Alkaa autot pänniä

Anonyymi-ap

Aina tulee ostettua se Pommi taikka autot kaikki yksiä pommeja no ainakin sähköautot mutta noi jakoketjut piti kestää auton iän no eihän ne kestä hyvä jos 100 tkm ja vaihtohinta mieletön eli eipä säästöä tullut verrattuna kuminauhaan luulisi että ketjut kestäisi nyt kun moottorit tehty pyörimään herkästi mutta ei kaksi erimerkkistä pihassa ja molemmissa ketju ongelmia tiedossa

19

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla keulassa VW-merkki.

    • Anonyymi

      Ei ole Vw tosin yhden tutun Automaatti vw stä hajosi jakopää kun huoltomies hinasi 5m taaksepäin ovat todella herkkiä hajoamaan

    • Anonyymi

      Ylihintaista paskaa.

      • Anonyymi

        Kaikki autot ovat täällä suomessa ylihintaisia. Käyttötavaraa luksustavaran hinnalla.


    • Anonyymi

      no kyllä se jakoketju kestää sen auton käyttö iän,sit kun se jakopää hajoaa niin käyttöikä tuli täyteen.

    • Anonyymi

      Moottoritielle kiihdytys taitaa olla rankka kestotesti autoille, nyt on lyhyehkön ajan sisällä jo kahdesti edelläajava auto hajonnut moottoritien kiihdytysrampille. Kiva ylläri kun siinä itsekin kiihdyttelee ja yhtä-äkkiä edelläajavan veto katkeaakin kuin kananlento.

    • Anonyymi

      Huvittaa kun usein auton myyntiilmoituksessa on "ketjukone ei kalliita hihnanvaihtoja"
      Voihan se ketju kestääkin pitkään mutta ne muoviset ohjurit siinä mitkä paukahtaa ja sitten on ventiilit solmussa ja kone paskana.

    • Anonyymi

      Pitäs ostaa uusi jos käytetyn patteriauton ostaa, tietää et akut muut voi olla jo menneen talven lumia...

    • Anonyymi

      Aina on käytetyissä jotakin pientä nikkarointia ja korjattavaa, mutta ne on
      kuitenkin halpoja hankkia ja korjaaminenkin on selkeästi halvempaa kuin
      uuden auton arvonalennus + huollot.
      Aina on saanut japsit satasilla korjatuksi, mutta jos hairahdut
      saksalaiseen premiumiin, niin kuluu helposti tonneja korjaamolla.

      • Anonyymi

        Ostin kuukausi sitten 16 vuotta vanhan mersun, jolla on ajettu 380 tuhatta kilsaa. Innosta pinkeänä tutkimaan, että mihinkähän se touhutonni menee vai meneekö useampikin. Jotenkin sitä "uutta" autoa jaksaa aina aluksi laitella. Mutta nyt vähän hölmistynyt olo, kun ei mitään tekemistä ole löytynyt. Tai no, tankkasin, ja ehkä lasinpesunestettäkin voisi lisätä. Öljyäkään ei ole syönyt... Höh, no ei kai siinä kun ajaa vaan.


    • Kun et kerro, kysyn, mistä mersumallista puhut?
      C-sarja W204 vai E-sarja W211, diesel vai bensa?
      Koska itselläni on ollut mersuja 16 vuotta, ensin W211 ja nyt W212, tiedän, että 380 tkm ajetulla diesel mersulla on jo uusittu monia niveliä, vesipumppu, laturin laakereita ja jarrut ympäriinsä kahteen kertaan.
      Nämä ovat käyttöosia, eivätkä edes kalliita.
      Nämä työt eivät sinulle siis aivan heti tule eteen.
      Mukava kuulla, ettei öljyä kulu edes noilla lukemilla.
      Yksi jousen katkeaminen minullakin toki mahtuu väliin.
      Itse olen autoni huollattanut Tallinnan Silber Autossa, jonka Veho muutama vuosi sitten osti. Asiassa on toki omat vaivannäkönsä, kauempaa Suomesta on varauduttava lähtemään iltalaivalla ja yöpymään laivalla, jolloin auton pääsee toimittamaan korjaamoon ennen 07:30h aamulla.
      Olen täällä kirjoittanut näistä pääosin positiivisista huoltokokemuksista jo kymmenen vuoden ajan. Löytyy sopivalla hakusanalla.

      • Anonyymi

        Hölmistynyt jatkaa... kyseessä on C200 CDI W204, eka mersu minulla, vähän uusia vielä nämä mallimerkinnät, mutta tuo rimpsu ilmeisesti kertoo riittävästi. Reilun 30 vuotta olen vanhoilla autoilla ajellut, eri merkkisillä, niin on sitä monenlaisten vikojenkin kanssa tullut touhuiltua. Mersua ehkä olen jotenkin tähän asti vältellyt, mutta uskaltauduin nyt lopulta sellaisen hankkimaan. Autohan se vaan on sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmistynyt jatkaa... kyseessä on C200 CDI W204, eka mersu minulla, vähän uusia vielä nämä mallimerkinnät, mutta tuo rimpsu ilmeisesti kertoo riittävästi. Reilun 30 vuotta olen vanhoilla autoilla ajellut, eri merkkisillä, niin on sitä monenlaisten vikojenkin kanssa tullut touhuiltua. Mersua ehkä olen jotenkin tähän asti vältellyt, mutta uskaltauduin nyt lopulta sellaisen hankkimaan. Autohan se vaan on sekin.

        Onko ilmajouset vielä kunnossa?


    • Jatkan täältä, että moottori lienee OM646, 2148m3.
      Lohko on sama, 200,220 ja 250 malleissa.
      Viimeisimmät olivat 100 kW , alkusarjan ehkä 90 kW.
      Vahva peli, sillä Hampurin ja Berliinin takseissa näkee
      näitä miljoonapelejä hakemattakin joka päivä.
      Missä määrin auton huoltohistoria on tiedossa?
      Huoltamista kannattaa ainakin jatkaa, vaikka sitten
      "säästöliekillä" koska sellainen vanhemman auton huolto-
      ohjelma on Veholla ja sen piirimyyjillä olemassa.
      Itse vaihdoin vaihteistoöljytkin alle 200.000 km, vaikka täällä
      puhutaan, ettei muka tarvitse vaihtaa.
      Miten vaihteisto muuten vaihtaa?
      Vaihto uudempaan malliin tapahtui jo lukemalla 220t, joten
      minulla ei ole tietoa, alkaako vikoja ilmetä lisää.
      Nykyinen W212, jossa 9-v automaatti, pyytää vaihteistoöljynvaihtoa
      100t:n välein, joka siis kerran on tehty, koska lukemani ovat nyt 160t.
      Siinä on taas jo kokonaan eri pannu, vaikka tehot ja kuutiot ovat lähes
      samat 2143!
      Mitkä erot: OM651 kuluttaa litran vähemmän sekalaisessa ajossa ja
      ketju on keksitty laittaa moottorin taakse.

      Onnea ostokselle, pidä huolta siitä!

      • Anonyymi

        Joo, tuo 2148 kuutioinen 100 kW moottori. Huoltokirjan mukaan on ainakin öljynvaihdot tehty huolto-ohjelman mukaan noin 25000 km välein, jatkossa vähän tiheämminkin. Ensimmäinen omistaja näyttää ajelleen aika reippaaseen tahtiin 207000 km kolmessa vuodessa, sen jälkeen kilsoja kertynyt hitaampaan tahtiin.

        Tuossa 207tkm kohdalla vaihdettu polttoainesuodatin ja vaihteisto- ja peräöljyt. Vaihteistoöljyt vielä uudestaan viime vuonna 365tkm kohdalla, ja polttoainesuodatin pari vuotta sitten. Vaihteisto on manuaali, toimii oikein mukavan tuntuisesti takeltelematta.

        Varsinaisia korjauksia huoltokirjassa ei näy muuta kuin termostaatti 238tkm ja takaiskarien uusinta 264tkm. Luultavasti jotain muutakin lienee tehty, mutta ei merkitty huoltokirjaan. Varmaan muutamat jarrupalat ja ehkä -levytkin on saanut vaihtaa ja jotain sellaista. Vähän uraisilta kyllä näyttää jarrulevyt varsinkin etupäässä, niin niitä ehkä pääsee lähivuosina uusimaan.


    • Anonyymi

      Paljon ollut myös Mersuissa jakopää vikaa ketjuissa ilmeisesti bensa malleissa joskus vaan oli aikeissa ostaa mutta hieman nettiä selattua tulin toisiin ajatuksiin

    • Kaikki siis hyvin, koska sinulla näyttää olevan myös sitä "omaa osaamista".
      Harvoin mitään noinkin luotettavaa huollatustietoa edes on saatavilla.
      Jotkut viat kannattaa tuon ikäiselle tietenkin jo sallia.
      Minä ainakin jatkaisin - kuten itsekin sanoit - vain sitä ajamista.
      Isommat ja kalliimmin korjattavat viat alkavat kyllä etukäteen "ilmoitella"
      itsestään.
      Kun aikanaan jostain syystä luovut autosta, muista, että tämäkin on vain
      yksilö ja että seuraava, vaikka olisikin MB, saattaa siinä kautta linjan jo olla
      enemmän vikaa.

      • Anonyymi

        Pieni vertailu: MB 180 B ja tulee ilmoitus renkaan vajaasta ilmanpaineesta niin sitä ilmoitusta ei saa kotikonstein pois vaikka painetilanne korjataan. Suzukissa ilmoitus häviää, kun paine korjataan.
        Niinpä "Et vaan osaa." Olisi muutakin tekemistä kuin pirullisia valikoita plärätä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe