Käytettyjen hinnat

Anonyymi-ap

Mikä ihme maksaa vanhemmissa autoissa? Katellu myytäviä ja 90-luvusta ja sitä allekin, jopa 300tkm ajetut tolkuttomissa hinnoissa. Ei katsastettuja, lommosia, ruosteisia tai muita vikoja ja hinnat pyörii 1500e. Tuli vastaan ilmotuksia, joissa auto käynnistyy välillä tai ei, moottorista kuuluu ylimäärästä ääntä tai etupäässä joku paukkuu, ei tiedetä mikä ja kuitenki pyydetään 1700-2000e. Mistä johtuu? Viimeksi ostin autoa n. 5v sitten ja kyllä ne kuitenki oli huollettuja ja toimivia alle 3000e hintaluokassa.

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kauppa käy, niin hinta on oikea.

    • Anonyymi

      Uudemmissa hinnat pysyvät aluksi korkealla, kun liikkeet arvottavat lisävarusteet uusien vastaavien mukaan. Kun uusi malliversio tulee markkinoille, myydään runsaasti hyvinvarusteltuja esitttelyversioita. Muutaman vuoden päästä ne ovat käytettyinä edelleen kalliita, kun voidaan väittää että "näillä varusteilla uusi on xxx € kalliimpi".

      Suomessa auto vaihtaa omistajaa 2-3 v välein ja aina liike ottaa välistä min 2000 €. Eli 15 v vanha auto on kaupattu 5-7 kertaa ja hintaa pumpattu joka kerta ylös tuo pari tonnia.

      Tiheään omistajan vaihtoon liittyy tietty joka kerta pientä fiksausta ja siistimistä. Näin pysyy auto päällisin puolin kunnossa.

      Takavuosien romutuspalkkiot poistivat tietyn ikäisiä autoja myös rivistä, eli tarjonta on voinut pienentyä.

    • Anonyymi

      90-luvun autoissa hintaa alkaa jo nostaa niiden harvinaisuus, iso osa tuon ikäisistä autoista kun on jo paalissa. Tosin sinänsä samaa mieltä, nuo ovat usein kuntoonsa nähden aika kalliita. Tuolla budjetilla löytyy kuitenkin ihan toimivaa käyttöautoa kun tullaan reilusti 2000-luvun puolelle, eli noin 2005 vuosimallin paikkeilta.

    • Anonyymi

      Lopeta kattelu ja osta,
      älä ihmettele,
      häpeä ,
      ja jännitä,
      ole mies ja maksa mitä pyydetään,
      ja pidä pää kiinni .

      • Anonyymi

        Noudattaisit itse ensin tuota neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noudattaisit itse ensin tuota neuvoa.

        Tottakai, rahaa vaan pyötään, ei itkua, maksaa mitä pyydetään, teen aina niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, rahaa vaan pyötään, ei itkua, maksaa mitä pyydetään, teen aina niin.

        "ja pidä pää kiinni "

        itku senkun jatkuu vaikka väitit noudattavasi omaa ohjeistustasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja pidä pää kiinni "

        itku senkun jatkuu vaikka väitit noudattavasi omaa ohjeistustasi

        Katsoitko pankkitilisi saldoa,
        vai mikä nyt niin harmitaa?


    • Anonyymi

      En ole 90 luvun autoja katsonut.

      Mutta eihän 300 000 km mittarissa välttämässä näy autossa missään vaan auto on kuin 30 000km ajettu

      Mutta puolet vähemmän ajettu 150 000km yhtä vanha esim 18-20 vuotias uutena 22 000e maksanut voi olla murjottu täysin, kulunut sisältä, asioita rikki, sähköikkunat ei toimi kaikki, tuulilasi halki, kiveniskuja, ajovalot hakkautuneet, konepelti, ruostetta isoja kohtia takana, kaarissa, isojen kaupungien moottoriteillä ajeltu? polttaa hiukan öljyä, jarrulevyissä palat ei ottaneet kunnolla, ratti hieman vinossa kun aurauksia ei laitettu, alapallonivel, raidentangon pää, laakeri vaihdon katukiveyksiin ajojen jälkeen jne, renkaat kuluneet kanteista selvästi, puskurien muovit naarmuilla.

      Ja se toinen 330 000km ajettu 20 vuotiaana voi olla todella lähellä edelleen kuin saksasta tuotuna uutena, ajovalot virheettomät kuin uudet, alkuperäinen tuulilasi kulumaton, ehjä, ei kulumia sisällä, ei penkissä = pidetty penkin suojia, konehuone ja kone pesty kerran kesässä, auto vahattu kerran kesässä käsin, huuhdeltu painepesurilla järvivedellä usein, virheetön maalipinta kaikkialla, massattu itse = ruosteeton alusta kaikkialta, apurunko aina vahan peitossa kunnolla, on niin helppo suhauttaa massaruiskulla milloin vain lisää, jarrut pidettu puhtaana ja käytetty, rasvattu oven saranoita kerran vuoteen, vaihdeltu halpoja öljyjä itse usein, käytetty moottorinlämmitintä, suunnattu pyörät ja ratti suorassa kun osia vaihdettu etupäähän. Kierretty pahat montut ja katukiveykset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe