Aina tulee ostettua se Pommi taikka autot kaikki yksiä pommeja no ainakin sähköautot mutta noi jakoketjut piti kestää auton iän no eihän ne kestä hyvä jos 100 tkm ja vaihtohinta mieletön eli eipä säästöä tullut verrattuna kuminauhaan luulisi että ketjut kestäisi nyt kun moottorit tehty pyörimään herkästi mutta ei kaksi erimerkkistä pihassa ja molemmissa ketju ongelmia tiedossa
Alkaa autot pänniä
19
511
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa olla keulassa VW-merkki.
- Anonyymi
Ei ole Vw tosin yhden tutun Automaatti vw stä hajosi jakopää kun huoltomies hinasi 5m taaksepäin ovat todella herkkiä hajoamaan
- Anonyymi
Ylihintaista paskaa.
- Anonyymi
Kaikki autot ovat täällä suomessa ylihintaisia. Käyttötavaraa luksustavaran hinnalla.
- Anonyymi
no kyllä se jakoketju kestää sen auton käyttö iän,sit kun se jakopää hajoaa niin käyttöikä tuli täyteen.
- Anonyymi
Moottoritielle kiihdytys taitaa olla rankka kestotesti autoille, nyt on lyhyehkön ajan sisällä jo kahdesti edelläajava auto hajonnut moottoritien kiihdytysrampille. Kiva ylläri kun siinä itsekin kiihdyttelee ja yhtä-äkkiä edelläajavan veto katkeaakin kuin kananlento.
- Anonyymi
Huvittaa kun usein auton myyntiilmoituksessa on "ketjukone ei kalliita hihnanvaihtoja"
Voihan se ketju kestääkin pitkään mutta ne muoviset ohjurit siinä mitkä paukahtaa ja sitten on ventiilit solmussa ja kone paskana. - Anonyymi
Pitäs ostaa uusi jos käytetyn patteriauton ostaa, tietää et akut muut voi olla jo menneen talven lumia...
- Anonyymi
Aina on käytetyissä jotakin pientä nikkarointia ja korjattavaa, mutta ne on
kuitenkin halpoja hankkia ja korjaaminenkin on selkeästi halvempaa kuin
uuden auton arvonalennus + huollot.
Aina on saanut japsit satasilla korjatuksi, mutta jos hairahdut
saksalaiseen premiumiin, niin kuluu helposti tonneja korjaamolla.- Anonyymi
Ostin kuukausi sitten 16 vuotta vanhan mersun, jolla on ajettu 380 tuhatta kilsaa. Innosta pinkeänä tutkimaan, että mihinkähän se touhutonni menee vai meneekö useampikin. Jotenkin sitä "uutta" autoa jaksaa aina aluksi laitella. Mutta nyt vähän hölmistynyt olo, kun ei mitään tekemistä ole löytynyt. Tai no, tankkasin, ja ehkä lasinpesunestettäkin voisi lisätä. Öljyäkään ei ole syönyt... Höh, no ei kai siinä kun ajaa vaan.
Kun et kerro, kysyn, mistä mersumallista puhut?
C-sarja W204 vai E-sarja W211, diesel vai bensa?
Koska itselläni on ollut mersuja 16 vuotta, ensin W211 ja nyt W212, tiedän, että 380 tkm ajetulla diesel mersulla on jo uusittu monia niveliä, vesipumppu, laturin laakereita ja jarrut ympäriinsä kahteen kertaan.
Nämä ovat käyttöosia, eivätkä edes kalliita.
Nämä työt eivät sinulle siis aivan heti tule eteen.
Mukava kuulla, ettei öljyä kulu edes noilla lukemilla.
Yksi jousen katkeaminen minullakin toki mahtuu väliin.
Itse olen autoni huollattanut Tallinnan Silber Autossa, jonka Veho muutama vuosi sitten osti. Asiassa on toki omat vaivannäkönsä, kauempaa Suomesta on varauduttava lähtemään iltalaivalla ja yöpymään laivalla, jolloin auton pääsee toimittamaan korjaamoon ennen 07:30h aamulla.
Olen täällä kirjoittanut näistä pääosin positiivisista huoltokokemuksista jo kymmenen vuoden ajan. Löytyy sopivalla hakusanalla.- Anonyymi
Hölmistynyt jatkaa... kyseessä on C200 CDI W204, eka mersu minulla, vähän uusia vielä nämä mallimerkinnät, mutta tuo rimpsu ilmeisesti kertoo riittävästi. Reilun 30 vuotta olen vanhoilla autoilla ajellut, eri merkkisillä, niin on sitä monenlaisten vikojenkin kanssa tullut touhuiltua. Mersua ehkä olen jotenkin tähän asti vältellyt, mutta uskaltauduin nyt lopulta sellaisen hankkimaan. Autohan se vaan on sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmistynyt jatkaa... kyseessä on C200 CDI W204, eka mersu minulla, vähän uusia vielä nämä mallimerkinnät, mutta tuo rimpsu ilmeisesti kertoo riittävästi. Reilun 30 vuotta olen vanhoilla autoilla ajellut, eri merkkisillä, niin on sitä monenlaisten vikojenkin kanssa tullut touhuiltua. Mersua ehkä olen jotenkin tähän asti vältellyt, mutta uskaltauduin nyt lopulta sellaisen hankkimaan. Autohan se vaan on sekin.
Onko ilmajouset vielä kunnossa?
Jatkan täältä, että moottori lienee OM646, 2148m3.
Lohko on sama, 200,220 ja 250 malleissa.
Viimeisimmät olivat 100 kW , alkusarjan ehkä 90 kW.
Vahva peli, sillä Hampurin ja Berliinin takseissa näkee
näitä miljoonapelejä hakemattakin joka päivä.
Missä määrin auton huoltohistoria on tiedossa?
Huoltamista kannattaa ainakin jatkaa, vaikka sitten
"säästöliekillä" koska sellainen vanhemman auton huolto-
ohjelma on Veholla ja sen piirimyyjillä olemassa.
Itse vaihdoin vaihteistoöljytkin alle 200.000 km, vaikka täällä
puhutaan, ettei muka tarvitse vaihtaa.
Miten vaihteisto muuten vaihtaa?
Vaihto uudempaan malliin tapahtui jo lukemalla 220t, joten
minulla ei ole tietoa, alkaako vikoja ilmetä lisää.
Nykyinen W212, jossa 9-v automaatti, pyytää vaihteistoöljynvaihtoa
100t:n välein, joka siis kerran on tehty, koska lukemani ovat nyt 160t.
Siinä on taas jo kokonaan eri pannu, vaikka tehot ja kuutiot ovat lähes
samat 2143!
Mitkä erot: OM651 kuluttaa litran vähemmän sekalaisessa ajossa ja
ketju on keksitty laittaa moottorin taakse.
Onnea ostokselle, pidä huolta siitä!- Anonyymi
Joo, tuo 2148 kuutioinen 100 kW moottori. Huoltokirjan mukaan on ainakin öljynvaihdot tehty huolto-ohjelman mukaan noin 25000 km välein, jatkossa vähän tiheämminkin. Ensimmäinen omistaja näyttää ajelleen aika reippaaseen tahtiin 207000 km kolmessa vuodessa, sen jälkeen kilsoja kertynyt hitaampaan tahtiin.
Tuossa 207tkm kohdalla vaihdettu polttoainesuodatin ja vaihteisto- ja peräöljyt. Vaihteistoöljyt vielä uudestaan viime vuonna 365tkm kohdalla, ja polttoainesuodatin pari vuotta sitten. Vaihteisto on manuaali, toimii oikein mukavan tuntuisesti takeltelematta.
Varsinaisia korjauksia huoltokirjassa ei näy muuta kuin termostaatti 238tkm ja takaiskarien uusinta 264tkm. Luultavasti jotain muutakin lienee tehty, mutta ei merkitty huoltokirjaan. Varmaan muutamat jarrupalat ja ehkä -levytkin on saanut vaihtaa ja jotain sellaista. Vähän uraisilta kyllä näyttää jarrulevyt varsinkin etupäässä, niin niitä ehkä pääsee lähivuosina uusimaan.
- Anonyymi
Paljon ollut myös Mersuissa jakopää vikaa ketjuissa ilmeisesti bensa malleissa joskus vaan oli aikeissa ostaa mutta hieman nettiä selattua tulin toisiin ajatuksiin
Kaikki siis hyvin, koska sinulla näyttää olevan myös sitä "omaa osaamista".
Harvoin mitään noinkin luotettavaa huollatustietoa edes on saatavilla.
Jotkut viat kannattaa tuon ikäiselle tietenkin jo sallia.
Minä ainakin jatkaisin - kuten itsekin sanoit - vain sitä ajamista.
Isommat ja kalliimmin korjattavat viat alkavat kyllä etukäteen "ilmoitella"
itsestään.
Kun aikanaan jostain syystä luovut autosta, muista, että tämäkin on vain
yksilö ja että seuraava, vaikka olisikin MB, saattaa siinä kautta linjan jo olla
enemmän vikaa.- Anonyymi
Pieni vertailu: MB 180 B ja tulee ilmoitus renkaan vajaasta ilmanpaineesta niin sitä ilmoitusta ei saa kotikonstein pois vaikka painetilanne korjataan. Suzukissa ilmoitus häviää, kun paine korjataan.
Niinpä "Et vaan osaa." Olisi muutakin tekemistä kuin pirullisia valikoita plärätä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835