Onko Voxra haitallinen munuaisille?

Kolmekymppinen tyttäreni on käyttänyt n. vuoden Voxraa (bupropionia) masennukseen. Nyt verikokeissa todettiin sattumalöydöksenä munuaisen vajaatoimintaan viittaava arvon nousu. Aiemmin hänellä P-Krea ollut vähän päälle 50. Nyt se oli lähemmäs 80! Vielä viitearvojen rajoissa, mutta suuri nousu on erikoista.

Luin netistä Voxran haittavaikutuksista, ja Voxran on havaittu aiheuttavan P-Krean epänormaalia nousua. Tietoa löytyy englanniksi Voxra = Wellbutrin.

Miksi lääkäri ei ole ottanut yhteyttä tähän liittyen? Pitäisiköhän tyttäreni lopettaa Voxra?
42420
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Tietoa ja kokemuksia kaipailisin tästä.

Äänestä

Hei! Löytyikö teillä tähän vastausta? Olen samanikäinen ja samassa tilanteessa oleva kuin tyttäresi.

Äänestä

Vanha ketju, mutta vastaampa.
Mikä tahansa lääke voi nostaa munuais- tai maksa-arvoja.
Se, että arvot nousee ei välttämättä merkitse mitään.
Munuaisten vajaatoiminnassa lievässä sellaisessa krea- arvo voi olla110-160 noin. Grf- arvo määrittää onko munuaisten vajaatoimintaa.
Laskenta- kaavio netissä.
Itselläni munuaisarvot 110-150 välillä ja gfr-arvo 57.
Kova liikunta nostaa krea-arvoja, esim lihaskuntotreeni tai voimakastempoinen pyöräily.
Jotkut lääkkeet nostaa maksa-arvoja, mutta se ei ole mitään hälyttävää. 3x arvot yleensä vaatii arviota, kannattaako lääkettä jatkaa. Tämä siis maksa-arvojen osalta.
Munuaisarvoja nostaa hiukan monetkin lääkkeet. Yleensä nousu on merkityksetöntä.
Kaikki nämä asiat pitää lääkäriltä kysyä.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

Kolmekymppinen tyttäreni on käyttänyt n. vuoden Voxraa (bupropionia) masennukseen. Nyt verikokeissa todettiin sattumalöydöksenä munuaisen vajaatoimintaan viittaava arvon nousu. Aiemmin hänellä P-Krea ollut vähän päälle 50. Nyt se oli lähemmäs 80! Vielä viitearvojen rajoissa, mutta suuri nousu on erikoista.

Luin netistä Voxran haittavaikutuksista, ja Voxran on havaittu aiheuttavan P-Krean epänormaalia nousua. Tietoa löytyy englanniksi Voxra = Wellbutrin.

Miksi lääkäri ei ole ottanut yhteyttä tähän liittyen? Pitäisiköhän tyttäreni lopettaa Voxra?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu