https://alibi.fi/uutiset/karmea-paatos-seurakunnan-leirilla-alle-15-vuotias-poika-kuoli/
Uskaltaako sellaisia lapsia lähettää enää leirille, jotka eivät osaa uida?
Niin surullista ja järkyttävää
18
931
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko siellä ollenkaan valvojia? Vai onko seurakunta ruvennut säästämään?
Itse en päästäisi lastani leirille.- Anonyymi
Kai siellä jotain valvontaa on ollut ja turvallisuussuunnitelmakin. Asiaa kuulemma selvitellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai siellä jotain valvontaa on ollut ja turvallisuussuunnitelmakin. Asiaa kuulemma selvitellään.
Kun ei vain olisi tuijotettu luuria ja pojat jääny vähemmälle huomiolle 😭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei vain olisi tuijotettu luuria ja pojat jääny vähemmälle huomiolle 😭
Sekin vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin vielä.
Noilla seurakunnan lapsileireillä on usein valvojat alaikäisiä. Tuskin niillä mitään elvytystaitoja on. Veikkaan että valvojien aika on mennyt puhelimia räplätessä. Alaikäisiä ei pitäisi ottaa noin vastuullisiin hommiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimmevuoden konfirmoidut ovat yleensä isosina eli ns, valvijina, näillä leireillä 16v - 17v.
Ts, ovat hauskaa pitämässä, viina virtaa ja peitot heiluu. Kun seurakunnalta saa ruuat, juomat, Jne ilmaiseksi mikäs siinä, hauskaa pitää olla vaikka väkisin.
Siksitoiseksi kaikki sen tietää, ettei varmasti kenellekkään tullut yllätyksenä. On ihan julkinen salaisuus ja puheenaihe, kun riparilta pois tulevat. Vanhemmat vain eivät piittaa/välitä, kun vain kersalla hauskaa on ja rahalle on saatu vastinetta koko rahan edestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimmevuoden konfirmoidut ovat yleensä isosina eli ns, valvijina, näillä leireillä 16v - 17v.
Ts, ovat hauskaa pitämässä, viina virtaa ja peitot heiluu. Kun seurakunnalta saa ruuat, juomat, Jne ilmaiseksi mikäs siinä, hauskaa pitää olla vaikka väkisin.
Siksitoiseksi kaikki sen tietää, ettei varmasti kenellekkään tullut yllätyksenä. On ihan julkinen salaisuus ja puheenaihe, kun riparilta pois tulevat. Vanhemmat vain eivät piittaa/välitä, kun vain kersalla hauskaa on ja rahalle on saatu vastinetta koko rahan edestä.Tämä leiri oli 1.-3-luokkalaisten lasten leiri eli siellä ei ole mitään isosia, eikä kyse ollut rippileiristä. Riparillekaan ei isoseksi pääse seuraavana kesänä oman konfirmaation jälkeen, sillä isoset koulutetaan ja koulutus kestää kaksi vuotta. Isoset ovat siis vähintään kaksi vuotta riparilaisia vanhempia. Näin ainakin Seinäjoella, oletettavasti myös muissa seurakunnissa.
Aika outo käsitys sulla muutenkin on ripareista. Läheltä olen seurannut, kun oma lapsi on ollut oman riparinsa lisäksi viidellä leirillä isosena. Hauskaa siellä pidetään, mutta viina ei virtaa - peiton heilutteluun en osaa sanoa mitään. - Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17901370s
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Etelä-Pohjanmaalla on paljon aikuisiakin, jotka eivät osaa uida.
- Anonyymi
Ensi kommentit poliisilta kuin Rasmuksen katoamisesta,kai tässä on välinpitämättömyys ehkä poliisijohto voi miettiä omaa asemaansa no ketään ei voi syyllistää koska se ei tuo ketään takaisin
- Anonyymi
poika oli 8-vuotias
- Anonyymi
toisaalta ymmärtää täällä etelä-pohjanmaalla uimaopetus ei ole se tärkein juttu lapsille valtettavasti ei mene kymmen kärkeen. vaikkakin se kuuluu perusoppeihin
- Anonyymi
Surullinen jo jokainen tapaus, jossa lapsi mehentyy.
- Anonyymi
Seurakunnan riparileireillä on ns, isosena edellisen konfinmaatioituja nuoria n.16v-17v. Ts, hauskaa menevät pitämään muiden kanssa.Ilmaiseksi pääsee, ruuan, uimista, saunomista, katon päänsä päälle ja ehtoolla viina virtaa.
Siinähän sitä hauskaa ja vielä peitot ehtoolla heiluu :DDDD
Vanhempien pitäisi kyllä tämä tietää, kun EI ole mikään salaisuus. Näitä riparilaiset puhuvat ihan julkisesti. Mutta, vanhemmat haluavat, että omakin kersa pääsee tälläiseen "hauskaan"mukaan on sitten mistä keskustella muiden vanhempien kanssa ja naureskella, kuinka siellä oli hauskaa, vaikka oli rippikoulu.- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Tietääkseni tämä ei ollut rippileiri vaan poikaleiri 7-9-vuotiaille.
- Anonyymi
8v on kyllä alle 15v
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391