kovaa sakkia tuomitsemaan,,,,,,,,?

      raamattu ja koraani ovat samanlaisia kansalliseepos kirjoja
      niistähän löytyy monenlaisia neuvoja ?

      • Anonyymi

        Hyvin tuo viina näyttää kelpaavan myös fariseuksille (ovat olevinaan uskovaisia). Ainakin viinakaupassa ramppaavat koko ajan.


    • Anonyymi

      Siinä olikin tutkittavaa.

    • Anonyymi

      Mummomuori on juoppo.

      • Anonyymi

        Aloittaa aina aamulla klo 5:30?


      • Anonyymi

        Mummo on muuten vain sekaisin, ilman alkoholiakin


    • Anonyymi

      On se tietenkin erikoista.

    • Aamukaljaa juon ja ikävöin rakkautta.

      https://www.youtube.com/watch?v=b02hukQbbAk

      Tosiasiassa alkoholinkäyttöni koostuu rommilla maustetun suklaan syönnistä.

      Mässäily on sentään synti.

      Pahin synti on kuitenkin acedia, koska se on ainoa synti, joka tekee kipeää, sikäli kuin se ymmärretään joksikin masennuksen tapaiseksi. Mutta voidaanhan se ymmärtää tunnottomuudeksikin. Yhtä kaikki kaikki muut synnit ovat nautintoja, kunnes joutuu helvettiin kitumaan ikuisiksi ajoiksi. Ikuiset ajat ovat tosin paradoksi, ehkä peräti ristiriita.

      Leb' wohl, du kühnes, herrliches Kind.

      Hyvästi ja hyvää juhannusta ja imekää munaa.

    • Alkoholi on viisaiten juoma, en niiten jotka mellastava.

    • Anonyymi

      Hallitus on muodostunut entistä janoisemmista kristillisistäkin. Tuskin nuo voivottelevat lanteittensa kipuja.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat tuolla höpötyksellä?


    • Anonyymi

      Jeesus muutti veden viiniksi. Näyttää siltä, että Jeesus myös joi toisinaan viiniä (Joh. 2:1-11; Matt. 26:29).

      Jeesus äitineen, oli Galilean Kaanan häissä, , joka sijaitsee seitsemän kilometriä Nasaretista, Jeesuksen kotipaikasta.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Qana
      Kuinka monen häät ovatkaan lähellä kotipaikkaansa.
      Häissä emännöi aina sulhasen äiti, morsiamen anoppi.
      Mitä siitä nyt tulisi, jos jok`ikinen häävieras alkaisi häissä emännöimään tai isännöimään?
      Ei yhtikäs mitään!
      Kenenkähän häät ne loppujen lopuksi olivatkaan?

      Johanneksen evankeliumi:
      2:1 Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
      2:2 Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
      2:3 Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
      2:4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
      2:5 Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
      2:6 Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
      2:7 Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
      2:8 Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
      2:9 Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
      2:10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
      2:11 Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen.

      Rabiksi ei kutsuttu poikamiestä, vaan ukkomies rabin piti olla!

      Johanneksen evankeliumi:
      1:38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" - se on käännettynä: opettaja - "missä sinä majailet?"

      Milloin Maria Magdaleena avioitui, ja kenen kanssa?
      (Galilean Kaanan häissä sen viinin tekijän kanssa, jossa hänen anoppinsa emännöi?!)

      "Aramean kielellä sana magdala merkitsee ’korotettu, suuri, mahtava’, joten Jeesus saattoi antaa tämän lisänimen Marialle, koska hän oli tärkein nainen oppilaiden joukossa."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Magdalan_Maria#:~:text=Useissa gnostilaisissa kirjoituksissa,Pistis Sofiassa.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Magdalan_Maria

      Maria ei ollut mikään langennut nainen!

      "vuonna 591 paavi Gregorius Suuri yhdisti Magdalan Marian, syntisen naisen ja Betanian Marian yhdeksi ja samaksi Magdalan Mariaksi. Tämän myötä Maria alettiin samalla nähdä entisenä prostituoituna."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Gregorius_I

      Johanneksen evankeliumi:
      20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
      ---
      20:13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
      20:14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
      20:15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
      20:16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja TEIDÄN JUMALANNE tykö".

      Ja niin Magdalan Mariasta tuli leski!

      • Anonyymi

        ""Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet"."

        Ei kuka tahansa nainen olisi voinut vaatia luovutettavaksi Jeesuksen ruumista itselleen, kuin vaimo vain, eikä tämä nainen ollut Jeesuksen Maria-äiti, vaan Maria Magdaleena.


    • Anonyymi

      Mistä ne eivät näkisi?

    • Anonyymi

      Siinä yksi elämän mysteeri.

    • Anonyymi

      Aloittaja vain uneksii ja kuvittelee kuvittelee omiaan: "näkevät kovasti vaivaa"

    • Anonyymi

      "Näyttää siltä, että Jeesus myös joi toisinaan viiniä"

      Jaa että vain "näyttää"?

      "Uuden testamentin aikaan vesi ei ollut erityisen puhdasta. Ilman nykyaikaisia puhdistustoimenpiteitä vesi oli täynnä bakteereja, viruksia ja kaikenlaisia saasteita. Tilanne on nykyään sama monissa kehitysmaissa. Tästä syystä ihmiset joivat usein viiniä"

      "Uuden testamentin aikaan vesi ei ollut erityisen puhdasta."

      Oho ja että nyt se olisi puhtaampaa?

      Aloittajahan on täysin pihalla, täysin turhanpäiväistä ja perätöntä puuta heinää höpöttäessään!

      Jaa että vain "Tästä syystä ihmiset joivat usein viiniä"?

    • Anonyymi

      Viinan kirot on tullut nähtyä, joten en käytä alkoholia juuri ollenkaan.
      Ja eikö se ole niin, ettei pidä olla heikoille lankeemukseksi. Toiset kun tulevat alkoholista riippuvaisemmaksi helpommin kuin toiset. Itse en tarjoa alkoholia kenellekään. Alkoholittomat juomat kun alkaa olla nykyään maultaan parempia kuin alkoholipitoiset.

    • Anonyymi

      Jumala joskus käyttää huumorintajua aseenaan. Tämä, että jumalattomat ovat huolissaan uskovien alkoholinkäytöstä, on eräs tällainen esimerkki Jumalan huumorintajusta :))

      • Anonyymi

        Mitäh?
        Voiko tuo olla totta?

        "Uskonnot ja uskomukset
        Kristinusko
        Luterilaisuus
        Ateistit näkevät kovasti vaivaa uskovien suhteessa alkoholiin

        Anonyymi-ap
        2023-06-16 10:16:08"

        HERRA JUMALA!
        TEEMME TEISTÄ VALITUKSEN, KOSKA VIERAILITTE TÄLLÄ LUTERILAISTEN PALSTALLA,
        ETTEKÄ HELLUNTAILAISTEN PALSTALLA!

        HERRA JUMALA!
        ME HELLUNTAILAISET OLEMME NYT KOVIN PETTYNEITÄ TEIHIN!

        P.S. Kunnes tämä asia korjaantuu, jätämme uima-asumme ottamatta mukaamme, ja siihen saakka altaissamme polskimaan kuin Aatami ja Eeva!


    • Anonyymi

      Pappi ei meinannut lähtee hautajaisis poies ku oli nii känni päällä maistui oike asti ilmainen viina vei papin pirun hautaan

      • Anonyymi

        höpö höpö


    • Anonyymi

      Mitä aloittaja horisee?
      Kuka sinunkaan kaljoitteluistasi välittää tippaakaan?

    • Anonyymi

      Ajankohtainen aihe.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe