Kun joku kysyy, oletko uskossa, niin mitä vastaat?

Anonyymi-ap

Monissa vapaissa suunnissa on tavallista, että kun tulee tuntematon kokoukseen, joku tervehtii ja kysyy; "Oletko uskossa?"

Mitä vastaat? "Olen adventisti...."

Vai vastaatko: "Kiitos Herralle, olen uskossa!"

Mitä sinulle merkitsee olla uskossa? Sitäkö, että uskot tietyllä tavalla pedon merkistä?
Vai sitä, että olet lukenut sapattikoululäksysi?

Vai että olet seurakunnan jäsenluettelossa?

20

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaan: totta helvetissä!

      • Anonyymi

        Totta Mooses, olen! Näinkin voi hihkaista.


    • Anonyymi

      Miksi taas näitä typeriä aloituksia?

    • Anonyymi

      Kuka lukijoista voisi sanoa olevansa uskossa! Hyvin harva.

      Näillä sivuilla ei käsitellä todellista uskoa, ainoastaan esitetään omaa paremmuutta.

      Joka on uskossa, on saanut syntinsä anteeksi, eikä suinkaan halua lyödä toista uskovaa, vaan on täynnä rakkautta ja kiitollisuutta.

      • Anonyymi

        Kiitos veli hyvästä aloituksesta ! Kiitos Herralle vielä on armon päivä !

        kyllä Jeesus on hyvä Halleluujaa !!

        Siunausta kaikille toivoo yks,advari veli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos veli hyvästä aloituksesta ! Kiitos Herralle vielä on armon päivä !

        kyllä Jeesus on hyvä Halleluujaa !!

        Siunausta kaikille toivoo yks,advari veli.

        Kiitos Herralle, ja siunausta sinulle myös!


    • Anonyymi

      Oletko uskossa? vastaus - olen adventisti.
      No, itse en ole, mutta tuo vastaus kertoo heti, että adventisti on uskossa.
      Joka Herran opetuslapsena todistaa olevansa adventisti, hän samalla todistaa lauseessaan, että Sapatin Herra, - Luoja, on sydämen opin, neuvojen ja ohjeitten kohde kirjoituksien mukaan.

      Sanalla adventisti - näen, että hän uskoo, ettei kääntymätön sielu voi elää iankaikkisesti, kun Herra on raamatun alkuluvuissa tuonut esiin.
      Myös hän todistaa, että Jeesus on Elämän leipä, joka syö sitä leipää saa elää.
      Kristuksenveri on hänelle tosi, lunastusveri.
      Adventisti näkee, että Herra luo uudentaivaan ja maan. Kaikki entinen sitten mennyt.

      jne. jne. kyllä sanaan adventisti sisältyy sellainen todistus, jota kristittyjen kannattaa mietiskellä.

      Yleisuskonto ja korvausoppi. Sitä kannattaa jokainen pohtia, mitä ne sisältää.

      • Anonyymi

        Ulkopuoliselle tuollainen vastaus on hyvää päivää kirvesvartta!

        Eivät kaikki adventistit ole uskossa, kaukana siitä. Näillä sivuilla näkee enimmäkseen ei-uskovia.

        Miksi ei voi rehellisesti sanoa: "Olen uskossa!" Siksikö, että ei ole läheistä suhdetta Jumalaan?

        Jos joku on helluntailainen, adventisti, luterilainen, tai mikä muu tahansa , se ei merkitse muuta kuin korkeintaan nimeä jossakin kirjassa.

        Myös juutalaisuus on korvausoppi, koska se opettaa että ulkonaiset toiminnat pystyy korvaamaan Jeesuksen uhrikuoleman. Todellinen oppi on että syntinen pelastuu Jeesuksen työn kautta, joka tavallaan on myös korvausoppi, koska Jeesus on kuollut sinun puolestasi, sinun kurja elämäsi on korvattu Jeesuksen elämällä ja kuolemalla.


      • Anonyymi

        Korvausoppi on tuoda omia ansioitaan ja hedelmiään uhriksi, niinkuin Kain teki!


      • Anonyymi

        Jos joku vastaa olen adventisti, se tarkoittaa sitä, että yhteisöllisyys menee Jumala-syhreen edelleen. Hyvin yksinkertaista. Tunnen kyllä yhteisöni. Mutta se, että olisi hyvä adventisti, ei tarkoita sitä, että olisi hyvä kristitty. Se ei tarkoita sitä, että olisi oikeasti uudestisyntynyt, eikä se takaa pelastusta.

        Jos on oikeasti todella sisäistänyt Jumalan rakkauden, suuruuden ja armon, ei ensimmäisenä julista olevansa adventisti. Kyllä silloin sydän puhkeaa kiitokseen Jumalaa kohti, ja haluu kertoa Jumalasta, ei adventismistaan.


    • Anonyymi

      Onko se sitä "hurahtamista"?

    • Anonyymi

      Pastorina vastaan, että kyllä olen ja olemme uskossa.
      Uskon ja uskomme 100%:sti rahan voimaan.
      Hallelujaa!!!
      Me pastorit voimme koko sydämestämme kiittää rahan voimasta. Aamen!
      Maksakaa täydet kymmenykset ja runsaat uhrilahjat ja hyvissä ajoin testamentatkaa sekä lahjoittakaa koko omaisuutenne meidän edustamamme kirkkokunnan ja adventtiliikkeen hyväksi, olemmehan yhtä liikettä ja liiketoimintaa.
      Kun te lahjoitatte kaiken kirkkokunnallemme, niin silloin palkkamme ja helppo työmme on turvattu. Hallelujaa!!!

      • Anonyymi

        Noin käärme toisesta suupielestä, panetteluhengessä- Luciferinhyppynarulla puhuu aina rahasta. Se on pakanallisen sielunsa manaama perkeleen henki. Ei mitään muuta, ja kevyeksi punnittu, ei mitään arvoa, keskusteluun.


    • Anonyymi

      En halua jäädä kymmenysvelkaan!

    • Anonyymi

      Jos menet adventistien kirkonmenoihin, kysytään siellä heti alkuun:
      "Pidätkö lauantaisapatin?"

      • Anonyymi

        Pastorit ainakin adventtikirkon eteisessä toivottavat vain hyvää sapattia.
        Heille se sapatti kun on tilipäivä ja siis pirun tärkeä ja hyvä päivä heille.
        Eivät ne pastorit toivotakkaan hyviä muita viikon päiviä, koska se on pastorin retaleille täysin merkityksetön miten se yhteisön aivo-orja voi niinä muina viikonpäivinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pastorit ainakin adventtikirkon eteisessä toivottavat vain hyvää sapattia.
        Heille se sapatti kun on tilipäivä ja siis pirun tärkeä ja hyvä päivä heille.
        Eivät ne pastorit toivotakkaan hyviä muita viikon päiviä, koska se on pastorin retaleille täysin merkityksetön miten se yhteisön aivo-orja voi niinä muina viikonpäivinä.

        Mitä voit kertoa pastoreista onko sinulla jokin kokemus vai mikä saa sinut kirjoittelemaan pastoreista, voitko kertoa ?


      • Anonyymi

        Valhekäärme taas puhuu. Vieraana pojan mukana olen piipahtanut, eikä kukaan ole puhunut mistään pitämisestä.
        Sinä se pitelet paitaa päällä, helmoista rystyset valkeena.

        Se on sinun sapatinpitämis- tarinasi huuhaa ajatus. Pitäää---- höh.
        Ei mene perille, edes ulkopuolisen mieleen. Tulee mieleen nuo yksikastemussuttajat helluntain, palstalla -- sama virsi, teillä, mutta eri lahkeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pastorit ainakin adventtikirkon eteisessä toivottavat vain hyvää sapattia.
        Heille se sapatti kun on tilipäivä ja siis pirun tärkeä ja hyvä päivä heille.
        Eivät ne pastorit toivotakkaan hyviä muita viikon päiviä, koska se on pastorin retaleille täysin merkityksetön miten se yhteisön aivo-orja voi niinä muina viikonpäivinä.

        Mussumiehen henki puhuu samassa rahakirstumielessä, kun ei hoida edes tupansa hoitoa.

        Älä viitti pilata naamaasi palstalla, Älytöntä.


    • Anonyymi

      Olen tässä. Lyhyesti ja melko ytimekkäästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe