Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä on totuus?

Anonyymi-ap

Mikä on totuus? Tämän kysymyksen esitti eräs henkilö Raamatussa ja Raamattu vastaa: "totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta...Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä"Joh.1:17,14:16 ja Jeesus rukoili "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." Joh.17:17 "ja sinun lakisi on totuus" Ps.119:142 ja sapatti on 1/10 osaa Jumalan lakia.
KENELLÄ SIIS ON TOTUUS? "Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä."1Joh.2:4

51

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onko sinulla totuus?

      • Anonyymi

        Joka sanoo pitävänsä lait on aivan varmasti valehtelija. Patologinen valehtelija.

        Paavali kirjoittaa ettei lakia ole asetettu vanhurskaille, vaan pahantekijöille. Se on pahantekijöille tuomioksi eikä kellekään pelastukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka sanoo pitävänsä lait on aivan varmasti valehtelija. Patologinen valehtelija.

        Paavali kirjoittaa ettei lakia ole asetettu vanhurskaille, vaan pahantekijöille. Se on pahantekijöille tuomioksi eikä kellekään pelastukseksi.

        No miksi Paavalia pitäisi uskoa?
        Eiväthän nuo ole Jeesuksen sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi Paavalia pitäisi uskoa?
        Eiväthän nuo ole Jeesuksen sanoja.

        Ei tietenkään mistään syystä silloin kun ei käy omaan oppiin. Ei Raamatun sanalla ole silloin mitään merkitystä. Ei edes Jeesuksen jos menee sanomaan että ei vietä sapattia, vaan tekee töitä alati, kuten Isänsä. Ei silloin pidä Jeesustakaan uskoa kun se ei käy omaan oppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mistään syystä silloin kun ei käy omaan oppiin. Ei Raamatun sanalla ole silloin mitään merkitystä. Ei edes Jeesuksen jos menee sanomaan että ei vietä sapattia, vaan tekee töitä alati, kuten Isänsä. Ei silloin pidä Jeesustakaan uskoa kun se ei käy omaan oppiin.

        Ketä pitäisi uskoa?
        Kenen oppi on se oikea eli totuus ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mistään syystä silloin kun ei käy omaan oppiin. Ei Raamatun sanalla ole silloin mitään merkitystä. Ei edes Jeesuksen jos menee sanomaan että ei vietä sapattia, vaan tekee töitä alati, kuten Isänsä. Ei silloin pidä Jeesustakaan uskoa kun se ei käy omaan oppiin.

        Jeesuksen evankeliumi poikkeaa merkittävästi Paavalin evankeliumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka sanoo pitävänsä lait on aivan varmasti valehtelija. Patologinen valehtelija.

        Paavali kirjoittaa ettei lakia ole asetettu vanhurskaille, vaan pahantekijöille. Se on pahantekijöille tuomioksi eikä kellekään pelastukseksi.

        Ei Paavali tuolla sitä tarkoita, että laki ei tarvitse noudattaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen evankeliumi poikkeaa merkittävästi Paavalin evankeliumista.

        Höpsis.


    • Anonyymi

      Jeesus on tie, totuus ja elämä. Tämän tulkinta vaatii Raamatun tuntemista, mutta kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi sellaisenaan.

      • Anonyymi

        "Jeesus on tie, totuus ja elämä."

        No käännäpä tuo uskonnollinen jargon käytännön kielelle?


      • Anonyymi

        "Tämän tulkinta vaatii Raamatun tuntemista, mutta kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi sellaisenaan."

        Miksi se eri kristittyjen totuus on sitten niin erilainen?
        Kenen kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus on tie, totuus ja elämä."

        No käännäpä tuo uskonnollinen jargon käytännön kielelle?

        Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden. Epätoivoinen ja itkuinen provosointisi ei saa minua kelvottomaan keskusteluun kaltaisesi saatanan demonin vallassa riehuvan kanssa. Vain Jeesus voi auttaa sinua. Älä torju Hänen ojennettua kättään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden. Epätoivoinen ja itkuinen provosointisi ei saa minua kelvottomaan keskusteluun kaltaisesi saatanan demonin vallassa riehuvan kanssa. Vain Jeesus voi auttaa sinua. Älä torju Hänen ojennettua kättään.

        Kuvittelet siis olevasi selvännäkijä?

        Faktoja
        1) en ole epätoivoinen
        2) en ole itkuinen
        3) en ole riehuja
        4) en ole "saatanan demonin" vallassa

        Nyt kun olen oikaissut sinua näiden harhakuvitelmiesi suhteen, niin saat tilaisuuden todistaa uskostasi ja kertoa myös tämän palstan muille lukijoille, mitä se käytännössä merkitsee sinulle, että "Jeesus on tie, totuus ja elämä"?


      • Anonyymi

        Luettelon saa näkyviin esim hakusanoilla "uskonnolliset liikkeet Suomessa", jossa näkyy myös kristinuskon ulkopuoliset uskonnolliset yhteisöt.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luettelon saa näkyviin esim hakusanoilla "uskonnolliset liikkeet Suomessa", jossa näkyy myös kristinuskon ulkopuoliset uskonnolliset yhteisöt.

        "Jeesus on tie, totuus ja elämä. Tämän tulkinta vaatii Raamatun tuntemista, mutta kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi sellaisenaan."

        Luettelosta voi siis tarkistaa, miten "monipuoliseksi" totuus sellaisenaan aukeaa kristitylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden. Epätoivoinen ja itkuinen provosointisi ei saa minua kelvottomaan keskusteluun kaltaisesi saatanan demonin vallassa riehuvan kanssa. Vain Jeesus voi auttaa sinua. Älä torju Hänen ojennettua kättään.

        "Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden."

        Suomessa on yli 60 kristinuskoon perustuvaa yhteisöä, joille "totuus" on auennut todella "monipuolisesti", joten mihin niistä pitäisi mielestäsi kääntyä löytääkseen sen "oikean totuuden"?

        Onko kieltäytymisesi todistamasta omasta uskostasi merkki epätoivosta...kenties itkeskeletkin siellä itseksesi ja taistelet oman mielesi riehuvien demonien kanssa...?

        Ja projisoit kaiken sen sitten minuun...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden. Epätoivoinen ja itkuinen provosointisi ei saa minua kelvottomaan keskusteluun kaltaisesi saatanan demonin vallassa riehuvan kanssa. Vain Jeesus voi auttaa sinua. Älä torju Hänen ojennettua kättään.

        Tuntuu vähän pahalta, sillä minulle tulee sinusta vaikutelma, että tarvitset sitä "Jeesustasi" selvitäksesi elämässä.

        Itse tarjoaisin sinulle mielenterveyspalveluja avuksesi, mutta ne tunnetusti ovat hyvin huonolla tolalla tänä päivänä. Eikä nykyisen kovan luokan oikeistohallituksen intresseissäkään ole niiden parantaminen, päin vastoin.

        Ja kristilliset siellä hallitusjoukoissa kurjassa asemassa olevia ihmisiä kyykyttämässä ovat oikea irvikuva kristillisestä lähimmäisen rakkaudesta. En käsitä, miten ne kehtaavat esiintyä kristittyinä, mutta eipä tuo ole historian valossa ensimmäinen kerta, kun ne paljastavat oikeat kasvonsa.

        Joten ehkä on parasta, että itse pidät vain sen "Jeesuksesi", mutta turha on noita kristillisiä kirkkoja/lahkoja "monipuolisine totuuksineen" ja katteettomine huuhaalupauksineen kaupata kenellekään "pelastukseksi". Niiden "totuudet" on jo nähty, "vaa´alla punnittu ja kevyeksi havaittu".


      • Anonyymi

        "kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi "

        Niin, ei ole vain yhtä totuutta. On monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän tulkinta vaatii Raamatun tuntemista, mutta kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi sellaisenaan."

        Miksi se eri kristittyjen totuus on sitten niin erilainen?
        Kenen kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?

        "Kenen kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?"

        Koulutetumpi yksilö sanoisi: Keiden kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenen kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?"

        Koulutetumpi yksilö sanoisi: Keiden kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?

        10 pistettä ja papukaijamerkki siitä, että nöyränä korkeammin koulutettuna kristittynä huomasit tarttua tähän epäkohtaan.

        Seuraavaksi voisitkin aloittaa korjailemaa Raamatun kirjoitusvirheitä, sillä niitä piisaa..oi,suo anteeksi, tarkoitiin siis riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny itse kristinuskoon, niin tulet tuntemaan totuuden. Epätoivoinen ja itkuinen provosointisi ei saa minua kelvottomaan keskusteluun kaltaisesi saatanan demonin vallassa riehuvan kanssa. Vain Jeesus voi auttaa sinua. Älä torju Hänen ojennettua kättään.

        Vain taikauskoiset uskovat, että ihmisessä. OiI olla sisällä demoni. Pahinta on se, että he ovat ihan tosissaan asian kanssa.

        Mutta mitä se kertoo sinusta uskovaisena kun ensimmäisin oletuksesi on se, että joku, joka ei ole sinun kanssasi tarkalleen sama mieltä, on heti demonien vallassa? Ei näytä uskovaisen kommentilta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 pistettä ja papukaijamerkki siitä, että nöyränä korkeammin koulutettuna kristittynä huomasit tarttua tähän epäkohtaan.

        Seuraavaksi voisitkin aloittaa korjailemaa Raamatun kirjoitusvirheitä, sillä niitä piisaa..oi,suo anteeksi, tarkoitiin siis riittää.

        No eihän tuossa mitään muuta kommentoitavaa ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän tuossa mitään muuta kommentoitavaa ollutkaan.

        Fiksumpi koulutettu yksilö olisi huomannut, että siinä oli kysymys ketjun aiheeseen liittyen sen sijaan, että alkaa saivartelemaan jotain täysin toisarvoista, millä ei ole mitään tekemistä tämän palstan aihepiirien kanssa. Ja tajunnut myös, että jos ei ole mitään annettavaa itse aiheeseen liittyen, niin on hiljaa.

        Toisaalta taas, jos mietitään adventismin henkeä, niin koulutuksella ym meriiteillä brassailu on hyvin ominainen piirre Adventtikirkossa, joten kaipa silloin tällaisia saivartelijoitakin tulee suvaita, sillä sehän vähän niin kuin kuuluu asiaan, adventismipalstalla kun ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenen kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?"

        Koulutetumpi yksilö sanoisi: Keiden kristittyjen totuus se sitten on se oikea totuus ja millä perusteella?

        Monet kristilliset lahkot ovat rikkaus, koska Jumala on niin valtavansuuri ja ihminen pieni ja erehtyvä, Siksi meille niin rakas Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi. Opetti meitä, näytti kädestäpitäen, hyvän elämän, jonka avulla yksilöt ja populaatiot menestyvät Jeesuksen siunauksessa. Lopuksi Hän sovitti Aatamin ja Eevan tuottaman eron Jumalasta ja elämän puusta, antaen meille takaisin ikuisen sielun elämän ja noustessaan kuolleista, ikuisen ylösnousukehon, evankeliumin ehdoin. Ruumiimme kuolee edelleen tarpeettomana ja maatuu maaksi. Pelastettuina kristittyinä siirrymme heti uudestisynnyttyämme, Jumalan valtakunnan lapsiksi, jo täällä maanpäällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain taikauskoiset uskovat, että ihmisessä. OiI olla sisällä demoni. Pahinta on se, että he ovat ihan tosissaan asian kanssa.

        Mutta mitä se kertoo sinusta uskovaisena kun ensimmäisin oletuksesi on se, että joku, joka ei ole sinun kanssasi tarkalleen sama mieltä, on heti demonien vallassa? Ei näytä uskovaisen kommentilta ollenkaan.

        Kristityn täytyy tuoda julki myös totuudet. Helvetti on totta, saatana ja hänen demoninsa ovat totta. Kristitty huomaa nämä asiat, sillä ihminen on perus olemukseltaan hyvä. Mutta koska saatana on keskuudessamme ja käyttää härskisti viattomiakin omiin toimiinsa, paaduttaen heitä yhä pahempiin tekoihin. Kokeneet kristityt ajavat yölläkin salaa ruumiiseen ujuttautuvan demonin pois, Jeesuksen kristuksen nimessä. Minut ne ovat jo jättäneet rauhaan,koska olen käskenyt ne pois lopullisesti. Jos itse heräät yöllä, kun varjomainen olento lähestyy, se pysähtyy ja katselee miten pääsisi sisään ja kääntää uskomattoman irvokkaat kasvonsa sinuun. Katso sitä pelottomasti silmiin ja käske se rauhallisesti Jeesuksen kristuksen nimeen pois, se epäröi, mutta sano toiste lujasti häivy lopullisesti, Jeesuksen kristuksen nimessä. se liukenee varjoihin. Voit haukotella ja kääntää kylkeä ja nukkua makeasti. Kun demoni valtaa ihmisen, niin jopa hänen hiuksensa sävykin muuttuu, tai hän värjää hiuksensa mustaksi. Sama demoni voi riehua paikkakunnalla, altistaen montakin negativista mieltä vaikutukseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain taikauskoiset uskovat, että ihmisessä. OiI olla sisällä demoni. Pahinta on se, että he ovat ihan tosissaan asian kanssa.

        Mutta mitä se kertoo sinusta uskovaisena kun ensimmäisin oletuksesi on se, että joku, joka ei ole sinun kanssasi tarkalleen sama mieltä, on heti demonien vallassa? Ei näytä uskovaisen kommentilta ollenkaan.

        "Ei näytä uskovaisen kommentilta ollenkaan."

        No nimenomaan näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kristitylle tuo lause aukeaa monipuoliseksi totuudeksi "

        Niin, ei ole vain yhtä totuutta. On monia.

        Kerro yksi, joka liittyy tähän keskusteltavaan aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityn täytyy tuoda julki myös totuudet. Helvetti on totta, saatana ja hänen demoninsa ovat totta. Kristitty huomaa nämä asiat, sillä ihminen on perus olemukseltaan hyvä. Mutta koska saatana on keskuudessamme ja käyttää härskisti viattomiakin omiin toimiinsa, paaduttaen heitä yhä pahempiin tekoihin. Kokeneet kristityt ajavat yölläkin salaa ruumiiseen ujuttautuvan demonin pois, Jeesuksen kristuksen nimessä. Minut ne ovat jo jättäneet rauhaan,koska olen käskenyt ne pois lopullisesti. Jos itse heräät yöllä, kun varjomainen olento lähestyy, se pysähtyy ja katselee miten pääsisi sisään ja kääntää uskomattoman irvokkaat kasvonsa sinuun. Katso sitä pelottomasti silmiin ja käske se rauhallisesti Jeesuksen kristuksen nimeen pois, se epäröi, mutta sano toiste lujasti häivy lopullisesti, Jeesuksen kristuksen nimessä. se liukenee varjoihin. Voit haukotella ja kääntää kylkeä ja nukkua makeasti. Kun demoni valtaa ihmisen, niin jopa hänen hiuksensa sävykin muuttuu, tai hän värjää hiuksensa mustaksi. Sama demoni voi riehua paikkakunnalla, altistaen montakin negativista mieltä vaikutukseensa.

        "Kristityn täytyy tuoda julki myös totuudet. Helvetti on totta, saatana ja hänen demoninsa ovat totta."

        Ja vankkumaton todisteesi on ? ==> "Jos itse heräät yöllä, kun varjomainen olento lähestyy, se pysähtyy ja katselee miten pääsisi sisään ja kääntää uskomattoman irvokkaat kasvonsa sinuun."

        Lapsena saatoin kyllä yöllä nähdä kaikenlaisia pelottavia varjoja, tosin en kyllä niillä mitään kasvoja erottanut, mutta kyllä ne ovat ainakin minut sen jälkeen rauhaan jättäneet, vaikka en ole mitään jeesuksia hokenut.


    • Anonyymi

      Kaikki maailman tuhannet kristillistä nimeä kantavat lahkot ovat vain ja ainoastaan kusettajia. Ne ovat pelkästään perustettu herkkäuskoisten ihmisten huijaamista varten ja raha on niille kaikille se kaikkein tärkein asia.

      • Anonyymi

        Okei, eli se alkuperäinen kristinusko on sitten se oikea. Katoliset vai?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        En tiedä yhtäkään kirkkokuntaa, jonka nimessä olisi sana kristillinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä yhtäkään kirkkokuntaa, jonka nimessä olisi sana kristillinen.

        Onko sillä mielestäsi jotain erityistä merkitystä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole. Et näköjään tunne kristillisen kirkon varhaista historiaa ...

        No kerro, mitä kirkkolaitoksia on ollut ennen katolista kirkkoa?

        Raamattu ei edes tunne koko kirkko-sanaa...eikä "ainoata oikeaoppista seurakuntaa", joka on liitossa maallisen vallan kanssa sekä muistuttaisi näitä meidän rekisteröityjä seurakuntia "jumalanpalveluksineen".

        Mallia on otettu enemmän tai vähemmän katolisesta kirkkohierarkiasta palkkapappeineen, jäsenrekistereineen, muotojumalanpalveluksineen, kasteineen, häineen, hautajaisineen, rippikouluineen jne . Raamatun jumalanpalveluksessa mainitaan vain jotain leskien ja orpojen luona käymisestä ja kehotetaan antamaan kuolleiden haudata kuolleensa.

        Järjestäytynyt rik... tarkoitan siis järjestäytynyt kristinuskonnollisuus on alkanut katolisesta kirkosta. Se on tämän meidän kristinuskonnollisuuden äiti ja isä. Mafiakin on kopsannut toimintamallinsa siltä, sillä se lupaa suojelua, kunhan vain maksaa suojelurahaa. Suojelua miltä? No siltä itseltään tietenkin.

        Samoin nämä järjestäytyneet kristinuskon seurakunnat kauppaavat pelastusta ja suojelua itse keksimiltään helvetiltä ym Jumalan rangaistuksilta ja kirouksilta äitikirkkonsa tapaan, kunhan vaan liityt heidän joukkoihinsa ja maksat aneita, kirkollisveroja, kymmenyksiä, uhrilahjoja jne...kassa on pohjaton. Varmin tapa varmistaa tuleva taivaspaikkasi onkin testamentata koko omaisuutesi niille.

        Äitikirkko on kyllä todellakin nimensä mukaan kristikunnan äiti ja paavi sen isä, pullikoivat tyttäret sitten miten paljon tahansa tätä vastenmielistä totuutta vastaan. Tämä onkin varmaan lähes ainoa asia, missä se ei valehtele.


    • Anonyymi

      Totuuksia on yhtä monia kuin on kirkkokuntiakin.

    • Anonyymi

      Sillä on paras totuus, kuka valehtelee eniten.

      • Anonyymi

        Sillä on paras totuus, joka onnistuu haalimaan eniten omaisuutta ja rahaa kassaan.

        Katoliset taitaa olla aika vahvoilla tässä (oma valtio ja pankkilaitos)


    • Anonyymi

      Tässä on teille totuus:
      Kristinusko kusettaa aina samoin, kuin olut.

      • Anonyymi

        Ei minua olut kuseta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua olut kuseta.

        Kyllä kusettaa jos juot, samoin kuin kristinusko, jos nielet niiden valheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua olut kuseta.

        Kyllä olut kusettaa, jos juot sitä riittävästi.
        Samoin kristinusko kusettaa, kun olet siinä mukana ja imet sitä sisääsi.


    • Anonyymi

      Ei kristinuskossa päälimmäisenä ole valheet, vaan toisten panettelu. Se on uskon ydintoimintaa ja kärkihankkeita. Onkin aivan viisasta pysyä siitä erossa, jos haluaa lukeutua sivistyneistöön. Jos siihen lähtee sotkeutumaan, niin pian aikaa huomaa olevansa samassa suossa herjaavien uskovien kanssa. Niin petollista se on ja parempi kun ei kiinnitä uskoon mitään huomiota, vaan antaa uskovien pitää vihaa keskenään.

      • Anonyymi

        "Ei kristinuskossa päälimmäisenä ole valheet, vaan toisten panettelu. Se on uskon ydintoimintaa ja kärkihankkeita."

        Ei kai muuta voi odottaakaan, koska kristinuskon äiti ja isä (katolinen kirkko ja paavi) perustivat kirkkonsa ainoalle oikeaoppiselle perustukselle. Mitä siltä perustukselta voi muuta odottaa kuin eriseuraisuutta?

        Tänä päivänä sentään ainoastaan vaan panetellaan, toisin kuin ennen, kun harhaoppisuudesta saattoi menettää henkensä. Onneksi maallinen valta pisti lopulta kirkon kuriin, niin ettei se voi aivan mielivaltaisesti toteuttaa tahtoaan.


    • Anonyymi

      Eil tosiaan kannata kovin selailla uskovien kirjoituksia ettei se panetteluhenki tartu. Se tulee niin helposti ihmiseen ja ennen kuin huomaakaan, niin tekee kymmenen toisia uskovaisia panettelevia aloituksia ja itse vastailee niihin jos muista ei jaksa kiinnostaa.

      Se on tosi vaarallinen tie ja kannattaa pyrkiä kaikin keinoin pysymään erossa uskonasioista eikä niistä edes kiinnosta negatiivisessa mielessä. Siitä hyvin helposti kääntyy uskovaksi, joka näkee kaikissa muissa jotain väärää ja itsensä pyhimyksestä seuraavana.

      Sitä kannattaa tosiaan varoa ja pyrkiä pitämään maallinen mielensä ja sen tuoma rauha, sillä jos antautuu uskomaan sen tuomaan panetteluun, niin siltä tieltä ei ole paluuta. Mikään eheytys, mikään taikatemppu ei auta siihen että paluuta entiseen enää olisi.

    • Anonyymi

      Se mitä sanotaan lehdissä ja televisiossa on totuus. Se mitä näet ja koet itse on valhetta.

    • Anonyymi

      Kristuksen tunteminen on tärkeää kun on paljon antikristuksia, jotka tekeytyy häneksi.
      Jeesuksen käskyjä ei tänä päivänä kuitenkaan noudata juuri kukaan. Hänen tuntemisensa onkin vähäistä.

      Mutta on hyviä raamatun käännöksiä englannin kielellä jotka tuovat tuntemista konkreettiselle tasolle. Jotkut tuntevat enemmän kuin toiset siis.

      Apostolit riitelivät keskenään ja antoivat ristiriitaisia ohjeita. Sen tähden on kirkon päänä Paavi ja kirkolliskokoukset. Nuo yrittävät välittää Kristuksen käskyt tärkeimmät kutakin aikaa koskien.

      Kuitenkin kansan oikeat opettajat sivuuttavat hekin Kristuksen käskyt. Danielin 12 kertoo heitä kidutettavan ja sulatettavan kärsimyksillä paljon. He uskovat kärsineensä Kristusta enemmän ja siksi olevansa suuremmat kuin hän.

      Onko kärsimys ennemmin tie Kristuksen tuntemiseen kuin mitä on hänen käskyjensä seuraaminen???

      Tässä on kaksi näkökulmaa. Filadelphia seuraa tarkoin sanaa ja välttää kärsimyksen.
      Smyrna kärsii 10 päivää ja jos kestää saa elämän kruunun. Jne.

      • Anonyymi

        Tuleeko oppia tuntemaan VIISAUS kärsimysten kautta vai tuleeko nähdä olemus ja olla temppelissä joka päivä hänen edessään käskyjen seuraamisen kautta?

        Ehkä näiden kahden tien lisäksi on muitakin tapoja oppia tuntemaan Jeesuksen eri fragmentteja.

        Islam on ominut sunnaan näitä asioita myös.
        Joka noudattaa Profeetan (saas) käskyjä tarkoin aina on oikealla tiellä. Eli sama kuin tuo Johanneksen ajatus Kristusta koskien.

        Pojan ja Jumalan lähettämän tuntemuksen hakeminen merkitsee ikuista elämää.
        Sitä saa jos noudattaa käskyjä tai jos kärsii paljon.


    • Anonyymi

      Pelastus on armosta, uskon kautta. Laki on Israelia varten ja tulevaa aikakautta varten. Joka ei kuule Kristusta Paavalissa, kuulee häntä väärin. Pakanain apostoli on Paavali. Se tarkoittaa että hänen kauttaan on ilmoitettu tälle aikakaudelle pelastava sanoma ja ohjeet seurakunnalle ja uskovalle elämään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe