Sopeutumisraha pitää poistaa

Anonyymi-ap

IS -Ex-kansanedustajat ilman töitä – katso, ketkä nostivat sopeutumisrahaa kesäkuussa.

KESÄKUUN lopussa 48 entistä kansanedustajaa ja ex-ministeriä sai sopeutumisrahaa Kevasta.
Sopeutumisrahaa maksetaan, jos ex-kansanedustaja ei löytänyt itselleen uusia töitä.

Keva maksaa sopeutumisrahaa 32:lle ex-kansanedustajalle, jotka putosivat tai jäivät pois eduskunnasta viime huhtikuun vaaleissa. Sopeutumisrahaa saa muun muassa ex-pääministeri Juha Sipilä (kesk), 62.

Sipilä ei vastannut IS:n soittopyyntöön.

Soini vastasi IS:n soittopyyntöön lyhyellä viestillä.
– Tein päätöksen 2019, etten kommentoi tätä teemaa sanallakaan, Soini viestitti.

Myöskään Aula ei vastannut IS:n soittopyyntöön sopeutumisrahasta.

SOPEUTUMISRAHA on tehty helpottamaan ex-kansanedustajia, jos he eivät työllisty heti eduskuntauransa jälkeen.

Jos ei työllisty, työkkäriin ja 37 e työttömyyskorvaus niinkuin kaikilla muillakin. sekä laittamaan kaemuksia 4 kpl kuukaudessa, eikä mitään sopeutumisrahaa, eihän sitä saa taviskaan, onhan se hyvä kun itse päättää asioista, niin ei tarvi kärsiä kuin muut, Kyllä taviskin helpotusta kaipaa, mutta se on karenssin tai orjatyön paikka meillä.

... tää on niin syvältä!!! Niin eri arvoisia me ihmiset olemme, vaikka eduskunta huutaa aina tasa arvon ja suvaitsevaisuuden perään.

21

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kansanedustajat eivät saa palkkaa, joten eivät saa ansiosidonnaistakaan. Palkkiokaan ei mikään valtava ole, vaikka jotkut niin väittävät. Jos halutaan "työttömyyskorvaus niinkuin kaikilla muillakin", niin siinä tapauksessa pitäisi maksaa ansiosidonnaista ja se olisi aika lailla samaa luokkaa kuin sopeutumisrahakin.

• Anonyymi

Sopeutumisraha on heidän työttömyyskorvaus, hulppea sellainen. Eläkettäkin kertyy heille 4 % vuodessa, kun taviksille reilu 1 % vuodessa.
        Törkeää, onneksi en ole äänestänyt, ei tarvi hävetä heidn toimintaa kun ei ollut osallisena heidän huijarielämään. Siksi on hvyä myös olla työtön ja nauttia etuuksista, samoin kun nämä lusmuedustajat. Halveksin heitä niiiiiin suuresti, etten pysty edes kuvilemaan sitä tunnetta.

Kun ottaa oppia eduskunnan huijareista, voi oppia paljon miten elää ilman tötä ja rahaa tulee.

• Anonyymi

Peruspäivärahan saa jokainen, älä puhu soopaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peruspäivärahan saa jokainen, älä puhu soopaa.

Puhuin ansiosidonnaisesta päivärahasta,

• Anonyymi

Tuollasilla sopeutumisrahoilla ei kannata töitä tehdäkkään, johan niillä elää hulppeaa elämää. Kyllä jokainen kansanedustaja töitä saisi jos HALUAISI niitä tehdä. Heillä on entinen työpaikka tallella, sillä moni on rkavapaalla, entisestä työstä. ihan puppua, ettei heille oel töitä, samoja lusmuja ne on kuin kaikki muutkin, kun rahaa tulee etuina, niin ei työ vaan kannata.

• Anonyymi

Hulppeaa elämää? Alle suomalaisen mediaanipalkan 1-3 vuotta - omituinen käsitys hulppeasta elämästä.

• Anonyymi

Miksi pitäisi mukamas poistaa tuo sopeutumisraha?
      Mielestäni tuo esittämäsi sopeutumisrahan poisto vaarantaa demokratian toteutumisen ja olisi todella syvältä!
      Oletko ajatellut, että ei kaikilla kansanedustajilla ole hyväpalkkaista pakastevirkaa odottamassa, kun he putoavat eduskunnasta. Varsinkin tavan duunari jää täysin tyhjän päälle eduskunnan jälkeen.
      Olen tämän aivan konkreettisesti nähnyt, kuinka tuttu kansanedustaja (vas.) putosi yhden kauden jälkeen eduskunnasta, niin hän putosi todella tyhjän päälle. Kukaan työnantaja ei halunnut palkata häntä enää, koska työpaikalla olisi tullut heti istumalakko; Ei tänne mitään eduskunnassa rikastuneita tarvita!
      Jopa hänen oma kotikunta käänsi hänelle selkänsä, vaikka kaveri oli tuonut kuntaa ja sen tarpeita esille eduskunnassa, sekä luonut tärkeitä verkostoja.

Olen sitä mieltä, että juuri meidän köyhien vuoksi on tarpeen, että ex-kansanedustajille maksetaan sopeutumisrahaa, koska jos ei makseta, jää kansanedustajan tehtävät helposti köyhemmältä kansanosalta vain haaveeksi, ei edes uskalleta lähteä ehdolle, jos toimeentulo on eduskunnan jälkeen täysin vaakalaudalla.

Jos suhteuttaa tuon sopeutumisrahaa saavien ex-kansanedustajien määrän muihin erilaisten tukien saajien määrään, on se marginaalinen.

• Anonyymi

Tyypillistä keskustelua. On eri asia vedellä ylisuuria etuja ja palkkoja tekemättä mitään kun on eduskuntalainen, mutta kun on kyse kansalaisesta, eläkeläisetä, työttömästä, vanhuksesta sairaasta, opiskelijoista... niin se etuuden saaminen ei olekkaan enää hyvä asia, se on luuserointia, hyväksikäyttämistä, väärinkytämistä, laiskuutta, ala arvoista.... MIKSI KUMMASSA asia muuttuu kun saaja puoli tavis kansalainen, varaton monesti omaa syytään?????

Siis sun mielestä aikki yhteiskunnan edut ja korvaukset kuuluu heille joilla on jo isot palkat ja edut, mutta kurjuudessa eläjät ovat täys paskoja kun hakevat etuja ja kovauksi???!!!

EI OLE MITÄÄN SYYTÄ MIKSI KANSANEDUSTJAN PITÄIS SAADA ILMAISTA SOPEUTUMISRAHAA, KUN TÖITÄ ON PILVIN PIMEIN TARJOLLA!!!

Niinhän työttömällekin sanotaan.
        Olet vaan alkholisoitunut tyyppi, joka katkerana istuu puiston penkillä ja miettii mitähän teksi ja päätyy tänne vähän huuteleen mitä mieleen juolahtaa.,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillistä keskustelua. On eri asia vedellä ylisuuria etuja ja palkkoja tekemättä mitään kun on eduskuntalainen, mutta kun on kyse kansalaisesta, eläkeläisetä, työttömästä, vanhuksesta sairaasta, opiskelijoista... niin se etuuden saaminen ei olekkaan enää hyvä asia, se on luuserointia, hyväksikäyttämistä, väärinkytämistä, laiskuutta, ala arvoista.... MIKSI KUMMASSA asia muuttuu kun saaja puoli tavis kansalainen, varaton monesti omaa syytään?????

Siis sun mielestä aikki yhteiskunnan edut ja korvaukset kuuluu heille joilla on jo isot palkat ja edut, mutta kurjuudessa eläjät ovat täys paskoja kun hakevat etuja ja kovauksi???!!!

EI OLE MITÄÄN SYYTÄ MIKSI KANSANEDUSTJAN PITÄIS SAADA ILMAISTA SOPEUTUMISRAHAA, KUN TÖITÄ ON PILVIN PIMEIN TARJOLLA!!!

Niinhän työttömällekin sanotaan.
        Olet vaan alkholisoitunut tyyppi, joka katkerana istuu puiston penkillä ja miettii mitähän teksi ja päätyy tänne vähän huuteleen mitä mieleen juolahtaa.,

Et nyt pysty hahmottamaan eduskunnasta pudonneen perusduunarin tilannetta, että miten vaikea on todellisuudessa työllistyä ex-kansanedustajana. Monella voi olla jopa vielä velkaakin edellisten vaalien vaalityöstä ja tulee vielä uudet velat, kun ei pääse jatkokaudelle.

Ja jos työpaikoilla on juuri sinunlaisia työkavereita, ei työnantaja uskalla edes palkata entistä kansanedustajaa, kun on tiedossa vain ongelmia sinunlaisten todella solidaaristen duunareiden taholta. Näin tämä juuri tuolla edellä mainitsemani tutun kansanedustajan (vas.) kohdalla, miten hän ei työllistynyt mihinkään. Aivan koulukaverini oli myös kansanedustajana (sdp.) ja ministerinäkin, putosi eduskunnasta ja mitään töitä ei löytynyt sen jälkeen, jos sopeutumisrahaa ei olisi ollut, olisi hän ollut todella pulassa.

On tätä nähty, kun olen sivusta seurannut ja puolustan tuota sopeutumisrahaa juuri sillä, että sen poisto vaarantaa demokratian, kun köyhemmillä ei ole varaa lähteä eduskuntaan, kun vaarana on jäädä täysin tyhjän päälle eduskunnan jälkeen. Vai oletko sitä mieltä, että vain rikkaiden pitää päästä eduskuntaan kansanedustajaksi? Ei kaikilla ole hyväpalkkaista pakastevirkaa odottamassa eduskunnan jälkeen!

En todellakaan ole alkoholisoitunut, olen lähes absolutisti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et nyt pysty hahmottamaan eduskunnasta pudonneen perusduunarin tilannetta, että miten vaikea on todellisuudessa työllistyä ex-kansanedustajana. Monella voi olla jopa vielä velkaakin edellisten vaalien vaalityöstä ja tulee vielä uudet velat, kun ei pääse jatkokaudelle.

Ja jos työpaikoilla on juuri sinunlaisia työkavereita, ei työnantaja uskalla edes palkata entistä kansanedustajaa, kun on tiedossa vain ongelmia sinunlaisten todella solidaaristen duunareiden taholta. Näin tämä juuri tuolla edellä mainitsemani tutun kansanedustajan (vas.) kohdalla, miten hän ei työllistynyt mihinkään. Aivan koulukaverini oli myös kansanedustajana (sdp.) ja ministerinäkin, putosi eduskunnasta ja mitään töitä ei löytynyt sen jälkeen, jos sopeutumisrahaa ei olisi ollut, olisi hän ollut todella pulassa.

On tätä nähty, kun olen sivusta seurannut ja puolustan tuota sopeutumisrahaa juuri sillä, että sen poisto vaarantaa demokratian, kun köyhemmillä ei ole varaa lähteä eduskuntaan, kun vaarana on jäädä täysin tyhjän päälle eduskunnan jälkeen. Vai oletko sitä mieltä, että vain rikkaiden pitää päästä eduskuntaan kansanedustajaksi? Ei kaikilla ole hyväpalkkaista pakastevirkaa odottamassa eduskunnan jälkeen!

En todellakaan ole alkoholisoitunut, olen lähes absolutisti!

Mä taas en pysty hahomottamaan sinun ajatusmaailmaa, että eduskuntalaisille ptitää antaa noin paljon siimaa joka asiassa, mutta tavis kansanlainen on aina se roisto????? Kyllä se vaan niin on et roistot on siellä eduskunnassa ja vetlee ilmaista rahaa tekemättä yhtään mitään..

Tuttu edustaja vuosia sitten sanoi, että koskaanf ei rha laolpu eikä koskaan tarvinnu katsoa hintalappuja, senkun osti vaan ja aina oli rahaa, ja matkat ilmasiia, ja tkaisilla vaan surautteli ilman kuitteja... palkkaa ei pahemmin tarvinnu käyttää. Asunto velat sai pois ja aina oli rahaa, ja nyt on vieläkin enempi, voi olla töissä ja työttömänä, kun rahaa saa vaifkka teet töitä, mutta tavis vaan ei saa tehdä samaan aikaan töitä.

Ilmeisesti olet sairas päästä, kun ajattlet kanssaihmisistä eritavalla kuin luuseri edustajista ja ministerieistä... Säälin sua, ja halveksin entistä enempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä taas en pysty hahomottamaan sinun ajatusmaailmaa, että eduskuntalaisille ptitää antaa noin paljon siimaa joka asiassa, mutta tavis kansanlainen on aina se roisto????? Kyllä se vaan niin on et roistot on siellä eduskunnassa ja vetlee ilmaista rahaa tekemättä yhtään mitään..

Tuttu edustaja vuosia sitten sanoi, että koskaanf ei rha laolpu eikä koskaan tarvinnu katsoa hintalappuja, senkun osti vaan ja aina oli rahaa, ja matkat ilmasiia, ja tkaisilla vaan surautteli ilman kuitteja... palkkaa ei pahemmin tarvinnu käyttää. Asunto velat sai pois ja aina oli rahaa, ja nyt on vieläkin enempi, voi olla töissä ja työttömänä, kun rahaa saa vaifkka teet töitä, mutta tavis vaan ei saa tehdä samaan aikaan töitä.

Ilmeisesti olet sairas päästä, kun ajattlet kanssaihmisistä eritavalla kuin luuseri edustajista ja ministerieistä... Säälin sua, ja halveksin entistä enempi.

Näköjään et edelleenkään pysty hahmottamaan tavisduunarin asemaa kansanedustajana, kun hän putoaa eduskunnasta. Jos vielä on ollut ministerinä tai muuten näkyvällä paikalla eduskunnassa, vaikka keskeisessä valiokunnassa, niin julkisuuden kiro on melkoinen sitten ex-kansanedustajana, ettei töitä niin vain löydy.

Kävin ennen eduskuntavaaleja useamman puolueen vaalitilaisuuksissa tutustumassa ehdokkaisiin ja keskustelemassa heidän kanssaan. Juttelin aika monen entisen kansanedustajan kanssa, sekä nyt valitun eduskunnan kansanedustajien kanssa, tapasin jopa nykyisen hallituksen ministerinkin ja kättelimme. Kuinka monessa vaalitilaisuudessa sinä itse kävit ja kuinka monen entisen ja nykyisen kansanedustajan kanssa keskustelit?

Minä verkostoiduin näissä vaalitilaisuuksissa niin, että minulla on nyt aika monen nykyisen kansanedustajan kanssa keskusteluyhteys suoraan eduskuntaan. Vaan tuli myös selville näissä tilaisuuksissa, että kovin helposti entinen kansanedustaja ei työllisty, jos ei ole valmiina sitä pakastevirkaa. Eli ei mitään uutta minulle.

Kyllä minulla silmät avautuivat muutamia vuosia sitten, kun tuo tuttu kansanedustaja (vas.) putosi eduskunnasta, että miten julmaa kohtelua oli hänelle entisten tovereiden taholta ja miten oma kotikuntakin käänsi selkänsä. Kyse ei ollut äänestäjien luottamuksen menetyksestä, ääniä tuli vaaleissa enempi edelliseen verraten, mutta puolueen saama kokonaisäänimäärä putosi ja tämä tuttu jäi valitsematta.

Toinen tuttu kansanedustaja ja entinen ministeri (sdp.) vasta kauheaan ryöpytykseen joutui, hän ministerinä joutui toisten tekemiä sotkuja setvimään ja sen seurauksena putosi eduskunnasta. Siinä jos missä oli sopeutumisraha tarpeen!

Edelleenkin kuulutan sitä, että sinä ilmeisesti haluat vain rikkaita eduskuntaan kansanedustajaksi ja tavisduunarit pysyköön poissa eduskunnasta. Minä puolestani näen, että demokratia vaarantuu, jos sopeutumisraha poistetaan, koska kynnys lähteä pyrkimään eduskuntaan nousee. Kuka alkaa vaarantamaan taloutensa ja elämänsä yhden kauden kansanedustajana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään et edelleenkään pysty hahmottamaan tavisduunarin asemaa kansanedustajana, kun hän putoaa eduskunnasta. Jos vielä on ollut ministerinä tai muuten näkyvällä paikalla eduskunnassa, vaikka keskeisessä valiokunnassa, niin julkisuuden kiro on melkoinen sitten ex-kansanedustajana, ettei töitä niin vain löydy.

Kävin ennen eduskuntavaaleja useamman puolueen vaalitilaisuuksissa tutustumassa ehdokkaisiin ja keskustelemassa heidän kanssaan. Juttelin aika monen entisen kansanedustajan kanssa, sekä nyt valitun eduskunnan kansanedustajien kanssa, tapasin jopa nykyisen hallituksen ministerinkin ja kättelimme. Kuinka monessa vaalitilaisuudessa sinä itse kävit ja kuinka monen entisen ja nykyisen kansanedustajan kanssa keskustelit?

Minä verkostoiduin näissä vaalitilaisuuksissa niin, että minulla on nyt aika monen nykyisen kansanedustajan kanssa keskusteluyhteys suoraan eduskuntaan. Vaan tuli myös selville näissä tilaisuuksissa, että kovin helposti entinen kansanedustaja ei työllisty, jos ei ole valmiina sitä pakastevirkaa. Eli ei mitään uutta minulle.

Kyllä minulla silmät avautuivat muutamia vuosia sitten, kun tuo tuttu kansanedustaja (vas.) putosi eduskunnasta, että miten julmaa kohtelua oli hänelle entisten tovereiden taholta ja miten oma kotikuntakin käänsi selkänsä. Kyse ei ollut äänestäjien luottamuksen menetyksestä, ääniä tuli vaaleissa enempi edelliseen verraten, mutta puolueen saama kokonaisäänimäärä putosi ja tämä tuttu jäi valitsematta.

Toinen tuttu kansanedustaja ja entinen ministeri (sdp.) vasta kauheaan ryöpytykseen joutui, hän ministerinä joutui toisten tekemiä sotkuja setvimään ja sen seurauksena putosi eduskunnasta. Siinä jos missä oli sopeutumisraha tarpeen!

Edelleenkin kuulutan sitä, että sinä ilmeisesti haluat vain rikkaita eduskuntaan kansanedustajaksi ja tavisduunarit pysyköön poissa eduskunnasta. Minä puolestani näen, että demokratia vaarantuu, jos sopeutumisraha poistetaan, koska kynnys lähteä pyrkimään eduskuntaan nousee. Kuka alkaa vaarantamaan taloutensa ja elämänsä yhden kauden kansanedustajana!

Etkä sinä tarvallisen duunarin asemaa mikä on tdoella heikko ja koko ajan heikennetään. Meille kaikille myöss ulle kelpaisi työttömyyteen sopeutumisrahaa kun työsi loppuu 10 000 e kuussa eikä tarvi töitä tehdä jos ei haulua.

Omituista että eduskunnan luusereilla on eri kohtelu joka asiassa.

itse olen sen vuoksi työtön että haluan elää lähestulkoon samaa elämää kun edduskunnassa, rahaa tulee eikä tarvi tehdä mitään mikä ei kiinnosta. Harmittaa vaan että he tekevät omat päätökset itselleen sopiviksi, ja vähät välittää sinun elintasostasi.

Minultakin meni silmät päästä kun tutun työpaikka meni konkkaan ja miten häntä kohdeltii n sen jälkeen... ei mitään sopeutumisrahaa vaan työttömyyskorvausta ja töitä vaan etsimään jos ei muuten niin pakolla.

kansanaesutajat käyttä yhteiskunnan varoja ja saa palkkaa siitä että on työtön.

KAIKKI RYÖPYTYS MITÄ JULKISUUTEEN TULEE ON HIENOA EDUSKUNTALAISILLE, KAIKKI VAAN ESIIN JA RAAKATTAVA JUURTA JAKSAIN... On heinoa lukea miten ne valehetelee ja vähät välittää muista kuin itsestään.

Tunnen minäkin edustajia ja minsterietä, mutten pidä heitä yhtään sen kummallisempa kuin iseäni ja muita taviksia, on säälittävää että he itse luulevat olevansa arvokkaita, pelkkää roskaa ja yhteiskunnan tukia väärin käyttäviä. Silkkaa roksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä sinä tarvallisen duunarin asemaa mikä on tdoella heikko ja koko ajan heikennetään. Meille kaikille myöss ulle kelpaisi työttömyyteen sopeutumisrahaa kun työsi loppuu 10 000 e kuussa eikä tarvi töitä tehdä jos ei haulua.

Omituista että eduskunnan luusereilla on eri kohtelu joka asiassa.

itse olen sen vuoksi työtön että haluan elää lähestulkoon samaa elämää kun edduskunnassa, rahaa tulee eikä tarvi tehdä mitään mikä ei kiinnosta. Harmittaa vaan että he tekevät omat päätökset itselleen sopiviksi, ja vähät välittää sinun elintasostasi.

Minultakin meni silmät päästä kun tutun työpaikka meni konkkaan ja miten häntä kohdeltii n sen jälkeen... ei mitään sopeutumisrahaa vaan työttömyyskorvausta ja töitä vaan etsimään jos ei muuten niin pakolla.

kansanaesutajat käyttä yhteiskunnan varoja ja saa palkkaa siitä että on työtön.

KAIKKI RYÖPYTYS MITÄ JULKISUUTEEN TULEE ON HIENOA EDUSKUNTALAISILLE, KAIKKI VAAN ESIIN JA RAAKATTAVA JUURTA JAKSAIN... On heinoa lukea miten ne valehetelee ja vähät välittää muista kuin itsestään.

Tunnen minäkin edustajia ja minsterietä, mutten pidä heitä yhtään sen kummallisempa kuin iseäni ja muita taviksia, on säälittävää että he itse luulevat olevansa arvokkaita, pelkkää roskaa ja yhteiskunnan tukia väärin käyttäviä. Silkkaa roksaa.

Mitä siinä keuhkoat, ryhdy itse kansanedustajaksi, jos se on niin auvoista ja helppoa hommaa! Jos kerta rahaa tulee ja mitään ei tarvitse tehdä, niin ala ihmeessä kansanedustajaksi. Hoitaisit kerralla asiat kuntoon, kun olet niin pätevä.

Kyllä minä duunarin aseman tiedän ja paljon muidenkin, kun laaja verkosto ja työllä olen itseni sekä perheeni elättänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siinä keuhkoat, ryhdy itse kansanedustajaksi, jos se on niin auvoista ja helppoa hommaa! Jos kerta rahaa tulee ja mitään ei tarvitse tehdä, niin ala ihmeessä kansanedustajaksi. Hoitaisit kerralla asiat kuntoon, kun olet niin pätevä.

Kyllä minä duunarin aseman tiedän ja paljon muidenkin, kun laaja verkosto ja työllä olen itseni sekä perheeni elättänyt.

Enkehtaisi, sillä olen rehellinen ja kunniallinen ihmkinen. En valehtele enkä huijaa ihmisiltä rahaa, enkä käytä hyväkseni toisia. En käännä takkiani koskaan rahan himossa.

Häpeän kansanedustajia niin paljon etten halua olla yksi heistä, hyi kauhea mitä sakkia, eikä osaa edes itseään hävetä.

Kuule ei ne kansanedustajat mitään tee, nostelevat aiheettomasti palkkoja ja etuuksia, ja nauravat kansalle kuinka kivaa on kusettaa.

En voisi moista roskasakkia edes äänestää, se ei vaan käy minun kuniani päälle, että antaiin luvan jollekkin lorvia ja luuseroida neljää vuotta. Rikoolisia en äänestä enkä suosi. . Eduskunta on yksi taho, josta voisi säästää ja paljon, yli puolet huijareista pois ja reilu palkan alennus 80 % , palkka vaan työtunneista.

• Anonyymi

ILMAN MUUTA JA NOPEASTI. MUTTA USKON ETTÄ HEIDÄN PALKKANSA SENKUN NOUSEE, SYKSYLLÄ VARMAAN 20 000 E KK KAIKILLE LISÄÄ, JA KANSALTA VAAN OTETAAN JA KRÄSIMYS JATKUU JA PAHENEE.

• Anonyymi

Rikollisille ei pitä mitään maksdaa. Niitä on edsukunta pullollaan, lähes kaikista löytyy synkkä puoli jota ne piilottelee. Periaatteessa eikö tuo ole rikollisille maksettavaa sossuturvaa kun sellaset mellastaa eduskunnassa.

• Anonyymi

Huvitti kun Soini valehteli että hänelle on tarjottu useita rahakkaita pestejä - no nyt se työttömyys vaan jatkuu ja jatkuu vuositolkulla taisi tulla suomalainen todellisuus myös hänen silmilleen

• Anonyymi

Mikäs ollessaa työttömänä kun kansanedustajan ja ministerin työttömyyskorvaus, eli sopetumisraha joutilaaksi, on niin suuri että sillä elää vuosia lihomassa.

• Anonyymi

Kansanedustajille palkaa vain se 500e kk se riittäs hyvin,,,,,joskus tv haastatelussa kun oli nää puheenjohtajat tentissä kysyttiin TULETTEKOS TOIMEEN 500E KK,,,, Kaikki vastasivat EMME TULE,,,, Mutta kansan pitää tulla toimeen sillä rahalla

• Anonyymi

Aloitus on niin totta.
      Saavat vielä itse kokea tuon työpaikkojen pakkohaun niin ymmärtävät ehkä ,että siinä ei ole järkeä.

• Anonyymi

Näilläkin sopeutumisrahaa nauttivilla on taviksien lailla joko munat tai pillut jalkoväleissään. Ei ihmistä kummempia. Isänmaallisuutta siis osoittamaan yhdenvertaisesti neljän työpaikan hakuun kuukausi toisensa perään muiden tavoin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      248
      45373
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11250
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10892
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9721
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6521
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3220
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2249
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1677
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1530
    Aihe