Automyyjä kieltäytyi kuntotarkastuksesta

Anonyymi-ap

Löysin nettiautosta kiinnostavan auton ja sovin autoliikkeen kanssa koeajon ajankohdan. Sopii hyvin, autoliike vastasi. Menin koeajamaan autoa ja automyyjä kehui autoa harvinaisen hienoksi ja sanoi että voin ihan rauhassa ajella autolla, siinä ei varmasti ole huomautettavaa, merkkihuollettu ja kaikki.

Koska tiedän BMW-autot aika paskoiksi ja autolla oli ajettu jo 200 000 , niin olin varannut A-Katsastuksen Autotohtori-palveluun ajan. Kysyin myyjältä, että voinko viedä auton kuntotarkastukseen. Siihen loppui myyjän lirkuttelu, avaimet vietiin minulta suoraan kädestä ja myyjä marssi kiukkuisena koppiinsa. Mennessään mutisi, että auto on jo myyty.

Siellä se 4-sarjan BMW on edelleen liikkeessä, ei ole myyty vaikka tapahtumasta on jo kuukausi aikaa.

10

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen 200 tkm ajettua Bemaria ei kannata ostaa . Mitään mallia .

    • Anonyymi

      Sen sijaan 200.000 km ajetun merkkihuolletun MB C:n W205 tai MB E:n W213
      voi sen sijaan hyvin ostaa.
      Ei ole niitä sähkövikoja.

    • Anonyymi

      30 Vuotias automyyjä alkaa oleen loppumetreillä valehteleminen päivästä toiseen vie mehut kyllä

    • Anonyymi

      Tiesit että BMW on aika paska ja pidit sitä kiinnostavana, jopa niinkin kiinnostavana, että pitää päästä koeajamaan? Selevä

    • Anonyymi

      Miksi automyyjä olisi pitänyt kunto tarkistaa tätä en ymmärrä.

    • Anonyymi

      Kyllähän toi on tuttu asia, ei automyyjät kerro kaikkia mitä autosta tietävät !

      • Anonyymi

        Yksityiset ei kerro mitä tietävät autostaan * nehän niillä ovat ajaneet vuosia. Miten myyjä voisi tietää pienen kokeilun jälkeen. Ei yksikään liike ajele vuosia ennen myyntiä kuten yksityinen kusettaja.


    • Anonyymi

      salattu vika

    • Anonyymi

      Autossa pitää olla mielestäni aina paperia johon on merkitty uudesta milloin vaihdettu öljyt, suodattimet ja km määrä. Sekä voimansiirron öljyjen vaihto puhtaaseen, kaikkien muiden kulutusosien ja korjauksien tieto.

      Näillä voi arvoida todella hyvin mitä tulee eteen ja milloin. Esim akun ikä kertoo milloin pitää vaihtaa vai heti.

      Pyöränlaakerien vaihdot, ohjauksiin liittyvät jotka väljistyy nopeasti.

      Jos huollettu hyvin niin mielestäni öljyillä ei voi ajaa 20 000km vaan paljon vähemmän monen asian takia.

      Auton vieressä voi usein todeta missä kunnossa on jarrut ja arvoida tarkasti monenko vuoden tai km päästä pitää jarrupalat uusia ja levyt. Itse katson kyllä jos olisin ostamassa autoa, vaikka vaihto halpaa näin kun itse aina teen kaikkiin, eli ostan osat itse myös. Sitten olen kuullut että ihminen jolle tulee eteen ja vie auton johonkin, on vaan maksanu, iso autoliike hommanut kalliit osat, jopa lähes 1000e pyydetty omistajalta jolle korkeus yllätys, eikä varaa maksaa koska vielä 14 000e laina autosta päällä.

      100 000 - 199 999 km ajetussa voi olla moni paikka edessä, akun vaihdosta lähtien. Ei pidä tulla yllätyksenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe