Se kertoo mitkä lääkkeet eivät ainakaan sinulle sovi. Täydellinen se ei ole, mutta karsii liudan turhia lääkekokeiluja.
JOKAINEN lääkäri tietää tämän testin olemassa olosta. Pakko, muutenhan ei olisi oikeutta niitä määrätä. Syitä voi vain arvailla miksi tästä ei puhuta..
Vaatikaa farmakogeneettinen testi ennen kuin aloitatte mitään mielialalääkkeitä
46
3912
Vastaukset
- Anonyymi
Näkkyy olevan aika kallis, yli neljäsataa, mutta kannattaahan se vaatia :). Lääkitys on kumminkin välttämätön :)
- Anonyymi
Ei sitä itse tarvitse kunnallisella maksaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnallisella testi tehdään niin, että kokeilet lääkkeen toisensa perään.
Muuten periaatteessa et voi vaatia mitään, lääkäri määrää tarpeelliset tutkimukset ja hoidon. - Anonyymi
Kai se hinta on vähän suhteellinen. Jos uskoo että sillä saa kerralla hyvän lääkityksen, ja sitäkautta elämänlaatua, työkykyä jne. Niin summan maksaa mielellään.
Mutta jos sattuu tietämään, että vika on yhteiskunnassa, ja kaikissa muissa ihmisissä, niin maksamattahan se jää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten periaatteessa et voi vaatia mitään, lääkäri määrää tarpeelliset tutkimukset ja hoidon.Sitten kannattaa miettiä mitkä ovat lääkärin motiivit tehdä työtään. Auttamisen halu vai valta, raha ja asema.
Kuluthan pienenesivät merkittävästi kun heti tehtäisiin tuo testi eivätkä potilaat ravaisi jatkuvasti uutta reseptiä hakemassa.
Sopimattomien lääkkeiden haitoista puhumattakaan. Voivat viedä työkyvyn eliniäksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kannattaa miettiä mitkä ovat lääkärin motiivit tehdä työtään. Auttamisen halu vai valta, raha ja asema.
Kuluthan pienenesivät merkittävästi kun heti tehtäisiin tuo testi eivätkä potilaat ravaisi jatkuvasti uutta reseptiä hakemassa.
Sopimattomien lääkkeiden haitoista puhumattakaan. Voivat viedä työkyvyn eliniäksiSehän on se yksi ja sama lääkäri, joka on sekä yksityisellä, että julkisella.
Se on ihan sinun omista motiiveista kiinni, että menetkö etupeltoon yksityiselle, vai kierretäänkö vaikeimman kautta julkisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on se yksi ja sama lääkäri, joka on sekä yksityisellä, että julkisella.
Se on ihan sinun omista motiiveista kiinni, että menetkö etupeltoon yksityiselle, vai kierretäänkö vaikeimman kautta julkisella.Motiiveista? Tuskinpa. Tuo ei ollut järkevä lause.
Oikeat pitkäaikaissairaat on yleensä köyhiä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sinun omista motiiveista kiinni, että menetkö etupeltoon yksityiselle, vai kierretäänkö vaikeimman kautta julkisella.Kyllä, lääkäri on sama mutta kulut on erilaiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kunnallinenkin testi maksaa , ei mikään laboratorio niitä ilmaiseksi tee , ja usein riippuu mikä budjetti omalla lääkäri asemalla on , niin että nämä on monimutkaisia juttuja sinänsä , kun rahassa lasketaan ihmisten terveyskin ja se kelle kannattaa testit tehdä .
Monet syövät turhaan lääkkeitä joista eivät voi hyvin , se jos jokin mielestäni maksaa jos yhtämittaa on juostava lääkärissä kun ei parannusta tapahdu, varmaan monet jonot lyhenisivät jos ihmisillä olisi räätälöity lääke testien tukemana . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sinun omista motiiveista kiinni, että menetkö etupeltoon yksityiselle, vai kierretäänkö vaikeimman kautta julkisella.Ihan niin, moni luulee että yksityislääkärit ovat jotenkin erikoisasemassa ja enemmän tietäviä.
Moni heistä on myös kunnallisessa hoidossa mukana ja tekee yksityisenä vaan osan työstään
Joten koulutushan heille on sama oli missä tahansa töissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, lääkäri on sama mutta kulut on erilaiset
Eli kuinka kovasti haluat tietää sopiiko se lääke sinulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kuinka kovasti haluat tietää sopiiko se lääke sinulle?
Jos yksi saa sen kunnallisella ilmaiseksi kaikkien muidenkin pitää saada. Saman arvoisia tässä ollaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksi saa sen kunnallisella ilmaiseksi kaikkien muidenkin pitää saada. Saman arvoisia tässä ollaan
Mutta eihän hoidonvastainen tai sairaudentunnoton ihminen mene mihinkään testiin, jos siihen ei pakoteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän hoidonvastainen tai sairaudentunnoton ihminen mene mihinkään testiin, jos siihen ei pakoteta.
Eihän se pakko olekaan. Siitä kuitenkin hyötyisi itse eniten.
Ei voisi lääkäri enää pakottaa syömään esim ketipinoria kun voisi todistaa että se ei auta vaan sairastuttaa vielä enemmän - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten periaatteessa et voi vaatia mitään, lääkäri määrää tarpeelliset tutkimukset ja hoidon.Monessa muussakin tällaisessa asiassa, kunnallisella ei lähdetä tuhlaaman rahaa, eikä etsimän ongelman syitä, jos ne eivät ole näkyvissä sillä hetkellä tai ongelma silminnähtävä, ja tuuriakin oltava mukana, että näkyy, tai tulee edes loogisesti ymmärretyksi ja saa siihen kuitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voisi lääkäri enää pakottaa syömään esim ketipinoria kun voisi todistaa että se ei auta vaan sairastuttaa vielä enemmänSepä se onkin sen mielenterveyden ongelma, kun ihan aina ei ymmärretä mistä itse voisi hyötyä. Esimerkiksi voisi heittää vaikka avoimen dialogin mallin. Ihmisillä olisi ollut teoriassa mahdollisuus mennä ja nauttia kyseisen mallin väitetyiståä eduista, mutta miksi vaivautua hyötymään niistä itse, kun vika on aina jossain toisessa.
Ihan sama ongelma on tässäkin testissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kannattaa miettiä mitkä ovat lääkärin motiivit tehdä työtään. Auttamisen halu vai valta, raha ja asema.
Sopimattomien lääkkeiden haitoista puhumattakaan. Voivat viedä työkyvyn eliniäksiKummaa tuo epäily sinänsä ” auttamisen halu vai raha”,
Kaikki merkitään journaaleihin, ja jos jotain sattuu niin näkee kyllä jos kysymys on auttamisesta, sillä journaali yåtiedot sinullakin itselläsikin napin painalluksen päässä kännykässäsi.
Luuletko että jokin lääkäri kyseenalaistaa oman työnsä , sillä sinähän voit seuraavalle lääkärille näyttää omat tietosi. Sitä vissiin luullaan että lääkäri noin vaan ihan yksin töitä tekee ja kusee juntteja aina silmään , joka asiassa.
Lääke tiede on hieman laajempi kun se mitä luulet. Jokainen lääkäri haluaa auttaa, mutta on vaan ihmisiä joita kukaan lääkäri ei voi auttaa, ne ovat juuri niitä epäileviä ennakkoluuloisia olioita joille mikään ei ole koskaan kyllin hyvää, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sinun omista motiiveista kiinni, että menetkö etupeltoon yksityiselle, vai kierretäänkö vaikeimman kautta julkisella.Ihan niin, nämä hörhöt luulee että yksityislääkäri muka tietää enemmän kun yleiset lääkärit .
Joten mistähän nekin luulot ovat saaneet alkunsa
Moni yleislääkäri toimii myös yksityisellä saralla . Niin että kaikilla on sentään sama koulutus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopimattomien lääkkeiden haitoista puhumattakaan. Voivat viedä työkyvyn eliniäksiMotiivit...
Jos tuo testi maksaa sen neljäsataa, ja suomessa on neljännesmiljoona mielenterveyspavleluiden asiakasta. niin sehän tekee sellaisen satamiljoonaa, testata ne kaikki.
Oletko miettinyt minkälainen summa se satamiljoonaa olisi?
Ei se mitään, minäpä olen. Se olisi sellainen summa, että sillä pyörittäisi kokonaisen vuoden, keskikokoisen kaupungin kaikkia terveyspalveluita.
Jostain syystä lääkäreiltä löytyy sitä motiivia, etteivät he sulje koko terveydenhuoltoa vain sen takia, että kaikille saataisiin se testi.
Joskus kannattaisi miettiä ihan niitä omia motiiveja, eikä aina vaivata toisten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voisi lääkäri enää pakottaa syömään esim ketipinoria kun voisi todistaa että se ei auta vaan sairastuttaa vielä enemmänKuka pystyy pakottamaan ihmisen syömään jotain lääkettä?
Tuleeko joku kotiin laittamaan pillerin kurkkuun ja käskee nielaisemaan?
Pakkohoito on ainoa, jossa ollessa pystytään pakottamaan lääkkeiden käyttöön.
Jos kokee jonkun lääkkeen haitalliseksi, kuka sitä käskee käyttämään, jos on tarvetta, tilalle voidaan valita joku toinen vaihtoehto.
Ihmisestä huomaa ja ihminen itse huomaa, ainakin useimmiten, onko jollekin lääkkeelle tarvetta.
Psyykkisesti kunnossa oleva ihminen pärjää elämässään ilman lääkkeitäkin.
Psyykkisen kunnon kyllä lääkärit ja hoitajatkin osaavat nähdä kohdatessaan esim. potilaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka pystyy pakottamaan ihmisen syömään jotain lääkettä?
Jos kokee jonkun lääkkeen haitalliseksi, kuka sitä käskee käyttämään, jos on tarvetta, tilalle voidaan valita joku toinen vaihtoehto.
Ihmisestä huomaa ja ihminen itse huomaa, ainakin useimmiten, onko jollekin lääkkeelle tarvetta.
Psyykkisen kunnon kyllä lääkärit ja hoitajatkin osaavat nähdä kohdatessaan esim. potilaan.Tässä koko asiassa, ei ole kyse siitä, että miten löydettäisiin joku hyvä ja toimiva lääke, vaan siitä, että mistä saataisiin taas yksi syy lisää siihen omaan sairaudentunnottomuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se onkin sen mielenterveyden ongelma, kun ihan aina ei ymmärretä mistä itse voisi hyötyä. Esimerkiksi voisi heittää vaikka avoimen dialogin mallin. Ihmisillä olisi ollut teoriassa mahdollisuus mennä ja nauttia kyseisen mallin väitetyiståä eduista, mutta miksi vaivautua hyötymään niistä itse, kun vika on aina jossain toisessa.
Ihan sama ongelma on tässäkin testissä.Minun mielenterveyden ongelmani hoitui vasta siinä vaiheessa, kun aloin ymmärtää vikojen oleva minussa itsessäni, ei muissa.
Kohtasin itseni, tutustuin itseeni ja siitä alkoi loppuelämän kestävä vaellus terveemmän minäni kanssa, tai sen verran terveen, mikä nyt vielä on mahdollista.
Joku vastoinkäyminen kun tulee, on helppoa syyttää muita. Ehkä joku tai jokin tekeekin/sanoo jotain ikävää, loukkaavaa, tms., mutta itse kuitenkin omassa päässään muokkaa ne omat tunteet ja tuntemukset, jotka sitten kenties haittaavat omaa psyykeä.
Kaikki nämä ovat harjoiteltavissa olevia asioita, jotka kehittävät juuri omaa psyykeä ja auttavat tutustumista itseensä.
Kaikenlaisia testejä on, mutta parasta on testata itseään erilaisissa tilanteissa ja asiayhteyksissä, mitä, miten miksi, jne.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin, nämä hörhöt luulee että yksityislääkäri muka tietää enemmän kun yleiset lääkärit .
Joten mistähän nekin luulot ovat saaneet alkunsa
Moni yleislääkäri toimii myös yksityisellä saralla . Niin että kaikilla on sentään sama koulutusYksityinen lääkäri on ihan hyvä, kun haluaa joko nopeampaa hoitoa, tai jotain sellaista "mukavuutta" mitä julkisella puolella on vaikea perustella.
Yksityisen hyvä puoli on todellakin se, että voit vielä ovilta lähtiessä huutaa, että pistäisikö lekuri vielä vähän labroja tulemaan, kun on ollut vaivaa X. Ja niitähän tulee.
Ja olen maininnut, että on olemassa ihmisiä, jotka saavat omat mielenterveysasiansa hoidettua hyvin pelkästään yksityisellä.
Mutta se mihin yksityinen ei todellakaan toimi on se, että sama lääkäri joka on jo julkisella todennut ihmisen sairaaksi, niin poistaisi sen sairauden vain sillä, että hänelle maksaa muutaman kympin suoraan käteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motiivit...
Jos tuo testi maksaa sen neljäsataa, ja suomessa on neljännesmiljoona mielenterveyspavleluiden asiakasta. niin sehän tekee sellaisen satamiljoonaa, testata ne kaikki.
Ei se mitään, minäpä olen. Se olisi sellainen summa, että sillä pyörittäisi kokonaisen vuoden, keskikokoisen kaupungin kaikkia terveyspalveluita.
Jostain syystä lääkäreiltä löytyy sitä motiivia, etteivät he sulje koko terveydenhuoltoa vain sen takia, että kaikille saataisiin se testi.
Joskus kannattaisi miettiä ihan niitä omia motiiveja, eikä aina vaivata toisten.Olen syönyt mielialalääkkeitä kohta 30v. Kymmeniä erilaisia. Sairaseläkkeellä melkein 15. Olen koko ajan yrittänyt selittää lääkäreille että nuo lääkkeet tekevät minusta entistä sairaamman. Eivät uskoneet vaan aina vain aloitettiin uusi lääke. Viimein tehtiin tuo testi. Yhden käden sormilla voi laskea ne lääkkeet jotka minulle sopivat. Tosin niistäkin jo kahta kokeiltu. Muiden alojen erikoislääkärit lopettivat ne tiettyjen veriarvojen noustua liikaa joten ihan kaikkea tuo testi ei kerro. Nyt on aloitettu uusi lääke jonka pitäisi sopia. Saa nähdä.
Kuinkahan paljon yhteiskunta on säästänyt minun kohdalla? Olisikohan tuo testi kannattanut tehdä esim vuonna 2010 . Kyssissä ainakin on osattu.
Monet noista lääkkeistä vetivät minut todella huonoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt mielialalääkkeitä kohta 30v. Kymmeniä erilaisia. Sairaseläkkeellä melkein 15. Olen koko ajan yrittänyt selittää lääkäreille että nuo lääkkeet tekevät minusta entistä sairaamman. Eivät uskoneet vaan aina vain aloitettiin uusi lääke. Viimein tehtiin tuo testi. Yhden käden sormilla voi laskea ne lääkkeet jotka minulle sopivat. Tosin niistäkin jo kahta kokeiltu. Muiden alojen erikoislääkärit lopettivat ne tiettyjen veriarvojen noustua liikaa joten ihan kaikkea tuo testi ei kerro. Nyt on aloitettu uusi lääke jonka pitäisi sopia. Saa nähdä.
Kuinkahan paljon yhteiskunta on säästänyt minun kohdalla? Olisikohan tuo testi kannattanut tehdä esim vuonna 2010 . Kyssissä ainakin on osattu.
Monet noista lääkkeistä vetivät minut todella huonoonMinä söin mielialalääkkeitä, sekä neuroleptejä, ym. yli 15 vuotta, myös kymmeniä erilaisia.
Viimeisenä oli neurolepti, jonka sitten omatoimisesti lopetin, kun lääkäri ei siihen suostunut.
Itsekin kerroin, ettei lääkkeestä ole hyötyä, ja on enemmän haittaa.
Hyvää keskustelua kyllä käytiin, oli myös eriäviä mielipiteitä monessa kohtaa.
Eivät olisi uskoneet, mutta pidin pääni ja sanoin, että haluan nyt olla ja kokeilla ilman lääkkeitä. Vastustus oli suhteellisen kovaa toiselta suunnalta.
Lopputulos on, että olen pärjännyt jo vuosia ilman lääkkeitä, ilman ongelmia.
Minun kohdalla ainakin Kela on säästänyt, kun ei ole tarvinnut maksaa kallista lääkettä, itselle omavastuu oli tosi pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielenterveyden ongelmani hoitui vasta siinä vaiheessa, kun aloin ymmärtää vikojen oleva minussa itsessäni, ei muissa.
Kohtasin itseni, tutustuin itseeni ja siitä alkoi loppuelämän kestävä vaellus terveemmän minäni kanssa, tai sen verran terveen, mikä nyt vielä on mahdollista.
Joku vastoinkäyminen kun tulee, on helppoa syyttää muita. Ehkä joku tai jokin tekeekin/sanoo jotain ikävää, loukkaavaa, tms., mutta itse kuitenkin omassa päässään muokkaa ne omat tunteet ja tuntemukset, jotka sitten kenties haittaavat omaa psyykeä.
Kaikki nämä ovat harjoiteltavissa olevia asioita, jotka kehittävät juuri omaa psyykeä ja auttavat tutustumista itseensä.
Kaikenlaisia testejä on, mutta parasta on testata itseään erilaisissa tilanteissa ja asiayhteyksissä, mitä, miten miksi, jne..Jos sinä olet itse itsesi sairaaksi tehnyt niin se ei tarkoita sitä että kaikki muutkin ovat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä olet itse itsesi sairaaksi tehnyt niin se ei tarkoita sitä että kaikki muutkin ovat
En ole niin väittänytkään, kerroin itsestäni.
Ei tarvitse ottaa kaikkea niin henkilökohtaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motiivit...
Joskus kannattaisi miettiä ihan niitä omia motiiveja, eikä aina vaivata toisten.Laske vielä paljonko yhteiskunta on säästänyt minun kohdalla.
Sairauspäivärahaa, kuntoutustukea ja asumistukea 9 vuotta.
Farmakogeneettisen paneelin jälkeen vasta vaihdettiin lääke.
Fyysiset kivut hävisivät, ahdistuneisuus on vähentynyt, sydämen tykytys ja hikoilu vähentyneet, masennuksesta vaikea vielä sanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laske vielä paljonko yhteiskunta on säästänyt minun kohdalla.
Sairauspäivärahaa, kuntoutustukea ja asumistukea 9 vuotta.
Farmakogeneettisen paneelin jälkeen vasta vaihdettiin lääke.
Fyysiset kivut hävisivät, ahdistuneisuus on vähentynyt, sydämen tykytys ja hikoilu vähentyneet, masennuksesta vaikea vielä sanoa.Suomessa siiteä ei tarkkoja lukuja ole, mutta arvioidaan että kun ihminen palaa työelämään, niin yhteiskunta "nettoaisi" yli kaksikymmentätuhatta vuodessa. (Tämä siis vain siinä tapauksessa että palasit täysipäiväiseen työelämään testin jälkeen.)
Ajatuksella voi tietenkin lekkä, että se vaatisi noin viidentuhannen työkyvyttömän paluun työelämään testin jälkeen, jolloin se olisi kustannuksiltaan nykäsmäisesti fifty sixty.
Eli vaikka skitsofreenikoihin verrattuna, se tarkoittaisi että noin kymmenen prosenttia skitsofreenikoista palaisi työelämään tämän testin avulla.
Ei välttämättä edes maailman utopistisin ajatus. Tai sanotaan vaikka niin päin, että kyseinen tavoite sopisi todella hyvin nykyisen hallituksen ambitioihin. Eli eikun puhelin langat laulamaan ja yhteyttä omaan kansanedustajaan. Niin saadaan kyseinen koe lakisääteiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka pystyy pakottamaan ihmisen syömään jotain lääkettä?
Psyykkisen kunnon kyllä lääkärit ja hoitajatkin osaavat nähdä kohdatessaan esim. potilaan.Älä kommentoi jos olet noin ulkona.
Jos kieltäytyy syömästä lääkkeitä on hoito vastainen. Silloin ei saa terapiaa, keskusteluapua, ect-hoitoa eikä sairauslomaa.
Tässä maassa pakkolääkitään ihmisiä.
Minun piti kerran kokeilla Levozinia unettomuuteen. Menetin muutamaksi tunniksi kyvyn nielaista. Kuola vaan valui suusta.
Lääkäri pyöritteli silmiään ja sanoi että eipä ole tällaista ennen kuullut. Ei varmaan niin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä koko asiassa, ei ole kyse siitä, että miten löydettäisiin joku hyvä ja toimiva lääke, vaan siitä, että mistä saataisiin taas yksi syy lisää siihen omaan sairaudentunnottomuuteen.
Sairaudentunnottomuus liittyy ainoastaan muistisairauksiin ja joskus skitsofreniaan ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Ei aina niihinkään.
Suurin osa mielenterveyspotilaista ei sairasta mitään noista.
Otapa selvää asioista ennen kuin kommentoit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaudentunnottomuus liittyy ainoastaan muistisairauksiin ja joskus skitsofreniaan ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Ei aina niihinkään.
Suurin osa mielenterveyspotilaista ei sairasta mitään noista.
Otapa selvää asioista ennen kuin kommentoit.Mutta nythän puhuttiin näistä sairaudentunnottomista, eikä suurimmasta osasta. Pieni mutta olennainen ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kommentoi jos olet noin ulkona.
Jos kieltäytyy syömästä lääkkeitä on hoito vastainen. Silloin ei saa terapiaa, keskusteluapua, ect-hoitoa eikä sairauslomaa.
Tässä maassa pakkolääkitään ihmisiä.
Minun piti kerran kokeilla Levozinia unettomuuteen. Menetin muutamaksi tunniksi kyvyn nielaista. Kuola vaan valui suusta.
Lääkäri pyöritteli silmiään ja sanoi että eipä ole tällaista ennen kuullut. Ei varmaan niin..En ole yhtään ulkona, ainakaan tällä hetkellä, kotona istun koneen ääressä.
Olen kieltäytynyt lääkkeistä, niitä aiemmin pitkään käyttäneenä, eikä minua millään tavalla pakkolääkitty.
Halusin kokeilla josko pärjäisin ilman, ja myös sanoin sen lääkärille ihan suoraan.
Johtuisiko siitä, että lääkärikin huomasi, että saattaisin pärjätä ilman lääkkeitä. Ja hyvinhän tämä on mennyt jo monet vuodet.
Voihan se olla, ettei hoito onnistu ilman lääkitystä, omalla kohdalla olen vielä saanut satunnaisesti lääkäriä tavata. Tosin enemmälle hoidolle ei ole aikoihin ollut tarvettakaan.
Mielestäni tosin on väärin, jos hoito evätään vain siitä syystä, ettei halua lääkkeitä käyttää.
Niin kyllä itsellenikin joitain vuosia sitten yhdessä paikassa sanottiin, " ei me voida sinua täällä hoitaa, kun et käytä lääkkeitä ".
Toisaalta taas, jos hoitoon hakeutuu, niin ehkä siinä hetkeksi tarvitaan pientä lääkitystä tueksi mukaan muunlaiseen hoitoon.
Onhan se niinkin, jos hoitoa haluaa, niin silloin on usein otettava vastaan se, mitä tarjotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nythän puhuttiin näistä sairaudentunnottomista, eikä suurimmasta osasta. Pieni mutta olennainen ero.
Eihän puhuttu. Tuossahan joku kirjoitti että KOKO TÄMÄ ASIA on vain yksi syy omaan sairauden tunnottomuuteen. Hyvin yleistävään sävyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän puhuttu. Tuossahan joku kirjoitti että KOKO TÄMÄ ASIA on vain yksi syy omaan sairauden tunnottomuuteen. Hyvin yleistävään sävyyn.
Olennaista on se, että sairaudentunnoton ei halua parempia lääkkeitä, vaikka niitä jollain testillä saisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista on se, että sairaudentunnoton ei halua parempia lääkkeitä, vaikka niitä jollain testillä saisikin.
Miksi sairaudentunnoton edes haluaisi tuollaiseen testiin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sairaudentunnoton edes haluaisi tuollaiseen testiin ?
No onhan se aika hemmetin paljon parempi selitys, ettei tarvitse lääkettä, kuin se että syyttää lääkäriä ääri nationalistiksi.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17949250U
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Rahahan se taas on näissäkin asioissa vahvasti mukana. Siksi niitä testejä ei tehdä.
Tulis varmaan halvemmaksi sittenkin tehdä testit niin vältyttäisiin niiltä väärän lääkkeennayönniltä joka tekee potilaan entistä sairaammaksi . Sitä niinkun säästetään aina väärissä asioissa .
Kuten syöpä hoidossa niin luulisin että silloin se tehdään että nähdään mikä hoito sopii ihmiselle parhaiten .
Genetiikka ja sen ymmärtäminen on myös hieman lastenkengisissä aina vaan .- Anonyymi
Onneksi tälläkin foorumilla joka toisessa postauksessa kehoitetaan, ettei saa antaa mitään tietoja mihinkään tietopankkiin, jossa voitaisiin lähteä seulomaan jotain geneettisiä alttiuksia, hoitokeinoista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi tälläkin foorumilla joka toisessa postauksessa kehoitetaan, ettei saa antaa mitään tietoja mihinkään tietopankkiin, jossa voitaisiin lähteä seulomaan jotain geneettisiä alttiuksia, hoitokeinoista puhumattakaan.
En halua selkäydinnestettä otettavan kuin omassa tarpeessani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En halua selkäydinnestettä otettavan kuin omassa tarpeessani.
Juuri tämä. Kun selkäydin punktio tai mikä tahansa muu tutkimus on minun tarpeista tehty, niin kukaan muu ei saa hyötyä niistä tutkimus tuloksista, vaan koko muun maailman pitää hyödyttää minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen suostunut biopankkiin verta antamaan.
Se edistää lääketieteellistä tutkimusta.
En itse menetä siinä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tämä. Kun selkäydin punktio tai mikä tahansa muu tutkimus on minun tarpeista tehty, niin kukaan muu ei saa hyötyä niistä tutkimus tuloksista, vaan koko muun maailman pitää hyödyttää minua.
Itse ajattelen niin päin, kun en ole oikeastaan mitään hyötyjä saanut, niin ainakin voin itse olla jollain tavalla hyödyksi.
- Anonyymi
Osa tässä ketjussa kirjoittaneista tuntuu hyväksyvän sen että jos testi on kallis niin sitä ei pitäisikään tehdä. Itse ajattelen että jos edes yhden ihmisen terveys/henki saadaan pelastettua, vaikka sitten tekemällä 1000 turhaa testiä niin se kannattaa.
Kyllä hyvinvointialueilla rahaa on, sitä ei vaan osata käyttää.- Anonyymi
Sitä ei HALUTA käyttää oikein
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043025Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921432- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e411260Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783