Onko täällä joku rikas sisäisesti, että hän omistaa puhtautta, pyhyyttä, täydellinen Rakkaus, nuhteetonta ELÄMÄ !!!!!!
Oletko rikas mietin ?
32
383
Vastaukset
- Anonyymi
Olen rikas monella tapaa. Ostin juuri omakotitalon vaimoni kanssa. Emme myyneet sijoitusasuntoamme. Asumme talvet Espanjassa. Ja meillä on kelluva kesämökki Suomessa. Meillä on ystäviä sekä seurakunnasta että sen ulkopuolelta. Uskomme molemmat Jumalaan. Mutta terveyttä ei sillä saa. Ei ole meidän vikamme että olemme menestyneitä mutta sillä ei saa terveyttä takaisin. Itse sairastan sairautta, jonka johdosta olen petipotilas kaikki talvet ja vaimoni on joutunut hakeutumaan sydämensiirtojonoon. Jumala kun ei ole kiinnostunut menestyvistä uskovaisista eikä heidän terveydestään.
Puhuin muuten sisäisestä Rikkaudesta joka on m.m Jumalan antama puhtautta, pyhyyttä, täydellinen Rakkaus, nuhteetonta ELÄMÄ !!!!!! Ja sitä et näköjään omistat.
Sen lisäksi olisit niin rikas että olisit Viisas..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Puhuin muuten sisäisestä Rikkaudesta joka on m.m Jumalan antama puhtautta, pyhyyttä, täydellinen Rakkaus, nuhteetonta ELÄMÄ !!!!!! Ja sitä et näköjään omistat.
Sen lisäksi olisit niin rikas että olisit Viisas.." Ja sitä et näköjään omistat. "
Sinähän sen tiedät yhden kirjoitetun kappaleen perusteella! Hah! 😁
- Anonyymi
Sinä itse et sitä ainakaan ole !
Elät synnissä ja sydämesi paatumuksessa jokaikinen päiväsi !
Ilman parannusta ja katumusta ja ilman mielen muutosta:
Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, - Anonyymi
Jumala tietää, mitä tekoa me olemme. Hänelle vapaatahtoinen persoona tuottaa iloa. Jumalalle mieluisat persoonatkin olivat kaikki aika velmuja, Aatami ja Eeva, Aabraham, Iisak ja Jaakob poikineen. Myös Daavid ja Salomokin lankesivat ja monet muut Jumalalle mieluisat . Silti he olivat Jumalalle rakkaita. Jeesuskin tuli taivaasta ihmiseksi ja sovitti Aatamin tuoman eron Jumalasta ja elämän puusta. Nyt meillä on mahdollisuus palata takaisin Jumalan ikuisiksi lapsiksi heti, kun uudestisynnymme ilosanoman ehtojen mukaisesti. Nyt voimme tuoda törttöilymme katuen ja anteeksi pyytäen Jeesukselle ja Hän armahtaa katuvat mieluusti. koska katuen osoitamme, ettei Hänen valtava sovitustyönsä ole ollut turha.
Niinkö puolustat sun epätäydellinen syntinen elämä että otat keskustelun Vanhasta Testamenttista lihalliset jolla ei ollut mahdollisuus Uudestisyntyä ja tulla puhtauita, pyhiä, täydellisessä Rakkaudessa, ja Elää KRistus nuhteetonta ELÄMÄ !!!!!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niinkö puolustat sun epätäydellinen syntinen elämä että otat keskustelun Vanhasta Testamenttista lihalliset jolla ei ollut mahdollisuus Uudestisyntyä ja tulla puhtauita, pyhiä, täydellisessä Rakkaudessa, ja Elää KRistus nuhteetonta ELÄMÄ !!!!!!
Et näköjään tunne Raamattua. Vanhan testamentin ihmisten ei tarvinnut elää Kristuksessa. Synnit sai anteeksi kun vain pyysi niitä anteeksi Jumalalta. Jumala rakasti edellä mainittuja Raamatun hahmoja vaikka he eivät olleet nuhteettomia, ihan niin kuin hän rakastaa sinua ja minuakin, jotka emme ole nuhteettomia..
- Anonyymi
Olen rikas sisäisesti. Omistan PH:n . Se riittää. Hänen syömmestään on juokseva elämän veden virrat, sanoi Jeesus. Noin ulkomuistista. Totisesti näin on elämässä. PH ilmoittaa minulle tulevia : jos on hirvi tiellä, joku läheinen tai kaukainenkin kuolee pian, sairastuu vakavasti. Tämä toimii. Omistan puhtauden ja pyhyyden Kristuksessa. Näistä UT puhuu paljon. Vaikka olen miehistön jäsen uskallan rukoilla sairaiden puolesta, ja ne paranevat.
- Anonyymi
Kukaan ei voi omistaa Pyhää henkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistan sen ikuisesti. En täällä pidä raamattutuntia.
Niin sinä ajattelet että omistat joo , joopa joo .. Omistat siis sun fantasiamaailmassa puhtauden ja pyhyyden Kristuksessa. Joka ei ole todellinen , vaan teoria , niinkuin uuskarismaattisten elämä ON. Ja hedelmistä sinua tunnetaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistan sen ikuisesti. En täällä pidä raamattutuntia.
Miten joku voisi omistaa Jumalan? Et sinä määrää sitä, asuuko PH sinussa vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis et ole edes uskossa. Nämähän ovat uskovan perusasioita. Room. 8:16. Jeesus puhui paljon PH stä.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin sinä ajattelet että omistat joo , joopa joo .. Omistat siis sun fantasiamaailmassa puhtauden ja pyhyyden Kristuksessa. Joka ei ole todellinen , vaan teoria , niinkuin uuskarismaattisten elämä ON. Ja hedelmistä sinua tunnetaan..
Sinulta puuttuu Kristuksen sisällinen tunteminen. Paavali kirjoittaa paljon pyhyydestä ja puhtaudesta Kristuksessa. Olet aivan ulkona kristinuskosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku voisi omistaa Jumalan? Et sinä määrää sitä, asuuko PH sinussa vai ei.
Mitä sinä omistat ? Tyhjyyttäkö ? Todella paljon on yksinäisyyttä. Sen seurauksena avioeroja, tappeluja ja vaikka mitä. Näinkö köyhä olet ? Olet tyypillinen suomalainen, luterilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis et ole edes uskossa. Nämähän ovat uskovan perusasioita. Room. 8:16. Jeesus puhui paljon PH stä.
Raamatusta ei löydy yhtään sellaista lausetta, jossa lukisi, että Pyhä henki olisi jonkun OMISTETTAVISSA. Puhut siis omiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä omistat ? Tyhjyyttäkö ? Todella paljon on yksinäisyyttä. Sen seurauksena avioeroja, tappeluja ja vaikka mitä. Näinkö köyhä olet ? Olet tyypillinen suomalainen, luterilainen.
Yrität tuoda Ameriikan slangisanoja meidän suomenkieleemme. Suomen kielessä ei kukaan omista Pyhää Henkeä. Koetapas nyt opetella sitä suomen kieltä.
- Anonyymi
Eräs Adventisti sanoi osuvasti: Omistamatta mitään, omistaen kaiken.
1234567---- Anonyymi
Siteerasi siis Raamattua.
- Anonyymi
On meitä täälä usiampiki. Olemma saaneet tutustua meän Herraamme Kristukseen Jeesukseen Raamattuun Kirjoitettujen evankeliumien ja kirjeitten kautta. Ja on Herra aina silloin tällöin koskettanu meitä Pyhällä Hengelläkin, kun met olemme olleet Isä Jumalan mielestä sen tarpeessa. Varsinki silloin met olemme Pyhän Hengen tarpeessa, kun lipsumme ja joskus jopa kontallaan könyämme Jeesusta seuratessamme. Van aina on Isällä ollut ojossa se sama auttava käsi, jolla hän nosti Poikansa, Kristus Jeesuksen, poies Tuonelasta. Jotta päivä kerrallaan männään..
Hedelmistä tiedetään ja nähdään ketkä ovat niitä Täydellisiä ,
jotka ovat lähteneet seuramaan Jeesusta ja löytänyt apua Häneltä...- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Hedelmistä tiedetään ja nähdään ketkä ovat niitä Täydellisiä ,
jotka ovat lähteneet seuramaan Jeesusta ja löytänyt apua Häneltä...-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainen Anonyymi kirjoitti:
-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainenPitäkö mun edes lukea jotain naisen opettamista ? Ja varsinkin kun se kohdistuu miehiin jotka ja josta hän tulis ottaa opetusta mitä Ristiinnaulitsemisen salaisuus merkitsee Uskoville ja hänelle..
Siis ei mitään Toivoa vanhalle ihmiselle hänen tekstissä, joka tulis iloisesti huuta >> Vanha on kuollut ja Kristus on sijaan tullut , niin nyt en elää minä enää , ylpea minä , minä , minä ja minä on kuollut . Tuo joka pyrki ihimsessä , viedä jokainen ihminen helvettiin .- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Pitäkö mun edes lukea jotain naisen opettamista ? Ja varsinkin kun se kohdistuu miehiin jotka ja josta hän tulis ottaa opetusta mitä Ristiinnaulitsemisen salaisuus merkitsee Uskoville ja hänelle..
Siis ei mitään Toivoa vanhalle ihmiselle hänen tekstissä, joka tulis iloisesti huuta >> Vanha on kuollut ja Kristus on sijaan tullut , niin nyt en elää minä enää , ylpea minä , minä , minä ja minä on kuollut . Tuo joka pyrki ihimsessä , viedä jokainen ihminen helvettiin .Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.
>Jokainen uskova elää Kristuksen antaman uuden elämän ja vanhan syntisen elämän jännitteessä aina taivaaseen saakka. Ilman Kristusta olisimme kokonaan synnin vallassa ja kadotettuja, mutta Kristuksen tähden olemme armahdettuja, pelastettuja ja kerran täydellisesti puhdistettuja. Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä:>
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
>>Paavali tunnusti faktat: ”olen syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa!” Hän löysi rauhan ja levon siitä, että Jumala hyväksyi hänet juuri sellaisena Kristuksen tähden. Tämä armo, rauha ja ilo auttoivat Paavalia elämään kristittynä, armahdettuna syntisenä, joka vasta opetteli uutta elämää.
Paavali lepäsi evankeliumin jokahetkisessä todellisuudessa, josta myös apostoli Johannes kirjoitti. Jeesuksen sovitusveri puhdistaa Jumalan lapsen jokahetkisesti. Varsinkin tietoinen synnintunnustaminen vapautti syyllisyydestä ja antoi uuden vapauden elää armon varassa, pyrkien hyvään.>>
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
( Lainaukset: >, >> RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)
s-seutulainen
- Anonyymi
Vain Jumala on täydellinen, ihminen on syntinen hautaan saakka 😇
- Anonyymi
Näinhän suurinpiirtein se Jessekin sanoi. Ei pitänyt edes itseään täydellisenä kun sanoi, että vain YKSI on täydellinen.
Niin sinä luulet , kun et kysy Jumalalta mitään , vaan vain kysyt harhajohtajista neuvoa ja omalta lihalta. Siis ,, terve menoa helvettiin jos et tee parannusta...
- Anonyymi
On varmasti nuhteettomia ihmisiä olemassa. Ei edes rikesakkoja ole, ei avioliiton ulkopuolista seksiä, jos parittomia, niin neitsyitä, ei maksamattomia laskuja, ei pahan puhumista muista jne. Täysin synnitöntä ihmistä ei kuitenkaan ole. Jokainen on Jeesuksen armon varassa. Voi hyvin!
Milloin Savis olet viimeksi käynyt ulkona kysymässä tavallisten ihmisten kuulumisia tai kuunnellut heidän huolia kasvotusten vai kokoistaako läskiperse-divaani symbioosi edelleen ja jatkat hengellisen penkkiurheilijan uraa?
No mutta heräsikö saatannallinen henki kysymään jotain minulle ?? Mene pois saataba mun edessä Jeesuksen Nimessä ja Veressä.!! Ettäs kehtaat mun vanha vihollinen ava suoli minulle..
Savis kirjoitti:
No mutta heräsikö saatannallinen henki kysymään jotain minulle ?? Mene pois saataba mun edessä Jeesuksen Nimessä ja Veressä.!! Ettäs kehtaat mun vanha vihollinen ava suoli minulle..
Tulihan se Saviksen hengellinen sisin ulos. Sellaista se valitettavasti on - liika istuminen aka hengellinen penkkiurheileminen sarkastuttaa sulkijalihaksen kaikkine seurauksineen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452937Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen462844Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242629Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3381694- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43722