Miksi yli 19 000 on lähtenyt MAP-kirkosta: whyileft.herokuapp.com

Anonyymi-ap

Myöhempien AIkojen Pyhien ("MAP") tai siis Mormoni-kirkosta on Yhdyvalloissa eronnut paljon enemmän kuin vain 19 000. Joillekin syy oli Joseph Smithin ilmitulleet naisjutut. Jäsenet ihmettelivät miksi heidän piti elää siveellistä elämää kun Joseph Smithillä oli niin paljon "vaimoja" samanaikaisesti ja Jumala kuitenkin muka käytti häntä "profeettana".

Monet muut kuitenkin jättivät MAP-kirkon toisista syistä. Joillekkin syyt olivat kaikissa niissä asioissa mitä tuli ilmi Mormonin kirjan väitteistä, kuten esimerkiksi (mutta ei ainoastaan) Amerikan Intiaanien alkuperästä.

Näistä asioista voi lukea vaikkapa CES Letter kirjasta. Mutta jos haluaa lukea yli 19 000 amerikkalaisen oman syyn kirkosta lähtemiseen, sille on nyt tehty oma sivustonsa.

32

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

19 000 MAP-kirkon entisen jäsenen syyn kirkosta eroamiseen voi nähdä täältä:

http://whyileft.herokuapp.com/

Kirkon entiset jäsenet ovat jättäneet kotipaikkansa kohdalle sivulla olevaan karttaan nastan ja lyhyen selityksen miksi erosivat kirkosta.

• Anonyymi

Joitain esimerkkejä entisten jäsenten antamista syistä:

"There are facts out there that disprove the church's claims. More people need to read the CES letter!"

"Too many to pick just one, history, JS a conman, BofM and Pearl of Great Price issues, etc."

"The history of the church really matters. An investigation is the very least you should do as a member."

"The church was founded on Joe Smith just trying to get his d*** wet"

"Been member for 55 years. Just waking up to JS and his multiple wife’s some only teenagers. Thanks CES letter."

"CES Letter, Tom Phillips podcast and child grooming"

"the foundational claims did not stand up!"

"Historically ridiculous. Scientifically ridiculous. Morally bankrupt focused on revenue. Historically racist organization. CES letter. Science. DNA. Human Nature"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"There are facts out there that disprove the church's claims. More people need to read the CES letter!"

"Too many to pick just one, history, JS a conman, BofM and Pearl of Great Price issues, etc."

"The history of the church really matters. An investigation is the very least you should do as a member."

"Been member for 55 years. Just waking up to JS and his multiple wife’s some only teenagers. Thanks CES letter."

"Historically ridiculous. Scientifically ridiculous. Morally bankrupt focused on revenue. Historically racist organization. CES letter. Science. DNA. Human Nature"

Tuon CES Letter kirjan voi lukea osoitteessa https://read.cesletter.org

• Anonyymi

Vähän hidas tuo sivusto. Mutta sain sen verran laajennettua karttaa että suurin osa nastoista on Salt Lake Cityn alueella ja muutenkin Yhdysvaltojen läntisellä puoliskolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muita sivustolta kerättyjä syitä:

"Bishop bailed a admitted pedophile out of jail and called the victim an attention seeking gold digger."

"It’s not true. The book Abraham fraud as well as multiple “first vision” accounts."

"There are too many issues with church history to list, and I disagree with many modern policies as well. In the end, I can’t maintain my integrity and support an institution with which I do fundamentally disagree."

"Our ward's Bishop got the YW's President Pregnant and then tried to say he was living to a higher order. SUCH BS."

"The gold plates never existed. The rabbit hole goes deep."

"Polyandry, Book of Abraham, church foundation a fraud"

"Joseph Smith was a con man and the current leaders cover it up."

"Because the actual history makes it impossible for the church claims to be true. I was raised to believe complete falsehoods which church leaders have KNOWN were false, but continued to perpetuate them. The result is stolen lives and stolen agency."

"Not just one lie, lies upon lies. Too many to count"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muita sivustolta kerättyjä syitä:

"Bishop bailed a admitted pedophile out of jail and called the victim an attention seeking gold digger."

"It’s not true. The book Abraham fraud as well as multiple “first vision” accounts."

"There are too many issues with church history to list, and I disagree with many modern policies as well. In the end, I can’t maintain my integrity and support an institution with which I do fundamentally disagree."

"Our ward's Bishop got the YW's President Pregnant and then tried to say he was living to a higher order. SUCH BS."

"The gold plates never existed. The rabbit hole goes deep."

"Polyandry, Book of Abraham, church foundation a fraud"

"Joseph Smith was a con man and the current leaders cover it up."

"Because the actual history makes it impossible for the church claims to be true. I was raised to believe complete falsehoods which church leaders have KNOWN were false, but continued to perpetuate them. The result is stolen lives and stolen agency."

"Not just one lie, lies upon lies. Too many to count"

"I was raised to believe complete falsehoods which church leaders have KNOWN were false"

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan asiallisia syitä

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😍 ­­­N­y­­m­­f­o­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17901693P

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Osa näistä erosivat kun saivat tietää MAP-kirkon varallisuudesta. Kirkolla on yli 100 miljardin dollarin omaisuus jota se on yrittänyt piilottaa verottajalta ja kirkon jäseniltä. Iso syy piilotteluun on ollut että varallisuuden ilmituleminen ei olisi kannustanut jäseniä kymmenysten maksamisen jatkamiseen.

Sen lisäksi että MAP-kirkon jäsenet antavat kymmenen prosenttia tuloistaan kirkolle, he myös maksavat omasta taskustaan lapsiensa lähetystyöhön liittyvät tuhansien dollareiden kustannukset. Siis tämä kirkko jolla on yli 100 miljardin omaisuus mieluummin piilottaa omaisuuttaan sen sijaan että auttaisi jäseniään.

Kirkon antama syy tälle rahankeräämiselle on että he tarvitsevat sitä Jeesuksen toisen tulemisen varalta. Mutta ei Jeesuksen pitäisi ihmisten keräämiä rahoja tarvita...

• Anonyymi

Yli 19 000 Amerikkalaista on nähnyt MAP-kirkon valehdelleen alkuperästään, Mormonin Kirjan väitteistä, Joseph Smithin näyistä ja naisjutuista ja Santtunen väittää että MAP-kirkko ei ole valehdellut.

• Anonyymi

ovat siis lähteneet näiden Myöhempien Aikojen Pyhien joukosta? Noista jutuista päätellen niissä ei näytä olleen paljoakaan mitään pyhyyttä. Enemmänkin omavanhurskautta kun ajattelevat pyhiä olevansa.

• Anonyymi

tolla sivulla on nyt 20 255 nastaa

• Anonyymi

Tällä hetkellä niitä on siellä kyllä 21 773

• Anonyymi

Ei loputtomasti voi ketään eksyttää!

• Anonyymi

Nykyaikana eksyttäminen ei enää onnistu!

• Anonyymi

Aika vähän väkeä on lähtenyt. Johan isossa maassa kuolekin tuon verran uskovaisia.
      Millä MAP saa pidettyä uskovaisensa, se on isompi kysymys.

• Anonyymi

Mormoni kirjoitti:

”Raamatusta on yhtä monta tulkintaa kuin kirkkojakin. Mutta Mormonin Kirjassa, joka on Toinen todistus Jeesuksesta Kristuksesta, korjataan kaikki väärät opit. Kasteen tapa ja edellytykset ja valtuus sen suorittamiseen kerrotaan täsmällisesti, mikä Raamatusta puuttuu, vaikka se on keskeinen toimitus.

Sinne alimpaan taivaaseen pelastuu kai melkein kaikki. Ja vasta lopuksi. Henkimaailman aika vielä menossa ja edessä ihmiskunnalla. Rangaistuksilta ei pahat välty. Yli 1000 v. vielä Viimeiseen Tuomioon. Eikä näitä asioita tarkasti tiedä kukaan. Ja Jeesus pelastaa kaikki, jotka häneen uskovat.”
      -

Mormonikirkon aitous kaatuu Mormonin Kirjan ristiriitaisuuksien ja keksityn satuhistorian vuoksi:

Mormonin kirjassa 1.Nefin luvun 13 johdannossa lukee: "Nefi näkee näyssä Perkeleen kirkon, joka perustetaan pakanoiden keskuuteen, Amerikan löytämisen ja asuttamisen."

Toisaalta koko Mormonin kirjassa ei kerrota, missä sen keksityt tapahtumat ovat sattuneet. Sanotaan vain, että ihmisiä "lähti orjuudesta suurten vesien yli ja he saivat maan perinnöksensä ja he olivat valkoisia."
      -
      Mormonin kirjassa kerrotaan 20 juutalaisen lähteneen Jerusalemista 600 eKr. Amerikkaan. 2. Nefin kirja 5:28 mukaan alle 30 vuodessa olivat lisääntyneet niin että olivat jakautuneet kahdeksi kansaksi!
      -
      Eikä siinä kaikki. Tuon teollisen mittakaavan synnyttämisliukuhihnan lisäksi he rakensivat tuona periodina vain 19 vuodessa temppelin, jonka ”rakennustapa oli samanlainen kuin Salomon temppelin, ja se oli tavattoman hienoa tekoa.”

Oli nuo miehet melkoisia uroksia! Vrt. siihen että Salomon temppeliä rakennettiin 7 vuotta 200 000 työläisen, käsityöläisen ja työnjohtajan toimesta. Kts. Mormonin 2. Nefin kirja 5:16 <> Raamatun 1. Kun. 5, 6.
      -
      Mormonin Kirja ei noudata oikeaa aikajärjestystä. Mm. Raamatun Apt. 11:26: ”Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.” Mutta Mormonin Alman kirjan 46:15:ssä, jonka johdannossa väitetään kertovan vuoden 73 eKr. tapahtumista, mainitaan, että Amerikassa oli kristittyjä jo ennenkuin Kristus tuli maan päälle!

Monet Raamatussa mainitut paikkakunnat on löydetty arkeologian toimesta ja monet niistä ovat edelleen olemassa, mutta Mormonin Kirjassa nimeltä mainittuja paikkoja ja Pohjois-Amerikan kansoja ei löydy arkeologian mukaan. Missä ovat esim. Seesrom ja Gimgimno?
      -
      Mormonin Helamanin kirjan 3:8:”Ja tapahtui, että he lisääntyivät ja levittäytyivät – alkoivat peittää koko maan.” Mormonin Moosian kirjan 8:8:n mukaan löysivät ”maan, joka oli kaikenlaisten rakennusten raunioiden peitossa."

Missä nykyään ovat noiden kaikkialle levinneiden kulttuurien jäännökset, kuten mm. Alman kirjan 11:4; 43:18–20 nefiläisten valmistamat miekat, kilvet, haarniskat ja kultarahat, jätetunkiot?
      -
      Mormonikirkon presidentti R. E. Lee: ”Mormonismin aitous seisoo tai kaatuu kirjan mukana, jonka mukaan kirkkoamme kutsutaan.”

R. E. Lee, ethän pahastu, että nyt tiedämme, että mainitsemasi aitous on rysähtäen kaatunut!

• Anonyymi

Perimmäisten kysymysten äärellä:

Jos jonkun valtion mormoni lähettää pyssyn ukrainanmormonille, joka ampuu sillä venakkomormonin, tuleeko kaatuneesta marttyyri?

Ja saako mormoniampuja meriittiä, jos hänet oli ennaltamäärätty ampujaksi? Siunaako Moron erityisellä tavalla pyssyn lähettänyttä suomalaista Myöhempien Aikojen Pyhää?

Toisaalta, koska mormonit opettavat, että ihmisessä on kuolematon sielu, joka ’koteloineen’ kuoltuaan menee taivaaseen, niin minkä vuoksi ukrainanmormonin piti ampua venakkomormoni?

Kun venakkomormonin ampuman ukrainanmormonin kuolematon sielu ihmisruumiissa heti nousee taivaaseen ja aikanaan tuo venakkomormonikin menee Jumalaksi taivaaseen, käykö tuo ukrainanmormonimarttyyri kiittämässä venakkomormonia, että ampui hänet taivaan iloihin pois myrkkykaasujen täyttämältä sotanäyttämöltä?

Tähän MAP-Jumalaksi-aikanaan-tuleva luultavasti vastaa, että ei venakkomormoni eikä ukrainanmormoni oikeasti tapa toisiaan, koska heillähän on kuolematon sielu ja että sota ainoastaan jouduttaa näennäistapetuksi tulleen pääsyä Jumalaksi taivaan ihanuuteen?

• Oikealla kirkolla on kaksi vastavoimaa, maallistuminen ja väärät opit. Niillä molemmilla on suuri vaikutusvalta. On luonnollista että suuri osa ihmisistä kirkossa ei kestä tätä painetta. Monet tulevat myös takaisin, kun ei muualta löydy oikeata evankeliumia kokonaisuudessaan.

Evankeliumin ymmärtäminen ja levittäminen.

Israelin kokoaminen, kadonneet sukukunnat ym.

Temppeli työ.

Jumalan, Jeesuksen Kristuksen suora johto ilmoituksen kautta kirkolle, ja jokaiselle jäsenelle henkilökohtaisesti, tämän johdatuksen opiskelu.

Näin toimii Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko.

• Anonyymi

Kaikki Mormonien omat pitää polttaa tuhkaksi!
        Loppuu eksytys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Mormonien omat pitää polttaa tuhkaksi!
        Loppuu eksytys

Siis kirjat

• Amerikassa on n. 8 miljoonaa kirkon jäsentä, ja muualla vielä enemmän, ja maallistuneen yhteiskunnan ja muiden kirkkojen paine on kova.

Kirkkoa parjataan, kuten edellä.

Ei se mitenkään ihmeellistä ole, että eronneita tulee. Uusia tulee valtavasti enemmän, ja monet eronneet palaavat, kuten minä. Ei mistään muualta koko oikeaa totuutta Jeesuksesta Kristuksesta, evankeliumista, kirkosta ja Jumalan Valtakunnasta löydy.

Miljoonat pysyvät uskollisina vaikka kymmenet tuhannet eroavat. Ja satoja tuhansia tulee koko ajan lisää.

Tämä on Jumalan Kirkko, Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Me olemme myöhempien aikojen pyhiä, kuten olivat Mooseksen ajan israelilaiset ja alkuseurakunnan kristityt. Ja Aatami ja Eeva, Nooa ja Joosua, ja profeetat ja Daavid jne.

Israelin kadonneet sukukunnat ovat heräämässä. Se näkyy myös hellujen suhtautumisessa nykyiseen Israelin valtioon.

• Anonyymi

Sivistysmaissa smithin kirkko ei kasva. Nykyisin netistä saa helposti oikeaa tietoa, joten ani harva haksahtaa.

smithin kirkko ei opeta evankeliumia vaan moninaintia ikuisena periaatteena, polyteismiä, sovinismia, rasismia, taika-alusvaatteiden käyttöä, rahojen antamista kirkon johtajien bisneksiin ym.

Kristuksen kanssa kirkolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin toisesta uskonnosta varastettu nimi, joka tuli smithillä nykyiseen muotoon vasta kolmannella yrittämällä. Jos Kristus olisi perustanut oman kirkkonsa, ei hän olisi sekoillut tuolla tavalla kirkkonsa nimen kanssa!

• Anonyymi kirjoitti:

Sivistysmaissa smithin kirkko ei kasva. Nykyisin netistä saa helposti oikeaa tietoa, joten ani harva haksahtaa.

smithin kirkko ei opeta evankeliumia vaan moninaintia ikuisena periaatteena, polyteismiä, sovinismia, rasismia, taika-alusvaatteiden käyttöä, rahojen antamista kirkon johtajien bisneksiin ym.

Kristuksen kanssa kirkolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin toisesta uskonnosta varastettu nimi, joka tuli smithillä nykyiseen muotoon vasta kolmannella yrittämällä. Jos Kristus olisi perustanut oman kirkkonsa, ei hän olisi sekoillut tuolla tavalla kirkkonsa nimen kanssa!

Vaikka Kristus tekisi mitä, hänen vihamiehensä osaisivat ne vääristellä. Jumalan käsi näkyy selvästi uskontojen historiassa ja totuus on Kristuksen Kirkossa. Tähän kaikki historia tähtää, Jeesuksen toiseen tulemiseen, jumalattomien tuhoutumiseen Herran päivänä ja Tuhatvuotinen Valtakunnan perustamiseen Jeesuksen Kristuksen johdolla.

Sitä varten kirkko levittää oikeaa evankeliumia, kokoaa Israelia ja tekee temppeli työtä Jumalan profeettojen ja apostolien johdolla. Valmistaudutaan näin Jeesuksen tulemiseen Messiaana, Kuninkaana.

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Vaikka Kristus tekisi mitä, hänen vihamiehensä osaisivat ne vääristellä. Jumalan käsi näkyy selvästi uskontojen historiassa ja totuus on Kristuksen Kirkossa. Tähän kaikki historia tähtää, Jeesuksen toiseen tulemiseen, jumalattomien tuhoutumiseen Herran päivänä ja Tuhatvuotinen Valtakunnan perustamiseen Jeesuksen Kristuksen johdolla.

Sitä varten kirkko levittää oikeaa evankeliumia, kokoaa Israelia ja tekee temppeli työtä Jumalan profeettojen ja apostolien johdolla. Valmistaudutaan näin Jeesuksen tulemiseen Messiaana, Kuninkaana.

Niin, pahimpia vääristelijöitä on joseph smith. Hän valehtelee että Kristus perusti smithin kirkon ja vieläpä sekoili kirkon nimen kanssa niin, että se onnistui vasta kolmannella yrittämällä. smith valehteli saaneensa Jumalalta ja Kristukselta käskyn moninaiskenteluun. smith väitti, että taika-alusvaatteiden käyttöpakko on Kristukselta peräisin. smithin kirkko väittää, että jäseniltä pitää kerätä rahaa kirkon johtajien bisneksiin eikä hädänalaisille, vaikka Kristus hyvin vahvasti opetti aivan toisin.

smithin kirkko levittää väärää "evankeliumia".

Tässä vielä siitä, että miten Kristus todella opetti:

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Te vain keräsitte rahaa upporikkaan smithin kirkon johtajille. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, pahimpia vääristelijöitä on joseph smith. Hän valehtelee että Kristus perusti smithin kirkon ja vieläpä sekoili kirkon nimen kanssa niin, että se onnistui vasta kolmannella yrittämällä. smith valehteli saaneensa Jumalalta ja Kristukselta käskyn moninaiskenteluun. smith väitti, että taika-alusvaatteiden käyttöpakko on Kristukselta peräisin. smithin kirkko väittää, että jäseniltä pitää kerätä rahaa kirkon johtajien bisneksiin eikä hädänalaisille, vaikka Kristus hyvin vahvasti opetti aivan toisin.

smithin kirkko levittää väärää "evankeliumia".

Tässä vielä siitä, että miten Kristus todella opetti:

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Te vain keräsitte rahaa upporikkaan smithin kirkon johtajille. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Joo joo...

• Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

Joo joo...

Hyvä että vihdoin myönnät.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että vihdoin myönnät.

Joo joo...

• Anonyymi

Mormonin kirjan viimeinen jae: Moroni 10:34: ”Pian menen lepoon Jumalan paratiisiin … kohtaamaan teidät suuren Jehovan tuomioistuimen edessä.”

Vrt:

2.moos.5 Sanoivat faraolle: Näin sanoo JeHoVaH, Israelin Jumala: Päästä minun kansani viettämään minulle juhlaa erämaassa. Mutta farao vastasi: Kuka on JeHoVaH? Enkä päästä Israelia.”

Mooses sanoi: JeHoVaH, kun minä menin faraon tykö puhumaan sinun NIMESSÄSI, hän on tehnyt pahaa tälle kansalle, etkä ole kansaasi vapahtanut.”

Mutta JeHoVaH vastasi: Nyt saat nähdä, mitä minä faraolle teen; sillä väkevän käden pakottamana hän on ajava heidät maastansa.

Minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'JeHoVaH' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.”

Kun 10 vitsausta alkoivat, papisto ei käyttänyt Luojan persoonanimeä.

”Ja papit tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa. Niin papit sanoivat faraolle: ”Tämä on Jumalan sormi.”

Paarmavitsauksen jälkeen farao sanoi: Minä päästän teidät uhraamaan JeHoVaHlle.” Mutta farao kovensi sydämensä tälläkin kerralla eikä päästänyt kansaa.

Sitten JeHoVaH sanoi Moosekselle: Astu huomenaamuna varhain faraon eteen ja sano hänelle: 'Näin sanoo JeHoVaH, hebrealaisten Jumala:

Minä olisin jo ojentanut käteni ja lyönyt sinua ja kansaasi ruttotaudilla, niin että olisit kokonaan hävinnyt maan päältä, mutta juuri sitä varten minä olen antanut sinun säilyä, että näyttäisin sinulle voimani ja että minun NIMENI julistettaisiin kaiken maan päällä.”

10 vitsauksen jälkeen ”egyptiläiset, kaikki faraon hevoset, hänen sotavaununsa ja ratsumiehensä, ajoivat heitä takaa ja tulivat heidän perässänsä keskelle merta.”

Egyptin Imperiumin superarmeijakaan ei enää kysynyt leuhkasti faraon tavoin: ”Kuka on JeHoVaH?” Ja tuo NIMI pusertui sotilaiden suusta elämänsä viimeisenä sanana:

”Ja JeHoVaH antoi heidän vaunujensa pyöräin irtautua. Niin egyptiläiset sanoivat: Paetkaamme, sillä JeHoVaH sotii heidän puolestansa egyptiläisiä vastaan.

Mutta JeHoVaH sanoi Moosekselle: Ojenna kätesi meren yli, että vedet palautuisivat ja peittäisivät egyptiläiset, heidän sotavaununsa ja ratsumiehensä.
      Ja vedet palasivat ja peittivät (faraon ja) koko faraon sotajoukon, joka oli seurannut heitä mereen; ei yksikään heistä pelastunut.”

40 vuotta myöhemmin: JeHoVaH alkoi luoda mainetta nimelleen

Joos.2 ”Joosua lähetti 2 vakoojaa. Ja he tulivat Raahab nimisen porton taloon ja laskeutuivat siellä levolle. Jerikon kuningas lähetti sanan Raahabille: Tuo vakoojat ulos.
      Mutta vaimo piilotti heidät ja sanoi: Minä tiedän, että JeHoVaH antaa teille tämän maan. Sillä me olemme kuulleet, kuinka JeHoVaH kuivasi Kaislameren vedet teidän tieltänne, kun lähditte Egyptistä.

Kun me sen kuulimme, raukesi meidän sydämemme, eikä kenessäkään ole enää rohkeutta asettua teitä vastaan; sillä JeHoVaH, teidän Jumalanne, on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä.”

Joos.5 Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Hän (Kristus*) sanoi: Minä olen JeHoVaHn sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut.”

1.kor.10 ”Isämme kulkivat kaikki meren läpi. He joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli *Kristus.
      Mutta useimpiin heistä Jumala (JeHoVaH-Luoja) ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.

Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.”
      -

> > Em. osoittaa, että Jehova ei ole Kristus, kuten mormonit uskottelevat, vaan Kristus on Jehova-Jumalan 1. luomus. > >

Moroni 10:34 on siis epäraamatullinen uskomus: ”Pian menen lepoon Jumalan paratiisiin, kunnes minun henkeni ja ruumiini yhdistyvät (pakanallinen uskomus) jälleen ja minut tuodaan esiin voitokkaana ilman halki (mihin he tarvitsevat happea) kohtaamaan teidät suuren Jehovan tuomioistuimen edessä.”

> >Mormonien kirjan selitysosiossa on mielikuvituksellinen väite: Jehova on Kristus! > >

”Raamatussa nimi Jehova on muodossa Jahve. Se merkitsee ’Iankaikkinen MINÄ OLEN’ (2. Moos. 3:14; Joh. 8:58).

Oikein: Muinaiset profeetat tunsivat Jehovan.

Väärin: Apostoli Paavali opetti, että Kristus oli Vanhan testamentin Jehova (2. Moos. 17:6; 1. Kor. 10:1–4).

Väärin: Jehova on Jeesus Kristus.

Väärin: Moroni** kutsui Kristusta Jehovaksi (Moroni 10:34).

Joseph Smith ja Oliver Cowdery näkivät*** ylösnousseen Jehovan Kirtlandin temppelissä (OL 110:3–4).
      -
      **demoni.
      *** 1.kun.8 ”Asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän Salomon temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”
      - Luoja ei mahdu maan päälle, mutta Jeesus mahtui! Luoja ei mahdu Salomon temppeliin, ei edes taivaisiin ja taivasten taivaisiin, mutta mormonitemppeliinpä mahtuu!

• Anonyymi

Todella typeriä syitä lähteä MAP-kirkosta. Tyypillistä "jenkki" liioittelua. Suurin osa mormoneista ei ole hulluja, megalomanisia pedofiileja. Niitäkin varmaan on, mutta laitoksena MAP-kirkko ei sellaista tue. MAP-kirkko ei vain perustu millekään totuudelle. Sen keksi Joseph Smith niminen pikkurikollinen, lainaten muiden kirkkojen opeista, View of the Hebrews-nimisestä kirjasta, ja keksien loput omasta päästään. Suurimmalle osalle hyvä syy lähteä MAP-kirkosta on se, että se on ihmisen keksimää typeryyttä.

• Anonyymi

Aika matala eroamismäärä, jos tuo pitää paikkansa. Ehkä yksi nolla puuttuu. Sekin olisi pieni määrä isossa maassa. Mormonejahan on seillä miljoonia.

• Anonyymi

Näiden uskontojen edustajista ei kukaan uskaltanut mennä Nooan arkkiin pelastuakseen Vedenpaisumuksessa:

Ateistilaiset, skeptikkoistit, vapaa-ajattelijalaiset, muslimilaiset, meditoijahartauslaiset, jooga-asentoiset, hindulaiset, buddhalaiset, shamanistit, vedalaiset, saatananpalvojat, bahai-ullahit, shintolaiset, ufo-uskovaiset, nasalaiset, mormonit, adventistit, babtistit, scientologit, voodoolaiset, sunnilaiset, siialaiset, spiritualistit, eläinesi-isienpalvojat, evoluutioteorialaiset,

ortodoksit, katoliset, anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit), anglikaanit, helluntailaiset, siionilaiset, saalemilaiset, luterilaiset, metodistit, presbyteerit, shiiat, reformoidut (kalvinistit), vanhakatolilaiset, pelastusarmeijalaiset, vapaakirkkolaiset, puunhalaajalaiset (metsäkirkkolaiset),

rukoilevaiset, herännäiset (körttiläiset), pietistit, lestadiolaiset, vanhoillislestadiolaiset, uudestiheränneet, rauhanyhdistysläiset, evankeliset, viides-herätysliikeläiset, luterilais-karismaattiset, esikoislestadiolaiset, rauhansanalaiset, töröläläiset, uusheränneet, iitinmattilaiset, evoluutiobiologit, vanhaerikiinit, uuserikiinit, auneslaiset, koptilaiset, monofysistiläiset, uskontojen uhrilaiset, nestorilaiset, papit, kristillispoliitikkolaiset jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe