Pistäkää hengiltä!!!!!

toinen mooses

8 Sinä päivänä hän sanoi." Te jotka tahdotte kukistaa jebusilaiset, pistäkää hengiltä nuo sokeat ja rammat,joita david ei voi sietää" Tämän vuoksi sanotaan "Sokeat ja rammat eivät pääse sisälle pyhäkköön".2 samuelin kirja 5 ,8

6

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eija_Moilanen

      Luulen, että vapaa-ajattelijatkin ovat hyljänneety tuollaisen lukutyylin. Oletkohan kova päisempi? Teksti voi olla sinulle ylivoimaista ymmärtää, mutta yritä kuitenkin. Linkissä kokonaisuus ja jae kuusi on ilmeinen, jotta voi käsittää kokonaisuuden. Älä enää viiti munata itteäs tollasella. Kaikki jotka tuntevat raamattua tajuavat pelisi heti.

      1 Sitten kaikki Israelin sukukunnat tulivat Daavidin luo Hebroniin ja sanoivat näin: "Katso, me olemme sinun luutasi ja lihaasi.
      2 Jo kauan sitten, Saulin vielä ollessa kuninkaanamme, sinä saatoit Israelin lähtemään ja tulemaan. Ja sinulle on Herra sanonut: 'Sinä olet kaitseva minun kansaani Israelia, ja sinä olet oleva Israelin ruhtinas'."
      3 Ja kaikki Israelin vanhimmat tulivat kuninkaan tykö Hebroniin, ja kuningas Daavid teki heidän kanssaan liiton Hebronissa, Herran edessä; ja sitten he voitelivat Daavidin Israelin kuninkaaksi.
      4 Daavid oli kolmenkymmenen vuoden vanha tullessaan kuninkaaksi ja hallitsi neljäkymmentä vuotta.
      5 Hebronissa hän hallitsi Juudaa seitsemän vuotta ja kuusi kuukautta, ja Jerusalemissa hän hallitsi koko Israelia ja Juudaa kolmekymmentä kolme vuotta.
      6 Ja kuningas meni miehinensä Jerusalemiin jebusilaisia vastaan, jotka asuivat siinä maassa. He sanoivat Daavidille näin: "Tänne sinä et tule, vaan sokeat ja ontuvat karkoittavat sinut sanomalla: 'Ei tule Daavid tänne'".
      7 Mutta Daavid valloitti Siionin vuorilinnan, se on Daavidin kaupungin.
      8 Ja Daavid sanoi sinä päivänä: "Jokainen, joka surmaa jebusilaisen ja tunkeutuu vesijohdolle asti, hän voittaa ne sokeat ja ontuvat, joita Daavid vihaa". Sentähden on tapana sanoa: "Sokea ja ontuva älköön tulko taloon".

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1117037005504&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=2 sam.5&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=FinRaam&mod3=KJV

      • lisättiin oikeutus väkivallella ja verenvuodatukselle. Kerropa nyt mikä sinun mielestäsi oikeuttaa väkivaltaan?


      • Eija_Moilanen
        gandalf79 kirjoitti:

        lisättiin oikeutus väkivallella ja verenvuodatukselle. Kerropa nyt mikä sinun mielestäsi oikeuttaa väkivaltaan?

        on on lupa pitää järjestystä yllä. Siis huolehtia kansalaisten turvallisuudesta jopa pakkokeinoin, jos siihen on pakottava syy.


      • näin.

        jae kuusi.Ja tyranni meni moskovaan suomalaisia vastaan, jotka asuivat siinä maassa. He sanoivat stalinille näin " tänne sinà et tule vaan sokeat ja ontuvat karkoittavat sinut sanomalla: "Ei tule stalin tänne".


      • Eija_Moilanen
        näin. kirjoitti:

        jae kuusi.Ja tyranni meni moskovaan suomalaisia vastaan, jotka asuivat siinä maassa. He sanoivat stalinille näin " tänne sinà et tule vaan sokeat ja ontuvat karkoittavat sinut sanomalla: "Ei tule stalin tänne".

        Jos Halonen pyrkis Helsinkiin niin Lappalaiset pysäyttäisivät junan ja ilmoittaisivat että, "tänne et tule".

        Kattelin tosta raamatun Tietosanakirjasta ja siinä kerrotaan, että jebusilaiset ovat Haamin pojan Kananin jälkeläisä ja he asuivat Jerusalemin lähistöllä. Luvatun maan haltuunoton yhdeydessä Juudan miehet eivät pystyneet Jebusilaisia karkoittamaan, vaan Jebusilaiset jäivät asumaan Juudan jälkeläisten sekaan.. Vasta Kuningas Daavit valloiti "Siionin vuorilinnan" ja teki siitä pääkaupunkinsa.

        Nuo Vanhan Testamentin Israelista kertovat käänteet vaativat melkoisen tutkimisen, jotta kokonaisuudesta pääsee selville. En ole itsekkään niihin kovin hyvin perehtynyt, mutta taustatieto kyseisistä kansoista avaa melkoisen erinäköisen maailman kertomuksia tutkiessa. Kannatta pohtia myös siitä kulmasta, että menivät nälkää pakkoon hetkeksi egyptiin ja joutuivat orjiksi neljäksi sadaksi vuodeksi. Takaisin paluu oli melkoisten ongelmien takana jne. Toki on hyvä pohtia, että mitä seurauksia mistäkin tuli ja mitä ne olivat ja mikä omasta mielestä on oikein. Mutta arvion voi antaa vasta sitten kun itse todella tutkii. Ilman tutkimista joutuu antamaan arvailun.

        Lisäksi on hyvä pohtia ja verrata meidän aikaamme.
        Ja kristityn kannalta on hyvä myös ymmärtää, että asiat vois olla hyvä laitaa raamatussa ainakin kolmeen vaiheeseen:

        1) Kaaoksen aika
        2) Laina aika
        3) Uuden liiton aika

        Näin välttyy turhalta pilkkaamiselta, koska me elämme uudenliiton aikaa. Ja mitä eroja tässä on kaaoksen ja vanhan liiton aikaan jää jokaisen omaksi pohdittavaksi.

        Itse ymmärrän sen näin:
        "29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
        30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa."

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1117257223468&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Jer. 31:29&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=&mod3=


      • Eija_Moilanen
        Eija_Moilanen kirjoitti:

        Jos Halonen pyrkis Helsinkiin niin Lappalaiset pysäyttäisivät junan ja ilmoittaisivat että, "tänne et tule".

        Kattelin tosta raamatun Tietosanakirjasta ja siinä kerrotaan, että jebusilaiset ovat Haamin pojan Kananin jälkeläisä ja he asuivat Jerusalemin lähistöllä. Luvatun maan haltuunoton yhdeydessä Juudan miehet eivät pystyneet Jebusilaisia karkoittamaan, vaan Jebusilaiset jäivät asumaan Juudan jälkeläisten sekaan.. Vasta Kuningas Daavit valloiti "Siionin vuorilinnan" ja teki siitä pääkaupunkinsa.

        Nuo Vanhan Testamentin Israelista kertovat käänteet vaativat melkoisen tutkimisen, jotta kokonaisuudesta pääsee selville. En ole itsekkään niihin kovin hyvin perehtynyt, mutta taustatieto kyseisistä kansoista avaa melkoisen erinäköisen maailman kertomuksia tutkiessa. Kannatta pohtia myös siitä kulmasta, että menivät nälkää pakkoon hetkeksi egyptiin ja joutuivat orjiksi neljäksi sadaksi vuodeksi. Takaisin paluu oli melkoisten ongelmien takana jne. Toki on hyvä pohtia, että mitä seurauksia mistäkin tuli ja mitä ne olivat ja mikä omasta mielestä on oikein. Mutta arvion voi antaa vasta sitten kun itse todella tutkii. Ilman tutkimista joutuu antamaan arvailun.

        Lisäksi on hyvä pohtia ja verrata meidän aikaamme.
        Ja kristityn kannalta on hyvä myös ymmärtää, että asiat vois olla hyvä laitaa raamatussa ainakin kolmeen vaiheeseen:

        1) Kaaoksen aika
        2) Laina aika
        3) Uuden liiton aika

        Näin välttyy turhalta pilkkaamiselta, koska me elämme uudenliiton aikaa. Ja mitä eroja tässä on kaaoksen ja vanhan liiton aikaan jää jokaisen omaksi pohdittavaksi.

        Itse ymmärrän sen näin:
        "29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
        30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa."

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1117257223468&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Jer. 31:29&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

        Laina-aikani tarkoittaa tietysti lain aikaa.(hymy)

        Kun yrittää nopeasti kirjoittaa, (sillä isäntä katselee jo, sillä silmällä, että voisihan tuo jotain muutakin tehdä kuin kirjoittaa tuolla netissä) niin tarkistus ennen lähettämistä jää pintapuoliseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe