Ossi joutuu kohta töihin

Anonyymi-ap

Ideologisesti työtön Ossi taitaa kohta pettyä ideologiaansa ja joutuu töihin. Olen sitä mieltä, että se on aivan oikein. Ossien syytä on se, että tänne on tuotu halpatyövoimaa polkemaan palkkoja, koska idelogisesti työttömät Ossit eivät ole joskus suostuneet tekemään töitä. Nyt loppuu ainakin pummien lusmuilu Punavuoren asunnoissa yhteiskunnan rahoilla. Hyvä Petteri Orpo ja uusi hallitus! Suunta on oikea!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79f070aa-3642-41b5-a68f-82f791224a2d

22

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelko pois ei ossille ja työttömille muutenkaan ole työpaikkoja. Mistä orpo saaa 200 000 työpaikkaa työttömille. Itse aion olla työttömänä vielä pitkään.

      • Anonyymi

        Jokaisella työkykyisellä on ensisijainen velvollisuus elättää itse itsensä. Jos siitä huolimatta se ei onnistu työkykyisestä riippumattomista syistä täysivaltaisesti, voi yhteiskunta tukea sen verran mitä tarvitsee jotta se työkykyinen tulee auttavasti toimeen. Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää täysipäiväisesti täysin työkykyisiä ideologisesti työttömiä Osseja. Nekin rahat on niitä eniten tarvitsevilta pois.

        Joko alkaa tekemään töitä edes osa-aikaisesti ja hakee tuilla erotuksen puuttuvasta toimeentulosta tai sitten vastakkaisella ideologialla kaikilta tarkoituksella yhteiskunnan varoilla loisivilta pummeilta kaikki tuet pois. Taivasalla eläminen ja nälkä on yllättävän hyvä motivaattori ideologiansa tarkasteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella työkykyisellä on ensisijainen velvollisuus elättää itse itsensä. Jos siitä huolimatta se ei onnistu työkykyisestä riippumattomista syistä täysivaltaisesti, voi yhteiskunta tukea sen verran mitä tarvitsee jotta se työkykyinen tulee auttavasti toimeen. Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää täysipäiväisesti täysin työkykyisiä ideologisesti työttömiä Osseja. Nekin rahat on niitä eniten tarvitsevilta pois.

        Joko alkaa tekemään töitä edes osa-aikaisesti ja hakee tuilla erotuksen puuttuvasta toimeentulosta tai sitten vastakkaisella ideologialla kaikilta tarkoituksella yhteiskunnan varoilla loisivilta pummeilta kaikki tuet pois. Taivasalla eläminen ja nälkä on yllättävän hyvä motivaattori ideologiansa tarkasteluun.

        Onneksi tämmöisiä osseja on kuitenkin murto osa työttömistä . Suurin osa lähtee heti oikealla palkalla töihin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella työkykyisellä on ensisijainen velvollisuus elättää itse itsensä. Jos siitä huolimatta se ei onnistu työkykyisestä riippumattomista syistä täysivaltaisesti, voi yhteiskunta tukea sen verran mitä tarvitsee jotta se työkykyinen tulee auttavasti toimeen. Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää täysipäiväisesti täysin työkykyisiä ideologisesti työttömiä Osseja. Nekin rahat on niitä eniten tarvitsevilta pois.

        Joko alkaa tekemään töitä edes osa-aikaisesti ja hakee tuilla erotuksen puuttuvasta toimeentulosta tai sitten vastakkaisella ideologialla kaikilta tarkoituksella yhteiskunnan varoilla loisivilta pummeilta kaikki tuet pois. Taivasalla eläminen ja nälkä on yllättävän hyvä motivaattori ideologiansa tarkasteluun.

        Ainoa vaan että sieltä nyt kukaan ei satavarmasti työllisty joten sillä että tukia leikataan ja ihmisten tilannetta heikennetään varmisyetaan vain se etteivät hekään onnistu ketkä yrittävät ja heitä on kuitenkin ylivoimainen enemmistö tuensaajista. Just oli turun yliopisto tehnyt tutkimuksen että mikä on rahamäärä mikä pitäisi pienituloisten ja tuensaajienkin saada jotta he kykenisivät ihmisarvoiseen elämään ja juuri tätä termiä tutkimuksessa käytettiin. Se summa oli 1600€ aika harva pienituloinen sitä saa eikä yksikään tuensaaja.🙂.


      • Anonyymi

        Hyväksyyköhän orpo keskitysleirit ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tämmöisiä osseja on kuitenkin murto osa työttömistä . Suurin osa lähtee heti oikealla palkalla töihin .

        Niin, Ossihan saa jotain apurahaa ( kuten hyvin monet itseään taiteilijoiksi kutsuvat saavat, vrt Kansallisbaletti). Ossin apuraha on vain hyttysen paska verrattuna esim tuohon balettiin. Jos Ossi kirjoittaa niin hyvin, että on katsottu olevan edellytykset apurahaan, niin eihän hän silloin ole työtön. Hän kirjailija. Muutoin olen kyllä sitä mieltä, että kaiken taiteen pitää olla niin hyvää, että ihmiset menevät (tai ostavat esim kirjoja) katsomaan sankoin joukoin ja myös maksavat elämyksestään täyden hinnan. Toisaalta enpä tiedä, että kuka aloitteleva kirjailija pärjää omilla rahoilla ja saa polkaista uransa käyntiin. Ai, niin ehkäpä presidentin vaimo rouva Haukio on pystynyt näin tekemään. Tai mistäpä minä tiedän. Tasa-arvoa ei ole missään eikä koskaan olemassakaan. Terveisin minieläkkeellä pärjäävä, en saa enkä ole oikeutettu ns tukiin ja se on mulle ok.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­y­m­f­­­o­­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17899192H

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ossi on nykyään työelämässä.

      xLiner

    • No jos tota lakia ruvetaan kirjaimellisesti lukeen. että jokaisella on oikeus toimeentuloon ja huolenpitoon. niin sitten hän mullakin ois oikeus. ei niinkään toimeentuloon mutta tohon huolenpitoon kuitenkin.

      Mutta sitten tähän vakavampaan puoleen. että se on ihan tosi ettei sosiaaliturvaa velkarahalla pidä ylläpitää. Kustannusjako pitää laittaa kuntoon. Esimerkiksi elektroniikka on perusteettoman halpaa ruokaan verrattuna.

    • Anonyymi

      Minä olen ainakin fyysisesti työkyvytön. Ihan vai vittuillakseni sulle.

      Mun puollikas eläke taitaa olla enemmän, kuin sun koko palkka.. toiset nyt vain tienaa enemmän.

      >simiti<

    • Suuntahan hyvä ja oikea vaan jo nyt rikkaille ja hyvätuloisille muille se on täysin väärä ja äärettömän huono. Ja Ossin kaltaisia on niin häviävän pieniosa kaikista tuensaajista että onko oikein heikentää ja hankaloittaa kaikkien asemaa 1% tekemisten tai tekemättä jättämisten vuoksi kun 99% kuitenkin yrittää parhaansa omien kykyjensä mukaan.

      • Anonyymi

        Vuosi vuodeltahan tuo lusmujen joukkio on kasvanut, jollei tuota kasvua saada pysäytettyä, vapaaheroja ja heidän puolisoitaan tulee aina enemmän. Mä ymmärrän sairaat ja vanhukset, jotka tarvitsevat yhteiskunnan apua.
        En työkykyisiä ideologisesti työttömiä, jopa kouluttamattomia ihmisiä, joille pitäisi maksaa johtajatason palkkaa, vaikka rakennus siivouksesta työmaalla. Tuskin edes muurarin palkkaan tyytyisivät, kun helpommallakin pääsee.

        Hakemalla tukea tuen päälle, ja silloin tällöin osallistumalla ehkä työttömyyskoulutukseen.
        Onhan näitä sankareita, kotimaisia sekä ulkosuomalaisia maahanmuuttajia. Tarpeeksi kauan jo ollaan joutilaita hyysätty.

        Toisen maailmansodan jälkeen, jokainen teki jotakin, yhteisen hyvän eteen. Pahimpina pula-aikoina, kun lihasta oli puutetta... kyläkunnan miehet salametsästivät ja hirvenliha jaettiin tasapuolisesti kylän kesken. Laitonta, mutta ymmärrettävää, naapuriakin autettiin vaikka laittomasti ja valtion riistaahan se oli, vapaana metsässä kasvanutta.

        Samalla kaavalla mä ymmärrän niitä työttömiä, jotka eivät tukiaisia nosta, mutt kuitenkin itse elättävät itsensä, vaikka kalastamalla tai marjastamalla. Se on valintakysymys, miten elää, jos ei tukiaisia ole ruinaamassa, eikä nyt suoranaisia rikoksiakaan harrasta. Esim. myymällä huumeita, tai rosvoamalla ympäristöään, kiristämällä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi vuodeltahan tuo lusmujen joukkio on kasvanut, jollei tuota kasvua saada pysäytettyä, vapaaheroja ja heidän puolisoitaan tulee aina enemmän. Mä ymmärrän sairaat ja vanhukset, jotka tarvitsevat yhteiskunnan apua.
        En työkykyisiä ideologisesti työttömiä, jopa kouluttamattomia ihmisiä, joille pitäisi maksaa johtajatason palkkaa, vaikka rakennus siivouksesta työmaalla. Tuskin edes muurarin palkkaan tyytyisivät, kun helpommallakin pääsee.

        Hakemalla tukea tuen päälle, ja silloin tällöin osallistumalla ehkä työttömyyskoulutukseen.
        Onhan näitä sankareita, kotimaisia sekä ulkosuomalaisia maahanmuuttajia. Tarpeeksi kauan jo ollaan joutilaita hyysätty.

        Toisen maailmansodan jälkeen, jokainen teki jotakin, yhteisen hyvän eteen. Pahimpina pula-aikoina, kun lihasta oli puutetta... kyläkunnan miehet salametsästivät ja hirvenliha jaettiin tasapuolisesti kylän kesken. Laitonta, mutta ymmärrettävää, naapuriakin autettiin vaikka laittomasti ja valtion riistaahan se oli, vapaana metsässä kasvanutta.

        Samalla kaavalla mä ymmärrän niitä työttömiä, jotka eivät tukiaisia nosta, mutt kuitenkin itse elättävät itsensä, vaikka kalastamalla tai marjastamalla. Se on valintakysymys, miten elää, jos ei tukiaisia ole ruinaamassa, eikä nyt suoranaisia rikoksiakaan harrasta. Esim. myymällä huumeita, tai rosvoamalla ympäristöään, kiristämällä jne.

        Öö, mistäs niitä työpaikkoja saatais. Ei tarttis näin alkuun kuin sen 500 000. Ja vielä semmonen pieni lisähuomautus, että semmosia työpaikkoja, joista työnantaja maksaa ihan ite palkan, ei kela. Ja muurarinhommista puheen ollen, niin on todella ammattitaitoa vaativat työ. Nykyään ei tahdo enää löytyä kunnon muurareita, he ovat mullan alla. Tämmöiset ns käsityöläisammatit ovat kortilla. Ei voi niin vaan joku aamu marssia työmaalle tai takkaa muuraamaan, pitäs kato osata muurata ja se ei onnistu muutamassa päivässä.


    • Samaan aikaan kun Ossi oli julkisuudessa Sipilän hallitus ajoi väen väkisin läpi hallintarekisterilain, joka mahdollistaa omaisuuden piilottamisen ulkomaiseen arvopaperikeskukseen tai vastaavaan, jolloin näkyvissä on vain tilinhoitajan nimi ja todelliset omistajat jäävät salaisiksi. Perskeko-hallitus ajoi lain läpi poliisin, verottajan, tullin jne. vastustuksesta huolimatta.

      Mietin silloin, että Ossin kympit ja sataset kyllä kuohuttavat, mutta samalla bättre folk saa jemmata omaisuuttaan verottajalta piiloon. Mittakaava on pikkusen eri.

      Sinänsä jokaisen, joka itsensä pystyy työllä elättämään, pitää niin tehdä.

    • Anonyymi

      Tuskin. Vaativat 2v työkokemusta kandi labra aloillakin. Miten sais ees töitä jos ei oo kokenu alalla. Siinä varmaan suomen tyhmin työttömyysansa mitä on luotu. Yritysten ja kouluksen toimimattomuuden syytä. Alkaallista työllistymistä alalle koulun ja yritysten toimesta.

    • Anonyymi

      Ei, päinvastoin, tulokkaista ja vähemmistöistähän suurinosa on juurikin toimettomana, ja heistä valtaväki on saanut mallia, kun ei nuokaan niin ei mekään sitten.

    • Anonyymi

      Eihän kukaan joudu pakotettuna tekemään työtä, jos muuten pystyy toimeen tulemaan. Se ettei jollekin tapatyöttömälle työ maistu, pitäisi olla selvä ettei ole muidenkaan mikään pakko; siivellä eläjää elättää. Jos ihminen on sairas, ruumiillisesti tai henkisesti jälkeen jäänyt; heistä kuuluu yhteiskunnan pitää huolta.

      Jos olet taiteilija, se on sinun valintasi... mutt ei edellytä automaattisesti vapautusta hankkia oma elantonsa; sosiaalihuollosta. Jotkut saavat apurahoja, toiset ei, valinta kysymys! Kuten ammatinvalintakin, jos kirjailijana ei menesty; ehkäpä puistotyöntekijänä tai vaikka kadunlakaisijana. Mä en ainakaan halua rahoittaa noita vapaamatkustajia, jotka itseään taiteilijoiksi kutsuvat.

      Sillä taiteilijat kyllä hankkivat elantonsa pääasiassa itse. Jopa tanssitaiteilijat,
      joita kaikki eivät edes osaa arvostaa. Mä tosin arvostan korkeammalle kuin suurinta osaa ns. lausuntataiteilijoista, muutamia harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.
      trollikka

    • Periaatteellisesti olen sitä mieltä, että jokaisen työkykyisen tulisi tehdä työtä elättääkseen itsensä ja perheensä. Yhteiskunnan tuet pitäisi kohdistaa heihin, ketkä aidosti tukia tarvitsevat esim. työkyvyttömyyden takia. En ole kuitenkaan lainkaan vakuuttunut siitä, että hyvin tiukalla linjalla tilannetta saataisiin yhtään parannettua. Usein todella tiukat linjaukset vain kurjistavat ihmisten tilannetta kannustamisen sijaan ja se näkyy koko yhteiskunnassa kasvavana pahoinvointina. Kovin tiukat käytännöt johtavat siihen, että yhteiskunnassa pärjäävät lopulta vain kaikkein varakkaimmat.

      Käytäntöjen pitäisi olla yksilöä tukevia ja kannustavia, ei kyykyttäviä ja alentavia. Tietenkin yksilön on itsekin kannettava vastuu itsestään, ei yhteiskunnan tehtävä ole tehdä asioita yksilön puolesta, mutta toimiva yhteiskunta tarjoaa yksilölle mahdollisuudet esim opiskeluun, pääsyyn omaan kotiin, kanavat työllistymiseen, terveydenhuollon jne. mikä edistää koko yhteiskunnan hyvinvointia.

    • Anonyymi

      "kanavat työllistymiseen, terveydenhuollon jne. mikä edistää koko yhteiskunnan hyvinvointia."

      Niinpä, mutt vanhanaikainen valtion työllisyystoimisto lopetettiin ja tilalle tuli vuokrafirmat, jotka myyvät ihmisiä kuin karjaa. Jos sellaisen vuokravirman työläisen yrität vakituistaa omaan yritykseesi = vuokrafirmalle maksettava korvausta. Siis mistä? Siitäkö; kun heidän lypsylehmänsä lopetetaan?

      Työnantajalle saattaa olla joskus edullista pitää näitä vuokrafirmojen työntekijöitä, koska työnantaja maksaa ainoastaan työssä käyvistä työläisistä; ei sairaslomalaisista. Siksipä erittäin tiukassa asemassa oleva työntekijä, tulee vaikka sairaana työhön, altistaen koko ympäristönsä ehkä sairaudelle.

      Ainakin vielä muutama aika sitten nämä vuokravirmat tekivät työläistensä kanssa ns. nolla sopimuksen. Eli esim. sairauslomasta ei saanut firmasta mitään korvausta, silloin olit ns. omillasi. Sairastit vain sen minkä talous antoi periksi. Mä tiedän; koska olen itse ollut tuossa asemassa. Ottaen työtä sieltä sun täältä, jopa kahdestakin eri vuokravirmasta, jotta sain tarpeellisen summan elääkseni. Ja ihan omaa itsepäisyyttäni/tyhmyyttäni, en hakenut minkäänlaisia tukia mistään luukulta.

      Aikansa kutakin, jokainen maksaa omat oppirahansa elämässä. Viimeeksi ollessani työnantajana, tosiaankin olisi ollut maksettava vuokravirmalle korvaus, jos olisin työntekijän virallisesti firmani työntekijäksi ottanut! Kyllähän mä otin, mutten virallisesti yli puoleen vuoteen. Hän kyllä kävi kaikenlaisia pikku juttuja tekemässä ja söi aamupuuronsa joka ainut arki aamu meidän ruokalassa. Samoin söi lounaansa, ja otti voileivät iltapalakseen. Erään vanhemman pariskunnan saunakamarissa asui sen ½ vuotta, tehden pihatyöt heille. Mä maksoin sähkölaskun, siitä saunakamarista.

      Se oli kahden välinen sopimus ja järjestelykysymys, oli muutaman vuoden firmani kirjoilla, nykyään työskentelee aivan muualla. Välit ollaan silti säilytetty, vedettiin vaan mutkat suoriksi! Sillä on erittäin kallista pitää vuokrafirman työläistä töissä, jos hän on terve ja työkykyinen. Paljon pienemmällä summalla palkkaa vakituisen työntekijän töihin; ei se vuokrafirmakaan tappiokseen työnvälitystä tee!

      Veloittaa vain työhön käytetyn tuntimäärän mukaisen korvauksen; mikä on moninkertainen hinta; siitä mitä vakituinen työntekijä saa. Selitykseksi saat sen; työnantajan ei tarvitse maksaa vuokratyöntekijälle palkkaa, kuten firman omalle työntekijälle. Se tosiaan pitää paikkaansa, jos joku on sairastunut niin tilalle lähetetään toinen työntekijä... tosin hän saattaa olla pihalla kuin lumiukko, eikä työnteosta oikein voi puhua silloin... mutt mukana pyörii ja korvaus menee.

      Näin piiri pieni pyörii, mutt tosiaankin jokainen työntekijä ansaitsee saada oikeudenmukaisen kohtelun... ja sellaisen palkan; ett sillä elää ilman jatkuvia tukitoimia. Jos valtio älyäisi ottaa takaisin oman työnvälitystoimistonsa; ehkä muutama pullonkaula ohitettaisiin tässä työllistymisessä. Kyllä työnantajakin maksaisi mieluummin 16-18 €/h vakituiselle työntekijälleen, kuin 25-30€/h vuokrafirmalle, jolla suoraan sanoen ei aina ole edes ammattitaitoista työntekijää tarjota tilalle. Ei ainakaan hoitoalalla!
      trollikka

    • Anonyymi

      Aina voi sahata vaikka jalkansa poikki jos ei työt kiinnosta vinkvink😉💩

    • Anonyymi

      Ossi on lällättäjä mamis.
      Nyt koittaa laskun aika. Jätkä istunut ja haaveillut kouriaan likaamatta ja rasittamatta. Röyhkeä.
      Ei luoja laiskoja elätä sano äiti.

    • Anonyymi

      Ei, Ossi ole mitään pahaa tehnyt elämässään, hänelle ei ole vain töitä ja työttömien määrä nousee hurjasti jolloin, tulevaisuudessa kun teknologia, vie työpaikat, ja tulee äärimmäisen paljon enemmän työttömiä, ja, se on ikävää, N

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe