Jos löydät hyvän auton kyseisestä autoliikkeestä ja saat vielä hyvän tarjouksen omastasi suosittelen miettimään kahdesti!!!!!! Myyvät tietoisesti viallisia autoja. Asiakas palvelu olematonta jos auton kanssa tulee ongelmia. Ei vastata puheluihin ja pikku vikojen korjaamisessa menee useita viikkoja. Ostavat myös itse varaosia ulkomailta ja korjauttaa niillä autoja jotta säästävät muutaman satasen. Kiertäkää kaukaa.
Kiesi autokauppa Espoossa
43
8854
Vastaukset
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä, huijareita koko kiesi, euroopasta haalitaan loppuun ajettuja autoja, matkamittarit ruuvattuina. Täällä laitetaan sen verran kuntoon, että kestää koeajon. Ongelmat alkaa, kun pitää viedä takuukorjaukseen, myyjä valitsee jonkun nyrkkipajan jonka ammattitaito ei riitä kun jarrupalojen vaihtoon. Tosin myyjällä on siihen oikeus. Kuten kohtalotoveri mainitsi, osat tilataan varmaan kiinasta romuttamolta ja kyllä kestää ainakin tilaus, osat tuskin. Ennen kaupantekoa myyjät kyllä soittelee perään päivittäin joko tehdään kaupat, mutta kaupanteon jälkeen on hiljaisempaa varsinkin jos yrittää ottaa yhteyttä takuukorjauksista. ym ym ym.
VAROKAA- Anonyymi
Antaako ne ihan takuunkin niille vanhoille autoille?
- Anonyymi
No no,
kateelliset lässyttää ja katkerana selittää, yksityinen tekee ihan kaiken oikein ja on aina omasta mielestään oikeassa , kun työläinen ei pysty, osaa, ei ymmärrä mistään mitään.- Anonyymi
Mitäs ne petoksiin syyllistävät automyyjät ovat jos ei työläisiä? Kuten itsekin totesit, ei pysty, osaa, ei ymmärrä.
- Anonyymi
Jos kertoisit tarinasi asiallisesti niin me lukijat voisimme päätellä onko firma huijannut vaiko ei. Nyt kirjoituksesi jättää mielikuvan vauhkosta asiakkaasta joka haluaa pilata yrityksen maineen, syystä jota me lukijat emme tiedä.
- Anonyymi
Yleensä ei saanut omastaan haluamaansa hintaa,
eikä alennusta ostettavasta,
siinä aina syy näihin mustaamaalaus valheellisiin kirjoituksiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä ei saanut omastaan haluamaansa hintaa,
eikä alennusta ostettavasta,
siinä aina syy näihin mustaamaalaus valheellisiin kirjoituksiinEi se varmaan ihan aina ole se syy, on siellä varmaan niitäkin missä on vaihdelaatikko tai jakopää lauennut kaksi päivää ostamisen jälkeen.
- Anonyymi
Älkää ostako niitä vanhoja romuja
Ajattelin, että minun on hyvä kommentoida liikkeen edustajana tälläisiä väitteitä niin tulee molemmat osapuolet edustettua keskustelussa. Todettakoon, että en tiedä ketjun aloittajan asiasta tarkemmin, eli voin kommentoida vain yleisellä tasolla.
Asia 1: Emme missään nimessä tietoisesti myy viallisia autoja. Olemme kohtalaisen pieni autoliike ja meillä ei ole moiseen varaa. Asia on varmasti suurimmalle osalle tämänkin ketjun lukijoista päivän selvä asia.
Asia 2: Jos myymässämme autossa ilmenee virhe, niin käsittelemme asian aina kuluttajansuojalain mukaisesti. Eli jos meiltä myydyssä käytetyssä autossa ilmenee virhe niin se laitetaan kuluttajansuojalain mukaisissa raameissa kuntoon.
Asia 3: Meillä ei missään nimessä jätetä vastaamatta viesteihin tai puheluihin. Välillä vastaus meiltä tulee alle tunnissa, ja välillä asioiden selvittely, mahdolliset osien tilauksen voivat viedä enemmän aikaa. Tästä tietysti olemme pahoillamme ja usein asiat eivät ole meidän käsissä.
Ja kyllä, mekin olemme vain ihmisiä ja virheitäkin sattuu ja silloin nostetaan käsi pystyyn virheen merkiksi, ja asia korjataan. Myimme viime vuonna pitkälti toista tuhatta autoa ja uskallan sanoa että 99% asiakkaista olivat tyytyväisiä palveluumme ja toimintaamme.
Minulle voi vapaasit laittaa viestiä ja mielellään keskustelen asiasta joko meilitse [email protected] tai vaikka puhelimessa.
Yt. Jussi Vienola
Toimitusjohtaja
Autoliike KIESI- Anonyymi
Yksi vitsi. Puoli vuotta mennyt ja ei ole edelleenkään tullut vastausta. Vastuun välttelyä. Yritin tätä "keskustelua" ja mitään ei ole kuulunut kuukausiin.
- Anonyymi
Hei Jussi. Juuri hiluxin osalta käydään vihdoin reklamaatio asiaa läpi jälkimarkkinoinnin kanssa. Laitan huomena vaikka sinulle spostia niin katsotaan mitä mieltä sinä olet teidän liikkeen myyntitavoista ja varsinkin sitten vastuun kantamisesta. Tämä yhden auton osto ja 6 kk kokemus asiasta ja asioiden hoidosta ei ole ainakaan positiivista.
-ville sihvonen
- Anonyymi
Joo, yhdyn mielipiteeseen...
Keväällä ostettu ford: koko aikana ei ollut kunnossa, kertaalleen korjattiin takuuseen, ongelmat jatkui asiat venyi yms... Nyt lopulta tää case sulkeutui ja vaihdettiin samasta liikkeestä toiseen autoon jotta romusta saa mahdollisimman paljon irti.
Reilu vrk siitä kun "uusi" ajettiin liikkeeltä pois: kone nakuttaa, eikä käy kunnolla... Katotaan miten tää jatkuu... - Anonyymi
Sama kokemus Kiesistä. Nykyään kierrän kaukaa kunhan saadaan tämä viallinen auto case pakettiin.... Yksin hirveän vaikea asiaa selvittää. Viasta 1 odottanut vastausta n 1kk
Viasta 2 odottanut vastausta nyt 3viikkoa....- Anonyymi
Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä. Autot tuntuu olevan vähintään joka toinen viallisia ja kun niitä pitäisi alkaa korjaamaan on firmalla kaksi tyyliä vastata. Joko olla turpa kiinni eli eivät vastaa tai alkavat kertomaan omia tarinoitaan auton oikeaoppisesta toiminnasta. eli ovat siis myös mekaanikkoja myyjän tittelin lisäksi. Toki lopputulemana matalantason autokauppaa kokonaisuudessaan. En antaisi edes 1/5 kun tietää minkä tasoisia muut autoliikkeet ovat ja miten vastuunsa hoitavat
- Anonyymi
Ketjun aloittaja on pitkäaikaiseläkeläinen jonka elämäntehtävänä on mustamaalata kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä. " harrastanut tätä jo 20 vuotta".
Hänen takiaan tämän palstan suosio on selvästi laskenut.
Molottaa juttujansa varmasti muillakin sivuilla.
Kova vasemmistolainen, tietty.
Jos haluatte maksaa potut pottuina, sorsikaa erityisesti S. Marinia. - Anonyymi
Ostanut auton mikä on hyvä, ajanut nyt vuoden ja mielestäni ihan normi autokauppa ja auto toiminut hyvin eli ei voikkun kehua..nuorekas porukka oli myyjinä.ei ollu moittimista
- Anonyymi
Kannattaa kahteen kertaan miettiä ennen kuin täältä aikoo hankkia auton. Nähtävästi heillä on tapana myydä rikkinäisiä autoja ja vakuutella ostajille kaiken olevan timanttisessa kunnossa. Autot kuitenkin lahoavat heti pihasta ajettua ja sen jälkeen nostetaan vain kädet ylös ja todetaan ettei tämä ole meidän vastuulla jne. Selvästikään ei osata noudattaa autojen vaatimia huoltoja ja muita vastaavia tarpeita, jonka takia ostajat joutuvat tekemään suuremman korjauksen autoon. Itsellekkin vakuuteltiin auton olevan timanttisessa kunnossa ja täydellisesti huollettu. Muutama päivä kauppojen teosta myyjän muisti virkistyi "ainiin se auton huolto olikin tekemättä ja kaskummaa sieltä selvisi, että autoon pitää tehdä useamman tonnin remontti." Sen jälkeen asiointi on ollut kyllä todella vaikeaa, epäkohteliasta ja syyttävää. Selvästi yrityksen linja on, että asiakas tyytyväisyydellä voi pestä hallin lattiaa ja eikä olla valmiita tekemään mitään kompromisseja. Koko ajan vedotaan toimitaan KKV:n linjausten mukaan. Kuitenkin oltuani itse sinne yhteydessä sieltä todetiin ettei yrityksen menettely ole oikea tapa ja heidän pitäisi maksaa korjaus sekä huolto. Kyllähän yritys saadaan vastuuseen näistä asioista, mutta siinä voi tovi vierähtää ennen kuin asia saadaan käsiteltyä muuta kautta. Naurettavaa asiakkaiden kyykytystä. Toki jos haluat myydä rikkinäisen auton ja saada siitä ehjän auton verran niin kannattaa viedä kyseiseen liikkeeseen, koska he eivät tarkista sitä vaan laittavat suoraan myyntiin.
- Anonyymi
Ikävä juttu, mutta kirjoituksessasi ei ole mitään uutta!
Tämä on varma tapa menettää viimeisetkin centtinsä.
Jättäkää yli kahdeksanvuotiaat autot ostamatta!
Miksi ette ylipäätään osta autojanne kunnon liikkeestä?
Kyllä niitäkin on.
Häkkikauppojen kassat ovat tyhjiä, myytävät autotkin omistaa
joku muu taho! - Anonyymi
Jep mulla sama homma, myivät rikkinäisen auton tarkoituksella. Eivät vastaa enää yhteydenottoihin. Aivan täysi kusetus koko liike, älkää vaan ostako tuolta
- Anonyymi
Niin ja siis myyjä kehtasi väittää, että auto oli hajonnut 10km matkalla Espoosta Helsinkiin...
- Anonyymi
Sama täällä syytetään, että itse aiheutettu vika niin ei kuulu heidän vastuulleen. Kaikkien muiden mielestä täysin selvää , myös kkv een mielestä , että Kiesi on velvollinen korjaamaan auton. NO 10 VIIKKOA mennyt ja auto seisoo ( kai ) heidän osoittaman korjaamon pihalla.Heidän myymällään Kiesi turvalla ei myöskään tee yhtään mitään, paitsi helppo ja hyvä rahastus keino firmalle. Ylimielistä toimintaa eiköhän vielä osu omaan nilkkaan...
- Anonyymi
TÄYSIN SAMOJA KOKEMUKSIA TÄSTÄ HÄKKIKAUPASTA.
Sähköposteihin vastataan kahden-kolmen viikon viiveellä, niihinkin ympäripyöreitä liirum laarumeita eikä vastata kysymyksiin. Asioita ei saa eteenpäin, myyjät ei tiedä mitään ja käskee ottaa yhteyttä reklamaatio sähköpostiin ja taas menee kaksi viikkoa. Asiakasta pompotellaan edestakaisin tietämättömien parikymppisten innokkaiden myyjien takia ja korvaukseksi olkapäiden kohautuksia.
Kauppakirjaan merkattuja virheitä ei korjata ja valehdellaan päin näköä. Toimitusjohtaja lukee suomi24 :sta tiheämmin kun omaa sähköpostiansa, sen minkä taaksensa jättää, edestään löytää… Tätä palstaa aktiivisesti käyttävänä on ihmeteltävä miksi ihmiset kirjoittelevat anonyyminä eivätkä omalla nimimerkillään näitä kommentteja.
Itse ostin Tesla Model Y:n kyseisestä liikkeestä ja kaikki meni täysin nappiin. Asiantuntevampaa Teslapalvelua en saanut edes Teslan liikkeestä Kaivokselasta. Kiitos tästä Tomille, enää en vaihda ikinä takas polttikseen!
On myös todettava keskustelua sen verran yleisellä tasolla että jos ostaa käytetyn auton voihan niissä tulla vikoja. Ei niitä kannata ottaa näin henkilökohtaisesti kun se monella tuntuu tuntuvan. Yleensähän se edellinen omistaja on sen autoliikkeeseen tunkenut viallisena, ja tulevat uudelle omistajalle tietoon vasta ns. piilovikoina. Onneksi nämä ovat yleensä aika pieniä juttuja mistä selvitään kohtuullisilla kustannuksilla. Eikai autoliikkeet rikkinäisenä autoja tahalleen myy, eiväthän ne nyt tahalleen jaksa itselleen ottaa valittavia asiakkaita puhelimeen..
T. Karri Heiskanen- Anonyymi
Minkälaisen piilovikapommin SINÄ annoit Kiesille?
Tämä nimiasiahan lienee ylläpitäjästä kiinni.
On tästä puhuttu aika ajoin, itse kirjoitan enimmäkseen tällä rekiste-
röidyllä tunnuksella, mutta heti joku on kommentoimassa, että sinä-
hän puutut kaikkeen, tai älä puutu kaikkeen!
Joku kirjoitti jonkin aikaa sitten jonkun töikseen autoja myyvän
kommentin, että ennen Kuluttajasuojalakia oli helpompaa, kun ei
tarvinnut vastata muiden vioista, vaan vaihdossa annetut autot
myytiin eteenpäin "sellaisina ja niine ominaisuuksineen" kuin ne myyn-
tihetkellä olivat.
Nyt on olemassa se vankka porukka, joka kaikin keinoin alle € 5.000,-
hintaluokassa yrittää lykätä kaiken kunnossapitovastuun myyjälle,
vaikka jokainen auto pääsääntöisesti on jo työnsä tehnyt, eikä niiden
korjaaminen kaupallisin ehdoin ole kannattavaa.
Tämä ei ole ollut lainlaatijan tarkoitus, vaan se, että myytävät käytetyt
autot edes sillä lailla ovat olleet liikennekelpoisia, etteivät ne kahden kilo-
metrin jälkeen ole jättäneet tielle.
Haljenneet kannet ja muut kaupanteossa annetut paikkansa pitämättömät
tiedot ovat tietenkin eri asia ja ne on kyllä mainittu Kauppalain virhesäännök-sissäkin.- Anonyymi
Kiesillä on halvat pyynnit. Varaudu nuorten juippien iltalypsyyn ja nokkeluuteen. Sinällään hyvät kaupat tein itse, mutta voisi edes kiitoksen kaupoista sanoa tai ehkä jotain turvallista kotimatkaa, mutta ei.
- Anonyymi
Aivan samaa mieltä. Asiakaspalvelu törkeää (jos nyt yleensä saa ketään kiinni ikinä). Eivät vastaa puhelimeen (tai jos niin siellä ei kukaan tiedä mitään) tai sposteihin. Asioiden käsittely kestää ja kestää, lisäksi venyttävät sitä vielä lisää koska siitä heille koidu mitään.
- Anonyymi
Ei lisäturvakaan lohduta jos ei kommunikointi onnistu. Ei pysty puolta vuotta odottelemaan vastauksia kun auto pitäisi saada ajoon.
- Anonyymi
Ei kannata todellakaan ostaa kyseisestä autoliikkeestä yhtään mitään. Tahallaan myyvät paskana olevia autoja, jotka kestää koeajon ja myöhemmin ongelmat alkaa näkyä.
- Anonyymi
Itselle tuli video aivan toisesta autosta mistä kauppoja yritettiin. Siirtokilven numero sattui sen paljastamaan onneksi hyvissä ajoin. Kunnon huijari puulaaki. Ja vaihtoauton arvoa oli myös tehtyyn tarjoukseen tiputettu myyjän toimesta ilman mainitsemista edes. Ihan helvetin kaukaa kierrän kyllä tämän lafkan jatkossa
Täysin sama mieltä, viallinen auto tuli ostettuna, vika tuli reissussa ja oli hengenvaarallinen vika, polttoaineet vuoti paineella peltin alla kaikkialle, melkein syttyi auto palamaan, tehty huolto koska oli pakko päästä toisesta maasta takaisin oltiin lapsen kansa vielä, tehtiin huollon heti kun pystyi nyt myyjä väittää, että ei oo annettu lupa korjaukseen.
- Anonyymi
Olkaa yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, voi tehdä vihjeen nimettömänä tai nimellä. Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajansuojan toteutumista ja voi omasta aloitteestaan lähteä viemään ryhmäkannetta tuomioistuimeen. Mikäli on useampia yksityishenkilöitä joilla on samankaltaisia ongelmia/vaatimuksia yritystä kohtaan (kuten selvästi tässä tilanteessa), voi ryhmäkanteen avulla jokainen saada asiansa käsitellyksi tuomioistuimessa ja kaikista kuluista vastaa joko kuluttaja-asiamies tai yritys joka on vastaajana jutussa eli teille ei tule itselle mitään kuluja tuomioistuinkäsittelystä vaikka ette jostain syystä saisikaan korvauksia. Suosittelen vahvasti jokaista tekemään vähintään ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja vaikka itse ei haluaisi osallistua prosessiin, voi ilmoituksella olla varmistamassa sitä että muut prosessiin haluavat saavat oikeutensa kuuluviin. Valitettavasti näyttää että yrityksen toimintatavoissa toistuu tietyt piirteet..
- Anonyymi
https://asiointi.kkv.fi/asiointi tuossa vielä linkki ja sieltä vihje kuluttaja-asiamiehelle. Vihjeen voi laittaa myös jos on saanut selkeästi epäasiallista tai agressiivista asiakaspalvelua.
- Anonyymi
Kiertäkää kaukaa
- Anonyymi
Toimitusjohtaja hoitaa asioita yhtä hienosti kuin henkilökuntakin, eli luvatut asiat jää yleensä hoitamatta. Kiesissä ei asiat todellakaan hoidu, katkastuskonttorillakin kertoivat kyseessä olevan autoliike, joka on huono hoitamaan asioita. Omakohtaisesti tuli myös todettua asia.
Autossa ei sinällään ole mitään moitittavaa. - Anonyymi
Olen ostanut auton kiesiltä ja homma pelittää. Osaan tutkia käytetyn auton ja hyväksyn myös että se ei ole uusi. Auto toimii ja kaikki hyvin. Tätä vanhojen autojen vioista huutamista nimettömänä en tajua? Miten se ois minkään liikkeen vika jos paljon ajettu halpa auto alkaa vuotaa öljyä tai bensaa tai jos siitä hajoo laatikko tai turbo? Eikö se ole enemmänkin jo odotettua. Jos sä oisit ostanut sen auton uutena ja ajanut sillä 300th tauluun niin samat viat siinä ilmenisi eikä siitä valmistaja enää ole vastuussa vaan ihan sä itse. Siitä vaan korjaamaan eikä valittamaan
- Anonyymi
Ja maine senkun pahenee koko ajan, ihan huijarifirma, kiertäkää kaukaa!
Tuntuu olevan firman mottona tuo vaikeneminen on kultaa jos sattuu jotain ongelmia tulla. Ja itte toimitusjohtajakin puhuu niin paljon paskaa ettei suuta enää kiinni saakaan. - Anonyymi
En suosittele tekemään mitään kauppaa kyseisessä liikkeessä. Jos on reklamoitavaa autosta, niin siihen loppuu yhteydenpito. Älkää astuko tuohon miinaan.
- Anonyymi
Oon seurannut tätä keskustelua, ja ajattelin tuoda omia ajatuksiani esille. Olen ostanut maaliskuussa 2024 Tesla Model 3:n Kiesiltä. Auto oli odotusten mukainen ja palvelu oli kaikin puolin hyvää. Auto tuotiin etäkauppana Turkuun, ja mun vanha auto otettiin samalla mukaan. Vaihdoin täyssähköön 15 vuoden dieselillä ajelun jälkeen. Oma vaihtoauto oli lähes 300tkm ajettu Audi, ja on ihan ilmeistä, että seuraavalla omistajalla voi tulla autossa vikoja. Munkin omistuksen aikana (noin 4 vuotta, Sakalta hankin 2020 180tkm ajettuna) on uusittu turbo, lauhdutin, alustan osia ja renkaita. Sellaista se on käytettyä autoa ostaessa. Ranskalaisen kun ostat, niin samaan saa tottua jo uudenkin kanssa!
Mutta itse asiaan. Ensinnäkin, ihmisten olisi hyvä mielestäni ymmärtää, että käytettyjen autojen kauppa on täysin erilainen kuin uusien autojen myynti tai muiden uusien juttujen ostaminen. Autothan ainoa asia about, mitä ihmiset ostaa käytettyinä. Totta kai käytetyissä autoissa voi ilmetä vikoja, mutta se ei tarkoita, että Kiesi, Kamux, Saka, Rinta-Jouppi, K-Auto tai mikään muu liike myisi niitä tahallaan viallisina. Käytetty auto on ollut jo toisen omistuksessa, ja usein se edellinen omistaja tuo piilovikaisen auton liikkeeseen. Liike tekee parhaansa tarkistaakseen autot, mutta joskus jotain voi paljastua vasta myöhemmin.
Suurin osa Kiesin ja muidenkin autoista on kuitenkin tehdastakuun alaisia tai hyvin vähän ajettuja kuten munkin ostama auto. Vaihtoautojen kanssa tilanne on usein monimutkaisempi, koska ne tulevat yksityisiltä omistajilta isommilla kilometreillä, eikä liike voi sille mitään että käytetyssä autossa tulee vikoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että autot myytäisiin tietoisesti viallisina. Väitän että kukaan ei tee niin, siinä ei olisi mitään järkeä. Tähän mielestäni keskustelussa yleisesti autoliikkeistä kaivattaisiin isosti realismia.
Se jos vaikka mun vanhassa A6:ssa uudella omistajalla hajoaa turbo ensi vuonna, ja he soittavat liikkeeseen ja raivoavat, on musta jopa vähän outoa. Tottakai tästä voi ja pitääkin olla yhteydessä, mutta samalla pitää siihen valmistautua kun ostaa 300tkm ajettua autoa. Ei ne ole uusia. Täytyy muistaa, että ajetaan suomessa euroopan toiseksi vanhimmalla autokannalla Portugalin jälkeen. Se varmasti myös korreloi isojen lämpötilavaihteluiden kanssa ongelmien määrään.
Toivottavasti tämä tuo hieman perspektiiviä keskusteluun. KIESI, kuten edellisenkin auton myyjä Saka, on ainakin minun kokemukseni perusteella hoitanut hommat hyvin. - Anonyymi
Juu, eipä voi kehua Kiesin toimintaa. Auto myytiin edulliseen hintaan ja lisäturva mukaan. Vikoja on ollut ja kommunikointi on tuskallisen vaikeaa. Ikinä ei pääse keskustelemaan jälkimarkkinoinnin kanssa, joka hoitaa lisäturvan piikkiin meneviä asioita. Myyjät toimii välikätenä jälkimarkkinoinnin kanssa. Jälkimarkkinointi ilmoittaa, että sähköpostilla pitäisi keskustella, mutta se keskustelu on aika yksipuolista. Vastauksia ei tule ja autolla ei voi ajaa.
- Anonyymi
Näinhän se menee.
Kyllä tuo käytetyn ja uudenkin auton osto vaatii aika paljon taustatyötä ostajalta että kaikki sujuu. Autoliikkeitä on paljon ja kaikista löytyy negatiivista palautetta. Omasta mokasta johtuen jouduin peruuttamaan varaamani auton Kiesistä. Eli turhaa siellä kaveri teki töitä kaupan eteen ja palautti sitten varausmaksunkin. Vahva suositus ja kun tarve taas on niin pitää tutustua heidän valikoimaan.
- Anonyymi
Hyvää palvelua tänään 19.11.24
Omasta virheestä johtuen jouduin perumaan kaupan. Maksoivat varaus maksunkin takaisin.
Muutenkin asiallista ja ammattitaitosta palvelua.
Kun tarvetta autoon niin tulen kyllä katsomaan heidän valikoiman.
Hyvä hyvitys omasta!
Ostettava auto hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen!
Rahoituskorko 2.99
Suosittelen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513