Sillä pystyy tehokkaasti tuhoamaan esim
Noin 5ha alueelta kerralla satoja vihollisia
ja kalustoa.
Rypälepommi tehokas tappaväline.
26
379
Vastaukset
- Anonyymi
No niin - panokset kovenevat....mikä on vanjan vastaveto.. ei sota näin ainakaan lopu vaan ottaa uusia kierroksia..
- Anonyymi
Vanjat ovat käyttäneet näitä jo sodan alkupäivistä lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanjat ovat käyttäneet näitä jo sodan alkupäivistä lähtien.
Sota vaan eskaloituu ja raaistuu......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sota vaan eskaloituu ja raaistuu......
Venäjä on vienyt raaistumisen jo omalta osaltaan tappiin, nyt on Ukrainalle annettava välineet vastata.
Venäjän tulevaisuus on pohjoiskorean kaltainen eristetty ja halveksittu valtio, joka luhistuu sisältäpäin aikanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanjat ovat käyttäneet näitä jo sodan alkupäivistä lähtien.
Samoin Ukraina on käyttänyt.
Ei vaan Jenkkien valmistamia.
Nyt ilmeisesti Ukrainan rypäleammus varastot alkavat olemaan tyhjät.
Noissa Jenkkien toimittamissa rypäleammuksissa on ainakin poliittinen ongelma. Jenkit ovat pitäneet Venäjän käyttämiä rypäleammuksia sotarikoksena. Nyt on vaikea perustella, miten Ukrainan rypäleammukset ei ole rikos, mutta Venäjän on. - Anonyymi
Imtamehti tänään:
Zaharova: Rypälepommit osoittavat heikkoutta
"Zaharova myös väittää, että päätös pidentää konfliktia ja lisää siviiliväestön kärsimystä.
Venäjä on itse käyttänyt rypälepommeja läpi sodan.
Zaharovan lausunto julkaistiin Venäjän ulkoministeriön Telegram-kanavalla."
Venäjä käyttää, Ukraina ei saisi.
- Anonyymi
Kunnon ydinasejytkytystä vaan kehiin.
- Anonyymi
Venäjä on kyl itse käyttänyt rypälepommieja .. Tappavat vielä 50 vuoden päästä ..
Ihme kun kun natsi Putte ei ole käyttänyt kemiallisia aseita .. Syyriassa käyttänyt niitä muutaman kerran ihan vapaasti ..- Anonyymi
Oliko Syyriassa käytetyistä kemiallisista aseista koskaan tehty kemiallista analyysia? Spekulaatioita aseiden käyttäjästä esitettiin paljon mutta perustuuko ne kemiallisiin analyyseihin, jotka paljastavat jopa mistä laboratoriosta kemikaalit on peräisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Syyriassa käytetyistä kemiallisista aseista koskaan tehty kemiallista analyysia? Spekulaatioita aseiden käyttäjästä esitettiin paljon mutta perustuuko ne kemiallisiin analyyseihin, jotka paljastavat jopa mistä laboratoriosta kemikaalit on peräisin.
Totta hitossa on tehty analyysejä. Kemiallisten aseiden kieltosopimukseen liittyy verifiointisysteemi. Näytteet toimitetaan riippumattomiin laboratorioihin maailmalla. Näitä labroja on myös Suomessa. Helsingin Yliopistossa toimii ulkoministeriön rahoittama kemiallisten aseiden tutkimusprojekti VERIFIN, joka tukee valvontaa kehittämällä tutkimusmenetelmiä ja antamalla alaan liittyvää kansainvälistä koulutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Syyriassa käytetyistä kemiallisista aseista koskaan tehty kemiallista analyysia? Spekulaatioita aseiden käyttäjästä esitettiin paljon mutta perustuuko ne kemiallisiin analyyseihin, jotka paljastavat jopa mistä laboratoriosta kemikaalit on peräisin.
Relevanttia on se kuka kemiallisia aseita käyttää, ei se mistä ne ovat peräisin. Joissakin tapauksissa alkuperä on mahdollista selvittää. Osa on sellaisia, että niitä voi kehittää hyvinkin tavallisista raaka-aineista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta hitossa on tehty analyysejä. Kemiallisten aseiden kieltosopimukseen liittyy verifiointisysteemi. Näytteet toimitetaan riippumattomiin laboratorioihin maailmalla. Näitä labroja on myös Suomessa. Helsingin Yliopistossa toimii ulkoministeriön rahoittama kemiallisten aseiden tutkimusprojekti VERIFIN, joka tukee valvontaa kehittämällä tutkimusmenetelmiä ja antamalla alaan liittyvää kansainvälistä koulutusta.
Tuloksia ei kuitenkaan ole julkaistu
- Anonyymi
Venäläiset ovat käyttäneet omaa versiotaan näistä aseista jo sodan alkupäivistä lähtien. Samoin kuin niitä henkilömiinoja, jotka Tarja Halonen poistatti Suomen puolustusvoimilta jostakin kumman syystä.
- Anonyymi
Eiköhän sen päätöksen eduskunta sinetöinyt. Ei Halonen mikään diktaattori ollut.........
- Anonyymi
Made in hawonen
- Anonyymi
Mutta kun Venäjä, Ukraina ja Usa eivät ole tätä kieltäneet ja natsi-Venäjä on sitä jo käyttänyt siviileitä vastaan, niin tottakai Ukrainalle pitää näitä toimittaa.
Slava Ukrainie!- Anonyymi
Sanopa ääliö muillekin paikat missä niitä on käytetty
- Anonyymi
Ja heil hitrel
- Anonyymi
Pitäisi vielä kahdesti miettiä. Miksi sotaa halutaan eskloida? Eikö järki ole palaillut edes pätkittäin? Rauhaan kai tässä pitää pyrkiä. Putinin kuolemaa ja Venäjän sisällissotaa odotellessa saatta mennä jokunen vuosi. Kuinka monta ihmistä pitää vielä tappaa? Kumpikin sodan osapuoli on jo hävinnyt. Voittoa ei tule, vaikka kuinka sitä haettaisiin.
Millaiseen kalustoon rypälepommi tehoaa?
Wikipediasta piti katsoa. Niitä näkyy olevan sellaisia malleja, joissa vaikkapa panssarimiinoja, että kaipa siinä raskaampikin kalusto on vaarassa, jos sopivia ammuksia löytyy. Itse ajattelin vain sellaisia sirpalekranaatteja, etteivät ne varmaankaan panssarointiin tehoa.
- Anonyymi
tuttuM kirjoitti:
Wikipediasta piti katsoa. Niitä näkyy olevan sellaisia malleja, joissa vaikkapa panssarimiinoja, että kaipa siinä raskaampikin kalusto on vaarassa, jos sopivia ammuksia löytyy. Itse ajattelin vain sellaisia sirpalekranaatteja, etteivät ne varmaankaan panssarointiin tehoa.
tuttu Mano de Wit 😂🤣
- Anonyymi
Vietnamin sodan jälkeen rypälepommeja pamahtelee edelleen Vietnamissa, laosissa ja kamputseassa. Jälkimmäisethän eivät toki olleet osallisia sotaan mutta USA pommitti varmuuden vuoksi niitä. Taisi kummastakin kuolla noin 250000 siviiliä siinä sivussa.
- Anonyymi
Kiovaa voisi pommittaa
- Anonyymi
Moskovaan täsmäpommeja.
- Anonyymi
Kevyempään kalustoon rypälepommit ei ne panssarivaunuihin tehoa, jalkaväkeen erittäin hyvä.
Ja nämähän on hyökkääviin rosvojoukkoihin että kyllä ne hyvään tarkoitukseen meni.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18709- 91685
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 31565
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502