Kenguru Tampereella?

Suomi24toimitus

Tampereen seudulla on tehty jo kaksi eri näköhavaintoa kengurunnäköisestä eläimestä, uutisoi Iltalehti. Ylöjärveläismiehen mukaan eläin loikkasi miehen auton eteen ja pinkoi metsään. Maaliskuussa eläin on bongattu Kangasalla.

Jos eläin on kenguru, se ei ole vaarallinen, mutta sitä ei kannata lähestyä kiinniottoaikeissa.

Uutinen Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/2005/05/25/200505243099091_uu.shtml

Uskotko, että kenguru tai muutama vuosi sitten Ruokolahdella nähty leijona saadaan vielä kiinni?

144

34812

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä pieni

Oho, mitenkäs se voi olla mahdollista? Voisiko kengurut elää tällaisessa ilmastossa? Mutta jos tuntomerkit täsmäävät, niin voihan se ollakin hyvin mahdollista :) Olis aika siistiä..
      En usko että saadaan kiinni...

• Kalastus hullu

Yksinkertaista... ne ovat karanneet elaintarhasta :)

Ja ei kengurut voi elää sellasessa ilmastossa, mutta sehän on sinun mielipiteesi. En ala moittimaan ketään, jokainen on sellainen niinkuin on :)

• iso rusakko

Tämä on täysin tuulesta temmattu juttu. Iso rusakko voi näyttää erehdyttävästi pieneltä kengurulta verronkin jos sen näkee hieman hämärässä. Juttu on verrattavissa Ruokolahden leijona-juttuun.

• Ooämgee
        iso rusakko kirjoitti:

Tämä on täysin tuulesta temmattu juttu. Iso rusakko voi näyttää erehdyttävästi pieneltä kengurulta verronkin jos sen näkee hieman hämärässä. Juttu on verrattavissa Ruokolahden leijona-juttuun.

Joku karvaton koira joka hyppii. Jee. ^_^

• Peter.pan

Uutinen voi hyvinkin pitää paikkaansa, onhan siellä monta muutakin maanihmettä.

Esimerkiksi Neanderthalin ihminen taitaa vielä asustella kanssa huhujen mukaan ko. alueella, vaikka muualta Euroopasta sen kuviteltiin kadonneen. Tälläiselle muinaisreliikki-karvaturrille otus kuin otus on kengurunnopea, enne ku nysse nääs men ohi...

• Selittää
        iso rusakko kirjoitti:

http://tiedostamaton.net/havainto.html

• raakkuna1

Tämä todella hämäävän outo avauskirjoitus saa täydellisen vastauksen Raakkunalta ketjun lopussa olevassa esityksestä. Ja tuon samalla esille Amerikkassa esille tulleen kirja uutuuden, johon jokainen vähääkään englannin kielen taitoinen voi tutustua edes jossain määrin otsikkojen perusteella. Niin saatte jonkilaisen käsityksen liskoaivoisten Reptiliaanien hallinta mentaliteetista, jota edustaa suomessa kaikkein voimakkaimmin Suomen poliisin jäljelle jääneet edustajat.

• hahaha--

Ylöjärveläismies huumetesteihin!!!
      Minä näin eilen olohuoneessani norsun joka kauppasi särkylääkettä!

• -Maukka-

Metsästän sen. Suomen laissa ei ole pykälää, etteikö kenguruja saisi metsästää. Kun tulee vastaan, ammun sen ja laitan taljaksi seinälle - kyllä kelpaa kavereille näyttää, että minulla on Suomesta metsästetty kenguru seinällä. Saatan jopa varta vasten etsimään sitä.

Totuus kuitenkin saattaa olla, ettei se mikään kenguru ole. Ihmiset vain luulevat sitä kenguruksi. Ellei sitä ole tänne salakuljetettu, on teoreettisesti täysin mahdotonta, että Suomen luonto antaisi kengurulle kasvualustan.

Viritin jo haulikon.

• muualle pelleilemään

Suomen laissa on mainittu eläimet mitä saa metsästää ja kenguru ei sattumoisin kuulu niihin, eli sitä ei saa metsästää.

• -M-
        muualle pelleilemään kirjoitti:

Suomen laissa on mainittu eläimet mitä saa metsästää ja kenguru ei sattumoisin kuulu niihin, eli sitä ei saa metsästää.

Metsästän sen silti. Mieti nyt, ihan joka päivä ei kenguruja näe metsästettävän täällä Suomessa. Kyllä minä sakon olen valmis maksamana, kunhan saan otuksen seinälleni roikkumaan.

Lähetän lähiöni jokaiseen asuntoon kutsukirjeen, jossa pyydän jokaista katsomaan nähtävyyttäni pientä korvausta vastaan. Sakkokin samalla maksaa itsensä takaisin, ja hyvällä tuurilla pääsen Aamulehden kanteen.

• -M- kirjoitti:

Metsästän sen silti. Mieti nyt, ihan joka päivä ei kenguruja näe metsästettävän täällä Suomessa. Kyllä minä sakon olen valmis maksamana, kunhan saan otuksen seinälleni roikkumaan.

Lähetän lähiöni jokaiseen asuntoon kutsukirjeen, jossa pyydän jokaista katsomaan nähtävyyttäni pientä korvausta vastaan. Sakkokin samalla maksaa itsensä takaisin, ja hyvällä tuurilla pääsen Aamulehden kanteen.

Jos saat sakot kengurunmetsästyksestä niin todennäköisesti kyseinen elukka myös takavarikoidaan sulta, pölvästi!

• -M-
        Juan kirjoitti:

Jos saat sakot kengurunmetsästyksestä niin todennäköisesti kyseinen elukka myös takavarikoidaan sulta, pölvästi!

En anna niin käydä. Mikäli tällainen takavarikko uhkaisi, tulen AIVAN VARMASTI grillaamaan ystävieni kanssa kyseisen otuksen ennen toimeenpanoa. Vietämme lihaisan saunaillan syöden eksoottista kengurua. Jää hyvät kesämuistot. Grillatun luuruhon voin sitten luovuttaa poliiseille (tai valtiolle), jos he sillä mitään enää tekevät.

• argh

Hohoo! Kuumuudessa näkee mitä ihmeellisempiä asioita. Kesä on näemmä tulossa, kun täytyy vääntää juttuja mitä ihmeellisimmistä jutuista. Aamulehti on kirjoittanut tapauksesta jo kaksi päivää ja juttu tuntuu paisuvan.

Mikä lie rampa koira loikkii tien poikkii? Jos mitään elukkaa nyt onkaan? Kaverit ovat krapulassa kehittäneet hauskan pilan. Itse näin pieniä vihreitä miehiä....

• huonomuistinen

Niin, sitä leijonaako ei sitten saatu kiinni? Joo-o, saisivat ihmiset vähentää tuota sienien napostelua ku alkaa luontodokumentitkin hypätä telkusta ulos.
      Käsittääkseni leijonat ja kengurut elävät "hieman" toisenlaisessa ympäristössä kuin mitä armas Suomen maamme voi luonnossaan tarjota. Kyllä tuollaiset karkulaiset pian saataisiin kiinni...

Varmaan kohta nähdään jo kirahvien loikkivan teiden yli.

• heh heh

Jonkun salakuljetettu lemmikki on karannut :)

• MISSÄ?

missä se kirafi on nähty?
        En ole kuullutkaan siitä vielä.

-kertokaapa lisää siitä kirafista!

• guru

Huomenta!

Hyvin todennäköistä, että kenguru on Hämeessä. Jos ei ole, se on siinä tapauksessa joku savolainen immeinen.

Terveisin Guru

• jepajeejee

Se on Perloksen Ylöjärven tehtaan pääluottamusmies, joka sekosi.

• höpöhöpö

niin tuota jospa se olisikin vallabi? kokonsa puolesta kylläkin, mutta onpa tuossa tullu vastaan otus joka tarkemman tutkimisen jälkeen olikin mehtäjäneksen ja rusakon risteytys!

Tässäkin tapauksessa voipi olla kyseisen eläjä.
      Iso rusakko on kyllä aikas pitkä kuononen otus ja viel jos takajaloillaan nousee niin ylettyy aikas korkial.

• ...

Voisin kuvitella, että metsäjäniksen ja rusakon risteymä olisi ulkonäöltään hyvin kaukana kengurusta...

Ja epäilenpä vähän onko niin erilaisten lajien risteytyminen ylipäätänsä mahdollista.

• Papu
        ... kirjoitti:

Voisin kuvitella, että metsäjäniksen ja rusakon risteymä olisi ulkonäöltään hyvin kaukana kengurusta...

Ja epäilenpä vähän onko niin erilaisten lajien risteytyminen ylipäätänsä mahdollista.

Kyseiset lajit voivat risteytyä, mutta en ole aivan varma ovatko kaikki jälkeläiset lisääntymiskykyisiä.

• Ken Guru
        ... kirjoitti:

Eipäs hätäillä! Kyllä kaikenlaisia kummia risteytymiä on tavattu ennenkin:
        Hepokatti= hevosen ja kissan risteytys,
        Muurahaiskarhu= ...
        Susikoira= ... No tämä on lienee selvää pässinlihaa, mutta mistä tulee poliisikoira?

• Pelkkä Guru
        Ken Guru kirjoitti:

Eipäs hätäillä! Kyllä kaikenlaisia kummia risteytymiä on tavattu ennenkin:
        Hepokatti= hevosen ja kissan risteytys,
        Muurahaiskarhu= ...
        Susikoira= ... No tämä on lienee selvää pässinlihaa, mutta mistä tulee poliisikoira?

No entäs everstiluutnantti???

• noniinonkin

Lehdet ikäänkuin heittävät kesävaihteen päälle ja tavallisen poliittisen propagandan sijaan tukuttavat eriskummallisia ilmiöitä kansan hämmennykseksi. Merkille pantavaa on, että kansa pitkälti uskoo näihin huonokuntoisten tai hilpeiden ihmisten ilmoittamiin havaintoihin eksoottisista eläimistä suvessamme.

Ruokolahden leijona sai massat liikkeelle ja sinne vievät tiet olivat tukossa yötä päivää kun kansa kiirehti läheltä ja kaukaa jalopeuraa bongaamaan.

Eipä silti, olin siellä minäkin ja nyt olen lähdössä tampereelle. Ensin haen 3 kiloa mustaa makkaraa ja sitten yritän saada katsekontaktin otukseen.

• itäsuomesta

niin tännepäin on sitten muuten tulossa sellainen safari-juttu-elämysmatka, jossa metsästetään leikkimielisesti sitä kuuluisaa Ruokolahden leijonaa.... Mutta mitäs kun tulee itse otus oikeasti vastaan? ;)

• Ken Guru

Ei siälä mitään kenkurua oo. Se on pieni metsäkauris jolla on etujalka kipee.

• Ken

Hei!

Ken tietää.
        Jos se ei ole hämäläinen guru, älä syötä sille mustaa makkaraa.

Terveisin itse Ken

• voi olla
        Ken kirjoitti:

Hei!

Ken tietää.
        Jos se ei ole hämäläinen guru, älä syötä sille mustaa makkaraa.

Terveisin itse Ken

Voi olla kengurufarmilta karannut.

• Savonmies

Kyseessä on pieni kyykyssä köpöttelevä lahtelaismies, olavi.

Loikkiminen johtuu siitä, että pikkuolavi haluaisi olla suurempi. Nykyinen 143cm "lyhyt" vipuvarsi kun ei anna mielikuvitukselle tilaa.

Edessä oleva taskunnäköinen kolo ei suinkaan ole muuta kuin Nesteeltä ostettu pussi, joka sisältää kolme Lasolpulloa.

Eikä kannata erehtyä korvista ja hampaista, sillä olavin korvat muistuttavat todellakin jäniksen tai kengurun korvia.

Hampaatkin ovat tosiaan edestä jyrsijälle ominaiset, sillä olavi terottaa joka aamu lyijykynänsä hampaillaan.

Korvat venyivät olaviparalla jo nuorena, kun nuohoojaisänsä veteli korvista olavin tehdessä ilkeyttä.

Turha siis syyttää ja väittää että kyseessä olisi vaitaon luontokappale, kenguru. Hieman kohteliaisuutta ennenkuin menettä kengurua syyttämään olavin kolttosista.

Jos kyseisen kyykkyköpöttelijän näette, saa sen tosiaan ampua. Olaville olisi helpotus päästä taivaan kantelekuoroon soittelemaan lempimusaansa, Käpälämäen valssia.

• luuvalo

Tylsä tarina.

• Savonmies
        luuvalo kirjoitti:

Tylsä tarina.

Kyllä olaviparan elämä ei ole todellakaan ollut ruusuillatanssia, pikemminkin ruusuilla kyykkyköpöttelyä.

Nauratko useinkin vähäosaisille?

Oletko miettinyt ettet naura millekään siksi, että olet olet huumorintajuton apina?

• muakaan
        Savonmies kirjoitti:

Kyllä olaviparan elämä ei ole todellakaan ollut ruusuillatanssia, pikemminkin ruusuilla kyykkyköpöttelyä.

Nauratko useinkin vähäosaisille?

Oletko miettinyt ettet naura millekään siksi, että olet olet huumorintajuton apina?

Oli oikeesti tylsä tarina ja vaiks luulisit olevas kuinka hauska, ei se meistä tee huumorintajuttomia apinoita, vaikka ei just SUN jutulle nauretakaan. Ikävä kyllä.

• muakaan
        muakaan kirjoitti:

Oli oikeesti tylsä tarina ja vaiks luulisit olevas kuinka hauska, ei se meistä tee huumorintajuttomia apinoita, vaikka ei just SUN jutulle nauretakaan. Ikävä kyllä.

Lisään vielä tämän:

Olen risteytetty geeniperimässäni paviaanin ja lutikan kautta.

Siksei minua ehkä naurata savolaisen jutut, ynnä saatan pelätä savoa koska minut murskataan siellä kuin isoisoisoisoisoäitini Leena Lutikka.

• Miltä kenguru maistuu?

• Katriska

Mureaahan sen pitää olla kun liha on sellaisessa liikkeessä. =P Ja olisikkos pientä riistan makua? Metsästettävästä elukasta kun lienee kysymys. ;)

• Nimetön

Kengurun liha on ihan hyvää. Muutamia vuosia sitten äiti ja isä veivät mut ja veljeni yhteen ravintolaan, jonne oli poikkeuksellisesti tilattu kengurun lihaa jotain ulkomaalaisia erityisvieraita varten. Koska vanhempani tunsivat ravintolan väen henkilökohtaisesti, valmisti kokki samalla myös meille kengurupihvit. Oli kuulemma reidestä se liha, ja voin sanoa että oli ihan hyvää, eipä paljoa eronnut suomalaisesta lihasta. Että sillee!

• HAHA

Minä laitoin isolle rusakolle naruilla kiinni pahvista tehdyn pitkän hännän ja laskin sen irti hyppelemään

Rusakko oli jäänyt elävänä loukkuun vanhaan katiskaan järven rannalla

Pahvinen häntä on jo varmaan irronnut rusakon prseestä eikä "kengurua" enää nähdä Tampereella

• JAJ

Jos se on kenguru, niin se on karannu jostain eläintarhasta tai eläinfarmilta. Näillä leveysasteilla ei kenguruita nähdä koskaan luonnonvaraisina.

• Nappo...

"silminnäkijät" huumetestiin, tiedä mitä pilvenpolttajia ovat hourupäät!

• pilvestä......

pöhlö mitään näkyjä nää

• Joukko veronmaksajia

Minä olen kyllä sitä mieltä, että se kenguru täytyy pistää huumetestiin. Ja jos huumeissa on, isot rapsut ja karkoitus kotiinsa. Tommosia täällä tarvita veronmaksajia pelottelemassa.

• Pelokas

Itse törmäsin kyseiseen eläjään iltahämärässä autolla. Luulin töytäisseeni etukäpäläänsä aristavaa isoa koiraa ja pomppasin nopeasti pihalle auttamaan raukkaa.

Kurottauduin tienpinnassa hiljaa makaavaa tummaa hahmoa kohti. En tuntenut pulssia. Hitaasti hivutin kasvojani lähemmäksi karvaista naamaa aikeissa testata otuksen hengityksen poskeani vasten.

Samassa elukan vihasta palavat silmänsä revähtivät auki ja kivun saattelemana lennähdin maahan pitkin poikin. Tajuntani rajamailla vain vaivoin ymmärsin punaisen nyrkkeilyhanskan iskeytyneen kasvoihini. Ponkaisin kuitenkin refleksinomaisesti pystyyn jatkaen samalla matkaani autolle. Kumit ulvoen kaasutin pois paikalta jättäen jälkeeni vain savupilven ja loukkaantuneen kengurun.

En ole uskaltanut kertoa asiasta aikaisemmin kenellekään. Otuksen silmät kummittelevat vieläkin öisin mielessäni. Hämärässä autoillessani luulen usein nyrkkiä heristävän kengurun vilahtavan taustapeilissä. Olen menettänyt ajantajuni tässä pelossa enkä tiedä kuinka kauan tapauksesta on.

Selvää kuitenkin on, että kenguru on nyt palannut, ja tuskin unohtanut kohtaamistamme...

• Tsykiatri

Muista aamulla ottaa keltaisten pillereiden Lisäksi myös pieniä punaisia pillereitä. Olosi ei varmaankaan enää huonommaksi muutu. Kenties parin bissen jälkeen törmäät myös joihinkin opossumeihin.

• Kössikenguru 11

Sekoittiko se nyt noin tyhmän pääsi että mielikuvituksesi avulla lievität tuskaasi.
        Oletko mustasukkainen?
        Kenguru törmäsi ja heh-heh...

• Pelokas
        Kössikenguru 11 kirjoitti:

Sekoittiko se nyt noin tyhmän pääsi että mielikuvituksesi avulla lievität tuskaasi.
        Oletko mustasukkainen?

Siis mitä hä? ...nyt en kyllä kykene yhdistämään tuota omaan viestiini mitenkään.

Ainoa tuskani on öisin vainoava kenguru.

• Pelokas
        Pelokas kirjoitti:

Siis mitä hä? ...nyt en kyllä kykene yhdistämään tuota omaan viestiini mitenkään.

Ainoa tuskani on öisin vainoava kenguru.

Ja tyhmästä päästä puheen ollen, mistä päättelit, että minulla olisi vaimoa tai olisin ylipäätänsä mies? Että voi joku kirjoittaa vainoharhaista tekstiä...

• ...
        Kössikenguru 11 kirjoitti:

Oletko mustasukkainen?

Vainoharhaisempi viesti kuin kengurun kohdanneella.

• Pelokas
        Tsykiatri kirjoitti:

Muista aamulla ottaa keltaisten pillereiden Lisäksi myös pieniä punaisia pillereitä. Olosi ei varmaankaan enää huonommaksi muutu. Kenties parin bissen jälkeen törmäät myös joihinkin opossumeihin.

Pillereitä olen käyttänyt vain tapahtuman jälkeiseen päänsärkyyn, ja nekin ovat olleet valkoisia. Viinaa juon melko harvoin.

Pillerivinkki on melko kulunut neuvo. Älä vaivaudu, jos et osaa oikeasti auttaa.

• alma

Tampereella vuosia asuneena en voi muuta kuin ihmetellä, ettei useampikin ole nähnyt pomppivia otuksia lähimetsissä...Täällä mennä viipottaa puskissa jos jonkinlaista enemmän tai vähemmän eksoottista, hämärää vipeltäjää.

• Aussi

Tampere haluaa pormestarin ja rakentaa kansainvälistä imagoa. Olisiko kyseessä uusi pormestari australiasta ;)

• uskismale

Minulla on kesänviettopaikka Ylöjärvellä ja noin viikko sitten katselin kiikareilla talon ikkunasta metsään päin lintoja bongatakseni. Metsässä todellakin liikkui jokin kummallinen otus josta en saanut selkoa mikä se oli. Väri oli ruskea ja kokoluokkaa väliltä koira-peura. Aivan kuin otus olisi ollut välillä pelkkien takajalkojensa varassa ja välillä liikkunut kuten koira tai peura. Jätin asian omaan arvoonsa kunnes luin nämä uutiset. Asiaa sietää tutkia!

Nim. Ylöjärvellä majaileva

• Havainnut

Joo määkii oon havainnu että sääkii oot havainnu että täälä on nuita kenkuru-ihimisiä enemmänki ko tarttis olla?
        Tutkikaa vaan kaikki nurkat ja alustat kotonanne nii kyl kenkuruja löytys!

• KANGAROO

Taisi sittenkin olla Tampereen Ilveksen pelaajia metsässä uuden harjoitusohjelman myötä ;-)

• höpön höpön

Pelkkää huuhaata koko juttu.

• Tampereelta

Jos eivät venäläiset hävittäjät löytäneetkään kaapeloitua tiedustelukengurua retkillään niin sitten se on Simo F Tampereelta joka häntä vaakasuorassa kirmailee neitosten perässä.

• Tiituspohja

Kyseessä on Kummelin haastattelija Aas Weckström, joka etenee kyykyssä pomppien. "Anteeksi pieni häiriö, mikä teidän nimenne on?".

• kikka.s

Kaikkea kanssa:))))))))

• sivitynyt rouva kustaanhovista

näin kesän kynnyksellä hartolan haisunäädät kaivautuu koloistaan haisemaan torille ja muille keskustan läheisilli penkeille ja kassa jonoihin kusen ja paskankatku -vanha viina-kessu-ja kuukausien pesemättömyys -on aika aroomi ihan pyörryttää jos joutuu samaan kassajonoon haisunäätien kanssa .niin miehet kun naisetkin yhtä pahalle haisee .tulkaa haistelemaan hartolan raikasta haisunäätien tuoksua

• koska

Ken on Guru maassamme ?

Lipponen.

• ennekin
        koska kirjoitti:

Ken on Guru maassamme ?

Lipponen.

Se on tuo loikkaaminen verissä Tampereella. On siellä aina ollut loikkareita.

• Nääs

Se on se pieni ja vikkelä Kummeli- Kahilainen
      eikä mikään kenguru.

• Ari

Kuin korkesaaren kenguru.

Hei,
      Korkeasaaressa on yksi laji, Macropus rufogriseus eli punaniskavallabi, alle
      metrin korkuinen laji.

Terveisin,
      Seppo Turunen

Noin lähetti minulle toi korkeasaaren johtaja,
      kun kysyin että onko teiltä karannu kenguru ja onko teillä kenguruita koko korkeasaares?

Mutta ei se vastannu kuiteskaan tuohon että oisko niillä karannu kenguru, minust tuntuu että joku turisti on kaapannu itselle kengurun poikasen ja se ois karannu nyt luontoon. ;)

• on on on

Nyt sitten kenguru kun oli ne hävittäjä iljetykset ja muut saa taas selittää ...

Huomio vähäksi aikaa toisaanne, sam oli Ruokolahden jellonan kanssa.

pässiä narussa viedään.

Näin toimii mielen manipulaatio Venäjän leirillä.

• Aussi
        on on on kirjoitti:

Nyt sitten kenguru kun oli ne hävittäjä iljetykset ja muut saa taas selittää ...

Huomio vähäksi aikaa toisaanne, sam oli Ruokolahden jellonan kanssa.

pässiä narussa viedään.

Näin toimii mielen manipulaatio Venäjän leirillä.

....että kyseessä on puhtaasti venäläisten uusi tiedustelupalvelun agentti tutkimassa maastoa mahdollista EU:n suurkokouksen vakoilua varten? Kokonsa puolesta ja liikkumisensa puolestakin voisi olla vaikka Sergei Bubka.

• kehä

Hehah...en tiiä mitä ajatella koko kenguru jutusta!!! :D mutta kyllä päivä piristy näitä juttuja lueskellessa xD kiitoksia siittä :P

p.s. taitaa olla ensimmäinen palsta,jossa ei käydä turhan päiväisiä riitoja,kiitos siittä!

• ennen vaaleja

Unohtakaa Venäjän hävittäjät ja keskittykää tälläkertaa tampereen luotettavaan demarihavaintoon kengurusta.

Pässit juoskaa.

• ennen vaaleja
        ennen vaaleja kirjoitti:

Unohtakaa Venäjän hävittäjät ja keskittykää tälläkertaa tampereen luotettavaan demarihavaintoon kengurusta.

Pässit juoskaa.

Kivasti nyt ovat nämä eläinaiheet otettu meille suomalaisille käyttöön. Viimeksi käännettiin huomiomme paviaaneihin.

Ajatelkaapa hieman ennenkuin hohkaatte. Meitä pidetään tyhminä?

• aborginaali

kössi

• bongattu

Luotettava demarihavainto jälleen: Halosen nähty ratsastavan kengurulla häätämään Venäjän hävittäjiä.

• sigge

VOI mun pikku kullan mussukat ootte nähny aidon afroamerikkalaisenmandariinisorsanhyppyjalkaliskon!=) ei se mikään kenguru ollu..=)häröt! no moro!

• ja vankilat herätys !

Äkkiä nyt väsäämään ja pystyttämään kenguruvaroistusmerkkejä !
      Koskaan ei voi tietää, mistä kenguru loikkaa ...

• ennenkin

se on näin.

• ajattelee

meistä suomalaisista ! ?

• että

laittaa Suomen pussiinsa, vaan ei tule onnistumaan.Me pannaan se pussiin Natolla -sillä meidän isi on vahvempi kuin teijän.

• Pelokas

Sitä taas valtionjohdon toimesta yritetään salata rajoihimme kohdistuvia loukkauksia. Ties kuinka kauan tämäkin loikkari on jo operoinut ja kukaties heitä löytyisi enemmänkin. Havaintoja on tehty viime vuoden puolelta asti sekä ilmassa että merellä, nyt myös maamme kamaralla. Aikooko Kaskeala vähätellä myös viimeisintä tapausta? Mitä tekee Muumi-Mammamme? Pahalta näyttää...

• Huvittunut :)

Ruokolahden uutisankka on tullut takaisin uudessa asussa. Viime kerralla se oli pukeutunut leijonaksi, seuraavalla kerralla varmaan kirahviksi.

• näin on

Totta on. Johan virressäkin sanotaan: Katso, kenguru loikkaa...

• nimetään

korppikotkiksi- itseppä sen eläinaiheen tyrkkäsivät.

Korppikotkat hiiteen!

Suomen Leijona ärjyy!

• Man

on se kumma juttu kun ei sielä eroteta hirveä kengurusta!!!

• siihen

Se jotuu siitä kun Venäjä on hirveä ja tämä oli kenguru....

• Ken Guru

Ylöjärvellä ja Tampereen Kalkussa tavattu kenkuru on Australian armeijan tahallinen rajanloukkausprovokaatio. Eläin on aseistettu ja vaarallinen. Tavattaessa elukka on tainnutettava bumerangilla ja palautettava lähinpään Brittiläisen Kansainyhteisön konsulaattiin Foster's -oluella marinoituna.

• heti päälle

nyt on vasta oranssilla. Jep jep.

Ihmekö että PUNA solut olivat jo vähissä Karpelalla kun maamme on kenguroitettu?

• ettei loiki siihen
        heti päälle kirjoitti:

nyt on vasta oranssilla. Jep jep.

Ihmekö että PUNA solut olivat jo vähissä Karpelalla kun maamme on kenguroitettu?

Vai ovatko ne?

• Tuurilla se
        ettei loiki siihen kirjoitti:

Vai ovatko ne?

Vesa hyvä ota sinä tuo kenguru kiinni ja adoptoi se. Siinä olisi Tuurilla fyffee ja potut pottuina itään.

• neki

... olis tänne päässeet..?? muutakun ihminen olis salakuljettanut ne tänne?? tai sitten on karanneet

• menossa

No ne ovat ajatelleet globalisoitua kuten ihmisetkin.

• Tuumiva

Jos kenguruhavainto on aito, eikä pelkkää hervotonta huulenheittoa, pitää miettiä, mistä ja miten se olisi Suomeen päässyt.

Muistan kuulleeni, että venäläisillä on erityinen innostus eksoottisiin lemmikkieläimiin. Ne ovat vähän niin kuin statussymboleja sielläpäin. En pitäisi mitenkään kummallisena, jos jollain varakkaalla venäläisellä olisi kenguru lemmikkinään.

Mitäs jos kenguru vahingossa pääseekin karkaamaan isännältään? Kenguru on varsin nopea taivaltaja ja loikkii helposti pienempien purojen ja ojien yli. Kengurun liikkumistapa tiedetään yhdeksi taloudellisimmista. Pitkä karva auttaa eläintä selviämään pakkasista. Kenguru ei tarvitse passia ylittäessään Suomen ja Venäjän rajan. Kunhan se löytää jostain ruokaa henkensä pitimiksi, se loikkii vaikka mantereen ympäri. En tiedä, kuinka köyhällä ravinnolla pieni kenguru mahtaisi pärjätä. Ehkä se popsii samanlaista ruokaa kuin kauriitkin.

Ensin kenguru havaittiin Kangasalla ja sitten Tampereella. Jospa se pyrkii Nokialle töihin?

• karannut
        Tuumiva kirjoitti:

Jos kenguruhavainto on aito, eikä pelkkää hervotonta huulenheittoa, pitää miettiä, mistä ja miten se olisi Suomeen päässyt.

Muistan kuulleeni, että venäläisillä on erityinen innostus eksoottisiin lemmikkieläimiin. Ne ovat vähän niin kuin statussymboleja sielläpäin. En pitäisi mitenkään kummallisena, jos jollain varakkaalla venäläisellä olisi kenguru lemmikkinään.

Mitäs jos kenguru vahingossa pääseekin karkaamaan isännältään? Kenguru on varsin nopea taivaltaja ja loikkii helposti pienempien purojen ja ojien yli. Kengurun liikkumistapa tiedetään yhdeksi taloudellisimmista. Pitkä karva auttaa eläintä selviämään pakkasista. Kenguru ei tarvitse passia ylittäessään Suomen ja Venäjän rajan. Kunhan se löytää jostain ruokaa henkensä pitimiksi, se loikkii vaikka mantereen ympäri. En tiedä, kuinka köyhällä ravinnolla pieni kenguru mahtaisi pärjätä. Ehkä se popsii samanlaista ruokaa kuin kauriitkin.

Ensin kenguru havaittiin Kangasalla ja sitten Tampereella. Jospa se pyrkii Nokialle töihin?

Se on menossa pois maasta ja Leafin pussia kantaa.

• ohi kulkija

Ne on lähetny maastoon lomille. Yleensä nämä 'kengurut' maleksivat iltayöstä keskustorilla. Niillä on usein reppu selässä mutta saattaa olla mahanpuolellakin. Ne ovat kaiken ikäisiä mutta enimmäkseen aika nuoria.

Vastenmielisiä ne ovat paitsi ulkonäkönsä ja hajunsa perusteella, myös siksi että ne kerjää matkarahaa kotiin, Tesomalle, E-Hervantaan jne. mummuilta ja muilta ohikulkijoilta.

Vaarallisa ne ovat siksi että roskaamisen lisäksi rikkovat lasisia olut ja siideripulloja pitkin katuja ja toria. Edes lepsuudestaan kuuluisa Tampereen järjestyspoliisi ei uskalla asiaan puuttua.

Niiden esiintymistä keskustorilla on suosittu siksi että laajemmalle maastoon levittäytyneenä ne saattaisivat aiheuttaa vielä enemmän vahinkoa.Jos utaliaisuutta riittää näitä voi tulla katteleen erityisesti viikonlopun aikaan, mutta vain omalla vastuulla ja vakuutukset kannattaa laittaa ensin kuntoon!

• ruokolahden leijona

nyt ne tamperelaiset näkee jo kenguruitakin... onkohan juomavedessä vikaa?

Taitaa kohta joku tehdä havainnon Dumbostakin, vai mitä.

Kummatkin "silminnäkijät" sanoi että paikalla oli muitakin, missä nämä sitten piilottelee? Vai onko vain kertakaikkiaan niin että kaikki ei halua nolata itseään nähtyään vasikan kirmaavan irrallaan?!

Ja kertokaas, millä tuo Austraalian asukki olis pakkasilla elellyt, jos jo maaliskuussa nähty... Ja missä on sellaista korpea että pystyy oleen piilossa parikin kuukautta...

• Man

ihme tuo nyt on... Tuossa näin kirahvin ratsastavan virtahevolla kun tulin töistä...

• karhu..

ei vähempää voisi kiinostaa

• maukka 2

Ei ne oleet kenguruja vaan Syrjän pojat maisissaan

• on..

meijän Skippy, joka siellä pomppii. Päästettiin se ulos jalottelee,kun huoneissa ei enää tila riitä ja katto tulee pomppiessa vastaan.Skippy tse,tse...

• vatsa pulleana

Se voi raskausaika teetättää kaikenlaista ...

• Kengurufanittaja

Jos siellä on oikeasti pussieläin, toivottavasti se saa hyvän kodin jostain eläintarhasta tai mikä parhainta: sieltä mistä se on kotoisinkin. :)
      Pikkukenguru pussukassaan :) *rutistaa molempia!*
      Antaa hyppyheikin olla siellä jos tykkää :) Onko se muuten naaras vai koiras?

• Taikatrevori

Puolisokeat ihmiset sitä ei ainakaan löydä vaikka se seisoisi parin metrin päässä. Oli se sitten Kenguru tai pekonijumala.

• Lauda

Mun mielestä siellä ei varmasti oo mitään kenguruu. Ne kaks dudee on vaan juoninu sen. Mutta jos kuitenkin siellä on niin niitten tuoja pitäis laittaa oikeuteen eläinten salakuljetuksesta!

• pussipiru

joo.kyllä se aivan varmasti on kenguru.se nyt vaan on tullut loikkineeksi vähän liian pitkälle.voihan olla että ruokolahden leijona on pyytänyt käymään kylässä.

• juupati
        pussipiru kirjoitti:

joo.kyllä se aivan varmasti on kenguru.se nyt vaan on tullut loikkineeksi vähän liian pitkälle.voihan olla että ruokolahden leijona on pyytänyt käymään kylässä.

Kenguru on erittäin naurettava ja epätodennäköinen asia suomessa nähdä!

Tässä uusi keskustelun aihe: Näin Makkaran joka loikki kohti Porvoota. ;)

• heä

mistä vitusta se kenguru on tänne tullut??

• Kenkuura

..se lehdistöltä vaan :-D

• kirahvin ja apinan

ja leopardin

• Kalastaja Paavilainen

Tein eilen verkoilla käydessäni havainnon kahdesta delfiinistä.Toinen kävi tönäisemässä verkonmerkkiä noin 15 metrin päässä minusta.
      Miten ihmeessä ne on voineet joutua Oulujärveen?

• ihan tavallista

Suomessa on tavallista bongata virtahepo olkkarista!

• ponkari
        ihan tavallista kirjoitti:

Suomessa on tavallista bongata virtahepo olkkarista!

norsuja tavaratalojen naistenvaateosastoilla!:D

• nähty
        ponkari kirjoitti:

norsuja tavaratalojen naistenvaateosastoilla!:D

Netissä havaittu porukkaa jota media kuljettaa kuin pässiä narussa sivuseikkoja katsomaan, ettei kukaan huomaa että mailmanpankkiin maksetaan 11 mirjardia jäsenmaksuja vuodessa. Suomessa.

• meepsa

sillä miehellä joka sen kengurun muka on näkeny.
      tainnu nähä naapurin lyydi-mummon autonsa konepellillä helemat ylhäällä=D

• satunnainen matkaaja

ihan tautisen isosta Pyyttonista!! Miten lie joutunu sinne wc pönttöön.. Säikähin sitä kamalasti ja vetäsin alas sen.. Se haisi kyllä aika pa***lle Mihinkähän lie sitte joutunu.. Kannattaa tarkkailla omia wc pönntöjä ettei se vaan olis sinne eksyny viemäreitä pitkin.

• jasiinja79
        satunnainen matkaaja kirjoitti:

ihan tautisen isosta Pyyttonista!! Miten lie joutunu sinne wc pönttöön.. Säikähin sitä kamalasti ja vetäsin alas sen.. Se haisi kyllä aika pa***lle Mihinkähän lie sitte joutunu.. Kannattaa tarkkailla omia wc pönntöjä ettei se vaan olis sinne eksyny viemäreitä pitkin.

Jees. Mä haluun ton vitun ison pyyttonin mun pöksyihin, oisko mahdollista, sulla on jotain kontakteja....

• Enemmän

Kannattas vähentää ryypiskelyä kun näkee kaikkee näkyjä ..

• Shamu

Sitä mukaa kuin viinanhinta laskee alkaa noita outoja eläin ja olentohavaintoja tulla lisää.
      Pienien vihreitten miesten sijaan on tulleet suuret violetit naiset jotka puhu selvää tallinaa.
      Pistäkää maisteri Frangen tutkimaan asiaa.

• posliinikaupassa

Mä näin norsun posliinikaupassa,,, tai sitten se oli mursu tai marsu.

• vihreä

Se on pakko olla kenguru koska mikään muu eläin ei pompi silai mikä muuka se voisi olla kun kenguru. kysyn vaan sitä???

• angel_89

Mun kaveri oli nähny sen ihme kengurun kangasalla!! niitä oli pyydetty lehteen ja kaikkee... en meinannu uskoo mut kai se sit totta on o.0

• suomi24:n....

idioottimaisia keskustelunavauksia. Ensinnäkään Ruokolahdella ei ollut mitään leijonaa ja toiseks jos joku/jotkut haluaa turhiksi julkkiksiksi niin näkeehän ne kenguruita........ja ufoja ja ties mitä. no tosin ufonkin näkeminen on todennäköisempää kuin kenguru suomessa

• tohtori X

Jos tämä on se kauan etsimämme puuttuva lenkki! Koko ihmiskunnan tulevaisuus voi kulminoitua siihen eläimeen. Nyt äkkiä tiedemiehet ja armeija kiinniottamaan "kengurua"!

• netissä

Netissä havaittu porukkaa jota media kuljettaa kuin pässiä narussa sivuseikkoja katsomaan, ettei kukaan huomaa että mailmanpankkiin maksetaan 11 miljardia jäsenmaksuja vuodessa. Suomessa.

• saattaa olla

Joku otti poikasen ja kasvatti sitä talven ja päästi kesäksi sen liian isona ulos. Se tavallinen tarina. Joku siis salakuljetti. Se voi olla myös Lipposen salarakas.

• pehmeä j

Loikkas kuin rusakko puskasta, niinköhän se oli?

• KairoMies
    • Tiku80

olen miettinyt jot voisko olla muka totta jotta tampereella olis voitu nähä muka kenguru...epäilenpäs...mistä se olis muka sinne voinut tulla? korkeasaadesta? tuskin...

kertokaa nyt mulle jot onko totta vai tarua????

• tämä

Juttu on totta, mutta eri asia, onko kenguru vapaana suomen luonnossa totta.

• Taru

Ei se oo totta. Ei Tamperetta ole oikeasti olemassa.

• Tiku80
        tämä kirjoitti:

Juttu on totta, mutta eri asia, onko kenguru vapaana suomen luonnossa totta.

jos se on totta niin mix siitä ei ole kelään mitään todistettä? kuvaa vai jotain?

• satunnainen kulkija

jos se olikin negativen sir christus??

• Hulk

paikallinen jääkiekko fani, oppinu Tapparan pelaajilta etenemis tavan, hyppien eteenpäin... =) Ja menestys onkin sitten sen mukaista... =)

• totta seon

Tuttuni oli mökillä n. 3 viikkoa sitten, kun hän näki kengurun näköisen eläimen, tosin Pieksämäellä...

• Istui

Älkää uskoko kaikkea mitä tamperelainen propaganda väittää. Kenguru se ei ollut. Se on tapiiri. Hämärässä ja kauempaa katsoen tapiirin voi helpostikn sekoittaa kenguruu. Virhe on siis ymmärrettävä, mutta anteeksi sitä ei tarvitse antaa.

• silminäkijä

chattaan sellaisen tyypin kanssa, joka aivan varmasti on nähnyt sen, en oo vielä ehtiny kysyä, kun heti mulla välähti, että sen huumorimiehen havainto se täytyy olla

• Ruu

Mikä on ruskea ja loikkii Suomen luonnossa?
      -Kenguru!

Tää on jonkun Cityasukin keksintö, ei oo ikinä nähnyt rusakkoa...

• ollaan nähty

Pahkis on joka kevät Hesassa.

• Impo Tuhkis

Eihän toi mitään.Sevettijärvellä on nähty kakadu ja kookaburra.Poliisi epäilee,että alkoholilla on osuutta asiaan.:):)

• äyksi
    • ampuu

Kuka ehtii ampua tai ottamaan valokuvan. Suomessa kengurun saa ampua.

• Ville65

Kenguru on tällä hetkellä Pirkkalassa ja piiritettynä metsäalueelle Vihtamontien päässä olevalla metsäalueella. Metsäaluetta ympäröi pelto, pari kesäasuntoa ja järvi, joten kiinni on!

• L. S.
        Ville65 kirjoitti:

Kenguru on tällä hetkellä Pirkkalassa ja piiritettynä metsäalueelle Vihtamontien päässä olevalla metsäalueella. Metsäaluetta ympäröi pelto, pari kesäasuntoa ja järvi, joten kiinni on!

Kuva on nätävissä seuraavasti:
        Kirjoita googlen hakukoneeseen hakusanaksi:
        epäijänne
        ja kirjaudu sisään.
        sieltä kirjoitus Kuntia on 432 Suomessa.
        Johan löytyy !!!

• Jgjgjjgjgjg

Vasta paska!!!!!!!!!!!! Mut kyl se saadaan viel kii vaik mä enthkjgijiefjjhjjjjjjkkfkhjkfkvngjgnngivnlfjvkkfkrkioukhjglfhkgjgkgjvmvjgnkjgkjglhlfkhlgpltovmrlmofi€;!,&€4€),€;€:€,€;€€,€;€(€4'rpotkbm4748,€&3€:€,7!8;€398447(?48,"3&4@/&-€.'fokrkivneovmlel84€,99€&€,93'vpkrpgkrpgkp&:'fåfrpr9 ö&;€;&;'Google:&;&(&(&,&;&;&;&;&;&,&;&,&;&;&;&;&&&&&&:'vkf&(858(€€(€;! Vilhelm m. €(!,8€;€(48(&;€,&4498€? GNU BKT ht. &&€€€€ &!(€;!&;)484€;€€;&4!(€4€€;&;&;€;

• raakkuna1

Jokainen voi huomata että tämä todella outo avauskirjoitus on päivitetty 25.5.2005 Mutta silti esille nostettu Iltalehden numero on aivan tuore 21.6.2012. Niin onpas todella hämäävä ilmoitus tampereen poliisilta. Ja kuten huomaatte niin sinisellä rekisteröity nimimerkki viittaa "Suomi24toimitus" Tajutkaa että tampereen poliisi on katsonut oikeudekseen esiintyä Suomi 24 toimituksena, eli valvoa ja sensuroida mielensä mukaisesti palstakirjoituksia. Ja tämä toiminta on perua ainoastaan ent. Presidentti Tarja Halosen ajoilta, jolloin poliisi sai moderaattorin käyttöoikeuden haltuunsa, koska oli äärimmäisen tärkeää että poliisi kykenee poistamaan Raakkunan tekemiä Wikileaks paljastuksia palstalta. Tämä toiminta on siis vielä vanhaa perua Putinin esittämästä poliisivaltion toimenpiteiden laadusta, jolloin pyritään kontrolloimaan täydellisesti kansalaistemme internet keskusteluiden ja ilmoitusten laatua.

Väitän että tämä vääristynyt virkatoiminnan laatu on vihonviimeistä kansalaisten valvontaa jota ylläpitää tällä hetkellä liskoaivoiset viranedustajat helsingin ja tampereen poliisissa, jotka kuvittelevat kykenevänsä estämään muutoksen, joka on lähtenyt viriämään Raakkunan esille tuomien Wikileaks paljastusten kautta. Ja kuten olette huomanneet niin Raakkuna on aito Suomen Kansallistietäjä, jota stalinistisen kansanmurhan toteuttajat, ja poliisivoimien jäljelle jääneet ns. huonoimmat poliisiedustajat ovat koittaneet murhata jo pitemmän aikaa, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja nyt elämme kohtalokasta muutoksen aikaa, kun alkuperäinen lain voimainen asetus saadaan vielä aikaiseksi kaikin tavoin maassamme.

• ????

Ettei se ole seKalkun kenguru, joka kirjoittelee Iltalehden keskustelupalstalla(Likolammi).

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe