Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miljoonabisnestä Jumalan kuvilla.

Anonyymi-ap

Adventistitaiteilijat tekevät miljoonabisnestä maalatessaan ja veistäessään Jeesuksesta jos jonkinlaisia kuvia. He kuvaavat Jeesuksen vaaleaksi ja pitkähiuksiseksi valkeassa mekossaan käyskenteleväksi henkilöksi.

Jeesusta (joka on myös Jumala) ei yksikään adventistitaiteilija ole koskaan nähnyt ja kun he tekevät vaikkapa Jeesuksesta kuvan, niin se on silloin valheellinen kuva hänestä, eikä Jumala hyväksy, että hänestä tai hänen pojastaan tehdään valheellinen kuva.

Aika monen adventistikodin seinällä 'komeilee' kuva Jeesuksesta (Jumalasta).
Miksi???

39

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todennäköisesti kukaan ei ostaisi sellaista taulua, jossa Jeesus olisi maalattu sellaisena kuin hän todellisuudessa oli maan päällä ollessaan. Se taulubisnes loppuisi lyhyeen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Wc-paperiin voisi kyllä printata kyseisen Jeesus kuvan.


      • Anonyymi

        Mikä tuossa kuvassa on ongelma. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksi.
        Kiinalaisilla on omanäköinen kuva, jne. Ei tuossa mustassa miehessä ole mitään vikaa.
        Eli Jeesus on luonut ihmiskunnan ja on jokaisen sovittava uhri.

        Hyvä kuva. Sopii sinne, missä on tummia ihmisiä. Ei pidä ottaa tyhjänpäiväisiä ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa kuvassa on ongelma. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksi.
        Kiinalaisilla on omanäköinen kuva, jne. Ei tuossa mustassa miehessä ole mitään vikaa.
        Eli Jeesus on luonut ihmiskunnan ja on jokaisen sovittava uhri.

        Hyvä kuva. Sopii sinne, missä on tummia ihmisiä. Ei pidä ottaa tyhjänpäiväisiä ongelmia.

        Jeesus ei ollut musta eikä vaalea, vaan Jeesus oli juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ollut musta eikä vaalea, vaan Jeesus oli juutalainen.

        Jeesus oli Suppo Taalasmaa. That's it. Lemonparty.org


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Typerä aloitus. Varsinkin kun kuvien maalaaminen ei todellakaan ole mitään miljoonabisnestä.

    • Anonyymi

      En ole koskaan kuullutkaan yhdenkään adventistit rikkovan dekalogia tekemällä kolmiulotteisia kuvia Jeesuksesta. Enkä ole nähnyt sellaisia yhdessäkään adventtikirkossa enkä yhdenkään adventistin kotona. Laittaisitko lähdetiedot liitteeksi. Jos et pysty, olet vain suunsoittaja.

      • Anonyymi

        Varmaan adventisteilla on mielikuva Jeesuksesta, kun he ovat lähimmäistä kohtaan rakastavia ihmisiä. Minkä teette yhdelle. jne.

        Taas pitää miettiä, mistä puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan adventisteilla on mielikuva Jeesuksesta, kun he ovat lähimmäistä kohtaan rakastavia ihmisiä. Minkä teette yhdelle. jne.

        Taas pitää miettiä, mistä puhuu.

        "Taas pitää miettiä, mistä puhuu."

        No mikset sitten tehnyt niin?!

        Aloitus sanoo:
        "Adventistitaiteilijat tekevät miljoonabisnestä maalatessaan ja veistäessään Jeesuksesta jos jonkinlaisia kuvia."

        Raamattu taas sanoo:

        “2. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani. 4. Älä tee itsellesi PATSASTA äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.” (2Moos 20:2-4, FinRK)

        “Älä tee itsellesi VALETTUJA jumalankuvia.”” (2Moos 34:17, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas pitää miettiä, mistä puhuu."

        No mikset sitten tehnyt niin?!

        Aloitus sanoo:
        "Adventistitaiteilijat tekevät miljoonabisnestä maalatessaan ja veistäessään Jeesuksesta jos jonkinlaisia kuvia."

        Raamattu taas sanoo:

        “2. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani. 4. Älä tee itsellesi PATSASTA äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.” (2Moos 20:2-4, FinRK)

        “Älä tee itsellesi VALETTUJA jumalankuvia.”” (2Moos 34:17, FinRK)

        Sinä tuolkitset Raamattua väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tuolkitset Raamattua väärin.

        Kerropa missä kohtaa? Alkuteksti puhuu nimen omaan kolmiulotteisista Jumalan kuvista eli patsaista ja veistoksista. Tuo "kuvaa mistään" viittaa nimenomaan kolmiulotteisiin teoksiin. En minä ole kiinnostunut kirkkokuntien tulkinnoista vaan totuudesta, joka löytyy Raamatusta.


    • Anonyymi

      On ihmisiä, joille kuva- onkuin se kirjoitettu sana. Ei kannata sinun jäädä kuvan alle, että menettää siinä henkensä.

      Eri kirkoissa on veistettyjä ja maalattuja, eli mitä missäkin kuvia, patsaita.
      Eihän kukaa näe, että siinä pokkuroitasiin ja levitetään matto,sekä kumarrettaisiin kuvaa, tai patsasta. Ei, senhän jokainen järkeä käyttävä ymmärtää.

      Mutta, huuhaapalstalaisilla on omat ongelmat, joita heidän pitäisi sisältä käsin - eli sielussa pohtia, mitä se kuva tarkoittaa- ja patsas, mitä ei saa kumartaa, eli se, mikä vie itse kohteelta arvon. sitä ei ole meitin maalauksissa ja muissakaan kuvissa, tai vastaavissa.

      Otaan sitten toisenlainen esimerkki. Juutalaiset ovat hyvin tarkkoja, että he eivät kirjoita Jumalaansa tekstinä, Mutta, sinä, joka puhut kuvista, kirjoitat itse sanan jumala, ja luot kuvaa- mitä meidän pitäisi sinun puheissasi kumarrella, ymmärrätkö?

      Mutta, puhu pois, vastuu on kuulijalla, ja puheesi tässä on vain tuuleen puhumista,
      Meille kirjoituksesi on vain mielipide, sen monien mielipiteiden joukossa.

      Eli ei aiheuta toimenpiteitä, näin sivullisena vastaillen.

      • Anonyymi

        Käsky ei pelkästään kiellä palvomasta Jumalan kuvia vaan myös tekemästä niitä.

        Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta. Ei patsaita eikä veistoksia. Ei mitään valettuja jumalankuvia.

        “2. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani. 4. Älä tee itsellesi PATSASTA äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.” (2Moos 20:2-4, FinRK)

        “Älä tee itsellesi VALETTUJA jumalankuvia.”” (2Moos 34:17, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsky ei pelkästään kiellä palvomasta Jumalan kuvia vaan myös tekemästä niitä.

        Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta. Ei patsaita eikä veistoksia. Ei mitään valettuja jumalankuvia.

        “2. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani. 4. Älä tee itsellesi PATSASTA äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.” (2Moos 20:2-4, FinRK)

        “Älä tee itsellesi VALETTUJA jumalankuvia.”” (2Moos 34:17, FinRK)

        Niin, mutta Jeesusta ihmisenä esittävä kuva ei ole jumalankuva eikä epäjumalan patsas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta Jeesusta ihmisenä esittävä kuva ei ole jumalankuva eikä epäjumalan patsas.

        Mistä tuon harhan tempaisit?
        Käskikö Jeesus tekemään itsestään kuvia?
        Jeesus ei ole sinun mielestäsi Jumala lainkaan?
        Voiko siis Jumala olla niin, ettei Hän olekaan Jumala?
        Mikä hän sitten on, ellei Hän ole Jumala?
        "Minä olen HERRA, sinun JUMALASI."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsky ei pelkästään kiellä palvomasta Jumalan kuvia vaan myös tekemästä niitä.

        Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta. Ei patsaita eikä veistoksia. Ei mitään valettuja jumalankuvia.

        “2. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani. 4. Älä tee itsellesi PATSASTA äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.” (2Moos 20:2-4, FinRK)

        “Älä tee itsellesi VALETTUJA jumalankuvia.”” (2Moos 34:17, FinRK)

        "Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta."

        Mm. adventisti kuvanveistäjä ja taiteilija Victor Issa tekee paljon 3 ulotteisia Jeesus-aiheisia patsaita. Lukuisten adventtikirkkojen ja adventtikirkon omistamien laitosten edessä ja sisällä komeilevat pronssista, savesta/kivestä tehdyt eri aiheiset Jeesus patsaat. Jeesus patsaan varpaita käydään suutelemassa ja patsaita hyväilemässä:
        https://www.victorissa.com/blog/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta Jeesusta ihmisenä esittävä kuva ei ole jumalankuva eikä epäjumalan patsas.

        Tottakai on Jeesus ei ollut maanpäällä eläessään Jumala vaan ihminen. Vasta 80-90-luvulla jKr. ihmiset olivat tehneet Jeesuksesta jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuon harhan tempaisit?
        Käskikö Jeesus tekemään itsestään kuvia?
        Jeesus ei ole sinun mielestäsi Jumala lainkaan?
        Voiko siis Jumala olla niin, ettei Hän olekaan Jumala?
        Mikä hän sitten on, ellei Hän ole Jumala?
        "Minä olen HERRA, sinun JUMALASI."

        ""Minä olen HERRA, sinun JUMALASI.""

        Jeesushan ei tuota sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta."

        Mm. adventisti kuvanveistäjä ja taiteilija Victor Issa tekee paljon 3 ulotteisia Jeesus-aiheisia patsaita. Lukuisten adventtikirkkojen ja adventtikirkon omistamien laitosten edessä ja sisällä komeilevat pronssista, savesta/kivestä tehdyt eri aiheiset Jeesus patsaat. Jeesus patsaan varpaita käydään suutelemassa ja patsaita hyväilemässä:
        https://www.victorissa.com/blog/

        "Yhdessäkään Adventtikirkossa ei ole kolmiulotteista kuvia Jumalasta."

        Huom! Inessiivi-muoto!


    • Anonyymi

      Eivät adventistit tunne Raamattua.
      Harva adventisti edes avaa Raamattua, eikä hänellä ole edes Raamattua mukana, kun hän menee kirkkoon.
      Hän voi käydä kirkossaan ja sielläkin väsyneenä viikon töistä keskittymiskyvyn ollessa lähellä nollatasoa, häntä on helppo aivopestä.
      Pastori edustaa adventistille erehtymätöntä ja ainoaa oikeaa sanansaattajaa.
      Siksi adventisti ei tunne Raamattua ja hänet on helppoa johdatella uskomaan se, mitä pastori puhujakorokkeella (joka itsensä ylentää, se alennetaan) puhuu, koska pastorit on koulutettu johtamaan ihmisiä harhaan rahan vuoksi.

      • Anonyymi

        Noo nyt taidat vähän liioitella hyvä ystävä kaikissa uskon suunnissa on hyviä ihmisiä ja sitten vähemmän hyviä. Niinhän Raamattu kertoo. "Löytäneekö ihmisen Poika uskoa kun Hän saapuu"


      • Anonyymi

        Lähes jokaisella kirkossa raamatuntutkisteluun osallistuvalla on Raamattu mukanaan joka sapatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisella kirkossa raamatuntutkisteluun osallistuvalla on Raamattu mukanaan joka sapatti.

        Nyt kyllä lasket valheitasi oikein olan takaa. Et ole Adventisti, kun kerran tuolla tavalla valehtelet.
        Itse olen ollut adventisti jo yli 40 vuotta ja sinä aikana olen todennut selkeästi sen kuinka 40 vuotta sitten kun liityin seurakuntaan, oli useilla kirkkoon tulevilla oma Raamattu mukana ja sapattikouluvihkonen, jota Raamatun Sanomaksi nimitimme.
        Nykyään ajat ja tavat ovat muuttuneet ja hyvin harvalla on oma tai kirkon eteisestä lainaksi saatu Raamattu meidänkään seurakunnassa mukana ja hyvin harva ottaa osaa yhteislauluunkaan koko sydämestään. Se on valitettavaa ja osoittaa selvästi sen, että kirkkomme on hurjaa vauhtia maallistunut ja materialisoitunut sekä menettänyt sen kaiken, miksi seurakuntayhteys ylipäätään on olemassa.
        Ihmisillä on kauhea kiire pois Jumalanpalveluksesta ja siksi ne ulko-ovea lähellä olevat paikat ovat suosittuja. Mihin heillä on kiire? Puuhastelemaan omia askareitaan ja huvittamaan itseään.
        Nuoriso myös viihtyy omissa porukoissa ja he pitävät seurakunnan vanhuksia kalkkeutuneina höppänöinä ja sellaisina, jotka arvostelevat rumpujen pärinää ja sähkökitaran soittoa, koska ne liitetään maallisen musiikin rientoihin ja tanssilavoille.
        Olen 40 vuoden aikana käynyt kaikissa adventtikirkoissa Suomen maassa ja valitettavaa on myös se, että seurakuntasalit ammottavat nykyään tyhjyyttään, ellei sitten paikkakunnalle satu tulemaan joku vieraileva kansan suosiossa oleva puhuja ja sen pitää mielellään olla vielä ulkomaalainen.
        Kyllä se on niin, että tuskin Jeesus löytää edes sitä kahdeksaa Jumalan mielen mukaista uskovaista koko maailmasta, kun hän saapuu kerran takaisin.
        Nooan päivien kirous kun on myös adventtikirkon jäsenten suurin ongelma näin lopun aikana. Adventtikirkko hehkuttaa maailmanlaajuista jäsenmääräänsä, mutta se on täysin merkityksetön ja yhdentekevä luku, jos puhutaan siitä, kuka adventisti oikeasti on taivaskelpoinen ja pääsee osaksi pelastuksesta.
        Valitettavasti asia on juuri niin, kuten kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä lasket valheitasi oikein olan takaa. Et ole Adventisti, kun kerran tuolla tavalla valehtelet.
        Itse olen ollut adventisti jo yli 40 vuotta ja sinä aikana olen todennut selkeästi sen kuinka 40 vuotta sitten kun liityin seurakuntaan, oli useilla kirkkoon tulevilla oma Raamattu mukana ja sapattikouluvihkonen, jota Raamatun Sanomaksi nimitimme.
        Nykyään ajat ja tavat ovat muuttuneet ja hyvin harvalla on oma tai kirkon eteisestä lainaksi saatu Raamattu meidänkään seurakunnassa mukana ja hyvin harva ottaa osaa yhteislauluunkaan koko sydämestään. Se on valitettavaa ja osoittaa selvästi sen, että kirkkomme on hurjaa vauhtia maallistunut ja materialisoitunut sekä menettänyt sen kaiken, miksi seurakuntayhteys ylipäätään on olemassa.
        Ihmisillä on kauhea kiire pois Jumalanpalveluksesta ja siksi ne ulko-ovea lähellä olevat paikat ovat suosittuja. Mihin heillä on kiire? Puuhastelemaan omia askareitaan ja huvittamaan itseään.
        Nuoriso myös viihtyy omissa porukoissa ja he pitävät seurakunnan vanhuksia kalkkeutuneina höppänöinä ja sellaisina, jotka arvostelevat rumpujen pärinää ja sähkökitaran soittoa, koska ne liitetään maallisen musiikin rientoihin ja tanssilavoille.
        Olen 40 vuoden aikana käynyt kaikissa adventtikirkoissa Suomen maassa ja valitettavaa on myös se, että seurakuntasalit ammottavat nykyään tyhjyyttään, ellei sitten paikkakunnalle satu tulemaan joku vieraileva kansan suosiossa oleva puhuja ja sen pitää mielellään olla vielä ulkomaalainen.
        Kyllä se on niin, että tuskin Jeesus löytää edes sitä kahdeksaa Jumalan mielen mukaista uskovaista koko maailmasta, kun hän saapuu kerran takaisin.
        Nooan päivien kirous kun on myös adventtikirkon jäsenten suurin ongelma näin lopun aikana. Adventtikirkko hehkuttaa maailmanlaajuista jäsenmääräänsä, mutta se on täysin merkityksetön ja yhdentekevä luku, jos puhutaan siitä, kuka adventisti oikeasti on taivaskelpoinen ja pääsee osaksi pelastuksesta.
        Valitettavasti asia on juuri niin, kuten kirjoitin.

        Älä yleistä, jos omassa seurakunnassasi ei käytetä Raamattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä lasket valheitasi oikein olan takaa. Et ole Adventisti, kun kerran tuolla tavalla valehtelet.
        Itse olen ollut adventisti jo yli 40 vuotta ja sinä aikana olen todennut selkeästi sen kuinka 40 vuotta sitten kun liityin seurakuntaan, oli useilla kirkkoon tulevilla oma Raamattu mukana ja sapattikouluvihkonen, jota Raamatun Sanomaksi nimitimme.
        Nykyään ajat ja tavat ovat muuttuneet ja hyvin harvalla on oma tai kirkon eteisestä lainaksi saatu Raamattu meidänkään seurakunnassa mukana ja hyvin harva ottaa osaa yhteislauluunkaan koko sydämestään. Se on valitettavaa ja osoittaa selvästi sen, että kirkkomme on hurjaa vauhtia maallistunut ja materialisoitunut sekä menettänyt sen kaiken, miksi seurakuntayhteys ylipäätään on olemassa.
        Ihmisillä on kauhea kiire pois Jumalanpalveluksesta ja siksi ne ulko-ovea lähellä olevat paikat ovat suosittuja. Mihin heillä on kiire? Puuhastelemaan omia askareitaan ja huvittamaan itseään.
        Nuoriso myös viihtyy omissa porukoissa ja he pitävät seurakunnan vanhuksia kalkkeutuneina höppänöinä ja sellaisina, jotka arvostelevat rumpujen pärinää ja sähkökitaran soittoa, koska ne liitetään maallisen musiikin rientoihin ja tanssilavoille.
        Olen 40 vuoden aikana käynyt kaikissa adventtikirkoissa Suomen maassa ja valitettavaa on myös se, että seurakuntasalit ammottavat nykyään tyhjyyttään, ellei sitten paikkakunnalle satu tulemaan joku vieraileva kansan suosiossa oleva puhuja ja sen pitää mielellään olla vielä ulkomaalainen.
        Kyllä se on niin, että tuskin Jeesus löytää edes sitä kahdeksaa Jumalan mielen mukaista uskovaista koko maailmasta, kun hän saapuu kerran takaisin.
        Nooan päivien kirous kun on myös adventtikirkon jäsenten suurin ongelma näin lopun aikana. Adventtikirkko hehkuttaa maailmanlaajuista jäsenmääräänsä, mutta se on täysin merkityksetön ja yhdentekevä luku, jos puhutaan siitä, kuka adventisti oikeasti on taivaskelpoinen ja pääsee osaksi pelastuksesta.
        Valitettavasti asia on juuri niin, kuten kirjoitin.

        Varmaan on niinkuin kerroit elämme luopumuksessa ja näin se on enustettu.
        Penseä Laudekialainen. Mutta yksilönä me voimme viedä evankeliumia siellä missä liikumme ! Missä päin sinä muuten asustelet ? Käytkö koskaan Nummelassa ?
        On Sykkivä sydän ja Hopeaniemenseurakunta.

        Siunausta sinelle veli kyllä Jeesus on hyvä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä yleistä, jos omassa seurakunnassasi ei käytetä Raamattuja.

        Olen käynyt KAIKISSA Suomen adventtikirkoissa ja suunta on ollut sama niissä KAIKISSA, niinkuin kerroin.
        On kyse sitten mitättömän pienistä seurakunnista tai suuremmista.
        Ensiksikin joukkopako on selvää. Yhä harvempi vaivautuu enää tulemaan lauantaiaamuna kirkkoon, koska kotona on mukavampi olla ja monet kokevat myös, että se käynti siellä seurakunnassa ei anna mitään.
        On adventtikirkon seurakuntia, joissa käy vain muutama ihminen ja suurimpien asutuskeskustenkin keskellä olevien seurakuntien kuuntelijamäärä ei päätä huimaa, kun kokoontujien lukumäärä on maksimissaan joitain kymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on niinkuin kerroit elämme luopumuksessa ja näin se on enustettu.
        Penseä Laudekialainen. Mutta yksilönä me voimme viedä evankeliumia siellä missä liikumme ! Missä päin sinä muuten asustelet ? Käytkö koskaan Nummelassa ?
        On Sykkivä sydän ja Hopeaniemenseurakunta.

        Siunausta sinelle veli kyllä Jeesus on hyvä !!

        "On Sykkivä sydän ja Hopeaniemenseurakunta."

        Asustelen Tampereen suunnalla. Hopeaniemen seurakuntaa ei enää ole, koska adventtikirkko joutui siitä luopumaan talousvaikeuksien vuoksi ja sen vuoksi, että kaikkiin rakennuksiin olisi pitänyt tehdä niin suuria saneerauksia, että raha ei yksinkertaisesti olisi siihen riittänyt. Hoitolaitoksena se ei siis enää vastannut nykypäivän vaatimuksia.
        https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/5782486
        Kopun kartanon alueella toimii seurakunta ("navettakirkossa") nimellä Sykkivä Sydän.
        Lohjalla, Nummelan naapurissa on Rukoushuone.
        Kaikissa niissäkin olen ollut ja silloinkin, kun Matti Miettinen vielä omisti mm. Kopun kartanon ja sen maa alueet.
        Kuten kerroin, olen käynyt joka ikisessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa ja monissa useaan kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On Sykkivä sydän ja Hopeaniemenseurakunta."

        Asustelen Tampereen suunnalla. Hopeaniemen seurakuntaa ei enää ole, koska adventtikirkko joutui siitä luopumaan talousvaikeuksien vuoksi ja sen vuoksi, että kaikkiin rakennuksiin olisi pitänyt tehdä niin suuria saneerauksia, että raha ei yksinkertaisesti olisi siihen riittänyt. Hoitolaitoksena se ei siis enää vastannut nykypäivän vaatimuksia.
        https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/5782486
        Kopun kartanon alueella toimii seurakunta ("navettakirkossa") nimellä Sykkivä Sydän.
        Lohjalla, Nummelan naapurissa on Rukoushuone.
        Kaikissa niissäkin olen ollut ja silloinkin, kun Matti Miettinen vielä omisti mm. Kopun kartanon ja sen maa alueet.
        Kuten kerroin, olen käynyt joka ikisessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa ja monissa useaan kertaan.

        Hopeaniemen seurakunta toimii edelleen kokoonumme Hannankadulla Helluntalaisten tiloissa.

        Siunausta.


    • Anonyymi

      Ei ole kohta enää Helsingissäkään adventtiseurakuntaa?
      Kallion adventtiseurakunnan ja kirkkokiinteistön osti Vapaakirkko.
      Se seurakunta on hajonnut. Hämeentien kirpputorin tiloissa sitä on yritetty pitää hengissä, mutta ei se ole onnistunut.

      Annankatu 7 kirkko kiinteistö on tarkasti suojeltu ja sen saneeraaminen tulee kalliiksi, koska alkuperäinen tulee säilyttää ja ennallistaa.
      Kirkkosalia ja sen ilmettä ei saa muuttaa, vaan ennallistaa ja säilyttää mahdollisimman alkuperäisessä muodossa.
      Hissi, joka rakennettiin kiinteistöön, tullaan varmaan poistamaan ja vaatimaan, että rappukäytävä tulee saattaa alkuperäiseen ilmeeseensä. Liekö koko hissi edes saanut aikanaan hyväksyntää kaupungin museovirastosta?

    • Anonyymi

      Raamattu opettaa, että on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin Jeesus. Sillä perusteella Jeesuksen pitäminen Jumalana on kyseenalaista.

      Mutta, moni kristitty pitää Jeesusta Jumalana ja pitää kuva Jeesuksesta. Se rikkoo Jumalan käskyä ja onkin mielenkiintoista miten he selittävät asian oikeaksi.

      "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."
      Toinen Mooseksen kirja 20:4-6

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "sillä Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      Miten voi pitää Jeesusta Jumalana, mutta olla kuitenkin uskomatta mitä Jeesus ja Jumala sanoo?

      • Anonyymi

        Höpöhöpö! Jeesus on Jumala väität mitä muuta väität.
        Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Kaikki ovat yhtä suurta Jumalaa, eikä heistä voi sanoa, kuka on suurempi, koska ne ovat kaikki Jumalan muotoa ja niillä kaikilla Jumaluuden muodoilla on oma tehtävänsä.
        Asiaa voidaan verrata hyvin vaikka ihmiseen, jolla on omat tehtävänsä.
        Hän voi olla perheen isä ja lastensa huoltaja sekä yrityksensä johtaja ja samaan aikaan myös seurakuntansa vanhin.

        Sinä tahallasi sotket sen asian, mitä Jeesus oli maan päällä ollessaan, mutta unohdat sen, mitä Jeesus oli ennen sitä ja sen jälkeen.
        Hän ei ollut kirkastetussa ruumiissaan maan päällä ollessaan, vaan oli ihminen ja alistui silloin siihen, että hänen Isänsä oli häntä suurempi.
        Tilanne on aivan erilainen nyt, kun Jeesus on taivaassa Jumalana ja Jumaluutena, tasavertainen Isänsä kanssa.


    • Anonyymi

      Jumalat kaikki ovat MIELIKUVITUSOLENTOJA.
      Joka jumalista puhuu ja niitä palvoo, palvoo epäjumalia ja on raamatun tarujen mukaan jumalhullu, sekopää ja mielisairas.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe