Vihreä vety tulee mullistamaan myös liikkumisen.
https://www.vattenfall.fi/fokuksessa/fossiilivapaa/fossiilivapaa-vety/
Näin vetytalous muuttaa maailmaa
50
701
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se asia tosiaan on.
- Anonyymi
Sota tulee muuttamaan maailmaa.
- AnonyymiUUSI
Sukupuutto uhkaa meitä. -2060
- Anonyymi
Tosi upeasti mullistaa
- Anonyymi
Aivan huikean upeasti!
- AnonyymiUUSI
Tai sitten pyllistää.
- Anonyymi
Tämä on totta!
- Anonyymi
Kylläpä mullistuu.
- Anonyymi
Vetyliikennettä ei muuta kuin laivojen ja raskaskaluston osalta.... ehkä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17743607/vetytekniikka-ei-kiinnosta-juuri-ketaan- - Anonyymi
Mainiota!
- Anonyymi
Huikeaa!!
- Anonyymi
Mahtavaa jälleen.
- Anonyymi
Hyvin se muuttaa.
- Anonyymi
Niin se muuttaa.
- Anonyymi
Millä sähköllä vihreä vety tehdään ? Tänä vuonna ei ole myönnetty yhtään uutta tuulivoimalan rakennuslupaa . Kun ei ole yhtään lupaa haettu .
- Anonyymi
Tulin vain vilkaisemaan mitä vetyhörhölle kuuluu. Sitä samaa suoltaa näköjään vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Vetypommi on maailman tuhovoimaisin joukkotuhoase. Vetyauto on vähän kuin vetypommi pienoiskoossa.
- Anonyymi
Muuttaahan se ä.
- Anonyymi
Hyvin se muuttaa.
- Anonyymi
Niin se muuttaa.
- Anonyymi
Hienosti muuttaa kolmen tonnin pommit vetypommiksi😂
- Anonyymi
Se tosiaan tulee mullistamaan liikkumisen.
- Anonyymi
Hyvältä vaikuttaa.
- Anonyymi
Näinhän se tosiaan tekee.
- Anonyymi
Upea mullistus.
- Anonyymi
Mullistus on hyvä asia.
- Anonyymi
Mullistaa vain vetyhönön päässä..
- Anonyymi
fossiiliksi jää tesla ja ID...
- Anonyymi
Väärin, sähköautoilu kasvaa kokoajan hurjaa tahtia.
Vedyn tuottaminen on niin pirun kallista ettei se tule koskaan kilpailemaan kustannustehokkaasti henkilöautoissa.
- Anonyymi
KYLLÄ, JUURI NÄIN ON. VEDYLLÄ MENNÄÄN EIKÄ MEINATA JA SITÄ ON SAATAVILLA.
- Anonyymi
Vedyllä ei mennä eikä sitä ole saatavilla.
- Anonyymi
Vetytalous ei muuta liikkumista mitenkään. Joitakin raskaita tai joukkoliikenne laitteita muutetaan vedyllä liikkuviksi, ehkä. Henkilöautoihin se ei taas sovellu kymmeniin vuosiin, sillä teollisuus vie kaiken vedyn mitä mahdolliset tulevat "vetytehtaat" joskus tuottaa.
Samalla tapaa sanlaiset välineet kuitenkin meitä liikuttaa, vaikka voima tulisi erilaisista lähteistä.- Anonyymi
Nyt kannattaa siirtyä sähköautoihin, jos haluaa päästöjä vähentää.
Päästöttömän sähkön tuotannon osuus Suomessa on nyt 94 % kokonaistuotannosta ( vuoden 2023 luku). Alla listaus, miten siihen on päästy.
Sähkön tuotanto,hiilidioksidipäästöt:
• 2,5 Mt vuonna 2023*
• 4,1 Mt vuonna 2022
• 4,7 Mt vuonna 2021
• 6,9 Mt vuonna 2015
• 19 Mt vuonna 2010
https://energia.fi/tiedotteet/sahkovuosi-2023-puhdas-sahkontuotanto-kasvoi-paastot-ja-hinnat-romahtivat/ - Anonyymi
Ruotsissa on yritetty saada joukkoliikenne vedyllä toimimaan. Miten on Ruotsissa onnistuttu. Kannattaa lukea:
https://www.bussmagasinet.se/2024/03/gavleborg-mangmiljonsatsning-pa-vatgasbussar-som-stod-stilla/
Ei ole oikein Ruotsin vetybussit lähteneet toimimaan. Ja Gävleborgissa on valmis Linden elektrolyysi, fossiilivapaa, vetytuotanto, jota bussit voivat käyttää.
- Anonyymi
Hyvä homma.
- Anonyymi
Niin se muuttaa.
- Anonyymi
Mainiota kertakaikkiaan 👍
- Anonyymi
Mullistus tulee!
- Anonyymi
Mullistus pullistus!
- Anonyymi
Suomi on sähköntuotannossa fossiilivapaa, siihen ei ole vetyä tarvittu.
Sähköautojen latausverkko laajenee ja sähköautot lisääntyvät. Tosin hitaasti.
Raskaan kuljetuksen osalta taloudelliset ja toimivat kuljetusetäisyydet kasvavat sähkörekoilla, busseilla ja kuorma-autoilla.
Tarvitseeko Suomi vetyä liikkumiseen?- Anonyymi
Vetyyn liittyen ei vihreän siirtymän osalta ole onnistuttu rakentamaan Suomeen vientituotetta huolimatta poliitikkojen vakuutteluista. Miksi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyyn liittyen ei vihreän siirtymän osalta ole onnistuttu rakentamaan Suomeen vientituotetta huolimatta poliitikkojen vakuutteluista. Miksi ?
Vihreän siirtymän odotetaan tuottavan Suomelle vientituotteita.
Energiantuotannossa niitä ei ole oikein suunnitellusti syntynyt.
Suomen sähkön tuotanto on jo miltei fossiilivapaata ja lähes omavaraista.
Tuulivoimaan on annettu sen historian aikana tariffitukina 1.6 miljardia euroa. Tuulimyllyjä ei valmisteta Suomessa ei teräsrunkoja eikä lapoja. Suomeen ei ole muodostunut myöskään projektiyhtiöitä. Kaikki tuodaan myös ulkomailta Suomeen.
Vetyyn liittyvän fossiilivapaan tuotannon ja varastoinnin osalta tuodaan laitteet ulkomailta.
Onko pienydinvoimalaitokset lähes ainoa, jossa voisi olla mahdollisuus Suomelle energiantuotannon osa-alueella vientituotteeksi?
Vihreän siirtymään liittyy paljon odotusarvoja, tulisi käydä kriittistä keskustelua, miksi emme onnistu Suomessa jalostamaan pidemmälle vietyjä tuotteita. Bulkvedyn toimittaminen putkessa Saksaan tai sähkön myynti Baltiaan ei ole suurta lisäarvoa tuottavaa.
....... antaa suurimman mahdollisuuden talouden kasvuun ....
Onko noin, pitääkö focus olla palveluissa ja tuotteissa, joissa teemme enemmän lisäarvoa Suomessa?
- Anonyymi
Minun "näkemäni" vety esim. voimaloiden generaattorien jäähdytysaineena on aina ollut väritöntä ja näkymätöntä...missä voin nähdä vihreää vetyä..?
- Anonyymi
Kunhan sitä aletaan valmistaa, sitten näet.
- AnonyymiUUSI
Miksi Vattenfall markkinoi Suomessa fossiilivapaata sähköä, vaikka Suomessa on lähes kaikki sähkö fossiilivapaata?
Maksaako joku turhaan jostain ja jos niin mistä ja miksi?
https://www.vattenfall.fi/fokuksessa/fossiilivapaa - AnonyymiUUSI
Vattenfall on yksi Ruotsalaisen, Hybrit , fossiilivapaan teräksen projektin omistajista.
Projekti keskeytettiin ja syynä lienee ollut ainakin se ettei noin valtavaa fossiilivapaata sähkömäärää Vattenfall pysty toimittamaan.
He eivät rakenna ydinvoimaa päätöksensä mukaisesti. Vai ovatko pyörtäneet päätöksensä?- AnonyymiUUSI
Fossiilivapaan vedyn valmistamiseen tarvitaan paljon sähköä. Ja sen pitää olla fossiilivapaata.
Toi han mikään ei ole fossiili vapaata,kun koko elinkaarta katsotaan, mutta ei saa ainakaan olla hiiltä polttavaa tai öljyä.
Tämä laittaa pohtimaan, tokkopa tuo vety muuttaa ainakaan henkilöautoilua.
- AnonyymiUUSI
Ihmisen aika maapallolla on enää 1000 vuotta.
- AnonyymiUUSI
Sähkön hinta tullee kuitenkin nousemaan paljon vetytalouteen siirtymisen vuoksi, sillä vedyn (sekä metaanin) tuotanto tulee tarvitsemaan valtavasti sähköenergiaa...
- AnonyymiUUSI
Mutta miten riittää sähköä (säätövoima) ja miten saadaan siirrettyä? Ainakaan n Espoo jo oirehtii, vaikka ei ole vedystä tietoakaan.
Sähkönkulutus kriittisellä tasolla Espoossa
Energia|Sähkönkulutus kasvaa vauhdilla, mutta sähköverkon kapasiteettia ei saada kasvatettua samassa tahdissa, sanoo Carunan sähköverkkojohtaja.
"Sähkön kysyntää ja tehontarvetta lisää niin sanottu vihreä siirtymä, kun muun muassa lämmitys, liikenne ja teollisuus sähköistyvät ja siirtyvät vauhdilla fossiilisista energianlähteistä uusiutuviin vaihtoehtoihin.
Yksi esimerkki suuresta sähkösyöpöstä Espoossa on Suomenojan voimalaitoksen yhteyteen liitetty Fortumin 100 megawatin sähkökattila.
Se vie noin viidenneksen koko alueen nykyisestä sähköverkon kapasiteetista, Liuhala sanoo."
https://www.hs.fi/haku/?query=Sami+Takala+HS
Miten koko Suomen tilanne oikein on? Pitääkö joku huolta kokonaisuudesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973