Kertoivat ensin totuudenmukaisesti Fremantle Highway-aluksella syttyneen tulipalon saaneen alkunsa sähköauton viallisesta akusta.
Nyt palon alkusyy onkin, yllätys yllätys tuntematon.
Rahtilaivan palo voi kestää viikkoja Hollannin edustalla, ja sitten se lotja tietenkin vielä uppoaa ja vie todistusaineiston meren syvyyksiin.
Näin kävi myös helmikuussa 2022 Felicity Ace-aluksellekin.
Ja sähköautojen paloturvallisuudesta valehtelu se vaan jatkuu.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1fbde6cb-37d8-421b-97ab-7c35aed593e0
Hollannin rannikkovartioston suu tukittiin
43
641
Vastaukset
- Anonyymi
Totta hemmetissä uutinen on pitänyt korjata, koska rannikkovartiosto ei ole asiantuntija tuossa asiassa, eikä ole edes käynyt aluksessa. Yksittäisen sähköautovihaaja-rannikkovartijan lausunto asiasta tiedotusvälineille on ollut vastuuton.
- Anonyymi
Sinä räkänokka et taida oikein hoksata asian oikeaa laitaa.
Kyllä siellä aluksella oli miehistö paikalla tulipalon alkaessa, ja taatusti joku on nähnyt jotain.
Siis jotain sellaista, mitä ei sitten saanutkaan kertoa julkisuuteen.
Onkohan aluksen henkilökunta maksettu hiljaiseksi, vai uhattu perinteiseen tapaan irtisanomisilla, sillä ainahan kunnon merikarhulla ansioluettelossa jotain merkintöjä löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä räkänokka et taida oikein hoksata asian oikeaa laitaa.
Kyllä siellä aluksella oli miehistö paikalla tulipalon alkaessa, ja taatusti joku on nähnyt jotain.
Siis jotain sellaista, mitä ei sitten saanutkaan kertoa julkisuuteen.
Onkohan aluksen henkilökunta maksettu hiljaiseksi, vai uhattu perinteiseen tapaan irtisanomisilla, sillä ainahan kunnon merikarhulla ansioluettelossa jotain merkintöjä löytyy.Nimenomaan miehistön vastuuhenkilön (kapteeni) olisi pitänyt kertoa arvailu palon syystä, eikä jonkun tolvanan rannikkovartiostosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan miehistön vastuuhenkilön (kapteeni) olisi pitänyt kertoa arvailu palon syystä, eikä jonkun tolvanan rannikkovartiostosta!
Edellyttäen tietenkin, ettei tuossa sähköautoista alkunsa saaneessa tulipalossa kuollut miehistön jäsen ollut juurikin aluksen kapteeni.
Vaan oli miten oli, Fremantle Highway-aluksen omistavasta yhtiöstä on vahvistettu tulipalon saaneen alkunsa mitä suurimmalla todennäköisyydellä laivalla olleista sähköautoista, joita oli kyydissä peräti lähes 500 kpl.
https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000009750186.html - Anonyymi
No kapteeni sanoi, että syttyi sähköautosta ja saman sanoivat työntekijät laivalla jotka evakuoitiin. Ainut vaan, että ne ihmiset jotka eivät olleet laivassa palon syttymisen alkaessa, niin näistä tuli parhaimmat asiantuntijat syttymissyyhyn ja asiaa alettiin muuttelee koska kyse on siitä, että lasku lankeaa sähköauton vakuutuksiin ja korvaus on iso koska kallis lasti ja laivan tuho.
- Anonyymi
Haista sinä kukkanen. Rannikkovartiosto sanoi saman, joka poimi miehistön jäsenen merestä joka kertoi sähköautopalosta niille ne kertoi asian medialle ja saman minkä kapteeni antoi lausunnon heti laivasta poistuttuaan.Nämä on asiantuntioita koska kyse on laivan kapteenista ja miehistöstä. Muut ulkopuoliset voi höpöttää mitä sylki suuhun tuo oman edun, ja Ekonsa nimissä.
- Anonyymi
Asia on pitänyt salata koska agenda ei salli paristokäyttöisen lelun vikoja, USA:sta loppui öljy ja siksi sähkoleluja pitää suosia
- Anonyymi
Hirveän ympäristöystävällisiä nuo sähköautot myös palaessaan. Vapautuu pelkästään vesihöyryä! Päästöt on todellisuudessa niin suuret ja myrkylliset, että sähköautojen valmistus olisi lopetettava välittömästi. Sähköauto on riski maapallon elämälle!
- Anonyymi
USA on öljyn suhteen omavarainen . Ollut jo vuosia .
- Anonyymi
Akut on myrkylisi i. palaessaan
- Anonyymi
Missään ei ole todellista faktaa kerrottu, laivalla pitäisi nähdä vierestä ja autoja älytön määrä kiinni toisissaan, kameroitakin pitäisi olla hirveästi.
- Anonyymi
Palon syy ei ollutkaan sähköauto. No eipä taaskaan ollut yllätys ja tätä tiesikin jo odottaa kun alkuperäisen uutisen luki, jossa joku puupää arveli että....
- Anonyymi
Jos kyseessä olisi ollut dieselautot, olisi palo sammunut lähes heti. Sähköauto ei sammu itsestää eikä sitä pysty sammuttamaan millään konstilla. Hyvää mainosta sähköautoille. Dieselithän ne vain saastuttaa.
- Anonyymi
Ja sitten puupää maksettiin hiljaiseksi, tai uhkailtiin potkuilla ellei mieli muutu.
Ehkä toimisit noin itsekin, vaan siitähän sinulla Kela-elätillä tuskin on mitään pelkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten puupää maksettiin hiljaiseksi, tai uhkailtiin potkuilla ellei mieli muutu.
Ehkä toimisit noin itsekin, vaan siitähän sinulla Kela-elätillä tuskin on mitään pelkoa.Sinulle sähköautopuupäälle kuuluu valehtelu oleellisimpana osana identiteettiin kuten yleensäkin sähköautoilijoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut dieselautot, olisi palo sammunut lähes heti. Sähköauto ei sammu itsestää eikä sitä pysty sammuttamaan millään konstilla. Hyvää mainosta sähköautoille. Dieselithän ne vain saastuttaa.
Näyttääkö sille, että dieselauto sammuu itsestää?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201710302200497591
Tässä toinen aiheeseen liittyvä
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/opehuone/diesel-auto-tuhosi-parkkitalon-ei-sahkoauto/
https://www.nrk.no/rogaland/brannen-startet-i-en-eldre-dieselbil-1.14850969 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttääkö sille, että dieselauto sammuu itsestää?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201710302200497591
Tässä toinen aiheeseen liittyvä
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/opehuone/diesel-auto-tuhosi-parkkitalon-ei-sahkoauto/
https://www.nrk.no/rogaland/brannen-startet-i-en-eldre-dieselbil-1.14850969Tuossa Stavangerin dieselauton sytyttämässä parkkihallipalossa oli mukana myös sähköautoja, mutta yhdenkään sähköauton akkupaketti ei syttynyt tuleen!
- Anonyymi
Ei voi tietää ennen kuin on tutkittu. Kai sinä nyt tämän yksinkertaisen asian ymmärrät?
- Anonyymi
Sähköautovastainen jermu on niin affektissa ettei se ymmärrä yksinkertaistakaan asiaa!
- Anonyymi
Jos laivassa on 3000 autoa tankit täynnä niin ei se todellakaan helposti sammu hetkessä. Pelkästään renkaat palaa pitkään. Ei siinä 20 sähköautoa tunnu missään. Taas yritetään repiä tyhjästä helpotusta omaan sähköautopelkoon.
- Anonyymi
Ei autoja rahdata tankit täynnä, voi sinua pientä hölmöä poikaa.
- Anonyymi
"Jos laivassa on 3000 autoa tankit täynnä".
Et sitten näköjään tiedä uusien autojen laivakuljetuksista yhtään mitään.
Kerrohan nyt neropatti, miksi uusien ja myymättömien autojen tankit ylipäätään pitäisi olla täynnä?
Uusissa autoissa on AINA minimimäärä polttoainetta tankissa tehtaalta lähtiessään, ja monestakin hyvästä syystä.
Tuossakin laivapalossa juurikin ne 25 sähköautoa sen kovimman kuumuuden aiheuttaa, kun litium-ioniakut palaa äänekkäästi sähisten lähes 1000 asteen kuumuudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos laivassa on 3000 autoa tankit täynnä".
Et sitten näköjään tiedä uusien autojen laivakuljetuksista yhtään mitään.
Kerrohan nyt neropatti, miksi uusien ja myymättömien autojen tankit ylipäätään pitäisi olla täynnä?
Uusissa autoissa on AINA minimimäärä polttoainetta tankissa tehtaalta lähtiessään, ja monestakin hyvästä syystä.
Tuossakin laivapalossa juurikin ne 25 sähköautoa sen kovimman kuumuuden aiheuttaa, kun litium-ioniakut palaa äänekkäästi sähisten lähes 1000 asteen kuumuudella.Uusin tieto näyttää olevan että laivalla oli 25 Mercedes hybridiä eikä yhtään täyssähköautoa. Vituiksi meni taas tämäkin homma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos laivassa on 3000 autoa tankit täynnä".
Et sitten näköjään tiedä uusien autojen laivakuljetuksista yhtään mitään.
Kerrohan nyt neropatti, miksi uusien ja myymättömien autojen tankit ylipäätään pitäisi olla täynnä?
Uusissa autoissa on AINA minimimäärä polttoainetta tankissa tehtaalta lähtiessään, ja monestakin hyvästä syystä.
Tuossakin laivapalossa juurikin ne 25 sähköautoa sen kovimman kuumuuden aiheuttaa, kun litium-ioniakut palaa äänekkäästi sähisten lähes 1000 asteen kuumuudella.Tankkeja ei pidetä täynnä koska autot leimahtavat liekkeihin niin helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusin tieto näyttää olevan että laivalla oli 25 Mercedes hybridiä eikä yhtään täyssähköautoa. Vituiksi meni taas tämäkin homma.
Tietosi on ikivanha tai sinulle on valehdeltu.
Ylen uutisen mukaan niitä sähköautoja olikin lähes 500 kpl.
https://yle.fi/a/74-20042901
MITÄS SÄHKÖAUTOPELLE TÄHÄN
- Anonyymi
Alkuperäinen uutinen kertoi, että palo oli syttynyt sähköautosta
Mukana kaikkiaan 3000 autoa, bmv, mersuja, audeja ja sitten 25 kpl sähköautoja
Sähköautot pitäisi kuljettaa omana kuljetuksena, vakuutusyhtiölle kova paukku, laiva+lasti,
Onkohan jälleenvakuutus maksuja tulossa suomiyhtiöille- Anonyymi
Alkuperäisen uutisen arvailu palon syystä on virheellisenä korjattu, koska siinä palon syytä oli arvaillut asenteellisesti taho jolla ei voi olla enempää tietoa asiasta kuin suoli24:n trolleilla. Trollilauma ei tajua tätä, vaan jatkaa meuhkaamistaan.
Toivottavasti laiva ei uppoa palon johdosta jotta todellinen syttymissyy voidaan selvittää. - Anonyymi
Ainakin uusien autojen hinnat tulevat nousemaan, kun laivayhtiöt nostavat taksojaan lisääntyneen tulipaloriskin vuoksi.
Tuo sähköautojen erilliskuljetus minullakin tuli mieleen, tämän viimeisimmän laivapalon jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäisen uutisen arvailu palon syystä on virheellisenä korjattu, koska siinä palon syytä oli arvaillut asenteellisesti taho jolla ei voi olla enempää tietoa asiasta kuin suoli24:n trolleilla. Trollilauma ei tajua tätä, vaan jatkaa meuhkaamistaan.
Toivottavasti laiva ei uppoa palon johdosta jotta todellinen syttymissyy voidaan selvittää.Kyllä ne 1000 asteen kuumuudella palavat sähköautot hävittää kaikki todisteet.
Jos paatti taas menee pohjaan, ei ole mitään tutkittavaa ja sähköautojen ylivertaisesta paloturvallisuudesta valehteleminen voi jatkua kuten tähänkin asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne 1000 asteen kuumuudella palavat sähköautot hävittää kaikki todisteet.
Jos paatti taas menee pohjaan, ei ole mitään tutkittavaa ja sähköautojen ylivertaisesta paloturvallisuudesta valehteleminen voi jatkua kuten tähänkin asti.Sitä en ymmärrä että miksi Toyotan hybridejä ei pala joka puolella maailmaa jatkuvasti vaikka niitä on tehty yli 20 vuotta ja pitkän aikaa melkein jokainen Toyota on ollut hybridi.
Noissa hybrideissä kuitenkin on sama tekniikka kuin sähköautoissa polttomoottorin lisäksi.
Miksi siis sähköautot palaa ja onko eri valmistajien välillä eroa siinä mitkä palaa?
Ei kai kukana niin tyhmä ole että väittäis automaattien hajoavan parissa vuodessa vain koska volkkarin DSGeissä oli pitkään vakavia ongelmia.
Tai itseasiassa aika moni tässäkin ketjussa on niin tyhmä ja väittää että sähköautot palaa vaikka vain joidenkin valmistajien sähköautoje on palanut.
Someidiootit ei vaan kykene ymmärtämään että ensin tutkitaan ja vata sitten tuomitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että miksi Toyotan hybridejä ei pala joka puolella maailmaa jatkuvasti vaikka niitä on tehty yli 20 vuotta ja pitkän aikaa melkein jokainen Toyota on ollut hybridi.
Noissa hybrideissä kuitenkin on sama tekniikka kuin sähköautoissa polttomoottorin lisäksi.
Miksi siis sähköautot palaa ja onko eri valmistajien välillä eroa siinä mitkä palaa?
Ei kai kukana niin tyhmä ole että väittäis automaattien hajoavan parissa vuodessa vain koska volkkarin DSGeissä oli pitkään vakavia ongelmia.
Tai itseasiassa aika moni tässäkin ketjussa on niin tyhmä ja väittää että sähköautot palaa vaikka vain joidenkin valmistajien sähköautoje on palanut.
Someidiootit ei vaan kykene ymmärtämään että ensin tutkitaan ja vata sitten tuomitaan.Älä nyt hosu, ehkä tuon Fremantle Highwayn rahtikirjat syksyn myötä tulee julkisuuteen.
Sitten tiedetään oliko tulipalossa mukana myös Toyota hybridejä, vai oliko laivan lastina pelkästään arvokkaita autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että miksi Toyotan hybridejä ei pala joka puolella maailmaa jatkuvasti vaikka niitä on tehty yli 20 vuotta ja pitkän aikaa melkein jokainen Toyota on ollut hybridi.
Noissa hybrideissä kuitenkin on sama tekniikka kuin sähköautoissa polttomoottorin lisäksi.
Miksi siis sähköautot palaa ja onko eri valmistajien välillä eroa siinä mitkä palaa?
Ei kai kukana niin tyhmä ole että väittäis automaattien hajoavan parissa vuodessa vain koska volkkarin DSGeissä oli pitkään vakavia ongelmia.
Tai itseasiassa aika moni tässäkin ketjussa on niin tyhmä ja väittää että sähköautot palaa vaikka vain joidenkin valmistajien sähköautoje on palanut.
Someidiootit ei vaan kykene ymmärtämään että ensin tutkitaan ja vata sitten tuomitaan.Hybridiauto (varsinkin Toyota) palaa yli 130 kertaa useammin ajosuoritteeseen suhteutettuna kuin sähköauto. Tavallinen polttomoottoriauto puolta harvemmin (60 kertaa useammin kuin sähköauto).
Nämä ovat tilastollisia faktoja.
Älkää kyselkö linkkejä, koska linkki tutkimukseen on esitetty toissapäivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridiauto (varsinkin Toyota) palaa yli 130 kertaa useammin ajosuoritteeseen suhteutettuna kuin sähköauto. Tavallinen polttomoottoriauto puolta harvemmin (60 kertaa useammin kuin sähköauto).
Nämä ovat tilastollisia faktoja.
Älkää kyselkö linkkejä, koska linkki tutkimukseen on esitetty toissapäivänä.Ei kannattaisi enää rypistää kun löysät on jo housuissa. Tähän konsernin ja konsernitrollin "rehellisyyteen " alkaa jo tottua. Tasan tarkkaan laivalla tiedettiin, mikä auto on syttynyt ja alkusammutustakin on yritetty tehdä turhaan koska sähköauto ei sammu muuten kuin kokonaan veteen upottamalla. Autot eivät ole koskaan kiinni toisissaan eikä polttoainetta ole tankissa kuin siirtoon tarvittava määrä. Ehkä kymmenisen litraa. Hitaallakin käyvä hölmö jo tajuaa että jotain taas yritetään salata ja käsky on tullut sylttytehtaalta. Olihan päästöhuijaukseenkin syyllistyneet vain jotkut " työntekijät " mutta iso pomo kuitenkin lähti lusimaan. Aika outoa? Kuka enää uskoo näihin selityksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannattaisi enää rypistää kun löysät on jo housuissa. Tähän konsernin ja konsernitrollin "rehellisyyteen " alkaa jo tottua. Tasan tarkkaan laivalla tiedettiin, mikä auto on syttynyt ja alkusammutustakin on yritetty tehdä turhaan koska sähköauto ei sammu muuten kuin kokonaan veteen upottamalla. Autot eivät ole koskaan kiinni toisissaan eikä polttoainetta ole tankissa kuin siirtoon tarvittava määrä. Ehkä kymmenisen litraa. Hitaallakin käyvä hölmö jo tajuaa että jotain taas yritetään salata ja käsky on tullut sylttytehtaalta. Olihan päästöhuijaukseenkin syyllistyneet vain jotkut " työntekijät " mutta iso pomo kuitenkin lähti lusimaan. Aika outoa? Kuka enää uskoo näihin selityksiin?
Huomasinkin tuossa juuri laittaneeni väärinpäin nuo prosenttiluvut.
Joten laitetaanpas nyt ne oikeat lukemat:
1. Sähköauto palaa 130 kertaa herkemmin kuin bensa-auto
2. Sähköauto palaa 60 kertaa herkemmin kuin hybridi
- Anonyymi
Merta viherpestään. Puhdasta tulee.(heh)
- Anonyymi
Nyt foliohattua löysemmälle. Salaliittoteoriat meni jo muodista.
- Anonyymi
Millonkohan varustamot ja vakuutusyhtiöt heräävät tähän riskiin? Palokunnatkin alkavat jo varustautumaan upotuskonteilla sähköautojen sammutuksessa. Kallista lystiä , sanoisin. Onko se aina vielä saksalainen joku kansanautokonsernin sähköauto joka on syttynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millonkohan varustamot ja vakuutusyhtiöt heräävät tähän riskiin? Palokunnatkin alkavat jo varustautumaan upotuskonteilla sähköautojen sammutuksessa. Kallista lystiä , sanoisin. Onko se aina vielä saksalainen joku kansanautokonsernin sähköauto joka on syttynyt?
Niinpä, hyvä kun on ehditty toipua siitä järkytyksestä, että bensa-auto syttyy palamaan helpommin kuin hevonen! Niitä ei koskaan opittu sammuttamaan.
Jos tämä hemmetin kehitys ei kohta pysähdy niin minä annan periksi ja hankin kotiini sen sähkövalon, prkl! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, hyvä kun on ehditty toipua siitä järkytyksestä, että bensa-auto syttyy palamaan helpommin kuin hevonen! Niitä ei koskaan opittu sammuttamaan.
Jos tämä hemmetin kehitys ei kohta pysähdy niin minä annan periksi ja hankin kotiini sen sähkövalon, prkl!En lähde enää ruotsinlaivoille, jos ne ottavat mukaan sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde enää ruotsinlaivoille, jos ne ottavat mukaan sähköautoja.
Minäkin otan aina matkoille mukaan eväsleivät voipaperissa ja lasipulloon maitoa.
Nykyaika on kauheaa, sota-aikaan kaikki oli paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin otan aina matkoille mukaan eväsleivät voipaperissa ja lasipulloon maitoa.
Nykyaika on kauheaa, sota-aikaan kaikki oli paremmin.Toivottavasti muistat tuon kun Suomeen hyökätään.
- Anonyymi
TROLLITEHTAAN AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU SEEEKOPÄÄ VAAAJUUUK TROLLIA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! DISSAUSTA ! ! DISSAUSTA ! ! KAIKIN TAVOIN YRITETÄÄN SÄHKÖAUTOJA DISSATA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi
19.08.2023 Is uutiset EI JOHTUNUN SÄHKÖAUTOISTA. Miten idiootti voi polttistero olla?
Vast: Hyvin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818