Jos maksa on pelkkä kiinteä möykky

Anonyymi-ap

Josta ei enää saada luotettavaa verikoe tulosta, mitkä ovat eliniän ennusteet? Voiko elää 30 vuotta?

9

242

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maksan ollessa enää pelkkä möykky, saattavat maksan veriarvot olla jopa ihan normaalit.
      Maksaa tutkittaessa on koepala varmin maksan kunnon ja sairauden osoittaja.
      Jos maksa on kovaksi möykyksi asti päässyt menemään, niin tuskin on 30:a vuotta enää jäljellä.

      Maksaan voi pikkuhiljaa kertyä sidekudosta, joka johtaa kirroosiin, kun sidekudosta on kertynyt paljon. Kirroosista voi seurata maksasyöpä.

      • Anonyymi

        Ei haittaisi mun tapauksessa yhtään, varsinkaan jos ikisinkkuus olis mun kohtalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaisi mun tapauksessa yhtään, varsinkaan jos ikisinkkuus olis mun kohtalo.

        Mikä vika sinkkuudessa on?
        Kohtaloaan ei voi tietää etukäteen, kohtalo tulee yllättäen.
        Kirjoititko sinä muuten tuon aloituksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika sinkkuudessa on?
        Kohtaloaan ei voi tietää etukäteen, kohtalo tulee yllättäen.
        Kirjoititko sinä muuten tuon aloituksen?

        Joo.


    • Anonyymi

      Tuossa vaiheessa elinpäivät ovat luetut. Pitkän tähtäimen suunnitelmia ei kannata enää tehdä eikä jaksakaan. Vuosista ei kannata puhua, pikemminkin on kyse päivistä tai korkeintaan viikoista.

      • Anonyymi

        En tiedä. Verikokeessa olin viimeksi joulukuussa 2020. Se oli osa työttömien terveystarkastusta. Maksa-arvot olivat hyvät ja kaikki muu paitsi kolesteroli oli koholla. Oon monta kertaa sen jälkeen juonut alkoholia ja hengissä ollaan edelleen.


      • Anonyymi

        Onko jollain läheisistäsi ollut noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Verikokeessa olin viimeksi joulukuussa 2020. Se oli osa työttömien terveystarkastusta. Maksa-arvot olivat hyvät ja kaikki muu paitsi kolesteroli oli koholla. Oon monta kertaa sen jälkeen juonut alkoholia ja hengissä ollaan edelleen.

        Taisit tarkoittaa, että muut arvot olivat hyvät, paitsi kolesteroli koholla?
        Olenko oikeassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit tarkoittaa, että muut arvot olivat hyvät, paitsi kolesteroli koholla?
        Olenko oikeassa?

        Joo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe