saako automyyjät vapasti ajella liikkeen myynnissä olevilla autoilla

Anonyymi-ap

naapurustooni kuuluva henkilö on automyyjänä eräässä autoliikkeessä. Hänellä vaihtuu ajettavat autot hyvin tiheään ja se mitä olen huomannut, niin ne autot ovat myös tuossa liikkeessä myytävänä. Kyse ei ole mistään testiajosta, vaan jotkut autot voivat olla hänellä käytössä vaikka kuukauden ja sitten vaihtuu taas auto. Mitään omistajavaihdoksia autoon ei tehdä.

Onko tämä luvallista?

Olen siis itse ostamassa autoa, mutta jotenkin arveluttaa ostaa mistään autoliikkeestä käyetty auto, jos sitä myydään minulle yhden omistajan autona, mutta todellisuudessa sillä on ajellut sen 1. omistajan jälkeen sitten autoliikkeen työntekijät ja pitäneet sitä normaalina käyttöautonaan, mutta sitä ei tietenkään minulle asiakkaana kerrottaisi.

Siis onko tuo ihan tyypillistä toimintaa?

59

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteessa kyllä. Verottajan suhteen kyse on tällöin työsuhdeautoilusta. Auto voi luvallisesti vaihtua vaikka 2 krt/ pv jos kirjanpito on kunnossa.

      Tuttu autokauppias ajelee myös firman autoilla. Siinähän perehtyy myytävään tuotteeseen. Täällähän valitetaan etteivät myyjät ole testanneet erityisesti käytettyjä.

    • Anonyymi

      Mitäs valopää luulisit ?

      • Anonyymi

        Miksi alat haukkua ihmisiä heti aluksi?
        ( En ole aloittaja). Äitisi ei varmasti ole käskenyt tekemään noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alat haukkua ihmisiä heti aluksi?
        ( En ole aloittaja). Äitisi ei varmasti ole käskenyt tekemään noin.

        Vai et ole aloittaja.
        No eipä ihme.
        Sinun aivoilla ei mitään aloiteta.
        Korkeintaan lopetetaan.
        Vai kykenetkö edes siihen?


        HÄH


      • Anonyymi

        Tosta sanasta tulisi jo turpaan runkku. Täällähän on hyvä vellihousujen nimettömänä huudella.


    • Anonyymi

      hmmm.. tuo selittäisi sen miksi monta kertaa on käynyt niin, että netissä esittelyssä ollut auto ei olekaan ollut paikalla liikkeessä, kun oln käynyt siellä yllättäen. On ollut joko "koeajossa" (joka sitten on ollut vakiovastaus monena päivänä peräkkäin". "katsatuksessa" "vuosihuollossa" tai mitä vain ja sen sijaan minulle on yritetty kaupata jotain muuta. Kun olen kysellyt milloin sen koeajossa olevan minua kiinnostavan auton saisin itse koeajoon, niin ei ole osattu vastata.

      Jotenkin luihua toimintaa. En haluaisi ostaa kaupasta muutakaan elektronista laitetta, joka on ollut papereihin merkityn omistajan lisäksi muillakin omistajille normaalikäytössä.

      Onhan se varmasti hyvä, että myyjä sitten tietää mitä on myymässä, mutta jotekin haluaisin, että laki velvoittaisi kertomaan ostajalle, jos auto on ollut alkuperäisen omistajan jälkeen sitten vielä myyjäliikkeen myyjän omassa käytössä. Se voi vaikuttaa ostopäätökseen.

      • Anonyymi

        Onko erään lahkon omistama autokauppa. Passais tuo valehtelu meinaan hyvin kuvioihin. Siinä on porukka, joka ei tiedä mitä on rehellisyys ja hyvin monella eri alalla operoivat nämä: remppa, aurinkopaneelit, turvalaitteet , uusi katto, uudet rännit , ovisilmät jne jne


    • Anonyymi

      Näkeehän sen mittarista. Esittelyautojahan nuo ovat ja usei joku 2000-3000 tkm mittarissa.

    • Anonyymi

      Moottorit homehtuvat jossei kukaan aja niillä, säännöllisesti!🤡

      • Anonyymi

        Höpö höpö.
        Sinun prsereikä kylläkin homehtuu.
        Jos poikaystävä ei poraa.
        Sinne säännollisesti.


        HEH HEH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Sinun prsereikä kylläkin homehtuu.
        Jos poikaystävä ei poraa.
        Sinne säännollisesti.


        HEH HEH

        hyvä haiku


    • Anonyymi

      Automyyjät ajelevat yleensä kalleimmilla malleilla, joten varmaan aikamoinen kateus aloittajan naapurustossa.

      • Anonyymi

        No ei tuo pidä paikkaansa. Joutuvat maksamaan veroa käytöstä ja liike haluaa pitää parhaat autot näytillä ja aina puhtaana ja yleensä ne on sisällä myymälässä. Koeajoautoilla pääsevät ajamaan jonkin verran. Tuttu Citikka myyjä ajaa C3:lla ja se on aika karmea laite.


      • Anonyymi

        ap tässä

        . Nyt ovat muuttamassa tai auttamassa muutossa ja mistäs muualta muuttoauto, kun töistä "koeajoon", näin kuulin tänään pihalla. kun kehaisi kaverilleen järjestelyä... Eikä nämä automallit ole mitään varastossa seisoneita, ainakaan nettisvujen mukaan. voihan tietysti olla, että ne ovat niitä - on vain otettu välillä pois nettisivuilta.

        itse en jaksa kadehtia autoja. ainoa kulutushyödyke, jonka arvo laskee puoleen, kun sen ajaa liikkeestä pois ja sitten siitä lähtienkin, jokainen päivä laskee arvoa entisestään. Ja onhan se hyvä, että autonmyyjällä ei tarvitse olla omaa autoa. Siinä yksi ammatti ihmisille, jotka ovat syvällä automaailmassa, mutta ei rahaa ostaa omaa autoa. Jos tuollainen tapa onyleistä tässä maassa, niin tuolleihan saisi sitten itselleen halvalla auton käyttöön sitä itse omistamatta.

        Jotenkin tosiaan minustakin tuntuu, että tässä on vähän valehtelun makua, kun kuluttajalle jätetään kertomatta, että autolla on ajettu myyjien toimesta päivittäin siitä lähtien kun auto saapui heille myyntiin. Haluaisin tietää tuollaiset seikat. Sitten kun auton hinta määritellään sen liikkeseen antopäivän mukaan, niin pitäisi vähintään auton hintaa laskea, jos myyjät ovat sillä ajelleet pitkin suomea ja vaikka pitäneet sitä muuttoautona.

        en tosiaan tiedä kaikkia yksityiskohtia tästä, kunhan jäin miettimään, että onko tuo luvallista toimintaa. Kiitos asiallisille vastaajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuo pidä paikkaansa. Joutuvat maksamaan veroa käytöstä ja liike haluaa pitää parhaat autot näytillä ja aina puhtaana ja yleensä ne on sisällä myymälässä. Koeajoautoilla pääsevät ajamaan jonkin verran. Tuttu Citikka myyjä ajaa C3:lla ja se on aika karmea laite.

        eikä tuo minunkaan naapurini mitenkään erityisen kalliilla autoilla näytä ajavan


      • Anonyymi

        500 e Korolal ei paljon ilkeä ajaa Myyntipäällikkö Emärosvo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuo pidä paikkaansa. Joutuvat maksamaan veroa käytöstä ja liike haluaa pitää parhaat autot näytillä ja aina puhtaana ja yleensä ne on sisällä myymälässä. Koeajoautoilla pääsevät ajamaan jonkin verran. Tuttu Citikka myyjä ajaa C3:lla ja se on aika karmea laite.

        C3 on todella karmea laite. En todellakaan toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelle.


    • Anonyymi

      Jos haluaa täysin uuden, ajamattoman auton niin tietty tilaamalla uuden saa. Maahantuojilla on autoja myös tullivarastossa, ja niitä ei ole ajettu kuin laivasta rantaan.

    • Anonyymi

      Eikös se ole mainiota että joku sitä testaakin ettei vikoja pääse sinulle asti. Ja kyllä alalla täysin yleinen tapa. Joka liikkeessä tehdään niin.

      • Anonyymi

        Ei siinä ole kyse mistään testiajamisesta tai testikäytöstä. Sellaiset voi tehdä nopeammallakin aikataululla. Muutenhan asiakkaillekin annettaisiin auto käyttöön kuukausiksi, että ota tästä pariksi kuukaudeksi ja testaa itse. Sillä täytyyhän asiakkaankin saada tietää, että auto toimii kuten pitää oikeassa arjen käytössä.

        Tuossa lienee kyse siitä, että myyjät ovat provikkapalkalla ja yrittäjä haluaa sitouttaa myyjät liikkeeseen antamalla heidän käyttää autoja "ilmaiseksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole kyse mistään testiajamisesta tai testikäytöstä. Sellaiset voi tehdä nopeammallakin aikataululla. Muutenhan asiakkaillekin annettaisiin auto käyttöön kuukausiksi, että ota tästä pariksi kuukaudeksi ja testaa itse. Sillä täytyyhän asiakkaankin saada tietää, että auto toimii kuten pitää oikeassa arjen käytössä.

        Tuossa lienee kyse siitä, että myyjät ovat provikkapalkalla ja yrittäjä haluaa sitouttaa myyjät liikkeeseen antamalla heidän käyttää autoja "ilmaiseksi".

        Niin no mutta ehkäpä varsinaista työaikaa ei haluta kuluttaa testiajeluihin, niin asia hoidetaan sitten ikään kuin siinä sivussa autoa käyttäessä? Mistä tiedät että autoja annetaan käyttää "ilmaiseksi"? Tai voihan se olla niinkin, että ottamalla auton testiajoon, voi esim. kirjata kotimatkan työajaksi tai ylityöksi, kun testiajohan on tavallaan työtehtävä, tai sitten voi olla sovittu niin että tekemällä kyseisen tehtävän korvaa auton käytöstä saamansa hyödyn ja lopputulos on +/-0?

        Niin, en minäkään mitään tiedä tästä asiasta.


      • Anonyymi

        äsken muuten tuossa pihalla tämä myyjä kertoi kaverilleen että autoon tulee tietty vika, jos sillä ajetaan pidempiä matkoja. Kaverinsa sanoi, että onneksi koeajavat asiakkaat eivät aja niin pitkiä matkoja ja päälle naurua.

        Täytyykin nyt oikein seurata, että mainitseeko liike tätä pikkuseikkaa auton esittelytekstissä, vai laitetaanko vika _asiakkaalle asti_.

        Alkaa tuntua siltä, että autokauppiaisiin ei todellakaan voi luottaa. Parempi tosiaan on tilata tehtaalta suoraan uusi auto.


    • Anonyymi

      TOTTAKAI,
      Kaikki myyjät tekevät niin, mitä sitten, mitä se meille molemmille muuten kuuluu.

      Huolehdi kade omista asioistasi, ja( tällekkään )asialle et muuten mitään voi vaikka kuinka itkisit ja kirjoittelisit , sori

      On sulla murheet, siksi asiasi ovat aina ja iankaikkisesti niinkuin ovat......

      • Anonyymi

        Jos tällainen asia on kaikkien tiedossa, kuten sinä sanoit, niin miksi sitä ei voi sanoa asiakkaalle, että tämä auto on nyt tällä hetkellä erään myyjämme käytössä.


        miksi muuten haukut minua kateeksi? Osuiko kalikka omaan nilkkaan? Jos osui, niin kerrotko, niin minä kyselen sinulta sitten vähän lisää kummastuttavia asioita tästä aihepiiristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tällainen asia on kaikkien tiedossa, kuten sinä sanoit, niin miksi sitä ei voi sanoa asiakkaalle, että tämä auto on nyt tällä hetkellä erään myyjämme käytössä.


        miksi muuten haukut minua kateeksi? Osuiko kalikka omaan nilkkaan? Jos osui, niin kerrotko, niin minä kyselen sinulta sitten vähän lisää kummastuttavia asioita tästä aihepiiristä.

        "niin minä kyselen sinulta sitten vähän lisää kummastuttavia asioita tästä aihepiiristä."


        Siinähän kyselet ja itse vastailet , harrastus sekin, kun ei muuhun pysty.

        Kysele itseltäsi miksi naama menee väärään kun katsot pankkitilisi saldoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "niin minä kyselen sinulta sitten vähän lisää kummastuttavia asioita tästä aihepiiristä."


        Siinähän kyselet ja itse vastailet , harrastus sekin, kun ei muuhun pysty.

        Kysele itseltäsi miksi naama menee väärään kun katsot pankkitilisi saldoa?

        totta, naamani menee väärään, kun katson pankkitilini saldoa. Siellä on tällä hetkellä liikaa rahaa. n 70k euroa. Siksi menee naama väärään, kun olen ollut liian laiska pörssimaailmaan sijoittaja viimeisen vuoden aikana. Ei tee hyvää vain makuuttaa niitä rahoja siellä alakorkoisella tilillä.

        Ihan tosissani kysyin, että oletko alalla ja teetkö tuota itse. Voisitko nyt vastata siihen. Saat toki olla vastaamatta, mutta jos alat veetuilemaan seuraavassa vastauksessani, niin vedän siitä johtopäätöksen, että olet ja kalikka osui ilmeisesti liian pahasti. En voi vastata tässä asiassa itselleni, kun tämä ilmiö oli minulle uusi, johon törmäsin. Pitäisi olla enemmän tietoa, jotta voisin vastailla itselleni.

        Edelleenkään minua ei häiritse, jos tuollainen toimintatapa on olemassa. Minua häiritsee, jos se salataan asiakkaalta, enkä ihan tiedä vielä voinko luottaa sellaisiin automyyjiin. JA jos tuo tapa on suomessa "maan tapa", niin en ehkä enää ikinä asioi yhdessäkään autoliikkeessä suomessa muuten kuin pakosta.


    • Anonyymi

      Tuohon täytyy saada stoppi veron kiertoa kaljupää myyjät ajelee firman piikkiin syövät grilli ruokaa muita etuja 0 ALV veoro jää maksamatta 20 000 000 eur

      • Anonyymi

        Kaikki firman laskuun. Vaatteet,ruoka,pesukoneet ym mitä kotona tarviit. Kuka niitä kattoo tarvii sitä duuni vaatteet olla ja pestä sekä joka päivä viedä asiakkaat lounaalle ja kaikki firman laskuun autosta puhumattakaan meillä vetää koko perhe firman autoilla, pitäähän ne koe ponnistaa..... kesällä avolla ja talvella nelarit alle ja tankkaus firman kortilla. Kyllä tässä niin paljon maksaa veroja että tämä on normaali käytäntö.


      • Anonyymi

        Ilmankos tukka lähtee!


    • Anonyymi

      Kyl.
      Yleensä viikolla ajelen halvemman pään autoilla ja viikonlopuille ja lomille otan kalliimman pään auton.
      On hieno myydä autoja kun tietää miten ne toimii, miten ne kuluttaa ja kuinka mukavia ne on.
      Tosin, edustamme saksalaisia merkkejä ja muutamat asiat on jo itsestään selvyyksiä.
      Mutta aina tulee joku pirkkamerkillä ajava kyselemään niin pitäähän hälle olla perusteellisia vastauksia.

    • Anonyymi

      Ei ne myyjät pelkästään "huvikseen" ajele. Luulisi että varsinkin omistajayrittäjän pitää perehtyä malliversion ensimmäiseen esittelymalliin huolella. Pohtia mikä moottori/vaihteisto/ varusteluyhdistelmä saattaisi olla myyvin hänen alueellaan. Ja tilata mahdollisesti lisää näytille.
      Näin kun täällä eräs pitkä myyjänkorsto ajeli kaupungilla esittelyteipeillä varustetulla pikkukinnerillä suunnilleen polvet suussa.

    • Anonyymi

      rovaniemellä tapa?

      • Anonyymi

        Väillä poroilla me ajellaan....


    • Anonyymi

      Tottakai ajellaan ja paljon, paljon, sekös teitä v-tuttaa.

      Mitä sitten,
      esim. syökö ravintolan henkilökunta omia ruokia?

      Totta että otetaan aina rivistä kalleimmat ja parhaimmat ja mennään naisiin, siitä voit repiä ja kiristellä hampaitasi, sori ja ja sori

    • Anonyymi

      Käytetyn auton kilo.etrit näkyy matkamittarista. Mitä väliä on sillä kuka ne on ajanut.

      Papereiden mukaan Yhden omistajan auto on voinut olla vaikka koko suvun yhteinen kimppakulkine. Ei sillä ole mitään väliä.

    • Anonyymi

      Ja vielä firman polttoaineille, ei vakuutusmaksuja ei veroja tietenkään makseta kun me pojjaat ja tytöt vaan ajellaan ilmaiseksi, niin se on kuulkaas, mitäs sitten.

      • Anonyymi

        Ammatinvalintakysymys. Kateelliset risaperseet itkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatinvalintakysymys. Kateelliset risaperseet itkee.

        En kyllä kehtaisi ajaa jollain Cialla tai Hondaylla metriäkään jos olisin automyyjä. Tulee semmoinen tunne että ei ymmärtäisi autoista yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä kehtaisi ajaa jollain Cialla tai Hondaylla metriäkään jos olisin automyyjä. Tulee semmoinen tunne että ei ymmärtäisi autoista yhtään mitään.

        Väki vaan niillä Kioilla ja tojitilla ajelee, joku niitä myy ja on liikkeessä töissä. Enemmän niitä myydään kuin Bentleytä ja Lamboa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä kehtaisi ajaa jollain Cialla tai Hondaylla metriäkään jos olisin automyyjä. Tulee semmoinen tunne että ei ymmärtäisi autoista yhtään mitään.

        Pakko kai sen jos olet uuden Kian, Toyotan tai Hondan myyjä. Silloin ajat sillä merkillä mitä myyt. Harvoin myöskään Kia-liike myy esimerkiksi uusia Bentleytä että vähän pakko ottaa se Kia alle.


      • Anonyymi

        Ne verot nimenomaan maksetaan, autoedun ja palkkaveroposentin mukaan mukaan, esim autoetu 500€/kk(sillä saa ehkä vw golfin kokoisen auton, ei mitään mersua tai bemaria), veroprosentti + muut maksut 35%, auton käytöstä menevä maksu verojen/verojenkaltaisten maksujen muodossa 175€, ja muuten nykyään se firman bensakortin käyttö on aika tarkasti firmojen taholta rajattu.


    • Anonyymi

      Olin varaosamyyjänä henkilöautopuolella merkkiliikkeessä. Eli tiedän jotakin tuosta kuviosta.

      Käytettyjen myyjä ajelee niillä käytetyillä ja milloin mikäkin auto voi olla alla. Kokoajan voi toki varautua siihen että kun se käytetty auto on myynnissä niin se voi lähteä alta hetkenä minä hyvänsä ja sitten taas vaihtuu se ajoauto. Se on palkan päällinen että kyllä siitä käytöstä jotain veroa joutuu maksamaan.

      Uusien autojen myyjät ajavat yleensä liikkeen esittelyautoilla. Tavalliset myyjät yleensä niillä aika perusautoilla ja yleensä samalla autolla niin kauan kunnes se menee myyntiin. Uusien esittelyautojen kohdalla on joku aikamääre minkä aikaa auto pitää olla esittelykäytössä kunnes sen voi myydä. Siksi niissä myynti-ilmoituksissa lukee vapautuu esittelykäytöstä xx/xx-mennessä. Tämäkin on palkkaa/palkan päälle joten veroa siitä menee. Jos ei ole joku myyntipäällikkö tai muuten vaan kova myymään niin ei kannata ottaa sitä kalleinta kiesiä itselleen esittelyautoksi vaan tyytyä niihin pienempiin ja halvempiin malleihin.

      Jossain liikkeissä on sitten niin että kun lähdet lomalle ja tiedossa on reissuja sun muuta niin siksi aikaa saatkin jonkun vaihtoauton käyttöön ja se esittelyauto jää liikkeeseen.

    • Anonyymi

      Eli vähän sama homma jos sulla on työsuhdepuhelin mitä kannat mukana työn ulkopuolella vapaa-ajallakin ja sen verotusarvo on 20 euroa per kk. Niin se siis lisätään sinun palkkaan ja jos sinun palkka on vaikka 2900 ja otat tai sinun täytyy ottaa tuollainen luuri millä hoidat työasioita vapaa-ajalla niin sitten sinuk palkka onkin 2920 ja siitä menee vero.

      Automyyjän palkka (mikä nyt on liikkeestä ja siitä riippuvainen myykö uusia vai käytettyjä) on pohja mikä on 900-2000 euron välillä aika yleisesti ja siihen päälle provikka mikä on joitain satasia esimerkiksi uusissa autoissa per myyty auto.

      Ennen myyjä sai siitä jotain provikkaa jos sai myytyä autoliikkeen kautta jonkun vakuutusyhtiön vakuutuksen autoon. Se on kuulemma aika nihkeää nykyään ja palkkio tuosta on lähinnä se että vakuutusyhtiö syöttää ja juottaa ja vie vaikka lätkäpeleihin niitä jotka on enemmän vakuutuksia kaupitelleet.

      Rahoituksella myymisestä myyjät saa edelleen provikkaa rahoituslaitoksilta joten sen vuoksi niitä aika ahnaasti tarjotaan.

    • Anonyymi

      Niin ja esimerkiksi K-auto mainosti että heillä keskiansio on käytettyjen autojen myyjällä noin 4000 euroa brutto kuukaudessa. Siihen saa kyllä myydä aika helvetin monta biiliä. Varmaan sellaiset 15-20 auto per kk.

      Raakaa työtä se on. Ei ehkä fyysisesti mutta henkisesti. On kaikenmaailman tinkijöitä. Jotkut ei saa millään rahoitusta vaikka tekis mitä temppuja rahoituksen kanssa niin lainaa ei vaan tipu. Siihen saa tehdä aika kovasti duunia että saa sen 15-20 käytettyä myytyä per kk. Eikä saa olla liian tuhlaileva luonne. Välillä käy niin että myytkin vaan viisi tai kymmenen autoa kuukaudessa ja tämmöisiä kuukausia voi olla useampia peräkkäin. Toki sitten on sikoja jolloin myyty enemmän kuin mikä on yleisesti keskiarvo. Mut niinä hyvinä kuukausina olisi fiksua laittaa rahaa säästöön.

    • Anonyymi

      Aikoinaan, kun Ladaa pystyi vielä ostamaan uutena merkkiliikkeestä.
      Autokaupan myyntipäällikkö sanoi perjantaina, että tänään jokainen automyyjä ottaa oman työsuhde-edun mukaisen auton. Autokaupassa oli myös muitakin merkkejä.
      Piha tyhjeni Ladoista...
      Eräskin automyyjä sanoi, että kotona vaimo tulistui niin paljon, että oli pakko ajaa se esittelylada lähikaupan pihaan parkkiin ja viikonloppuna ei autoiltu vaimon kanssa... :)

    • Anonyymi

      Ihan normaalia toimintaa, tosin merkkiliikkeiden myyjät ajavat yleensä oman merkin esittelyautoilla. Automyyjän palkkaukseen kuuluu käytännössä aina autoetu, eli ei tuossa verotuksenkaan suhteen ole mitään vilunkia.

      En minä tuossa automyyjän lyhytaikaisessa käytössä näe muutenkaan mitään ongelmaa. Jos liikkeessä on se 1. omistajan auto niin ei siitä voi mitenkään tietää kuinka moni sillä todellisuudessa on ajanut tai onko sitä esim. käynyt 10 eri koeajajaa revittelemässä.

    • Anonyymi

      On teillä v-tuksen aiheet, no käsittäähän sen kun palstan tasoa katsoo,
      kaikki v-tuttaa koko ajan,
      koittakaahan pojjaat kestää sitä itseänne.
      Juokaa ja polttakaa, nuuskatkaa ja nuuhkikaa niin kuin teettekin.

      • Anonyymi

        Aivan, samaa luokkaa kuin että soitetaan verottajalle ja käräytetään parturiliikkeen työntekijä siitä että saa ilmaisen hiustenleikkuun firmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, samaa luokkaa kuin että soitetaan verottajalle ja käräytetään parturiliikkeen työntekijä siitä että saa ilmaisen hiustenleikkuun firmassa.

        no eihän se ole: ei kampaajan tukanleikkuu, tai sen saaminen vaikuta asiakkaan tukkaan.

        Sen sijaan auton merkitsemättömät ja pimitettävät osaomistajat ja ajajat voivat vaikuttaa auton ostajan tuotteeseen merkitsevällä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eihän se ole: ei kampaajan tukanleikkuu, tai sen saaminen vaikuta asiakkaan tukkaan.

        Sen sijaan auton merkitsemättömät ja pimitettävät osaomistajat ja ajajat voivat vaikuttaa auton ostajan tuotteeseen merkitsevällä tavalla.

        Parempi se on että niillä ajetaan kuin että annetaan seisoa. Ei se seisottaminen tee hyvää autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eihän se ole: ei kampaajan tukanleikkuu, tai sen saaminen vaikuta asiakkaan tukkaan.

        Sen sijaan auton merkitsemättömät ja pimitettävät osaomistajat ja ajajat voivat vaikuttaa auton ostajan tuotteeseen merkitsevällä tavalla.

        Vaikuttaa se tukkaan.
        Ainakin sinun tukkaan, kun noin ärsyttää ja v-ttaa, on sulla murheet, voi voi äidin raasua.


    • Anonyymi

      Pakollinen autoetu. Se on sitten eri asia meneekö kaikki ihan verottajan pelisääntöjen mukaan, kun yleensä alla on merkin halvin esittelyauto ja välillä kokeillaan lomamatkan verran vaihdossa tullutta ihan eri hintatason kulkupeliä.

      • Anonyymi

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tästä keskustellaan. Periaatteessa verottajan suuntaan piti aikanaan ilmoittaa mikä auto milloinkin käytössä. Jos ilmoitusvelvollisuus hoidettu niin verottajalla ei asiaan naputtamista. Vaikka olisi olisi verotusarvoltaan kallis auto viikon käytössä, niin toisaalta voi sitten pariksi viikoksi taas ottaa jonkun vanhan kauppakassin takarivistä.


      • Anonyymi

        Jos kirjanpito on kunnossa niin mikäs siinä. On varmaan verottaja syynännyt yhden jos toisenkin putiikin. Takavuosina oli niillä kiinteistönvälittäjillä kupruja km-korvauksissa.
        Pitää muistaa ero km-korvausten ja työsuhdeauton verotusarvon välillä, ne ovat siis eri asioita.


    • Anonyymi

      Ilmoitelkaa ja soitelkaa ihan miten paljon vaan,
      mitään ette voi,
      ja sekös teitä kateita nyppii,
      koita kestää kade,
      ja muista ,
      ei vakuutusmaksuja, ei veroja, ei polttoaineita,
      ne muista hyvin usein ja aamulla niin siitä se päivä lähtee taas käyntiin, paina visusti tämä mieleesi kade.

    • Anonyymi

      Automyyjät joutuu verottajan ahneuden takia maksamaan joka tapauksessa autoedusta verotusarvon käytti autoetua tai ei. Joten tietenkin he sitä käyttävät. Oletko muuten harkinnut, että jos käyttäisit kadehtimiseen kuluttamasi energian johonkin talouttasi edistävään toimintaan, niin ehkä sinun ei tarvitsisikaan olla niin perkeleen kateellinen kyylä joka asiassa, joka ei vaikuta millään tavoin elämääsi?

      • Anonyymi

        kateuskorttia käytetään yleensä silloin, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan. Itse en näe mitään väärää siinä, että ihmettelee jotain ilmiötä. Parhaimmillaanhan siinä sivistää itseään, kuten minä nyt sain kuulla, että ilmiö on luvallinen, kunhan siitä ilmoittavat sitten verottajalle asiallisesti.

        Ehkä sinun, anonyymi, jolle tässä vastasin, ja muillekin kaltaisillesi, tekisi hyvää jättää ne herneiden työntämiset nenuun aina silloin, kun joku nostaa keskusteluun aiheen, josta ette itse tykkää?

        minä aion jatkossakin ihmetellä avoimesti asioita, joihin elämässä törmään ja jos en tiedä siitä jotain, josta mielenkiintoni heräsi, niin aion jatkossakin kysellä siitä - vaikka sitten - netissä. Halusit tai et. Siltä varalta, että sinäkin aiot täällä pyöriä, niin käy ostamassa itsellesi uusi hernepussi.

        Ja olen muuten sitä mieltä, että jos lähden ostamaan kaupasta käytettyä autoa, jota ostaessa minun annetaan ymmärtää, että sillä on ollut yksi käyttäjä/yksi omistaja, niin totta kai haluan tietää, jos siinä välissä autokaupan myyjä on käyttänyt autoa omana käyttöautonaan (eikä minään koeajoautona). Sillä ON suuri merkitys, kun autokaupoista puhutaan. Jos asia on toisin ja minulle kerrotaan siitä, niin sekin on ok, haluan vain tietää siitä. Se kertoo rehellisyydestä muun muassa.

        Ei siitä teidän autokaupan myyjien tarvitse hernettä nokkaanne laittaa. Olkaa rehellisiä ja avoimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kateuskorttia käytetään yleensä silloin, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan. Itse en näe mitään väärää siinä, että ihmettelee jotain ilmiötä. Parhaimmillaanhan siinä sivistää itseään, kuten minä nyt sain kuulla, että ilmiö on luvallinen, kunhan siitä ilmoittavat sitten verottajalle asiallisesti.

        Ehkä sinun, anonyymi, jolle tässä vastasin, ja muillekin kaltaisillesi, tekisi hyvää jättää ne herneiden työntämiset nenuun aina silloin, kun joku nostaa keskusteluun aiheen, josta ette itse tykkää?

        minä aion jatkossakin ihmetellä avoimesti asioita, joihin elämässä törmään ja jos en tiedä siitä jotain, josta mielenkiintoni heräsi, niin aion jatkossakin kysellä siitä - vaikka sitten - netissä. Halusit tai et. Siltä varalta, että sinäkin aiot täällä pyöriä, niin käy ostamassa itsellesi uusi hernepussi.

        Ja olen muuten sitä mieltä, että jos lähden ostamaan kaupasta käytettyä autoa, jota ostaessa minun annetaan ymmärtää, että sillä on ollut yksi käyttäjä/yksi omistaja, niin totta kai haluan tietää, jos siinä välissä autokaupan myyjä on käyttänyt autoa omana käyttöautonaan (eikä minään koeajoautona). Sillä ON suuri merkitys, kun autokaupoista puhutaan. Jos asia on toisin ja minulle kerrotaan siitä, niin sekin on ok, haluan vain tietää siitä. Se kertoo rehellisyydestä muun muassa.

        Ei siitä teidän autokaupan myyjien tarvitse hernettä nokkaanne laittaa. Olkaa rehellisiä ja avoimia.

        Kasva aikuiseksi oikeaan elämään,
        jossa asiat ovat kuinka ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kateuskorttia käytetään yleensä silloin, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan. Itse en näe mitään väärää siinä, että ihmettelee jotain ilmiötä. Parhaimmillaanhan siinä sivistää itseään, kuten minä nyt sain kuulla, että ilmiö on luvallinen, kunhan siitä ilmoittavat sitten verottajalle asiallisesti.

        Ehkä sinun, anonyymi, jolle tässä vastasin, ja muillekin kaltaisillesi, tekisi hyvää jättää ne herneiden työntämiset nenuun aina silloin, kun joku nostaa keskusteluun aiheen, josta ette itse tykkää?

        minä aion jatkossakin ihmetellä avoimesti asioita, joihin elämässä törmään ja jos en tiedä siitä jotain, josta mielenkiintoni heräsi, niin aion jatkossakin kysellä siitä - vaikka sitten - netissä. Halusit tai et. Siltä varalta, että sinäkin aiot täällä pyöriä, niin käy ostamassa itsellesi uusi hernepussi.

        Ja olen muuten sitä mieltä, että jos lähden ostamaan kaupasta käytettyä autoa, jota ostaessa minun annetaan ymmärtää, että sillä on ollut yksi käyttäjä/yksi omistaja, niin totta kai haluan tietää, jos siinä välissä autokaupan myyjä on käyttänyt autoa omana käyttöautonaan (eikä minään koeajoautona). Sillä ON suuri merkitys, kun autokaupoista puhutaan. Jos asia on toisin ja minulle kerrotaan siitä, niin sekin on ok, haluan vain tietää siitä. Se kertoo rehellisyydestä muun muassa.

        Ei siitä teidän autokaupan myyjien tarvitse hernettä nokkaanne laittaa. Olkaa rehellisiä ja avoimia.

        "a olen muuten sitä mieltä, että jos lähden ostamaan kaupasta käytettyä autoa, jota ostaessa minun annetaan ymmärtää, että sillä on ollut yksi käyttäjä/yksi omistaja, niin totta kai haluan tietää, jos siinä välissä autokaupan myyjä on käyttänyt autoa omana käyttöautonaan (eikä minään koeajoautona). Sillä ON suuri merkitys, kun autokaupoista puhutaan. "

        Ihan mielenkiinnosta, jos myyjä nyt on vaikka kuukauden päivät ajellut sillä autolla niin miten se muuttaa itse kaupan kohdetta suuntaan taikka toiseen tai mikä merkitys tuolla tiedolla on? Joku toinen auto taas on saattanut olla myyntirivissä sen saman kuukauden ja sitä on samana aikana käynyt ajamassa vaikka 10 koeajajaa. Onko tuo sitten jotenkin "parempi" auto? Muutoinkaan yksi käyttäjä/omistaja -tausta ei välttämättä kerro auton todellisista käyttäjämääristä mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe