Jeesus oli Paavalille pelkkä henkiolento

2000 vuotta sitten ei tehty eroa unien, harhanäkyjen, mielisairauden ja valveillaolon vällillä eikä tehty eroa henkien, aaveiden tai fyysisten olentojen välillä. Aaveet ja unet olivat yhtä todellisia kuin valveilla nähty lihallinen ihminen. Siksi Paavalille ei ollut mikään ongelma, ettei Jeesus ollut hänelle lainkaan lihallinen ihminen eikä ollut koskaan ollut.

Paavali kertoo itse Galatalaiskirjeessä, että hän on saanut todistuksen suoraan Jeesuksen ilmestyksestä eikä hän välitä lainkaan muiden ihmisten todistuksista. Hän ei kerro mitään Jeesuksen maanpäällisestä elämästä ja muille ihmisille Paavali kertoo Jeesuksen ilmestyneen vasta ristiinnaulitsemisen jälkeen. Ristiinnaulitseminen tapahtui taivaassa koska Paavali kertoo Galatalaiskirjeessä ristiinnaulitun Jeesuksen asetetun Galatalaisten silmien eteen. Jos se olisi ollut konkreettinen tapahtuma niin miten se olisi tapahtunut Galatassa eikä Jerusalemissa kuten myöhemmin sepitetyt evankeliumit keksivät asian?

13

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opetuslapset luulivat nähneensä aaveen kun Jeesus käveli vetten päällä. Tämä kertoo hyvin sen, kuinka kirjoittaja piti aaveita todellisina.

• Anonyymi

Samaa sanotaan, kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille väitetyn kuolleista heräämisen jälkeen: he luulivat näkevänsä aaveen. Jeesus osoitti heille kuitenkin olevansa lihaa ja luuta oleva ihminen, jollainen oli ihmisenä myös Paavalin kirjeiden mukaan.

Luukkaan evankeliumi:
        24:34 Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".
        24:35 Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.
        24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
        24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

Roomalaiskirje:
        1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä

2.Timoteuksen kirje:
        2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,

Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,

1.Korinttolaiskirje:
        15:1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        15:3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        15:4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        15:5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        15:6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
        15:7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
        15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Jeesus kuoli ihmisenä maan päällä ja haudattiin maan päällä olevaan hautaan eikä mihinkään taivaaseen niin kuin avaaja lapsellisesti inttää lukuisissa aihetta käsittelevissä viesteissään ja avauksissaan. Paavali vainosi Jeesuksen todistajia ennen kuin kääntyi hänen opetuslapsekseen ja niin heillä kaikilla oli sama usko. Paavali ei keksinyt uutta uskontoa, jonka päähenkilö on jokin taivaallinen henkiolento: hän ja Juudean uskovaiset todistivat lihaa ja verta olleesta Jeesuksesta, todellisesta ihmisestä, joka naulittiin ristille ja kuoli, mutta jonka väitettiin heränneen kuolleista todistajien sanan kautta.

• Anonyymi

Tarvitaan melkoista hengellistä akrobatiaa ja deluusioissa elämistä tai röyhkeää valehtelua, jos ei nähdä Paavalin kirjeiden Jeesusta kristusta IHMISENÄ, vaan sanotaan hänen olevan harhainen näky tai taivaallinen henkiolento, mutta ei IHMINEN. Tässä on vielä muutama jae, joissa Paavali kuvaa Jeesuksen ihmisenä ja sanoo hänen olevan ihminen ihan suoraan.

”Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut IHMISEN kautta.” 1Kor 15:21

”Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden IHMISEN, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi… Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden IHMISEN vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;” Room 5:15, 18

”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus,” 1Tim 2:5

• Anonyymi

Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen vaimosta Daavidin sukuun ja olevan tämän siementä eli jälkeläinen kuninkaallisessa suvussa. Room 1:1-4; Gal 4:4; 2Tim 2:8

Jeesuksen tunteneita todistajia oli vielä elossa, kun Paavali kirjoitti korinttolaisille. 1Kor 15:1-9; 2Kor 5:16

Jeesus oli ihminen, joka naulittiin ristille ja jonka väitetään heränneen kuolleista. Room 5:11-21; 1Kor 15:1-24; 1Tim 2:3-7

On selvää, että Paavali kirjoitti todellisesta ihmisestä eikä jostakin taivaallisesta henkiolennosta tai harhaisesta näystä.

• Anonyymi

Hän ei kerro mitään Jeesuksen maanpäällisestä elämästä ja muille ihmisille

Eikös Tää Pate elänyt ihan reilusti ennen Kristusta,niin miten voi kertoa..

• Anonyymi

Gal. 1:18 yleensä käännetään että Paavali meni "tutustumaan" Kefakseen eli Pietariin, mutta kreikan sana "historeo" tarkoittaa enemmänkin "kuulustelemaan". Galatalaiskirjeen mukaan Paavali kuukusteli Keefasta kaksi viikkoa.

• Anonyymi

Paljon tarkemmin "saamaan tietoa vierailemalla".

• Keefas ei ollut Jeesuksen opetuslapsi Pietari.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Keefas ei ollut Jeesuksen opetuslapsi Pietari.

Kefa on arameaksi Petros. Molemmat tarkoittavat kiveä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kefa on arameaksi Petros. Molemmat tarkoittavat kiveä.

Pietarin nimi ei ole Keefas, ei Kefa, ei Petros vaan ihan vain Pietari.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Keefas ei ollut Jeesuksen opetuslapsi Pietari.

Paavali mainitsee nimeltä Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarin nimi ei ole Keefas, ei Kefa, ei Petros vaan ihan vain Pietari.

Olikos tuo vitsi? :-)

• Anonyymi

En ota välttämättä todesta, mitä soopaa ihmiset milloinkin kirjoittelevat. Outoa, että jotkut ottavat. Esimerkiksi nimimerkki Paavali kirjoittelee pakinoita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      229
      3344
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      21
      3312
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      40
      1869
    4. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1422
    5. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1402
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      54
      1372
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1328
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      209
      1302
    9. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      181
      1241
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      51
      1078
    Aihe