TEPPO SALMELA - Suomen SuperPastori..

Anonyymi-ap

joka tulkitsee Raamattua TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!!!!! siis VAU!! mitä opetusta!!!! siis ole ÄIMÄN KÄKENÄ kuunnellessani asiaa SAPATTI-Totuudesta !!! siis OLEEE.. ei edes Leo Meller jota olen tähän saakka pitänyt Voideltuna Julistajana yllä TEPPO SALMELA:n VOITELUUN!! siis MISSÄ VOITELUSSA se on!!! siirryn ADVENTTIKIRKKOON sillä se on AINUT OIKEAOPPINEN seurakunta!!!

113

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi noin kiihdyksissä?mitä se Teppo sitten sapatista sanoi?

    • Anonyymi

      Sapatti on oikea pyhä.

    • Anonyymi

      Anna linkki, niin kuunnellaan me muutkin.

    • Anonyymi

      Kuka on tämä Teppo Salmela ?

      kysynpävaan.

      • Anonyymi

        Sinähännsen tiedät kun olet aiemmin kommentoinut hänen kirjaansakin adventismi-palstalla.


    • Kuulostaa hyvin tarkkaan keinotekoiselta aloitukselta ja kenen toimesta hmm hmm.

    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni oli hyvin voideltuja pastoreita, jotka tunsivat totuuden läpi kotaisin.

    • Anonyymi

      Joka menee Adventtikirkon jäseneksi kääntää selkänsä Pyhälle Hengelle!

      • Anonyymi

        Noo en nyt noinkaan sanoisi kyllä siellä joillakin advareillakin on Pyhää Henkeä !


    • Anonyymi

      Eikö linkkiä löydy Tepon saarnaan?

    • Anonyymi

      Ettei vaan kenelekkään tulisi ajatus Kiitos Herra että emme ole niinkuin nuo köyhät advarit joilla ei ole Pyhää Henkeä Meillä on jo toinen jalka taivaassa katsokaa meitä kuinka meissä oikein hehkuu Pyhä Henki !!

    • Anonyymi

      Missä viipyy linkki Tepon puheeseen???

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teppo on exadvari.

        Luonnollinen aika seurakunnan kokoontumiselle oli se hetki, jolloin Jeesus nousi kuolleista, siis lauantai-ilta. Adventistien opin mukaan Paavali oli myös aurinkojumalan palvoja:
        "vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa", siis Paavali palvoi kahden vuoden ajan aurinkoa.
        "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille... Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä." Paavali majoittui (yöksi) Lyydian ja hänen perheensä tykö.
        Mutta Paavali jatkoi evankeliumin julistamista: "Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan". Loogisesti ajatteleva voi päätellä Paavalin palaneen rukouspaikalle heti viikon ensimmäisenä päivänä... Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle..." Olisi hyvin outoa väittää Paavalin punkanneen koko viikon Lyydian kotona ja vasta sapattina palanneen rukouspaikalle julistamaan evankeliumia.
        Itse asiassa adventistien väittämien mukaan koko seurakunta palvoi auringon jumalaa: Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, ’Joka päivä’ sisältää viikon jokaisen päivän, myös viikon ensimmäisen päivän.
        seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat päivä päivältä yhä enemmän jäseniä. Olivatko nämä ’joka päivä’; sunnuntaina pelastuneet tulleet suoraan aurinko jumalan omiksi?
        Raamattu kutsuu 'jalommiksi' niitä, jotka tutkivat kirjoituksia joka päivä, myös viikon ensimmäisenä päivä. Voiko auringonjumalanpäivänä Raamattua tutkiva olla jalo?
        Olisiko tämä ollut adventistien opin mukaan sallittua: uskoon?
         hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.


    • Anonyymi

      Teppo Salmela on ex-helluntailainen.
      Vapautunut niistä hengistä.
      Hän ei ole adventisti vaan One Wayn jäsen.

      • Anonyymi

        Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Teppo ei ole One Wayn jäsen eikä ole koskaan kuulunut helluntaikirkkoon. Hän on seitsemännen päivän adventisti kolmannessa polvessa, mutta adventtikirkko erotti hänet seurakunnasta. Raamattu kertoo miksi Jeesuksen seuraajia tullaan erottamaan:

        Joh 16:2-3 "Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa jonkun teistä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Sen he tekevät teille, koska eivät tunne Isää eivätkä minua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Teppo ei ole One Wayn jäsen eikä ole koskaan kuulunut helluntaikirkkoon. Hän on seitsemännen päivän adventisti kolmannessa polvessa, mutta adventtikirkko erotti hänet seurakunnasta. Raamattu kertoo miksi Jeesuksen seuraajia tullaan erottamaan:

        Joh 16:2-3 "Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa jonkun teistä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Sen he tekevät teille, koska eivät tunne Isää eivätkä minua."

        Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehotus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.


    • Anonyymi

      Oli miten oli, mutta sapatti on oikea pyhä.

      • Anonyymi

        Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
        adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
        SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jeesus on adventisteille vain pahuuden verho ja kynnysmattona sapatin palvontaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
        Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Herran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
        Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.


    • Ketä on Teppo Salmela?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teppo Salmela on henkilö, joka rohkeasti saarnaa nykyistä totuutta. Suosittelen lämpimästi kuuntelemaan hänen youtube-kanavaansa. Löytyy nimellä Kolmen Enkelin Sanoma:
        https://youtube.com/@kolmenenkelinsanoma?si=JXfZMJddjpl-AIF5

        Tutkikaa, rukoilkaa ja koetelkaa itse!

        Teppo Salmela!
        Olen kiittänyt Jumalaa, että saan kuulla näin raikasta, totuudellista ja selkeää opetusta.
        Olen kuunnellut satoja opetuksia näistä aiheista, enkä koskaan ole tullut näin siunatuksi. Kiitos Sinulle Teppo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teppo Salmela!
        Olen kiittänyt Jumalaa, että saan kuulla näin raikasta, totuudellista ja selkeää opetusta.
        Olen kuunnellut satoja opetuksia näistä aiheista, enkä koskaan ole tullut näin siunatuksi. Kiitos Sinulle Teppo!

        Adventisteilla ja katolisella kirkolla on sama opin kulmakivi. Adventisti, harhojesi ja uskontosi perusta lepää katolisen kirkon kymmenessä käskyssä.
        OSAATKO AJATELLA EDES HETKEN OMILLA AIVOILLASI. Osaatko tehdä google haun?
        Laita hakukenttään: Katolinen kirkko, kymmenen käskyä
        Löydät mm. "katolisen-uskon-kulmakivet
        Tärkeät kymmenen käskyä sisältävät muun muassa ajatuksen..."
        NÄETKÖ SILMILLÄSI? ADVENTTIKIRKOLLA JA KATOLILAISUUDELLA ON SAMA PERUSTA, KYMMENEN KÄSKYÄ!!!!
        MAHTUUKO KALLOOSI: ADVENTISMIN TÄRKEIN OPPI ON KOPIOITU KATOLISELTA KIRKOLTA!!!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin minkä takia hän on erotettu ? Eikö hän hyväksynyt kolminaisuutta ?

      • Anonyymi

        Kukaan ei näytä pystyvän antamaan vastausta yksinkertaiseen kysymykseen k e s k u s t e l u palstalla...


      • Anonyymi

        Kolminaisuus oppi on teologista saivartelua,harhaoppi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvin tuottelias puhuja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Selkeäsanainen puhuja tosiaan.

      • Anonyymi

        Sana puhuu Jumalan taivaasta: Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään... Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        Taivaassa ei ylistetä vain sapattina, vaan yöt ja päivät.
        Adventistit eivät ole menossa Jumalan tykö, taivaaseen. Jos haluat Jumalan tykö, seuraa Jeesusta, älä adventistien riivaajien oppeja, sillä ne opit eivät vie Jumalan tykö.
        Adventismi on tie pimeyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana puhuu Jumalan taivaasta: Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään... Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        Taivaassa ei ylistetä vain sapattina, vaan yöt ja päivät.
        Adventistit eivät ole menossa Jumalan tykö, taivaaseen. Jos haluat Jumalan tykö, seuraa Jeesusta, älä adventistien riivaajien oppeja, sillä ne opit eivät vie Jumalan tykö.
        Adventismi on tie pimeyteen.

        " ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin"

        Eivät nämä ainakaan adventisteja voi olla, sillä Adventtikirkko itse todistaa kuuluvansa muiden joukossa lopun ajan Laodikean seurakuntaan, josta Raamattu todistaa, että se on alaston.


    • Anonyymi

      Missä hän pitää kokouksia?

    • Anonyymi

      Netistä voi seurata.

    • Anonyymi

      Sieltä tosiaan löysin monta puhetta.

      • Anonyymi

        täytyy tutustua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täytyy tutustua

        Onko tämä keskustelua, että jaellaan vaan linkkejä, eikä vastata kysymyksiin?


      • Anonyymi

        Adventistit väittävät Jumalan valehdelleen ja heidän oman profeettansa ellenin, tuoneen totuuden.
        "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"

        Sen sijaan adventistien opin mukaan kukaan ei pelastu pelkästään armosta, vaan tarvitaan omia tekoja, ja pelastuksen jokainen voi hankkia viettämällä lauantaipäivän adventtikirkon sääntöjen mukaan.
        Joko Jumala valehtelee tai ellen onkin väärä profeetta ja eksyttäjä.

        Adventistit ovat ottaneen juutalaisille kuuluvan lain ja sapatin ja vääristäneet sapatin vieton merkityksen ja tavat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ADVENTISTIT OVAT KAMALIA SANAN VÄÄRISTELIJÖITÄ!!!
      Sillä lähetyskäsky kuuluu: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      Lähetyskäskyssä' ei ole käskyä saarnata sapattia ja kymmentä käskyä ja sikaa.
      Raamatun mukaan Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, eivät kymmenen käskyä ja sapatinvietto.
      Profetia Jeesuksesta puhuu Herrasta Jeesuksesta, ei adventistien jumalasta, sapatista.
      Adventistit ovat ottaneet, eivät ainoastaan Jeesuksen rinnalle, vaan Jumalan yläpuolelle, oman jumalansa sapatin.
      Adventistilla on aikamoista röyhkeyttä; ensin hän hokee kymmentä käskyä ja vaatii niitten noudattamista vaatia. Sitten kuitenkin itse kirjoittaa: ”Jeesus ja sapatti kuuluvat erottamattomasti yhteen.”
      Onko adventisti koskaan nähnyt, mitä kymmeneen käskyyn on kirjoitettuna: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      Adventisti laittoi Jeesuksen rinnalle sapatin, oman jumalansa.
      ADVENTISTIT OVAT KAMALIA!!!

    • Anonyymi

      Tuo yksi ei osaa muuta kuin kopio ja liitä vanhaa valheellista mantraansa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Asiallinen opetuspuhe suoran Raamatusta.

      • Anonyymi

        suoraan teposta, pieni korjaus sallittakoon.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt kun olet siirtynyt paikkaan parempien ihmisten. Niiden virtaviivasten tv ihmisten kertoisitko oletko sukua Keijo Salmelalle?

    • Anonyymi

      Eikö se riitä, että olemme Jeesuksen sukua? 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'." Apt.17:28

    • Anonyymi

      Jeesus on veljemme. "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi," Hep.2:11

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      MIKSI tämä Salmela on potkittu ulos Adventtikirkosta? Voisiko joku ystävällisesti vastata?

      • Anonyymi

        Ei hyväksy kolminaisuutta.


    • Anonyymi

      Mutta hyväksy Jeesuksen ja sapatin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onpa hyvä puhe!

    • Anonyymi

      Kannatti kuunnella tosiaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos sapatisti ei herjaa helareita siitä miten homot ovat perustaneet kirkon tai hurmahengistä, niin silloin ei ole oikeaa opetusta ja silloin onkin syytä potkia kirkosta pois. Herjaan uskon tulee perustua, muiden herjaamiseen, niin silloin mennään oikein ja tulta päin.

    • Anonyymi

      Sapatin pyhittäjät "eivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan." Tiit.2:3

    • Anonyymi

      Sinänsä hyvä että kukaan ei ole laittomuuden tekijä, ei hurmahenkinen eikä kukaan lue Raamatusta siten kuten kirjoitettu on helvetistä ja siten tee Jumalasta sadistia kun heitä ei niin syytetä eikä herjata eikä samalla kukaan kehu itseään, että vain meillä on Jumalan käskyt, vain me noudatamme jokaista lain piirtoa täydellisesti ja me olemme se jäännös, jotka yksin Jumala pelastaa.

      Sinänsä hyvä ettei sellaisia pahuuden pesiä ole olemassa.

      • Anonyymi

        Eihän siitä mitään tulisi jos tuollaisia olisi olemassa riitelemässä ja muita tuomitsemassa ja etsien niihin epätoivoisesti vielä Raamatusta jotain pointtia mikä vielä enemmän aiheuttaa vain ristiriitaa kun kaikki pitää vääntää ihmisoppiin, eikä siihen mitä Pyhä Henki ilmoittaa ja miten tekee sanan eläväksi eikä ihmisen vääristelemäksi.

        Aivan mahdoton olisi kristillinen kenttä jos noin olisi.


    • Anonyymi

      Sehän on hienoa kun uskovilla on sama Henki, sama mieli ja he jakavat kokemuksia siitä miten Pyhä Henki on heitä virvoittanut, miten ovat kokeneet Jumalan rauhan, ilon ja rakkauden ja kaikki asiat vastoinkäymisestä huolimatta ovat heille kivoja ja mukavia, koska on niin hyvä olo hengellisesti, on niin sisäinen rauha ja turha Herrassa.

      He iloitsevat yhdessä siitä miten virvoittavaa Herran sana, on miten ihania sen lupaukset, miten pyhittävää ja oikealle tielle johtavaa se on ja miten siitä ravittuu ja voi iloiten toinen toisilleen todistaa kuin Herra on hyvä Häneen uskoville ja miten Jeesus on puhdistanut kaikesta synnistä ja syyttäjän syytteistä.

      Todella hieno juttu ettei mikään katkeruuden siemen ole päässyt itämään siten että keskuudessa olisi eripuraa, kinaa eikä siten keskettäisi koetusta kun olisi puolueita yksi olisi toisen puolta ja toinen toisen. Hyvä kun riitaisuus, tora ja pahanilkisyys ei ole tehnyt pesää siten että toisille vain ilkeämielisesti Raamattua lainailtaisiin ja kuviteltaisiin oltavan parempia kuin toiset, vaikka pitäisi kilpailla toinen toistensa kunnioittamisessa.

      Herra pitää kiittää että Jumalan kansa vaeltaa oikean opin mukaan eikä paholaisen jäljittelevää repivää uskonnollisuutta.

    • Anonyymi

      Pyhä Henki virvoittaa joka sapatti ja miksei arkenakin.

    • Anonyymi

      Virvoitusta saadaan tuplasti enemmän sapattina. "Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan....Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden"Ps. 19:8,23:3

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Ei silti hetkauta.

    • Anonyymi

      Monet ovat liittyneet seuraan.

      • Anonyymi

        Paljon ketään ei siis hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon ketään ei siis hetkauta.

        Se on hyvä pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä pointti.

        Se voisi vähän hetkauttaa.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti menemästä helvettiin ja opasti kulkemaan hänen seurassaan ja pitämään sapatin pyhänä "ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi."1Kor.:11:32
      "seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty."2Moos.35:2

      • Anonyymi

        Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
        Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
        Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.


      • Anonyymi

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Millaisesta helvetistä Jeesus puhui? Joidenkin mielestä varoitti Jerusalemin kaatopaikasta oikean käännöksen mukaan, että sinne joutuu jos on laittomuuden tekijä. Ettei mitenkään sen pahemmin käy, kun ei Jumala halua synnintekijöitä oikeasti rangaista, vaan he pääsevät vain maleksimaan Jerusalemin kaatopaikalle. Eikä silloin niin pahasti haittaa jos on omaksunut harhaopin, niin siihen ei sisälly kovin suurta riskiä, kun vain kaatopaikka odottaa kun huomaa sitten aikojen lopussa, että hups, tulikin vääristeltyä Raamattua toden teolla eikä taivaaseen ole asiaa, niin ei siitä mitään pahaa seuraa kun Jumala on rakkaus ja rakastaa myös harhaoppisia heidän harhoissaan.

    • Anonyymi

      Kyllä siellä kuitenkin itku tirahtaa "Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos." Luuk.13:28. Kaikki tässä mainitut papparaiset pyhittivät sapatin ja perille pääsivät Jumalan armosta.

      • Anonyymi

        Adventisti, harhojesi ja uskontosi perusta lepää katolisen kirkon kymmenessä käskyssä.
        OSAATKO AJATELLA EDES HETKEN OMILLA AIVOILLASI? Osaatko tehdä google haun?
        Laita hakukenttään: Katolinen kirkko, kymmenen käskyä
        Löydät mm. "katolisen-uskon-kulmakivet
        Tärkeät kymmenen käskyä sisältävät muun muassa ajatuksen..."
        NÄETKÖ SILMILLÄSI, ADVENTTIKIRKOLLA JA KATOLILAISUUDELLA ON SAMA PERUSTA: KYMMENEN KÄSKY!!!!
        MAHTUUKO KALLOOSI: ADVENTISMIN TÄRKEIN OPPI ON KOPIOITU KATOLISELTA KIRKOLTA!!!


    • Anonyymi

      Voihan sitä kaatopaikallakin itkeä.

    • Anonyymi

      Jeesuksen seuraajat eivät ole pimeydessä, vaan valvovat ja Jeesuksen tulemus ei yllätä heitä, koska siitä puhutaan melkein joka sapatti "Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;"1Tess.5:4

      • Anonyymi

        Adventistit pilkkaavat ja herjaavat Elävää Jumalaa väittäen Jeesusta satujen kertojaksi.
        Mooses profetoi Jeesuksesta:
        Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        Jeesus itse todistaa: Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman...Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


    • Anonyymi

      So, so! "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."2Moos.20:16

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jeesus se tulee tuomitsemaan nuo ennustelijat kuten heidät, jotka ennusti että Jeesus tulee 1844.

      Jeesuksen sanat siitä miten sitä hetkeä ei tiedä kuin Isä taivaassa.

      • Anonyymi

        Miller joka tuota ennustusta ajoi, ei ollut setsemännen päivän adventisti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oikeaoppista seurakuntaa tai kirkkokuntaa ei ole olemassakaa. On vain terveelle perustalle pohjautuvia paikallisia seurakuntia.

      • Anonyymi

        Kun Paavali vieraili eri seurakunnissa, ei hän alkanut kaikkia tenttamaan, että miten te ymmärrätte sen ja sen asian, mitä mieltä te olette siitä ja siitä, vaan hän katsoi ihmisiä, jotka seurakunnassa olivat. Miten he olivat hengen uskovia, miten heistä aisti Pyhän Hengen voiman ja Jumalan tuntemisen. Silloin hän kirjoitti heistä, että ovat Jumalan pyhiä edeltä sovittuja pelastukseen tulevia. Sen mukaan miten Jumala vaikutti niissä ihmisissä.

        Jos taasen oli seurakunta joka kinasteli että yksi oli Apollon puolta, yksi Paavalin puolta, Paavali moitti heitä siitä, mutta ei sen vuoksi että eivät ole pitäneet kiinni jostain opinkappaleesta, vaan eivät ole pitäneet kiinni Kristuksen opista jossa päädytään Jumalan Hengen yhteyteen pyhityksessä. Siitä Paavali oli silloin murheellinen ja sanoi että he eivät tule kestämään koetusta.

        Ja galatalaisia hän ei kiittänyt siitä että nyt on hyvin noudatettu lakia, nyt on lain noudattaminen tai ainakin sillä muiden tuomitseminen kohdillaan, vaan moitti siitä että ovat muuttuneet lainkiivailjoiksi tekemällä omia lakeja kuten fariseukset ja Kristus on heidän edestään turhaan kuollut. Eikä heiltä ollut loppunut usko Kristukseen, sillä miksi Kristus olisi turhaan kuollut jos he eivät siihen uskoisia. Eivät he uskoisi edes siihen kuolemaan silloin. He olivat vain harhautuneet harhaoppiin lain kautta kuten monille käy.

        Siten usko on aina henkilö- ja seurakuntakohtaista. Seurakunta muodostuu henkilöistä ja siitä mikä henki niissä ihmisissä on. Siitä miten Pyhä Henki pääsee ihmisiin vaikuttamaan. Ei siitä miten innokkaista he ovat kinastelemaan sanoista. Ja sen kinastelun tuo aina joku valheveli. Ja niin tulee aivan varmasti käymään, ei siltä vaaralta välty mikään seurakunta.


    • Anonyymi

      Eikä terveelle pohjalle rakentuvia seurakuntia voi olla sellaiset, jotka kaikki toistavat samaa valhetta ja jos joku ei sitä valhetta toista niin sitä ei pidetä enää omana eikä kukaan kysy keltään että mikä Henki ja voima kenessäkin on, vaan pelkästään tentataan että ymmärtääkö samalla tavalla opilliset valheet.

    • Anonyymi

      Jeesus perusti seurakunnan, joka seisoo lujalla Kristus kalliolla ja pyhittää sapatin.
      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
      " Ilm.14:12

      • Anonyymi

        Jeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa. Jeesuksen tehtävä oli täyttää laki ja poistaa Häneen uskovilta lain kirous. Eihän ihminen voi mitenkään pelastua, jos hänen päällään on lain kirous. Ei kirottu ihminen voi pelastua. Eikä vaikka mitä taikatemppuja tekisi ja miten sekavan opin siitä loisi.

        Jeesus kyllä hieman antoi ohjeita eläessään joutuen sapatin vuoksi ristille ja myös seuraajille kävi samoin, että heitä sapatin vuoksi vainottiin kuten Jeesus oli sanonut.

        Lähtiessään hän lupasi Pyhän Hengen puolustuksen, sen jonka avulla ihminen pelastuu, joka on pelastuksen sinetti ja antoi käskyn saarnata evankeliumia kaikille. Mutta se ei ollut laki eikä käsky, jota täytyy koko ajan noudattaa tai on laittomuuden tekijä. Mitään sellaista käskyä ei ole uudessa liitossa, vaan siinä Jumalan Pyhä Henki luo ihmisen uudeksi sillä tavalla, että hän on voimallinen noudattamaan Jumalan tahtoa ilman lakia kuten Jeesus teki. Jeesus rikkoi sapattikäskyn, mutta se oli Jumalan tahto, että hän sen kautta täyttäisi lain ristillä ettei se meitä enää kiusaisi ja tuomitsisi. Se jäisi niiden kiroukseksi, jotka eivät usko Jeesuksen ristinkuolemaan ja uuden liiton Pyhän Hengen voimaan. Heillä lain kirous on yhä päällä ja uskonelämä sen mukaista juonikasta selittämistä.


    • Anonyymi

      Jeesus pyhitti sapatin ja niin tekevät hänen seuraajansakin koska rakastavat Jeesusta, joka sanoo: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." Joh.14:15

    • Anonyymi

      Jos joskus erehtyy lukemaan Raamattua, niin siellä on tarinaa siitä mikä kiista fariseuksilla ja Jeesuksella oli sapatin viettämisen suhteen. Se oli aivan perustavaa laatua oleva kiista mitä sapattina voi tehdä ja mitä ei saa tehdä ja miten pitäisi olla vain synagoogassa eikä kuljeksia pitkin peltoja. Ja kun Jeesus ei uskonut, vaan sanoi että tekee töitä alati parantaen sairaan sapattina, fariseukset päättivät että Jeesus tulee tappaa sapattirikkomuksista. Sen voi lukea Herran sanasta jos uskaltaa.

      Ja samoin kävi apostoleille. Heitä syytetään että puhuvat vastoin pyhiä paikkoja ja lakia. Heitä vainottiin sapatin vuoksi kuten Jeesusta. Jos he olisivat olleet kuten juutalaiset kuuliaisesti synagoogassa oppia ottamassa, niin miksi heitä olisi vainottu. Mikä ihmeen syy olisi ollut heitä vainota. Ja vielä kun vainojina olivat uskovat fariseukset, niin mitään muuta syytä ei ole kuin sapatti, jonka rikkomuksista oli rangaistuksena kuolema ja sen fariseukset halusivat toteuttaa. He toimivat lain kiihkossa eikä suinkaan Jumalattomina.

    • Anonyymi

      Jos tosiaan alkuseurakunta olisi mennyt juutalaisten tavoin synagoogaan muina miehinä viettämään sapattia vanhan liiton tapaan ja niin opettaneet, niin miksi heitä kunnon juutalaisia olivat toiset juutalaiset vainonneet? Miksi kiihkouskovaiset juutalaiset olivat noin vain heitä vainonneet? Siihen ei ole mitään muuta syytä kuin se että eivät viettäneet sapattia eikä sitä opettaneet ja siksi heidät haluttiin tappaa kuten Jeesus. Silloin kun menivät synagoogaan puhumaan, niin uhattiin kuolemalla kun tullaan tänne Jumalan lakia ja pyhää paikkaa häpäisemään. Paavali sai synagoogassa puhumisesta sellaiset juutalaisten vihat päälleen, että päättivät olla syömättä ja juomatta ennen kuin Paavali on hengiltä.

    • Anonyymi

      Sapatin vietto oli yleinen käytäntö alkuseurakunnassa eikä se johtanut vainoon juutalaisten taholta, vaan kristittyjen usko Jeesukseen oli vainon syy.

      • Anonyymi

        Jos Jeesus joutui sapattirikkomusten vuoksi ristille kun paransi sairaan sapattina, niin kun opetuslapset seurasivat Jeesusta, niin tietenkään he eivät viettäneet sapattia kuten Jeesuskaan ei ollut viettänyt ja joutuivat siitä juutalaisten hampaisiin kuten Jeesus oli joutunut. Ei juutalaisten laista löydy syytä vainota ja tappaa ketään jos uskoo johonkin profeettaan oli tämä oikea tai väärä. Ei silloin pidä ketään ihmistä tappaa Tooran mukaan. Ja juutalaiset olivat uskovia, kiihkouskovia. Eivät ne tee mitään ellei Toora määrää. Eivät he vainoa ja tapa ihmisiä ellei siihen ole ohjeet Toorassa. Ja sapattirikkomuksista oli ohjeet ja käsky tappaa. Ja miksi jos Jeesus ei viettänyt sapattia ja häntä syytettiin sapattirikkomuksista, miksi häntä seuaavat eivät olisi tehneet kuten Jeesus. Niinhän meidänkin tulee tehdä, seurata Jeesusta ja kun he seurasivat Jeesus siitä ettei sapattia vietetä, juutalaiset vainosivat heitä siitä.

        Selkeää ja yksinkertaista kuten Herran sana asian kertoo eikä sitä ole syytä yrittää vääristellä toisin kuin mitä sana kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus joutui sapattirikkomusten vuoksi ristille kun paransi sairaan sapattina, niin kun opetuslapset seurasivat Jeesusta, niin tietenkään he eivät viettäneet sapattia kuten Jeesuskaan ei ollut viettänyt ja joutuivat siitä juutalaisten hampaisiin kuten Jeesus oli joutunut. Ei juutalaisten laista löydy syytä vainota ja tappaa ketään jos uskoo johonkin profeettaan oli tämä oikea tai väärä. Ei silloin pidä ketään ihmistä tappaa Tooran mukaan. Ja juutalaiset olivat uskovia, kiihkouskovia. Eivät ne tee mitään ellei Toora määrää. Eivät he vainoa ja tapa ihmisiä ellei siihen ole ohjeet Toorassa. Ja sapattirikkomuksista oli ohjeet ja käsky tappaa. Ja miksi jos Jeesus ei viettänyt sapattia ja häntä syytettiin sapattirikkomuksista, miksi häntä seuaavat eivät olisi tehneet kuten Jeesus. Niinhän meidänkin tulee tehdä, seurata Jeesusta ja kun he seurasivat Jeesus siitä ettei sapattia vietetä, juutalaiset vainosivat heitä siitä.

        Selkeää ja yksinkertaista kuten Herran sana asian kertoo eikä sitä ole syytä yrittää vääristellä toisin kuin mitä sana kertoo.

        Missä kohtaa Raamattu kieltää syömästä tähkäpäitä sapattina ?
        Ei sellaista löydy. Fariseukset olivat tehneet omia sääntöjä sapatista.
        Fariseukset kiistelivät siitä mitenkä sapattia tulisi viettää ja Jeesus näytti mitä oli oikea sapatin vietto.


    • Anonyymi

      Lihan mukaan syntynyt vainosi Hengen mukaan syntynyttä, kun Herran sana sanoo.

      Ja se sama jatkuu yhtä tänäkin päivänä. Toimintavat hieman, muuttuneet mutta asiayhtyes on aivan sama.

    • Anonyymi

      Ei sapatti ole raskas, jos rakastamme Jumalaa ja seuraamme Jeesusta. "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"1Joh.5:3

    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä oli oliko fariseusten sapattisyytöksillä perusteita. He syyttivät Jeesusta sapattirikkojaksi ja halusivat Hänet sen vuoksi tappaa. Ja saman syyn vuoksi Hänen opetuslapsiaan vainottiin kun eivät kunnioittaneet sapatti juutalaisten tavoin eikä sitä opettaneet. Yleensä kun lakifariseukset syyttävät ihmisiä niin ei sillä oikeasti ole perusteita, vaan heidän tarkoituksensa on vain syyttää ja tuomita ihmisiä laittomuuden tekijöiksi. Niin oli silloin ja niin on yhä edelleen.

      Kuitenkin uudessa liitossa Jeesus oli kärsinyt lain rangaistuksen, hän oli kuollut sapatin vuoksi meidän edestämme, ettei meidän enää tarvitse sitä tuomiota kärsiä. Niin hän kantoi meidän syntimme. Vain miten hän olisi meidän syntimme kantanut ristillä? Tietenkin kärsimällä kuolemantuomion joka kuuluisi meille ja siten sitä ei enää ole meidän päällämme.

      Lopun voi sitten lukea UT:sta ja Paavalin opetuksista miten uskova siten vapautuneena lain rangaistuksesta, vaeltaa uuden liiton uskovana Hengessä. Sieltä voi lukea sen jos ei ole niin harhaopin paaduttama että näkee vain muutaman jakeen Raamatusta ja selittää ne omaan korvasyyhyynsä.

      • Anonyymi

        Rauhoitu veliseni pysy sinä vain asiallisena äläkä ota muista mallia jotka kiivastuvat. .
        Rakastetaan niitäkin jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu veliseni pysy sinä vain asiallisena äläkä ota muista mallia jotka kiivastuvat. .
        Rakastetaan niitäkin jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin me.

        Mitä kiivastumista siinä on mitä Raamattuun on kirjoitettu. Herran sana on siten kuten on kirjoitettu rakasti miten paljon tahansa. Ei Raamatun sana siitä miksikään muutu.

        Samoin jotkut kuvittelevat että kun herjaavat joitain ihmisiä, jotain ilmiöitä, niin se mitä Raamattuun on kirjoitettu vesittyisi sillä.

        Hyvin selkeästi fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista. Ja hyvin monessa eri yhteydessä. Ja kun keskustelivat keskenään, niin tulivat siihen tulokseen että kun ei vietä sapattia ei voi olla Jumalan Poika eikä edes profeetta. Sillä ei ole väliä mitkä olivat syytösten oikeutukset, kuten ei ole mitään väliä tänäkään päivänä. Jo syytös itsessään on väärä uudessa liitossa ja oli Jeesuksen aikaan kun laki on Johannekseen asti.

        Eikä se ole mitään kiivailua, että Jeesus nimenomaan kärsi sen rangaistuksen mikä sapatista oli, kuoleman meidän puolestamme. Meillä ei enää siksi ole sitä rangaistusta eikä fariseusten syytöstä, voimme viettää tai olla viettämättä sapatin eikä rangaistus ole meidän päällä. Se ei ole mitään kiivailua, vaan totuus.

        Ja lopun miten asiat siitä eteni voi tosiaan lukea UT:sta ilman että sitä tarvitsee toistaa ja kädestä pitäen opettaa.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Niin tosiaan on.

    • Anonyymi

      Ja hetkauttaakin vielä.

    • Anonyymi

      Sapatti on hyvin selkeä Raamatussa esitetty Jumalan siunaus uskoville, jonka kymmenet miljoonat kristityt ovat jo ottaneet vastaan Jumalan lahjana. Pyhitä sinäkin sapatti yhdessä Jeesuksen kanssa, niin "silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut." Jes.58:14

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe