Iloitseeko Jeesus palatessaan 22 miljoonasta Adventtikirkon lapsesta?

Anonyymi-ap

Mitä kuvittelisit hänen silloin sanovan seurakuntamorsiamelleen?

https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/seurakunta/seurakunta/
Seurakunta on Kristuksen ruumis, uskon yhteisö, jonka päänä on itse Kristus. Seurakunta on morsian, jonka puolesta Kristus kuoli voidakseen hänet pyhittää ja puhdistaa.

Matt.25
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

39

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa tekstissä puhutaan tutkivan tuomion alkamisesta. Lukisit Raamattusi tarkemmin, niin tietäisit, että Jeesuksen paluu kuvataan noista häistä palaamisena.

      • Anonyymi

        Raamattu ei tunne sanaa: tutkiva tuomio.


      • Anonyymi

        Kenen häistä Jeesus palaa?


      • Anonyymi

        Tuossahan sanotaan, että he menivät Jeesuksen kanssa häihin.

        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tunne sanaa: tutkiva tuomio.

        No entäs sitten? Se on nimi, joka kuvaa sitä prosessia, josta jokainen voi lukea Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan sanotaan, että he menivät Jeesuksen kanssa häihin.

        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

        No nii-in. Siis tutkiva tuomio. Lue Luukkaan evankeliumista, kuinka Jeesuksen seuraajat kuvataan palvelijoiksi, joiden tulee odottaa isäntäänsä HÄISTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tunne sanaa: tutkiva tuomio.

        No, mitä ne leivisköitten sanoma on? Et taida tuntea raamattuasi, tai ymmärtää sitä.
        Jo helluntaissa kuulin yli 50-vuotta sitten siitä palkasta, joka on Herran paluussa.
        Onko siten tämä tutkivat ----tuomio--- sulle käsittämätön?

        Jos joku päätös on olemassa, sen peruste on siinä, mitä me sielumme päätöksillä olemme tehneet, kun ensin olemme ruokkineet ja opettaneet sille tietä ja tiellä mielemme on ohjannut, silmä katsellut, käsin tehty ja jaloin kuljettu... Siitähän se mitta mitataan.

        Taidat olla vain puusilmäinen puhuja, jonka tarkoitus on vain manata, manaamisiasi,

        Eiiiiiii ooooooooooo tutkivaaaaaaa tuomiota.

        Otahan lusikka uudestaan käteesi. Savolaiseksi, sinun juttusi ei ole kirjoituksia, vaan kuulija vastuullaan heittää väiteilmaisusi rutistetussa paperissa roskiin.

        Mietihän Faraota. Aikansa mellasti, ja Jumala pisti pisteen mellastamiselle, eli hänen sielulleen ei ollut enää armonaikaa, vaan hän paatui.
        Asia löytyy näköalaltaan myös juutalaisesta rabbiinisesta katsannosta. Suomeksi se tutkiva tuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs sitten? Se on nimi, joka kuvaa sitä prosessia, josta jokainen voi lukea Raamatusta.

        Ei löydy tutkitaan tuomiota minun Raamatustani. Onneksi sellaiseen uskominen ei ole pelastuskysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä ne leivisköitten sanoma on? Et taida tuntea raamattuasi, tai ymmärtää sitä.
        Jo helluntaissa kuulin yli 50-vuotta sitten siitä palkasta, joka on Herran paluussa.
        Onko siten tämä tutkivat ----tuomio--- sulle käsittämätön?

        Jos joku päätös on olemassa, sen peruste on siinä, mitä me sielumme päätöksillä olemme tehneet, kun ensin olemme ruokkineet ja opettaneet sille tietä ja tiellä mielemme on ohjannut, silmä katsellut, käsin tehty ja jaloin kuljettu... Siitähän se mitta mitataan.

        Taidat olla vain puusilmäinen puhuja, jonka tarkoitus on vain manata, manaamisiasi,

        Eiiiiiii ooooooooooo tutkivaaaaaaa tuomiota.

        Otahan lusikka uudestaan käteesi. Savolaiseksi, sinun juttusi ei ole kirjoituksia, vaan kuulija vastuullaan heittää väiteilmaisusi rutistetussa paperissa roskiin.

        Mietihän Faraota. Aikansa mellasti, ja Jumala pisti pisteen mellastamiselle, eli hänen sielulleen ei ollut enää armonaikaa, vaan hän paatui.
        Asia löytyy näköalaltaan myös juutalaisesta rabbiinisesta katsannosta. Suomeksi se tutkiva tuomio.

        Et näköjään tunne adventistien tutkivaa tuomiota. Siinä ihmisten synnit on viety taivaassa olevaan pyhäkköön. Kirkon profeetta Ellen Whiten mukaan sovitus ei ollut lopullinen ristillä vaan sovitus on lopullinen vasta kun Jeesus on siivonnut synnit pyhäköstä ja laittanut ne Saatanan päälle.

        Miltä kuulostaa sinun korviisi?

        Tämä valheoppi kumottiin 1980-luvulla Adventtikirkon asettaman toimikunnan, kirkon parhaiden teologien, toimesta mutta kirkko päätyi pitämään tuon maallikoiden keksimän opin opinkohdissaan ja lakaisi koko jutun kaikessa hiljaisuudessa maton alle. Kuitenkin, kun asia tuli melko pian julkisuuteen, sadat pastorit ja tuhannet jäsenet erosivat kirkosta. Asiaa ei koskaan käyty virallisesti läpi seurakuntien jäsenten kanssa vaan se pimitettiin. Kirkon seuraavaksi parhaat teologit keksivät vastaväitteitä maallikko-opille mutta ne eivät kestä päivänvaloa. Sen todista jo se, ettei mistään muusta kristitystä kirkkokunnasta löydy moista valheoppia.

        Kirkko pitää opinkohdissaan tutkivan tuomion oppia ja samalla pitää Whiteä profeettana, jolla on Raamatussa mainittu Profetian henki. kirkko opettaa nykyään, että pelastus oli lopullinen ristillä mutta muutoin oppi on sama. Koskaan kirkko ei ole voinut sanoa, että White oli väärässä, sillä kirkon raamatuntulkinnat pohjautuvat Whiten teksteihin. Kirkon kaksinaisviestintä ei herätä luottamusta niissä jäsenissä, jotka tietävät Kirkon todellisen tilan.

        Vieläkö halvenna kommentoijaa, joka sanoo, ettei Raamattu tunne sanaa tutkiva tuomio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä ne leivisköitten sanoma on? Et taida tuntea raamattuasi, tai ymmärtää sitä.
        Jo helluntaissa kuulin yli 50-vuotta sitten siitä palkasta, joka on Herran paluussa.
        Onko siten tämä tutkivat ----tuomio--- sulle käsittämätön?

        Jos joku päätös on olemassa, sen peruste on siinä, mitä me sielumme päätöksillä olemme tehneet, kun ensin olemme ruokkineet ja opettaneet sille tietä ja tiellä mielemme on ohjannut, silmä katsellut, käsin tehty ja jaloin kuljettu... Siitähän se mitta mitataan.

        Taidat olla vain puusilmäinen puhuja, jonka tarkoitus on vain manata, manaamisiasi,

        Eiiiiiii ooooooooooo tutkivaaaaaaa tuomiota.

        Otahan lusikka uudestaan käteesi. Savolaiseksi, sinun juttusi ei ole kirjoituksia, vaan kuulija vastuullaan heittää väiteilmaisusi rutistetussa paperissa roskiin.

        Mietihän Faraota. Aikansa mellasti, ja Jumala pisti pisteen mellastamiselle, eli hänen sielulleen ei ollut enää armonaikaa, vaan hän paatui.
        Asia löytyy näköalaltaan myös juutalaisesta rabbiinisesta katsannosta. Suomeksi se tutkiva tuomio.

        Ainavälillä teitä suunsoittajia ilmestyy adventismipalstalle kommentoimaan kirkon opinkohtaa tutkivasta tuomiosta, vaikkette te tiedä koko opinkohdasta ja sen taustoista yhtään mitään. Olisiko parempi ensin tutkia ja vasta sitten hutkia?


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­f­­o­­m­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17930408a

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      No miksi ei iloitsisi?

      • Anonyymi

        Vastaus löytyy tuosta.

        2. Kor 11:2
        2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        Mitäpä luulet Jeesuksen tuumaavan, kun hän palaa noutamaan kihlattuaan, Adventtikirkkomorsiantaan ja toteaa, että sillä on 22 miljoonaa lasta?

        Ehkä hän voisi sanoa: rakas, kenen lapsia nämä kaikki oikein ovat?

        Hetken vain olin poissa valmistamassa meille sijaa ja kun tulen noutamaan sinua, niin sinulla on 22 miljoonaa lasta!! Kenen kanssa oikein olet huseerannut? Vastustajani Antikristus paaviko on tämän kaiken takana...? Ja olet tainnut pitää teerenpeliäsi myös maan kuninkaiden kanssa, niin ettei näistä enää tiedä, kuka on kenenkin isä!

        Häämme on peruttu.

        Hyvästi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus löytyy tuosta.

        2. Kor 11:2
        2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        Mitäpä luulet Jeesuksen tuumaavan, kun hän palaa noutamaan kihlattuaan, Adventtikirkkomorsiantaan ja toteaa, että sillä on 22 miljoonaa lasta?

        Ehkä hän voisi sanoa: rakas, kenen lapsia nämä kaikki oikein ovat?

        Hetken vain olin poissa valmistamassa meille sijaa ja kun tulen noutamaan sinua, niin sinulla on 22 miljoonaa lasta!! Kenen kanssa oikein olet huseerannut? Vastustajani Antikristus paaviko on tämän kaiken takana...? Ja olet tainnut pitää teerenpeliäsi myös maan kuninkaiden kanssa, niin ettei näistä enää tiedä, kuka on kenenkin isä!

        Häämme on peruttu.

        Hyvästi!

        No höpöhöpö. Adventtikirkon jäsen ei ole mikään adventtikirkon lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus löytyy tuosta.

        2. Kor 11:2
        2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        Mitäpä luulet Jeesuksen tuumaavan, kun hän palaa noutamaan kihlattuaan, Adventtikirkkomorsiantaan ja toteaa, että sillä on 22 miljoonaa lasta?

        Ehkä hän voisi sanoa: rakas, kenen lapsia nämä kaikki oikein ovat?

        Hetken vain olin poissa valmistamassa meille sijaa ja kun tulen noutamaan sinua, niin sinulla on 22 miljoonaa lasta!! Kenen kanssa oikein olet huseerannut? Vastustajani Antikristus paaviko on tämän kaiken takana...? Ja olet tainnut pitää teerenpeliäsi myös maan kuninkaiden kanssa, niin ettei näistä enää tiedä, kuka on kenenkin isä!

        Häämme on peruttu.

        Hyvästi!

        Ovatko he opetuslapsia, vaan vauvaksteen lapsia. Siellähän lapsista puhutaan?

        Ja onko Elämänkirjaan laitettu vain määrätty sivumäärä, johon kirjoitetaan.
        Eiköhän anneta Jumalan tuntea omansa, jossa menevät Herransa iloon.

        Pidetään vain siitä huoli, että ei itse ole Jumalalle tuntematon, mutta vaikka kansankirkon nimenhuutajat miellään väittävät, että ilman vauvakastetta , jumalansa ei tunne heitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpöhöpö. Adventtikirkon jäsen ei ole mikään adventtikirkon lapsi.

        Tottakai on. Kirkkohan on nimennyt hänet itsensä mukaan.

        Adventtikirkko ==> adventisti.

        Ei Raamatussa Jumalan lapsia ole nimetty minkään lahkon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on. Kirkkohan on nimennyt hänet itsensä mukaan.

        Adventtikirkko ==> adventisti.

        Ei Raamatussa Jumalan lapsia ole nimetty minkään lahkon mukaan.

        Pitäisikö nimi olla Jumalankansaa? No, miten muut itsenä nimittävät? Tulevatko he samaan kelkkaan? Vai onko parempi ilmaisu - Adventti - odottajat, adventisti Herraa odottavat, Sapatin Herran puoleen kääntyneet?

        Nythän helluntalaisuus tietää, että adventisti - hänen näkemyksensä raamatusta.

        Ei siinä kukaan odota, että ko. adventistilla on "kaikki tieto" - sillä tietomme on vajavaista kirjoitusten mukaan, mutta se kertoo ojentautumista Sanan puoleen.

        <opetuslapseus on Jeesuksen- Sapatin Herran seuraamista, armoistuimelta käsin.
        Anteeksiantaja on Jeesus, ja sanat, -"tule- ja seuraa --Minua"-

        siinähän sitä haastetta on seurata - sijaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpöhöpö. Adventtikirkon jäsen ei ole mikään adventtikirkon lapsi.

        Vanhemmat antavat kastamisen yhteydessä lapselleen nimen.

        Samoin Adventtikirkko on antanut kastamisen yhteydessä lapsilleen oman nimensä, joten kyllä he ovat Adventtikirkon lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat antavat kastamisen yhteydessä lapselleen nimen.

        Samoin Adventtikirkko on antanut kastamisen yhteydessä lapsilleen oman nimensä, joten kyllä he ovat Adventtikirkon lapsia.

        Ja höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat antavat kastamisen yhteydessä lapselleen nimen.

        Samoin Adventtikirkko on antanut kastamisen yhteydessä lapsilleen oman nimensä, joten kyllä he ovat Adventtikirkon lapsia.

        Adventtikirkko ei kastaa lapsia, siunaa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö nimi olla Jumalankansaa? No, miten muut itsenä nimittävät? Tulevatko he samaan kelkkaan? Vai onko parempi ilmaisu - Adventti - odottajat, adventisti Herraa odottavat, Sapatin Herran puoleen kääntyneet?

        Nythän helluntalaisuus tietää, että adventisti - hänen näkemyksensä raamatusta.

        Ei siinä kukaan odota, että ko. adventistilla on "kaikki tieto" - sillä tietomme on vajavaista kirjoitusten mukaan, mutta se kertoo ojentautumista Sanan puoleen.

        <opetuslapseus on Jeesuksen- Sapatin Herran seuraamista, armoistuimelta käsin.
        Anteeksiantaja on Jeesus, ja sanat, -"tule- ja seuraa --Minua"-

        siinähän sitä haastetta on seurata - sijaistaan.

        "Nythän helluntalaisuus tietää, että adventisti - hänen näkemyksensä raamatusta."

        Sinä oletat hyvin paljon muiden puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko ei kastaa lapsia, siunaa kyllä.

        Adventtikirkko kastaa aikuisia, joille antaa kastamisen yhteydessä nimensä, joten kyllä he silloin ovat Adventtikirkon lapsia, jotka kirkko on synnyttänyt oman oppinsa kautta.

        Samoin on myös muiden kirkkojen/lahkojen kohdalla

        Jos he ovat Jumalan lapsia, jotka Jumala on synnyttänyt Henkensä kautta, niin miksi he silloin tunnustavat jonkin kirkkokunnan tai lahkon nimeä ja riitelevät keskenään siitä, kenen eriseura on oikeaoppisin?

        Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko kastaa aikuisia, joille antaa kastamisen yhteydessä nimensä, joten kyllä he silloin ovat Adventtikirkon lapsia, jotka kirkko on synnyttänyt oman oppinsa kautta.

        Samoin on myös muiden kirkkojen/lahkojen kohdalla

        Jos he ovat Jumalan lapsia, jotka Jumala on synnyttänyt Henkensä kautta, niin miksi he silloin tunnustavat jonkin kirkkokunnan tai lahkon nimeä ja riitelevät keskenään siitä, kenen eriseura on oikeaoppisin?

        Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä!

        Hauskasti keksitty 🤣


    • Anonyymi

      Adventisteilta on öljy ollut aina lopussa.
      Ei ole lampuissa, eikä astioissa sitä öljyä koskaan heillä ollutkaan.
      Sen voi itse käydä todentamassa vaikka adventtikirkon lauantain menoissa, jota he irvokkaasti kutsuvat jumalan palvelukseksikin.

      • Anonyymi

        Tuo on vain sinun valheesi.


      • Anonyymi

        No sama koskee omaakin öljytöntä kirkkoasi/lahkoasi.


    • Anonyymi

      Hän sanoo: Jumalan valtakuntaan mennään monen ahdingon kautta. Varokaa kavaltajia ystävienne joukossa. Vanhemmat antavat lapsensa kuolemaan. .... Kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.....

      Joka vahvana pysyy loppuun asti pelastuu....

      Jne.

      • Anonyymi

        Miten tuo liittyi aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyi aloitukseen?

        Hyvin, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin, kiitos.

        Tuo ei ollut vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ollut vastaus.

        Tämän palstan penseiltä adventisteilta on turha odottaa vastauksia, vaikka heille on uskottu muiden laodikealaisten opettaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän palstan penseiltä adventisteilta on turha odottaa vastauksia, vaikka heille on uskottu muiden laodikealaisten opettaminen.

        Aloittaja ei ole adventisti.


    • Anonyymi

      Jeesus itse sanoi, että löytäneekö hän palatessaan uskoa maanpäältä. En ihmettele hänen lausumaansa lainkaan. Kirkkokunnat ovat vääristäneet Jeesuksen uskon tunnistamattomaksi. Ilmestyskirjan mukaan lopun ajan uskovat tunnistaa siitä, että heillä on Jeeesuksen usko. Mihin Jeesus sitten uskoi?

      Hän ei uskonut päättymättömän ajan kestävään piinahelvettiin. Hän ei uskonut olevansa neitseestä syntynyt, eikä Jumala. Hän ei edes tiennyt mikä kolmyhteisyys on. Hän ei koskaan saarnannut, että Jumalan valtakunta olisi taivaassa. Hän piti itsestään selvänä, että se on maanpäällä. Hän ei vaatinut pelastuksen eteen uskoa omaan kuolemaansa eikä ylösnousemukseensa, Paavali sen sijaan vaati. Jeesus vaati Jumalalle uskollisuutta ja hyviä tekoja pelastuksen eteen, sekä sitä, että ihmiset eläisivät hänen käskyjensä mukaan.

      Onko sinulla Jeesuksen usko?

      • Anonyymi

        Yritän kovin löytää sen. Kirkkojen opetukset haittaavat etsintöjäni pahasti.


      • Anonyymi

        Sinä valehtelet Jeesuksen uskosta.


      • Anonyymi

        Taitaapi olla, että olet vahdannut sunnuntain aurinkoa ja kääntänyt sille seljän.
        Senjälkeen silmäsi jäi pimeänpuolelle, aikasi pysähtyi sekä lukuhetki raamatustas syrjään.
        Olet sitten rakastanut jahvettilaisuuden varjoon ja sitä kylväskelet tuolla helluntainpuolella.
        Suttupaperiksi meni kirjoituksesti, sekä - roskiin-.

        Käy vaikka rabbinisesta puolelta katsomassa, ehkä Jeesuksen Jumaluus astuu esiin.
        Kun Hänen toimenkuvansa - Ylipappina muuttuu Kuninkuuteen, Jumalan valtasituin, sekä Jeesuksen valtaistuin Jumalan oikealla puolen - liudentuu- yhdeksi..

        Et sinä olisi kykeneväinen NYT näkemään Jumalaa - Hänen kirkkaudessaan. Se olisi sula mahdottomuus.
        Kun Hän kumartui tänne ihmisen puolelle, se on sanoitettu jo Kirjoituksissa Sanaksi.
        Niin tämä Sana tuli meidän kaltaiseksemme - että Häntä katsellen näkisimme Isän ja Hän on sama - Eli Isä ja Poika - siitä ponnistaa niin suuri valkeus, ettei sitä sinun suttupaperiisi ymmärrykselläsi, mitä sieluasi olet opettanut, voi käsittää.

        Loput raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapi olla, että olet vahdannut sunnuntain aurinkoa ja kääntänyt sille seljän.
        Senjälkeen silmäsi jäi pimeänpuolelle, aikasi pysähtyi sekä lukuhetki raamatustas syrjään.
        Olet sitten rakastanut jahvettilaisuuden varjoon ja sitä kylväskelet tuolla helluntainpuolella.
        Suttupaperiksi meni kirjoituksesti, sekä - roskiin-.

        Käy vaikka rabbinisesta puolelta katsomassa, ehkä Jeesuksen Jumaluus astuu esiin.
        Kun Hänen toimenkuvansa - Ylipappina muuttuu Kuninkuuteen, Jumalan valtasituin, sekä Jeesuksen valtaistuin Jumalan oikealla puolen - liudentuu- yhdeksi..

        Et sinä olisi kykeneväinen NYT näkemään Jumalaa - Hänen kirkkaudessaan. Se olisi sula mahdottomuus.
        Kun Hän kumartui tänne ihmisen puolelle, se on sanoitettu jo Kirjoituksissa Sanaksi.
        Niin tämä Sana tuli meidän kaltaiseksemme - että Häntä katsellen näkisimme Isän ja Hän on sama - Eli Isä ja Poika - siitä ponnistaa niin suuri valkeus, ettei sitä sinun suttupaperiisi ymmärrykselläsi, mitä sieluasi olet opettanut, voi käsittää.

        Loput raamatusta.

        On se niin ihmis- tomulle mahtavaa, tähän aadamiuteen, jolle niin opetetaan perisyntiä, että Jumala kumartui tänne alas. Maan alimpiin asti. Uusi Adam.
        Kun Pyhä Henki varjosi Marian, hänen "immenkalvonsa" oli koskematon, siihen ei vanhaa - Aadamia tarvittu. Hän tuli raskaaksi, eli se mikä Hänessä siintyi, oli Jumala. Henkensä kautta, Luoja, ja Marian "immenkalvon" puhkaisi mies - kun hän syntyi - sisältä ulos.
        Perisyntiopin opettajat saavat kiinni synnittömästä ihmisestä, jolla on Valta, valta opettaa nöyryys, opettaa meitä katsomaan tuonpuoleisuuteen, esiripun taakse.
        Hän täytti Jumalan tahdon, eli se kirkkaus, mikä hänellä oli Isältä.
        Hän ei ollut vanhaa- viiniä, vaan puhdas, happamaton, synnitön, ja siksi hän on Elämänleipä, joka saa syödä uskossa Herran pöydän Elämänleivän murrettuna, jokaiselle omanäköinen pala, kertoen, että tämä murrettu ruumis täyttää - vaikka kohdaltani minun tarpeeni.
        Naapurilla on omannäköinen murrettu leipä - hänen tarpeeseen jne. jne.
        Ja Jeesuksen sovintoveri, puhdas, happamaton, tahraton, on anteeksiannon sovitus.
        Ilman verta - ei ole sovitusta.
        Vanhat - Aadamit, tänäänkin Jumalan luomassa maailmassa rakentavat ristit lähimmäisille ja saavat pahennuksen ajassa aikaan, Jeesus loi maailman ja katsoi, se oli sangen hyvä.
        Se olisi edelleen Edeni- jos tekisimme Jumalan tahdon, siksi Uusi Adam, hän edustaa tätä Uutta, joka tulee lopulliseksi Sapatiksi, Elämänpuulla. Uusi taivas ja maa, sekä iankaikkisen elämän armolahja.

        Mutta ihmiset ristiinnaulitsevat Jeesusta - lyövät häntä ristille, kannettavaksi maailman synnit - pilkataan, syljetään jne. jne. kun teemme sitä yhdelle vähimmistä.

        Sitä Pyhä Henki haluaa tuoda esiin, kun vie meitä Golgatalle katsomaan sijaistamme ja ristiämme, mitä rekennamme. Ristiltä kuuluu sanan, "Anna heille anteeksi, he eivät tiedä, mitä he tekevät.!"" Siksi Jumala tuli tänne, että oppisimme sen, miten kohtelemme luomakuntaa- Jumalan luomaa. Siksi tarvitsemme sijaisen, Uuden Adamin, muutoin kuolisimme synteihimme. Meille tarjotaan mahdollisuus seurata Jumalan Uhrikaritsaa Jeesusta. Näin tarvitsemme - Lihaan tulleen Jumalan - Poikana, joka saaden Kuninkuuden istuu Valtaistuimella - eli siinä nämä valtaistuimet ovat "liudentuneet” - yhteen.

        Kansa on Yhtä, sijaisopin saarnaajia ei enää tarvita, on iankaikkisen elämän armolahja ja kadotetun maailman olkiukot, heidän sielunsa on Jumala tappanut, eli taivas on puhdas.
        Olkiukot ovat helvetin tulen jälkeen tomuna - iankaikkisesti jalkojen alla.

        Siksi vanhaa ei tarvitse muistella, eikä se enää nouse mieliin. Kaikki ovat Jumalan rakkaudesta yhtämielisiä, ja näin Valtaistuinta ei kyseenalaisteta Luciferin tavoin.
        Meidän kruunumme on Valtaistuimen istujan juurella, emmekä yleisuskonnon tavoin etsitä, että pitäisi ihmistä -kumartaa. Vaan ainoastaan Jumala, joka on lunastanut ja saattanut valtakuntansa sopusointuun.
        Hän on ylistyksen ja Kunnioituksen kohde. Me tiedämme silloin, mitä rakkaus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet Jeesuksen uskosta.

        Esitäpä Raamatusta yksikin kohta, jossa Jeesus kertoo päättymättömän ajan kestävästä piinahelvetistä.

        Hän ei uskonut olevansa neitseestä syntynyt, eikä Jumala mutta historia osoittaa, että lähes kaikki sen ajan merkittävimmät henkilöt olivat neitseestä syntyneitä, ja ihmiset tekivät heistä jumalia. Jeesus ei eronnut tässä heistä mitenkään. Se oli tuon ajan tapa. Jeesus ei missään kohtaa Raamatussa sano olevansa Jumala eikä Isä Jumalakaan sano Jeesusta Jumalaksi. Kun uskonto muuttui 90-luvulle jKr. päästäessä, Johannes kirjoittaa Platonin tekstien vaikuttamana väitteitään siitä, että Jeesus olisi sana. Jeesus ei kuitenkaan tiennyt näistä muutoksista yhtään mitään elinaikanaan.

        Luukkaan ja Matteuksen evankeliumien kirjoittajat (ketä lie olivatkaan) toistavat noin 80 vuotta Jeesuksen syntymän jälkeen Septuagintan Jes.7:14 käännösvirhettä, joka muka ennustaa Jeesuksen syntyvän neitsyestä. Adventtikirkko kumoaa tuon käännösvirheen raamatuntutkisteluissaan. Sen nuorta naisia tarkoittava vahingossa neitsyeksi käännetty sanan merkitys tiedetään nyt paremmin. Lisäksi kielioppi on aikoinaan ymmärretty väärin, eikä jae puhu tulevaisuudesta vaan naisesta, joka on tekstin kirjoittamishetkellä viimeisillään raskaana.

        Paavali, joka kirjoitti vain noin parikymmentä vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen sanoo Jeesuksen syntyneen naisesta, ei neitsyestä. Jos tämä kristinuskon peruspilari, neitseellinen synnytys olisi totta, ei kai Paavali jättäisi niin tärkeää asiaa mainitsematta? Hän sai evankeliuminsa suoraan Jeesukselta ilman välikäsiä tai kuulopuheita. Eikä edes sen jälkeen kun hän oli keskustellut siitä opetuslasten kanssa, ja sanonut saarnaavansa samaa evankeliumia kuin he, tiennyt mitään Marian muka neitseellisestä synnyttämisestä. Tai Markuksen evankeliumin kirjoittaja, joka jo 30 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen asioista kirjoitti? Historia osoittaa, että neitseestä syntyminen kehittyi osaksi kristinuskon kun uskonto kehittyi ajan saatossa.

        Esitäpä Raamatusta yksikin kohta, jossa Jeesus opettaa kolminaisuusopin teologisia perusteita. Kirkkohistorian mukaan kolminaisuusoppi keksittiin 200-400-luvuilla jKr. Jeesus ei tiennyt mikä kolmyhteisyys on.

        Jeesus ei koskaan saarnannut, että Jumalan valtakunta olisi taivaassa. Hän piti itsestään selvänä, että se on maanpäällä. Kaikki hänen vertauksessa taivasten valtakunnasta kertovat maanpäällä tapahtuvista asioista. Esitäpä yksikin raamatunpaikka, jonka mukaan taivasten valtakunta olisi JEESUKSEN mukaan taivaassa.

        Jeesus ei vaatinut pelastuksen eteen uskoa omaan kuolemaansa eikä ylösnousemukseensa. Esitäpä yksikin raamatunkohta, jossa JEESUS vaatii pelastuksen eteen uskoa hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Et pysty. Jeesus vaati Jumalalle uskollisuutta ja hyviä tekoja pelastuksen eteen, sekä sitä, että ihmiset eläisivät hänen käskyjensä mukaan.

        Oletko koskaan itse tutkinut mitä Raamatussa oikeasti lukee, sen sijaan, että menisit jonkun toisen väitteiden perässä?


    • Anonyymi

      "Kaikenlaisia kaheleita se Maa on päällään kantaa"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe