Ei toimeentulotukea työstä kieltäytyville

Anonyymi-ap

39

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähänkö ne on neroja!

      Tosi vähän.

    • Anonyymi

      ja sirkus vaan jatkuu. seuraavaksi sitten vassarit tulee kääntään heiluria.. kansalle menee täydestä 😄😂

      • Anonyymi

        Annahan nää edelliset vetää Suomen kumoon ensin, niin elvytetään sitten


    • Anonyymi

      Tuollainen systeemi on ollut voimassa jo vuosikymmeniä Keski-Euroopassa. Mikä jottei täällä toimisi, pysyy työelämässä kiinni.

      • Anonyymi

        Onhan tuollainen Suomessakin käytössä eikä siihen tarvita edes mitään työstäkieltäytymista vaan se jotta virkailija väärentää vuokran pienemmäksi kuin se on ja näin sitä toimeentulotuki alenee jolloinka valtiolta säästyy kuluja. Koettu on. Tarttiskohan valittaa Eduskunnan oikeusasiamiehelle.


    • Eikös nytkin tarvitse olla pätevä syy, jos kieltäytyy työvoimapoliittisusta toimista kuten työ tms velvoite?

      Käsittääkseni karenssin voi saada helposti. Mutta että kokonaan jätetään tyhjän päälle ja ihmiseltä menee asunto, laskut perintään jne. ei motivoi sekään, vaan kasvattaa ennestään vastarintaa. Ja lopulta rikollisuutta.

      • Jos Suomeen halutaan jenkkilän slummit ja vaunukylät, niin se tapahtuu juuri niin, että viedään viimeinenkin oljenkorsi.


      • En usko, että viimesijaista etuutta voidaan poistaa millään syyllä. Tulee taas kerran asia, josta perustuslakivaliokunta sanoo, että ei käy.


      • Anonyymi

        En usko että tulee onnistumaan, perustuslaki pistää hanttiin. Joku viesti tuolla kuitenkin on haluttu lähettää kansalle. Aika karua.

        xLiner


      • MaximiIIian kirjoitti:

        En usko, että viimesijaista etuutta voidaan poistaa millään syyllä. Tulee taas kerran asia, josta perustuslakivaliokunta sanoo, että ei käy.

        En usko minäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko että tulee onnistumaan, perustuslaki pistää hanttiin. Joku viesti tuolla kuitenkin on haluttu lähettää kansalle. Aika karua.

        xLiner

        On aika karua kyllä. Tukkapöllyjä tulee aina hallituksen vaihduttua. Usein juuri niille, jotka on pohjalla muutenkin elintasoineen.


    • Anonyymi

      Tuo ei koske erityisryhmiä, esim. romanit ja somalit saavat jatkaa entiseen malliin.

      • Anonyymi

        Sekin päivä voi vielä lähestyä...


    • Anonyymi

      Hups. Allekirjoitus jäi. Tein aloituksen, jos joku sillä tiedolla jotain tekee...

      xLiner

    • Anonyymi

      No ei tarvitse, irtisanotaan kaikki pois ja otetaan töihin uusina työntekijöinä puoleen hintaan. Jos ei kiinnosta, ei saa edes sosiaaliturvaa.
      Köyhät kyykkyyn.

    • Anonyymi

      Sehän on ihan oikein. Näinhän sen pitäisikin olla.

    • Se jos kaikki on töissä, niin sillon me työssäkäyvät voitais tehdä lyhempää työviikkoa. Ei ole mitään perustetta että terveelle ihmiselle pitäisi maksaa ilman työtä.

      • Anonyymi

        Säähän vasta "tyhmä" olet?
        Ei yrityksen hyvinvointi perustu muuhun kuin omien työntekijöiden motivointiin , fiksuuteen ja aikaansaannoksiin. Tuohon yhtälöön eivät kuulu lyhemmät työpäivät, joskus jopa pidemmät.
        Yritys tarvitsee resursseja/ 8 tuntia. Ei se työpäivä voi lyhentyä ilman kustannusten kasvua vaikka miten tuota miettisi.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säähän vasta "tyhmä" olet?
        Ei yrityksen hyvinvointi perustu muuhun kuin omien työntekijöiden motivointiin , fiksuuteen ja aikaansaannoksiin. Tuohon yhtälöön eivät kuulu lyhemmät työpäivät, joskus jopa pidemmät.
        Yritys tarvitsee resursseja/ 8 tuntia. Ei se työpäivä voi lyhentyä ilman kustannusten kasvua vaikka miten tuota miettisi.

        AV

        Et vaan tiedä. Monissa töissä vähemmän on tehokkaampaa ja virmalle edullisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan tiedä. Monissa töissä vähemmän on tehokkaampaa ja virmalle edullisempaa.

        Kerro esimerkki ilman että KELA tukee tekijöitä, onhan valloillaan se miten annetaan hyvin pienen tuntimäärän sopimuksia, ja valtion sosiaalitoimi paikkaa erotuksen.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säähän vasta "tyhmä" olet?
        Ei yrityksen hyvinvointi perustu muuhun kuin omien työntekijöiden motivointiin , fiksuuteen ja aikaansaannoksiin. Tuohon yhtälöön eivät kuulu lyhemmät työpäivät, joskus jopa pidemmät.
        Yritys tarvitsee resursseja/ 8 tuntia. Ei se työpäivä voi lyhentyä ilman kustannusten kasvua vaikka miten tuota miettisi.

        AV

        No kelleköhän mä sitten nää rahat jätän perinnöksi kun ei omaa jälkikasvua ole. Tällä rakennusalan pienelläkin palkalla jää väkisinkin säästöön. Lyhennetyllä viikolla kun jäis aikaa vähän matkusteluun. Ja sitten nää pummit vaan istuu parhailla paikoilla ja juo kaljaa. Arvaa ärsyttääkö. Mun pitää myydä oma elämä, että on sitten heillä mahdollisuus ryypätä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No kelleköhän mä sitten nää rahat jätän perinnöksi kun ei omaa jälkikasvua ole. Tällä rakennusalan pienelläkin palkalla jää väkisinkin säästöön. Lyhennetyllä viikolla kun jäis aikaa vähän matkusteluun. Ja sitten nää pummit vaan istuu parhailla paikoilla ja juo kaljaa. Arvaa ärsyttääkö. Mun pitää myydä oma elämä, että on sitten heillä mahdollisuus ryypätä.

        Kerro pomolle että ottaa sinulle kaksi työkaveria tekemään samaa työtä, jaat mieluusti palkkasi heidän kanssa kolmeen yhtä suureen osaan? Vai tulisiko hyöty siitä, että urakka tulisi nopeammin valmiiksi? Mitä asiakas tai yritys hyötyisi? Mitä sinä hyötyisit?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro pomolle että ottaa sinulle kaksi työkaveria tekemään samaa työtä, jaat mieluusti palkkasi heidän kanssa kolmeen yhtä suureen osaan? Vai tulisiko hyöty siitä, että urakka tulisi nopeammin valmiiksi? Mitä asiakas tai yritys hyötyisi? Mitä sinä hyötyisit?

        AV

        Jaahas, AV on taas pihalla kuin lumiukko.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, AV on taas pihalla kuin lumiukko.

        xLiner

        En näe toista, se on jo sulanut tuohon edelliseen kommenttiin ilman perusteluja.

        AV


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista kuulla persuja äänestäneiden öyhöttäjien kommentteja hallitusohjelmaan ja tähänkin selvitykseen 🤭

      Kyllä mä ymmärrän, että etsitään keinoja joilla estetään väärinkäytökset. Ja jotain keinoja pitäis löytää. Tämä se ei kuitenkaan ole..

      Seuraavaksi yrittävät varmaan saada loisimisen laittomaksi. Sitten pääsisi yhteiskunnan vihollisensa linnaan 😂

      xLiner

      • Anonyymi

        Mitäs Lineri-mummulla on perussuomalaisia vastaan, häh? Tämä hallitusohjelma ei mennyt hyvin, koska mukana oli kokoomus ja RKP, molemmat tunnettuja suvakkipuolueita. Pitää leikata sieltä mistä se tuntuu kunnolla, eikä jää mitään hampaankoloon suomalaisille. Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs Lineri-mummulla on perussuomalaisia vastaan, häh? Tämä hallitusohjelma ei mennyt hyvin, koska mukana oli kokoomus ja RKP, molemmat tunnettuja suvakkipuolueita. Pitää leikata sieltä mistä se tuntuu kunnolla, eikä jää mitään hampaankoloon suomalaisille. Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla.

        Mjaa, maahanmuutto ja halpatyövoiman käyttö tulee lisääntymään persujen istuessa hallituksessa. Tosi koomista sinänsä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs Lineri-mummulla on perussuomalaisia vastaan, häh? Tämä hallitusohjelma ei mennyt hyvin, koska mukana oli kokoomus ja RKP, molemmat tunnettuja suvakkipuolueita. Pitää leikata sieltä mistä se tuntuu kunnolla, eikä jää mitään hampaankoloon suomalaisille. Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla.

        "Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla."

        Heh, hauska 🤣 Haaveiletko ruokakuskin töistä?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla."

        Heh, hauska 🤣 Haaveiletko ruokakuskin töistä?

        xLiner

        Kuules Linjeri-mummo (en ole muuten harmis), matalapalkka-aloillekin pitää maksaa sellaista palkkaa että sillä tulee toimeen! Nykyiset maahanmuttajat eivät sitä saa, koska eivät osaa pyytää, ja heille on fine että yhteiskunta kustantaa loput.

        Kun matut ajetaan veks, niin firmoille tulee ennenpitkää työvoimapula, elleivät ne maksa sellaista palkkaa että suomalaiset näihin töihin menevät. Se on yksinkertaista, mutta tehokasta, että heitetään matut vitttu*un tästä maasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs Lineri-mummulla on perussuomalaisia vastaan, häh? Tämä hallitusohjelma ei mennyt hyvin, koska mukana oli kokoomus ja RKP, molemmat tunnettuja suvakkipuolueita. Pitää leikata sieltä mistä se tuntuu kunnolla, eikä jää mitään hampaankoloon suomalaisille. Eli matut veks, ja sillä me jo pärjätään, koska suomalaisille tulee lisää työpaikkoja, ja sosiaalikulut vähenevät miljardeilla.

        Eikös ne maahanmuuttajat vaan jengiydy ja vetelehdi kaduilla naisia ja tavan ihmisiä pelottelemassa ja elä tuilla mites ne nyt yhtäkkiä töitä sitten tekevät muka.🤣.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Linjeri-mummo (en ole muuten harmis), matalapalkka-aloillekin pitää maksaa sellaista palkkaa että sillä tulee toimeen! Nykyiset maahanmuttajat eivät sitä saa, koska eivät osaa pyytää, ja heille on fine että yhteiskunta kustantaa loput.

        Kun matut ajetaan veks, niin firmoille tulee ennenpitkää työvoimapula, elleivät ne maksa sellaista palkkaa että suomalaiset näihin töihin menevät. Se on yksinkertaista, mutta tehokasta, että heitetään matut vitttu*un tästä maasta.

        Tosta palkanmaksusta oon samaa mieltä että pitää maksaa palkka millä tulee toimeen ilman tukia mutta ei sellaista makseta kantasuomalaisillekaan matalapalkka-aloilla.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tosta palkanmaksusta oon samaa mieltä että pitää maksaa palkka millä tulee toimeen ilman tukia mutta ei sellaista makseta kantasuomalaisillekaan matalapalkka-aloilla.🙂.

        No ei makseta ei, kun ei ole pulaa työntekijöistä. Mutta tilanne muuttuu olennaisesti, kun matut heivataan veks, siinä lähtee noin puoli miljoonaa nee*keriä, rättip**äätä, ja muita hevonp**erseitä, jotka tänne on roudattu. Osa niistä ei tosiaankaan edes tee mitään työtä, ja osa tekee sen minkä on pakko, ja jäävät sitten varhaiseläkkeelle sossen rahoilla.


    • Se on vain hallitusohjelma. Siis myyntipuhe. Katsotaan nyt ihan rauhassa mitä todella saavat aikaiseksi.

    • Anonyymi

      Voi käydä niinkin että joku demokraatti säästyy rahanahneudelta.

    • Anonyymi

      ei rahaa kiinteistöjijoittajille, eikä muutenkaan sellaisiin vain keppiä jos omistaa asuntonta... miljoonilla piiskaa :D

    • Anonyymi

      Aloittajan olisi hyvä selvittää työttömille, kuinka sinne töihin tuosta vain lähdetään. Aloittaja, sekä oikeisto kuvittelee, että töihin noin vain mennään oli paikka hakusessa tai ei.

      Toivottavasti aloittaja on itse provisiopalkalla oleva puhelinmyyjä, jota kaikki inhoavat.

    • Anonyymi

      Orpo pitää murhata äkkiä. Ei kukaan tarjoo töitä onneksi pitkäaikaistyöttömille joten pelko pois että joudutte lopettaa palstailun.

    • Anonyymi

      Mitenkäs minä puolieläkeläinen. Milloin ryhdyn maksamaan aikoinaan saamani toimeentulotukia takaisin?

      Mitä työtä aloittajahuora suosittelee? Mihin työpaikkaan vain kannattaisi kävellä rollaattorin kanssa?

      Jospa menen vain entiseen työpaikkaani istumaan. Eihän heidän ole pakko maksaa palkkaa. Kunhan vain hengailen siellä, niin oikeistopersu aloittaja on tyytyväinen idiotismissaan.

      >simiti<

    • Tulee perustuslaki ja perusihmisoikeudet vastaan. Ja tuokin muutos vain jälleen lisäisi syrjäytyneiden määrää ja rikollisuutta ja yhteiskunnan menoja sitä ksutta ei vähentäisi niitä.🙂.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe