Onko Puhe Ylöstempauksesta Vaarallista?

Rauhan tervehdys.

Hiljattain CNN uutisoi ja kirjoitti väitteen, että ihmisille voi tulla "ylöstempaus tuska", josta kestää toipua pitkiä aikoja, mutta voiko ihmisiä tosiaan pelotella taivaalla? Miksi järkyttää ajatus, että ihmiset pelastetaan uppoavasta maailman laivasta? Ja mitä Raamattu sanoo niille, joilla on taivaskaipuu, odotus Herran Jeesuksen paluulle omillensa ja halu olla Herran kanssa?

"Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat." - Heprealaiskirje 9:27-28

Puhuin tästä Seinäjoella puheen otsikolla "Ylöstempaus: tuska vaiko toivo"?
https://www.youtube.com/watch?v=QCWzRwOdGrY

Siunauksin, MM.

143

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teet urakalla aloituksia. Rannalle sinun on syytä mennä. Arvostelet vain muita. Osoita oma valosi. Vinttisi on aika pimeä.

    • Anonyymi

      Insinööri on täysin unohtanut kieliopin. Kertaa se heti.

      • "Jos olenkin oppimaton puheessa, en kuitenkaan tiedossa; olemmehan tuoneet sen teille kaikin tavoin ilmi kaikissa asioissa." - 2. Korinttolaiskirje 11:6


    • Anonyymi

      Ei järkytä,lähinnä naurattaa koko ylöstempausvitsi.

    • Anonyymi

      Yleensä se osapuoli, joka kiirehtii tekemän ratkaisua, on huijaava osapuoli.

      Jeesus varoittaa juuri näistä maailmanlopun ennustajista ,Jehovantodistajisa ja Helluntailailsista, jota pelkotiloja luomalla yrittävät saada ihmiset etsimään turvaa ja tarttumaan ja liittymällä harhaoppisiin uskonlahkoihinsa jäseniksi.

      Ap. t. 1:7

      Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut."

      Jeesus varoittaa lahkojen maailmanlopun ennustajista, helluntailaisista ja jehovantodistajista.

      Luuk. 21:8

      Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

      • Anonyymi

        Maallistuneet/sekulaarit luterilaiset eivät odottaa Jeesuksen toistatulemusta. Luterilaiset ovat kuin Deemas joka maailmaan rakastuneena jätti Paavalin.


    • Anonyymi

      Luuk. 11:29

      Kun ihmisiä tuli yhä lisää, Jeesus alkoi puhua heille: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki. [Matt. 12:41,42]

      Raamattu varoittaa myös ajan merkeistä ennustajista.

      • Anonyymi

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja


        Herra sanoi minulle: "Silkkaa valhetta julistavat profeetat minun nimissäni! Minä en ole heitä lähettänyt, en ole antanut heille tehtävää enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, tyhjiä ennustuksia ja petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat.


    • Anonyymi

      Onko tässä jotakin epäselvää?

      1.Korinttolaiskirje:
      15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
      15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

      • Anonyymi

        Paavali loi erilaisia illuusioita ja utopioita tehostaakseen julistustaan. Pitää tutkia, mitä varsinaiset Jeesuksen kanssa eläneet apostolit asiasta puhuvat.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VAHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi

        Ei ole! Mitään ylöstempaustahan tuossa ei mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali loi erilaisia illuusioita ja utopioita tehostaakseen julistustaan. Pitää tutkia, mitä varsinaiset Jeesuksen kanssa eläneet apostolit asiasta puhuvat.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VAHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Vauvakastettu yrittää epätoivoisesti vesittää Paavalin arvovaltaa!
        Vaikka itse on Jumalaton!

        Roomalaiskirje:
        1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastettu yrittää epätoivoisesti vesittää Paavalin arvovaltaa!
        Vaikka itse on Jumalaton!

        Roomalaiskirje:
        1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,

        Paavalin omat todistukset itsestään ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali oli rikollinen ja tappomies, luonteeltaan epärehellinen, kuten -92 ja Svenka Bibeln asian suoraan sanoo.

        Vähintään kolme yhtä pitävää todistajaa vaaditaan, jotta voidaan pitää totena.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin omat todistukset itsestään ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali oli rikollinen ja tappomies, luonteeltaan epärehellinen, kuten -92 ja Svenka Bibeln asian suoraan sanoo.

        Vähintään kolme yhtä pitävää todistajaa vaaditaan, jotta voidaan pitää totena.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Arvaappas vauvakastettu jumalaton kumpaako uudestisyntyneet uskovaiset uskovat sinua vai Paavalia.
        Etkö usko kirkolliskokouksen hyväksymän Raamatun tekstejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin omat todistukset itsestään ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali oli rikollinen ja tappomies, luonteeltaan epärehellinen, kuten -92 ja Svenka Bibeln asian suoraan sanoo.

        Vähintään kolme yhtä pitävää todistajaa vaaditaan, jotta voidaan pitää totena.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Kolmekin todistajaa voi todistaa omaksi edukseen toistensa puolesta pelastaakseen itsensä. Näin käy esimerkiksi hyvin tyypillisesti kiusaamistapauksissa missä kiusaajat todistavat toistensa puolesta etteivät he kiusaa vaikka oikeasti kiusaavatkin. Yrittäen etiä vian uhristaan. Sellainen tämä maailma on. Tarvitsee edelleen vuohta, syntipukkia. Englanniksi tätä kutsutaan "escape goat" ilmiöksi. Uskovaiset ovat tehneet aivan järkyttäviäkin rikoksia ihmisyyttä vastaan "Jumalan käskystä". Se vuohi on siis se yhteisön uhri, joka uhrataan muiden syntien vuoksi. Uskonto ei siten toimi kovin hyvin oikeuden ja lakien jakajana. Uskonto voi toimia henkisen kasvun tukena jossain määrin, mutta uskonto ei välttämättä ole oikeudenmukainen kaikille. Se ei esimerkiksi ole oikeudenmukainen sille uhrattavallvae vuohelle. Kokonainen perhe tai suku voi väittää olevansa rehellinen todistaessaan kaltoinkohdeltua syntipukkia vastaan tämän yrittäessä kertoa oman puolensa asioihin. Tällöin pyritään äkkiä järjestämään "luotettavia todistajia" jotta saadaan pidettyä kulissit yllä. Ajatellaampa vaikka kouluja missä on kiusaamista. Sieltä valitaan syntipukki oppilas joka on muiden mukaan se kaiken pahan alku ja juuri. No Syntipukki uhrataan, hän vaihtaa koulua, joutuu lastenkotiin, muuttaa vanhempineen toiselle paikkakunalle maineen menettäneenä. Mutta kas, ongelmat vain pahenevat ja kiusaaminen vain jatkuu entistä pahempana. " Kuka on kiusaaja" alkavat kyläläiset vihdoin kysellä" kun he eivät enää voi syyttää Syntipukkia. Näin ollen suurimmalta osin koko yhteisö oli valheellinen ja oikeasti ihminen on enimmäkseen todistuksissaan omaa etuaan ja agendaansa ajava ja lähtökohdat ovat itsekkäät. Maaiman historiassa on tuomittu paljon syyttömiä kuolemaan ihan siitä syystä kun rehellisenäkin pidetyt antavat vääriä todistuksia ja ryhtyvät oman hyöty mielessään jonkun marionetiksi. Syynä siihen voi olla myös osallistuminen johonkin väärään tekoon, jolloin on helpompi pistää joku syytön vastuuseen. Ihminen ei lähtökohtaisesti siis ole kovin luotettava jos ajatellaan mitä tahansa riita tai konflikti tilannetta. Siinä on kuitenkin se oma etu mielessä ensin. Eikä sen totuuden selville saaminen nyt niin yksinkertaista aina ole. En tiedä onko kertaakaan esimerkiksi työpaikka kiusaamis tilanteessa kiusaajat menneet tunnustamaan, että kyllä kiusasivat. Ei se niin mene vaan se menee niin, että he yhdessä todistavat yksin olevaa kiusattua vastaan ja jos kukaan ei todista kiusatun puolesta ja hänen rinnalla niin aina voi vedota sana sanaa vastaan tilanteeseen ja virnuilla, että " mites todistat tämän" kun olen hankkinut kolme neljä todistajaa sinua vastaan ja näille ihmistyypeille on tyypillistä se toiseen maineen pilaamisen jatkaminen avoimuuden varjolla. He haluavat puhua toisesta ihmisestä ja hänen asioistaan muka avoimesti millä taas ei ole välttämättä mitään tekemistä totuuden kanssa. Kyllä ihmiset mielummin todistavat omaksi edukseen, jotta eivät tulisi rangaistuksi tai tuomituksi.


      • Anonyymi

        Onko tässä jotakin epäselvää?

        1.Korinttolaiskirje:
        15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Me muutumme,olemme sieluja jotka elää aina.Kuolemaan nukkuu pahan kokeneet mutta heidänkin aika tulee ja nousevat kun heidät on parannettu. Kukaan ei kuole,sillä joka on luotu,Isä ei koskaan hävitä vaan opettaa luoduilleen tarkoituksensa.
        Jokainen meistä on luotu Isän tahdosta,miksi Isä tahtoisi luoduilleen kuoleman?
        Kaikki kasvaa opetuksessa,kun elämä monesti opettaa ja se voi tarkoittaa,että elät useasti että opit asiat,kunnes olet tervetullut kotiin mistä lähdit.
        Moni sanoo,että tämä elämä..noh,höh höh..
        Oletko oppinut elämältäsi kaiken ja olet ymmärtänyt kaiken kaikesta..tuskin.
        Se pasuuna soi vasta,kun ihmiskunta on kuolemassa sodan tai muun takia.
        Mutta, Isän armo on ääretön mitä ihmisen papit tai puhujat ei ymmärrä puheissaan.
        Isä ei surmannut kauneinta enkeliään Lusiferia,valon tuojaa,vaan vangitsi.
        Isällä on aikaa odottaa,että hänen luomansa enkeli tulisi kotiin.
        Te,kaikki jotka puhutte kuolemasta.Sitä ei ole luoduille vaikka miten saarnaisitte.Ihminen ei ole kuin Isän luoma Lusifer,ei voi olla niin paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaappas vauvakastettu jumalaton kumpaako uudestisyntyneet uskovaiset uskovat sinua vai Paavalia.
        Etkö usko kirkolliskokouksen hyväksymän Raamatun tekstejä?

        Arvaappas vauvakastettu jumalaton kumpaako uudestisyntyneet uskovaiset ..
        Naurattaa tuo vauvakastettu nimi:))
        Jokaisella on riittisä,kuten amerikan lahkoilla jos sanoisin uppopainettu kanamuna..
        Mutta Jumalaton..kukaan meistä ei ole Isätön.Meillä kaikilla sinulla minulla on Luoja joka Rakastaa..
        Maailamn pahimmat sodat ja riidat on ensin USKONTO ja sitten poliittikka.
        Nämä ovat todella vaarallisa ihmisille joilla ei ole ymmärrystä vaan kiihkoa.


    • Anonyymi

      Mauno Mattilan videoita ei kannata katsoa. Hän on populisti, joko opettaa väärää evankeliumia.

      • Rauhan tervehdys.

        "Mutta kun he eivät heitä löytäneet, raastoivat he Jaasonin ja muutamia veljiä kaupungin hallitusmiesten eteen ja huusivat: 'Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet'." - Apostolien teot 17:4

        Jos populistilla tarkoitat, että monet tuntevat, niin näin olivat apostolitkin joiden maine kiiri edellä ja jäljessä moniin paikkoihin. Tämä on välttämätöntä, jos haluaa että myrsky ei jää vesilasiin, ettei jää nurkkakuntalaiseksi ja että evankeliumi menee eteenpäin sydämeltä sydämelle.

        Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi? Eikö Kristuksen ristintyö ollutkaan riittävä jopa suurille syntisille? Ja mikä mahtaisi Jumalalle kelvata, muuta kuin Kristuksen vanhurskaus uskon kautta?

        Vai kuulutko ystävä niihin, joiden pelastus perustuu sapattiin, kasteeseen, kymmenyksiin tai muihin sakramentaaleihin? Minulla on sinulle huono uutinen jos näin, sinä olet uskonut valheen, sillä totuus on Jeesuksessa Kristuksessa ja Golgatan ristintyö on ainoa pelastuksen evankeliumi.

        "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." - 1. Korinttolaiskirje 3:10-11

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        "Mutta kun he eivät heitä löytäneet, raastoivat he Jaasonin ja muutamia veljiä kaupungin hallitusmiesten eteen ja huusivat: 'Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet'." - Apostolien teot 17:4

        Jos populistilla tarkoitat, että monet tuntevat, niin näin olivat apostolitkin joiden maine kiiri edellä ja jäljessä moniin paikkoihin. Tämä on välttämätöntä, jos haluaa että myrsky ei jää vesilasiin, ettei jää nurkkakuntalaiseksi ja että evankeliumi menee eteenpäin sydämeltä sydämelle.

        Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi? Eikö Kristuksen ristintyö ollutkaan riittävä jopa suurille syntisille? Ja mikä mahtaisi Jumalalle kelvata, muuta kuin Kristuksen vanhurskaus uskon kautta?

        Vai kuulutko ystävä niihin, joiden pelastus perustuu sapattiin, kasteeseen, kymmenyksiin tai muihin sakramentaaleihin? Minulla on sinulle huono uutinen jos näin, sinä olet uskonut valheen, sillä totuus on Jeesuksessa Kristuksessa ja Golgatan ristintyö on ainoa pelastuksen evankeliumi.

        "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." - 1. Korinttolaiskirje 3:10-11

        Siunauksin, MM.

        >>>Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi?<<<

        Mauno Mattila, sinä julistat väärää evankeliumia, etkä näytä muutenkaan tajuavan, mitä evankeliumi tarkoittaa. Sinun opeillasi ei voi kukaan pelastua.

        Kristuksen armo ei ole tarkoitettu laittomuudessa elämistä varten vaan parannuksen tekemistä varten. Mitä tarkoittaa laittomuus, sen sinä opetat sen täysin väärin ja puhut alituisesti lakia vastaan. Sinä et täytä näitä Jeesuksen opettajille asettamia vaatimuksia vaan rikot Jeesuksen käskyä vastaan niin räikeästi, että sinun on mahdoton pelastua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinä olet populistinen Youtube-saarnaaja, joka julistaa harhaoppejaan yleisölle, joka ei osaa Raamattua, joten he ovat erehtyneet kuuntelemaan sinua.

        Olen myös tietoinen siitä, että olet väärä profeetta. Siitä on näyttöä. Sinulta puuttuu myös Pyhän Hengen hedelmät, mikä on vahvistus sille, että olet väärä profeetta. Sinä luulet kuulevasi Kristuksen äänen, mutta se ääni ei ole Kristus. Laitetaanko todisteet pöytää Mauno?

        Nämä jakeet kuvaavat sinua erittäin hyvin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Älä vastaa tähän kommenttiin jakeella Room 10:4. Alkutekstissä ei sanota, että Kristus olisi lain loppu vaan lain päämäärää. UT kääntää kaikissa muissa jakeissa kreikan sanan TELOS päämääräksi ja tässäkin jakeessa se on oikea käännös. Jeesus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Paavali viittasi tähän Messias profetiaan, jonka mukaa Kristus palauttaa lain kuuliaisuuden:
        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi?<<<

        Mauno Mattila, sinä julistat väärää evankeliumia, etkä näytä muutenkaan tajuavan, mitä evankeliumi tarkoittaa. Sinun opeillasi ei voi kukaan pelastua.

        Kristuksen armo ei ole tarkoitettu laittomuudessa elämistä varten vaan parannuksen tekemistä varten. Mitä tarkoittaa laittomuus, sen sinä opetat sen täysin väärin ja puhut alituisesti lakia vastaan. Sinä et täytä näitä Jeesuksen opettajille asettamia vaatimuksia vaan rikot Jeesuksen käskyä vastaan niin räikeästi, että sinun on mahdoton pelastua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinä olet populistinen Youtube-saarnaaja, joka julistaa harhaoppejaan yleisölle, joka ei osaa Raamattua, joten he ovat erehtyneet kuuntelemaan sinua.

        Olen myös tietoinen siitä, että olet väärä profeetta. Siitä on näyttöä. Sinulta puuttuu myös Pyhän Hengen hedelmät, mikä on vahvistus sille, että olet väärä profeetta. Sinä luulet kuulevasi Kristuksen äänen, mutta se ääni ei ole Kristus. Laitetaanko todisteet pöytää Mauno?

        Nämä jakeet kuvaavat sinua erittäin hyvin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Älä vastaa tähän kommenttiin jakeella Room 10:4. Alkutekstissä ei sanota, että Kristus olisi lain loppu vaan lain päämäärää. UT kääntää kaikissa muissa jakeissa kreikan sanan TELOS päämääräksi ja tässäkin jakeessa se on oikea käännös. Jeesus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Paavali viittasi tähän Messias profetiaan, jonka mukaa Kristus palauttaa lain kuuliaisuuden:
        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

        Karmeaa kommenttia. Tuo menee jo liian pitkälle syyttää väärästä evankeliumista Maunoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa kommenttia. Tuo menee jo liian pitkälle syyttää väärästä evankeliumista Maunoa.

        Esitetty kritiikki perustuu Raamattuun. Mauno Mattila julistaa todellakin väärää evankeliumia. Sinä ehkä loukkaannuit siitä, että lahkojohtajasi teot paljastuivat epäraamatullisiksi.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        "Mutta kun he eivät heitä löytäneet, raastoivat he Jaasonin ja muutamia veljiä kaupungin hallitusmiesten eteen ja huusivat: 'Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet'." - Apostolien teot 17:4

        Jos populistilla tarkoitat, että monet tuntevat, niin näin olivat apostolitkin joiden maine kiiri edellä ja jäljessä moniin paikkoihin. Tämä on välttämätöntä, jos haluaa että myrsky ei jää vesilasiin, ettei jää nurkkakuntalaiseksi ja että evankeliumi menee eteenpäin sydämeltä sydämelle.

        Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi? Eikö Kristuksen ristintyö ollutkaan riittävä jopa suurille syntisille? Ja mikä mahtaisi Jumalalle kelvata, muuta kuin Kristuksen vanhurskaus uskon kautta?

        Vai kuulutko ystävä niihin, joiden pelastus perustuu sapattiin, kasteeseen, kymmenyksiin tai muihin sakramentaaleihin? Minulla on sinulle huono uutinen jos näin, sinä olet uskonut valheen, sillä totuus on Jeesuksessa Kristuksessa ja Golgatan ristintyö on ainoa pelastuksen evankeliumi.

        "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." - 1. Korinttolaiskirje 3:10-11

        Siunauksin, MM.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Luterilaiset ja Adventistit sanovat.
        1700-luvun Luterilaiset virret sen kertovat: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Adventistien Adventtilauluja. 80. 1. On Herra kaikki käskysi Vakaat ja oikeat. On TÄYDELLINEN LAKISI, Sanasi vanhurskaat.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jos julistamani armon evankeliumi on väärä, niin että ihminen pelastu sittenkin tekojensa ja itsensä kautta, niin mikä se evankeliumi eli ilosanoma se sitten olisi?<<<

        Mauno Mattila, sinä julistat väärää evankeliumia, etkä näytä muutenkaan tajuavan, mitä evankeliumi tarkoittaa. Sinun opeillasi ei voi kukaan pelastua.

        Kristuksen armo ei ole tarkoitettu laittomuudessa elämistä varten vaan parannuksen tekemistä varten. Mitä tarkoittaa laittomuus, sen sinä opetat sen täysin väärin ja puhut alituisesti lakia vastaan. Sinä et täytä näitä Jeesuksen opettajille asettamia vaatimuksia vaan rikot Jeesuksen käskyä vastaan niin räikeästi, että sinun on mahdoton pelastua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinä olet populistinen Youtube-saarnaaja, joka julistaa harhaoppejaan yleisölle, joka ei osaa Raamattua, joten he ovat erehtyneet kuuntelemaan sinua.

        Olen myös tietoinen siitä, että olet väärä profeetta. Siitä on näyttöä. Sinulta puuttuu myös Pyhän Hengen hedelmät, mikä on vahvistus sille, että olet väärä profeetta. Sinä luulet kuulevasi Kristuksen äänen, mutta se ääni ei ole Kristus. Laitetaanko todisteet pöytää Mauno?

        Nämä jakeet kuvaavat sinua erittäin hyvin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Älä vastaa tähän kommenttiin jakeella Room 10:4. Alkutekstissä ei sanota, että Kristus olisi lain loppu vaan lain päämäärää. UT kääntää kaikissa muissa jakeissa kreikan sanan TELOS päämääräksi ja tässäkin jakeessa se on oikea käännös. Jeesus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Paavali viittasi tähän Messias profetiaan, jonka mukaa Kristus palauttaa lain kuuliaisuuden:
        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        1234567---


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        "Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin."

        Hyvin yleistetty!


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        >>>Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit<<<

        Väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa profetoidaan ylöstempaus, minkä kaikki tietävät.

        Mitä tulee käyttämääsi sanaan legalisti, niin sellaistakaan termiä ei ole raamatussa. Sinä ehkä halua jotekin välttää vastuusi käyttämällä tätä sanaa, koska et täytä Jeesuksen opettajille asettamaa pelastuksen ehtoa.

        >>>Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus<<<

        Tämä on juuri se asia, mistä sinä opetat jatkuvasti väärin. Et ymmärrä, mitä tarkoittaa usko. Paavali siteeraa Habakukin kirjaa, jonka mukaan vanhurskas elää uskollisuudesta. Jos sinulta puuttu lain noudattaminen, kuten puuttuu, sinulla ei ole uskoa siis uskollisuutta.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ----
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        >>>Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään<<<<

        Jos joku noudattaa lakia, hän uskoo Kristusta. Jos joku ei noudata lakia, hän ei usko Kristusta. Jeesuksen sanojen mukaan ketään ei voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuulaisinen lain käskyille.

        Luuk 16:30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Paavalin sanojen mukaan vain lakia noudattavat Kristityt ovat vanhurskaita. Koska sinä et lakia noudata, sinä et ole vanhurskas etkä pelastu. Tämäkin jae osottaa, että sinulla Mauno Mattila on väärä vanhurskauttamisoppi, koska et tajua Uutta testamenttia oikein.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        >>>Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä <<<

        Sinä puhut roskaa. En väärentänyt Paavalin kirjettä roomalaisille. Sinä vain et kestänyt kuulla totuutta.

        >>>>Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!<<<<

        Sinä väärensit Raamattua. Tällaista tekstiä ei ole Raamatussa. Paavalin mukaan Kristus on lain PÄÄMÄÄRÄ. Kuten Jeesus itse sanoo, hän ei tullut lopettamaan lakia vaan sitä noudattamaan. Paavali ei siis kumonnut Jeesuksen sanoja, kuten sinä kumoat omaksi kadotukseksi.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        Mauno, sinä siteeraat viittaamassasi video Roomalaiskirjeestä jakeita, mutta jätit siteeraamatta kaksi ratkaisevan tärkeää jaetta, minkä takia opetuksesi menee väärin ja videostasi tulee kelvoton. Paavali sanoo, että vain lakia noudattavat krististyt ovat vanhurskaita. Paavali myös sanoo, että vain ne pelastuvat, jotka täyttävät lain.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        Missä kohtaa Raamatussa arvostellaan ketään legalismista? Ei missään!


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        "Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!"

        Paavali ei koskaan sanonut, että Kristus lopettaisi lain. Paavali sanoi, ettei usko lopeta lakia.

        "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        "tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla"

        Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa olla lain alla?

        Se tarkoittaa sitä, että sinun päällesi putoaa laissa määrätyt kiroukset, koska et lakia noudattanut.

        Lain alla on Paavalin käyttämä juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattamiseen vaan lain rikkomisesta seuraavaan lain kirousten putoamiseen laittomuuden tekijän päälle.

        "Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut." (5 Moos 28:45)

        "Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)

        Armon alla ovat ne Kristukseen uskovat, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ja noudattavat lakia.

        "Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni." (2 Moos 20:6)

        Mauno, sinä käännät evankeliumin ylösalaisin, koska et tajua Paavalin kirjoitusten alkuperäistä tarkoitusta ja olet niin jääräpää pohjalainen, ettet kunnoita edes Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit<<<

        Väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa profetoidaan ylöstempaus, minkä kaikki tietävät.

        Mitä tulee käyttämääsi sanaan legalisti, niin sellaistakaan termiä ei ole raamatussa. Sinä ehkä halua jotekin välttää vastuusi käyttämällä tätä sanaa, koska et täytä Jeesuksen opettajille asettamaa pelastuksen ehtoa.

        >>>Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus<<<

        Tämä on juuri se asia, mistä sinä opetat jatkuvasti väärin. Et ymmärrä, mitä tarkoittaa usko. Paavali siteeraa Habakukin kirjaa, jonka mukaan vanhurskas elää uskollisuudesta. Jos sinulta puuttu lain noudattaminen, kuten puuttuu, sinulla ei ole uskoa siis uskollisuutta.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ----
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        >>>Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään<<<<

        Jos joku noudattaa lakia, hän uskoo Kristusta. Jos joku ei noudata lakia, hän ei usko Kristusta. Jeesuksen sanojen mukaan ketään ei voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuulaisinen lain käskyille.

        Luuk 16:30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Paavalin sanojen mukaan vain lakia noudattavat Kristityt ovat vanhurskaita. Koska sinä et lakia noudata, sinä et ole vanhurskas etkä pelastu. Tämäkin jae osottaa, että sinulla Mauno Mattila on väärä vanhurskauttamisoppi, koska et tajua Uutta testamenttia oikein.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        >>>Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä <<<

        Sinä puhut roskaa. En väärentänyt Paavalin kirjettä roomalaisille. Sinä vain et kestänyt kuulla totuutta.

        >>>>Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!<<<<

        Sinä väärensit Raamattua. Tällaista tekstiä ei ole Raamatussa. Paavalin mukaan Kristus on lain PÄÄMÄÄRÄ. Kuten Jeesus itse sanoo, hän ei tullut lopettamaan lakia vaan sitä noudattamaan. Paavali ei siis kumonnut Jeesuksen sanoja, kuten sinä kumoat omaksi kadotukseksi.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        "Väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa profetoidaan ylöstempaus, minkä kaikki tietävät."

        Tarkoitat kai: minkä kaikki helkarit tietävät. Se ei silti tarkoita, että oppineet perustuisi Raamattuun.

        Yksi selvimmistä asioista, joka osoittaa ylöstempausopin vääräksi, on se, että Ilmestyskirja, joka nimen omaan kertoo lopunajan tapahtumista hyvin yksityiskohtaisesti, ei kerro sanallakaan mitään ylöstempauksesta. Jos jokin niinkin paljon esillä oleva ja yksi tärkeimmistä peruspilareista lopunajan tapahtumista olisi totta, niin tokihan siitä löytyisi selvä kuvaus Ilmestyskirjasta. Mutta ei löydy. Ei edes koko sanaa ylöstempaus löydy Ilmestyskirjasta.

        Ei voida keksiä oppia, joka ei sovi koko Raamatun kaikkiin asiaa käsitteleviin kohtiin. Opin on toimittava kaikkialla Raamatussa. Jos se ei toimi, on kyse ihmisten keksimästä omista. Ja juuri niin on ylöstempaus-opin kanssa. Sitä ei todellisuudessa löydy Raamatusta ilman, että Raamatun tekstit väännetään omaan korvasyyhyyn kieroon.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kiitos tästä kommentistasi, joka vahvistaa muutaman asian:

        1) Ylöstempaus oppia vastustaa legalistit, koska he eivät ymmärrä armoa vaan ajattelevat, että meidän "kuuluu joutua antikristuksen vihaan". Oikeasti ansaitsisimme kaikki helvetin.
        2) Uskon vanhurskaudesta oli tarkoitus tehdä opetus ja tämäkin vahvisti, että se on todella tärkeää.
        3) Nämä kiivailijat eivät koskaan oikeasti ole uskoneet, vaan yhä yrittävät. Ja on niin, että jos tämä uskon vanhurskaus oppi hylätään, silloin kaikki muutkin opit vääristyvät eittämättä, koska evankeliumi on se uskomme kärki ja ydin.

        Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu!
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4&t=1s

        Siunauksin, MM.

        >>>Siteerasit ystävä tuossa apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille - tai oikeastaan väärensit sitä - mutta tässä raamattutunnilla avaan kuinka apostoli julistaa kahdeksassa sen luvussa peräkkäin (luvuissa 3-10), että emme ole lain alla vaan armon alla. Selvemmin sitä ei voisi sanoa, että Kristus on lain loppu<<<

        UT:ssa TELOS käännetään yleensä päämääräksi. Kun otetaan huomioon asiayhteys, niin on täysin selvä asia, ettei Paavali tarkoittanut lain loppuneen vaan Kristuksen olevan lain päämärää.

        Esim. Pietari ei sanonut, että kun usko loppuu (TELOS), niin sielut pelastuvat. Pietari tarkoitti, että uskon päämäärä (TELOS) on sielujen pelastus.

        1 Piet 1:9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

        Saman mallin mukaan Kristus on lain päämäärä (TELOS). Kristus ei siis tullut lopettamaan lakia, minkä hän itsekin totesi.

        Olen ymmärtänyt, että olet niin profetioittesi pauloissa, ettet enää tajua, ettei sinulle puhu Jeesus Kristus. Sen takia sinä Mauno Mattila et tätäkään asiaa ymmärrä, koska sinä et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.


    • Anonyymi

      Kaveri vain vikoilee toisia, on aina oppositiossa. Varokaa jätkää.

      • Anonyymi

        Yleensä ratsastaa toisen huonolla maineella.pätee ja loistaa heikomman,ja sairaamman kustannuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ratsastaa toisen huonolla maineella.pätee ja loistaa heikomman,ja sairaamman kustannuksella.

        Se,,että uskoo kuin enemmistö, ei takaa oikeaa oppia.


    • Anonyymi

      Länsi on valeuutisten CNN:n eksyttämä, Suomi ei poikkea, vihervasemmisto etunenässä, ulkopoliittinen instituutti, kaikki tyynni turmeltunut.

      • Anonyymi

        Venäjä hyökkääjä nyt siellä raiskaa ja tuhoaa siviilejäkin. Venäläisiä kuolee kuin kärpäsiä. Miksi aloitti sodan.

        Venäjän talous on vain Hollannin kokoinen.


    • Anonyymi

      Minulle riittää tämä yksi elämä täällä maapallolla. En usko mihinkään ylöstempauksiin. Jeesuskaan ei niihin uskonut.

      • Anonyymi

        Minäkin olen ollut joskus pihalla kuin lumiukko.

        Jumala sua auttakoon ymmärrykseen ja uskoon Jeesukseen.

        Etsi totuutta niin löydät sen?

        Itse tein niin ja lopulta sain löytääkseni totuuden. Se yllätti positiivisesti ja suuresti.

        Jeesuksen luokse ylöstemmatut temmataan. Jeesus kertoi vertauksen ylöstempauksesta, joten kyllä Hän sen tiesi.

        Kun et tunne Jeesusta ja ajatuksiaan niin miksi haluat valehdella Jeesuksen totena pitämistä koskien ylöstempausta?

        Et ole rehellinen, puolueeton etsijäpersoona?

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Väärin.
        Jeesu opetti myös ylöstempauksesta:
        Luuk 17
        "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. Sen, joka on sinä päivänä kattotasanteella, ei pidä laskeutua hakemaan tavaroitaan. Sen, joka on pellolla, ei pidä kääntyä katsomaan taakseen. Muistakaa, miten Lootin vaimolle kävi! Se, joka yrittää turvata elämänsä, tuhoaa sen. Mutta se, joka antaa itsensä tuhoutua, pelastaa elämänsä. Minä sanon teille: Sinä yönä kaksi nukkuu samassa vuoteessa, ja toinen heistä otetaan mutta toinen jätetään. Kaksi naista on yhdessä jauhamassa, ja toinen otetaan mutta toinen jätetään. Kaksi on pellolla. Yksi otetaan ja toinen jätetään.” Oppilaat kysyivät: ”Missä, Herra?” Jeesus vastasi: ”Missä korppikotkat, siellä raato.” (Luuk. 17:26–37)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ollut joskus pihalla kuin lumiukko.

        Jumala sua auttakoon ymmärrykseen ja uskoon Jeesukseen.

        Etsi totuutta niin löydät sen?

        Itse tein niin ja lopulta sain löytääkseni totuuden. Se yllätti positiivisesti ja suuresti.

        Jeesuksen luokse ylöstemmatut temmataan. Jeesus kertoi vertauksen ylöstempauksesta, joten kyllä Hän sen tiesi.

        Kun et tunne Jeesusta ja ajatuksiaan niin miksi haluat valehdella Jeesuksen totena pitämistä koskien ylöstempausta?

        Et ole rehellinen, puolueeton etsijäpersoona?

        Selef Urge

        "Jumala sua auttakoon ymmärrykseen ja uskoon Jeesukseen."

        Eiku ihan oikeesti! Ei Jeesus puhunut ylöstempauksssta.

        Laitapa se Raamatun paikka jos pystyt. Et muuten pysty, koska sellaista ei ole olemassa. Miksi levität siis valhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.
        Jeesu opetti myös ylöstempauksesta:
        Luuk 17
        "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. Sen, joka on sinä päivänä kattotasanteella, ei pidä laskeutua hakemaan tavaroitaan. Sen, joka on pellolla, ei pidä kääntyä katsomaan taakseen. Muistakaa, miten Lootin vaimolle kävi! Se, joka yrittää turvata elämänsä, tuhoaa sen. Mutta se, joka antaa itsensä tuhoutua, pelastaa elämänsä. Minä sanon teille: Sinä yönä kaksi nukkuu samassa vuoteessa, ja toinen heistä otetaan mutta toinen jätetään. Kaksi naista on yhdessä jauhamassa, ja toinen otetaan mutta toinen jätetään. Kaksi on pellolla. Yksi otetaan ja toinen jätetään.” Oppilaat kysyivät: ”Missä, Herra?” Jeesus vastasi: ”Missä korppikotkat, siellä raato.” (Luuk. 17:26–37)

        Eikä sanaakaan mistään YLÖSTEMPAUKSESTA.Irrotit siis lauseen asiayhteydestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala sua auttakoon ymmärrykseen ja uskoon Jeesukseen."

        Eiku ihan oikeesti! Ei Jeesus puhunut ylöstempauksssta.

        Laitapa se Raamatun paikka jos pystyt. Et muuten pysty, koska sellaista ei ole olemassa. Miksi levität siis valhetta?

        En levitä valhetta vaan kerron miten asija on.Eivät apostolit itse tienneet kertoessaan ylöstempauksesta vaan saivat tiedot Jumalalta ja Jumalan valtuuttamina ovat tulevaisuuden tapahtumia avanneet.

        Jeesus kertoo apostolille.Apostoli sinulle.

        Lähde on Jumala, ei apostoli.

        Kun äitisi lähettää sulle pääsijäiskortin niin ei se kortti ole postinjakajan sinulle lähettämä. Apostoli on touhuaja ihmisen ja Jumalan välissä kuten postinjakaja on touhussa ihmiskontakteissa.

        Mistä teitä oikein sikijää?

        Huumorilla tarkoittajen tietenji,

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Kristallikirkkaan virran rantaa
      valkeat joukot riemuin käy.
      Palmuja voiton lauluin kantavat he,
      Kyyneltä yhtään siel ei näy.
      Sinne mä kaipaan luokse autuaiden
      luo Jeesuksen ja enkelten.

      Alhoissa maan nyt kuljen vielä,
      taipale jalkaa uuvuttaa.
      Kristallivirran kaukaa välkkyvän nään,
      Katseeni sinne kiiruhtaa.
      Rannalla se on ihmeiden elopuu,
      kalvosta virran heijastuu.

      Siellä saan nähdä kasvot Herran,
      kirkkaudessa loistossaan.
      Silloin en muista kyynelpolkujani,
      häntä kun yksin katson vaan.
      Oi Jeesus johda kanna vie perille,
      kristallivirran rannalle.

      Siellä mä uusin kielin kiitän,
      helkkyen siellä kannel soi.
      Kauas on jääneet päivät taisteluni,
      Herra kun kaiken uudeks loi.
      Elämän virran kirkkaan äyräillä saan
      yhtyä lauluun valtavaan

      • Rauhan tervehdys.

        Tämä on valtavan kaunis laulu, usein hautajaisissa laulettu, mutta minulle tuo taivaskaipuun ja muiston edesmenneistä rakkaista vanhemmista veljistä, joiden kanssa on ollut siunaavia hetkiä Raamatun äärellä.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Pelastus ylöstemmattunaTaivaaseen Jumalan voimassa ja voimalla ei aiheuta tuskaa, mutta kun ymmärtää olevansa osaton pelastuksesta niin siitä mieleen nouseekin että osana on Helvettiin joutuminen ja ahdistus nousee siitä tulevaisuutensa ikuisuutensa ympäristön ajatuksen tyngästä.

      Tiedän tämän kun muistan ajatukseni olleen ahdistunut ennen uskoontuloani kun ymmärrystäni vaivasi henkimaailman olemassaoloa koskevista kokemuksiani miettien: mitäs jos olenkin väärässä ja Jumala on olemassa? Miksi pahuus ei pääse yli rajojen? Koska henkimaailmaakaan en ymmärtänyt olevan niin mitä muuta en ole ymmärtänyt? Kysymyksiä oli parikymppisenä mielessä ja kokemani asiat pakottivat etsimään itse vastauksia ns. kivien alta.

      Raamatusta muistin sanat" etsivä löytää " . Jostain syystä ne sanat nousivat uudestaan mieleen. Etsin sitten milloin mistäkin totuutta. Lopulta Raamattuakin luin. Löytyi ohjeita. Rukoilin silloin tällöin jotakin. Ensimmäinen rukous toimi. Käytin Jeesuksen nimeä. Sain avun erääseen asiaan kuin sormia napsauttaen. Myöhemmin rukoilin paljon milloin mitäkin.
      Lopulta eräällä rukouksella oli elämääni ajateltuna suurin vaikutus kun täytyin Pyhällä Hengellä. Silloin en tiennyt mitä minussa tapahtuu. Meni puolisen vuotta kunnes ymmärsin tulleeni uudestisyntyneeksi. Muutostyöt huomasin lähteneen heti käyntiin minussa. Silloin en heti vielä ymmärtänyt saaneeni Pyhän Hengen savimajaani ym.Siitä alkoi Raamatun tutkimukseni uusin voimin. Epäusko meni pesuveden mukana pois. Tiedän olevani erittäin autuas kun mulla on usko Jeesukselta saatu. Enkä mä siitä luovu koskaan.Onhan se ylivoimaisestikallein aarteeni.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 cm et ole uudestisyntynyt, vaan hyvin lihallinen hellari, joka ei noudata Jumalan käskyjä. Uudestisyntyminen ei tapahdu helluntaiseurakunnassa ihmeen kokemisen kautta, vaan parannuksen teon kautta laittomuudesta. Koska sinulla ei ole parannusta laittomuudesta, niin et ole myöskään uudestisyntynyt.

        Raamattu opettaa, että Pyhä Henki saa ihmisen opiskelemaan ja noudattamaan jokaista lain käskyä. Jos joku puhuu kielillä ja profetoi, mutta hän ei halua lakia noudattaa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

        Jumalan oikeuksiin kuuluu muutkin käskyt kuin kymmenen käskyä. Joka ei lakia halua noudattaa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, eikä hän ole myöskään uudestisyntynyt kastevedestä ja Pyhästä Hengestä. Jos joku ei halua sapattia pitää, hän ei ole edes uudessa liitossa, koska sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Maailmassa on monia vääriä profeettoja, jotka luulevat kuulevansa Pyhän Hengen äänen, mutta todellisuudessa se ei ole niin. He tekevät ihmeitä, mutta ne eivät tule Pyhästä Hengestä, koska heillä ei ole sitä Pyhän Hengen hedelmää, että he noudattaisivat lakia. Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja.

        Matt 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 cm et ole uudestisyntynyt, vaan hyvin lihallinen hellari, joka ei noudata Jumalan käskyjä. Uudestisyntyminen ei tapahdu helluntaiseurakunnassa ihmeen kokemisen kautta, vaan parannuksen teon kautta laittomuudesta. Koska sinulla ei ole parannusta laittomuudesta, niin et ole myöskään uudestisyntynyt.

        Raamattu opettaa, että Pyhä Henki saa ihmisen opiskelemaan ja noudattamaan jokaista lain käskyä. Jos joku puhuu kielillä ja profetoi, mutta hän ei halua lakia noudattaa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

        Jumalan oikeuksiin kuuluu muutkin käskyt kuin kymmenen käskyä. Joka ei lakia halua noudattaa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, eikä hän ole myöskään uudestisyntynyt kastevedestä ja Pyhästä Hengestä. Jos joku ei halua sapattia pitää, hän ei ole edes uudessa liitossa, koska sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Maailmassa on monia vääriä profeettoja, jotka luulevat kuulevansa Pyhän Hengen äänen, mutta todellisuudessa se ei ole niin. He tekevät ihmeitä, mutta ne eivät tule Pyhästä Hengestä, koska heillä ei ole sitä Pyhän Hengen hedelmää, että he noudattaisivat lakia. Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja.

        Matt 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Sinä tunnut olevan yksi tuollainen väärä profeetta, joka pykii saattamaan Jeesukseen uskovat lain orjuuteen:
        "Raamattu opettaa, että Pyhä Henki saa ihmisen opiskelemaan ja noudattamaan jokaista lain käskyä."

        Lain käskyjä noudattavia Paavali kutsuu kirotuiksi:
        Gal 3
        Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Laki oli VÄLIAIKAINEN:
        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan SIIHENASTI , kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;"

        Jeesus oli tuo luvattu siemen, joten väliaikeinen laki kumoutui!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunnut olevan yksi tuollainen väärä profeetta, joka pykii saattamaan Jeesukseen uskovat lain orjuuteen:
        "Raamattu opettaa, että Pyhä Henki saa ihmisen opiskelemaan ja noudattamaan jokaista lain käskyä."

        Lain käskyjä noudattavia Paavali kutsuu kirotuiksi:
        Gal 3
        Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Laki oli VÄLIAIKAINEN:
        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan SIIHENASTI , kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;"

        Jeesus oli tuo luvattu siemen, joten väliaikeinen laki kumoutui!

        >>>>Sinä tunnut olevan yksi tuollainen väärä profeetta, joka pykii saattamaan Jeesukseen uskovat lain orjuuteen<<<<

        Sinä puhut valhetta.

        Olet eksynyt, koska et edes osaa Raamattua.

        Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa sanottaisiin lain noudattamisen johtavan orjuuteen. Sen sijaan Raamatussa sanotaan, että jos rikot lakia, joudut synnin orjaksi. Koska helluntailaiset eivät lakia noudata, he ovat kaikki synnin orjia. Kukaan laittomuutta tekekevä helluntailainen ei ole vapaa vaan nimenomaan synnin orja.

        Kristinusko ei ole sinun mielipiteesi vaan krsistinusko perustuu Raamattuun. Tässä on jakeet Uudesta testamentista, jotka osoittavat, että lain rikkominen vie synnin orjaksi ja kadotukseen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi

        Kaunis todistus sinulla Selef.
        Se osoittaa että Jumala kykenee kasvattamaan niitäkin jotka eivät oppeja ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunnut olevan yksi tuollainen väärä profeetta, joka pykii saattamaan Jeesukseen uskovat lain orjuuteen:
        "Raamattu opettaa, että Pyhä Henki saa ihmisen opiskelemaan ja noudattamaan jokaista lain käskyä."

        Lain käskyjä noudattavia Paavali kutsuu kirotuiksi:
        Gal 3
        Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Laki oli VÄLIAIKAINEN:
        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan SIIHENASTI , kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;"

        Jeesus oli tuo luvattu siemen, joten väliaikeinen laki kumoutui!

        Raamatussa ei kyllä lue, että olemaan siihen asti. Tässä vähän selvennystä sinulle:

        “16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne sisälle. 17. Mutta ennemmin katoaa taivas ja maa kuin häviää yksikään lain piirto.” (Luuk 16:16-17, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunis todistus sinulla Selef.
        Se osoittaa että Jumala kykenee kasvattamaan niitäkin jotka eivät oppeja ymmärrä.

        Kiitos.

        Olet siitä toivottavasti varoittava esimerkki?

        Jos olet tämä sappitynnyri, jolla on laki yli Jumalan armon annon, se on vanhurskaaksi julistuksen. Se, jolle synnit Jumala suo armossaan anteeksi, niin tällaista syyttömäksi julistettua koitat laintaululla huitova kohti?

        Jos et ole legalisti tmv. kieroonmenntt niin ei koske sua.

        Ihanasti,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.

        Olet siitä toivottavasti varoittava esimerkki?

        Jos olet tämä sappitynnyri, jolla on laki yli Jumalan armon annon, se on vanhurskaaksi julistuksen. Se, jolle synnit Jumala suo armossaan anteeksi, niin tällaista syyttömäksi julistettua koitat laintaululla huitova kohti?

        Jos et ole legalisti tmv. kieroonmenntt niin ei koske sua.

        Ihanasti,

        Selef Urge

        Miten törkeästi kirjoitat sapatista. Sinä luulet, että armo korvaa lain, koska et lakia halua noudattaa. Puhut laista ivallisesti legalismina, vaikka sellaista termiä ei ole Raamatussa eikä Raamattu koskaan arvostele ketään legalismista.

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 cm olet hyvin lihallinen hellari, joka on armon ulkopuolella laittomuutesi takia. Tämäkin, mitä sanoin, on tarkistettavaissa Raamatussa, mutta sinä olet hurahtanut kielillä puhumisiisi ja vääriin näkyihisi niin paljon, ettet tajua sitäkään, ettei laittomuuden tekijät saa armoa. Et ole tehnyt laittomuudesta parannusta, joten kielillä puhumisesi ei sinua pelasta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten törkeästi kirjoitat sapatista. Sinä luulet, että armo korvaa lain, koska et lakia halua noudattaa. Puhut laista ivallisesti legalismina, vaikka sellaista termiä ei ole Raamatussa eikä Raamattu koskaan arvostele ketään legalismista.

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 cm olet hyvin lihallinen hellari, joka on armon ulkopuolella laittomuutesi takia. Tämäkin, mitä sanoin, on tarkistettavaissa Raamatussa, mutta sinä olet hurahtanut kielillä puhumisiisi ja vääriin näkyihisi niin paljon, ettet tajua sitäkään, ettei laittomuuden tekijät saa armoa. Et ole tehnyt laittomuudesta parannusta, joten kielillä puhumisesi ei sinua pelasta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.Jeesus on pelastaja.

        Jeesus pelastaa minut.

        En ole lain oma vaan Jeesuksen oma.Jeesus vapautti minut lainalaisuudesta.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Saahan sitä satuja kertoa. Mutta tuollaisten esittäminen totuutena on petoksena laitonta ja valehteluna vähintäänkin rumaa.

      • Anonyymi

        Niinhän se tuntuu sellaiselta, joka ei usko Jumalan sanaa ja luota Jumalan armoon, vaan yrittää omilla teoillaan ansaita pelastuksen.
        Sellainen on kirottu, kuten Paavali sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se tuntuu sellaiselta, joka ei usko Jumalan sanaa ja luota Jumalan armoon, vaan yrittää omilla teoillaan ansaita pelastuksen.
        Sellainen on kirottu, kuten Paavali sanoo.

        Mitä ne omat teot ovat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne omat teot ovat ?

        Kaikki tekevät tekoja, sitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se tuntuu sellaiselta, joka ei usko Jumalan sanaa ja luota Jumalan armoon, vaan yrittää omilla teoillaan ansaita pelastuksen.
        Sellainen on kirottu, kuten Paavali sanoo.

        Ei terve ihminen kuvittele eikä tavoittele mitään "pelastusta".
        Sellainen on hyvin narsistinen maailmankuva.
        Kukaan ei ole ansainnut jatkoaikaa. Sori.


    • Rauhan tervehdys.

      Ylöstempaus eli seurakunnan ylösnousemus hyvin keskeinen oppi kristinuskossa, mutta tätä ei saata jumalaton uskoa, mutta silti me lausumme: "Jeesus elää!"

      Epäuskoa on aina ollut ja näin myös oli Kreikan Korintossa.

      "Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?

      Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne; ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.

      Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

      Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

      Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan." - 1. Korinttolaiskirje 15:12-23

      Sellainen liberaalikristitty, joka kieltää ylösnousemuksen, on jopa jumalatonta surkeammassa tilassa, mutta kristitty joka odottaa sydämestään Herraa, saa uutta voimaa ja vahvistuu uskossaan niinkuin Jumalan sanan lupaa. Kiitos Herralle Jeesukselle!

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Tempaus ja ylösnousemus ovat eri käsitteitä. Helluntailaiset puhuvat paljon tempaamisesta tuuliin ja pilviin takaisin palaavaa Herraa Jeesusta vastaan. Sitten on eri asia kuolleittein ylösnousemus.

        Mauno Mattila, tällä menollasi, sinua ei olla tempaamassa mihinkään. Sinä julistat väärää evankeliumia, etkä näytä muutenkaan tajuavan, mitä evankeliumi tarkoittaa. Sinun opeillasi ei voi kukaan pelastua.

        Kristuksen armo ei ole tarkoitettu laittomuudessa elämistä varten vaan parannuksen tekemistä varten. Mitä tarkoittaa laittomuus, sen sinä opetat sen täysin väärin ja puhut alituisesti lakia vastaan. Sinä et täytä näitä Jeesuksen opettajille asettamia vaatimuksia, vaan rikot Jeesuksen käskyä vastaan niin räikeästi, että sinun on mahdoton pelastua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinä olet populistinen Youtube-saarnaaja, joka julistaa harhaoppejaan yleisölle, joka ei osaa Raamattua, joten he ovat erehtyneet kuuntelemaan sinua.

        Olen myös tietoinen siitä, että olet väärä profeetta. Siitä on näyttöä. Sinulta puuttuu myös Pyhän Hengen hedelmät, mikä on vahvistus sille, että olet väärä profeetta. Sinä luulet kuulevasi Kristuksen äänen, mutta se ääni ei ole Kristus. Laitetaanko todisteet pöytää Mauno?

        Nämä jakeet kuvaavat sinua erittäin hyvin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Älä vastaa tähän kommenttiin jakeella Room 10:4. Alkutekstissä ei sanota, että Kristus olisi lain loppu vaan lain päämäärää. UT kääntää kaikissa muissa jakeissa kreikan sanan TELOS päämääräksi ja tässäkin jakeessa se on oikea käännös. Jeesus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan.

        Aapeli Saarisalon oikea käännös:
        Room 10:4 Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        Paavali viittasi tähän Messias profetiaan, jonka mukaa Kristus palauttaa lain kuuliaisuuden:
        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".


      • Anonyymi

        Miksi haikailla jonkun ylöstempauksen perään? Ei kai kukaan oikeasti halua elää ikuisesti? Kamala ajatuskin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haikailla jonkun ylöstempauksen perään? Ei kai kukaan oikeasti halua elää ikuisesti? Kamala ajatuskin!

        Mieti nyt kuinka monta kertaa on pakko syödä, juoda, käydä vessassa, kuunnella toisten jorinoita, ja katsoa sellaista jumalaa silmiin, joka on antanut miljoonien ihmisten kärsiä tuhansia vuosia mitä kamalammilla tavoilla tekemättä asialle yhtään mitään!


    • Anonyymi

      Jinsijöörille pohdittavaa.


      Jotenkin tutuu oudolta, saarnata tuskasta ylös- tai tuonpuoleisuuden suhteen.
      Aivan sama, kun aletaan ikuista piinaopetusta opettamaan, että taivaasta käydään viikottain katsomassa helvetissä kituvia ja palataan taas taivaaseen peloteltuna tukka pystyssä odottamaan seuraavan viikon ja uudenkuun peljätyskokouksia.

      Ikäänkuin Jumala ei pystyisi luomakuntaa hallitsemaan ja kidutustuska olisi ikäänkuin pelotteena mennä iankaikkisuuteen.
      Ja sitten pelotellut todistavat, kuten olemme vuosia todennut, että jos helvetti ei ole ikuinen ei taivaskaan. Tavallaan sanoja kertoo, että hän ei ole uskomassa, jos helvetti puuttuu, mutta kun se on opetettu, niin onhan -varalta- käytävä kirkossa, eli pelko tekee uskovaisuutta.

      Aivan outoa, ja tähän samaan pelkoon sitten tämä lapsikastekin yhtälöi itsensä, että pelastetaan vauva vedellä pesten perisyntisyyden tuoman helvetin tulesta.

      • Anonyymi

        Tavallaan helluntaissa ja muualla oli takavuosina okein jytinää, helvetin liekeissä ja taivaanporttidraamassa.

        ja Jesajantekstiä
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Siinäpä sitä helvettiä kerrakseen.


      • Anonyymi

        Jumala ei ole mikään sadisti, että ikuisesti tulella polttelisi pelastumattomia. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole mikään sadisti, että ikuisesti tulella polttelisi pelastumattomia. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

        1234567---

        Et siis usko Jeesuksenkaan sanoja. On se E, White saanut sinut aivopestyä.
        Luuk 16
        " "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansavasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisisormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi:
        'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun,mutta sinä saat kärsiä tuskaa. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis usko Jeesuksenkaan sanoja. On se E, White saanut sinut aivopestyä.
        Luuk 16
        " "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansavasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisisormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi:
        'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun,mutta sinä saat kärsiä tuskaa. "

        Tuossa on robleema. Raamatussa puhutaan viimeisestä tuomiosta, mutta rikkaanmiehen kohtalon aika- se ei ollut viimeisentuomion aikaa.
        Hän totesi, että pitäisi mennä puhumaan sinne suvulle, ettei sitten tuomion ajalla olisi tätä "tuskaa"....
        Tämä Abrahamihelmojen kertomus pitää katsella sillä silmällä, kelle se on kohdistettu.
        Tavallaan siinä on "herätyskokous", ei vielä tuomiota.

        Onhan tänäänkin pahaatehneellä oma helvettinsä, kuin helvetin tuli.
        Tässä oli suomalaisesn naismurhaajan haastattelu ja hän kertoi oman muistoversion, kuinka hirvittävät muistot tapetun ihmisen ja veren haju saa aikaiseksi.
        tavallaan se on todennäköisesti esikuvallinen kokemus, kuten rikkaalla miehellä.
        Teki mitä teki ja se siellä kuolemanjälkeen uskonnollisesti eläneen silmillä oli ja se toi tuskan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on robleema. Raamatussa puhutaan viimeisestä tuomiosta, mutta rikkaanmiehen kohtalon aika- se ei ollut viimeisentuomion aikaa.
        Hän totesi, että pitäisi mennä puhumaan sinne suvulle, ettei sitten tuomion ajalla olisi tätä "tuskaa"....
        Tämä Abrahamihelmojen kertomus pitää katsella sillä silmällä, kelle se on kohdistettu.
        Tavallaan siinä on "herätyskokous", ei vielä tuomiota.

        Onhan tänäänkin pahaatehneellä oma helvettinsä, kuin helvetin tuli.
        Tässä oli suomalaisesn naismurhaajan haastattelu ja hän kertoi oman muistoversion, kuinka hirvittävät muistot tapetun ihmisen ja veren haju saa aikaiseksi.
        tavallaan se on todennäköisesti esikuvallinen kokemus, kuten rikkaalla miehellä.
        Teki mitä teki ja se siellä kuolemanjälkeen uskonnollisesti eläneen silmillä oli ja se toi tuskan.

        Mutta, hieman virnistäen sanon helluntailaisten helvetistä, so. kuin sota- venäjä ja valko-venäjä. Eli adventistit ja luterilais-vauvalla kastepommittajat.
        Pommeja tulee oikealta ja vasemmalta.
        On vettä ja on sapattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, hieman virnistäen sanon helluntailaisten helvetistä, so. kuin sota- venäjä ja valko-venäjä. Eli adventistit ja luterilais-vauvalla kastepommittajat.
        Pommeja tulee oikealta ja vasemmalta.
        On vettä ja on sapattia.

        ts. aktivistit ovat hereillä ja pommeissa on sitä öljyä - ikäänkuin lampussa, että heti kun tulee jokin teksti, valo välähtää, tulee sapattipommi, tai sitten sammutetaan pesuvatisammutusjoukolla.

        Eli heidän lamppunsa on palamassa, eikä öljyä puutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, hieman virnistäen sanon helluntailaisten helvetistä, so. kuin sota- venäjä ja valko-venäjä. Eli adventistit ja luterilais-vauvalla kastepommittajat.
        Pommeja tulee oikealta ja vasemmalta.
        On vettä ja on sapattia.

        "Tuossa on robleema. Raamatussa puhutaan viimeisestä tuomiosta, mutta rikkaanmiehen kohtalon aika- se ei ollut viimeisentuomion aikaa."???

        Ei tuossa puhuta viimeisestä tuomisosta, vaan siitä välitilasta, mihin uskomaton joutuu kuollessaan.
        Tuomio tulee paljon myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis usko Jeesuksenkaan sanoja. On se E, White saanut sinut aivopestyä.
        Luuk 16
        " "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansavasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisisormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi:
        'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun,mutta sinä saat kärsiä tuskaa. "

        En usko teidän sanoja. Jumala johon Ellenikin uskoi, ei ole SADISTI. Ei todellakaan. Ilm.21. Muut joutuvat toiseen kuolemaan. Minä en ole koskaan teitä uskonut.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis usko Jeesuksenkaan sanoja. On se E, White saanut sinut aivopestyä.
        Luuk 16
        " "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansavasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisisormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi:
        'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun,mutta sinä saat kärsiä tuskaa. "

        Kaikkihan sen tietää, että Jeesus käytti tuossa kansantarua havainnollistamaan omaa pointtiaan ja se pointti ei liittynyt helvettiin millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa on robleema. Raamatussa puhutaan viimeisestä tuomiosta, mutta rikkaanmiehen kohtalon aika- se ei ollut viimeisentuomion aikaa."???

        Ei tuossa puhuta viimeisestä tuomisosta, vaan siitä välitilasta, mihin uskomaton joutuu kuollessaan.
        Tuomio tulee paljon myöhemmin.

        Raamattu ei tunne sellaista välitilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen tietää, että Jeesus käytti tuossa kansantarua havainnollistamaan omaa pointtiaan ja se pointti ei liittynyt helvettiin millään tavalla.

        Kyseinen kohta on lisätty myöhemmin Raamattuun pönkittämään valheellista opetusta helvetistä.


    • Anonyymi

      Pelkäsin aikoinaan tempausta koska seurakunnissa opetettiin "olemaan valmis".
      Ei ihminen osaa "olla valmis". Pelkää että jos hetkenkin ajattelee muuta kuin Jumalaa niin on langennut valvomattomuuteen.
      Seurakunnat opetti pelkoa koska hslusit uskollisia rahan uhraajia ja tottelevaisia alamaisia jäseniä.

      Nyt ymmärrän maailman pahuuden selkeämmin ja odotan suuresti poispääsyä.
      En enää ole "alaikäinen kaikenlaisten opintuulien vietävissä".

      Seurakunnat vähät välitti löyhistä vainotuista kärsivistä suomalaisista uskovista. Vaativat rshaa ulkomaalaisten auttamiseen mieluummin. Uhrasivat lähimmäisensä pelastaakseen terroristeja.

      Nyt maailma seuraa kyseistä oppia. On saanut vallan koska Seurakunnat ensin itse tekivät niin. Uhraacst suomalaiset kurjuuteen "pelastaakseen" muun maailman.

      Amerikan uskonto saapuu suomeenkin harhoineen ja oppeineen. Sitten on pedon armeija valmiina yhteishengellä hyökkäämään israeliin vaikka kuvittelivat löytäneensä hyvän uskon.

      • Anonyymi

        Uskovaisen on turha pelätä tempaamista, sillä UT: lupaa:
        1. Tess 4
        "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisen on turha pelätä tempaamista, sillä UT: lupaa:
        1. Tess 4
        "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

        Kyllä, kaikessa pitäisi uskoa Raamattua joka tuossakin sanoo "lohduttakaa toisianne näillä sanoilla".
        Mutta seurakunnat saarnasi ikään kuin tuossa lukisi "pelotelkaa toisianne näillä sanoilla".

        Hiuksen hieno ero on näkökulmassa.
        Aina selitetään ole sitä ole tätä, seuraa Jeesuksen esimerkkiä. Ikäänkuin Jeesus olisi vain esimerkki.
        Hän on Pelastaja, Hän on se joka tekee ja pelastaa.
        Hän elää ja on Kaikkivaltias, vain Hän kykeni suorittamaan pelastuksen.
        Mutta näin ei kerrota koska itse saarnaajat ei tunne Jeesusta, ne vaatii vain suorituksia, itse itsensä pelastajia. Joku jopa selvästi sanoo "et pelastu jos et anna kymmenyksiä".

        He eivät tarvitse Kaikkivaltiasta, he pelastavat itse itsensä, näin kuulevat.

        Nämä ovat lampaiden lyöjiä joista vt kertoo kun puhuu väärästä paimenesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kaikessa pitäisi uskoa Raamattua joka tuossakin sanoo "lohduttakaa toisianne näillä sanoilla".
        Mutta seurakunnat saarnasi ikään kuin tuossa lukisi "pelotelkaa toisianne näillä sanoilla".

        Hiuksen hieno ero on näkökulmassa.
        Aina selitetään ole sitä ole tätä, seuraa Jeesuksen esimerkkiä. Ikäänkuin Jeesus olisi vain esimerkki.
        Hän on Pelastaja, Hän on se joka tekee ja pelastaa.
        Hän elää ja on Kaikkivaltias, vain Hän kykeni suorittamaan pelastuksen.
        Mutta näin ei kerrota koska itse saarnaajat ei tunne Jeesusta, ne vaatii vain suorituksia, itse itsensä pelastajia. Joku jopa selvästi sanoo "et pelastu jos et anna kymmenyksiä".

        He eivät tarvitse Kaikkivaltiasta, he pelastavat itse itsensä, näin kuulevat.

        Nämä ovat lampaiden lyöjiä joista vt kertoo kun puhuu väärästä paimenesta.

        .... näin luulevat.


    • Anonyymi

      Sinä linssilude,Mauno ET päätä sitä kuka on jumalaton!

      • Anonyymi

        Millainen ihminen on jumalaton ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen on jumalaton ?

        Sen tunnistaa siitä haukkuuko Mauno sitä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen on jumalaton ?

        Joka ei vietä sapattia.


      • Anonyymi

        Kyllä Maunollakin on tieto miten jumalaton määritellään ja sen perusteella jokainen saa ihan itte päätellä onko vai eikö oo jumalaton.

        Jumalaton ei ole uudestisyntynyt.
        Jumalaton ei ole Jumalan syyttömäksi julistama eli vanhurskas.

        Siinä muutama paljastava lause.

        Jumalaton ei usko sydämessään Jeesukseen, mutta voi valehdella uskovansa. Silloin jumalaton tarkoittaa uskovansa valheJeesukseen , " mun jeesukseen", syntiä rakastavaan "mun jeesukseen",usein naispaimenten käyttämä termi ja heitä myötäilevien miespaimenten.Valhepaimen esiintuo valhetta opittavaksi suoraan röyhkeästi ja kieromminkin kun huomaavat kohtaavansa Raamattua ymmärtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei vietä sapattia.

        Jumalaton ei ehkä hyväksy Jumalan antamaa sapattia pyhäpäiväkseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Raamatun totuus ei miellytä kaikkia. On selvästi kerrottu evankeliumi, jota kaikki eivät halua ottaa vastaan. Uskonnollinen elämä ilman Kristusta ei vie ketään perille. Vaikka liittyisi kaikkiin ns. kristillisiin seurakuntiin.
      Kaikki ollaan samalla viivalla, ilman Jeesuksen veren puhdistusta ei ole ovi auki taivaaseen. Täytyy jättää entinen taakse. Ja olla valmiina kun Hän tulee. Raamattu puhuu paljon Hänen tulemuksestaan. Ja Jeesus itse sekä apostolit kehoittavat uskovia olemaan valmiina. Jos Raamattu ei kiinnosta vaan jonkun supervoidellun oudot näyt ja ilmestykset, niin ollaan eksyksissä. Miksi muuten Raamattu varoittaa eksytyksistä ja vääristä profeetoista? Jeesus tulee takaisin niinkuin Hän lupasi. Viisaat neitsyet ovat valmiina! Amen! Tule Herra Jeesus!

      • Anonyymi

        Helvetti ja ylöstempaus eivät ole osa evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti ja ylöstempaus eivät ole osa evankeliumia.

        Ovathan.


    • Anonyymi

      Ikuinen elämä on yliarvostettua.

    • Anonyymi

      On yks hailee kun on Jeesuksessa, se on tärkeintä.
      Tuollaisia juttuja joihin ihminen ei voi itse vaikuttaa, muuta kuin turvautua Jeesukseen. Hän on ainoa turva,
      Uskossa vanhurskas saa elää.
      Kun selkäytimessä on Jeesus niin HYVÄ ON.

      • Anonyymi

        Kristityllä on velvollisuuksiakin muita kohtaan , joten välinpitämättömyyteen asenteeseen tehtäväinantoa kohtaan ei kannata sortua.

        On evankelioitava ihmisiä loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityllä on velvollisuuksiakin muita kohtaan , joten välinpitämättömyyteen asenteeseen tehtäväinantoa kohtaan ei kannata sortua.

        On evankelioitava ihmisiä loppuun asti.

        Eikö sinunJeesuksesi sisällä kaikkea mitä maailmankaikkeuksissa on hyvää?
        Armosta olette saaneet armosta antakaa, vastikkeetta, jos olette siirtyneet taivaan valtakunnan tavoille Jeesuksessa Kristuksessa.


    • Anonyymi

      Kyllä on! Jos puhuu olemattomista asioista, joita ei Raamatustakaan löydy, niin se voi vahingoittaa mielenterveyttä.

      Yksi selvimmistä asioista, joka osoittaa ylöstempausopin vääräksi, on se, että Ilmestyskirja, joka nimen omaan kertoo lopunajan tapahtumista hyvin yksityiskohtaisesti, ei kerro sanallakaan mitään ylöstempauksesta. Jos jokin niinkin paljon esillä oleva ja yksi tärkeimmistä peruspilareista lopunajan tapahtumista olisi totta, niin tokihan siitä löytyisi selvä kuvaus Ilmestyskirjasta. Mutta ei löydy. Ei edes koko sanaa ylöstempaus löydy Ilmestyskirjasta.

      Ei voida keksiä oppia, joka ei sovi koko Raamatun kaikkiin asiaa käsitteleviin kohtiin. Opin on toimittava kaikkialla Raamatussa. Jos se ei toimi, on kyse ihmisten keksimästä omista. Ja juuri niin on ylöstempaus-opin kanssa. Sitä ei todellisuudessa löydy Raamatusta ilman, että Raamatun tekstit väännetään omaan korvasyyhyyn kieroon.

      • Rauhan tervehdys.

        Ilmestyskirjahan on hyvin selkeän kronologinen.

        * Luvut 1-3: Seurakunta maan päällä.
        * Luvut 4-5: Seurakunta taivaassa
        * Luvut 6-19: Ahdistuksen aika, joka päätyy Jeesuksen paluuseen pyhien kansa.
        * Luvut 20-22: Rauhan valtakunta 1000v, viimeinen tuomio ja uusi maailmankaikkeus.

        Ylöstempaus on tietenkin tässä kronologiassa tietenkin 4. luvun alussa, koska siinä seurakunta vaihtaa osoitetta, ja niinhän siinä kuvataankin tilanne.

        "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: 'Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva'." - Ilmestyskirja 4:1

        Huomaa mitä tässä tapahtuu:
        - ovi auki
        - pasuunan ääni
        - käskyhuuto nousta
        - tämän jälkeen tapahtuu ahdistuksen aika

        Jeesus itse tiivistää omissa sanoissaan tämän hyvin selvästi myös näin:

        "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." - Luukkaan evankeliumi 21:36

        Tässä kuvataan, että me seurakunta paetaan tätä kaikkea tulevaa eli koko ahdistuksen aikaa, josta Hän puhui luvussa 21, jolloin pakenemme Ihmisen Pojan eteen, joka istuu Isän oikealle puolella.

        Erityisen mielenkiintoinen tässä on alkutekstin sana, joka on käännetty suomeksi "paetaksenne". Se on expheugo-sana, joka merkitsee Strongin sanakirjassa seuraavia asioita:
        1) paete ulos, paeta pois
        a) etsiä turvaa lennosta
        b) paeta
        https://www.blueletterbible.org/lexicon/g1628/kjv/tr/0-1/

        Ajatus on samanlainen, kuin karkuun lentävän linnun kohdalla, jota poikanen yrittää heittää kivellä. Kirjaimellisesti sanan voisikin kääntää "ulos" (ex) "pakolento" (pheugo).

        "[Te käännyitte]... odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." - 1. Tessalonikalaiskirje 1:10

        Siunauksin, MM:


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ilmestyskirjahan on hyvin selkeän kronologinen.

        * Luvut 1-3: Seurakunta maan päällä.
        * Luvut 4-5: Seurakunta taivaassa
        * Luvut 6-19: Ahdistuksen aika, joka päätyy Jeesuksen paluuseen pyhien kansa.
        * Luvut 20-22: Rauhan valtakunta 1000v, viimeinen tuomio ja uusi maailmankaikkeus.

        Ylöstempaus on tietenkin tässä kronologiassa tietenkin 4. luvun alussa, koska siinä seurakunta vaihtaa osoitetta, ja niinhän siinä kuvataankin tilanne.

        "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: 'Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva'." - Ilmestyskirja 4:1

        Huomaa mitä tässä tapahtuu:
        - ovi auki
        - pasuunan ääni
        - käskyhuuto nousta
        - tämän jälkeen tapahtuu ahdistuksen aika

        Jeesus itse tiivistää omissa sanoissaan tämän hyvin selvästi myös näin:

        "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." - Luukkaan evankeliumi 21:36

        Tässä kuvataan, että me seurakunta paetaan tätä kaikkea tulevaa eli koko ahdistuksen aikaa, josta Hän puhui luvussa 21, jolloin pakenemme Ihmisen Pojan eteen, joka istuu Isän oikealle puolella.

        Erityisen mielenkiintoinen tässä on alkutekstin sana, joka on käännetty suomeksi "paetaksenne". Se on expheugo-sana, joka merkitsee Strongin sanakirjassa seuraavia asioita:
        1) paete ulos, paeta pois
        a) etsiä turvaa lennosta
        b) paeta
        https://www.blueletterbible.org/lexicon/g1628/kjv/tr/0-1/

        Ajatus on samanlainen, kuin karkuun lentävän linnun kohdalla, jota poikanen yrittää heittää kivellä. Kirjaimellisesti sanan voisikin kääntää "ulos" (ex) "pakolento" (pheugo).

        "[Te käännyitte]... odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." - 1. Tessalonikalaiskirje 1:10

        Siunauksin, MM:

        Tulevaa, 1. ylösnousemusta voivat aidosti Jeesuksen omat odottaa rauhallisin mielin. Miksi?

        Kuka sitten on tätä aidosti? Emme tiedä. Emme täysin tunne edes omaa itseämme. Siksipä tämä raamatunkohta on Jeesuksen omille varsin tärkeä:

        >>"Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte...
        voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on...,
        ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        Luukkaan evankeliumi 21:36<<

        - Valvominen, joka aika ja hetki. Minkä asian valvominen?
        - Rukoileminen.
        - Saada voimaa paeta. Tuota tulevaa Jumalan koston ja tuomion maanpäällistä päivää voi siis myös paeta. Minkälaista / mitä voimaa? Saada, mistä ja kuinka? Paeta, minne? Kuinka?
        - Seisoaksemme Ihmisen Pojan = Jeesuksen edessä. Milloin? Missä?

        Näin siis he, jotka pelastuvat.

        Entä he, jotka eivät tule pelastumaan?
        Mitä jäi väliin, eli olematta / tekemättä?

        Jumalan maailmassa ja sanassa jokainen sana on tärkeä.

        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

        Sanaa, pelkästään sanana on aina kahta eri lajia:
        - On Jumalasta lähtevä sanaa.

        - Sekä toisaalta myös Jumalan vastainen sana (Liha, Saatana, joko erikseen, mutta pohjimmiltaan myös: nämä kaksi yhdessä).


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ilmestyskirjahan on hyvin selkeän kronologinen.

        * Luvut 1-3: Seurakunta maan päällä.
        * Luvut 4-5: Seurakunta taivaassa
        * Luvut 6-19: Ahdistuksen aika, joka päätyy Jeesuksen paluuseen pyhien kansa.
        * Luvut 20-22: Rauhan valtakunta 1000v, viimeinen tuomio ja uusi maailmankaikkeus.

        Ylöstempaus on tietenkin tässä kronologiassa tietenkin 4. luvun alussa, koska siinä seurakunta vaihtaa osoitetta, ja niinhän siinä kuvataankin tilanne.

        "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: 'Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva'." - Ilmestyskirja 4:1

        Huomaa mitä tässä tapahtuu:
        - ovi auki
        - pasuunan ääni
        - käskyhuuto nousta
        - tämän jälkeen tapahtuu ahdistuksen aika

        Jeesus itse tiivistää omissa sanoissaan tämän hyvin selvästi myös näin:

        "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." - Luukkaan evankeliumi 21:36

        Tässä kuvataan, että me seurakunta paetaan tätä kaikkea tulevaa eli koko ahdistuksen aikaa, josta Hän puhui luvussa 21, jolloin pakenemme Ihmisen Pojan eteen, joka istuu Isän oikealle puolella.

        Erityisen mielenkiintoinen tässä on alkutekstin sana, joka on käännetty suomeksi "paetaksenne". Se on expheugo-sana, joka merkitsee Strongin sanakirjassa seuraavia asioita:
        1) paete ulos, paeta pois
        a) etsiä turvaa lennosta
        b) paeta
        https://www.blueletterbible.org/lexicon/g1628/kjv/tr/0-1/

        Ajatus on samanlainen, kuin karkuun lentävän linnun kohdalla, jota poikanen yrittää heittää kivellä. Kirjaimellisesti sanan voisikin kääntää "ulos" (ex) "pakolento" (pheugo).

        "[Te käännyitte]... odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." - 1. Tessalonikalaiskirje 1:10

        Siunauksin, MM:

        Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaa, 1. ylösnousemusta voivat aidosti Jeesuksen omat odottaa rauhallisin mielin. Miksi?

        Kuka sitten on tätä aidosti? Emme tiedä. Emme täysin tunne edes omaa itseämme. Siksipä tämä raamatunkohta on Jeesuksen omille varsin tärkeä:

        >>"Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte...
        voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on...,
        ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        Luukkaan evankeliumi 21:36<<

        - Valvominen, joka aika ja hetki. Minkä asian valvominen?
        - Rukoileminen.
        - Saada voimaa paeta. Tuota tulevaa Jumalan koston ja tuomion maanpäällistä päivää voi siis myös paeta. Minkälaista / mitä voimaa? Saada, mistä ja kuinka? Paeta, minne? Kuinka?
        - Seisoaksemme Ihmisen Pojan = Jeesuksen edessä. Milloin? Missä?

        Näin siis he, jotka pelastuvat.

        Entä he, jotka eivät tule pelastumaan?
        Mitä jäi väliin, eli olematta / tekemättä?

        Jumalan maailmassa ja sanassa jokainen sana on tärkeä.

        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

        Sanaa, pelkästään sanana on aina kahta eri lajia:
        - On Jumalasta lähtevä sanaa.

        - Sekä toisaalta myös Jumalan vastainen sana (Liha, Saatana, joko erikseen, mutta pohjimmiltaan myös: nämä kaksi yhdessä).

        >> >>"Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte...
        voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on...,
        ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        Luukkaan evankeliumi 21:36<<

        - Valvominen, joka aika ja hetki. Minkä asian valvominen?
        - Rukoileminen.
        - Saada voimaa paeta. Tuota tulevaa Jumalan koston ja tuomion maanpäällistä päivää voi siis myös paeta. Minkälaista / mitä voimaa? Saada, mistä ja kuinka? Paeta, minne? Kuinka?
        - Seisoaksemme Ihmisen Pojan = Jeesuksen edessä. Milloin? Missä?<<

        Mitä asiaa meidän tulee valvoa?

        Koska pelastuksemme on yksin Kristuksen sisäisessä olemisessa meissä sekä näin Hänen tuntemisessaan, tulee meidän siis ensisijaisesti rukoilla ja valvoa, että Jeesus Itse asuisi meissä. Tässä saakin olla tarkkana: asuuko meissä / minussa / sinussa todella Jeesus Itse henkilönä, vai vain esim. oma luulouskonnollinen mielemme.

        Tämä "Kristus meissä, kirkkauden toivo" (Kol. 1:27) ei ole vain teoriaa, vaan tosiasia, jota itse uudestisyntynyt ihminen ei voi olla tunnistamatta, niin omassa itsessään kuin toisissakin ihmisissä. Tätä meidän tulee tarkata, ei niinkään erilaisissa omien lihantekojemme yritelmissä, vaan hengessä.

        Lihamme toimittaa pelkkää syntiä, se ei voi vanhurskautua, mutta Henki tekee eläväksi, todistaa Jeesuksesta.

        Joh. 6: 63 (Jeesus sanoo:) Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

        Tätä: Jeesuksen sanoja, elävää Henkeä meissä itsessämme, meidän tulee kriittisesti tarkata.

        Entäs sitten, jos ei tällaista itsessään havaitse? Löytyy vain lihantekoja, katalaa mieltä, syntiä...?

        Kaduttaako tuollaisen itsessään havaitseminen?
        - "Höpöhöpö! Jo on pikkutarkkaa! Pelkkä ylistely riittää!"?
        - "Kaduttaa... tulee paha olo. Joudun varmaan Helvettiin..."?

        Katumus on hyvä asia, "mutta katumus ilman uskoa on epätoivoa" (kirjoitti aikoinaan muuan varsin paheksuttu pappi).

        Oikea parannus on, ei yritelmää olla jotain mitä Liha ei kertakaikkiaan voi olla. Vaan: "Oikea parannus on katumusta ja uskoa", hengessä. "Uskoa", mihin? Uskoa evankeliumin sanaan Isästä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta, Pyhästä Hengestä Pelastajanamme.

        Me emme voi pelastaa itse itseämme. Ainoa Pelastajamme on Jeesus.
        "No, miten se Jeesus sitten muka pelastaa, jos emme itse tee jotain?..."

        Tjaa-a, tässäpä pulma: uskotko edelleen vain itseesi kaikkein kyvykkäimpänä neropattina koko maailmankaikkeudessa ja suhtaudut epäuskossa Taivaasta maanpäälle lähetettyyn Jeesukseen, joka muuten (henkensä puolesta oli ja) On yksi Jumalan kolmesta persoonasta? Jeesus syntyi lihaan tänne keskellemme mahd. n. 2028 vuotta sitten, mutta oli Henkenään Jumalan yhteydessä jo ennen maailman aikoja.

        Snl. 8: 22-36
        22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

        27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

        Jeesus todellakin pelastaa. Semmoinen Henki, sisäisesti uudestisyntyneessä ihmisessä alkaa Itse toimia. Ennen kuin syntinen itse huomaakaan, tapahtuu asioita, valintoja, tekoja, jotka "aikaansai" = "aiheutti" hänessä elävä ja vaikuttava, toinen Henki:

        "Höh. Miten minä nyt noin toimin / sanoin?" En minä, etkä sinä tehnytkään sitä, vaan Jeesus meissä.

        Tämä on niinku sellainen, eräänlainen "profeetallinen" juttu.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ilmestyskirjahan on hyvin selkeän kronologinen.

        * Luvut 1-3: Seurakunta maan päällä.
        * Luvut 4-5: Seurakunta taivaassa
        * Luvut 6-19: Ahdistuksen aika, joka päätyy Jeesuksen paluuseen pyhien kansa.
        * Luvut 20-22: Rauhan valtakunta 1000v, viimeinen tuomio ja uusi maailmankaikkeus.

        Ylöstempaus on tietenkin tässä kronologiassa tietenkin 4. luvun alussa, koska siinä seurakunta vaihtaa osoitetta, ja niinhän siinä kuvataankin tilanne.

        "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: 'Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva'." - Ilmestyskirja 4:1

        Huomaa mitä tässä tapahtuu:
        - ovi auki
        - pasuunan ääni
        - käskyhuuto nousta
        - tämän jälkeen tapahtuu ahdistuksen aika

        Jeesus itse tiivistää omissa sanoissaan tämän hyvin selvästi myös näin:

        "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." - Luukkaan evankeliumi 21:36

        Tässä kuvataan, että me seurakunta paetaan tätä kaikkea tulevaa eli koko ahdistuksen aikaa, josta Hän puhui luvussa 21, jolloin pakenemme Ihmisen Pojan eteen, joka istuu Isän oikealle puolella.

        Erityisen mielenkiintoinen tässä on alkutekstin sana, joka on käännetty suomeksi "paetaksenne". Se on expheugo-sana, joka merkitsee Strongin sanakirjassa seuraavia asioita:
        1) paete ulos, paeta pois
        a) etsiä turvaa lennosta
        b) paeta
        https://www.blueletterbible.org/lexicon/g1628/kjv/tr/0-1/

        Ajatus on samanlainen, kuin karkuun lentävän linnun kohdalla, jota poikanen yrittää heittää kivellä. Kirjaimellisesti sanan voisikin kääntää "ulos" (ex) "pakolento" (pheugo).

        "[Te käännyitte]... odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." - 1. Tessalonikalaiskirje 1:10

        Siunauksin, MM:

        Kuten saimme juuri huomata, Ilmestyskirja ei tunne ylöstempaus-oppia. Hyvin kyllä yritettiin jälleen omilla selityksillä antaa lauseille merkityksiä, joita niillä ei suomen kielessä ole. Myötähäpeäni on suuri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten saimme juuri huomata, Ilmestyskirja ei tunne ylöstempaus-oppia. Hyvin kyllä yritettiin jälleen omilla selityksillä antaa lauseille merkityksiä, joita niillä ei suomen kielessä ole. Myötähäpeäni on suuri!

        >>>Ilmestyskirja ei tunne ylöstempaus-oppia.<<<

        Olet väärässä. Ilmestyskirja tuntee tempauksen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten saimme juuri huomata, Ilmestyskirja ei tunne ylöstempaus-oppia. Hyvin kyllä yritettiin jälleen omilla selityksillä antaa lauseille merkityksiä, joita niillä ei suomen kielessä ole. Myötähäpeäni on suuri!

        Kovin oli Maunon oppi väkisin väännettyä. Jos olisi jokin tempaus Jeesuksen ensimmäisen ja toisen tulemuksen välissä, olisi se kyllä selvästi Raamattuun kirjoitettu. Nyt se pitää saada sinne väkisin jollain ihme tempulla ja tulkinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ilmestyskirja ei tunne ylöstempaus-oppia.<<<

        Olet väärässä. Ilmestyskirja tuntee tempauksen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Edelleenkään ILMESTYSKIRJA i tunne ylöstempausta. Korvasyyhyilysi ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaa, 1. ylösnousemusta voivat aidosti Jeesuksen omat odottaa rauhallisin mielin. Miksi?

        Kuka sitten on tätä aidosti? Emme tiedä. Emme täysin tunne edes omaa itseämme. Siksipä tämä raamatunkohta on Jeesuksen omille varsin tärkeä:

        >>"Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte...
        voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on...,
        ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        Luukkaan evankeliumi 21:36<<

        - Valvominen, joka aika ja hetki. Minkä asian valvominen?
        - Rukoileminen.
        - Saada voimaa paeta. Tuota tulevaa Jumalan koston ja tuomion maanpäällistä päivää voi siis myös paeta. Minkälaista / mitä voimaa? Saada, mistä ja kuinka? Paeta, minne? Kuinka?
        - Seisoaksemme Ihmisen Pojan = Jeesuksen edessä. Milloin? Missä?

        Näin siis he, jotka pelastuvat.

        Entä he, jotka eivät tule pelastumaan?
        Mitä jäi väliin, eli olematta / tekemättä?

        Jumalan maailmassa ja sanassa jokainen sana on tärkeä.

        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

        Sanaa, pelkästään sanana on aina kahta eri lajia:
        - On Jumalasta lähtevä sanaa.

        - Sekä toisaalta myös Jumalan vastainen sana (Liha, Saatana, joko erikseen, mutta pohjimmiltaan myös: nämä kaksi yhdessä).

        Jumala tietää kuka on aito kristitty.Jumala tietää kenessä on Pelastukseenpääsyn Sinetti, persoona Pyhä Henki. Jumala tietää kenen nimi on Elämän, Jeesuksen Kirjassa.

        Jumala tietää.

        Tietääkö ihminen itse onko hän aito kristitty?

        Jotkut tietävät , jotkut ovat epävarmoja , jotkut tietävät väärin eivätkä olekaan kristittyjä vaan laittomuuden tekijöitä.

        Nämä ovat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Laittomuuden ihmeitä Jeesuksen nimessä.

        Itse en tiedä pelastunko. Uskon Jeesukseen. Minussa asuu Pyhä Henki. Olen uudestisyntynyt. Olen matkalla. Perillä näen missä olen.Silloin voin varmuudella todeta olenko pelastunut.

        Odotellaan niin selviää.Jumalan Sanan perusteella olen Jumalan lapsi, joka voi luopioitua. Jotkut sanoo ettei uudestisyntynyt voi luopua.Tiedän erään luopuneen.En tosin tiedä oliko koskaan uudestisynnytetty. Homoksi alkoi ja luopui Jeesuksesta.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      <<Kyllä on! Jos puhuu olemattomista asioista, joita ei Raamatustakaan löydy, niin se voi vahingoittaa mielenterveyttä.<<

      Täytyy raamattu vetää oikealle linjalle todellisuuden kanssa.
      Jumala on Absoluuttinen Rakkaus missä ei ole varjon varjoa eikä rypyn ryppyä absoluuttinen oikeudenmukaisuus ja pyyteetön armo,
      Jos ei ole linja ja synkronissa totuuden kanssa on saatana lapsi.
      Samoin kuin ihminen koostuu monesta tekijästä: Ruumis, henki mieli, osat: ohjelmat tietoiset ja automaattiset, 10. 000 ohjelmaa ja kaikki toi täydellisesti yhdessä, ja jos tulee sairauksia niin puolustusmekanismit astuu kuvaan.

      Rakkauden Hengessä tehkää samanlainen paketti, niin ette eksy harhojen vietäviksi, silloin Jeesus ohjaa elämän tiellä. Hän on tie totuus ja elämä.

      • Anonyymi

        "Jos ei ole linja ja synkronissa totuuden kanssa on saatana lapsi. "

        Mikä on millekin kirkkokunnalle se totuus.


    • Anonyymi

      Oikean hengen saa kun sitä noudattaa, se kasvaa koko ajan.
      Niin ihmeellinen on Jeesus.

    • Anonyymi

      Kovin hitaasti alaslaskiessa saattaa käet venähtää.

      • Anonyymi

        Niin, ja vielä jos ne menee oikein alas.


    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi:
      1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      Kuka pistää tämän purkkiin ja kannen kiinni. Suurempaa ei ole. Tai Raamatun väliin ja kannen kiinni.
      Eikö Jeesuksen pidä olla jokapäiväisessä elämässä ja sydämessä vaikuttamassa, joka hetki. Niin olemisessa tekemisessä ja koko olemuksessa,
      Olemuksesta vakaumuksesta lähtee teot, ja ne tehdään Jumalalle rakkaudesta, vastikkeetta, hyvä hyvyyttä, altruistisesti, sitä Jeesus edustaa.

      Maailma edusta ansioita ja suorituksia, ne omasta vanhurskaudesta joka on Jumalan edessä kuin likainen vaate. Ihminen ei ole robotti, ne suorittaa lain täydellisesti, mutta ei Herra ole niihin tyytyväinen, ne kuuluu orjaluokkaan, ei vapaaseen lammas laumaan.

      • Anonyymi

        "Kuka pistää tämän purkkiin ja kannen kiinni."

        No sinnehän se kuuluu. Eikä pitäisi IKINÄ sitä purkkia avata. Koko Johanneksen evankeliumi pitäisi poistaa Raamatusta valheellisena.

        Raamattua taas ei pitäisi sulkea. Se on tehty lukemista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka pistää tämän purkkiin ja kannen kiinni."

        No sinnehän se kuuluu. Eikä pitäisi IKINÄ sitä purkkia avata. Koko Johanneksen evankeliumi pitäisi poistaa Raamatusta valheellisena.

        Raamattua taas ei pitäisi sulkea. Se on tehty lukemista varten.

        Maailmankaikkeuden Luoja ei sinulle kelpaa, - vai että sellainen jumala olet?
        Näitähän riittää , Jeesus on yksi ja ainoa Herra, vapahtaja ja lunastaja j.n.e.
        Rakkaalla lapsella on monta nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmankaikkeuden Luoja ei sinulle kelpaa, - vai että sellainen jumala olet?
        Näitähän riittää , Jeesus on yksi ja ainoa Herra, vapahtaja ja lunastaja j.n.e.
        Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

        Jeesus kelpaa, muttei kristinuskon valheellinen kuva hänestä.


    • Anonyymi

      <<Raamattua taas ei pitäisi sulkea. Se on tehty lukemista varten.<<
      Mitä se hyödyttää kun ei ymmärrä?

      Jeesus tulee joka paikassa Raamatussa vastaan.

      Raamattu on kirja Jeesuksesta Luojasta, Jumalasta.

      • Anonyymi

        Jos et ymmärrä, kysy joltakin, joka kuvittelee ymmärtävänsä.


      • Anonyymi

        "Jeesus tulee joka paikassa Raamatussa vastaan."

        Jeesusta ei löydy Vanhasta testamentista. Vanhasta testamentista ei löydy samasta jakeessa tai edes luvusta sanoja: Jeesus, messias, luoja, ristiinnaulitsemus, ylösnousemus. Jos olisit mennyt sanomaan VT heprealaiselle, että luoja on joku muu kuin se, jonka me tunnemme Isä Jumalana, kukaan ei olisi ymmärtänyt sinua. Kukaan ei olisi uskonut sinua. Sinut olisi ajettu pois kansan keskuudesta vääräoppisena. Jos olisit mennyt puhumaan jotakin kolmiyhteisestä Jeesuksesta, sinut olisi kivitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus tulee joka paikassa Raamatussa vastaan."

        Jeesusta ei löydy Vanhasta testamentista. Vanhasta testamentista ei löydy samasta jakeessa tai edes luvusta sanoja: Jeesus, messias, luoja, ristiinnaulitsemus, ylösnousemus. Jos olisit mennyt sanomaan VT heprealaiselle, että luoja on joku muu kuin se, jonka me tunnemme Isä Jumalana, kukaan ei olisi ymmärtänyt sinua. Kukaan ei olisi uskonut sinua. Sinut olisi ajettu pois kansan keskuudesta vääräoppisena. Jos olisit mennyt puhumaan jotakin kolmiyhteisestä Jeesuksesta, sinut olisi kivitetty.

        >>>Jeesusta ei löydy Vanhasta testamentista.<<<

        Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua. Jeesus löytyy VT:stä.

        Jeesus oli Abrahamin luona syömässä ruokaa kahden miehen kanssa.

        Joh 8:58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

        Jeesus kulki kerubit ratsuinaan pilvessä johdattamassa Israelin kansaa erämaassa.

        1 Kor 10:1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

        Jeesuksen ristiinnaulitseminen on myös profetoitu VT:ssä:

        Sak 12:10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.

        Jeesuksen hebrealainen nimi Jeshua löytyy myös Sakarjan kirjasta suomeksi käännettynä Joosua / Joosia. Tämä profetia ennustaa, että Messiaan nimi on Jeshua.

        Sak 3:8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
        9 Sillä katso: kivi, jonka minä olen asettanut Joosuan eteen-siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, minä kaiverran kaiverrukset siihen, sanoo Herra Sebaot, ja otan pois tämän maan pahat teot yhtenä päivänä.
        ---
        6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jeesusta ei löydy Vanhasta testamentista.<<<

        Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua. Jeesus löytyy VT:stä.

        Jeesus oli Abrahamin luona syömässä ruokaa kahden miehen kanssa.

        Joh 8:58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

        Jeesus kulki kerubit ratsuinaan pilvessä johdattamassa Israelin kansaa erämaassa.

        1 Kor 10:1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

        Jeesuksen ristiinnaulitseminen on myös profetoitu VT:ssä:

        Sak 12:10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.

        Jeesuksen hebrealainen nimi Jeshua löytyy myös Sakarjan kirjasta suomeksi käännettynä Joosua / Joosia. Tämä profetia ennustaa, että Messiaan nimi on Jeshua.

        Sak 3:8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
        9 Sillä katso: kivi, jonka minä olen asettanut Joosuan eteen-siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, minä kaiverran kaiverrukset siihen, sanoo Herra Sebaot, ja otan pois tämän maan pahat teot yhtenä päivänä.
        ---
        6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."

        Niin tyypillistä valehtelua kristikunnassa. Todellisuudessa yksikään VT jae ei käsittele nimen omaan Jeesusta. Ei varsinkaan Sak. 12:10. Eikä edes siinä mainita samassa luvussa nimeä Jeesus, ei messiasta, ei kärsimystä, ei ristin kuolemaa eikä ylösnousemusta. Kaikkiin mainitsemiisi VT kohtiin löytyy helposti selitys kirjoitusajankohtansa aikaan tapahtuneista tapahtumista. Voit tietenkin väännellä jakeita omaan korvasyyhyysi mutta se on vain sitä kristinuskossa sallittua valehtelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tyypillistä valehtelua kristikunnassa. Todellisuudessa yksikään VT jae ei käsittele nimen omaan Jeesusta. Ei varsinkaan Sak. 12:10. Eikä edes siinä mainita samassa luvussa nimeä Jeesus, ei messiasta, ei kärsimystä, ei ristin kuolemaa eikä ylösnousemusta. Kaikkiin mainitsemiisi VT kohtiin löytyy helposti selitys kirjoitusajankohtansa aikaan tapahtuneista tapahtumista. Voit tietenkin väännellä jakeita omaan korvasyyhyysi mutta se on vain sitä kristinuskossa sallittua valehtelemista.

        Sinä et tajua asiaa, koska olet täysin paatunut, etkä edes osaa Raamattua.


    • Anonyymi

      <<Jeesusta ei löydy Vanhasta testamentista.<<<
      Suora viittaus Jeesukseen: 1.Mooseksen kirja: 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
      Jeesus on antanut koko Raamatun. Hänen Hengessään

      • Anonyymi

        Ja missähän kohtaa tuossa lukee sanat: Jeesus, messias, kärsimys, ristiinnaulittu ja ylösnousemus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missähän kohtaa tuossa lukee sanat: Jeesus, messias, kärsimys, ristiinnaulittu ja ylösnousemus?

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.


      • Rauhan tervehdys.

        Jeesus löytyy todella monta kertaa Vanhasta testamentista joka kirjasta, joka luvusta ja lopulta joka jakeesta, kun Pyhä Henki avaa Sanaa.

        Mutta aivan silmin nähtävästikin kolminaisuus sieltä löytyy, jota avaan tässä raamattutunnilla:
        https://www.youtube.com/watch?v=FsWeEkOfxgo

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jeesus löytyy todella monta kertaa Vanhasta testamentista joka kirjasta, joka luvusta ja lopulta joka jakeesta, kun Pyhä Henki avaa Sanaa.

        Mutta aivan silmin nähtävästikin kolminaisuus sieltä löytyy, jota avaan tässä raamattutunnilla:
        https://www.youtube.com/watch?v=FsWeEkOfxgo

        Siunauksin, MM.

        En suosittele katsomaan yhtään Mauno Mattilan videota. Hän ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.

        Mattila on todistetusti väärä profeetta, mistä on todisteita mm. tämän keskustelun alkupuolella ja myös muissa avauksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele katsomaan yhtään Mauno Mattilan videota. Hän ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.

        Mattila on todistetusti väärä profeetta, mistä on todisteita mm. tämän keskustelun alkupuolella ja myös muissa avauksissa.

        Rauhan tervehdys.

        Olet ystävä erehtynyt väitteessäsi, jonka teet ilman minkäänlaista perustetta.

        Se, että sen höyryä sielullisena, ei merkitse etteikö Kristuksen Henki asu minussa, vaan päinvastoin jos pitää huutaa, heilua ja takkiansa heiluttaa saadakseen aikaan reaktioita kuulijoissa, on se merkki ettei ole Jumalan voimaa.

        "Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi. Jos olenkin oppimaton puheessa, en kuitenkaan tiedossa; olemmehan tuoneet sen teille kaikin tavoin ilmi kaikissa asioissa. Vai olenko tehnyt syntiä siinä, että - alentaessani itseni, jotta te ylenisitte -- olen ilmaiseksi julistanut teille Jumalan evankeliumia?" - 2. Korinttolaiskirje 11:5-7

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Olet ystävä erehtynyt väitteessäsi, jonka teet ilman minkäänlaista perustetta.

        Se, että sen höyryä sielullisena, ei merkitse etteikö Kristuksen Henki asu minussa, vaan päinvastoin jos pitää huutaa, heilua ja takkiansa heiluttaa saadakseen aikaan reaktioita kuulijoissa, on se merkki ettei ole Jumalan voimaa.

        "Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi. Jos olenkin oppimaton puheessa, en kuitenkaan tiedossa; olemmehan tuoneet sen teille kaikin tavoin ilmi kaikissa asioissa. Vai olenko tehnyt syntiä siinä, että - alentaessani itseni, jotta te ylenisitte -- olen ilmaiseksi julistanut teille Jumalan evankeliumia?" - 2. Korinttolaiskirje 11:5-7

        Siunauksin, MM.

        >>>Olet ystävä erehtynyt väitteessäsi, jonka teet ilman minkäänlaista perustetta.<<<

        Perustelut siitä, ettei sinussa Mauno Mattila ole Pyhää Henkeä on esitetty ylempänä tässä kommentissa ao. Raamatun lainausten kera, mihin myös viittasin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17929154/onko-puhe-ylostempauksesta-vaarallista#comment-121921381

        Luuletko, että Jeesus puhuu sinulle? Ei puhu.

        Sinä et näe omaa tilaasi, koska olet paatunut monista eri syistä, joista tarvittassa voimme jatkaa keskustelua.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jeesus löytyy todella monta kertaa Vanhasta testamentista joka kirjasta, joka luvusta ja lopulta joka jakeesta, kun Pyhä Henki avaa Sanaa.

        Mutta aivan silmin nähtävästikin kolminaisuus sieltä löytyy, jota avaan tässä raamattutunnilla:
        https://www.youtube.com/watch?v=FsWeEkOfxgo

        Siunauksin, MM.

        "Jeesus löytyy todella monta kertaa Vanhasta testamentista joka kirjasta, joka luvusta ja lopulta joka jakeesta, kun Pyhä Henki avaa Sanaa. "

        Tuo kuuluu kääntää niin, että vaikkei Raamatun ajan heprealaiset nähneetkään Jeesusta Vanhassa testamentissa, niin kiitos kristinuskon, se sinne laitettiin. VT teksteille annettiin uudet omaan teologiaan sopivat selitykset ja arvot...homma toimii ilman että kenenkään tarvitsee punastua. Voidaan kollektiivisesti todeta Jeesuksen olevan Vanhassa testamentissa. Muussa kirjallisuudessa tuota kutsuttaisiin kaksinaisviestinnäksi tai ihan suoranaiseksi valehteluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Vaan eipä tuo ole Vanhan testamentin teksti.


    • Anonyymi

      Jeesus on jo tässä: 1.Mooseksen kirja: 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

      • Anonyymi

        Kas kun Jeesusta ei tuossa mainita. Raamattu kertoo kuitenkin ihan tarkkaan ketkä olivat läsnä luomisessa, eikä Jeesusta siellä mainita:

        “5. ...Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? 6. Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, 7. kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon? 8. Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, 9. kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, 10. kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet 11. ja sanoin: ’Tähän asti saat tulla mutta et pitemmälle, tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua’?” (Job 38:5-11, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun Jeesusta ei tuossa mainita. Raamattu kertoo kuitenkin ihan tarkkaan ketkä olivat läsnä luomisessa, eikä Jeesusta siellä mainita:

        “5. ...Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? 6. Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, 7. kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon? 8. Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, 9. kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, 10. kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet 11. ja sanoin: ’Tähän asti saat tulla mutta et pitemmälle, tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua’?” (Job 38:5-11, FinRK)

        Sinulla ei ole Jeesus sydämessä, ei siis sisäpuolella olemisen ymmärrystä.

        Jesaja: 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan. . (olet pistänyt paremmaksi; hullukaan ei enää riitä, sekin on jo ylitetty ja parannettu pahempaan suuntaan).

        Täytyy rukoilla sinun puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole Jeesus sydämessä, ei siis sisäpuolella olemisen ymmärrystä.

        Jesaja: 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan. . (olet pistänyt paremmaksi; hullukaan ei enää riitä, sekin on jo ylitetty ja parannettu pahempaan suuntaan).

        Täytyy rukoilla sinun puolesta.

        Uskon kyllä historialliseen Jeesukseen, en niinkään kristinuskon teologiseen versioon hänestä.

        "Täytyy rukoilla sinun puolesta."

        Älä ihmeessä rukoile. Minulla oli kova työ päästä eroon sinun Jeesus-kuvastasi.


    • Anonyymi

      Kun uskon pelko ja ahditus tulee,niin höpelötkin puhuu :)
      Kysyn sinulta,oletko kohdannut yhtään ihmeellistä taivaan asiaa tai muuta mikä voisi olla sieltä?
      Minä olen vaikka en ole enää luterilainen,enkä liity koskaan..en mihinkään roskaan.Koska taivas ei tarvitse ropojani,vain kirkot ja lahkot jotka ovat typeriä:))
      Pyysikö Kristus rahaa,että pelastuisit..ei tainut pyytää!
      Roistot saatanat kirkot ja lahkot !
      Ihmisten pelon hyvöksi käyttäjät uskossa !
      Ihminen joka uskoo ilman kirkkoja on autuaampi !

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys aloitukseen liittyen!


    • Anonyymi

      Kun tutkitaan Raamattua, Jumala on aina pelastanut omansa rangaistuksen tieltä kun on ollut aikeissa aloittaa toimenpiteitä jumalattomaa maailmaa kohtaan. Vedenpaisumus, Sodoma, Saatana vainoaa ja raastaa uskovia. Jumala ei sitä koskaan tee. Kyllä Jumala vie valvovan seurakunnan turvaan seitsemän vuoden koetusten keskeltä.

      • Anonyymi

        Lootia ei temmattu taivaaseen ja käskettiin mennä erämaahan turvaan. Nooaa ei temmattu taivaaseen vaan käsketiin rakentaa arkki.


      • Anonyymi

        "Kyllä Jumala vie valvovan seurakunnan turvaan seitsemän vuoden koetusten keskeltä."

        Niinhän ne Jotkut uskoo. Ja toiset uskoo, että tuo aika kuluu maapallolla. Molemmat opetukset voidaan yhtä uskottavasti perustella Raamatulla.


    • Anonyymi

      1970-luvulla kun olin vielä lapsi lenteli Suuriääninen naisenkeli ja julisti: Tämän vuosisadan lopun Ylöstempaus on viimeinen säännöllisesti toistuvista joka vuosisadan lopun tempauksista. Sen jälkeen ei enää ole säännöllisiä tempauksia.

      Kun sitten sain todistaa vuoden 1998 ylöstempausta ja ääni-inkarnaatio Jeesuksen ilmestyi ja sanoi seuraavia asioita mm:
      1. Koko Jumalan voima on nyt annettu saatanalle 3.5 vuodeksi hänen vietelläkseen kaikki maailman asukkaat taikuuteen.
      2. Joh. 16:25 on tänä aikana käyvä toteen. Vertauskuvat selitetään ja Jeesus kertoo avoimesti kaiken Isästä.
      3. Ilmestys 12 on nyt menossa ja demoneja syöstään valtava joukko taivaasta maan päälle.
      4. Ylöstempaukseen on vielä yksi paikka vapaana. Joku teistä voi vielä päästä seuraavaassa ylöstempauksessa ylös.

      Ja kyllä voi tuo ylöstempausajatus tuoda tuskaa kun ruumiin ja sielun kunto on niinkin kehno kuin se on. On vaikea ajatella itseään taivaaseen kun on niin heikosti elänyt elämäänsä ja kuluttanut aikansa väärin. Ei ole aarretta taivaassa......

    • Anonyymi

      Helluntailaisten kaltaiset harhaoppiset ja väärähenkiset uskonlahkot eli Antikristuksen jälkikäteen kylvämä lahkoluste temmataan pois maasta kuleksimasta.

      Oikeat Kristityt perivät maan.

      Ps. 115:16

      Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

      Sananl. 2:21

      Oikeamieliset perivät maan, rehelliset saavat asua siellä, [Matt. 5:5] 5 Autuaita kärsivälliset: he perivät maan. [Ps. 37:11]

    • Rauhan tervehdys.

      "Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa." - 2. Pietarin kirje 1:16

      Tässä puheessani käsittelen 12 syytä Raamatusta, miksi ylöstempaus on ennen ahdistusta, ennen antikristusta ja ennen vihan aikaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=UIMgeNB6anI

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Tähän näkemykseesi en yhdy ?

        1234567---


      • Anonyymi

        Voithan sinä käsitellä ja asian voi todistaa suuntaan ja toiseenkin Raamatulla ihan uskottavasti. Onneksi asiaan uskominen ei ole pelastus kysymys.


    • Anonyymi

      Lue pelastava evankeliumi 1 kor 15:1-4 ja joh 3:16.

      Kukaan ei voi omilla teoillaan itseään pelastaa. Tässä armon ajassa, ylöstempaukseen asti, se on täysin Jumalan armosta, uskon kautta Jeesukseen. Jokainen, joka uskoo Jeesuksen veren sovituksen oman syntisyytensä kohdalle, pelastuu, uudestisyntyy sillä hetkellöä. Uudestisyntymistä ei voi enää menettää. Toisin on ahdistuksern ajassa. Silloin pelastuminen ei ole hetkessä tapahtuva asia, vaan täytyy valvoa koko ajan. Uskokaa Jeesukseen nyt, niin teidän ei tarvitse jäädä hirvittävään aikaan. Merkit ovat selvääkin selvemmät, että ylöstempaus on lähellä. Iirisskannausta käyttävä universaali digiID, worldcoin, YK:n seitsenvuotinen sopimus syyskuussa, maanjäristyksiä ympäri maapalloa enemmän kuin koskaan, homottaminen, AI, ilmastovalhe ym ym. Sen, jolla on usko Jeesukseen, ei tarvitse pelätä mitään noista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe