? Jeesus toi Henki ja Tuli kaste ja Johannes toi vesikaste.. Mikä sinun mielestä pelastaa sinua? Se joka ylpeä pastori suoritta veden avulla vai Kaste jonka Jeesus soritta Tulen Ja Veden avulla.?
Kerron nyt sinulle , millaisia Jumala ajatuksia antoi siitä kasteesta !!
Kastehan pelastaa jos se on sitä Tulikaste joka Jeesus toi ihmiskunnalle . JOhannes Kastaja taas toi vesikaste.
Puhun nyt kumminkin Tulikasteesta. Ja kun Hän kastaa sinut Tulella , tunnet kirvelevä synnintuntoa synneistä joka kannat.
Eikö ihmeellistä ettei Suomeen Sion tahtoo ottaa vastaan Oikea Kaste , jonka avulla, Jeesus on tullut kastamaan meitä ?
Room, 6 puhuu tästä kasteesta >>
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Laitan siitä kasteesta ajatuksia joka pelastaa sinua.
59
384
Vastaukset
- Anonyymi
Kastepalsta on erikseen!
- Anonyymi
No voipohjaton, johan täs mennähän syvälle uskonasioihin! Mutta kuulehan ny, mää en oo tämmöstä kastehommelii kyl ihan ymmärtäny.
Noo, kuulehaas, jos Tulikaste kirkastaas sun synnintuntoas ja polttelee niit sun synnii, ni kyllä se kyl jotenki vaikuttaa.
No mutta, älä ny pahasti siinä murise, jos joku tästä sanoo, et höpönhöpöä. Uskonasioistahan voi olla monii miälipiteit, eikä kaikki puhu samalla murteella ku mää täs. Mutta jos Tulikaste o sun juttus, ni mää toivon sulle voimia ja lohtuu sen löytämiseks! - Anonyymi
Ei mikään kaste pelasta, vaan uskoontulo Jeesukseen pelastaa. Tämän tietävät kaikki ihmiset joille aito usko on oleellisin asia maailmassa, myös luterilaiset aina kääntyvät uskovien puoleen jos hätä pelastuksesta iskee.
Mutta kun Lutter ei ymmärtänyt mitätämä tarkoittaa ,
Mark. 10:39
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
Saatikka sitten tämän >>
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Savis kirjoitti:
Mutta kun Lutter ei ymmärtänyt mitätämä tarkoittaa ,
Mark. 10:39
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
Saatikka sitten tämän >>
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Katsos ! Lutter jäi Lihassa kun otti Valeärmon vastaan eikä Jeesuksen Veri joka kaste antaa .
Eihän kukaan ole otollinen lihassa !!
Room. 8:8
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.- Anonyymi
Jos tulee uskoon niin mahdollisuus pelastukseen hiipivältä hulluudelta on kokolailla jo menetetty.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Katsos ! Lutter jäi Lihassa kun otti Valeärmon vastaan eikä Jeesuksen Veri joka kaste antaa .
Eihän kukaan ole otollinen lihassa !!
Room. 8:8
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.Muista omat sanasi ja kirjoituksesi Viimeisellä Tuomiolla.
Yp:lle on lähtenyt sinusta useita eri ilmoituksia, toimintasi täyttää jatketun rikoksen tunnusmerkistön (toisenuskoisten uskonrauhan häirintä, herjaukset, kunnialoukkaukset, valheellisen "tiedon" levitykset, ym...)
Mutta teillä antikristityillä hellareilla on jo vuosikymmeniä ollut omat "poliisinne", myös S24:n yp:ssa. He ovat huolehtineet, etteivät rikoksenne johda rikostutkintaan. Anonyymi kirjoitti:
Muista omat sanasi ja kirjoituksesi Viimeisellä Tuomiolla.
Yp:lle on lähtenyt sinusta useita eri ilmoituksia, toimintasi täyttää jatketun rikoksen tunnusmerkistön (toisenuskoisten uskonrauhan häirintä, herjaukset, kunnialoukkaukset, valheellisen "tiedon" levitykset, ym...)
Mutta teillä antikristityillä hellareilla on jo vuosikymmeniä ollut omat "poliisinne", myös S24:n yp:ssa. He ovat huolehtineet, etteivät rikoksenne johda rikostutkintaan.No miten se nyt meni , kun otat herneet nenään totuudesta? Silloin usutat poliisit mun kimppuun. Oliko se niin kuin Pyhä Raamattu käskee? Usuta maailma tuon kimppuun kun et pärjää?
Niinkö Pyhä Raamattu käskee ja käski Paavalinkin kimppuun kun hän toi totuutta??
Ap. t. 18:17
Niin he kaikki ottivat kiinni Soosteneen, synagoogan esimiehen, ja löivät häntä tuomioistuimen edessä, eikä Gallion välittänyt siitä mitään.
Room. 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen
MUTTA SINÄ SEISOT TÄN TAKIA ERILAINEN TUOMIOISTUIMEN EDESSÄ JA TOIVON RAKAS ETTÄ PÄRJÄÄT SILLOIN >>
2. Kor. 5:10
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
- Anonyymi
Mikään kaste ei pelasta ainoastaan Jeesus pelastaa.
Mitkään taikatemput ei pelasta eikä rituaalit, -
1.Korinttolaiskirje:
3:3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?- Anonyymi
Ei kaste ole taikatemppu tai rituaali. Jeesus pelastaa kasteen kautta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesu voi pelastaa ilman kastettakin, - ristin ryöväri. Jeesus on luonut kaikkeuden.
Kasteesta on tehty taikatemppu ja rituaali. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaan luotat: Jeesukseen vai kasteeseen? Ontologinen ero!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesu voi pelastaa ilman kastettakin, - ristin ryöväri. Jeesus on luonut kaikkeuden.
Kasteesta on tehty taikatemppu ja rituaali.Tottakai voi.
Mutta kun Jeesusta ja kastetta ei voi laittaa vastakkain koska kasteen sisältö on Jeesuksen sovoitustyö ja ylösnousemus johon kaste meidät liittää
Sama jos kysyisi että kumpaan luotat, Jeesukseen vai Jumalan armoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voi.
Mutta kun Jeesusta ja kastetta ei voi laittaa vastakkain koska kasteen sisältö on Jeesuksen sovoitustyö ja ylösnousemus johon kaste meidät liittää
Sama jos kysyisi että kumpaan luotat, Jeesukseen vai Jumalan armoonSinäkö sen laitat? Vai Jeesus,
Jeesus yksin riittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voi.
Sama jos kysyisi että kumpaan luotat, Jeesukseen vai Jumalan armoonOlipa typerä kommentti: "Jeesusta ja kastetta ei voi laittaa vastakkain"???
Aivan samoin , kun joku laittaisi ehtoollisen ja kirkkorakennuksen vastakkain.
Vain Jeesus Kristus voi pelastaa uskovan eikä siihen tarvita välttämättä kastetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä kommentti: "Jeesusta ja kastetta ei voi laittaa vastakkain"???
Aivan samoin , kun joku laittaisi ehtoollisen ja kirkkorakennuksen vastakkain.
Vain Jeesus Kristus voi pelastaa uskovan eikä siihen tarvita välttämättä kastetta.Kirkkorakennus ei pelasta mutta kaste pelastaa uskovan eikä sitä voi laittaa Jeesuksen kanssa vastakkain.
- Anonyymi
Opettelehan luuseri ensin kirjoittamaan... Esim. pilkkusäännöt ja kongruenssi pitäisi osata. Niin, ja aloitetaanko suomessa lause kysymysmerkillä? Siinäpä pohdittavaa.
Vai onko kenties pää täynnä spritus fortista... tai sanctusta?- Anonyymi
Pilkun säännöillä pelastutaan? Mikä häiriö on kysymyksessä? Narsismi kukkii!
- Anonyymi
Ef: 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.Kyllä se on Tosi armollista saada tulla Kastetuksi Jeesukseen ja Hänee kuolema. Koska sama tietä meidänkulkea ja käydä sisään kaikkeen Pyhimpään, mitä Jeesus kulki ja on se vaan armollista saada olemaan Hänessä kun Hän meni ja Täytti Kaikken. !!!!!!!
Siis kasta meidät Jeesus, Ristiinkuolemaan , on Hyvä Rúkous !!
- Anonyymi
SINUN kasteajatuksiesi varassako MUIDEN pelastuminen nyt onkin?
Olet Savis niin visas ja vaatimaton!Armosta vaan !! Tuo Armo joka on niin suosittu nykyään , on muovaillut minuakin. Siis armosta olen mikä olen ! Armosta näet mitä olen!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Armosta vaan !! Tuo Armo joka on niin suosittu nykyään , on muovaillut minuakin. Siis armosta olen mikä olen ! Armosta näet mitä olen!!
Joo, näen, suurta vaatimattomuutta!
Ihmiskunta tulee pelastuttuaan vielä kiittämään sinua!
Kiitos Savis!
(olinpas kerrankin eka)
1.Korinttolaiskirje:
15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
"vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt,
en kuitenkaan minä,"
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
1.Korinttolaiskirje:
9:1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?
Olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, enkö minä ole apostoli?
Enkö minä ole apostoli, olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan!
Olen, en ole!
- Anonyymi
Jeesus on minun tunnustukseni apostoli ja ylimmäinen pappi, kun sanon ettei Jeesus ole Jumala, ja että kolminaisuusoppi on suurta valhetta ja eksytystä!
Hebrealaiskirje:
3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala,
ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.- Anonyymi
" mutta kaste pelastaa uskovan ".
Aivan samoin kuin vesi pelasti Nooan perhekunnan tämän maailman syntielämästä, niin uskovien kaste pelastaa uskoontulleen tämän maailman muotojumalisuudesta ja syntielämästä.
Vesihän ei pelastanut Nooaa taivaaseen, vaan sen johdosta Nooa uhrasi Jumalalle eläinuhrin.
Sen on jokainen kasteelle mennyt saanut huomata, kuinka kasteen jälkeen maailman ihmiset alkavat karttamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" mutta kaste pelastaa uskovan ".
Aivan samoin kuin vesi pelasti Nooan perhekunnan tämän maailman syntielämästä, niin uskovien kaste pelastaa uskoontulleen tämän maailman muotojumalisuudesta ja syntielämästä.
Vesihän ei pelastanut Nooaa taivaaseen, vaan sen johdosta Nooa uhrasi Jumalalle eläinuhrin.
Sen on jokainen kasteelle mennyt saanut huomata, kuinka kasteen jälkeen maailman ihmiset alkavat karttamaan.Aivan samoin kuin vesi erotti Nooan maailmasta niin myös kaste erottaa meidät Kristukselle ja pelastaa - ei muotojumalisuudesta - vaan synnistä taivaaseen.
- Anonyymi
<<" mutta kaste pelastaa uskovan ".<<
Kaste on ihmisen teko ja on pilkkaa Jumalan edessä kuin likainen vaate.
Matt:19:25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Jos pelastukseen jotain omia lisätään se on saatanasta, ei Jumalasta.
Pelastus on yksin Jumalan teko.- Anonyymi
Kaste pelastaa ja pelastus on yksin Jumalan teko - siitä näemme että kaste on Jumalan teko
- Anonyymi
Oh hoh: "Pelastus on yksin Jumalan teko."??
Mutta miksi siihen tarvitaan pappeja ja kummeja???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh: "Pelastus on yksin Jumalan teko."??
Mutta miksi siihen tarvitaan pappeja ja kummeja????Kysy seuraavaksi miksi evankeliumin julistajia tarvitaan jos pelastus on Jumalan teko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy seuraavaksi miksi evankeliumin julistajia tarvitaan jos pelastus on Jumalan teko!
Ei Jumala pakota pelastukseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy seuraavaksi miksi evankeliumin julistajia tarvitaan jos pelastus on Jumalan teko!
Siksi, koska Jumala ei julista! Eikä kasta.
Se on jätetty opetuslapsille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, koska Jumala ei julista! Eikä kasta.
Se on jätetty opetuslapsille.Eikö Jumala toimi julistuksen kautta???
Valehteleeko Raamattu sanoessaan että Jeesus kastaa?
Ihminenkö teillä uskon synnyttää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Jumala toimi julistuksen kautta???
Valehteleeko Raamattu sanoessaan että Jeesus kastaa?
Ihminenkö teillä uskon synnyttää?Oletko koskaan kuullut Lähetyskäskystä.
Siinähän Jeesus käskee opetuslapsia julistamaan ja kastamaan.
Ei Jumala tee sellaista, mikä on annettu ihmisen tehtäväksi. Jumala synnyttää uskon sellaisen sydämessä, joka ottaa sanan vastaan! Siihen ei tarvita kastetta.
Joh 1
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille jotka uskovat häneen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut Lähetyskäskystä.
Siinähän Jeesus käskee opetuslapsia julistamaan ja kastamaan.
Ei Jumala tee sellaista, mikä on annettu ihmisen tehtäväksi. Jumala synnyttää uskon sellaisen sydämessä, joka ottaa sanan vastaan! Siihen ei tarvita kastetta.
Joh 1
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille jotka uskovat häneen."Niin käskee. Ja Jumala itse toimii Sanan ja kasteen kautta herättäen uskon.
- Anonyymi
Vesi on Jumalan elävän sanan symboli, joka elvyttää, kun juodaan, puhdistaa, jonka kautta usko syntyy ja antaa kasvun. - kuinka siis sana toimii, - se tulee toisesta luomakunnasta. Jeesus on se sana. Joh: 1
- Anonyymi
suksi ny kuuseen symbolies kanssa ,
"Kun Jeesus oli KASTETTU , nousi hän kohta vedestä , ja katso taivaat aukenivat , ja hän
näki HENGEN tulevan alas , niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja
katso taivaasta kuului ääni , joka sanoi : "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen
mielistynyt"
Matt: 3: 16-17
Jumala ei mielisty "meissä" mihinkään muuhun kuin omaan Poikaansa > liittyä
KASTEESSA Jeesukseen,
"Kaikki te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun Jeesus oli KASTETTU , nousi hän kohta vedestä , ja katso taivaat aukenivat , ja hän
näki HENGEN tulevan alas , niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja
katso taivaasta kuului ääni , joka sanoi : "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen
mielistynyt"
KASTEESSA Jeesukseen,
"Kaikki te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27edelliseen:
"HENGEN" > Jumalan Hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mielistynyt"
KASTEESSA Jeesukseen,
Gal: 3: 27""Kun Jeesus oli KASTETTU , nousi hän kohta vedestä , ja katso taivaat aukenivat , ja hän
mielistynyt""
HAH!!!
Luukkaan evankeliumi:
7:20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
HAH!!!
Luukkaan evankeliumi:
9:18 Ja tapahtui, kun hän oli yksinäisessä paikassa rukoilemassa ja hänen opetuslapsensa olivat hänen kanssaan, että hän kysyi heiltä ja sanoi: "Kenen kansa sanoo minun olevan?"
9:19 He vastasivat sanoen: "Johannes Kastajan, mutta toiset Eliaan, toiset taas sanovat, että joku vanhoista profeetoista on noussut ylös".
Joopa joo!
Johannes Kastaja ja kansa eivät kuulleet mitään, eivät nähneet mitään, vaikka taivaasta kuului ääni ja.. ja,, mikäs se pulu nyt onkaan.. joo kyyhkynen.. ja kun kyyhkynenkin laskeutui alas taivaasta??!
" Ja
mielistynyt""
- Anonyymi
Kaste on rituaali, jonka ihminen suorittaa.
Ihmisen omat teot häpäisee Jumalan kunnian.
Kuinka luotu voi tehdä Luojan työtä? On ontologinen ero.
Satanistit sekoittaa, taitaa olla saatanan sikiöitä?- Anonyymi
Kasteessa ihminen on välikäsi, Jumala liittää siinä Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa ihminen on välikäsi, Jumala liittää siinä Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Miljoonista kastetuista tulee ateisteja. Tämä on käytäntö tänä päivä lännessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miljoonista kastetuista tulee ateisteja. Tämä on käytäntö tänä päivä lännessä.
Se ei muuta sitä mitä Raamattu opettaa
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
3:3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
Pelastus tulee toisesta luomakunnasta. Mitä sinulla sen asian kanssa muka tekemistä?
Ei saa pilkata Luojan armoa. Älä turhaan sillä yksikään kaste ei tee kenestäkään pyhää tai hyvää.
Kaste on pelkkä riitti jossa tullaan osaksi jotakin tai ehkä oikeammin tarjotaan mahdollisuus osallisuuteen. Tuon seremonian jälkeen tapahtui se missä tahansa vasta alkaa varsinainen "työ"- Anonyymi
Mitä se työ sinun kohdallasi on ollut ja mltä siitä on seurannut?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se työ sinun kohdallasi on ollut ja mltä siitä on seurannut?
Se on sitä itsensä jalostamista ihmisenä.
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Et tarvitse siihenkään Jumalaa?
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Ai! Pelastus onkin läskin jalostusta?
Vai että läksi yletty taivaaseen saakka?
Ef:2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
- Anonyymi
Ymmärtäkää mitä tarkoitta!
Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Ansiot on mitätöity. Lahjasta on kysymys.Aivan Rakas !!! Siitä että Jeesus kastaa Tulella ja Hengellä , 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
3 Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
4 Niin me olemme siis hänen kanssansa haudatut kasteen kautta kuolemaan: että niinkuin Kristus on kuolleista Isän kunnian kautta herätetty, niin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
5 Sillä jos me ynnä hänen kanssansa olemme istutetut yhdenkaltaiseen kuolemaan, niin me myös tulemme yhdenkaltaiseksi ylösnousemisessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
6 Tietäen sen, että meidän vanha ihminen on ristiinnaulittu hänen kanssansa, että synnin ruumis pitää turmeltaman, ettemme tästedes syntiä palvelisi.
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
7 Sillä se, joka kuollut on, hän on synnistä vanhurskaaksi tehty.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
8 Mutta jos me olemme Kristuksen kanssa kuolleet, niin me uskomme, että me saamme myös elää hänen kanssansa,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
9 Ja tiedämme, ettei Kristus, joka kuolleista herätetty on, silleen kuole, eikä kuolema saa tästedes hänen päällensä valtaa.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
10 Sillä sen, kuin hän kuollut on, sen hän synnille kuoli yhden kerran; vaan sen, kuin hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
11 Niin myös te siksi teitänne pitäkäät, että te olette kuolleet synnille, mutta elätte Jumalalle, Jesuksen Kristuksen meidän Herran kautta. on sanottu Room. 6 näin>>
No nyt tuli sitten 33/38 ja Biblia 1776 Käännökset, mutt haitaako se nyt sitt jotain ??
- Anonyymi
Vapahtaja pelastaa🩸🪔🪘 muuta nimeä ei ole annettu.
Aivan ? Mutta miten sopii sulle Vapauttaja? Ja ei myöskään tulis unohtaa Vanhurskauttaja ? Pyhittäjä ? Puhdistaja ? Puhdistaja ? Jeesus Kristus ? Syntienpoisottaja?
Mistä Vapahtaja sinua pelastaa ?? Jos kaikki muut nimet jää pois?Miksi jätit pois ??
Apt. 4
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
10 Niin olkoon teille ja kaikelle Israelin kansalle tiettävä, että Jesuksen Kristuksen Natsarealaisen nimeen, jonka te ristiinnaulitsitte, jonka Jumala kuolleista herätti, sen kautta tämä seisoo teidän edessänne terveenä.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Miksi jätit pois ??
Apt. 4
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
10 Niin olkoon teille ja kaikelle Israelin kansalle tiettävä, että Jesuksen Kristuksen Natsarealaisen nimeen, jonka te ristiinnaulitsitte, jonka Jumala kuolleista herätti, sen kautta tämä seisoo teidän edessänne terveenä." Pelastus onkin läskin jalostusta?"??
Luterilaisen opin mukaan pelastus on lihan kastelemista! Uskolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Pelastus onkin läskin jalostusta?"??
Luterilaisen opin mukaan pelastus on lihan kastelemista! Uskolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.Helluntaiopin mukaan noin. Siellä puhutaan kastelusta
Uskoa siellä ei tarvita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Pelastus onkin läskin jalostusta?"??
Luterilaisen opin mukaan pelastus on lihan kastelemista! Uskolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.Jumala uskon lahjoittaa .
"Se ON JUMALAN TEKO , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6: 29
"SEN uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut."
Room: 12: 3
"katse kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN , ja täydelliseksi tekijään , Jeesukseen"
Hebr: 12: 2
helluntailaisille usko on OMA teko, ja niin ei raamattu sano.
- Anonyymi
Entä Lutherin katekismuksen sana Lunastuksesta.
Onko lunastetulla:
Iankaikkinen vanhurskaus
Iankaikkinen viattomuus
Iankaikkinen autuus
Jos niin on eikö se merkitse että lunastettu vetäytyy takaisin luostariin josta Lutherkin oli lähtöisin.
Uskonpuhdistus oli vain projekti jonka täyttymys on tuo Lunastus takaisin alkuperäiseen tilaan.
Niin tai näin KUULUU SAKRAMENTTIEN YHTEYTEEN PUHDAS SANA.
Ja se on niin harvinainen Nykyisin.
Että Pyhä kaste voidaan sanoa Pesoksi.
Ja Pyhä Herran Ehtoollinen on nykyisin vain Agapee ateria?
Onko jollakin hyvä kommentti Lutherin käsitykseen LUNASTUKSESTA?
On jopa niin että ennen lunastusta on henkilö tuomittu ikuiseen kuolemaan ja kadotukseen?
Onko lunastuksen jälkeen synti todella täysin pois suljettu ja tilalla Iankaikkinen viattomuus?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702